Skocz do zawartości

Ford Mustang 3.7 V6


gorex

Rekomendowane odpowiedzi

Kolega kupił sobie takiego potwora.

Jest piękny, amerykański, czarny i w ogóle.

Jedna rzecz mi w nim nie pasuje - spalanie.

Kolega twierdzi (a zwykle nie kłamie ani nie naciąga faktów w internetowym stylu), że pali mu w trasie około 7.5 l/100km.

Czy to jest możliwe w przypadku tego silnika??

Podobno jest "nowy i aluminiowy" i dlatego taki oszczędny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...

> Myślę, że przy stałej prędkości około 80 - 90km/h to możliwe.

Kiedyś jechałem 4.0 R6 automat i miało coś 1700rpm przy 110km/h, spalanie na trasie faktycznie jak w europejskich R4 1,6 - 1,8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega kupił sobie takiego potwora.

> Jest piękny, amerykański, czarny i w ogóle.

> Jedna rzecz mi w nim nie pasuje - spalanie.

> Kolega twierdzi (a zwykle nie kłamie ani nie naciąga faktów w internetowym stylu), że pali mu w

> trasie około 7.5 l/100km.

> Czy to jest możliwe w przypadku tego silnika??

> Podobno jest "nowy i aluminiowy" i dlatego taki oszczędny.

Moja corka ma takiego i niestety ale w 8 literach to on sie nie mieści na trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega kupił sobie takiego potwora.

> Jest piękny, amerykański, czarny i w ogóle.

> Jedna rzecz mi w nim nie pasuje - spalanie.

> Kolega twierdzi (a zwykle nie kłamie ani nie naciąga faktów w internetowym stylu), że pali mu w

> trasie około 7.5 l/100km.

> Czy to jest możliwe w przypadku tego silnika??

> Podobno jest "nowy i aluminiowy" i dlatego taki oszczędny.

Mozliwe, jak jechal w jedna strone, z wiatrem. Wyskoczyl na autostrade, wyzerowal licznik i do konca trasy pokazalo mu 7.5. Nastepnym razem powiedz mu zeby wyzerowal pod domem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mozliwe, jak jechal w jedna strone, z wiatrem. Wyskoczyl na autostrade, wyzerowal licznik i do

> konca trasy pokazalo mu 7.5. Nastepnym razem powiedz mu zeby wyzerowal pod domem..

Na autostradzie, gdy będzie leciał z prędkością rzędu 140km/h też spali więcej.

Te 7,5 jest możliwe, jak będzie się turlał z wiatrem pustą krajówką z prędkościami max 90 km/h zlosnik.gif

Kolega ma w Hondzie (ciut większy gabaryt) V6 ~250KM i nie chce mu zejść poniżej 15 litrów na 100km drive.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega twierdzi (a zwykle nie kłamie ani nie naciąga faktów w internetowym stylu), że pali mu w

> trasie około 7.5 l/100km.

> Czy to jest możliwe w przypadku tego silnika??

> Podobno jest "nowy i aluminiowy" i dlatego taki oszczędny.

skoro w libertym z wczesniejsza wersja tego silnika na trasie przy umiejetnej jezdzie mozna spalic nie wiecej niz 11 litrow na setke to w takim mustangu 7,5 moze byc jak najbardziej realne - w trasie oczywiscie

co innego jak zaczniesz dodawac gazu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na autostradzie, gdy będzie leciał z prędkością rzędu 140km/h też spali więcej.

> Te 7,5 jest możliwe, jak będzie się turlał z wiatrem pustą krajówką z prędkościami max 90 km/h

> Kolega ma w Hondzie (ciut większy gabaryt) V6 ~250KM i nie chce mu zejść poniżej 15 litrów na 100km

Accordem V6 (240KM) udało mi sie na trasie zejść do 6 litrów na setkę. Zreszta to był bardzo oszczędny samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To wręcz zakrawa na cud. Mój pali niewiele więcej.

> Amerykanin z taki silnikiem kojarzył mi się dotąd z wynikiem dwucyfrowym.

To nie jest takie proste smile.gif. Corvette z ponad szesciolitrowym V8 i manualem bez problemów osiąga 7l na setkę na autostradzie przy stałej prędkości 130 km/h. Deaktywacja cylindrow i bardzo aerodynamiczne nadwozie pozwalają nadrobic straty zwiazane z oporami układu napędowego. Schody zaczynaja sie jak jeździsz troszkę agresywniej - moc sie z samego powietrza nie bierze, zeby wyprodukować kilkaset koni mechanicznych musisz zużyć duzo benzyny.

Problemem Mustanga jest jego nieaerodynamiczność. Dlatego na trasie trudno osiągnąć niskie zużycie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega kupił sobie takiego potwora.

> Jest piękny, amerykański, czarny i w ogóle.

> Jedna rzecz mi w nim nie pasuje - spalanie.

> Kolega twierdzi (a zwykle nie kłamie ani nie naciąga faktów w internetowym stylu), że pali mu w

> trasie około 7.5 l/100km.

> Czy to jest możliwe w przypadku tego silnika??

> Podobno jest "nowy i aluminiowy" i dlatego taki oszczędny.

Znam takich, którzy twierdzą, że im Mustang 4.6 V8 GT palił 9l/100km w trasie smile.gif Choć ja (kapelusz na max'a) jeszcze poniżej 17l/100km nie zszedłem. I nie martwi mnie to szczególnie, bo na prawdziwe brzmienie V8 nie ma co paliwa żałować ok.gif Jak ktoś planuje zakup Mustanga i sprawdza raporty dot. zużycia paliwa, to lepiej niech zacznie szukać TICO wink.gifpalacz.gifspineyes.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> prawdziwe brzmienie V8 nie ma co paliwa żałować Jak ktoś planuje zakup Mustanga i sprawdza

> raporty dot. zużycia paliwa, to lepiej niech zacznie szukać TICO

W sumie też może nabyć Forda tyle że z 1.0 EcoBoost hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie jest takie proste . Corvette z ponad szesciolitrowym V8 i manualem bez problemów osiąga 7l

> na setkę na autostradzie przy stałej prędkości 130 km/h. Deaktywacja cylindrow i bardzo

> aerodynamiczne nadwozie pozwalają nadrobic straty zwiazane z oporami układu napędowego.

Dodaj do tego baaaardzo dlugi ostatni bieg i masz przy tej predkosci z 1500rpm. Wiec spalanie jest niskie. Ale postoj tym chwile w korku albo stop-start traffic i od razu idzie pod 20 grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega twierdzi (a zwykle nie kłamie ani nie naciąga faktów w internetowym stylu), że pali mu w

> trasie około 7.5 l/100km.

> Czy to jest możliwe w przypadku tego silnika??

> Podobno jest "nowy i aluminiowy" i dlatego taki oszczędny.

W USA da się bez problemu uzyskać taki wynik, długa prosta, zero wyprzedzania, po prostu jedziesz a auto pali mniej niż w PL warunkach zlosnik.gif

Czy w PL udałoby mi się tyle osiągnąć? Pewnie tak, jadąc spokojnie, nie więcej niż 100 km/h. nie wyprzedzając i stosując eco drajwing. tyle grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko po co? chyba nie kupuje się takiego auta do jazdy 'eco' ?? tylko dla fanu i dźwięku silnika

> normalnego kierowce zawsze by korciło depnąć...

Korci cię przez pierwszy miesiąc. Moze 3 miesiące. Potem jeździsz jak innym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dodaj do tego baaaardzo dlugi ostatni bieg i masz przy tej predkosci z 1500rpm. Wiec spalanie jest

> niskie. Ale postoj tym chwile w korku albo stop-start traffic i od razu idzie pod 20

No tak, ale to właśnie dzięki temu ze silnik jest duży i ma na tyle mocy i momentu przy 1500 obrotach ze moze pchać samochód z prędkością 130 km/h bez wysiłku. Spalanie w mieście tez nie jest takie straszne, nawet z manualem dzięki "pomysłowi" GM polegajacemu na tym ze jak nie ciśniesz to manual blokuje 2 i 3 bieg i z jedynki wskakuje ci od razu czwórka. A automat tez pilnuje bardzo żebyś 2000 obrotów nie przekroczył w normalnej jeździe. Dodaj do tego deaktywację cylindrow i mieścisz sie w kilkunastu literach w mieście bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A po co ta jedynka - Clarkson pokazal, ze mozna z czworki ruszac

Oczywiście że można. Przy tej pojemności i momencie obrotowym możesz jeździć jak prawie z automatem - zapinasz czwórkę i używasz tylko sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko po co? chyba nie kupuje się takiego auta do jazdy 'eco' ?? tylko dla fanu i dźwięku silnika

> normalnego kierowce zawsze by korciło depnąć...

Rozumiem, że jakbyś miał Bugatti Veyron to nie schodziłbyś poniżej 300 km/h bo po co?

Może i korci, ale temat był o spalaniu silnika 3.7 a nie deptaniu jak kogoś korci grinser006.gif

BTW znam ludzi co kupują V6 i jakoś ich nie korci, po prostu nimi normalnie jeżdżą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem, że jakbyś miał Bugatti Veyron to nie schodziłbyś poniżej 300 km/h bo po co?

> Może i korci, ale temat był o spalaniu silnika 3.7 a nie deptaniu jak kogoś korci

> BTW znam ludzi co kupują V6 i jakoś ich nie korci, po prostu nimi normalnie jeżdżą.

Ja znam bardzo osobiście jednego jeżdżącego z 5L V8 420 KM jak emeryt w kapeluszu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na autostradzie, gdy będzie leciał z prędkością rzędu 140km/h też spali więcej.

> Te 7,5 jest możliwe, jak będzie się turlał z wiatrem pustą krajówką z prędkościami max 90 km/h

> Kolega ma w Hondzie (ciut większy gabaryt) V6 ~250KM i nie chce mu zejść poniżej 15 litrów na 100km

W trasie? shocked.gif Toż to załadowane Iveco EuroTech 18t 7.8l R6 350KM paliło w trasie 22-24l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ehh, ostatni bastion prawdziwej motoryzacji...

Bardzo mi się podoba podejście Corvette do budowy samochodu sportowego - ten wielki silnik V8 jednocześnie ma najlepszy stosunek masy do mocy w wolnossących V8 + najlepszy rozkład masy. Konkurencja typu Ferrari itp, ma rozrząd w głowicy co powoduje że głowice są ciężkie = środek masy silnika jest wysoko. Do tego cały ten osprzęt waży - cztery wałki rozrządu, łańcuchy itp. A Corvette ma jeden wałek rozrządu w kadłubie, nisko. Głowice są lekkie i małe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo mi się podoba podejście Corvette do budowy samochodu sportowego - ten wielki silnik V8

> jednocześnie ma najlepszy stosunek masy do mocy w wolnossących V8 + najlepszy rozkład masy.

> Konkurencja typu Ferrari itp, ma rozrząd w głowicy co powoduje że głowice są ciężkie = środek

> masy silnika jest wysoko. Do tego cały ten osprzęt waży - cztery wałki rozrządu, łańcuchy itp.

> A Corvette ma jeden wałek rozrządu w kadłubie, nisko. Głowice są lekkie i małe.

Ale nie zakrecisz tego do 9+. I nie osiagniesz tyle mocy z litra pojemnosci. Zawsze cos za cos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Brat ma Mondeo ST220 tam jest chyba 3.0 ale na pewno V6 i pali mu to przy normalnej jeździe niecałe

> 11l LPG, a przy bardzo szybkiej jeździe 12-12,5l LPG.

Przy bardzo szybkiej jeździe moja Fabia jeden-dwa spali i 14 litrów... benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do 9000 nie, ale silnik LS7 z poprzedniej Corvette Z06 kręci się do 7000 obrotów pomimo 7 litrów

> pojemności.

Wiedzialem, ze podasz ten przyklad smile.gif Ale w nim juz naprawde bardzo wiele zmieniono, w zasadzie jest zupelnie inny od reszty rodziny LS. No i miedzy 7 a 9k jest przepasc jesli idzie o konieczne rozwiazania technologiczne. Dlatego mowie - cos za cos i wedle gustu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiedzialem, ze podasz ten przyklad Ale w nim juz naprawde bardzo wiele zmieniono, w zasadzie jest

> zupelnie inny od reszty rodziny LS. No i miedzy 7 a 9k jest przepasc jesli idzie o konieczne

> rozwiazania technologiczne. Dlatego mowie - cos za cos i wedle gustu.

To prawda - przede wszystkim należałoby zmienić wał korbowy. A poza tym wątpię żeby popychacze i rozrząd w kadłubie dały radę przy 9000 obrotów. Ale 7000 to zupełnie fajny rezultat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, znam 2 osoby mające Mustangi, roczniki kolejno 2011 i 2012 - i obaj mówią że przy normalnej jeździe sa w stanie zrobić poniej 8 l/100. W ogóle ten Mustang dziwny - w tyłu nawet trochę miejsca, mocowania do dzieciecych fotelików i całkiem spory bagażnik - prawie auto rodzinne zlosnik.gif Ale podświetlenie progów na 180 możliwoch kolorów to juz wioska kompletna hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega kupił sobie takiego potwora.

> Jest piękny, amerykański, czarny i w ogóle.

> Jedna rzecz mi w nim nie pasuje - spalanie.

> Kolega twierdzi (a zwykle nie kłamie ani nie naciąga faktów w internetowym stylu), że pali mu w

> trasie około 7.5 l/100km.

> Czy to jest możliwe w przypadku tego silnika??

> Podobno jest "nowy i aluminiowy" i dlatego taki oszczędny.

Moja Honda Civic 1.6 16V w trasie w trasie pali 6,3 bez klimy i około 6,7 z klimą.

Jest rzeczą niemożliwą, by 3,7L paliło 7,5/100. Po prostu taka pojemność musi swoje wypić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...jeszcze w uzupełnieniu - miałem Chervoleta TransSport v6 3.5 L - potrafił spalić w trasie 7.5/8

> L PB / 10 L LPG przy predkości 100-110km/h. Nie wierzysz, spytaj Klaudka bo on teraz tym autem

> śmiga W mieście 15 l benz/20 l LPG

w 20 lpg w mieście to wierzę ale w te 10 lpg w trasie to już nie. W mojej hondzie 3,5 to raczej poniżej 14 lpg ciężko zejść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, znam 2 osoby mające Mustangi, roczniki kolejno 2011 i 2012 - i obaj mówią że przy normalnej

> jeździe sa w stanie zrobić poniej 8 l/100. W ogóle ten Mustang dziwny - w tyłu nawet trochę

> miejsca, mocowania do dzieciecych fotelików i całkiem spory bagażnik - prawie auto rodzinne

> Ale podświetlenie progów na 180 możliwoch kolorów to juz wioska kompletna

Mojej córki wyświetla jeszcze galopujące konie na jezdni smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moja Honda Civic 1.6 16V w trasie w trasie pali 6,3 bez klimy i około 6,7 z klimą.

> Jest rzeczą niemożliwą, by 3,7L paliło 7,5/100. Po prostu taka pojemność musi swoje wypić.

Zużycie paliwa zależy od ilości zużytej energii. Zużycie energii w mieście idzie przede wszystkim na rozpędzanie samochodu. Na trasie przede wszystkim na pokonanie oporów powietrza i toczenia. W związku z czym lekki samochód o niskich oporach toczenia i niskim współczynniku Cx pali mało i nie za bardzo zależy to od rozmiaru silnika. Duży silnik powoduje większe opory układu napędowego - masz 6 czy 8 czy 12 tłoków trących o cylindry, odpowiednio więcej zaworów które trzeba otwierać, większe koła zębate w przekładniach by przenieść większą moc a także szersze opony. Do tego większy silnik więcej waży = trzeba zużyć więcej energii na rozpędzanie samochodu. Ale to nie są jakieś strasznie wielkie różnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.