Skocz do zawartości

Mazda 6 czy Megane? Za i przeciw...


dextus

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Pytanie jak w temacie - stały dylemat zakupowy co wybrać.

Propozycja 1:

Mazda 6 kombi, rok 2009, silnik 2.0 diesel 140KM, przebieg 160tys., wersja wyposażenia standardowa (bez skóry i innych bajerów. Jest tylko klimatyzacja dwustrefowa). Kolor auta biała perła.

Propozycja 2:

Megane III kombi, rok 2010, silnik 1.5dci 110KM, przebieg 105tys. Wersja wyposażenia lepsza niż Mazdy - półskóra, klimatronik, nawigacja. Kolor beżowy mettalic.

Obydwa samochody w porównywalnej cenie.

Który z tych samochodów byście wybrali i dlaczego?

Ja jestem za Megane, a moja zona.gif za Mazdą...ehh

Z góry dzięki za wszelkie sugestie 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Twoja żona wykazuje zdecydowanie więcej rozsądku od Ciebie

Dzięki hehe.gif jakoś mnie przebieg bardziej przekonuje i popularność a co za tym idzie dostepność części.

Ale jednak Mazda mi się bardziej podoba...no i auto o klasę wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki jakoś mnie przebieg bardziej przekonuje i popularność a co za tym idzie dostepność części.

> Ale jednak Mazda mi się bardziej podoba...no i auto o klasę wyżej.

Jako użytkownik megane zdecydowanie wybrał bym 6ke - jest po prostu lepsza pod każdym względem. Różnica roku i 55kkm przebiegu jest IMHO mało znacząca. Przy odsprzedaży: na pewno łatwiej będzie pożegnać się z Mazdą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ani jedno ani drugie. Mazda z silnikiem klopotliwym (smoki oleju, drogie czesci) lubi rdze, meganka

> slaby silnik lecace wtryski, korby, slaby do tej budy - ale to moje zdanie...

+1 ok.gif

edit: chyba ze zmienisz opcję na benzynę cfaniak.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć,

> Pytanie jak w temacie - stały dylemat zakupowy co wybrać.

> Propozycja 1:

> Mazda 6 kombi, rok 2009, silnik 2.0 diesel 140KM, przebieg 160tys., wersja wyposażenia standardowa

> (bez skóry i innych bajerów. Jest tylko klimatyzacja dwustrefowa). Kolor auta biała perła.

> Propozycja 2:

> Megane III kombi, rok 2010, silnik 1.5dci 110KM, przebieg 105tys. Wersja wyposażenia lepsza niż

> Mazdy - półskóra, klimatronik, nawigacja. Kolor beżowy mettalic.

> Obydwa samochody w porównywalnej cenie.

> Który z tych samochodów byście wybrali i dlaczego?

> Ja jestem za Megane, a moja za Mazdą...ehh

> Z góry dzięki za wszelkie sugestie

mazda ale tylko pod warunkiem ze nie zjedzona i zainwestwac w pakier startowy - dobre zabezpieczneie antykorozyjne + smok + podkladki pod wtryski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mazda ale tylko pod warunkiem ze nie zjedzona i zainwestwac w pakier startowy - dobre

> zabezpieczneie antykorozyjne + smok + podkladki pod wtryski

ale ten rocznik juz chyba nie ma problemu ze smokiem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mazdy - półskóra, klimatronik, nawigacja. Kolor beżowy mettalic.

> Obydwa samochody w porównywalnej cenie.

> Który z tych samochodów byście wybrali i dlaczego?

> Ja jestem za Megane, a moja za Mazdą...ehh

> Z góry dzięki za wszelkie sugestie

Ile chcesz tym jeździć?

Jeśli niezbyt długo to bierz Mazdę - nie zdąży zgnić grinser006.gif i przy odsprzedaży dostaniesz godziwy pieniądz. Bo ludzie bez problemu nabiorą się że to dobre japońskie auto.

Jeśli zaś chcesz jeździć ładnych parę lat i wystarczy Ci kompakt to bierz Megankę i odłóż kasę na zapasowy silnik jak w tym polecą już panewki.

Reszta części jest tania, i auto nie będzie kłopotliwe.

Za to sprzedasz je za czapkę gruszek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć,

> Pytanie jak w temacie - stały dylemat zakupowy co wybrać.

> Propozycja 1:

> Mazda 6 kombi, rok 2009, silnik 2.0 diesel 140KM, przebieg 160tys., wersja wyposażenia standardowa

> (bez skóry i innych bajerów. Jest tylko klimatyzacja dwustrefowa). Kolor auta biała perła.

> Propozycja 2:

> Megane III kombi, rok 2010, silnik 1.5dci 110KM, przebieg 105tys. Wersja wyposażenia lepsza niż

> Mazdy - półskóra, klimatronik, nawigacja. Kolor beżowy mettalic.

wybór jak między kiłą a syfilisem

a może inna marka? moze po prostu skoda , croma, w ostatecznosci vw?

droz

drozsze w zakupie ale tez korzystne w odsprzedazy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plan jest na to auto przejściowy - pojechać nim na wakacje w tym roku, trochę pojezdzić i w przyszłym roku maksymalnie sprzedać.

Rzeczywiście może być tak, że za Megane za rok to już połowę obecnej kwoty wezmę...a Mazda jeszcze będzie trzymać cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Plan jest na to auto przejściowy - pojechać nim na wakacje w tym roku, trochę pojezdzić i w

> przyszłym roku maksymalnie sprzedać.

No to mazdę sprzedasz lepiej i szybciej.

> Rzeczywiście może być tak, że za Megane za rok to już połowę obecnej kwoty wezmę...a Mazda jeszcze

> będzie trzymać cenę.

Może nie połowę, ale straci więcej na wartości, a na dodatek 1,5dCi ma fatalną opinię w necie.

Natomiast rady żebyś kupił fiata zamiast mazdy są niezłe, naprawdę motokącik zaskakuje grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za namowa AK zrezygnowalem z identyko mazdy (tylko kolor sie nie zgadza i kombi byla), potem bez sluchania nikogo kupilem kompakta, teraz bralbym mazde (nawet za cene strachu o silnik).

Przepraszam, 1 z posiadaczy takiej mazdy namawial na nia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Plan jest na to auto przejściowy - pojechać nim na wakacje w tym roku, trochę pojezdzić i w

> przyszłym roku maksymalnie sprzedać.

To po co sie pchasz w diesla gdzie na dzien dobry maszmryzyko umoczenia kilku tys na kosztowne remonty? Kup mazde nopb i rok przetrzymasz z swietym spokojem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To po co sie pchasz w diesla gdzie na dzien dobry maszmryzyko umoczenia kilku tys na kosztowne

> remonty? Kup mazde nopb i rok przetrzymasz z swietym spokojem.

Zreszta silniki noPB w mazdach to konstrukcje forda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To po co sie pchasz w diesla gdzie na dzien dobry maszmryzyko umoczenia kilku tys na kosztowne

> remonty? Kup mazde nopb i rok przetrzymasz z swietym spokojem.

Liczę na to że nic nie padnie przy pewnym przebiegu 160tys smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć,

> Pytanie jak w temacie - stały dylemat zakupowy co wybrać.

> Propozycja 1:

> Mazda 6 kombi, rok 2009, silnik 2.0 diesel 140KM, przebieg 160tys., wersja wyposażenia standardowa

> (bez skóry i innych bajerów. Jest tylko klimatyzacja dwustrefowa). Kolor auta biała perła.

> Propozycja 2:

Bierz Mazdę z benzynowym silnikiem. Znajdziesz na pewno jakąś.

Kupować używanego diesla, żeby pojeździć nim rok. Ciekawa koncepcja zlosnik.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ile zaoszczedzisz na paliwie i czy ryzyko warte tych pieniedzy?

Pewnie niewiele. Przy założeniu około 20 tys. km na rok i różnicy w średnim zużyciu paliwa 1,5l/100km da to około 1650 zł oszczędności.

Rozwiązanie zagadki (dlaczego Dextus wybrał M6 z silnikiem diesla) pewnie jest gdzie indziej - Mazdy 6 II w dieslu są generalnie znacznie tańsze niż ów Mazdy w benzynie (i to mimo często też znacznie lepszego wyposażenia tych pierwszych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie niewiele. Przy założeniu około 20 tys. km na rok i różnicy w średnim zużyciu paliwa

> 1,5l/100km da to około 1650 zł oszczędności.

> Rozwiązanie zagadki (dlaczego Dextus wybrał M6 z silnikiem diesla) pewnie jest gdzie indziej -

> Mazdy 6 II w dieslu są generalnie znacznie tańsze niż Mazdy w benzynie (i to mimo często też

> znacznie lepszego wyposażenia tych pierwszych).

serio? Pierwszy diesel tanszy od benzyny grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie niewiele. Przy założeniu około 20 tys. km na rok i różnicy w średnim zużyciu paliwa

> 1,5l/100km da to około 1650 zł oszczędności.

> Rozwiązanie zagadki (dlaczego autor wybrał M6 z silnikiem diesla) pewnie jest gdzie indziej - Mazdy

> 6 II w dieslu są generalnie znacznie tańsze niż Mazdy w benzynie (i to mimo często też

> znacznie lepszego wyposażenia tych pierwszych).

Bierzecie pod uwage zlosliwosc rzeczy martwych, np. brak auta z silnikiem benzynowym w okolicy, albo to, ze takie mu w oko wpadlo (ma dostep do "pewnego" pojazdu) i postanowil zapytac?

Szukajac ostatnio roznych samochodow stwierdzam, ze w pewnych segmentach aut, brak jest na rynku benzyn (zwlaszcza jezeli faktura jest milym dodatkiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> serio? Pierwszy diesel tanszy od benzyny

A poprzeglądaj sobie oferty na allegro. wink.gif W szczególności dla wersji z silnikiem 2.0 benzyna (najlepiej jeszcze wersje nie na bezpośrednim wtrysku, czyli do liftu i 147KM) i diesel 2.0 140KM z początku topiku. Ale zadbane z 1.8 też bywają droższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bierz Mazdę z benzynowym silnikiem. Znajdziesz na pewno jakąś.

> Kupować używanego diesla, żeby pojeździć nim rok. Ciekawa koncepcja

Auta już jakiś czas szukam, zostały te 2 na tapecie ze względu na ich ogólny stan, bezwypadkowość, cenę itd.

Poza tym mam je w Krakowie, nie musze nie wiadomo ile kilometrów jezdzić.

Benzyny po prostu nie chcę - nie biorę tego rozwiązania pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bierzecie pod uwage zlosliwosc rzeczy martwych, np. brak auta z silnikiem benzynowym w okolicy,

> albo to, ze takie mu w oko wpadlo (ma dostep do "pewnego" pojazdu) i postanowil zapytac?

> Szukajac ostatnio roznych samochodow stwierdzam, ze w pewnych segmentach aut, brak jest na rynku

> benzyn (zwlaszcza jezeli faktura jest milym dodatkiem).

To też jest możliwe. Ale cena mocno oddziałuje na psychikę. Dlatego też tak wtedy napisałem. I tu jeszcze doszło porównanie cenowe z Meganką. A zarówno diesle Mazdy i Forda z modeli M6 II jak i 1.5dci Renault raczej nie są udanymi silnikami - ale z drugiej strony to mają też swoich zwolenników - zadowolonych użytkowników aut z tymi silnikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auta już jakiś czas szukam, zostały te 2 na tapecie ze względu na ich ogólny stan, bezwypadkowość,

> cenę itd.

> Poza tym mam je w Krakowie, nie musze nie wiadomo ile kilometrów jezdzić.

> Benzyny po prostu nie chcę - nie biorę tego rozwiązania pod uwagę.

Tak jeszcze dopytam, te auta są krajowe? Ta Mazda 6 to ma taki "standardowy" przebieg z ofert na allegro, ale może to tylko przypadek tzn. faktycznie przejechała te 160 tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taką M6 jak i poprzedni model i z nowszą nie miałem problemów. Oni rdzy, ani problemów silnikiem, ani turbo, ani 2m nie wiem o co chodzi niewiem.gif

Miałem tego diesla 2,0 podkręconego do 170KM i zero problemów.

Najsłabszy jest DPF-wypala się długo i dosyć często.

Jeśli miałbym jeszcze raz kupić M6 to z silnikeim 2,2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Liczę na to że nic nie padnie przy pewnym przebiegu 160tys

Jeżeli silnik jest w tej chwili zdrowy i ma rzeczywiście te 160tys przebiegu, to w ciągu roku nie powinno mu się nic stać. Tylko go dokładnie przejrzyj.

A po zakupie, chyba że sprzedający zgodzi się to zrobić jeszcze przed zakupem, zdejmij miskę olejową i sprawdź, czy smok olejowy nie jest choćby częściowo zalepiony. Jeśli jest bardzo, to daruj sobie ten egzemplarz, bo może to oznaczać, że IV cylinder już cierpi na chroniczne "niedosmarowanie". Ale jeśli tylko trochę, to:

- kup oryginalne podkładki pod wtryskiwacze (100zł za 4 sztuki) i jedź na wymianę

- oczyść smok olejowy

- wlej do oleju jakiś preparat płuczący silnik

- zalej silnik dobrym olejem zgodnym ze specyfikacją producenta.

I masz spokój z silnikiem.

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale ten rocznik juz chyba nie ma problemu ze smokiem

A co niby poprawili? Źródłem problemów są podkładki pod wtryskami oraz ich nieszczęśliwy sposób mocowania - jedna śruba na dwa wtryskiwacze.

Pozdro

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co niby poprawili? Źródłem problemów są podkładki pod wtryskami oraz ich nieszczęśliwy sposób

> mocowania - jedna śruba na dwa wtryskiwacze.

> Pozdro

> Bartek

jak jeszcze bylem na mazdaspeed to cos obilo mi sie o uszy ze po lifcie bylo to poprawione.widac pomylilem sie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli silnik jest w tej chwili zdrowy i ma rzeczywiście te 160tys przebiegu, to w ciągu roku nie

> powinno mu się nic stać. Tylko go dokładnie przejrzyj.

> A po zakupie, chyba że sprzedający zgodzi się to zrobić jeszcze przed zakupem, zdejmij miskę

> olejową i sprawdź, czy smok olejowy nie jest choćby częściowo zalepiony.

Ja jak bym sprzedawał oczywiście bym się na to zgodził, także warto spróbować skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co niby poprawili? Źródłem problemów są podkładki pod wtryskami oraz ich nieszczęśliwy sposób

> mocowania - jedna śruba na dwa wtryskiwacze.

> Pozdro

> Bartek

No i te podkłądki właśnie poprawili, od 2006 roku bodaj są inne problemów jest znacznie mniej. Ja w swojej jednej jak i drugiej wymieniałem podkąłdki przy okazji regulacji zaworów i w obu nie były wypalone i nie przepuszczały.

M6 to popularne auta służbowe i jak to często bywa, mają przejechane kilkukrotnie więcej, niż jest na liczniku.

Jak ta M6 ma 160kkm, to jeszcze długo będzie jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.