Skocz do zawartości

Dobry klucz do kół co polecacie


King0922

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś może doradzić mi jakiś solidny niedrogi klucz do kół z możliwością zmiany końcówek. Chevrolet postanowił dać zestaw naprawczy. Planuje zakupić drugi komplet felg więć musi być możliwośc założenia końcówki do przykręcania felg aluminiowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ktoś może doradzić mi jakiś solidny niedrogi klucz do kół z możliwością zmiany końcówek.

> Chevrolet postanowił dać zestaw naprawczy. Planuje zakupić drugi komplet felg więć musi być

> możliwośc założenia końcówki do przykręcania felg aluminiowych

W Lidlu niedawno był (może jeszcze jest) fajny przedłużany klucz do kół z dwiema podwójnymi końcówkami (15 i 17 oraz 19 i 21) za 19,99zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie o czymś takim pisałem

Teleskopowy ma jedną podstawową wadę - jest zagięty pod kątem innym niż 90 stopni przez co używanie może być bolesne jak się źle kręci

Ja używam zwykłego krzyżowego ( różne rozmiary na trzecz końcach i kwadrat 1/2 na czwartym)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teleskopowy ma jedną podstawową wadę - jest zagięty pod kątem innym niż 90 stopni przez co używanie

> może być bolesne jak się źle kręci

> Ja używam zwykłego krzyżowego ( różne rozmiary na trzecz końcach i kwadrat 1/2 na czwartym)

krzyżowym możesz zapomnieć, że odkręcisz zapieczoną śrubę. Prędzej zniszczysz nakrętkę - wiem, bo mam i taki, i taki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> krzyżowym możesz zapomnieć, że odkręcisz zapieczoną śrubę. Prędzej zniszczysz nakrętkę - wiem, bo

> mam i taki, i taki.

Regulowanym też zapomnij hehe.gif , mam oba ale wożę tylko krzyżowy, w garażu używam normalnych narzędzi i dynamomatrycznego klucza na koniec, i nie miałem nigdy problemu z odkręcaniem kół smile.gif

Jak masz problem to prawdziwego klucza się używa, to co proponujemy to półśrodki na poboczu, zresztą oba zdatne do rozstrzygania sporów, teleskopowy przy kontakcie bazpośrednim, a krzyżowy jak delikwent ucieka cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Regulowanym też zapomnij

regulowanym prędzej

> Jak masz problem to prawdziwego klucza się używa, to co proponujemy to półśrodki na poboczu,

oczywiście - najlepiej tradycyjny klucz + metrowa przedłużka

> zresztą oba zdatne do rozstrzygania sporów, teleskopowy przy kontakcie bazpośrednim, a

> krzyżowy jak delikwent ucieka

to fakt ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://bit.ly/1eDAJAo takie coś + przedłużka 1/2cala i kawałek gaz rurki dla opornych śrub.

> Tańszego i bardziej pancernego zestawu nie zrobisz. Do tego najwygodniejszy.

Miałem raz zapieczone śruby w aucie, oryginalny "kluczyk" poległ, teleskopowy prawie się złamał, więc bałem się mocniej napierać, krzyżak+przedłużka z rury ślicznie zaokrąglił łeb śruby. Dalej nie próbowałem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem raz zapieczone śruby w aucie, oryginalny "kluczyk" poległ, teleskopowy prawie się złamał,

> więc bałem się mocniej napierać, krzyżak+przedłużka z rury ślicznie zaokrąglił łeb śruby.

> Dalej nie próbowałem

jak zaokrągliłeś łby to miałeś marny klucz zlosnik.gif

Dobra nasadka, najlepiej sześciokątna, prędzej strzeli niż ześlizgnie się ze śruby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem raz zapieczone śruby w aucie, oryginalny "kluczyk" poległ, teleskopowy prawie się złamał,

> więc bałem się mocniej napierać, krzyżak+przedłużka z rury ślicznie zaokrąglił łeb śruby.

> Dalej nie próbowałem

nasadka do d00py zepsuje każdy łeb no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do kupienia na każdej stacji orlen w podobnej cenie.

Tylko nie sugerujmy się ceną a "jakością" wykonania, bo cenowo to one wszystkie są podobnie ale z jakością bywa różnie, ten który wrzuciłem jest dobry bo sprawdzony na ciężkich przypadkach, a miałem kiedyś podobny i na osobówce się pogiął zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko nie sugerujmy się ceną a "jakością" wykonania, bo cenowo to one wszystkie są podobnie ale z

> jakością bywa różnie, ten który wrzuciłem jest dobry bo sprawdzony na ciężkich przypadkach, a

> miałem kiedyś podobny i na osobówce się pogiął

One wszystkie są z tej samej fabryki w Chinach. A jeśli na osobówce się pogiął to trzeba zmienić gumiarza lub nawyki dokręcania bo się śruby pourywa.

Koła dokręca się momentem 120Nm, w zupełności starcza. A im nowszy samochód tym dokładniej trzeba się tego trzymać bo śruby coraz słabsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Facom - tyle że nie w każdym aucie jest miejsce - w poprzednim aucie mieścił mi się na styk na

> kole zapasowym. W obecnym aucie nie mam koła zapasowego więc nie wożę wcale, mam nadzieję że

> nigdy nie złapię kapcia

200 zeta za krzyżak do samochodu facepalm%5B1%5D.gif

Do wróbla z armaty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najzwyklejszy teleskopowy. Ja mam kupiony z 6 lat temu z feuverta za jakies 20zl. Odkreca bez problemow nawet sruby przykrecone na sile przez debili w wulkanizacjach tylko sie trzeba wtedy "lekko" zaprzec.

Odkrecaj rozlozonym kluczem a przykrecaj zlozonym. Nie bedziesz mial problemow z odkrecaniem.

A gumy lapie srednio 4x w roku wiec klucz ma co robic zlosnik.gif Kupilem jak oryginalny fordowski okrecil sie na srubie wyrabiajac sie w srodku sick.gif zostalem w srodku roboty bez narzedzi z odreconym kolem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie miałem napisać że też mam teleskopowy za 20zł i sprawuje się ok. Odkręcam rozłożonym a dokręcam złożonym a potem w domu to już wiadomo dynamometrycznym. Krzyżakowy nie dawał rady przy zapieczonych śrubach a wożenie rurki już odpadało.

W zeszłym roku miałem tak zapieczoną 1 śrubę że pękła nasadka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W zeszłym roku miałem tak zapieczoną 1 śrubę że pękła nasadka.

to syf a nie nasadka

mam krzyżaka tonyking - spawany na środku - w koparce odkręcałem tym koła, nasadka wytrzymała , krzyżak wytrzymał , najsłabszym elementem okazała się dwucalowa rura króra się wygięła hehe.gif

przestałem wierzyć w tanie narzędzie po kilku wpadkach na drodze - nawet fabtyczny trapez okazuje się nic nie wart jak potrzeba podnieść samochód panic.gif to znaczy nadaje się ale po podniesieniu budy na normalnym hydraulicznym można podnieść wahacz żeby opona nie dotykała ziemi frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ktoś może doradzić mi jakiś solidny niedrogi klucz do kół z możliwością zmiany końcówek.

> Chevrolet postanowił dać zestaw naprawczy. Planuje zakupić drugi komplet felg więć musi być

> możliwośc założenia końcówki do przykręcania felg aluminiowych

Może takie coś

razem z tym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> One wszystkie są z tej samej fabryki w Chinach. A jeśli na osobówce się pogiął to trzeba zmienić

> gumiarza lub nawyki dokręcania bo się śruby pourywa.

> Koła dokręca się momentem 120Nm, w zupełności starcza. A im nowszy samochód tym dokładniej trzeba

> się tego trzymać bo śruby coraz słabsze.

To że z chin to się zgodzę ale na pewno nie od tego samego producenta.

Ponieważ mam 3 takie klucze z różnych źródeł to mam porównanie i ewidentnie ten jeden jest wykonany gorzej i z gorszego materiału

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może takie coś

> razem z tym ?

To też jest dobra opcja, ale kupiłbym dłuższą przedłużkę a nie krótką, i prostą a nie uchylną do tego dobrą nasadkę (może nawet być udarowa wtedy mamy pewność że się nie rozegnie ale to trzeba sprawdzić czy wejdzie w otwór w feldze) lub typową nasadkę do felg z pokryciem teflonowym.

I pamiętamy że po przykręceniu klucz dynamometryczny należy po pracy wyluzować na zero ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dłuższą przedłużkę a nie krótką, i prostą a nie uchylną

Z dłuższą może się już kręcić mało stabilnie z użyciem większej siły, nie wiem....

Że uchylna, to nie zwróciłem uwagi.

A tak w ogóle to w jaki sposób jest uchylna?

Ze zdjęcia, nie za bardzo to sobie przedstawiam....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tak w ogóle to w jaki sposób jest uchylna?

> Ze zdjęcia, nie za bardzo to sobie przedstawiam....

Przyjrzyj się dokładnie kwadratom: jeden jest prosty, a drugi "baryłkowaty" i ten kształt pozwala na odchylenie przedłużki względem nasadki o ok. 15*.

287595024-images11.jpeg

287595024-images12.jpeg

post-109606-14352523567961_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 200zł ALE tu masz jakość i dożywotnią gwarancję więc chyba tragedii nie ma

Ten za 20 zeta z orlenu mam już z 10 lat. Używam go przy zmianie kół lato/zima. Jedyne co musiałem w nim zmienić to nasadkę bo w toyocie mam nakrętki 21.

Nie widzę kompletnie sensu wydawania 200zł na klucz do kół wożony w bagażniku. Taki klucz może kupić gumiarz to dziennie odkręca 50 kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To że z chin to się zgodzę ale na pewno nie od tego samego producenta.

> Ponieważ mam 3 takie klucze z różnych źródeł to mam porównanie i ewidentnie ten jeden jest wykonany

> gorzej i z gorszego materiału

A data produkcji ta sama? Bo może koszty produkcji zmniejszyli i z gorszej stali robią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z dłuższą może się już kręcić mało stabilnie z użyciem większej siły, nie wiem....

Ale ja nie piszę żebyś kupował półmetrową ale dłuższą od tego króciaka, bo z tym króciakiem to będzie klął potem

> Że uchylna, to nie zwróciłem uwagi.

> A tak w ogóle to w jaki sposób jest uchylna?

> Ze zdjęcia, nie za bardzo to sobie przedstawiam....

Kolega Ci już wytłumaczył ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten za 20 zeta z orlenu mam już z 10 lat. Używam go przy zmianie kół lato/zima. Jedyne co musiałem

> w nim zmienić to nasadkę bo w toyocie mam nakrętki 21.

> Nie widzę kompletnie sensu wydawania 200zł na klucz do kół wożony w bagażniku. Taki klucz może

> kupić gumiarz to dziennie odkręca 50 kół.

No dobra ale nie piszemy tu czy Ty widzisz sens czy nie, bo jednemu starczy klucz za 20zł a drugi chce mieć za 200zł choć czasami cena nie jest adekwatna do jakości.

Tu za 200zł możemy być pewni jakości i dożywotniej gwarancji, czy jest sens ?? To zależy kto czego oczekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A data produkcji ta sama? Bo może koszty produkcji zmniejszyli i z gorszej stali robią.

Jak data produkcji ??

Na tych kluczach nie ma żadnych dat co zapewne wiesz, czasami jest wybite logo ale to się zamawia jak się zamawia np. kontener tych kluczy.

Przecież tego nie produkuje jeden chińczyk więc ciężko wyczuć który jest dobry a który cienki jak Bolek, czasami mogą wyglądać identycznie i jeden będzie działał a drugi się będzie giął jak plastelina, więc IMO nie ma reguły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ja nie piszę żebyś kupował półmetrową ale dłuższą od tego króciaka, bo z tym króciakiem to

> będzie klął potem

Może i tak.

W każdym razie ja jak kręcę grzechotką z przedłużką, to widzę że im dalej klucz odstaje od koła, tym jest gorzej utrzymać równowagę (że tak powiem) wink.gif

Moim zdaniem ta krótka jest najlepsza, nawet do głęboko schowanych śrub w alumkach.

Nie wiem dokładnie ile ma długości ta przedłużka, chyba 50mm.

Potem jest chyba 75 i 125 czy coś takiego.

Zresztą, przecież kosztuje to grosze, więc warto mieć nawet wszystkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I bardzo dobrze mówisz że im krócej tym pewniej ale weź pod uwagę że musisz zachować bezpieczną

> odległość od karoserii dla bezpieczeństwa karoserii i rączek

Widzę że o nówka Aveo chodzi, to owszem, karoseria ważna rzecz wink.gif

Rączki to zawsze ucierpią jak już zaczynam grzebać przy aucie, gorzej jakby ząbki poszły zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Lidlu niedawno był (może jeszcze jest) fajny przedłużany klucz do kół z dwiema podwójnymi

> końcówkami (15 i 17 oraz 19 i 21) za 19,99zł.

Mam taki i polecam. Nieważne czy w Uno czy w Punto czy w Fieście, czy śruby czy nakrętki - póki co nie zawiódł, a trochę śrub odkręciłem smile.gif

Do tego dużo poręczniejszy niż popularny "krzyż".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra ale nie piszemy tu czy Ty widzisz sens czy nie, bo jednemu starczy klucz za 20zł a drugi

> chce mieć za 200zł choć czasami cena nie jest adekwatna do jakości.

> Tu za 200zł możemy być pewni jakości i dożywotniej gwarancji, czy jest sens ?? To zależy kto czego

> oczekuje

Racja. Moje wrodzone sknerostwo nie może być wyznacznikiem. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Racja. Moje wrodzone sknerostwo nie może być wyznacznikiem.

Czy ja wiem, tu raczej nie chodzi o sknerstwo zlosnik.gif

Osobiście też bym nie kupił bo mi taki nie potrzebny, używam krzyżaka który ma ojciec ale to jest starej daty dobry Polski krzyżak z tym że ja się nie siłuję tylko luzuję tym przegubowym a potem używam krzyżaka. Mamy też taki ładny chromowany ale jest bardzo plastyczny zlosnik.gif dlatego sytuacja ta sama czy luzuję przegubowym dopiero potem odkręcam krzyżakiem.

W samochodzie wożę aktualnie taki jak wrzuciłem bo wiadomo w razie W tryba mieć coś porządnego choć akurat w moim przypadku fabryczny jest całkiem ok, natomiast nie będę woził krzyżaka.

Kiedyś handlowałem narzędziami i powiem Ci szczerze że mam różne klucze ale najlepiej pracuje mi się grzechotką i nasadkami Facomy, i o dziwo ta malutka na 1/4" już nie raz zawstydziła większą mniej markową zlosnik.gif zresztą płasko-oczkowe też mają dużą przewagę, jednak jakość wykonania jest super ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ktoś może doradzić mi jakiś solidny niedrogi klucz do kół z możliwością zmiany końcówek.

> Chevrolet postanowił dać zestaw naprawczy. Planuje zakupić drugi komplet felg więć musi być

> możliwośc założenia końcówki do przykręcania felg aluminiowych

Nie dziaduj kupując dziadostwo bo X razy stracisz; łamane na sztywno szmaciaki za 20-30 zł pogniesz a co gorsze jeszcze śrubę obrobisz;

lepiej zainwestuj stówkę w dobrego kija z łamaną końcówką jak to:

11210727_1703_1_2___drive_x_25___mechanic__s_flex_breaker_bar_tekton.jpg

i oczywiście w dobrej jakości końcówki a nie lepione z ryżu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie dziaduj kupując dziadostwo bo X razy stracisz; łamane na sztywno szmaciaki za 20-30 zł pogniesz

> a co gorsze jeszcze śrubę obrobisz;

> lepiej zainwestuj stówkę w dobrego kija z łamaną końcówką jak to:

> i oczywiście w dobrej jakości końcówki a nie lepione z ryżu

Jak taki ,,klucz" sie nazywa,bo nie wiem jak go znalesc.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.