Skocz do zawartości

japonski kompakt "w automacie"


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

na placu boju pozostaly 3 auta:

lancer 5d 1.8 CVT

mazda 3 5d 2.0 5AT

civic UFO 5d 1.8 5AT

wszystkie 2009 lub mlodsze

zalozmy ze uda sie znalesc w dobrym stanie z pelna historia serwisowa i potwierdzonym przebiegiem do 100kkm

ktore bedzie najmniej porblemowe przez kolejne 5 lat i 100kkm. oraz utrzymanie (w ASO) bedzie kosztowac najmniej?

auto dostanie hak (bagaznik na rowery) i inslalacje LPG (butla w kolo)

jazda glownie spokojna 60% male miasto, czeste wypady weekendowe 100-300km, tras zagranicznych nie przewidujemy

dla dwóch osob +60 i czasami wnuki

jesli ktos mial doczynia z ktorym z tych aut porsze o krotka liste + i -

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> civic UFO 5d 1.8 5AT

> dla dwóch osob +60 i czasami wnuki

Uważaj na skrzynię i-shift (była montowana do 2009r). To jest zrobotyzowany manual - niby nie ma z nim większych problemów, ale nie jest to rozwiązanie doskonałe. Po 2009r montowany był klasyczny automat.

Civic jest TWARDY jeśli masz oryginalne koła 17" (są tam opony z indeksem Y + ciężkie felgi). Dobrze się prowadzi, ale założe się że osobom +60 będzie się bardzo źle jeździło. Zmiana kół na 16" poprawia mocno komfort, ale i tak jest to twardsze zawieszenie niż u konkurencji. Nisko się siedzi i ciężko się do niej wsiada (to w kontekście osób +60)

Będzie drogo i cięzko będzie znaleźć samochód z PL ze skrzynią AT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uważaj na skrzynię i-shift (była montowana do 2009r). To jest zrobotyzowany manual - niby nie ma z

> nim większych problemów, ale nie jest to rozwiązanie doskonałe. Po 2009r montowany był

> klasyczny automat.

> Civic jest TWARDY jeśli masz oryginalne koła 17" (są tam opony z indeksem Y + ciężkie felgi).

> Dobrze się prowadzi, ale założe się że osobom +60 będzie się bardzo źle jeździło. Zmiana kół

> na 16" poprawia mocno komfort, ale i tak jest to twardsze zawieszenie niż u konkurencji. Nisko

> się siedzi i ciężko się do niej wsiada (to w kontekście osób +60)

> Będzie drogo i cięzko będzie znaleźć samochód z PL ze skrzynią AT.

co do skrzyni wiem, dlatego celuje w +2009 ze zwyklym hydraulikiem 5AT

moja mama lubi "tapczany" a ojciec juz chyba wyrosl z twardych zawieszeń (kiedys mial golfa III GTI i tez narzekal)

wiec jesli jest tak twardo jak piszesz to praktycznie mozna skreslic UFO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co do skrzyni wiem, dlatego celuje w +2009 ze zwyklym hydraulikiem 5AT

> moja mama lubi "tapczany" a ojciec juz chyba wyrosl z twardych zawieszeń (kiedys mial golfa III GTI

> i tez narzekal)

> wiec jesli jest tak twardo jak piszesz to praktycznie mozna skreslic UFO

Trzeba sie przejechac, ale ja mam Civica (lato na 18", zima na 17") i mojego ojca Lancer (kiedys 18/16 obecnie 17/16) jest bardziej komfortowy. Do tego wyzej sie siedzi w Lanku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolejny plus dla lancera jesli chodzi o wysokosc siedzenia to tez wazne dla mamy

W lancerze jest jakby bardziej przestrzennie, w UFO siedzisz nizej i auto jakby bardziej Cie obejmuje, co wcale nie oznacza ze w civie jest malo miejsca - po prostu civ jest jakby bardziej "driver focused", fotele z lepszym trzymaniem, konsola jakby bardziej wokol kierowcy. W lancerze to jakby bardziej neutralnie - co nie znaczy gorzej - zalezy co kto lubi. Z potencjalnych wad lanka - niestety regulacja kierownicy tylko gora dol i duuuzo mniejszy bagaznik sportbacka w porownaniu z ufokiem. Widocznosc do tylu tak samo beznadziejna grinser006.gif wiec czujniki to absolutne minimum przyzwoitosci clown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na placu boju pozostaly 3 auta:

> lancer 5d 1.8 CVT

> mazda 3 5d 2.0 5AT

> civic UFO 5d 1.8 5AT

> wszystkie 2009 lub mlodsze

> dla dwóch osob +60 i czasami wnuki

> jesli ktos mial doczynia z ktorym z tych aut porsze o krotka liste + i -

Chciałbym Ci polecić coś innego niż Lancera, żeby nie było że swoje chwalę.

"Niestety" jakbym nie kombinował to wychodzi Mitsubishi niewiem.gif

Auto ma dosyć duży prześwit, jest kanapowate ale przy tym dosyć pewnie się prowadzi. Skrzynia CVT zmusza do spokojnej jazdy, bo wynagradza wtedy obrotami nie większymi niż 1500/min

Auto stworzone moim zdaniem dla osób starszych, bo wsiadanie jest bardzo wygodne. Tak się do tego przyzwyczaiłem, że jak mam czasem pakować dzieciaki do Nubiry, to aż mi się nie chce. Nubira jest sporo niższa i to bardzo czuć.

Awaryjność nie występuje. Nasze auto za kilka dni będzie mieć już 5 lat. Nie psuje się nic. Na przeglądzie wymienili mi żarówkę podświetlenia tablicy z tyłu. Raz o ile pamiętam wymieniałem żarówkę mijania z przodu.

Ja się nawet zastanawiam jak to możliwe że linka od ręcznego się nie wyciąga. Nie kumam tego zlosnik.gif A używam, bo przecież skrzynia automat.

Wiem że to wygląda że opisuję swoje auto jako ideał, ale prawda jest taka że ciężko się przyczepić jak podałeś takie wymagania.

Wymienię więc trochę minusów. wink.gif

1. Spalanie powinno być mniejsze. Moim zdaniem jakby jarał 1 litr mniej, to by wpadał w granice przyzwoitości wink.gif Nie będę pisał ile pali, bo każdy jeździ inaczej i w innych warunkach. Mam porównanie do innych aut i wiem że mogą palić mniej.

2. Lakier to dramat. Ja mam akurat kolor czarny. Rysuje się od patrzenia.

3. Silnik jest bardzo cichy, na postoju dosłownie niesłyszalny. Nie oznacza to jednak że auto jest dobrze wyciszone. Dach i drzwi to na pewno goła blacha bez żadnego wygłuszenia przyklejonego. Stawiam dolary przeciw orzechom że tak jest. Słychać bardzo wyraźnie deszcz na dachu, słychać kiwanie się rowerów (sic!) na bagażniku dachowym. W korku słychać auta które stoją obok zlosnik.gif Jak diesel to słychać jakby we własnym aucie był ten silnik zlosnik.gif No i zamykanie drzwi to odgłos jak z Wartburga, żywa blacha. Na szczęście nie powoduje to hałasu podczas jazdy, chyba aerodynamika musi być dobra, bo nie ma na prawdę problemów z szumami powietrza. Oczywiście szum od kół jest, idealnie słychać jak przejeżdzasz po farbie na autostradzie zlosnik.gif

Daj znać czy kupiłeś coś innego, co lepiej spełniało kryteria, bo sam jestem ciekaw czy takie coś istnieje grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chciałbym Ci polecić coś innego niż Lancera, żeby nie było że swoje chwalę.

> "Niestety" jakbym nie kombinował to wychodzi Mitsubishi

A jak z cenami serwisu? Teść ma 2.0 DID i chyba nigdy nie zapłacił mniej niż 1200 PLN za przegląd na którym nic nie robiona poza filtrem i olejem, czasem p.pyłkowy i klocki.

Pozatym to też bym polecił wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak z cenami serwisu? Teść ma 2.0 DID i chyba nigdy nie zapłacił mniej niż 1200 PLN za przegląd

> na którym nic nie robiona poza filtrem i olejem, czasem p.pyłkowy i klocki.

> Pozatym to też bym polecił

Ceny serwisu mają dwa oblicza. Ceny robocizny i ceny klamotów.

Robocizna jest moim zdaniem ok, ale klamoty bardzo drogie.

Ja zwyczajnie jeżdżę ze swoim olejem i filtrami na przegląd.

Jest właśnie jak piszesz. jakbym brał wszystko z ASO, to przegląd by wyszedł coś około 1100PLN. Jak zabieram własne graty (rodem z allegro), to wychodzi o ile pamiętam 600-700PLN (już z tymi gratami w cenie).

Chociaż pamiętam że cena tej nieszczęśliwej żarówki podświetlenia tablicy z nóg nie zwalała. Chyba 20PLN było na fakturze. ASO Fiat kiedyś ze mnie zdarło około 50PLN za żarówkę sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na placu boju pozostaly 3 auta:

> lancer 5d 1.8 CVT

> mazda 3 5d 2.0 5AT

> civic UFO 5d 1.8 5AT

> wszystkie 2009 lub mlodsze

> zalozmy ze uda sie znalesc w dobrym stanie z pelna historia serwisowa i potwierdzonym przebiegiem

> do 100kkm

> ktore bedzie najmniej porblemowe przez kolejne 5 lat i 100kkm. oraz utrzymanie (w ASO) bedzie

> kosztowac najmniej?

> auto dostanie hak (bagaznik na rowery) i inslalacje LPG (butla w kolo)

> jazda glownie spokojna 60% male miasto, czeste wypady weekendowe 100-300km, tras zagranicznych nie

> przewidujemy

> dla dwóch osob +60 i czasami wnuki

> jesli ktos mial doczynia z ktorym z tych aut porsze o krotka liste + i -

Wg mnnie ten Civic ma tak absurdalnie betonowe zawieszenie jak na zwykly dupowoz, ze szkoda sobie glowe zawracac, pod katem rodzicow.

Z tych 3 najlatwiej bedzie znalezc Lancera z CVT i na tym bym sie skupil...

Mazdy 3 z silnikiem 2.0 i automatem sprzedalo sie pewnie niewiele sztuk w PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wg mnnie ten Civic ma tak absurdalnie betonowe zawieszenie jak na zwykly dupowoz, ze szkoda sobie

> glowe zawracac, pod katem rodzicow.

> Z tych 3 najlatwiej bedzie znalezc Lancera z CVT i na tym bym sie skupil...

> Mazdy 3 z silnikiem 2.0 i automatem sprzedalo sie pewnie niewiele sztuk w PL.

wbrew pozorom samo zawieszenie nie jest takie twarde. Winne sa bardzo ciezkie felgi (powszechnie stosowane 17) i opony z indeksem predkosci do 300km/h, ktore to nie dosc ze maja profil 45, to ich boki sa bardzo twarde. To sprawia ze samochod swietnie sie prowadzi, ale kazda nierownosc powoduje lomot we wnetrzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wbrew pozorom samo zawieszenie nie jest takie twarde. Winne sa bardzo ciezkie felgi (powszechnie

> stosowane 17) i opony z indeksem predkosci do 300km/h, ktore to nie dosc ze maja profil 45, to

> ich boki sa bardzo twarde. To sprawia ze samochod swietnie sie prowadzi, ale kazda nierownosc

> powoduje lomot we wnetrzu.

Jest twarde. Wymiana sprezyn na eibachy poprawia komfort smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest twarde. Wymiana sprezyn na eibachy poprawia komfort

Po zmianie kół na 205/55R16 zawieszenie jest trochę twardsze od przeciętnej. Mam taki zestaw z zimówkami i przyzwyczajony do braku komfortu jestem w szoku jak teraz przyjemnie się jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podsumujmy:

UFO

- dla rodzicow bedzie za twarde

- za niskie

- slabe automaty

+ najlepszy silnik pod LPG

+ najwiekszy bagaznik

Lancer

- slabo sie dogaduje z LPG

- glosny

- najwiecj pali

+ najwieszy w srodku

+ najwyzsza pozycja za kierownica

+ komfortowy zawias

+ niezly automat

Mazda 3 (tu brakuje mi opinii)

- watpliwa odpornosc na ruda

- słabo sie dogaduje z LPG

+ najdynamiczniejsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> UFO

> - slabe automaty

Tzn. co dokładnie jest słabe? hmm.gif W Civicu automat był dostępny od liftingu w 2009 i był tylko jeden, wcześniej automatu nie było. Ten automat jest IMO akurat mocnym punktem tego samochodu tzn. na tle licznych wad Civica jest sporą zaletą. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tzn. co dokładnie jest słabe? W Civicu automat był dostępny od liftingu w 2009 i był tylko jeden,

> wcześniej automatu nie było. Ten automat jest IMO akurat mocnym punktem tego samochodu tzn. na

> tle licznych wad Civica jest sporą zaletą.

5 biegowy leniwy hydralik

na tle CVT wypada blado choc pewnie jest trwaly ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podsumujmy:

> UFO

> - dla rodzicow bedzie za twarde

> - za niskie

> - slabe automaty

Automat jak automat. Stary, ale dobry.

> + najlepszy silnik pod LPG

Nie bardzo.

> + najwiekszy bagaznik

Ale najmniej miejsca z tyłu.

> Lancer

> - slabo sie dogaduje z LPG

Jeżeli niedostosowany fabrycznie, to słabo.

> - glosny

> - najwiecj pali

> + najwieszy w srodku

> + najwyzsza pozycja za kierownica

> + komfortowy zawias

> + niezly automat

Nie automat, tylko CVT. Ja akurat lubię CVT, ale niektórzy nie lubią. Zupełnie inna filozofia jazdy, trzeba spróbować i zobaczyć, czy odpowiada.

> Mazda 3 (tu brakuje mi opinii)

> - watpliwa odpornosc na ruda

Bez przesady.

> - słabo sie dogaduje z LPG

> + najdynamiczniejsza

? Szybsza od UFO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podsumujmy:

> UFO

> - dla rodzicow bedzie za twarde

> - za niskie

> - slabe automaty

> + najlepszy silnik pod LPG

> + najwiekszy bagaznik

Sedan ma klasyczny automat i niezalezne zawieszenie z tylu. To jest najlepszy wybor z pozywszych.

> Lancer

> - slabo sie dogaduje z LPG

> - glosny

> - najwiecj pali

> + najwieszy w srodku

> + najwyzsza pozycja za kierownica

> + komfortowy zawias

> + niezly automat

Nie mam opinii, ale ktos pisal tu o CVT. Nie jest to niezly automat.

> Mazda 3 (tu brakuje mi opinii)

> - watpliwa odpornosc na ruda

> - słabo sie dogaduje z LPG

> + najdynamiczniejsza

Problemy z ruda powinny kazdemu wybic ten samochod z glowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 5 biegowy leniwy hydralik

To ten dostępny w Civicu od 2009 - działa niespiesznie, przy pewnej wprawie można się nauczyć, jak wymuszać gazem zmiany biegów, chociaż w sumie nie wiem, po co. Ten silnik 1.8 i tak nie zapewnia żadnych godnych uwagi osiągów, a dodatkowo na wyższych obrotach generuje dość nieprzyjemny dźwięk, więc rozsądniej jest zostać przy tempie spacerowym. grinser006.gif Za to nie słyszałem o jakichkolwiek problemach z tą skrzynią, jeśli regularnie wymieniany jest olej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sedan ma klasyczny automat i niezalezne zawieszenie z tylu. To jest najlepszy wybor z pozywszych.

Lancer też ma wielowahacz i to bardzo dobry, nie wiem jak Mazda.

> Nie mam opinii, ale ktos pisal tu o CVT. Nie jest to niezly automat.

CVT jest IMHO najlepszą skrzynią biegów, wymyśloną przez człowieka. Ale nie każdemu musi odpowiadać, trzeba spróbować i zdecydować.

> Problemy z ruda powinny kazdemu wybic ten samochod z glowy.

Ale że co, rozpada się po 5 latach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Automat jak automat. Stary, ale dobry.

> Nie bardzo.

regulacja zaworow na srubli wiec nie ma porblemu jak w przypadku szklanek lancera i 3

> Ale najmniej miejsca z tyłu.

dla wnuków starczy, a bagaznik lepij zeby byl mozliwie najwiekszy (rodzice beda przesiadac sie z kombi)

> Jeżeli niedostosowany fabrycznie, to słabo.

i to jest najwiesza wada LANCERA frown.gif

jak sie dowiedziec, rozpoznac czy dany silnik byl przystosowany pod LPG ? na czym polegało to przystosowanie?

> Nie automat, tylko CVT. Ja akurat lubię CVT, ale niektórzy nie lubią. Zupełnie inna filozofia

> jazdy, trzeba spróbować i zobaczyć, czy odpowiada.

byla proba - podoba sie i to bardzo

> Bez przesady.

> ? Szybsza od UFO?

w automacie mazda 3 jest najszybsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sedan ma klasyczny automat i niezalezne zawieszenie z tylu. To jest najlepszy wybor z pozywszych.

sedan absolutnie odpada

> Nie mam opinii, ale ktos pisal tu o CVT. Nie jest to niezly automat.

CVT trzeba zrozumiec...

> Problemy z ruda powinny kazdemu wybic ten samochod z glowy.

jesles kolejna osoba ktora twierdzi ze mazda lubi sie z rdza.... oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mazda 3 (tu brakuje mi opinii)

> - watpliwa odpornosc na ruda

> - słabo sie dogaduje z LPG

> + najdynamiczniejsza

O 3 się nie wypowiem ale jeśli w 3 siedzi ten sam silnik i ten sam automat co w 6 z tego okresu to mogę powiedzieć, że przejeździłem 6 z 2009 roku 2.0 (147KM) z automatem i LPG jakieś 160tys km bez najmniejszych problemów, więc z mojego punktu widzenia wykreśliłbym ten drugi "-".

Jeśli chodzi o sam automat to nie wiem co można powiedzieć, zmienia biegi całkiem płynnie i tyle (nie jeździłem innymi automatami więc nie mam porównania). Dużym minusem jak dla mnie jest to, że często przy redukcji potrafi zrzucić np z 4 na 2 żeby po ułamku sekundy stwierdzić, że jednak 3 będzie lepszym biegiem. Z tego też powodu często używam sekwencji. Z ciekawostek (a może standardów automatów - j.w. innymi nie jeździłem więc nie wiem) V max osiąga na 4 biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> regulacja zaworow na srubli wiec nie ma porblemu jak w przypadku szklanek lancera i 3

To fakt.

> dla wnuków starczy, a bagaznik lepij zeby byl mozliwie najwiekszy (rodzice beda przesiadac sie z

> kombi)

Skoro to jest ważne, to ok.gif Lancer ma najmniejszy bagażnik, ale najwięcej miejsca w środku. Z drugiej strony - spróbować, zobaczyć...

> i to jest najwiesza wada LANCERA

> jak sie dowiedziec, rozpoznac czy dany silnik byl przystosowany pod LPG ? na czym polegało to

> przystosowanie?

Można było zamówić fabryczną wersję przystosowaną do LPG - ma inną głowicę, zawory i dolot. I wtedy jest niezniszczalny na LPG. Ale można zamontować i do zwykłego silnika... Niektórzy jeżdżą i sobie chwalą. Nie znam się na LPG, więc nie doradzę. Ja zrobiłem moim Lancerem 130 kkm bez LPG i silnika nie dotykałem, nawet świec nie zmieniłem ani razu, luzy zaworowe też były OK i nie wymagały regulacji.

> byla proba - podoba sie i to bardzo

ok.gif

> w automacie mazda 3 jest najszybsza

Ale to pewnie różnice 1s, niezauważalne w normalnym ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O 3 się nie wypowiem ale jeśli w 3 siedzi ten sam silnik i ten sam automat co w 6 z tego okresu to

> mogę powiedzieć, że przejeździłem 6 z 2009 roku 2.0 (147KM) z automatem i LPG jakieś 160tys km

> bez najmniejszych problemów, więc z mojego punktu widzenia wykreśliłbym ten drugi "-".

a co z zaworami? tam sa szklanki....

> Jeśli chodzi o sam automat to nie wiem co można powiedzieć, zmienia biegi całkiem płynnie i tyle

> (nie jeździłem innymi automatami więc nie mam porównania). Dużym minusem jak dla mnie jest to,

> że często przy redukcji potrafi zrzucić np z 4 na 2 żeby po ułamku sekundy stwierdzić, że

> jednak 3 będzie lepszym biegiem. Z tego też powodu często używam sekwencji. Z ciekawostek (a

> może standardów automatów - j.w. innymi nie jeździłem więc nie wiem) V max osiąga na 4 biegu.

jakbym byl pewien co do rudej to 3 bylaby powaznym kandydatem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lancer też ma wielowahacz i to bardzo dobry, nie wiem jak Mazda.

Ale UFO nie ma, przez co jest za twardy i niezwykle niekomfortowy.

> CVT jest IMHO najlepszą skrzynią biegów, wymyśloną przez człowieka. Ale nie każdemu musi

> odpowiadać, trzeba spróbować i zdecydować.

Gusta sa rozne ale jestes w zdecydowanej mniejszosci.

> Ale że co, rozpada się po 5 latach?

Kto lubi rudy kolor, to bedzie zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gusta sa rozne ale jestes w zdecydowanej mniejszosci.

Jest w mniejszości, bo do CVT trzeba przywyknąć.

Sam musiałem się przyzwyczaić. Ostatnio jeździłem EVO z dwusprzęgłówką i uwierz mi, że....wolę CVT zlosnik.gif

Swietnie ta skrzynia w EVO pracowała, ale CVT jest tak uspokajająca, jakbyś dożylnie miał podawaną Meliskę wink.gif To relaks i cisza w aucie smile.gif

Po mieście jeździsz jak elektrykiem ok.gif

Na początku mnie delikatnie denerwowała. Co chciałem przyśpieszyć ostro, to dostawałem karę w postaci wycia silnika. I nie dziwię się ludziom że mają o tych skrzyniach taką opinię. To nie jest coś co się lubi od pierwszego wejrzenia. Z czasem jednak nie chcesz niczego innego smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest w mniejszości, bo do CVT trzeba przywyknąć.

> Sam musiałem się przyzwyczaić. Ostatnio jeździłem EVO z dwusprzęgłówką i uwierz mi, że....wolę CVT

> Swietnie ta skrzynia w EVO pracowała, ale CVT jest tak uspokajająca, jakbyś dożylnie miał podawaną

> Meliskę To relaks i cisza w aucie

> Po mieście jeździsz jak elektrykiem

> Na początku mnie delikatnie denerwowała. Co chciałem przyśpieszyć ostro, to dostawałem karę w

> postaci wycia silnika. I nie dziwię się ludziom że mają o tych skrzyniach taką opinię. To nie

> jest coś co się lubi od pierwszego wejrzenia. Z czasem jednak nie chcesz niczego innego

Ale to oznacza po prostu tyle, ze nie nadaje sie do uzytkowania podczas dynamicznej jazdy.

Z reszta niektore zle zaprogramowane hydrauliki rowniez, np. nowa Mazda 3 AT nadaje sie tylko do relaksujacego toczenia albo trybu recznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale UFO nie ma, przez co jest za twardy i niezwykle niekomfortowy.

icon_eek.gif Myślałem, że Civic też ma wielowahacz! Jeżeli belka, to czerwona.gif

> Gusta sa rozne ale jestes w zdecydowanej mniejszosci.

Nie przeszkadza mi to zlosnik.gif

> Kto lubi rudy kolor, to bedzie zadowolony.

To kupić w kolorze czarnym i po problemie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to oznacza po prostu tyle, ze nie nadaje sie do uzytkowania podczas dynamicznej jazdy.

Nadaje się przy sterowaniu ręcznym. Wtedy praca silnika jest taka do której się ludzie przyzwyczaili.

Masz łopatki przy kierownicy i lewarek wink.gif

To jest trochę tak jak przy tej dyskusji o Hobbicie i 48FPS. Jest dziwne odczucie przy oglądaniu takiego filmu, ale tylko dlatego że jesteśmy przyzwyczajeni do ułomnej technologii 25FPS (24FPS, żeby się Czacha nie czepiał grinser006.gif).

Jak chcesz dynamiczną jazdę to w rzeczywistości naturalne jest aby skrzynia utrzymywała silnik przy idealnych obrotach, a nie wachlowała biegami i bawiła się wskazówką obrotomierza wink.gif

Różnica siedzi w naszej głowie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nadaje się przy sterowaniu ręcznym. Wtedy praca silnika jest taka do której się ludzie

> przyzwyczaili.

> Masz łopatki przy kierownicy i lewarek

> To jest trochę tak jak przy tej dyskusji o Hobbicie i 48FPS. Jest dziwne odczucie przy oglądaniu

> takiego filmu, ale tylko dlatego że jesteśmy przyzwyczajeni do ułomnej technologii 25FPS

> (24FPS, żeby się Czacha nie czepiał ).

> Jak chcesz dynamiczną jazdę to w rzeczywistości naturalne jest aby skrzynia utrzymywała silnik przy

> idealnych obrotach, a nie wachlowała biegami i bawiła się wskazówką obrotomierza

> Różnica siedzi w naszej głowie

ok.gif I dlatego teraz automatyczne skrzynie mają coraz więcej biegów, żeby upodobnić się do CVT grinser006.gif Ja mam teraz ośmiobiegową i działa już prawie tak dobrze jak CVT, jakby dołożyć jeszcze z dziesięć, to już będzie całkiem dobrze zlosnik.gif I nawet ta ośmiobiegowa działa już trochę jak CVT - czyli stara się trzymać optymalne obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co z zaworami? tam sa szklanki....

Nie regulowane raczej od nowości, żadnych problemów i objawów nie zaobserwowano 20.GIF

Co do rudej to różnie... Im młodsza tym teoretycznie z tematem powinno być lepiej. Na przykładzie 6 to pierwszy model przedliftowy był tragiczny, poliftowy - lepiej (kolega kupił ode mnie moją poprzednią 6 z 2007 roku to chwalił sobie do niedawna, gdzieś ze 3 tygodnie temu mówił że zaczęła gnić). Moja GH z 2009 ma póki co w paru miejscach rude kropki ale na razie nie dramatyzuję bo po pierwsze nie rozwijają się, a po drugie wiem czego efektem są (np odprysk lakieru po tym jak oparł się na niej... trolejbus).

Jak na razie dla mnie ważniejsza od rdzy jest bezawaryjność Mazd którymi jeździłem/jeżdżę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wielowahacz jest lepszy i kropka, tu nie ma o czym dyskutować.

No tak sie powszechnie uwaza smile.gif ale dobrze zestrojona belka tez daje rade. Zerknij na ten film. Focus uchodzacy za krola kompaktow jezeli chodzi o zawieche wypada gorzej niz "przestarzala" belka w Civicu.

Megane RS tez ma belke z tylu i nie przeszkadza mu to w byciu najlepszym hothatchem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak sie powszechnie uwaza ale dobrze zestrojona belka tez daje rade. Zerknij na ten film. Focus

> uchodzacy za krola kompaktow jezeli chodzi o zawieche wypada gorzej niz "przestarzala" belka w

> Civicu.

> Megane RS tez ma belke z tylu i nie przeszkadza mu to w byciu najlepszym hothatchem

Civic dzieki belce ma duzo miejsca w srodku i duzy bagaznik.

Ale jest nieprzyzwoicie niekomfortowy. A wrazenie potegowaly chyba plastiki.

Po sprzedazy Hondy, kiedy mialem juz dosc, w twardszym bo zmodyfikowanym BMW nie odczuwalem tego negatywnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Civic dzieki belce ma duzo miejsca w srodku i duzy bagaznik.

ok.gif

> Ale jest nieprzyzwoicie niekomfortowy.

Nie jest tapczanem, to fakt. I czuc nierownosci.

>A wrazenie potegowaly chyba plastiki.

Potrafia zatrzeszczec na dziurach. W polifcie jest lepiej, ale nie jest to ideal.

> Po sprzedazy Hondy, kiedy mialem juz dosc, w twardszym bo zmodyfikowanym BMW nie odczuwalem tego

> negatywnie.

Ale to, ze jest twardy to nie wina belki tylko nastawow zawieszenia grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jest tapczanem, to fakt. I czuc nierownosci.

> Potrafia zatrzeszczec na dziurach. W polifcie jest lepiej, ale nie jest to ideal.

> Ale to, ze jest twardy to nie wina belki tylko nastawow zawieszenia

Owszem. Wszystko to skladniki rownania. Twardy zawias + belka + plastiki = horror. zlosnik.gif

Dobra z tego jest tylko belka bo pojemnosc wozu jest imponujaca. Zawias i plastiki mogyby byc lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.