JacekStilo Napisano 14 Maja 2014 Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 jakie będą lepsze Ferrodo czy Textar? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 14 Maja 2014 Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 Drozsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 14 Maja 2014 Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 Remsa. I nie droższe są zawsze lepsze bo Bosh to gówno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 14 Maja 2014 Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 > jakie będą lepsze Ferrodo czy Textar? Napisz kolego w do jakiego auta, z jakim silnikiem i jak będą eksploatowane. Dopiero wtedy będzie można odpowiedzieć na twój dylemat lub polecić coś zupełnie innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 14 Maja 2014 Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 > Remsa. I nie droższe są zawsze lepsze bo Bosh to gówno. Rozumiem, że polska język dla kolegi, to trudna język? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iceman66 Napisano 14 Maja 2014 Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 > jakie będą lepsze Ferrodo czy Textar? toyota jako oryginały firmowane swoim logo montuje textary... jestem bardzo zadowolony i mam już drugi komplet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 15 Maja 2014 Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 > jakie będą lepsze Ferrodo czy Textar? Textary mam w Bravo lekko nie mają i dają radę.Na marginesie zestawy Textara montuje klientom i chwalą sobie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 15 Maja 2014 Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 > jakie będą lepsze Ferrodo czy Textar? Po różnych doświadczeniach, mam w Stilo TRW. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 15 Maja 2014 Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 > jakie będą lepsze Ferrodo czy Textar? I jedne i drugie będą bardzo dobre, śmiało możesz sugerować się ceną i brać tańsze. Co do Boscha to również zdementuję, zakładałem przód i tył do dość mocnego samochodu i robotę robiły-zero pisków, churchotania (gdy za twarde), ładnie się sprawowały, zjeździły również sporo bo do 45 tys mi wiadomo, że jeszcze siedziały, ile później musiałbym dopytać bo samochód w znajome ręce poszedł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakow_kult Napisano 15 Maja 2014 Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 Nigdy się nie zawiodłem na ATE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 15 Maja 2014 Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 > jakie będą lepsze Ferrodo czy Textar? jedne i drugie powinny byc dobre, FERRODO ponoć bardziej miękkie, szybciej moga się zuzyć, ale za to hamowanie może być lepsze. Textary bardzo trwałe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pebe_s Napisano 15 Maja 2014 Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 > jakie będą lepsze Ferrodo czy Textar? Ferodo niby są miękkie, ale przez to bardzo pylą i mocno brudzą alufelgi. Z drugiej strony pomimo rzeczonej miękkości u mnie 2 komplety Ferodo piszczały przy dohamowywaniu... obecnie mam TRW od 30 tys km i nie mam zastrzeżeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 15 Maja 2014 Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 > Ferodo niby są miękkie, ale przez to bardzo pylą i mocno brudzą alufelgi. miałem kiedyś ferrodo w Lanosie i faktycznie, brudziły strasznie i szybko się zużyły (po 30 tys. km). Teraz założyłem ferrodo do Bravo i dziwię się, bo ani nie pylą ponad normę, ani się za bardzo nie zużywają (przejechałem na nich 22 tys. i wyglądają prawie jak nowe). Hamują OK, nie piszczą, nie szurają. Coś poprawili? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 15 Maja 2014 Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 > miałem kiedyś ferrodo w Lanosie i faktycznie, brudziły strasznie i szybko się zużyły (po 30 tys. > km). Teraz założyłem ferrodo do Bravo i dziwię się, bo ani nie pylą ponad normę, ani się za > bardzo nie zużywają (przejechałem na nich 22 tys. i wyglądają prawie jak nowe). Hamują OK, nie > piszczą, nie szurają. Coś poprawili? Kwestia jakie miałeś ferrodo robią kilka modeli(różne mieszanki). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 15 Maja 2014 Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 > Kwestia jakie miałeś ferrodo robią kilka modeli(różne mieszanki). ferrodo premier, czy jakoś tak, jedne i drugie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 15 Maja 2014 Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 > Nigdy się nie zawiodłem na ATE. Na tarczach tak, na klockach się zawiodłem na ich... sile hamowania w porównaniu do oryginałów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 15 Maja 2014 Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 Ferrodo jest bardzo duzo podróbek (aż na ich stronie możesz wzór nowego opakowania obejrzeć), Textara pewnie mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Maja 2014 Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 > Po różnych doświadczeniach, mam w Stilo TRW. > Pozdrawiam BAS W poprzednim aucie miałem zestawy ATE (tarcze+klocki na obu osiach), ale przednie tarcze dosyć szybko się trochę zwichrowały i postanowiłem spróbować czegoś innego. Niedawno założyłem komplet TRW na tylną oś. Klocki dosyć mocno pylą, ale to może ścierająca się warstwa COTEC (cokolwiek to jest) - mam je dopiero od kilku tygodni. Na przednią oś także kupiłem tarcze i klocki TRW, założone będą w poniedziałek. Sam jestem ciekaw, jak się będzie ten komplet sprawował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 15 Maja 2014 Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 > Ferrodo jest bardzo duzo podróbek (aż na ich stronie możesz wzór nowego opakowania obejrzeć), > Textara pewnie mniej. czyli może trafiłem podróbkę, ze zachowuje się jak nie-ferodo, czyli nie pyli i nie znika w oczach Nieważne, hamuje normalnie, nie piszczy, czego chcieć więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 15 Maja 2014 Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 > Na tarczach tak, na klockach się zawiodłem na ich... sile hamowania w porównaniu do oryginałów. Zgaduje, że na ATE Ceramic... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prozaq Napisano 15 Maja 2014 Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 > Zgaduje, że na ATE Ceramic... Dlaczego?Mam w zestawieniu z tarczami PD i hamowanie jest duuuuużo lepsze niż w serii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 15 Maja 2014 Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 > Dlaczego?Mam w zestawieniu z tarczami PD i hamowanie jest duuuuużo lepsze niż w serii. Też miałem taki zestaw w Octavii 1 i faktycznie na początku było super. Dobre hamowanie, zero pylenia cicho, ale po ~30 kkm zaczeło się źle dziać. Klocki zaczeły się "ślizgać" na tarczy. Wymiana klocków na zwykłe rozwiązała sprawę. Podobne odczucia mają ludzie na Ford Club Polska... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 15 Maja 2014 Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 > Na przednią oś także kupiłem tarcze i klocki TRW, założone będą w poniedziałek. Sam jestem ciekaw, > jak się będzie ten komplet sprawował. Będzie pylić, nie będzie super cicho, ale są odporne na przegrzanie (nawet jak leci dym z błotników to hamują) i dobrze hamują. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 15 Maja 2014 Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 > Zgaduje, że na ATE Ceramic... pudło, zwykłe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 15 Maja 2014 Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 > jakie będą lepsze Ferrodo czy Textar? Textara nigdy nie testowałem. Ferodo Premier mi pasowały, były lepsze od klocków Bosch, ATE, Brembo. Jeszcze lepiej mi się hamowało na Ferodo DS Performance, ale cena prawie 3x wyższa. W Stilo obecnie mam założone klocki Remsa. Mają one podniesioną temperaturę i radzą sobie rewelacyjnie. Z resztą masz tu filmik nagrany, jak hamowałem na nich chwilę po wymianie i jeszcze nie były dotarte. Opony zimowe, temperatura niska ok. 0 stopni. Teraz na letnich to dęba staje, że muszę patrzeć ciągle we wsteczne lusterko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 16 Maja 2014 Udostępnij Napisano 16 Maja 2014 > jakie będą lepsze Ferrodo czy Textar? remsa zdecydowanie najlepsze "cywilne" klocki jakie mialem najwiekszy plus - kompletnie nie boja sie przegrzewania dla niektorych minus - non stop felgi czarne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 16 Maja 2014 Udostępnij Napisano 16 Maja 2014 > Co do Boscha to również zdementuję, zakładałem przód i tył do dość mocnego samochodu i robotę > robiły-zero pisków, churchotania (gdy za twarde), ładnie się sprawowały, zjeździły również > sporo bo do 45 tys mi wiadomo, że jeszcze siedziały, bosch`a i ja polecam - bardzo sensowne klocki za bardzo rozsadna cene co prawda po 32 tys zostala tylko blacha - i to w bardzo mocnym i ciezkim samochodzie - w pandzie zero piszczenia czy innych niechcianych dzwiekow mocno pylily - dla mnie to nie problem bo wole brudne kola niz zdarte nadmiernie tarcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 16 Maja 2014 Udostępnij Napisano 16 Maja 2014 Ja dwa razy sparzyłem sie na Ferrodo. Raz kupilem z allegro, drugi raz z IC. Ta sama wada odkleiła sie powierzchnia cierna od blachy. Już po ok 5kkm. Wkurzylem sie i kupilem TRW jezdziły aż je wykonczyłem. Nastepnie na miejscu mieli już tylko jakies SAMKO i nawet byly ok, tylko,że po paru agresywnych hamowaniach jakby spadala jakosc hamowania. Ostatecznie wpadły tarcze i klocki bosch. Bylem w szoku jak auto zaczelo hamowac. Pozniej przy sprzedazy auta nawet kupiec sie zdziwil jak to mocno hamuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 16 Maja 2014 Udostępnij Napisano 16 Maja 2014 > wykonczyłem. Nastepnie na miejscu mieli już tylko jakies SAMKO i nawet byly ok, tylko,że po > paru agresywnych hamowaniach jakby spadala jakosc hamowania tez raz na szybko muzialem klocki wymienic i jakies vector mial tylko od reki dostepne.... bez wiekszego staranie sie klocki zaczynaly przypominac szklo - po miesiacu wywalilem i zalozylem bosch ferodo na przod zalozylem kilka dni temu - poki co delikatnie wiec nie za bardzo moge sie wypowiedziec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 16 Maja 2014 Udostępnij Napisano 16 Maja 2014 > Remsa. I nie droższe są zawsze lepsze bo Bosh to gówno. bosch nie jest zly mialem zestaw boscha tarcze + klocki - wspolgralo i dzialalo to bardzo sensownie i zlego slowa nie powiem teraz mialem boscha klocki a tarcze nie wiem jakie - fabryka i tez bardzo sprawnie dzialalo - miekkie i place - po 32 kkm nic z nich nie zostalo procz blachy ale caly czas bardzo fajnie dawaly rade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 16 Maja 2014 Udostępnij Napisano 16 Maja 2014 > Co do Boscha to również zdementuję ... robotę > robiły-zero pisków, churchotania (gdy za twarde), ładnie się sprawowały, zjeździły również > sporo bo do 45 tys mi wiadomo +1 dla Boscha, dobre klocki w rozsądnej cenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_diablo Napisano 16 Maja 2014 Udostępnij Napisano 16 Maja 2014 > remsa Używałem klocków Remsa w dwóch samochodach i byłem zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 18 Maja 2014 Udostępnij Napisano 18 Maja 2014 A co powiecie o klockach maxgear...? Dostałem dosc sensowna cene. Dwa razy niższa jak trw. Auto to VC 1.8 Ujdą na tylną oś te klocki...?czy kupic cos lepszego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > A co powiecie o klockach maxgear...? > Dostałem dosc sensowna cene. Dwa razy niższa jak trw. > Auto to VC 1.8 > Ujdą na tylną oś te klocki...?czy kupic cos lepszego? Pisałem na swojej stronie o nich, bo założyłem do swojego samochodu, możesz sobie poczytać. Na pocz były super, po jakichś 10 tys zdarzało im się pisnąć, generalnie jakość do ceny całkiem niezła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 21 Maja 2014 Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 > Też miałem taki zestaw w Octavii 1 i faktycznie na początku było super. Dobre hamowanie, zero > pylenia cicho, ale po ~30 kkm zaczeło się źle dziać. > Klocki zaczeły się "ślizgać" na tarczy. Wymiana klocków na zwykłe rozwiązała sprawę. Podobne > odczucia mają ludzie na Ford Club Polska... Zasadniczo jeżeli tarcza Power Disc to nie klocki Ceramic tylko normalne ewentualnie Power Pad, a jeżeli Ceramic to gładka tarcza. Wspomniany zestaw w niektórych przypadkach może się sprawdzać, ale nie jest zalecany, włókna z klocków ceramicznych mogą dość szybko 'zalepić' rowki w tarczach PD, pojawiają się też trudności z utworzeniem na powierzchni tarczy trwałej, charakterystycznej dla ceramików warstwy transferowej/filmu co może skutkować zmienną siłą hamowania (pływaniem). Temat wałkowany na szkoleniach ATE i w broszurach technicznych, niestety na większości forów zestaw wciąż polecany, może dlatego że ceramika się ze sportem się kojarzy a w przypadku ATE skuteczność tych klocków jest taka sama jak zwykłych a na plus jest : bardzo niskie pylenie, dłuższa żywotność klocków i tarcz, cichsza praca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 > Zasadniczo jeżeli tarcza Power Disc to nie klocki Ceramic tylko normalne ewentualnie Power Pad, a > jeżeli Ceramic to gładka tarcza. > Wspomniany zestaw w niektórych przypadkach może się sprawdzać, ale nie jest zalecany, włókna z > klocków ceramicznych mogą dość szybko 'zalepić' rowki w tarczach PD, pojawiają się też > trudności z utworzeniem na powierzchni tarczy trwałej, charakterystycznej dla ceramików > warstwy transferowej/filmu co może skutkować > zmienną siłą hamowania (pływaniem). > Temat wałkowany na szkoleniach ATE i w broszurach technicznych, niestety na większości forów zestaw > wciąż polecany, może dlatego że ceramika się ze sportem się kojarzy a w przypadku ATE > skuteczność tych klocków jest taka sama jak zwykłych a na plus jest : bardzo niskie pylenie, > dłuższa żywotność klocków i tarcz, cichsza praca. Teraz już wiem, ale na FCP ludzie piszą o podobnych problemach przy gładkich tarczach. I podobno jak Ceramic to nie skrzynia automatyczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 > Będzie pylić, nie będzie super cicho, ale są odporne na przegrzanie (nawet jak leci dym z błotników to hamują) i dobrze hamują. Komplet TRW założony Pierwsze wrażenie jak najbardziej pozytywne. Jest cicho, zwiększonego pylenia nie zaobserwowałem. Zestaw hamuje dobrze od pierwszego hamowania. Przejechałem tylko 200-300km więc za wcześnie na jakieś głębsze wnioski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.