Skocz do zawartości

akumulator


PAWEL5G4C2JK1

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam.

> Ładuje akumulator i nie moge go naładować chyba juz umarł.Jak jest podłączony do prostownika to sie

> ładuje ,ale jak odłącze to momentalnie spada napięcie na akumulatorze.Po ładowaniu jest 11.38

> ale nie chce odpalić.Przed ładowaniem było 10,40

> Pozdrawiam

No i wniosek taki że umarł = czeka Cię zakup nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Ładuje akumulator i nie moge go naładować chyba juz umarł.Jak jest podłączony do prostownika to sie

> ładuje ,ale jak odłącze to momentalnie spada napięcie na akumulatorze.Po ładowaniu jest 11.38

> ale nie chce odpalić.Przed ładowaniem było 10,40

> Pozdrawiam

Napięcie to jedno ,druga sprawa jest moc rozruchowa.Jeśli podjedziesz do sklepu gdzie mają tester to sprawdzą Ci przy okazji ładowanie etc.Jedna uwaga ,odnośnie wyboru nowego akumulator -w Punto II najprawdopodobniej będziesz miał ,,siodełko'' do którego zmieści się akumulator o wymiarach 175x175x190.Uważaj więc aby nie kupić zbyt dużego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Ładuje akumulator i nie moge go naładować chyba juz umarł.Jak jest podłączony do prostownika to sie

> ładuje ,ale jak odłącze to momentalnie spada napięcie na akumulatorze.Po ładowaniu jest 11.38

> ale nie chce odpalić.Przed ładowaniem było 10,40

> Pozdrawiam

mialem to wczoraj, aku do smieci i lec po nowy wink.gif

ja wymienilem i auto dzisiaj juz smiga az milo grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napięcie to jedno ,druga sprawa jest moc rozruchowa.Jeśli podjedziesz do sklepu gdzie mają tester

> to sprawdzą Ci przy okazji ładowanie etc.Jedna uwaga ,odnośnie wyboru nowego akumulator -w

> Punto II najprawdopodobniej będziesz miał ,,siodełko'' do którego zmieści się akumulator o

> wymiarach 175x175x190.Uważaj więc aby nie kupić zbyt dużego.

Witam

Ja mam Punto1 więc wejdzie większy aku.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napięcie to jedno ,druga sprawa jest moc rozruchowa.Jeśli podjedziesz do sklepu gdzie mają tester

> to sprawdzą Ci przy okazji ładowanie etc.Jedna uwaga ,odnośnie wyboru nowego akumulator -w

> Punto II najprawdopodobniej będziesz miał ,,siodełko'' do którego zmieści się akumulator o

> wymiarach 175x175x190.Uważaj więc aby nie kupić zbyt dużego.

Ten koszyk zawsze można zdemontować smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mialem to wczoraj, aku do smieci i lec po nowy

> ja wymienilem i auto dzisiaj juz smiga az milo

co kupiłeś i za po ile ?

zastanawiam się nad:

AKUMULATOR 55Ah P+ 510A EN AUTOCRAFT Ca/Ca (wapniowy) - 170 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co kupiłeś i za po ile ?

norauto (niby varta) jakies 52Ah za ~270pln. glownie dlatego ze byl od reki w niedziele, a nie ze go jakos specjalnie wybieralem wink.gif

> zastanawiam się nad:

> AKUMULATOR 55Ah P+ 510A EN AUTOCRAFT Ca/Ca (wapniowy) - 170 zł

jak dla mnie wypas wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sumie sam mam pytanie około akumulatorowe więc zapytam tutaj.

> Napełniałem nowy akumulator elektrolitem i trochę mi zostało, z 100ml co z tym zrobić ?

zakręć i zostaw.

może się nada w przyszłości, by sąsiadowi dziurę na siedzeniu wypalić smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zakręć i zostaw.

Wolał bym się jednak tego pozbyć, bo co chwile zostawiam jakiś "przyda się" i już nie mam miejsca

A to akurat mi na 100% będzie niepotrzebne.

> może się nada w przyszłości, by sąsiadowi dziurę na siedzeniu wypalić

Niestety zbytnio się obawiam że ktoś zauważy jak będę wylewał zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może trwalszy?

> nie wiem, dlatemu pytam

największa część ''życia'' aq to sposób eksploatacji, znaczek boscha nic nie daje (chyba że jakieś pkt do respektu zlosnik.gif ).

Osobiście polecam Weste, bo robią trochę starszą technologia, ale przez to te produkty są trwalsze. Nie wiem kto robi dla Autocrafat'a, ale też mam z nimi dobre doświadczenia, był jeszcze NordStar (nie wiem czy jeszcze są).

Westa zwykła (niebieska) od Westa Forse (żółta) różnią się tylko kolorem (masa jest taka sama).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> największa część ''życia'' aq to sposób eksploatacji, znaczek boscha nic nie daje (chyba że jakieś

> pkt do respektu ).

> Osobiście polecam Weste, bo robią trochę starszą technologia, ale przez to te produkty są trwalsze.

> Nie wiem kto robi dla Autocrafat'a, ale też mam z nimi dobre doświadczenia, był jeszcze

> NordStar (nie wiem czy jeszcze są).

> Westa zwykła (niebieska) od Westa Forse (żółta) różnią się tylko kolorem (masa jest taka sama).

Witam.

Właśnie nabyłem żółtą WESTA FORSE FORSE 45Ah,450A.Aku jest używany roczny,jeszcze na gwarancji,kręci jak zwariowany,dałem 6 dych.Czy dobry zakup.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobry akumulator wytrzyma wiele lat bez zbędnych ceregieli.

> Np. Delkor

a czym są te ceregiele?

bo żaden aq nie przetrwa długo w typowo miejskich warunkach (czyt. krótkie odcinki, permanentne niedoładowanie), a nawet najtańszy będzie długo pracował jak auto będzie robiło dłuższe trasy gdzie aq się doładuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czym są te ceregiele?

> bo żaden aq nie przetrwa długo w typowo miejskich warunkach (czyt. krótkie odcinki, permanentne

> niedoładowanie), a nawet najtańszy będzie długo pracował jak auto będzie robiło dłuższe trasy

> gdzie aq się doładuje.

Zawsze kupowałem do aut najtańsze aku jakie znajdowałem na rynku. Bez patrzenia czy to Bosh czy inna Centra czy Varta. Nigdy się nie zawiodłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czym są te ceregiele?

> bo żaden aq nie przetrwa długo w typowo miejskich warunkach (czyt. krótkie odcinki, permanentne

> niedoładowanie), a nawet najtańszy będzie długo pracował jak auto będzie robiło dłuższe trasy

> gdzie aq się doładuje.

Dobry aqu wytrzyma i 6 i 8 lat bez względu na rodzaj eksploatacji (pomijam przypadki ekstremalne) - patrza aqu montowane przez Koreańczyków w Daewoo i Chevroletach.

Słaby nie wytrzyma 3-4 lat - patrz aqu fabrycznie montowane przez GM no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobry aqu wytrzyma i 6 i 8 lat bez względu na rodzaj eksploatacji (pomijam przypadki ekstremalne) -

> patrza aqu montowane przez Koreańczyków w Daewoo i Chevroletach.

> Słaby nie wytrzyma 3-4 lat - patrz aqu fabrycznie montowane przez GM

Mój kończy swój żywot, kończy 5 lat i jest i30 od nowości zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lacetti sprzedałem po 6,5 roku z oryginalnym, sprawnym aqu

Może dlatego że benzynka i miał lżej? niewiem.gif

Ja widzę po moim że zimy nie przetrwa bidula. A w październiku stuknie mu 5 latek.

Ale kupię najtańsze aqu które jest zgodne z parametrami i mam to w nosie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Ładuje akumulator i nie moge go naładować chyba juz umarł.Jak jest podłączony do prostownika to sie

> ładuje ,ale jak odłącze to momentalnie spada napięcie na akumulatorze.Po ładowaniu jest 11.38

> ale nie chce odpalić.Przed ładowaniem było 10,40

> Pozdrawiam

Przyłączę się do tematu, bo właśnie szukam akumulatora. Obecnie mam jeden na dwa auta wink.gif Stary z Punto (Varta rocznik 2007) zamierzam dać do Uno, a nowy zakupić do Kropka (fabrycznie był 50Ah, 360A)

Pytanie, co jakie firmy rozważać, a jakich unikać.

Exide - na pewno nie. Kupiłem do Uniaka, już na gwarancji były z nim problemy, ale w sklepie powiedzieli że ładuje się, przez weekend trzymał, więc jest OK. Po trzech latach padł na amen - po całonocnym ładowaniu ma ok 8V wink.gif

Centra - osobiście złego słowa nie powiem. W uno padła po 13-tu latach i to z mojej winy - zostawiłem w garażu z włączonym radiem i oświetleniem wnętrza, jak wróciłem po kilku dniach to już nawet naładować się nie chciał. Gdyby nie to, może jeszcze by żył. Pytanie jak z nowymi.

Varta - mam w Punto fabryczną i daje radę. Ale ponoć na gwarancji je wymieniali bo były wadliwe.

Co z Boschem? Warto?

Na co zwrócić uwagę przy zakupie? Jak uniknąć "leżaka" magazynowego?

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przyłączę się do tematu, bo właśnie szukam akumulatora. Obecnie mam jeden na dwa auta Stary z

> Punto (Varta rocznik 2007) zamierzam dać do Uno, a nowy zakupić do Kropka (fabrycznie był

> 50Ah, 360A)

> Pytanie, co jakie firmy rozważać, a jakich unikać.

> Exide - na pewno nie. Kupiłem do Uniaka, już na gwarancji były z nim problemy, ale w sklepie

> powiedzieli że ładuje się, przez weekend trzymał, więc jest OK. Po trzech latach padł na amen

> - po całonocnym ładowaniu ma ok 8V

> Centra - osobiście złego słowa nie powiem. W uno padła po 13-tu latach i to z mojej winy -

> zostawiłem w garażu z włączonym radiem i oświetleniem wnętrza, jak wróciłem po kilku dniach to

> już nawet naładować się nie chciał. Gdyby nie to, może jeszcze by żył. Pytanie jak z nowymi.

> Varta - mam w Punto fabryczną i daje radę. Ale ponoć na gwarancji je wymieniali bo były wadliwe.

> Co z Boschem? Warto?

> Na co zwrócić uwagę przy zakupie? Jak uniknąć "leżaka" magazynowego?

> Z góry dzięki.

To co sądzisz o Exide i Centrze wyklucza się ,a są to te same akumulatory.(Centra od ładnych paru lat należy do Exide).Jak już pisałem wcześniej opinii bedzie dużo i tak naprawdę nic nie wnoszących.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To co sądzisz o Exide i Centrze wyklucza się ,a są to te same akumulatory.(Centra od ładnych paru

> lat należy do Exide).

To kto do kogo należy, nie zawsze oznacza że to samo robią. Dębica należy do GoodYear'a (chyba). Może trafiłem na trefnego Exide'a albo trzeba było odłączać akumulator jeśli auto dłużej stało.

> Jak już pisałem wcześniej opinii bedzie dużo i tak naprawdę nic nie

> wnoszących.

Zgodzę się, ale może będzie jakaś konstruktywna wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To kto do kogo należy, nie zawsze oznacza że to samo robią. Dębica należy do GoodYear'a (chyba).

> Może trafiłem na trefnego Exide'a albo trzeba było odłączać akumulator jeśli auto dłużej

> stało.

Być może go po prostu zasiarczyłeś i tutaj cała tajemnica.

Co do Exide ,sprawa nie wygląda jak z Dębicą i Goodyearem.Centra została praktycznie jako marka handlowa.Akumulatory jada na jednej lini i sa oklejane 2 różnymi naklejkami.Więc akumulator napewno jest identyczny.Jeśli potrzebujesz aku zapraszam na PW-myślę że jestem w stanie dać ciekawą ofertę.

pzd

> Zgodzę się, ale może będzie jakaś konstruktywna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...Może trafiłem na trefnego Exide'a albo trzeba było odłączać akumulator jeśli auto dłużej

> stało.

Zasiarczony. Tez tak dwa ubiłem niedawno mało jeżdżonymi autami. Wiele nie trzeba. Jedno głębsze, kilkudniowe rozładowanie załatwia nawet nówkę.

Przy okazji przetestowałem sposób na utrzymanie aku w nieużywanym aucie. Nawet jeden z nich udało mi się względnie odratować, bo jeszcze jałowo trzymał w okolicach 12V.

Kupiłem za 15zł mały panel słoneczny. 2W, nominalnie 15 czy 17V.

Po obciążeniu akumulatorem daje w zależności od pogody i stanu akumulatora od 30 do 150mA. Żadnych regulatorów, żadnej elektroniki. Tylko diodę prostownicza dałem w szereg i bezpiecznik w krokodylku plusowym. Przez ostatni miesiąc autko w ogóle nie jeździ a aku cały czas na full. Aku ubity ale przy ładowaniu prostownikiem 1Ah przyjmuje. Wystarcza na odpalenie kilka razy. Później już się podładowuje z altka. A był już moment, że nawet prostownikiem z wymuszaniem prądu nie brał. Po miesiącu traktowania małym prądem odżył. Może uda się jeszcze bardziej odsiarczyć?

W aucie brak alarmu tylko dioda od radia miga.

Przy alarmie pewnie trzeba byłoby panel większej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jaki ten panel i gdzie kupiłeś ?

Na najpopularniejszym portalu aukcyjnym. Wpisz w wyszukiwarkę: "fotowoltaiczny 2W" i to są te po 15zł.

Myślę,że jeśli w aucie jest alarm to trzeba by użyć dwóch połączonych równolegle aby mieć małą nadwyżkę prądu do doładowywania po nocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na najpopularniejszym portalu aukcyjnym. Wpisz w wyszukiwarkę: "fotowoltaiczny 2W" i to są te po

> 15zł.

> Myślę,że jeśli w aucie jest alarm to trzeba by użyć dwóch połączonych równolegle aby mieć małą

> nadwyżkę prądu do doładowywania po nocy.

Mam akku luzem i potrzebuje utrzymać go jak najdłużej naładowanego. Coś jeszcze poza takim panelem potrzebuje czy mogę bezpośrednio do akumulatora go podłączyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam akku luzem i potrzebuje utrzymać go jak najdłużej naładowanego. Coś jeszcze poza takim panelem

> potrzebuje czy mogę bezpośrednio do akumulatora go podłączyć ?

Można bezpośrednio. Tylko UWAGA! w moim kabelki były zamienione! Czarny był do plusa a czerwony do minusa! Przy okazji montażu diody prostowniczej zamieniłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Można bezpośrednio. \

a co ta dioda daje ?

Tylko UWAGA! w moim kabelki były zamienione! Czarny był do plusa a czerwony do

> minusa! Przy okazji montażu diody prostowniczej zamieniłem.

taki mały prąd jest w stanie podładowywać/utrzymywać napięcie akku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co ta dioda daje ?

Teoretycznie nic. Sam panel jest półprzewodnikiem, więc nie powinien mieć upływności. Na wypadek gdyby jednak miał (nie znałem wcześniej tego modelu) dodałem diodę w szereg aby zabezpieczyć przed rozładowywaniem aku w nocy.

> taki mały prąd jest w stanie podładowywać/utrzymywać napięcie akku?

Po to był eksperyment. Potwierdził, że niweluje samorozładowanie a nawet ma minimalną nadwyżkę prądu i bardzo powoli doładowuje.

Oczywiście przy braku alarmu i innych odbiorników.

Najpierw przez miesiąc ładował się sam aku wyjęty z auta.

Później dwa tygodnie w aucie ale bez alarmu ze znikomym, dodatkowym poborem prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teoretycznie nic. Sam panel jest półprzewodnikiem, więc nie powinien mieć upływności. Na wypadek

> gdyby jednak miał (nie znałem wcześniej tego modelu) dodałem diodę w szereg aby zabezpieczyć

> przed rozładowywaniem aku w nocy.

> Po to był eksperyment. Potwierdził, że niweluje samorozładowanie a nawet ma minimalną nadwyżkę

> prądu i bardzo powoli doładowuje.

> Oczywiście przy braku alarmu i innych odbiorników.

> Najpierw przez miesiąc ładował się sam aku wyjęty z auta.

> Później dwa tygodnie w aucie ale bez alarmu ze znikomym, dodatkowym poborem prądu.

sądzisz, że pojemność aku nie będzie tu miała znaczenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sądzisz, że pojemność aku nie będzie tu miała znaczenia ?

W pewnym stopniu na pewno będzie bo aku o bardzo dużej pojemności i jeden mały panel mogą się nie zbilansować na samorozładowanie.

Testowałem 35Ah.

Tak BTW: to ten mój 2W to był eksperyment po najniższych kosztach aby sprawdzić, czy to się w ogóle nadaje. Do auta, na stałe kupiłbym raczej nieco mocniejszy panel .

Jeszcze jedna uwaga! Dzisiaj porównałem przez szybę i bezpośrednio. Przez szybę panel oddaje o 30% mniejszy prąd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.