Skocz do zawartości

Zakup rozbitka


ignac2004

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

potrzebuję Waszej pomocy. Mianowicie - znajomy przymierza się do zakupu tego auta

Sam transport do Polski nie stanowi problemu, sądzimy, że naprawa blacharsko-lakiernicza z pierdołami typu nowy pas przedni - ok 10k PLN.

Pytanie. Na co zwrócić uwagę przy zakupie tak rozbitego auta?

Jeśli chodzi o samą kwestię dokumentów - nie ma problemu ok.gif Raczej chodzi mi o stronę techniczną samochodu.

Każda podpowiedź mile widziana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Każda podpowiedź mile widziana.

Jakbym to ja go kupował to bym sprawdził dach , czy nie ma zagięć, czy szyby nie popękały...

Geometrie warto sprawdzić , czy nic się nie poprzesuwało ....

A tak to wygląda całkiem nieźle .... jeśli buda prosta to śmiało brać .

Naprawa może wyjść nawet taniej niż te 10k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podłużnice i słupki z dachem dokładnie obejrzeć. Czy prawą stroną to tylko otarcie czy uderzenie

> było, żeby się nie okazało, że nie da się potem geometrii porządnie ustawić.

\

też zwróciłem uwagę na ten prawy bok ...

nie jest to klasyczny "szlif" wzdłuż bariery energochłonnej

tylko tak jakby ktoś po prostu przewrócił auto np na trawie...?

ciekawe, że przy takim strzale z przodu poduchy nie wywaliły? !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> \

> też zwróciłem uwagę na ten prawy bok ...

> nie jest to klasyczny "szlif" wzdłuż bariery energochłonnej

> tylko tak jakby ktoś po prostu przewrócił auto np na trawie...?

Mi to wygląda na zaliczenie rowu.

> ciekawe, że przy takim strzale z przodu poduchy nie wywaliły? !

I to budzi moją ciekawość crazy.gif

Auto nie dla mnie. Kolega napalony na zakup.

Z drugiej strony - gdyby to była taka okazja to zapewne polscy handlyże dawno by go dorwali zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi to wygląda na zaliczenie rowu.

> I to budzi moją ciekawość

> Auto nie dla mnie. Kolega napalony na zakup.

> Z drugiej strony - gdyby to była taka okazja to zapewne polscy handlyże dawno by go dorwali

to nie jest pasek w tedeiku stąd samochód niezbyt atrakcyjny dla handlarzy. U nas dominuje VW. Audi, Skoda Ewentualnie coś z Japończyków.

Samochód ma słaba markę model z wąską grupą odbiorców

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja powiem tylko jedno - masakryczna ilość drobnych gratów do kupienia, niektóre zapewne tylko w

> ASiO - o ile chce się zrobić jak Bozia kazała.

Pytanie po co robic auto tak jak Bozia kazala czyli tak jak wyszlo z fabryki. Jeśli braknie gdzies jakiejś zaślepki itp. (w niewidocznych miejscach oczywiście) , to co za roznica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć,

> potrzebuję Waszej pomocy. Mianowicie - znajomy przymierza się do zakupu tego auta

> Sam transport do Polski nie stanowi problemu, sądzimy, że naprawa blacharsko-lakiernicza z

> pierdołami typu nowy pas przedni - ok 10k PLN.

> Pytanie. Na co zwrócić uwagę przy zakupie tak rozbitego auta?

> Jeśli chodzi o samą kwestię dokumentów - nie ma problemu Raczej chodzi mi o stronę techniczną

> samochodu.

> Każda podpowiedź mile widziana.

tak na prawde to trudny temat. Dwa razy tak kupowalem Subaru i po pierwsze historie serwisowa i przebieg. Potem podluznice, poduszki, podloge, przewody z elektronika ktore,sa dosc kosztowne. Warto sprawdzic czy auto nie bylo podpicowane i naprawiane do sprzedazy oraz czy jest kompletne ale to dot. raczej pl.

Trzeba byc przygotowanym na dluga i kosztownq naprawe..zazwyczaj jest znacznie wiecej pierdolek do wymiany niz widac.

btw fajne auto wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Drzwi z szyba bezramkową. Powodzenia w naprawie - ten kto to dobrze ustawi wart bedzie fury złota.

> Wystarczy lekkie skrzywienie geometrii i już koniec ze szczelnoscia szyby - bedzie świst az

> miło.

skad takie info hehe.gif ?

W Obk sa 4 drzwi bezramkowe, dwa razy kupowalem auto po dzwonie i nigdy takeigo problemu nie bylo. Gdzie w jednym mialem wymieniane drzwi w drogim szybe wraz z mocowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO bez 30k nie ma co podchodzic. Ale po taniosci sie da. W tym przypadku nie zakladam naprawy w ASO. Czesci szukalbym na ebay w USA zamiast na allegro. Zobaczyc ile wyjdzie za czesci a robocizna to wiadomo. Mozna naprawic pojezdzic jak wyjdzie, ze bedzie cos nie tak to i tak go opchnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy to auto nie jest odpicowane na sprzedaż?

Wlasnie bardzo czesto mozna sie spotkać ze do handlarze wkładają jaśka na sztuke, potem wciskają klientowi ze ta kontrolka poduszek to tylko od napinacza grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wlasnie bardzo czesto mozna sie spotkać ze do handlarze wkładają jaśka na sztuke, potem wciskają

> klientowi ze ta kontrolka poduszek to tylko od napinacza

Dlatego właśnie pytam o Wasze spostrzeżenia. Nigdy nie kupowałem rozbitego auta, kolega prosi o pomoc, ale nie chciałbym go władować na minę 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego właśnie pytam o Wasze spostrzeżenia. Nigdy nie kupowałem rozbitego auta, kolega prosi o

> pomoc, ale nie chciałbym go władować na minę

Naprawienie auta to nie takie hop siup....

Podpowiem, że do tego auta jak założysz naprawę na kwotę X to dla pewności dołóż do niej jeszcze 30%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę o ile sie da czy żaden elenet "na silniku" nie jest uszkodzony, chodzi mi głównie o roznego rodzaju króćce obudowy alu itp, obudowa rozrzadu i sam rozrząd czy coś w niego przypadkiem nie wlazło wink.gif

A no i oczywiście stan AirBagów, przednia szyba i jak się da dostrzec stan końcówki podłuznicy czy gdzieś jej nie pofałdoliło tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego właśnie pytam o Wasze spostrzeżenia. Nigdy nie kupowałem rozbitego auta, kolega prosi o

> pomoc, ale nie chciałbym go władować na minę

Co bardzo istotne musi miec warsztat robiacy takie auta lub conajmniej znajacy sie na takich autach. Najlepiej jakby mieli dojscie do czesci, inaczej to nie ma sensu, szkoda nerwow i czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wierze, że można to auto naprawić za 10 kpln. Tam z blach, których nie trzeba wymieniać zostają drzwi kierowcy i tył od strony kierowcy, no i dach zakładając, że cały. Reszta do wymiany. A dla przykładu reflektor do tego auta kosztuje ponad tysiaka. Czy te są całe, szkła tak, ale czy zaczepy i reszta to już nie wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samochód po "pierwszej pomocy"... Wygląda tak jakby trzeba było dorzucić mu tylko elementy poszycia i w drogę. Z przodu jest sporo różnych magicznych części które kosztują, po drugie "okazje" to zabierają blacharze artyści z PL. Jakby był łatwy grosz do zarobieniu na aucie to już by go nie było. Na zdjęciu nr 5 wydaje mi się albo jest widoczne uszkodzenie słupka A, po za tym cały bok był wbity w auto....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sam transport do Polski nie stanowi problemu, sądzimy, że naprawa blacharsko-lakiernicza z

> pierdołami typu nowy pas przedni - ok 10k PLN.

Moim zdaniem naprawa kosztowałaby około 10kPLN gdyby bok nie był uszkodzony a przód jedynie z jednej strony (chłodnice całe, podłużnice niedotknięte). Oczywiście co się da z używek, reszta z ASO a na koniec koszt poskładania i lakierowania trzeba doliczyć.

Napinacz(e) na 99% musiały odpalić, poduszki ciężko powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Drzwi z szyba bezramkową. Powodzenia w naprawie - ten kto to dobrze ustawi wart bedzie fury złota.

> Wystarczy lekkie skrzywienie geometrii i już koniec ze szczelnoscia szyby - bedzie świst az

> miło.

to chyba znałeś słabych fachowców zlosnik.gif albo nie znasz tematu a udajesz experta ok.gif tak miałem auto z uszkodzonym bokiem kiedyś i nie było ramek ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak dla mnie to wjechali nową konsolą, airbagami i szybą. Przy takich uszkodzeniach poduszki

> powinny polecieć.

jeśli pasy nie były zapięte to worki się nie otworzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli pasy nie były zapięte to worki się nie otworzą.

Widziałem auto w którym było uderzenie z małym offsetem prawą stroną. Odpalił napinacz kierowcy (poduszka OK) oraz poduszka pasażera (napinacz OK). Pasażer nie miał zapiętego pasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tego może przy odrobinie szczęścia dałoby się zrobić w budżecie 10kPLN, ale raczej przy pewnych

> kompromisach (bez nowej deski itp.)

> Strasznie awaryjne te Hultaje

Ja nie wiem gdzie, powaznie za 10k to bedzie ulep przy takich uszkodzeniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja nie wiem gdzie, powaznie za 10k to bedzie ulep przy takich uszkodzeniach.

Tak czy inaczej po każdym dzwonie jest mniejszy lub większy ulep zlosnik.gif

Jak kupisz podstawowe elementy używane a drobiazgi i napinacze w ASO to wszystko w rękach blacharza / lakiernika. Może być zrobione naprawdę elegancko i w pełni bezpiecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak czy inaczej po każdym dzwonie jest mniejszy lub większy ulep

> Jak kupisz podstawowe elementy używane a drobiazgi i napinacze w ASO to wszystko w rękach blacharza

> / lakiernika. Może być zrobione naprawdę elegancko i w pełni bezpiecznie.

Ale zobacz ile elemntow do wymiany? Kupisz uzywany blotnik? Drzwi? Da sie to poskladac bez niewiadomo jakiej ilosci szpachli? I nie bedzie korodowac?

Zawsze mozna podejsc do tego tak: kupujemy, robimy tanim kosztem smigasz rok, dwa, sprzedajesz z zyskiem. zlosnik.gif Nowka sztuka od lekarza z Niemiec. Ale ani to fajne ani bezpieczne.

Wymiana blotnika, cieniowanie w kompakcie w ASO to 7-8k. Poza ASO zalozmy, ze polowe tego. A to jeden element. Tu jest pol samochodu do wymiany. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymiana blotnika, cieniowanie w kompakcie w ASO to 7-8k. Poza ASO zalozmy, ze polowe tego. A to

> jeden element. Tu jest pol samochodu do wymiany.

wymiana błotnika, malowanie i cieniowanie 4k poza aso? skad masz te ceny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymiana blotnika, cieniowanie w kompakcie w ASO to 7-8k. Poza ASO zalozmy, ze polowe tego. A to

> jeden element. Tu jest pol samochodu do wymiany.

czekam teraz jak ktoś napiszę że połamane lusterko w przykładowym samochodzie kwalifikuje samochód do szkody całkowitej bo jego zakup i lakierowanie to tak skomplikowana technologia kosmiczna że jej koszt to 10 tyś pln. facepalm%5B1%5D.gif

Nie popadajmy w paranoje - koszt lakierowania elementu nawet w ASO to ok 500 pln - poza ASO jest dużo taniej - chore stawki są serwowane ubezpieczycielom.

Do podanego samochodu praktycznie wszystkie cześci znajdzie na allegro- błotnik o 400, kompletne drzwi ok 1500 tylny błotnik ok 2000 tyś itd . Są i lampy przedni zderzak wzmocnienie maska. samochód do ogarnięcia w rozsądnej kasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wymiana błotnika, malowanie i cieniowanie 4k poza aso? skad masz te ceny?

Cieniowanie 4 elementow, rozebranie drzwi. Czyli i blacharz i zwykly pracownik i lakiernik. Sam blotnik z 500zl. Zabezpieczenie antykorozyjne. Malowanie w komorze. I co 4k to jest wg Ciebie za duzo?

Ja nie mowie o hardcorowych warunkach z cyklu wjedz Pan na plac bedziem mieli chwilke to prysniemy w garazu. Tylko o profesjonalnej firmie. Oczywiscie pisze o cenach w Warszawie. Wiadomo w Olsztynie czy w Karpaczu bedzie taniej zalozmy o 30%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale zobacz ile elemntow do wymiany? Kupisz uzywany blotnik? Drzwi? Da sie to poskladac bez

> niewiadomo jakiej ilosci szpachli? I nie bedzie korodowac?

Co chcesz szpachlować jak kupisz maskę czy błotnik w idealnym stanie? Nie będzie korodować bo oryginalne blachy są zawsze najlepsze. Oczywiście lakiernik musi być poważny a nie jakiś olewus.

> Zawsze mozna podejsc do tego tak: kupujemy, robimy tanim kosztem smigasz rok, dwa, sprzedajesz z

> zyskiem. Nowka sztuka od lekarza z Niemiec. Ale ani to fajne ani bezpieczne.

Tak to można kupić maskę czy błotnik z zamiennika za połowę ceny dobrych używek i też będzie. Nie rozumiem jednak co ma poklejony zderzak czy szpachlowana maska do bezpieczeństwa niewiem.gif

> Wymiana blotnika, cieniowanie w kompakcie w ASO to 7-8k. Poza ASO zalozmy, ze polowe tego. A to

> jeden element. Tu jest pol samochodu do wymiany.

Komuś się chyba zera pomyliły hahaha.gif

Podwykonawca pewnego ASO marki premium bierze 600pln netto za element więc za 3.5-4kPLN to można cały samochód pomalować (bez przygotowania przed i złożenia po - sam lakier). Do polakierowania drzwi, błotnika przedniego, zderzaka czy maski nie potrzeba aż tyle demontować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie. Na co zwrócić uwagę przy zakupie tak rozbitego auta?

Moja podpowiedź: darujcie sobie zakup.

Widać, że nie macie doświadczenia w naprawach blacharsko - lakierniczych. Będziecie błądzić, kupować sterty niepotrzebnych części, tracic czas i nerwy.

W ogólnym rozrachunku okaże się, że jesteście może 2-3 tys do przodu względem ceny rynkowej, auto naprawiało się pare miesięcy, a kwota naprawy wyszła dużo więcej niż założyliście.

Nie daj Boże kolega zacznie szukac dziadowskich oszczędności, jak np.: rozblokowanie wystrzelonych napinaczy, regeneracja deski, prostowanie elementów zawieszenia ... i wyjdzie ulepek.

Pomijam oczywiście fakt, że wszystko sprzedawane w PL jest w stanie "igła".

Kupisz takie elementy w stanie "igła", kurier przywiezie, otworzysz paczkę i bedzie płacz.

Blacharz będzie ponaglał, bo auto mu ramę zajmuje i nie będzie czasu na wymiane drzwi czy maski u sprzedawcy, tylko klepanie i kitowanie elementów w stanie "igła".

Policzcie dobrze naprawe, po najdroższych elementach z ogłoszeń, do tego dodaj 1000PLN na różne drobiazgi i całość powiększ o 30%

Na końcu pomyśl o sprzedawaniu tego auta za 2-3 lata. Przy obecnym stopniu ogłupienia kupujacych będzie to trudna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.