Muzyk Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 Stosuje sie cos takiego?? motor ma 250 tysiecy, bedzie robione sprzeglo, wiec duzo roboty zeby sie tam dostac nie bedzie, zajrzec czy nie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > Stosuje sie cos takiego?? motor ma 250 tysiecy, bedzie robione sprzeglo, wiec duzo roboty zeby sie > tam dostac nie bedzie, zajrzec czy nie ? A cos im sie dzieje, ze chcesz do nich zagladac? 250kkm to nie jest jakis wielki przebieg i ja bym raczej bez wyraznego powodu nie ruszal. Poza tym roboty dosc sporo, wiec i koszt niewspolmierny do efektu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 19 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 nic sie nie dzieje, ale skoro tak blisko ich bede przy zrzucaniu skrzyni to tak mnie naszlo ze moze warto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > nic sie nie dzieje, ale skoro tak blisko ich bede przy zrzucaniu skrzyni to tak mnie naszlo ze moze > warto 1 podstawowa zasada w motoryzacji-nie szukaj problemów tam gdzie ich nie ma...rozbierzesz i poskładasz i okaże się, że jest gorzej niż teraz, bo zaczną się dziać cyrki z silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > Stosuje sie cos takiego?? motor ma 250 tysiecy, bedzie robione sprzeglo, wiec duzo roboty zeby sie > tam dostac nie bedzie, zajrzec czy nie ? nie stosuje się chyba, że na handel tzw. szweda robisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > 1 podstawowa zasada w motoryzacji-nie szukaj problemów tam gdzie ich nie ma...rozbierzesz i > poskładasz i okaże się, że jest gorzej niż teraz, bo zaczną się dziać cyrki z silnikiem. O to samo pytałem moich mechaników od saaba. Rowniez mam 250 tys przebiegu i pomyslałem o tym bo w tych silnikach lubią padać panewki wlasnie. Uslyszałem to co napisał Kolega AkuQ czyli nie ruszać jak nic się nie dzieje. Pilnowac stanu oleju, zmieniac go co 10 tys na jakiś porządny i jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > Stosuje sie cos takiego?? motor ma 250 tysiecy, bedzie robione sprzeglo, wiec duzo roboty zeby sie > tam dostac nie bedzie, zajrzec czy nie ? Robota w sumie inna trochę, bo trzeba miskę zrzucić i potem to uszczelnić Stuka coś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > Stosuje sie cos takiego?? motor ma 250 tysiecy, bedzie robione sprzeglo, wiec duzo roboty zeby sie > tam dostac nie bedzie, zajrzec czy nie ? oczywiście! I przy okazji szlif cylindrów i nowe pierścnienie... przecież to w sumie za jedną robotą. No i nie zapomnij o remoncie głowicy tak na wszelki wypadek skoro już będzie tak czy inaczej zdjęta. A właściwie to po co sie pierdzielić? Nie lepiej nowy silnik od razu? Oj... Muzyk Muzyk... Nie masz na co pieniędzy wydawać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 19 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 lubie miec wszystko zrobione dobrze, a skoro jest okazja, to pytam, poza tym ile moze kosztowac komplet panewek?? ze 150zl ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > lubie miec wszystko zrobione dobrze, a skoro jest okazja, to pytam, poza tym ile moze kosztowac > komplet panewek?? ze 150zl ?? A to panewki tak po prostu bez szlifu można sobie wymieniać i coś to da? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 19 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 a jak sa zuzyte i wal mieszci sie w normie to nie da ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 600kkm zrobiłem głupim puntem II i poza uszczelką pod głowicą to nic nie musiałem ruszać w silniku, a ty przy 250 jakieś kombinacje chcesz uskuteczniać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > a jak sa zuzyte i wal mieszci sie w normie to nie da ?? jak będą zużyte to je usłyszysz i na kontrolce oleju zobaczysz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > a jak sa zuzyte i wal mieszci sie w normie to nie da ?? jakim cudem chcesz mieć zużytą panewkę i niezyżyty element w niej pracujący? będzie zużyty zawsze mniej lub bardziej ale będzie. I jak wsadzisz teraz ten wał w nowe panewki to równie dobrze może się zdarzyć, że te nowe dzięki "docieraniu się" z lekko trafionym wałem posłużą krócej niż te stare. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > lubie miec wszystko zrobione dobrze, a skoro jest okazja, to pytam, poza tym ile moze kosztowac > komplet panewek?? ze 150zl ?? o 150 za duzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 Odpusc sobie, taka robota na samych panewkach sie nie skonczy. To nie nowy samochod, robiony przez ksiegowych, ze po 20kkm trzeba wymieniac silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > a jak sa zuzyte i wal mieszci sie w normie to nie da ?? Szukasz dziury w calym Z tego co wiem to silniki sa dosc pancerne i predzej beda braly olej niz padna panewki... PS. To jednak nie sprzedajesz tej Xsary? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 19 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 sprzedaje, ale kto ją kupi z popsutym sprzęgłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > Stosuje sie cos takiego?? motor ma 250 tysiecy, bedzie robione sprzeglo, wiec duzo roboty zeby sie > tam dostac nie bedzie, zajrzec czy nie ? Rzekłbym, że przy wymianie sprzęgła, to jest jeszcze więcej roboty z dostaniem się do panewek, niż gdybyś chciał to zrobić w innym terminie. Jeśli nie wiesz w jakim stanie są panewki, to na początek proponuję osłuchać silnik stetoskopem i sprawdzić zegarem ciśnienie oleju. Prawie nic nie kosztuje, a można wymianę panewek odłożyć np o rok, lub dwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 19 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 kiedy w tym silniku z tego co sie orientuje i tak miske trzeba bedzie zrzucic.... przy uszczelniaczu walu sa knoty ktore trzeba koniecznie wymienic.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > sprzedaje, ale kto ją kupi z popsutym sprzęgłem No to sprzeglo niestety trzeba zrobic Na szczescie chyba nie jest przesadnie drogie Ale reszty bym nie ruszal, bo tak jak pisali wyzej mozesz tylko pogorszyc sprawe. Tzn obejrzec to sobie te panewki mozesz, ale na tym bym poprzestal:D Jezeli nic nie slychac i trzyma cisnienie to znaczy, ze wszystko OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > kiedy w tym silniku z tego co sie orientuje i tak miske trzeba bedzie zrzucic.... przy > uszczelniaczu walu sa knoty ktore trzeba koniecznie wymienic.... Więc sprecyzuj, co jeszcze oprócz sprzęgła będziesz robił, bo zaraz dojdziemy do blacharki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 19 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 jak robic, to po bozemu, sprzeglo, tulejka walka sprzeglowego, uszczelniacze polosi, uszczelniacz tyl walu i te nieszczesne knoty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > A to panewki tak po prostu bez szlifu można sobie wymieniać i coś to da? Oczywiście że można jeżeli wał trzyma parametry daje to że masz nowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > Oczywiście że można jeżeli wał trzyma parametry daje to że masz nowe Jeśli panewki wymagają wymiany znaczy że wał już z dużą dozą prawdopodobieństwa tych parametrów nie trzyma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > Stosuje sie cos takiego?? motor ma 250 tysiecy, bedzie robione sprzeglo, wiec duzo roboty zeby sie > tam dostac nie bedzie, zajrzec czy nie ? przyszywanie nowej łaty do starego ubrania. zmieniasz panewki - zrób szlif wału Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > nic sie nie dzieje, ale skoro tak blisko ich bede przy zrzucaniu skrzyni to tak mnie naszlo ze moze > warto Ja jak miałem wywaloną skrzynię automat to zajrzałem bo akurat w tym silniku było nie raz słychać że korbę wywaliło. Zajrzałem i nie żałuję bo się okazało że panewki zaczęły się wycierać w dziwny sposób tzn. nierównomiernie. Zawiozłem wał do pomiarów i okazało się że wszystko jest z nim ok i trzyma parametry, więc zakupiłem komplet nowych Polskich panewek nominalnych. Z tym że potem stwierdziłem że skoro mam rozgrzebany silnik to rozgrzebię go bardziej żeby potem mieć spokój, ale gdyby nie to to bym wymienił same panewki. W Polonezach takie operacje nieraz robiłem ale tam to był wymóg ze względu na 3 podpory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > jak robic, to po bozemu, sprzeglo, tulejka walka sprzeglowego, uszczelniacze polosi, uszczelniacz > tyl walu i te nieszczesne knoty... co to sa te knoty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > 600kkm zrobiłem głupim puntem II i poza uszczelką pod głowicą to nic nie musiałem ruszać w silniku, > a ty przy 250 jakieś kombinacje chcesz uskuteczniać... zapamiętam tę wypowiedź by zacytować jak znów będziesz najeżdżał na Fiaty i udowadniał, że są wybitnie psujące się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > Stosuje sie cos takiego?? motor ma 250 tysiecy, bedzie robione sprzeglo, wiec duzo roboty zeby sie > tam dostac nie bedzie, zajrzec czy nie ? Zmierz ciśnienie oleju i na tej podstawie podejmij decyzję co dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 20 Maja 2014 Udostępnij Napisano 20 Maja 2014 > Jeśli panewki wymagają wymiany znaczy że wał już z dużą dozą prawdopodobieństwa tych parametrów nie > trzyma. ale zdajesz sobie sprawę że panewki po to są z bardziej miękkiego materiału żeby to one, a nie wał się zużywały? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 20 Maja 2014 Udostępnij Napisano 20 Maja 2014 > ale zdajesz sobie sprawę że panewki po to są z bardziej miękkiego materiału żeby to one, a nie wał > się zużywały? Doskonale zdaję sobie z tego sprawę. Wał jednak się zużywa tylko w mniejszym stopniu niż panewka. Przy każdej wymianie panewek mamy obowiązkową kontrolę gładzi na czopach wału, jego osiowości i ewentualnej owalizacji czopów. Przy czym owalizacji może się udać nie usłyszeć, zadziory również mogą się zdarzyć jeśli raz czy dwa pałowaliśmy silnik na nieodpowiednim oleju. Ta kontrola jest obowiązkowa przed założeniem nowych panewek bo może się okazać że cała robota psu na budę pójdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.