dextus Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 Cześć, Pytanie jak w temacie - stały dylemat zakupowy co wybrać. Propozycja 1: Mazda 6 kombi, rok 2009, silnik 2.0 diesel 140KM, przebieg 160tys., wersja wyposażenia standardowa (bez skóry i innych bajerów. Jest tylko klimatyzacja dwustrefowa). Kolor auta biała perła. Propozycja 2: Megane III kombi, rok 2010, silnik 1.5dci 110KM, przebieg 105tys. Wersja wyposażenia lepsza niż Mazdy - półskóra, klimatronik, nawigacja. Kolor beżowy mettalic. Obydwa samochody w porównywalnej cenie. Który z tych samochodów byście wybrali i dlaczego? Ja jestem za Megane, a moja za Mazdą...ehh Z góry dzięki za wszelkie sugestie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 naprawdę masz dylemat między autem klasy D uznanej marki, a autem klasy C nie uznanej marki? Oczywiście ważny jest stan Oczywiści jak już kupisz mazde to bitex i jazda, ale nadal biore mazde Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 Twoja żona wykazuje zdecydowanie więcej rozsądku od Ciebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dextus Napisano 6 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 > Twoja żona wykazuje zdecydowanie więcej rozsądku od Ciebie Dzięki jakoś mnie przebieg bardziej przekonuje i popularność a co za tym idzie dostepność części. Ale jednak Mazda mi się bardziej podoba...no i auto o klasę wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 > Dzięki jakoś mnie przebieg bardziej przekonuje i popularność a co za tym idzie dostepność części. > Ale jednak Mazda mi się bardziej podoba...no i auto o klasę wyżej. Jako użytkownik megane zdecydowanie wybrał bym 6ke - jest po prostu lepsza pod każdym względem. Różnica roku i 55kkm przebiegu jest IMHO mało znacząca. Przy odsprzedaży: na pewno łatwiej będzie pożegnać się z Mazdą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 Ani jedno ani drugie. Mazda z silnikiem klopotliwym (smoki oleju, drogie czesci) lubi rdze, meganka slaby silnik lecace wtryski, korby, slaby do tej budy - ale to moje zdanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teyo Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 > Ani jedno ani drugie. Mazda z silnikiem klopotliwym (smoki oleju, drogie czesci) lubi rdze, meganka > slaby silnik lecace wtryski, korby, slaby do tej budy - ale to moje zdanie... +1 edit: chyba ze zmienisz opcję na benzynę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 > Cześć, > Pytanie jak w temacie - stały dylemat zakupowy co wybrać. > Propozycja 1: > Mazda 6 kombi, rok 2009, silnik 2.0 diesel 140KM, przebieg 160tys., wersja wyposażenia standardowa > (bez skóry i innych bajerów. Jest tylko klimatyzacja dwustrefowa). Kolor auta biała perła. > Propozycja 2: > Megane III kombi, rok 2010, silnik 1.5dci 110KM, przebieg 105tys. Wersja wyposażenia lepsza niż > Mazdy - półskóra, klimatronik, nawigacja. Kolor beżowy mettalic. > Obydwa samochody w porównywalnej cenie. > Który z tych samochodów byście wybrali i dlaczego? > Ja jestem za Megane, a moja za Mazdą...ehh > Z góry dzięki za wszelkie sugestie mazda ale tylko pod warunkiem ze nie zjedzona i zainwestwac w pakier startowy - dobre zabezpieczneie antykorozyjne + smok + podkladki pod wtryski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 > mazda ale tylko pod warunkiem ze nie zjedzona i zainwestwac w pakier startowy - dobre > zabezpieczneie antykorozyjne + smok + podkladki pod wtryski ale ten rocznik juz chyba nie ma problemu ze smokiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 > ale ten rocznik juz chyba nie ma problemu ze smokiem Chyba?? Tak jak niby poprawiona glowica w vw 2.0 tdi 140KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 > Mazdy - półskóra, klimatronik, nawigacja. Kolor beżowy mettalic. > Obydwa samochody w porównywalnej cenie. > Który z tych samochodów byście wybrali i dlaczego? > Ja jestem za Megane, a moja za Mazdą...ehh > Z góry dzięki za wszelkie sugestie Ile chcesz tym jeździć? Jeśli niezbyt długo to bierz Mazdę - nie zdąży zgnić i przy odsprzedaży dostaniesz godziwy pieniądz. Bo ludzie bez problemu nabiorą się że to dobre japońskie auto. Jeśli zaś chcesz jeździć ładnych parę lat i wystarczy Ci kompakt to bierz Megankę i odłóż kasę na zapasowy silnik jak w tym polecą już panewki. Reszta części jest tania, i auto nie będzie kłopotliwe. Za to sprzedasz je za czapkę gruszek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fujitsu Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 > Cześć, > Pytanie jak w temacie - stały dylemat zakupowy co wybrać. > Propozycja 1: > Mazda 6 kombi, rok 2009, silnik 2.0 diesel 140KM, przebieg 160tys., wersja wyposażenia standardowa > (bez skóry i innych bajerów. Jest tylko klimatyzacja dwustrefowa). Kolor auta biała perła. > Propozycja 2: > Megane III kombi, rok 2010, silnik 1.5dci 110KM, przebieg 105tys. Wersja wyposażenia lepsza niż > Mazdy - półskóra, klimatronik, nawigacja. Kolor beżowy mettalic. wybór jak między kiłą a syfilisem a może inna marka? moze po prostu skoda , croma, w ostatecznosci vw? droz drozsze w zakupie ale tez korzystne w odsprzedazy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dextus Napisano 6 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 Plan jest na to auto przejściowy - pojechać nim na wakacje w tym roku, trochę pojezdzić i w przyszłym roku maksymalnie sprzedać. Rzeczywiście może być tak, że za Megane za rok to już połowę obecnej kwoty wezmę...a Mazda jeszcze będzie trzymać cenę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 > Plan jest na to auto przejściowy - pojechać nim na wakacje w tym roku, trochę pojezdzić i w > przyszłym roku maksymalnie sprzedać. No to mazdę sprzedasz lepiej i szybciej. > Rzeczywiście może być tak, że za Megane za rok to już połowę obecnej kwoty wezmę...a Mazda jeszcze > będzie trzymać cenę. Może nie połowę, ale straci więcej na wartości, a na dodatek 1,5dCi ma fatalną opinię w necie. Natomiast rady żebyś kupił fiata zamiast mazdy są niezłe, naprawdę motokącik zaskakuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 Za namowa AK zrezygnowalem z identyko mazdy (tylko kolor sie nie zgadza i kombi byla), potem bez sluchania nikogo kupilem kompakta, teraz bralbym mazde (nawet za cene strachu o silnik). Przepraszam, 1 z posiadaczy takiej mazdy namawial na nia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 > Plan jest na to auto przejściowy - pojechać nim na wakacje w tym roku, trochę pojezdzić i w > przyszłym roku maksymalnie sprzedać. To po co sie pchasz w diesla gdzie na dzien dobry maszmryzyko umoczenia kilku tys na kosztowne remonty? Kup mazde nopb i rok przetrzymasz z swietym spokojem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 > To po co sie pchasz w diesla gdzie na dzien dobry maszmryzyko umoczenia kilku tys na kosztowne > remonty? Kup mazde nopb i rok przetrzymasz z swietym spokojem. Zreszta silniki noPB w mazdach to konstrukcje forda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dextus Napisano 6 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 > To po co sie pchasz w diesla gdzie na dzien dobry maszmryzyko umoczenia kilku tys na kosztowne > remonty? Kup mazde nopb i rok przetrzymasz z swietym spokojem. Liczę na to że nic nie padnie przy pewnym przebiegu 160tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 > Liczę na to że nic nie padnie przy pewnym przebiegu 160tys A ile zaoszczedzisz na paliwie i czy ryzyko warte tych pieniedzy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 Zdecydowanie bierz mazde. W tej generacji juz raczej nie ma problemow z silnikiem. Rdza dla ciebie nie bedzie problemem jesli nie bedziesz tego dlugo. Do 10 lat sie nie rozsypie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 > Liczę na to że nic nie padnie przy pewnym przebiegu 160tys 160kkm to okres zastanawiania sie nad turbo, dwumasa, wtryskami -> zycze powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 > Cześć, > Pytanie jak w temacie - stały dylemat zakupowy co wybrać. > Propozycja 1: > Mazda 6 kombi, rok 2009, silnik 2.0 diesel 140KM, przebieg 160tys., wersja wyposażenia standardowa > (bez skóry i innych bajerów. Jest tylko klimatyzacja dwustrefowa). Kolor auta biała perła. > Propozycja 2: Bierz Mazdę z benzynowym silnikiem. Znajdziesz na pewno jakąś. Kupować używanego diesla, żeby pojeździć nim rok. Ciekawa koncepcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KA_pl Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 > A ile zaoszczedzisz na paliwie i czy ryzyko warte tych pieniedzy? Pewnie niewiele. Przy założeniu około 20 tys. km na rok i różnicy w średnim zużyciu paliwa 1,5l/100km da to około 1650 zł oszczędności. Rozwiązanie zagadki (dlaczego Dextus wybrał M6 z silnikiem diesla) pewnie jest gdzie indziej - Mazdy 6 II w dieslu są generalnie znacznie tańsze niż ów Mazdy w benzynie (i to mimo często też znacznie lepszego wyposażenia tych pierwszych). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 > Pewnie niewiele. Przy założeniu około 20 tys. km na rok i różnicy w średnim zużyciu paliwa > 1,5l/100km da to około 1650 zł oszczędności. > Rozwiązanie zagadki (dlaczego Dextus wybrał M6 z silnikiem diesla) pewnie jest gdzie indziej - > Mazdy 6 II w dieslu są generalnie znacznie tańsze niż Mazdy w benzynie (i to mimo często też > znacznie lepszego wyposażenia tych pierwszych). serio? Pierwszy diesel tanszy od benzyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 > Pewnie niewiele. Przy założeniu około 20 tys. km na rok i różnicy w średnim zużyciu paliwa > 1,5l/100km da to około 1650 zł oszczędności. > Rozwiązanie zagadki (dlaczego autor wybrał M6 z silnikiem diesla) pewnie jest gdzie indziej - Mazdy > 6 II w dieslu są generalnie znacznie tańsze niż Mazdy w benzynie (i to mimo często też > znacznie lepszego wyposażenia tych pierwszych). Bierzecie pod uwage zlosliwosc rzeczy martwych, np. brak auta z silnikiem benzynowym w okolicy, albo to, ze takie mu w oko wpadlo (ma dostep do "pewnego" pojazdu) i postanowil zapytac? Szukajac ostatnio roznych samochodow stwierdzam, ze w pewnych segmentach aut, brak jest na rynku benzyn (zwlaszcza jezeli faktura jest milym dodatkiem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KA_pl Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 > serio? Pierwszy diesel tanszy od benzyny A poprzeglądaj sobie oferty na allegro. W szczególności dla wersji z silnikiem 2.0 benzyna (najlepiej jeszcze wersje nie na bezpośrednim wtrysku, czyli do liftu i 147KM) i diesel 2.0 140KM z początku topiku. Ale zadbane z 1.8 też bywają droższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dextus Napisano 6 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 > Bierz Mazdę z benzynowym silnikiem. Znajdziesz na pewno jakąś. > Kupować używanego diesla, żeby pojeździć nim rok. Ciekawa koncepcja Auta już jakiś czas szukam, zostały te 2 na tapecie ze względu na ich ogólny stan, bezwypadkowość, cenę itd. Poza tym mam je w Krakowie, nie musze nie wiadomo ile kilometrów jezdzić. Benzyny po prostu nie chcę - nie biorę tego rozwiązania pod uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KA_pl Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 > Bierzecie pod uwage zlosliwosc rzeczy martwych, np. brak auta z silnikiem benzynowym w okolicy, > albo to, ze takie mu w oko wpadlo (ma dostep do "pewnego" pojazdu) i postanowil zapytac? > Szukajac ostatnio roznych samochodow stwierdzam, ze w pewnych segmentach aut, brak jest na rynku > benzyn (zwlaszcza jezeli faktura jest milym dodatkiem). To też jest możliwe. Ale cena mocno oddziałuje na psychikę. Dlatego też tak wtedy napisałem. I tu jeszcze doszło porównanie cenowe z Meganką. A zarówno diesle Mazdy i Forda z modeli M6 II jak i 1.5dci Renault raczej nie są udanymi silnikami - ale z drugiej strony to mają też swoich zwolenników - zadowolonych użytkowników aut z tymi silnikami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KA_pl Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 > Auta już jakiś czas szukam, zostały te 2 na tapecie ze względu na ich ogólny stan, bezwypadkowość, > cenę itd. > Poza tym mam je w Krakowie, nie musze nie wiadomo ile kilometrów jezdzić. > Benzyny po prostu nie chcę - nie biorę tego rozwiązania pod uwagę. Tak jeszcze dopytam, te auta są krajowe? Ta Mazda 6 to ma taki "standardowy" przebieg z ofert na allegro, ale może to tylko przypadek tzn. faktycznie przejechała te 160 tys. km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 Miałem taką M6 jak i poprzedni model i z nowszą nie miałem problemów. Oni rdzy, ani problemów silnikiem, ani turbo, ani 2m nie wiem o co chodzi Miałem tego diesla 2,0 podkręconego do 170KM i zero problemów. Najsłabszy jest DPF-wypala się długo i dosyć często. Jeśli miałbym jeszcze raz kupić M6 to z silnikeim 2,2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 > 160kkm to okres zastanawiania sie nad turbo, dwumasa, wtryskami -> zycze powodzenia Dobre! Nawet bardzo dobre! Tyle, że totalnie nieprawdziwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 > Dobre! Nawet bardzo dobre! Tyle, że totalnie nieprawdziwe. tiaa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 > serio? Pierwszy diesel tanszy od benzyny nie pierwszy. uzywane subaru tez sa drozsze benzyny wolnossace od diesla... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 > Liczę na to że nic nie padnie przy pewnym przebiegu 160tys Jeżeli silnik jest w tej chwili zdrowy i ma rzeczywiście te 160tys przebiegu, to w ciągu roku nie powinno mu się nic stać. Tylko go dokładnie przejrzyj. A po zakupie, chyba że sprzedający zgodzi się to zrobić jeszcze przed zakupem, zdejmij miskę olejową i sprawdź, czy smok olejowy nie jest choćby częściowo zalepiony. Jeśli jest bardzo, to daruj sobie ten egzemplarz, bo może to oznaczać, że IV cylinder już cierpi na chroniczne "niedosmarowanie". Ale jeśli tylko trochę, to: - kup oryginalne podkładki pod wtryskiwacze (100zł za 4 sztuki) i jedź na wymianę - oczyść smok olejowy - wlej do oleju jakiś preparat płuczący silnik - zalej silnik dobrym olejem zgodnym ze specyfikacją producenta. I masz spokój z silnikiem. Pozdrawiam Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 > ale ten rocznik juz chyba nie ma problemu ze smokiem A co niby poprawili? Źródłem problemów są podkładki pod wtryskami oraz ich nieszczęśliwy sposób mocowania - jedna śruba na dwa wtryskiwacze. Pozdro Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 > A co niby poprawili? Źródłem problemów są podkładki pod wtryskami oraz ich nieszczęśliwy sposób > mocowania - jedna śruba na dwa wtryskiwacze. > Pozdro > Bartek jak jeszcze bylem na mazdaspeed to cos obilo mi sie o uszy ze po lifcie bylo to poprawione.widac pomylilem sie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 > Zreszta silniki noPB w mazdach to konstrukcje forda silniki pb w mazdach to konstrukcja mazdy a ford je pozycza 2009 nie ma juz problemow z rdza tak jak wczesniejszy model 2,0d nie jest zly, wyciac dpf i bedzie smigal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 > Jeżeli silnik jest w tej chwili zdrowy i ma rzeczywiście te 160tys przebiegu, to w ciągu roku nie > powinno mu się nic stać. Tylko go dokładnie przejrzyj. > A po zakupie, chyba że sprzedający zgodzi się to zrobić jeszcze przed zakupem, zdejmij miskę > olejową i sprawdź, czy smok olejowy nie jest choćby częściowo zalepiony. Ja jak bym sprzedawał oczywiście bym się na to zgodził, także warto spróbować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 > A co niby poprawili? Źródłem problemów są podkładki pod wtryskami oraz ich nieszczęśliwy sposób > mocowania - jedna śruba na dwa wtryskiwacze. > Pozdro > Bartek No i te podkłądki właśnie poprawili, od 2006 roku bodaj są inne problemów jest znacznie mniej. Ja w swojej jednej jak i drugiej wymieniałem podkąłdki przy okazji regulacji zaworów i w obu nie były wypalone i nie przepuszczały. M6 to popularne auta służbowe i jak to często bywa, mają przejechane kilkukrotnie więcej, niż jest na liczniku. Jak ta M6 ma 160kkm, to jeszcze długo będzie jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.