Skocz do zawartości

rodzaje palników ksenonowych


Bartłomiej

Rekomendowane odpowiedzi

Czy w przypadku palników ksenonowych również występuje tak duże zróżnicowanie "rodzajowe", jak dla żarówek? Chodzi mi o to, że żarówki występują w wersjach "premium", "+50%", "+120%", "Night", Blue" itp. Czy w ksenonach też? Czy wystarczy tylko zadbać o to, aby kupić oryginał jakiejś renomowanej firmy (Philips, Osram, Hella, ???) danego typu palnika a już moc, zasięg, temp. barwowa itp parametry będą jednakowe?

Proszę o wyjaśnienia.

Pozdro

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy wystarczy tylko zadbać o to, aby kupić oryginał jakiejś

> renomowanej firmy (Philips, Osram, Hella, ???) danego typu palnika a już moc, zasięg, temp.

> barwowa itp parametry będą jednakowe?

> Proszę o wyjaśnienia.

> Pozdro

> Bartek

Podobno są teraz jakieś nowe palniki o mocy 35 W hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podobno są teraz jakieś nowe palniki o mocy 35 W

jest i dzieki temu nie wymaga poziomowania i spryskiwaczy... ciekawee czy pojawia sie zamienniki HID do halogenowych grinser006.gif i co na to prawodawstwo grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A "normalne" są jakiej mocy?

MNie się wydaje że normalne mają własnie 35 W

A te nowe nie wymagając espryskiwaczy mniej... Dodatkowo gdzieś widziałem informację że producentom udało sie ograniczyć zywotnośc tych nowych do poziomu dobrej żarówki halogenowej... zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podobno są teraz jakieś nowe palniki o mocy 35 W

Chyba "normalne" palniki mają 35W, to te "słabsze" mają mniej, bo 20W (w Skodzie np.).

Normalne emitują ok. 3200lm światła, te 20W dają 2000lm i to podobno ma powodować, że nie będą oślepiały. Jakoś nie chce mi się wierzyć. sick.gif Imho wynalazek żeby przyciągnąć klienta i zarobić, bo podobno na początku nie było zamienników, a w ASO ich cena była jakaś kosmiczna.

Ogólnie według mnie to druciarstwo w wydaniu fabrycznym. no.gif Jednak lepsze to niż garażowe przeróbki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czego objawem jest migotanie światła w reflektorze ksenonowym?

Zauważyłem to lecz zdarza się to dość rzadko. Czy powodem jest:

- kończący się palnik

- kończąca się przetwornica (???)

- problem ze stykami w reflektorze?

Pozdro

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wyobrażam sobie słabszych w deszczową pogodę, te 35W ledwo co dają, to z 20W chyba nic nie

> widać...

Ale jaki prestiż biglaugh.gif "auto nowe kupiłem" "a z jakim wyposażeniem?" "Full wypas z ksenonem" rotfl.gifrotfl.gifrotfl.gif

A ci przerabiacze halogenów na HID coś widzą? screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wyobrażam sobie słabszych w deszczową pogodę, te 35W ledwo co dają, to z 20W chyba nic nie

> widać...

Skoro nic nie widzisz na ksenonach 20W o strumieniu światła 2000 lumenów to jak ludzie jeżdżą na zwykłych halogenach (1500 lumenów) hehe.gif

A te słabsze ksenony wprowadzili, bo nie potrzeba w ich wypadku stosować układów samopoziomowania. Świecą na pewno lepiej niż halogeny i trwałość też kilka razy lepsza, minusem oczywiście cena grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wyobrażam sobie słabszych w deszczową pogodę, te 35W ledwo co dają, to z 20W chyba nic nie

> widać...

Wiele zależy od reflektora. Auta na H7 też świecą jedne lepiej drugie gorzej mimo tego samego źródła światła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale jaki prestiż "auto nowe kupiłem" "a z jakim wyposażeniem?" "Full wypas z ksenonem"

> A ci przerabiacze halogenów na HID coś widzą?

Halogen przerobiony na HID świeci lepiej niż jakiekolwiek fabryczne ksenony.

I właśnie to jest jego problemem bo oślepia okrutnie tych z naprzeciwka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Halogen przerobiony na HID świeci lepiej niż jakiekolwiek fabryczne ksenony.

> I właśnie to jest jego problemem bo oślepia okrutnie tych z naprzeciwka.

Im większy jest reflektor, tym gorzej z olśniewaniem, bo powierzchnia większa.

W reflektorach z soczewkami czasami da się ładnie dopasować HID, ale to i tak drutologia stosowana. Ale przynajmniej nie razi tych z przeciwka.

Pozdro

B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Im większy jest reflektor, tym gorzej z olśniewaniem, bo powierzchnia większa.

> W reflektorach z soczewkami czasami da się ładnie dopasować HID, ale to i tak drutologia stosowana.

> Ale przynajmniej nie razi tych z przeciwka.

> Pozdro

> B

Zgadzam się że w soczewce jest lepiej ale też razi. Bo reflektory halogenowe świecą tak __/ __/

A HIDy powinny świecić tak: __/-- __/--

Halogen nie ma odcięcia światła od góry i nawet jeśli świeci jako tako na wprost to po prawej stronie jest masakra. Zwykle świeci po poboczu nie czyniąc większej krzywdy ale jak takie auto jedzie np. lewym pasem to ci na prawym obrywają po oczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro nic nie widzisz na ksenonach 20W o strumieniu światła 2000 lumenów to jak ludzie jeżdżą na

> zwykłych halogenach (1500 lumenów)

> A te słabsze ksenony wprowadzili, bo nie potrzeba w ich wypadku stosować układów samopoziomowania.

> Świecą na pewno lepiej niż halogeny i trwałość też kilka razy lepsza, minusem oczywiście cena

Mówię tylko o tym, że na mokrej nawierzchni posiadane przez mnie ksenony giną, nie miałem okazji jeździć na tych 20W, może u mnie problemem jest sama lampa (soczewka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mówię tylko o tym, że na mokrej nawierzchni posiadane przez mnie ksenony giną, nie miałem okazji

> jeździć na tych 20W, może u mnie problemem jest sama lampa (soczewka).

Problemem jest temperatura barwowa światła. Im światło bardziej "niebieskie" tym bardziej "ginie" w deszczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Halogen przerobiony na HID świeci lepiej niż jakiekolwiek fabryczne ksenony.

> I właśnie to jest jego problemem bo oślepia okrutnie tych z naprzeciwka.

Większe oślepianie nie jest tożsame z lepszym oświetlaniem drogi. To kwestia odpowiedniego rozsyłu swiatła. To jest elementarna optyka. Reflektor jest przystosowany do źrodła światła w odpowiednim miejscu i odpowiednio kieruje wiązkę światła, wystarczy ten punkt nieznacznie przesunąć i już robi się straszna kaszana. Dla tego zaleca się kontrolę ustawienia świateł po każdej wymianie żarówek. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest i dzieki temu nie wymaga poziomowania i spryskiwaczy... ciekawee czy pojawia sie zamienniki

> HID do halogenowych i co na to prawodawstwo

A posiada ktoś link do tych nowych palników? Ciekawi mnie różnica w cenie w stosunku do zwykłych palników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A posiada ktoś link do tych nowych palników? Ciekawi mnie różnica w cenie w stosunku do zwykłych

> palników.

Nie wiem jak teraz. Jak wprowadzali je w Skodzie Rapid, to nie były dostępne zamienniki, a w ASO kosztowały ok. 800pln/szt screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czego objawem jest migotanie światła w reflektorze ksenonowym?

> Zauważyłem to lecz zdarza się to dość rzadko. Czy powodem jest:

> - kończący się palnik

> - kończąca się przetwornica (???)

> - problem ze stykami w reflektorze?

> Pozdro

> Bartek

Najprędzej kończący się palnik. Wymień zanim uwalisz przetwornicę. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mówię tylko o tym, że na mokrej nawierzchni posiadane przez mnie ksenony giną, nie miałem okazji

> jeździć na tych 20W, może u mnie problemem jest sama lampa (soczewka).

To u siebie na mokrym nadal jest lepiej niż w Escorcie z zwykłym halogenem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadzam się że w soczewce jest lepiej ale też razi. Bo reflektory halogenowe świecą tak __/ __/

> A HIDy powinny świecić tak: __/-- __/--

> Halogen nie ma odcięcia światła od góry i nawet jeśli świeci jako tako na wprost to po prawej

> stronie jest masakra. Zwykle świeci po poboczu nie czyniąc większej krzywdy ale jak takie auto

> jedzie np. lewym pasem to ci na prawym obrywają po oczach.

Ale są halogenowe soczewki, które świecą jak ksenony - _/--. ok.gif Chociażby Almera, rzekłbym nawet że szybciej jest odcięcie niż w równolegle posiadanej przeze mnie Astra H z ksenonami AFL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest i dzieki temu nie wymaga poziomowania i spryskiwaczy... ciekawee czy pojawia sie zamienniki

> HID do halogenowych i co na to prawodawstwo

Prawodastwo dalej to samo - lampa jest homologowana na konkretne źródło światła, czy to będzie miało 5W, 20W czy 500W dalej będzie nielegalne. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest i dzieki temu nie wymaga poziomowania i spryskiwaczy... ciekawee czy pojawia sie zamienniki

> HID do halogenowych i co na to prawodawstwo

To samo co wczesniej, innego rodzaju zrodlo swiatla co powoduje niewaznosc homologacji reflektorow i ewentualna utrate DR przy kontroli czy przegladzie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale są halogenowe soczewki, które świecą jak ksenony - _/--. Chociażby Almera, rzekłbym nawet że

> szybciej jest odcięcie niż w równolegle posiadanej przeze mnie Astra H z ksenonami AFL.

Ale to rzadki przypadek, a w Almerze soczewki lubia szybko sie psuc, wiec moze dlatego tak swieci zlosnik.gif

Z reszta odciecie to nie wszystko, wazny jest tez % swiatla, ktory pojawia sie nad odcieciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To samo co wczesniej, innego rodzaju zrodlo swiatla co powoduje niewaznosc homologacji reflektorow

> i ewentualna utrate DR przy kontroli czy przegladzie

Czy soczewka to soczewka i nie ma różnicy pod jakie jest źródło światła? Pytam bo w Bravo oryginalna lampa pod biksenon nie ma ryflowanej powierzchni na obudowie soczewki. Niby ludzie montują palnik w soczewkę, niby to nie oślepia, ale ciekawy jestem jak to wygląda drut vs fabryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy soczewka to soczewka i nie ma różnicy pod jakie jest źródło światła? Pytam bo w Bravo

> oryginalna lampa pod biksenon nie ma ryflowanej powierzchni na obudowie soczewki. Niby ludzie

> montują palnik w soczewkę, niby to nie oślepia, ale ciekawy jestem jak to wygląda drut vs

> fabryka.

W przypadku Bravo na pewno czyms sie roznia, bo widac z daleka golym okiem, ktore to xenon, a ktore zenon zamias zarowki.

W wiekszosci przypadkow sa roznice w przeslonach, do tego bixenon ma przestawiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.