Skocz do zawartości

wybór klocków hamulcowych


JacekStilo

Rekomendowane odpowiedzi

> jakie będą lepsze Ferrodo czy Textar?

I jedne i drugie będą bardzo dobre, śmiało możesz sugerować się ceną i brać tańsze.

Co do Boscha to również zdementuję, zakładałem przód i tył do dość mocnego samochodu i robotę robiły-zero pisków, churchotania (gdy za twarde), ładnie się sprawowały, zjeździły również sporo bo do 45 tys mi wiadomo, że jeszcze siedziały, ile później musiałbym dopytać bo samochód w znajome ręce poszedł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakie będą lepsze Ferrodo czy Textar?

Ferodo niby są miękkie, ale przez to bardzo pylą i mocno brudzą alufelgi. Z drugiej strony pomimo rzeczonej miękkości u mnie 2 komplety Ferodo piszczały przy dohamowywaniu... obecnie mam TRW od 30 tys km i nie mam zastrzeżeń ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ferodo niby są miękkie, ale przez to bardzo pylą i mocno brudzą alufelgi.

miałem kiedyś ferrodo w Lanosie i faktycznie, brudziły strasznie i szybko się zużyły (po 30 tys. km). Teraz założyłem ferrodo do Bravo i dziwię się, bo ani nie pylą ponad normę, ani się za bardzo nie zużywają (przejechałem na nich 22 tys. i wyglądają prawie jak nowe). Hamują OK, nie piszczą, nie szurają. Coś poprawili? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miałem kiedyś ferrodo w Lanosie i faktycznie, brudziły strasznie i szybko się zużyły (po 30 tys.

> km). Teraz założyłem ferrodo do Bravo i dziwię się, bo ani nie pylą ponad normę, ani się za

> bardzo nie zużywają (przejechałem na nich 22 tys. i wyglądają prawie jak nowe). Hamują OK, nie

> piszczą, nie szurają. Coś poprawili?

Kwestia jakie miałeś ferrodo robią kilka modeli(różne mieszanki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po różnych doświadczeniach, mam w Stilo TRW.

> Pozdrawiam BAS

W poprzednim aucie miałem zestawy ATE (tarcze+klocki na obu osiach), ale przednie tarcze dosyć szybko się trochę zwichrowały i postanowiłem spróbować czegoś innego.

Niedawno założyłem komplet TRW na tylną oś. Klocki dosyć mocno pylą, ale to może ścierająca się warstwa COTEC (cokolwiek to jest) - mam je dopiero od kilku tygodni.

Na przednią oś także kupiłem tarcze i klocki TRW, założone będą w poniedziałek. Sam jestem ciekaw, jak się będzie ten komplet sprawował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ferrodo jest bardzo duzo podróbek (aż na ich stronie możesz wzór nowego opakowania obejrzeć),

> Textara pewnie mniej.

czyli może trafiłem podróbkę, ze zachowuje się jak nie-ferodo, czyli nie pyli i nie znika w oczach hmm.gif

Nieważne, hamuje normalnie, nie piszczy, czego chcieć więcej zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego?Mam w zestawieniu z tarczami PD i hamowanie jest duuuuużo lepsze niż w serii.

Też miałem taki zestaw w Octavii 1 i faktycznie na początku było super. Dobre hamowanie, zero pylenia cicho, ale po ~30 kkm zaczeło się źle dziać.

Klocki zaczeły się "ślizgać" na tarczy. Wymiana klocków na zwykłe rozwiązała sprawę. Podobne odczucia mają ludzie na Ford Club Polska...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na przednią oś także kupiłem tarcze i klocki TRW, założone będą w poniedziałek. Sam jestem ciekaw,

> jak się będzie ten komplet sprawował.

Będzie pylić, nie będzie super cicho, ale są odporne na przegrzanie (nawet jak leci dym z błotników to hamują) i dobrze hamują.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakie będą lepsze Ferrodo czy Textar?

Textara nigdy nie testowałem. Ferodo Premier mi pasowały, były lepsze od klocków Bosch, ATE, Brembo. Jeszcze lepiej mi się hamowało na Ferodo DS Performance, ale cena prawie 3x wyższa. W Stilo obecnie mam założone klocki Remsa. Mają one podniesioną temperaturę i radzą sobie rewelacyjnie. Z resztą masz tu filmik nagrany, jak hamowałem na nich chwilę po wymianie i jeszcze nie były dotarte. Opony zimowe, temperatura niska ok. 0 stopni. Teraz na letnich to dęba staje, że muszę patrzeć ciągle we wsteczne lusterko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do Boscha to również zdementuję, zakładałem przód i tył do dość mocnego samochodu i robotę

> robiły-zero pisków, churchotania (gdy za twarde), ładnie się sprawowały, zjeździły również

> sporo bo do 45 tys mi wiadomo, że jeszcze siedziały,

bosch`a i ja polecam - bardzo sensowne klocki za bardzo rozsadna cene

co prawda po 32 tys zostala tylko blacha - i to w bardzo mocnym i ciezkim samochodzie - w pandzie

zero piszczenia czy innych niechcianych dzwiekow

mocno pylily - dla mnie to nie problem bo wole brudne kola niz zdarte nadmiernie tarcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dwa razy sparzyłem sie na Ferrodo. Raz kupilem z allegro, drugi raz z IC. Ta sama wada odkleiła sie powierzchnia cierna od blachy. Już po ok 5kkm. Wkurzylem sie i kupilem TRW jezdziły aż je wykonczyłem. Nastepnie na miejscu mieli już tylko jakies SAMKO i nawet byly ok, tylko,że po paru agresywnych hamowaniach jakby spadala jakosc hamowania.

Ostatecznie wpadły tarcze i klocki bosch. Bylem w szoku jak auto zaczelo hamowac. Pozniej przy sprzedazy auta nawet kupiec sie zdziwil jak to mocno hamuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wykonczyłem. Nastepnie na miejscu mieli już tylko jakies SAMKO i nawet byly ok, tylko,że po

> paru agresywnych hamowaniach jakby spadala jakosc hamowania

tez raz na szybko muzialem klocki wymienic i jakies vector mial tylko od reki dostepne.... bez wiekszego staranie sie klocki zaczynaly przypominac szklo - po miesiacu wywalilem i zalozylem bosch

ferodo na przod zalozylem kilka dni temu - poki co delikatnie wiec nie za bardzo moge sie wypowiedziec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Remsa. I nie droższe są zawsze lepsze bo Bosh to gówno.

bosch nie jest zly

mialem zestaw boscha tarcze + klocki - wspolgralo i dzialalo to bardzo sensownie i zlego slowa nie powiem

teraz mialem boscha klocki a tarcze nie wiem jakie - fabryka i tez bardzo sprawnie dzialalo - miekkie i place - po 32 kkm nic z nich nie zostalo procz blachy ale caly czas bardzo fajnie dawaly rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do Boscha to również zdementuję ... robotę

> robiły-zero pisków, churchotania (gdy za twarde), ładnie się sprawowały, zjeździły również

> sporo bo do 45 tys mi wiadomo

+1 dla Boscha, dobre klocki w rozsądnej cenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co powiecie o klockach maxgear...?

> Dostałem dosc sensowna cene. Dwa razy niższa jak trw.

> Auto to VC 1.8

> Ujdą na tylną oś te klocki...?czy kupic cos lepszego?

Pisałem na swojej stronie o nich, bo założyłem do swojego samochodu, możesz sobie poczytać. Na pocz były super, po jakichś 10 tys zdarzało im się pisnąć, generalnie jakość do ceny całkiem niezła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też miałem taki zestaw w Octavii 1 i faktycznie na początku było super. Dobre hamowanie, zero

> pylenia cicho, ale po ~30 kkm zaczeło się źle dziać.

> Klocki zaczeły się "ślizgać" na tarczy. Wymiana klocków na zwykłe rozwiązała sprawę. Podobne

> odczucia mają ludzie na Ford Club Polska...

Zasadniczo jeżeli tarcza Power Disc to nie klocki Ceramic tylko normalne ewentualnie Power Pad, a jeżeli Ceramic to gładka tarcza.

Wspomniany zestaw w niektórych przypadkach może się sprawdzać, ale nie jest zalecany, włókna z klocków ceramicznych mogą dość szybko 'zalepić' rowki w tarczach PD, pojawiają się też trudności z utworzeniem na powierzchni tarczy trwałej, charakterystycznej dla ceramików warstwy transferowej/filmu co może skutkować

zmienną siłą hamowania (pływaniem).

Temat wałkowany na szkoleniach ATE i w broszurach technicznych, niestety na większości forów zestaw wciąż polecany, może dlatego że ceramika się ze sportem się kojarzy a w przypadku ATE skuteczność tych klocków jest taka sama jak zwykłych a na plus jest : bardzo niskie pylenie, dłuższa żywotność klocków i tarcz, cichsza praca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zasadniczo jeżeli tarcza Power Disc to nie klocki Ceramic tylko normalne ewentualnie Power Pad, a

> jeżeli Ceramic to gładka tarcza.

> Wspomniany zestaw w niektórych przypadkach może się sprawdzać, ale nie jest zalecany, włókna z

> klocków ceramicznych mogą dość szybko 'zalepić' rowki w tarczach PD, pojawiają się też

> trudności z utworzeniem na powierzchni tarczy trwałej, charakterystycznej dla ceramików

> warstwy transferowej/filmu co może skutkować

> zmienną siłą hamowania (pływaniem).

> Temat wałkowany na szkoleniach ATE i w broszurach technicznych, niestety na większości forów zestaw

> wciąż polecany, może dlatego że ceramika się ze sportem się kojarzy a w przypadku ATE

> skuteczność tych klocków jest taka sama jak zwykłych a na plus jest : bardzo niskie pylenie,

> dłuższa żywotność klocków i tarcz, cichsza praca.

Teraz już wiem, ale na FCP ludzie piszą o podobnych problemach przy gładkich tarczach.

I podobno jak Ceramic to nie skrzynia automatyczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Będzie pylić, nie będzie super cicho, ale są odporne na przegrzanie (nawet jak leci dym z błotników to hamują) i dobrze hamują.

Komplet TRW założony zlosnik.gif Pierwsze wrażenie jak najbardziej pozytywne. Jest cicho, zwiększonego pylenia nie zaobserwowałem. Zestaw hamuje dobrze od pierwszego hamowania.

Przejechałem tylko 200-300km więc za wcześnie na jakieś głębsze wnioski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.