Skocz do zawartości

5 cylindrów by VW z czym to się je i czy warto?


jacob24

Rekomendowane odpowiedzi

Witka

Kumpel właśnie dzwonił, że jest VW w hajlajnie do kupienia od właściciela w DE - ja będę tam dopiero w piątek, z oględzin na razie wszystko gra ale czy warto się tym zainteresować czy te silniki to jakaś mina? dokładnie chodzi o 2.3 V5 150ps

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bardzo dobrze, a jaki przebieg, psuło się coś, olej też ciągnął?

było to w "ałdi 100" lub a6, od niemca - przebieg na blacie jak zawsze około 200 000 ale na oko z 500 000 bo jeszcze welur nie przetarty więc do 1 000 000 nie doszła. Jeździła, paliła, z silnikiem i skrzynią manualną nic się nie działo, oprócz korozji crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> było to w "ałdi 100" lub a6, od niemca - przebieg na blacie jak zawsze około 200 000 ale na oko z

> 500 000 bo jeszcze welur nie przetarty więc do 1 000 000 nie doszła. Jeździła, paliła, z

> silnikiem i skrzynią manualną nic się nie działo, oprócz korozji

tylko ze w tych ałdi to był inny silnik

Ten 2.3 10v jest "zmodyfikacją" VR6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wg mnie nie warto. Jedzie gorzej jak 1.8T opłaty 2x większe (akcyza OC i inne) pali więcej jak

> 1.8T.

a jak z awaryjnością? bo w 1.8t chyba jest trochę więcej elementów do ew. zepsucia się... jedzie gorzej od 1.8t 150ps? w sensie 0.5 do setki czy jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witka

> Kumpel właśnie dzwonił, że jest VW w hajlajnie do kupienia od właściciela w DE - ja będę tam

> dopiero w piątek, z oględzin na razie wszystko gra ale czy warto się tym zainteresować czy te

> silniki to jakaś mina? dokładnie chodzi o 2.3 V5 150ps

Pięknie gra i ciągnie oink.gif od dołu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko ze w tych ałdi to był inny silnik

> Ten 2.3 10v jest "zmodyfikacją" VR6.

okrojone vr6? nie wiem w takim razie czy podążam w dobrym kierunku, egzemplarz niby jest zadbany i nie ma wstępnie żadnych problemów ale z drugiej strony jakaś obawa zawsze jest, że ten 2.3 to może jakiś niewypał i zaraz zacznie się pasmo nieszczęść czy jest to w miarę poprawna jednostka bez większych kłopotów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pięknie gra i ciągnie od dołu

a jakieś bolączki? na yt już słyszałem, że fajnie gada, od dołu jeżeli ciągnie to lubię to zlosnik.gif w piątek będę miał okazję pojeździć, ew. zanabyć gada bo już się wstępnie napaliłem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak z awaryjnością? bo w 1.8t chyba jest trochę więcej elementów do ew. zepsucia się... jedzie

> gorzej od 1.8t 150ps? w sensie 0.5 do setki czy jak?

Generalnie zawsze porównywałem te silniki w Leonie a tam różnica robić się 1.5 sek do 100 i spalanie wyższe, co do awaryjności to raczej na podobnym poziomie. Co do golfa to rzeczywiście w wersji 1.8t 150KM szału niema w przyspieszeniu ale można zawsze czipować. Co do większej ilości części do naprawy to tez nie do końca bo do 1.8 T maneli pełno na rynku a do V5 już problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witka

> Kumpel właśnie dzwonił, że jest VW w hajlajnie do kupienia od właściciela w DE - ja będę tam

> dopiero w piątek, z oględzin na razie wszystko gra ale czy warto się tym zainteresować czy te

> silniki to jakaś mina? dokładnie chodzi o 2.3 V5 150ps

zaraz sie dowiesz wszystko o tym silniku od ludzi ktorzy nigdy go nie mieli wink.gif

ja mialem przez dluzszy czas wiec swoje 3gr wtrace:

- fajnie brzmi

- fajnie ciagnie od dolu

- potrafi duzo spalic (miasto, krotkie odcinki) najnizsze spalanie jakie osiagnalem to 9,5 ltr lpg (ale ja mialem skrzynie 6bieg) na zbiorniku gazu ale to trasie

- super szybko sie grzeje co jest fajne zima

- nagrzewa sie jak maly reaktor, w lecie wentylatory mialo duzo pracy

- trzeba dbac o chlodzenie, pompa wody elektryczna (dodatkowa) trzeba ja pilnowac czy dziala

- obudowa termostaty plastykowa jak w innych vw , peka, gubi plyn, nowa tylko w aso okolo 120zl

- uklad zaplonowy do d... . cewka lubi pasc, ma przebicia, nowa kolo 400 zl, przewody nowe 150zl, zeby tego bylo malo jest jeszcze modul/wzmacniacz iksry jak zwal tak zwal, nowy tylko w aso , uzywki sa ale roznie z nimi bywa (swoja droga dzialaloby to latami ale w srodku jest tak zrobione ze ma sie zepsuc , cieniutkie druciki pekaja od drgan)

poza tym pod maska miejsca malo, rece trzeba miec z gumy albo od razu sciagac pas przedni przy jakichs naprawach.

rozrzad na lancuchu ale niech cie to nie zwiedzie, 200 tys i go sluchac, lancuch sie wyciaga. rozrzad od strony skrzyni, dwa lancuchy, napinacze. mozna naprawiac mozna jezdzic az sie urwie smile.gif

silnik ciezki, wisi przed przednia osia, wplywa to na szybsze zuzywanie sie przednich opon wink.gif

to chyba tyle na ta chwile

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo dziękuję za cenną opinie ok.gif chociaż nie brzmi to zachęcająco ale lepiej poznać prawdę niż później ew. pluć sobie w brodę. Masz jakieś inne doświadczenia z silnikami z grupy VAG? bo podpowiadają jeszcze 1.8T ale tutaj z kolei turbina itp. budząca też pewne obawy - może niesłusznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bardzo dziękuję za cenną opinie chociaż nie brzmi to zachęcająco ale lepiej poznać prawdę niż

> później ew. pluć sobie w brodę. Masz jakieś inne doświadczenia z silnikami z grupy VAG? bo

> podpowiadają jeszcze 1.8T ale tutaj z kolei turbina itp. budząca też pewne obawy - może

> niesłusznie...

2.4 v6

1.8 n/a

1.8t tez przerobilem

1.8 turbo mniej cylindrow, mniej skomplikowane, czesci tansze (wspomniana wczesniej obudowa termostatu tutaj zamienniki sa kosztuja nascie zlotych) ale dochodzi turbna ktorej koszt jako nowe pewnie 2-3 tyski a regeneralcja 600-1000

byla jakas akcja serwisowa z cewkami (pojedyncze na kazdy cyl) i czasem moze ktoras pasc, a to zaworek n75 do wymiany czy inny modul elektroniczny

ale wszystko dostepne raczej i do wyboru jesli chodzi o cene

silniki rozpracona w polsce itd itp

najwiekszy koszt ktory moze cie spotkac to ta turbina

czy jest lepszy od v5? pewnie jest ale to sie odbija tez w cenie samochodu (z v5 tansze)

zalezy do czego ma byc auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> silniki rozpracona w polsce itd itp

> najwiekszy koszt ktory moze cie spotkac to ta turbina

> czy jest lepszy od v5? pewnie jest ale to sie odbija tez w cenie samochodu (z v5 tansze)

> zalezy do czego ma byc auto.

generalnie sporo trasy - ok. 800km, max. 1000km tygodniowo i dojazdy do roboty - 4 osoby na pokładzie 20km w jedną stronę drogą ekspresową, miasto z 20-30%. Priorytet - ma nie zrujnować portfela, nie być jakieś max. kłopotliwe - typu kapryśna elektryka czy co chwilę wybijające się zawieszenie no i jakoś żeby się turlało smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> generalnie sporo trasy - ok. 800km, max. 1000km tygodniowo i dojazdy do roboty - 4 osoby na

> pokładzie 20km w jedną stronę drogą ekspresową, miasto z 20-30%. Priorytet - ma nie zrujnować

> portfela, nie być jakieś max. kłopotliwe - typu kapryśna elektryka czy co chwilę wybijające

> się zawieszenie no i jakoś żeby się turlało

e46? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadza się ale skupmy się na jakimś dobrym, sprawdzonym silniku z grupy VAG, tego 2.3 w piątek

> obejrzę ale widzę, że 1.8t byłoby chyba lepsze

Mam turbo ba nawet dwa i szczerze? Przy Twojej kwocie zawsze będzie coś do zrobienia. Przebiegi pewnie będą sięgały 300 tys km. Jeżeli ja szukał bym auta najmniej kłopotliwego i bezawaryjnego to tylko prosta benzyna nawet takie 2.3 lub 3.0 bo różnica spalania w trasie to pewnie 1-2 litry w Twój komfort podróżowania o niebo lepszy.

Camry, maxima itp ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam turbo ba nawet dwa i szczerze? Przy Twojej kwocie zawsze będzie coś do zrobienia. Przebiegi

> pewnie będą sięgały 300 tys km. Jeżeli ja szukał bym auta najmniej kłopotliwego i

> bezawaryjnego to tylko prosta benzyna nawet takie 2.3 lub 3.0 bo różnica spalania w trasie to

> pewnie 1-2 litry w Twój komfort podróżowania o niebo lepszy.

> Camry, maxima itp

Camry posiadałem - tyle, że ja kupowałem w hmm z tego co pamiętam 2002 roku a auto było z 95 roku. Teraz musiałbym kupić Camry z 2007 roku co przy kwocie 10 tysi jest baardzo nierealne zlosnik.gif natomiast kupując przykładowo Aveo będzie spokój, kupując Golfa IV myślę, że finansowo jakoś ogarnę, kupując fajnego japońca może być już zajechany dlatego raczej segment C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Camry posiadałem - tyle, że ja kupowałem w hmm z tego co pamiętam 2002 roku a auto było z 95 roku.

> Teraz musiałbym kupić Camry z 2007 roku co przy kwocie 10 tysi jest baardzo nierealne

> natomiast kupując przykładowo Aveo będzie spokój, kupując Golfa IV myślę, że finansowo jakoś

> ogarnę, kupując fajnego japońca może być już zajechany dlatego raczej segment C

W takim razie, jeżeli masz taki pogląd to w sumie coś, zs stajni vw, skoda, seat. Każdy naprawi, części śmiesznie tanie. Niestety 1.8t w twoim przypadku to proszenie się o klopoty. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam turbo ba nawet dwa i szczerze? Przy Twojej kwocie zawsze będzie coś do zrobienia. Przebiegi

> pewnie będą sięgały 300 tys km. Jeżeli ja szukał bym auta najmniej kłopotliwego i

> bezawaryjnego to tylko prosta benzyna nawet takie 2.3 lub 3.0 bo różnica spalania w trasie to

> pewnie 1-2 litry w Twój komfort podróżowania o niebo lepszy.

> Camry, maxima itp

Co zyska kupując camry czy maximę czyli auto z segmentu E, względem jakiegoś sprawdzonego auta z segmentu D, biorąc pod uwagę wymagania autora wątku? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W takim razie, jeżeli masz taki pogląd to w sumie coś, zs stajni vw, skoda, seat. Każdy naprawi,

> części śmiesznie tanie.

to nie pogląd tylko realia ok.gif

> Niestety 1.8t w twoim przypadku to proszenie się o klopoty.

nie rozumiem? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem 1.8T w skodzie, przez 95 kkm poszla jedna cewka i pompa wtornego obiegu powietrza, pierwsze jakies 350 w ASO, drugie niestety 1300 ........ przy czym ta pompa zwyczajnie piszczala po odpaleniu zimnego silnika (taka suszarka elektryczna), poza tym zadnych problemow pomimo chipa na 194 HP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej chodziło mi o silnik. Czyli porównanie 1.6 do np 3.0 litrow. w trasie takie 1.6 spali 8, 3.0

> pewnie 9 a jazda dużo przyjemniejsza

a to fakt, tyle, że ja nie przewidzę co będzie, np. za rok crazy.gif a auto kupuję na kilka, powiedzmy 3 lata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co z tym 1.8T jest takiego specjalnego?mialem ten motor i to dosyc prosta i stara

> konstrukcja.Raczej trwala i latwa w gazowaniu

w końcu jakaś pozytywna opinia zlosnik.gif turbinę mogę zregenerować, raczej wiem, że będą jakieś koszta. O tyle żeby zawieszenie nie leciało co 30kkm i elektronika figli nie płatała, żeby było to trochę bardziej wytrzymałe od obecnego i tyle cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w końcu jakaś pozytywna opinia turbinę mogę zregenerować, raczej wiem, że będą jakieś koszta. O

> tyle żeby zawieszenie nie leciało co 30kkm i elektronika figli nie płatała, żeby było to

> trochę bardziej wytrzymałe od obecnego i tyle

Bierz coś wygodniejszego niż segment C. Skoro tak się upierasz na vaga, to może der paśnik 1.8T? Gratów do tego sporo a jest sporo wygodniejszy od czegokolwiek na płycie golfa. Zawieszenie przednie wcale nie jest takim dramatem, szczególnie po lifcie, a jak zrobisz coś na dobrych częściach, to będzie spokój.

Jeśli w DE perełki nie będzie to na pewno Jay coś Ci z placu wybierze zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witka

> Kumpel właśnie dzwonił, że jest VW w hajlajnie do kupienia od właściciela w DE - ja będę tam

> dopiero w piątek, z oględzin na razie wszystko gra ale czy warto się tym zainteresować czy te

Miałem Toledo z takim motorem. Ładnie brzmi, osiągi przeciętne, spalanie też. Poobno ten silnik miał jakąś wadę, u mnie było ok.

> silniki to jakaś mina? dokładnie chodzi o 2.3 V5 150ps

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bierz coś wygodniejszego niż segment C. Skoro tak się upierasz na vaga, to może der paśnik 1.8T?

> Gratów do tego sporo a jest sporo wygodniejszy od czegokolwiek na płycie golfa. Zawieszenie

> przednie wcale nie jest takim dramatem, szczególnie po lifcie, a jak zrobisz coś na dobrych

> częściach, to będzie spokój.

> Jeśli w DE perełki nie będzie to na pewno Jay coś Ci z placu wybierze

dobrze by było coś z segmentu E 270751858-jezyk.gif bo jak pamiętasz do tej pory miałem W210 a później W211. Stać mnie było jeździłem i wiem z czym to się je zlosnik.gif

Teraz musi być jednak nieco budżetowo dlatego segment C bo mam co z pieniędzmi robić zlosnik.gif dzisiaj jechaliśmy Skodą Octavią 1.6 mpi 102km - miejsca jak dla mnie z przodu sporo, z tyłu na nogi mało ale na szerokość nie jest źle, duży bagażnik.

Mimo kilku wad przyjemne auto,

jechałem też Aveo z 2009 roku - wersja 1.2 86km z lpg, dość pozytywne wrażenia, generalnie inny kaliber zlosnik.gif ale dość świeże auto, od I właściciela i nie wiem czy w kosztach utrzymania nie wyszło by najtaniej.

Jeszcze jutro popołudniu zobaczę tą Borę w DE bo ponoć jakaś lalka zlosnik.gif chociaż koledzy z ak raczej odradzają ten silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bardzo dziękuję za cenną opinie chociaż nie brzmi to zachęcająco ale lepiej poznać prawdę niż

> później ew. pluć sobie w brodę. Masz jakieś inne doświadczenia z silnikami z grupy VAG? bo

> podpowiadają jeszcze 1.8T ale tutaj z kolei turbina itp. budząca też pewne obawy - może

> niesłusznie...

1.8 T, o turbo nie masz co się martwić, wytrzymuje nawet pod 400 tys przy umiejętnym użytkowaniu, a regeneracje 600zł, więc poniżej tysiaka za wszystko w razie czegoś, ale jak pompuje dobrze, nie wali olejem to nie prędko wyzionie ducha, chyba że jakaś awaria, ale to nie ma co popadać w paranoje bo trzeba pieszo chodzić jak się boimy awarii w pojazdach.

Sam silnik sprawdzony, fajny, dobrze jedzie jak na swoją moc, do codziennej jazdy bdb rozwiązanie, do sprowadzenia również, bo opłaty niższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.