Andi Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 Od jakiegoś czasu znika z silnika płyn chłodzący. Autko to Focus II 1,8 TDCI 2006 r. W zbiorniczku wyrównawczym nie widać śladów oleju. Poziom oleju w normie. Byłem u magika - nic nie stwierdził. W końcu pojechałem do ASO - też się poddali, stwierdzili że wszystko OK. Wymieniłem zbiorniczek wyrównawczy i korek. Płyn jak ubywał tak ubywa. Nigdzie nie widać wycieków. Ubytek to około 1 litra na 400 km. Trochę dużo. Nie mam już pomysłów co może być przyczyną. Podpowiecie co jeszcze można sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 Pozostaje chyba tylko uszkodzenie uszczelki pod głowicą lub samej głowicy (pęknięcia)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > Pozostaje chyba tylko uszkodzenie uszczelki pod głowicą lub samej głowicy (pęknięcia)... oj zaraz "TYLKO". nie ma masła pod korkiem ani w wyrównawczym. węże zakładam ASO sprawdziło i nie puchną. najpierw trzeba dobrze obejrzeć okolice pompy wody i termostatu. byc moze leci gdzies na wydech, lub osłonę i nie ma czasu dotrzeć na ziemię, dlatego nie widać wycieku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > oj zaraz "TYLKO". nie ma masła pod korkiem ani w wyrównawczym. węże zakładam ASO sprawdziło i nie > puchną. > najpierw trzeba dobrze obejrzeć okolice pompy wody i termostatu. byc moze leci gdzies na wydech, > lub osłonę i nie ma czasu dotrzeć na ziemię, dlatego nie widać wycieku. Przy takim wycieku (litr na 400km) to chyba tylko ślepy mechanik nic by nie zauważył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > Przy takim wycieku (litr na 400km) to chyba tylko ślepy mechanik nic by nie zauważył czyli ASO się kwalifikuje jak leci na wydech - to nie będzie widać z drugiej strony - przepalenie litra płynu byłoby widoczne w zbiorniczkach. w sprężaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andi Napisano 11 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > Pozostaje chyba tylko uszkodzenie uszczelki pod głowicą lub samej głowicy (pęknięcia)... Ale właśnie oddając auto do ASO spodziewałem się konkretnej diagnozy. A oni tylko rozłożyli ręce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > Ale właśnie oddając auto do ASO spodziewałem się konkretnej diagnozy. A oni tylko rozłożyli ręce. Nie bulgocze po odkręceniu korka na zbiorniku wyrównawczym? Nie przegrzewa się? Węże nie puchną? Jeśli nie, to raczej nie uszczelka pod głowicą i szukałbym gdzie się sączy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 Sprawdzałeś pod kątem obecności CO2 w płynie chłodzącym? Węże nie puchną? Jak nic z tych rzeczy, to obstawiam wyciek na chłodnicy który odparowuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 zacznij dolewać płynu, który zostawia zabarwiony osad np. Prestone, kiedyś Qal Orlenu. Nawet jeżeli kapie na wydech i odparuje to będzie żółtozielony ślad. 1l/400km to musi być dość potężny wyciek, silnik raczej bez dodatkowych efektów takich ilości nie przepali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andi Napisano 11 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > Nie bulgocze po odkręceniu korka na zbiorniku wyrównawczym? > Nie przegrzewa się? > Węże nie puchną? > Jeśli nie, to raczej nie uszczelka pod głowicą i szukałbym gdzie się sączy ... 3 razy NIE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andi Napisano 11 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > Sprawdzałeś pod kątem obecności CO2 w płynie chłodzącym? Ja osobiście nie, bo nie mam takiej możliwości. Ale myślę że w ASO to zrobili raczej. Czy taki pomiar pod kątem CO2 w płynie da stuprocentową diagnozę co do UPG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > 3 razy NIE W Omedze miałem ubytek, pewnie z pół litra na 10-12kkm, okazało się że cieknie zawór nagrzewnicy. Szukaj, a znajdziesz, ciec może również sama nagrzewnica, a to ciężej zauważyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > Nie bulgocze po odkręceniu korka na zbiorniku wyrównawczym? Wcale nie musi. Bywają takie nietypowe awarie UPG, gdzie nie ma przedmuchów do ukł. chłodzenia bądź są one nieznaczne. Choć akurat przy tak dużych ubytkach spodziewał bym się nieco bardziej spektakularnych efektów. > Nie przegrzewa się? Będzie się przegrzewać, jak zrobi się za mało płynu. Wcześniej niekoniecznie. Znam przypadek, gdzie dopiero ubytek prawie 2l płynu powodował nieznaczny skok temperatury. Silnik 2000ccm. > Węże nie puchną? Nie muszą, patrz pkt. 1. > Jeśli nie, to raczej nie uszczelka pod głowicą i szukałbym gdzie się sączy ... To już nie jest sączenie, to wyciek. Ja natomiast nie porzucałbym wątku UPG. W najgorszym razie głowica, ale to właściciel musi się przyznać, czy jest szansa, że doszło do przegrzania głowicy i jej pęknięcia (wyścigi, katowanie, jazda w górach lub z b. dużym obciążeniem). Pozdro Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 z nagrzewnicy nie leci? okolice termostatu, czujnika temperatury płynu suche? najlepiej to odpalić go na zimno rano i obserwować zanim ewentualnie węże się nagrzeją i zwulkanizują czy sie nagrzeje i zacznie szybko parować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 Wlej dodatek fluo. Szybko zlokalizujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andi Napisano 11 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > Ja natomiast nie porzucałbym wątku UPG. > W najgorszym razie głowica, ale to właściciel musi się przyznać, czy jest szansa, że doszło do > przegrzania głowicy i jej pęknięcia (wyścigi, katowanie, jazda w górach lub z b. dużym > obciążeniem). > Pozdro > Bartek Załóżmy na chwilę, że nie jest to ani UPG ani głowica. Skoncentrujmy się na wycieku. Tylko jak go znaleźć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > Załóżmy na chwilę, że nie jest to ani UPG ani głowica. Skoncentrujmy się na wycieku. Tylko jak go > znaleźć? Zabarwić płyn chłodzący, zdjąć płytę pod silnikiem, dostać się do nagrzewnicy. Odpalić silnik na zimnym i po kolei obserwować, co się dzieje: czy poprawnie działa termostat, czy otwiera się duży obieg a po włączeniu ogrzewania wewnątrz - czy leci ciepło i czy nie ma wycieku w obwodzie nagrzewnicy. A nie masz przypadkiem jakiegoś Webasta? Pozdro Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > Ale właśnie oddając auto do ASO spodziewałem się konkretnej diagnozy. A oni tylko rozłożyli ręce. I nie zaproponowali Ci zakupu zapasu płynu chłodzącego w promocyjnej cenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qrak Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > Załóżmy na chwilę, że nie jest to ani UPG ani głowica. Skoncentrujmy się na wycieku. Tylko jak go > znaleźć? a pompa wody wykluczona? zwykle jeśli popuszcza to kapie na pasek osprzętu i można znaleźć lekkie zabarwienie w okolicach, na kole pasowym..itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > Załóżmy na chwilę, że nie jest to ani UPG ani głowica. Skoncentrujmy się na wycieku. Tylko jak go > znaleźć? Zrzucasz płytę pod silnikiem, kładziesz na parkingu karton, odpalasz silnik i niech pochodzi trochę, albo kładziesz karton, rundka po mieście i stawiasz w miejscu gdzie leży karton, jak coś kapnie-będzie widać na czystej tekturze. Inne sposoby to barwiące płyny. Dodatkowo popatrz w okolicy stóp kierowcy i pasażera w kabinie czy nie ma żadnej wilgoci. Najczęstsze wycieki są z trójników na wężach, nagrzewnic i chłodnic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > Załóżmy na chwilę, że nie jest to ani UPG ani głowica. Skoncentrujmy się na wycieku. Tylko jak go > znaleźć? Podnosiłeś dywaniki kierowcy i pasażera? Nie ma kałuży pod wykładziną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > Załóżmy na chwilę, że nie jest to ani UPG ani głowica. Skoncentrujmy się na wycieku. Tylko jak go > znaleźć? wymontuj wszystko co trzeba by dobrze widzieć obudowę termostatu i blok pod nią - to najczęstsza przyczyna utajonych wycieków w 1,8 za zimnym silniku napompuj układ chlodzenia do momentu otwarcia zaworka w korku. obserwuj czy cieknie w w/w miejscu. Jeśli nie - szukaj w innych . pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andi Napisano 14 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 Odświeżam temat. Byłem u kolejnego mechanika. Obejrzał wszystko dokładnie. Stwierdził, że jakiekolwiek ślady płynu chłodzącego są widoczne jedynie w okolicach zbiorniczka wyrównawczego, a konkretnie pod nim, na amorku i na nadkolu. Postawił następującą diagnozę: z niewiadomych jeszcze przyczyn ciśnienie w układzie chłodzenia nadmiernie wzrasta i płyn wydostaje się poprzez korek i otwór w zbiorniczku. Jest to możliwe? I teraz pytanie: co może być przyczyną nadmiernego wzrostu ciśnienia w układzie chłodzenia? Idziemy w kierunku UPG lub pękniętej głowicy. Ale: - silnik nie dymi na biało - nie przegrzewa się - nie stracił mocy - odpala od "strzała" - przewody nie twardnieją w miarę rozgrzewania się silnika - po odkręceniu korka zbiorniczka nie ma bąbelkowania Mechanik powiedział, że pomiar zawartości spalin w płynie chłodzącym w dieslu nie jest w 100% miarodajny. Prawda to? Czy są jakieś pewne metody ustalenia przyczyny takiego stanu rzeczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 > niewiadomych jeszcze przyczyn ciśnienie w układzie chłodzenia nadmiernie wzrasta i płyn > wydostaje się poprzez korek i otwór w zbiorniczku. Jest to możliwe? > I teraz pytanie: co może być przyczyną nadmiernego wzrostu ciśnienia w układzie chłodzenia? Idziemy > w kierunku UPG lub pękniętej głowicy. Ale: > - silnik nie dymi na biało > - nie przegrzewa się > - nie stracił mocy > - odpala od "strzała" > - przewody nie twardnieją w miarę rozgrzewania się silnika Miałem tak j/w przy padniętej UPG ... > - po odkręceniu korka zbiorniczka nie ma bąbelkowania ... i do tego bulgotało po otwarciu korka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andi Napisano 14 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 > Miałem tak j/w przy padniętej UPG ... W dieslu czy benzynie? Czym może grozić jazda z padniętą UPG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 > W dieslu czy benzynie? Diesel D4D > Czym może grozić jazda z padniętą UPG? Nie wiem Jakiś czas jeździłem i dolewałem. W końcu pojechałem do jednego mechanika który zdiagnozował UPG i zaśpiewał 2000 zł za same części. Pojechałem do innego i wziął 1500zł za całą robotę z częściami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 jaki przebieg auta i pompy wody? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andi Napisano 14 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 > Miałem tak j/w przy padniętej UPG ... > ... i do tego bulgotało po otwarciu korka. Bulgotało gdy silnik był zimny czy gorący? Ustaliłeś którędy "znikał" ci płyn? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andi Napisano 14 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 > jaki przebieg auta i pompy wody? Auto 180 k km Pompa 20 k km. dwa lata temu zmieniana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 > Bulgotało gdy silnik był zimny czy gorący? Gorący. > Ustaliłeś którędy "znikał" ci płyn? Przez korek na zbiorniku wyrównawczym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 > Czym może grozić jazda z padniętą UPG? To zależy, w którą stronę są przedmuchy. Przypadek, który znam (w rodzinie) to diesel z rozwarstwiającą się UPG, w którym to płyn chłodzący powoli wpadał do cylindra i był "zjadany" przez silnik. Ubytek w czasie dużo mniejszy niż u Ciebie, ale drażniący i niebezpieczny. Czym grozi? Można albo zatrzeć silnik, albo go przegrzać przy dużym ubytku płynu. Tak czy inaczej szykuj kasę na zdjęcie głowicy, jej badanie, wymianę uszczelki i ewentualnie rozrządu, jeśli nie był niedawno wymieniany. Pozdro Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 w zeszłym roku przerabiałem temat u siebie. co prawda w benzyniaku, ale objawy były identyczne jak u Ciebie. padniety był termostat. nie chciałem brac go pod uwagę, bo temp na wskażniku była dobra, jedynie na postoju wskazówka sie trochę podnosiła, ale jak się okazało po wyjęciu, nie otwierał się do końca i wzrastało ciśnienie w układzie, a uwalniało się w okolicach zbiorniczka. upg na początku była dobra, lecz jazda z uszkodzonym termostatem przez kilka tygodni spowodowała, ze uszczelkę wydmuchało i całość kosztowała mnie prawie 1500zł. takze radzę sprawdzić najpierw termostat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 Sprawdź jeszcze korek w zbiorniczku. Wymień na nowy, może to coś pomoże. Czy na chłodnicy masz korek? Pozdro Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 W przypadku uszczelki pod glowica ustarka bywa albo spektakularna, albo subtelna cieższa do zdiagnozowania , ty mozesz miec tą druga opcje. Ewentualnie plyn poprzez chlodnice oleju idzie do do oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andi Napisano 14 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 > Sprawdź jeszcze korek w zbiorniczku. Wymień na nowy, może to coś pomoże. > Czy na chłodnicy masz korek? > Pozdro > Bartek Korek i zbiorniczek wymienione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andi Napisano 14 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 > Ewentualnie plyn poprzez chlodnice oleju idzie do do oleju. Poziom oleju w normie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andi Napisano 14 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 Skomplikowana jest wymiana termostatu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 > Skomplikowana jest wymiana termostatu ? Na pewno nie bardziej, niż wymiana UPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 > Wcale nie musi. Bywają takie nietypowe awarie UPG, gdzie nie ma przedmuchów do ukł. chłodzenia bądź > są one nieznaczne. Aktualnie taka u mnie diagnoza - niestety do lanosa nie moze wejsc 6 litrow plynu chlodzacego (nie odpowietrza sie w nieskonczonosc). Brak jakichkolwiek sladow wyciekow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2014 u mnie trwała 15 min, a wymiana upg- 3 dni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darczi Napisano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2014 ostatnio przerabiałem temat, także brak wycieków i objawy jak u Ciebie, dodatkowo auto się szybko przegrzewało powyżej pewnej prędkości... papa powiedziała UPG, na szczęście głowica bez pęknieć, trochę dukatów na to poszło, teraz auto śmiga jak ta lala, wczesniej nie mogłem jeździć więcej niż 80km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.