Bartłomiej Napisano 24 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 Czy w przypadku palników ksenonowych również występuje tak duże zróżnicowanie "rodzajowe", jak dla żarówek? Chodzi mi o to, że żarówki występują w wersjach "premium", "+50%", "+120%", "Night", Blue" itp. Czy w ksenonach też? Czy wystarczy tylko zadbać o to, aby kupić oryginał jakiejś renomowanej firmy (Philips, Osram, Hella, ???) danego typu palnika a już moc, zasięg, temp. barwowa itp parametry będą jednakowe? Proszę o wyjaśnienia. Pozdro Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiastekD Napisano 24 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 > Czy wystarczy tylko zadbać o to, aby kupić oryginał jakiejś > renomowanej firmy (Philips, Osram, Hella, ???) danego typu palnika a już moc, zasięg, temp. > barwowa itp parametry będą jednakowe? > Proszę o wyjaśnienia. > Pozdro > Bartek Podobno są teraz jakieś nowe palniki o mocy 35 W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 24 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 > Podobno są teraz jakieś nowe palniki o mocy 35 W Ale to jest zuplenie inny palnik i raczej nie da sie go stosowac zamiennie ze starymi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 24 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 AFAIK rozróżnia się tylko typ i temp. barwową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 24 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 > Podobno są teraz jakieś nowe palniki o mocy 35 W A "normalne" są jakiej mocy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 24 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 > Podobno są teraz jakieś nowe palniki o mocy 35 W jest i dzieki temu nie wymaga poziomowania i spryskiwaczy... ciekawee czy pojawia sie zamienniki HID do halogenowych i co na to prawodawstwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 24 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 > A "normalne" są jakiej mocy? MNie się wydaje że normalne mają własnie 35 W A te nowe nie wymagając espryskiwaczy mniej... Dodatkowo gdzieś widziałem informację że producentom udało sie ograniczyć zywotnośc tych nowych do poziomu dobrej żarówki halogenowej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 24 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 w Twoim wozie sa d1s, tutaj za duzego wyboru nie masz, wybierz klasyczne 4300K z dobrej firmy i bedzie Pan zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 24 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 > Podobno są teraz jakieś nowe palniki o mocy 35 W Chyba "normalne" palniki mają 35W, to te "słabsze" mają mniej, bo 20W (w Skodzie np.). Normalne emitują ok. 3200lm światła, te 20W dają 2000lm i to podobno ma powodować, że nie będą oślepiały. Jakoś nie chce mi się wierzyć. Imho wynalazek żeby przyciągnąć klienta i zarobić, bo podobno na początku nie było zamienników, a w ASO ich cena była jakaś kosmiczna. Ogólnie według mnie to druciarstwo w wydaniu fabrycznym. Jednak lepsze to niż garażowe przeróbki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 24 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 Nie wyobrażam sobie słabszych w deszczową pogodę, te 35W ledwo co dają, to z 20W chyba nic nie widać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 24 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 Czego objawem jest migotanie światła w reflektorze ksenonowym? Zauważyłem to lecz zdarza się to dość rzadko. Czy powodem jest: - kończący się palnik - kończąca się przetwornica (???) - problem ze stykami w reflektorze? Pozdro Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 24 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 > w Twoim wozie sa d1s, tutaj za duzego wyboru nie masz, wybierz klasyczne 4300K z dobrej firmy i > bedzie Pan zadowolony. Ile kosztuje taki palnik z dobrej firmy? Oryginał? Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 24 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 pw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 24 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 > Nie wyobrażam sobie słabszych w deszczową pogodę, te 35W ledwo co dają, to z 20W chyba nic nie > widać... Ale jaki prestiż "auto nowe kupiłem" "a z jakim wyposażeniem?" "Full wypas z ksenonem" A ci przerabiacze halogenów na HID coś widzą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 24 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 > Nie wyobrażam sobie słabszych w deszczową pogodę, te 35W ledwo co dają, to z 20W chyba nic nie > widać... Skoro nic nie widzisz na ksenonach 20W o strumieniu światła 2000 lumenów to jak ludzie jeżdżą na zwykłych halogenach (1500 lumenów) A te słabsze ksenony wprowadzili, bo nie potrzeba w ich wypadku stosować układów samopoziomowania. Świecą na pewno lepiej niż halogeny i trwałość też kilka razy lepsza, minusem oczywiście cena Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 24 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 > Nie wyobrażam sobie słabszych w deszczową pogodę, te 35W ledwo co dają, to z 20W chyba nic nie > widać... Wiele zależy od reflektora. Auta na H7 też świecą jedne lepiej drugie gorzej mimo tego samego źródła światła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 24 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 > Ale jaki prestiż "auto nowe kupiłem" "a z jakim wyposażeniem?" "Full wypas z ksenonem" > A ci przerabiacze halogenów na HID coś widzą? Halogen przerobiony na HID świeci lepiej niż jakiekolwiek fabryczne ksenony. I właśnie to jest jego problemem bo oślepia okrutnie tych z naprzeciwka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 24 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 > Halogen przerobiony na HID świeci lepiej niż jakiekolwiek fabryczne ksenony. > I właśnie to jest jego problemem bo oślepia okrutnie tych z naprzeciwka. Im większy jest reflektor, tym gorzej z olśniewaniem, bo powierzchnia większa. W reflektorach z soczewkami czasami da się ładnie dopasować HID, ale to i tak drutologia stosowana. Ale przynajmniej nie razi tych z przeciwka. Pozdro B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 24 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 > Im większy jest reflektor, tym gorzej z olśniewaniem, bo powierzchnia większa. > W reflektorach z soczewkami czasami da się ładnie dopasować HID, ale to i tak drutologia stosowana. > Ale przynajmniej nie razi tych z przeciwka. > Pozdro > B Zgadzam się że w soczewce jest lepiej ale też razi. Bo reflektory halogenowe świecą tak __/ __/ A HIDy powinny świecić tak: __/-- __/-- Halogen nie ma odcięcia światła od góry i nawet jeśli świeci jako tako na wprost to po prawej stronie jest masakra. Zwykle świeci po poboczu nie czyniąc większej krzywdy ale jak takie auto jedzie np. lewym pasem to ci na prawym obrywają po oczach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 24 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 > Skoro nic nie widzisz na ksenonach 20W o strumieniu światła 2000 lumenów to jak ludzie jeżdżą na > zwykłych halogenach (1500 lumenów) > A te słabsze ksenony wprowadzili, bo nie potrzeba w ich wypadku stosować układów samopoziomowania. > Świecą na pewno lepiej niż halogeny i trwałość też kilka razy lepsza, minusem oczywiście cena Mówię tylko o tym, że na mokrej nawierzchni posiadane przez mnie ksenony giną, nie miałem okazji jeździć na tych 20W, może u mnie problemem jest sama lampa (soczewka). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 24 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 > Mówię tylko o tym, że na mokrej nawierzchni posiadane przez mnie ksenony giną, nie miałem okazji > jeździć na tych 20W, może u mnie problemem jest sama lampa (soczewka). Problemem jest temperatura barwowa światła. Im światło bardziej "niebieskie" tym bardziej "ginie" w deszczu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 24 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 > Problemem jest temperatura barwowa światła. Im światło bardziej "niebieskie" tym bardziej "ginie" w > deszczu. Następnym razem doinwestuje autko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 24 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 > Halogen przerobiony na HID świeci lepiej niż jakiekolwiek fabryczne ksenony. > I właśnie to jest jego problemem bo oślepia okrutnie tych z naprzeciwka. Większe oślepianie nie jest tożsame z lepszym oświetlaniem drogi. To kwestia odpowiedniego rozsyłu swiatła. To jest elementarna optyka. Reflektor jest przystosowany do źrodła światła w odpowiednim miejscu i odpowiednio kieruje wiązkę światła, wystarczy ten punkt nieznacznie przesunąć i już robi się straszna kaszana. Dla tego zaleca się kontrolę ustawienia świateł po każdej wymianie żarówek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 24 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 > jest i dzieki temu nie wymaga poziomowania i spryskiwaczy... ciekawee czy pojawia sie zamienniki > HID do halogenowych i co na to prawodawstwo A posiada ktoś link do tych nowych palników? Ciekawi mnie różnica w cenie w stosunku do zwykłych palników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominik80 Napisano 24 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 Sa rozne i ja np zakupilem rok temu Philips d1s xtream vision i swieca mocniej niz wczesniejsze standardowe osram Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 24 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 > A posiada ktoś link do tych nowych palników? Ciekawi mnie różnica w cenie w stosunku do zwykłych > palników. Nie wiem jak teraz. Jak wprowadzali je w Skodzie Rapid, to nie były dostępne zamienniki, a w ASO kosztowały ok. 800pln/szt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 24 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 > Czego objawem jest migotanie światła w reflektorze ksenonowym? > Zauważyłem to lecz zdarza się to dość rzadko. Czy powodem jest: > - kończący się palnik > - kończąca się przetwornica (???) > - problem ze stykami w reflektorze? > Pozdro > Bartek Najprędzej kończący się palnik. Wymień zanim uwalisz przetwornicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiastekD Napisano 24 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 > Mówię tylko o tym, że na mokrej nawierzchni posiadane przez mnie ksenony giną, nie miałem okazji > jeździć na tych 20W, może u mnie problemem jest sama lampa (soczewka). To u siebie na mokrym nadal jest lepiej niż w Escorcie z zwykłym halogenem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 24 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 > Zgadzam się że w soczewce jest lepiej ale też razi. Bo reflektory halogenowe świecą tak __/ __/ > A HIDy powinny świecić tak: __/-- __/-- > Halogen nie ma odcięcia światła od góry i nawet jeśli świeci jako tako na wprost to po prawej > stronie jest masakra. Zwykle świeci po poboczu nie czyniąc większej krzywdy ale jak takie auto > jedzie np. lewym pasem to ci na prawym obrywają po oczach. Ale są halogenowe soczewki, które świecą jak ksenony - _/--. Chociażby Almera, rzekłbym nawet że szybciej jest odcięcie niż w równolegle posiadanej przeze mnie Astra H z ksenonami AFL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 24 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 > jest i dzieki temu nie wymaga poziomowania i spryskiwaczy... ciekawee czy pojawia sie zamienniki > HID do halogenowych i co na to prawodawstwo Prawodastwo dalej to samo - lampa jest homologowana na konkretne źródło światła, czy to będzie miało 5W, 20W czy 500W dalej będzie nielegalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 24 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 > Mówię tylko o tym, że na mokrej nawierzchni posiadane przez mnie ksenony giną, nie miałem okazji > jeździć na tych 20W, może u mnie problemem jest sama lampa (soczewka). a ile K mają palniki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 24 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 > jest i dzieki temu nie wymaga poziomowania i spryskiwaczy... ciekawee czy pojawia sie zamienniki > HID do halogenowych i co na to prawodawstwo To samo co wczesniej, innego rodzaju zrodlo swiatla co powoduje niewaznosc homologacji reflektorow i ewentualna utrate DR przy kontroli czy przegladzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 24 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 > Ale są halogenowe soczewki, które świecą jak ksenony - _/--. Chociażby Almera, rzekłbym nawet że > szybciej jest odcięcie niż w równolegle posiadanej przeze mnie Astra H z ksenonami AFL. Ale to rzadki przypadek, a w Almerze soczewki lubia szybko sie psuc, wiec moze dlatego tak swieci Z reszta odciecie to nie wszystko, wazny jest tez % swiatla, ktory pojawia sie nad odcieciem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 24 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 > To samo co wczesniej, innego rodzaju zrodlo swiatla co powoduje niewaznosc homologacji reflektorow > i ewentualna utrate DR przy kontroli czy przegladzie Czy soczewka to soczewka i nie ma różnicy pod jakie jest źródło światła? Pytam bo w Bravo oryginalna lampa pod biksenon nie ma ryflowanej powierzchni na obudowie soczewki. Niby ludzie montują palnik w soczewkę, niby to nie oślepia, ale ciekawy jestem jak to wygląda drut vs fabryka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 24 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 > Czy soczewka to soczewka i nie ma różnicy pod jakie jest źródło światła? Pytam bo w Bravo > oryginalna lampa pod biksenon nie ma ryflowanej powierzchni na obudowie soczewki. Niby ludzie > montują palnik w soczewkę, niby to nie oślepia, ale ciekawy jestem jak to wygląda drut vs > fabryka. W przypadku Bravo na pewno czyms sie roznia, bo widac z daleka golym okiem, ktore to xenon, a ktore zenon zamias zarowki. W wiekszosci przypadkow sa roznice w przeslonach, do tego bixenon ma przestawiana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.