ppmarian Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 na placu boju pozostaly 3 auta: lancer 5d 1.8 CVT mazda 3 5d 2.0 5AT civic UFO 5d 1.8 5AT wszystkie 2009 lub mlodsze zalozmy ze uda sie znalesc w dobrym stanie z pelna historia serwisowa i potwierdzonym przebiegiem do 100kkm ktore bedzie najmniej porblemowe przez kolejne 5 lat i 100kkm. oraz utrzymanie (w ASO) bedzie kosztowac najmniej? auto dostanie hak (bagaznik na rowery) i inslalacje LPG (butla w kolo) jazda glownie spokojna 60% male miasto, czeste wypady weekendowe 100-300km, tras zagranicznych nie przewidujemy dla dwóch osob +60 i czasami wnuki jesli ktos mial doczynia z ktorym z tych aut porsze o krotka liste + i - Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > civic UFO 5d 1.8 5AT > dla dwóch osob +60 i czasami wnuki Uważaj na skrzynię i-shift (była montowana do 2009r). To jest zrobotyzowany manual - niby nie ma z nim większych problemów, ale nie jest to rozwiązanie doskonałe. Po 2009r montowany był klasyczny automat. Civic jest TWARDY jeśli masz oryginalne koła 17" (są tam opony z indeksem Y + ciężkie felgi). Dobrze się prowadzi, ale założe się że osobom +60 będzie się bardzo źle jeździło. Zmiana kół na 16" poprawia mocno komfort, ale i tak jest to twardsze zawieszenie niż u konkurencji. Nisko się siedzi i ciężko się do niej wsiada (to w kontekście osób +60) Będzie drogo i cięzko będzie znaleźć samochód z PL ze skrzynią AT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 27 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > Uważaj na skrzynię i-shift (była montowana do 2009r). To jest zrobotyzowany manual - niby nie ma z > nim większych problemów, ale nie jest to rozwiązanie doskonałe. Po 2009r montowany był > klasyczny automat. > Civic jest TWARDY jeśli masz oryginalne koła 17" (są tam opony z indeksem Y + ciężkie felgi). > Dobrze się prowadzi, ale założe się że osobom +60 będzie się bardzo źle jeździło. Zmiana kół > na 16" poprawia mocno komfort, ale i tak jest to twardsze zawieszenie niż u konkurencji. Nisko > się siedzi i ciężko się do niej wsiada (to w kontekście osób +60) > Będzie drogo i cięzko będzie znaleźć samochód z PL ze skrzynią AT. co do skrzyni wiem, dlatego celuje w +2009 ze zwyklym hydraulikiem 5AT moja mama lubi "tapczany" a ojciec juz chyba wyrosl z twardych zawieszeń (kiedys mial golfa III GTI i tez narzekal) wiec jesli jest tak twardo jak piszesz to praktycznie mozna skreslic UFO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > co do skrzyni wiem, dlatego celuje w +2009 ze zwyklym hydraulikiem 5AT > moja mama lubi "tapczany" a ojciec juz chyba wyrosl z twardych zawieszeń (kiedys mial golfa III GTI > i tez narzekal) > wiec jesli jest tak twardo jak piszesz to praktycznie mozna skreslic UFO Trzeba sie przejechac, ale ja mam Civica (lato na 18", zima na 17") i mojego ojca Lancer (kiedys 18/16 obecnie 17/16) jest bardziej komfortowy. Do tego wyzej sie siedzi w Lanku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 27 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > Trzeba sie przejechac, ale ja mam Civica (lato na 18", zima na 17") i mojego ojca Lancer (kiedys > 18/16 obecnie 17/16) jest bardziej komfortowy. Do tego wyzej sie siedzi w Lanku kolejny plus dla lancera jesli chodzi o wysokosc siedzenia to tez wazne dla mamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > kolejny plus dla lancera jesli chodzi o wysokosc siedzenia to tez wazne dla mamy W lancerze jest jakby bardziej przestrzennie, w UFO siedzisz nizej i auto jakby bardziej Cie obejmuje, co wcale nie oznacza ze w civie jest malo miejsca - po prostu civ jest jakby bardziej "driver focused", fotele z lepszym trzymaniem, konsola jakby bardziej wokol kierowcy. W lancerze to jakby bardziej neutralnie - co nie znaczy gorzej - zalezy co kto lubi. Z potencjalnych wad lanka - niestety regulacja kierownicy tylko gora dol i duuuzo mniejszy bagaznik sportbacka w porownaniu z ufokiem. Widocznosc do tylu tak samo beznadziejna wiec czujniki to absolutne minimum przyzwoitosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > na placu boju pozostaly 3 auta: > lancer 5d 1.8 CVT > mazda 3 5d 2.0 5AT > civic UFO 5d 1.8 5AT > wszystkie 2009 lub mlodsze > dla dwóch osob +60 i czasami wnuki > jesli ktos mial doczynia z ktorym z tych aut porsze o krotka liste + i - Chciałbym Ci polecić coś innego niż Lancera, żeby nie było że swoje chwalę. "Niestety" jakbym nie kombinował to wychodzi Mitsubishi Auto ma dosyć duży prześwit, jest kanapowate ale przy tym dosyć pewnie się prowadzi. Skrzynia CVT zmusza do spokojnej jazdy, bo wynagradza wtedy obrotami nie większymi niż 1500/min Auto stworzone moim zdaniem dla osób starszych, bo wsiadanie jest bardzo wygodne. Tak się do tego przyzwyczaiłem, że jak mam czasem pakować dzieciaki do Nubiry, to aż mi się nie chce. Nubira jest sporo niższa i to bardzo czuć. Awaryjność nie występuje. Nasze auto za kilka dni będzie mieć już 5 lat. Nie psuje się nic. Na przeglądzie wymienili mi żarówkę podświetlenia tablicy z tyłu. Raz o ile pamiętam wymieniałem żarówkę mijania z przodu. Ja się nawet zastanawiam jak to możliwe że linka od ręcznego się nie wyciąga. Nie kumam tego A używam, bo przecież skrzynia automat. Wiem że to wygląda że opisuję swoje auto jako ideał, ale prawda jest taka że ciężko się przyczepić jak podałeś takie wymagania. Wymienię więc trochę minusów. 1. Spalanie powinno być mniejsze. Moim zdaniem jakby jarał 1 litr mniej, to by wpadał w granice przyzwoitości Nie będę pisał ile pali, bo każdy jeździ inaczej i w innych warunkach. Mam porównanie do innych aut i wiem że mogą palić mniej. 2. Lakier to dramat. Ja mam akurat kolor czarny. Rysuje się od patrzenia. 3. Silnik jest bardzo cichy, na postoju dosłownie niesłyszalny. Nie oznacza to jednak że auto jest dobrze wyciszone. Dach i drzwi to na pewno goła blacha bez żadnego wygłuszenia przyklejonego. Stawiam dolary przeciw orzechom że tak jest. Słychać bardzo wyraźnie deszcz na dachu, słychać kiwanie się rowerów (sic!) na bagażniku dachowym. W korku słychać auta które stoją obok Jak diesel to słychać jakby we własnym aucie był ten silnik No i zamykanie drzwi to odgłos jak z Wartburga, żywa blacha. Na szczęście nie powoduje to hałasu podczas jazdy, chyba aerodynamika musi być dobra, bo nie ma na prawdę problemów z szumami powietrza. Oczywiście szum od kół jest, idealnie słychać jak przejeżdzasz po farbie na autostradzie Daj znać czy kupiłeś coś innego, co lepiej spełniało kryteria, bo sam jestem ciekaw czy takie coś istnieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > Chciałbym Ci polecić coś innego niż Lancera, żeby nie było że swoje chwalę. > "Niestety" jakbym nie kombinował to wychodzi Mitsubishi A jak z cenami serwisu? Teść ma 2.0 DID i chyba nigdy nie zapłacił mniej niż 1200 PLN za przegląd na którym nic nie robiona poza filtrem i olejem, czasem p.pyłkowy i klocki. Pozatym to też bym polecił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > A jak z cenami serwisu? Teść ma 2.0 DID i chyba nigdy nie zapłacił mniej niż 1200 PLN za przegląd > na którym nic nie robiona poza filtrem i olejem, czasem p.pyłkowy i klocki. > Pozatym to też bym polecił Ceny serwisu mają dwa oblicza. Ceny robocizny i ceny klamotów. Robocizna jest moim zdaniem ok, ale klamoty bardzo drogie. Ja zwyczajnie jeżdżę ze swoim olejem i filtrami na przegląd. Jest właśnie jak piszesz. jakbym brał wszystko z ASO, to przegląd by wyszedł coś około 1100PLN. Jak zabieram własne graty (rodem z allegro), to wychodzi o ile pamiętam 600-700PLN (już z tymi gratami w cenie). Chociaż pamiętam że cena tej nieszczęśliwej żarówki podświetlenia tablicy z nóg nie zwalała. Chyba 20PLN było na fakturze. ASO Fiat kiedyś ze mnie zdarło około 50PLN za żarówkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > na placu boju pozostaly 3 auta: > lancer 5d 1.8 CVT > mazda 3 5d 2.0 5AT > civic UFO 5d 1.8 5AT > wszystkie 2009 lub mlodsze > zalozmy ze uda sie znalesc w dobrym stanie z pelna historia serwisowa i potwierdzonym przebiegiem > do 100kkm > ktore bedzie najmniej porblemowe przez kolejne 5 lat i 100kkm. oraz utrzymanie (w ASO) bedzie > kosztowac najmniej? > auto dostanie hak (bagaznik na rowery) i inslalacje LPG (butla w kolo) > jazda glownie spokojna 60% male miasto, czeste wypady weekendowe 100-300km, tras zagranicznych nie > przewidujemy > dla dwóch osob +60 i czasami wnuki > jesli ktos mial doczynia z ktorym z tych aut porsze o krotka liste + i - Wg mnnie ten Civic ma tak absurdalnie betonowe zawieszenie jak na zwykly dupowoz, ze szkoda sobie glowe zawracac, pod katem rodzicow. Z tych 3 najlatwiej bedzie znalezc Lancera z CVT i na tym bym sie skupil... Mazdy 3 z silnikiem 2.0 i automatem sprzedalo sie pewnie niewiele sztuk w PL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > Wg mnnie ten Civic ma tak absurdalnie betonowe zawieszenie jak na zwykly dupowoz, ze szkoda sobie > glowe zawracac, pod katem rodzicow. > Z tych 3 najlatwiej bedzie znalezc Lancera z CVT i na tym bym sie skupil... > Mazdy 3 z silnikiem 2.0 i automatem sprzedalo sie pewnie niewiele sztuk w PL. wbrew pozorom samo zawieszenie nie jest takie twarde. Winne sa bardzo ciezkie felgi (powszechnie stosowane 17) i opony z indeksem predkosci do 300km/h, ktore to nie dosc ze maja profil 45, to ich boki sa bardzo twarde. To sprawia ze samochod swietnie sie prowadzi, ale kazda nierownosc powoduje lomot we wnetrzu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > wbrew pozorom samo zawieszenie nie jest takie twarde. Winne sa bardzo ciezkie felgi (powszechnie > stosowane 17) i opony z indeksem predkosci do 300km/h, ktore to nie dosc ze maja profil 45, to > ich boki sa bardzo twarde. To sprawia ze samochod swietnie sie prowadzi, ale kazda nierownosc > powoduje lomot we wnetrzu. Jest twarde. Wymiana sprezyn na eibachy poprawia komfort Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > Jest twarde. Wymiana sprezyn na eibachy poprawia komfort Po zmianie kół na 205/55R16 zawieszenie jest trochę twardsze od przeciętnej. Mam taki zestaw z zimówkami i przyzwyczajony do braku komfortu jestem w szoku jak teraz przyjemnie się jeździ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 29 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 podsumujmy: UFO - dla rodzicow bedzie za twarde - za niskie - slabe automaty + najlepszy silnik pod LPG + najwiekszy bagaznik Lancer - slabo sie dogaduje z LPG - glosny - najwiecj pali + najwieszy w srodku + najwyzsza pozycja za kierownica + komfortowy zawias + niezly automat Mazda 3 (tu brakuje mi opinii) - watpliwa odpornosc na ruda - słabo sie dogaduje z LPG + najdynamiczniejsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 > UFO > - slabe automaty Tzn. co dokładnie jest słabe? W Civicu automat był dostępny od liftingu w 2009 i był tylko jeden, wcześniej automatu nie było. Ten automat jest IMO akurat mocnym punktem tego samochodu tzn. na tle licznych wad Civica jest sporą zaletą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 29 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 > Tzn. co dokładnie jest słabe? W Civicu automat był dostępny od liftingu w 2009 i był tylko jeden, > wcześniej automatu nie było. Ten automat jest IMO akurat mocnym punktem tego samochodu tzn. na > tle licznych wad Civica jest sporą zaletą. 5 biegowy leniwy hydralik na tle CVT wypada blado choc pewnie jest trwaly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 > podsumujmy: > UFO > - dla rodzicow bedzie za twarde > - za niskie > - slabe automaty Automat jak automat. Stary, ale dobry. > + najlepszy silnik pod LPG Nie bardzo. > + najwiekszy bagaznik Ale najmniej miejsca z tyłu. > Lancer > - slabo sie dogaduje z LPG Jeżeli niedostosowany fabrycznie, to słabo. > - glosny > - najwiecj pali > + najwieszy w srodku > + najwyzsza pozycja za kierownica > + komfortowy zawias > + niezly automat Nie automat, tylko CVT. Ja akurat lubię CVT, ale niektórzy nie lubią. Zupełnie inna filozofia jazdy, trzeba spróbować i zobaczyć, czy odpowiada. > Mazda 3 (tu brakuje mi opinii) > - watpliwa odpornosc na ruda Bez przesady. > - słabo sie dogaduje z LPG > + najdynamiczniejsza ? Szybsza od UFO? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 > podsumujmy: > UFO > - dla rodzicow bedzie za twarde > - za niskie > - slabe automaty > + najlepszy silnik pod LPG > + najwiekszy bagaznik Sedan ma klasyczny automat i niezalezne zawieszenie z tylu. To jest najlepszy wybor z pozywszych. > Lancer > - slabo sie dogaduje z LPG > - glosny > - najwiecj pali > + najwieszy w srodku > + najwyzsza pozycja za kierownica > + komfortowy zawias > + niezly automat Nie mam opinii, ale ktos pisal tu o CVT. Nie jest to niezly automat. > Mazda 3 (tu brakuje mi opinii) > - watpliwa odpornosc na ruda > - słabo sie dogaduje z LPG > + najdynamiczniejsza Problemy z ruda powinny kazdemu wybic ten samochod z glowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 > 5 biegowy leniwy hydralik To ten dostępny w Civicu od 2009 - działa niespiesznie, przy pewnej wprawie można się nauczyć, jak wymuszać gazem zmiany biegów, chociaż w sumie nie wiem, po co. Ten silnik 1.8 i tak nie zapewnia żadnych godnych uwagi osiągów, a dodatkowo na wyższych obrotach generuje dość nieprzyjemny dźwięk, więc rozsądniej jest zostać przy tempie spacerowym. Za to nie słyszałem o jakichkolwiek problemach z tą skrzynią, jeśli regularnie wymieniany jest olej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 > Sedan ma klasyczny automat i niezalezne zawieszenie z tylu. To jest najlepszy wybor z pozywszych. Lancer też ma wielowahacz i to bardzo dobry, nie wiem jak Mazda. > Nie mam opinii, ale ktos pisal tu o CVT. Nie jest to niezly automat. CVT jest IMHO najlepszą skrzynią biegów, wymyśloną przez człowieka. Ale nie każdemu musi odpowiadać, trzeba spróbować i zdecydować. > Problemy z ruda powinny kazdemu wybic ten samochod z glowy. Ale że co, rozpada się po 5 latach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 29 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 > Automat jak automat. Stary, ale dobry. > Nie bardzo. regulacja zaworow na srubli wiec nie ma porblemu jak w przypadku szklanek lancera i 3 > Ale najmniej miejsca z tyłu. dla wnuków starczy, a bagaznik lepij zeby byl mozliwie najwiekszy (rodzice beda przesiadac sie z kombi) > Jeżeli niedostosowany fabrycznie, to słabo. i to jest najwiesza wada LANCERA jak sie dowiedziec, rozpoznac czy dany silnik byl przystosowany pod LPG ? na czym polegało to przystosowanie? > Nie automat, tylko CVT. Ja akurat lubię CVT, ale niektórzy nie lubią. Zupełnie inna filozofia > jazdy, trzeba spróbować i zobaczyć, czy odpowiada. byla proba - podoba sie i to bardzo > Bez przesady. > ? Szybsza od UFO? w automacie mazda 3 jest najszybsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 29 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 > Sedan ma klasyczny automat i niezalezne zawieszenie z tylu. To jest najlepszy wybor z pozywszych. sedan absolutnie odpada > Nie mam opinii, ale ktos pisal tu o CVT. Nie jest to niezly automat. CVT trzeba zrozumiec... > Problemy z ruda powinny kazdemu wybic ten samochod z glowy. jesles kolejna osoba ktora twierdzi ze mazda lubi sie z rdza.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq20 Napisano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 > Mazda 3 (tu brakuje mi opinii) > - watpliwa odpornosc na ruda > - słabo sie dogaduje z LPG > + najdynamiczniejsza O 3 się nie wypowiem ale jeśli w 3 siedzi ten sam silnik i ten sam automat co w 6 z tego okresu to mogę powiedzieć, że przejeździłem 6 z 2009 roku 2.0 (147KM) z automatem i LPG jakieś 160tys km bez najmniejszych problemów, więc z mojego punktu widzenia wykreśliłbym ten drugi "-". Jeśli chodzi o sam automat to nie wiem co można powiedzieć, zmienia biegi całkiem płynnie i tyle (nie jeździłem innymi automatami więc nie mam porównania). Dużym minusem jak dla mnie jest to, że często przy redukcji potrafi zrzucić np z 4 na 2 żeby po ułamku sekundy stwierdzić, że jednak 3 będzie lepszym biegiem. Z tego też powodu często używam sekwencji. Z ciekawostek (a może standardów automatów - j.w. innymi nie jeździłem więc nie wiem) V max osiąga na 4 biegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 > regulacja zaworow na srubli wiec nie ma porblemu jak w przypadku szklanek lancera i 3 To fakt. > dla wnuków starczy, a bagaznik lepij zeby byl mozliwie najwiekszy (rodzice beda przesiadac sie z > kombi) Skoro to jest ważne, to Lancer ma najmniejszy bagażnik, ale najwięcej miejsca w środku. Z drugiej strony - spróbować, zobaczyć... > i to jest najwiesza wada LANCERA > jak sie dowiedziec, rozpoznac czy dany silnik byl przystosowany pod LPG ? na czym polegało to > przystosowanie? Można było zamówić fabryczną wersję przystosowaną do LPG - ma inną głowicę, zawory i dolot. I wtedy jest niezniszczalny na LPG. Ale można zamontować i do zwykłego silnika... Niektórzy jeżdżą i sobie chwalą. Nie znam się na LPG, więc nie doradzę. Ja zrobiłem moim Lancerem 130 kkm bez LPG i silnika nie dotykałem, nawet świec nie zmieniłem ani razu, luzy zaworowe też były OK i nie wymagały regulacji. > byla proba - podoba sie i to bardzo > w automacie mazda 3 jest najszybsza Ale to pewnie różnice 1s, niezauważalne w normalnym ruchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 29 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 > O 3 się nie wypowiem ale jeśli w 3 siedzi ten sam silnik i ten sam automat co w 6 z tego okresu to > mogę powiedzieć, że przejeździłem 6 z 2009 roku 2.0 (147KM) z automatem i LPG jakieś 160tys km > bez najmniejszych problemów, więc z mojego punktu widzenia wykreśliłbym ten drugi "-". a co z zaworami? tam sa szklanki.... > Jeśli chodzi o sam automat to nie wiem co można powiedzieć, zmienia biegi całkiem płynnie i tyle > (nie jeździłem innymi automatami więc nie mam porównania). Dużym minusem jak dla mnie jest to, > że często przy redukcji potrafi zrzucić np z 4 na 2 żeby po ułamku sekundy stwierdzić, że > jednak 3 będzie lepszym biegiem. Z tego też powodu często używam sekwencji. Z ciekawostek (a > może standardów automatów - j.w. innymi nie jeździłem więc nie wiem) V max osiąga na 4 biegu. jakbym byl pewien co do rudej to 3 bylaby powaznym kandydatem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 > Lancer też ma wielowahacz i to bardzo dobry, nie wiem jak Mazda. Ale UFO nie ma, przez co jest za twardy i niezwykle niekomfortowy. > CVT jest IMHO najlepszą skrzynią biegów, wymyśloną przez człowieka. Ale nie każdemu musi > odpowiadać, trzeba spróbować i zdecydować. Gusta sa rozne ale jestes w zdecydowanej mniejszosci. > Ale że co, rozpada się po 5 latach? Kto lubi rudy kolor, to bedzie zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 > Gusta sa rozne ale jestes w zdecydowanej mniejszosci. Jest w mniejszości, bo do CVT trzeba przywyknąć. Sam musiałem się przyzwyczaić. Ostatnio jeździłem EVO z dwusprzęgłówką i uwierz mi, że....wolę CVT Swietnie ta skrzynia w EVO pracowała, ale CVT jest tak uspokajająca, jakbyś dożylnie miał podawaną Meliskę To relaks i cisza w aucie Po mieście jeździsz jak elektrykiem Na początku mnie delikatnie denerwowała. Co chciałem przyśpieszyć ostro, to dostawałem karę w postaci wycia silnika. I nie dziwię się ludziom że mają o tych skrzyniach taką opinię. To nie jest coś co się lubi od pierwszego wejrzenia. Z czasem jednak nie chcesz niczego innego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 > Jest w mniejszości, bo do CVT trzeba przywyknąć. > Sam musiałem się przyzwyczaić. Ostatnio jeździłem EVO z dwusprzęgłówką i uwierz mi, że....wolę CVT > Swietnie ta skrzynia w EVO pracowała, ale CVT jest tak uspokajająca, jakbyś dożylnie miał podawaną > Meliskę To relaks i cisza w aucie > Po mieście jeździsz jak elektrykiem > Na początku mnie delikatnie denerwowała. Co chciałem przyśpieszyć ostro, to dostawałem karę w > postaci wycia silnika. I nie dziwię się ludziom że mają o tych skrzyniach taką opinię. To nie > jest coś co się lubi od pierwszego wejrzenia. Z czasem jednak nie chcesz niczego innego Ale to oznacza po prostu tyle, ze nie nadaje sie do uzytkowania podczas dynamicznej jazdy. Z reszta niektore zle zaprogramowane hydrauliki rowniez, np. nowa Mazda 3 AT nadaje sie tylko do relaksujacego toczenia albo trybu recznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 > Ale UFO nie ma, przez co jest za twardy i niezwykle niekomfortowy. Myślałem, że Civic też ma wielowahacz! Jeżeli belka, to > Gusta sa rozne ale jestes w zdecydowanej mniejszosci. Nie przeszkadza mi to > Kto lubi rudy kolor, to bedzie zadowolony. To kupić w kolorze czarnym i po problemie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 > Ale to oznacza po prostu tyle, ze nie nadaje sie do uzytkowania podczas dynamicznej jazdy. Nadaje się przy sterowaniu ręcznym. Wtedy praca silnika jest taka do której się ludzie przyzwyczaili. Masz łopatki przy kierownicy i lewarek To jest trochę tak jak przy tej dyskusji o Hobbicie i 48FPS. Jest dziwne odczucie przy oglądaniu takiego filmu, ale tylko dlatego że jesteśmy przyzwyczajeni do ułomnej technologii 25FPS (24FPS, żeby się Czacha nie czepiał ). Jak chcesz dynamiczną jazdę to w rzeczywistości naturalne jest aby skrzynia utrzymywała silnik przy idealnych obrotach, a nie wachlowała biegami i bawiła się wskazówką obrotomierza Różnica siedzi w naszej głowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 > Nadaje się przy sterowaniu ręcznym. Wtedy praca silnika jest taka do której się ludzie > przyzwyczaili. > Masz łopatki przy kierownicy i lewarek > To jest trochę tak jak przy tej dyskusji o Hobbicie i 48FPS. Jest dziwne odczucie przy oglądaniu > takiego filmu, ale tylko dlatego że jesteśmy przyzwyczajeni do ułomnej technologii 25FPS > (24FPS, żeby się Czacha nie czepiał ). > Jak chcesz dynamiczną jazdę to w rzeczywistości naturalne jest aby skrzynia utrzymywała silnik przy > idealnych obrotach, a nie wachlowała biegami i bawiła się wskazówką obrotomierza > Różnica siedzi w naszej głowie I dlatego teraz automatyczne skrzynie mają coraz więcej biegów, żeby upodobnić się do CVT Ja mam teraz ośmiobiegową i działa już prawie tak dobrze jak CVT, jakby dołożyć jeszcze z dziesięć, to już będzie całkiem dobrze I nawet ta ośmiobiegowa działa już trochę jak CVT - czyli stara się trzymać optymalne obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq20 Napisano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 > a co z zaworami? tam sa szklanki.... Nie regulowane raczej od nowości, żadnych problemów i objawów nie zaobserwowano Co do rudej to różnie... Im młodsza tym teoretycznie z tematem powinno być lepiej. Na przykładzie 6 to pierwszy model przedliftowy był tragiczny, poliftowy - lepiej (kolega kupił ode mnie moją poprzednią 6 z 2007 roku to chwalił sobie do niedawna, gdzieś ze 3 tygodnie temu mówił że zaczęła gnić). Moja GH z 2009 ma póki co w paru miejscach rude kropki ale na razie nie dramatyzuję bo po pierwsze nie rozwijają się, a po drugie wiem czego efektem są (np odprysk lakieru po tym jak oparł się na niej... trolejbus). Jak na razie dla mnie ważniejsza od rdzy jest bezawaryjność Mazd którymi jeździłem/jeżdżę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 > Myślałem, że Civic też ma wielowahacz! Jeżeli belka, to I co, ze belka? Ze w autoswiecie napisali, ze to i w ogole fuuuj jakiś tekst od 5:30 - Focus, Giulietta z wielowahaczem i Civic z belka - fakt, ze to 9gen ale konstrukcja ta sama co w 8gen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 > I co, ze belka? Ze w autoswiecie napisali, ze to i w ogole fuuuj > jakiś tekst > od 5:30 - Focus, Giulietta z wielowahaczem i Civic z belka - fakt, ze to 9gen ale konstrukcja ta > sama co w 8gen Wielowahacz jest lepszy i kropka, tu nie ma o czym dyskutować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 > Wielowahacz jest lepszy i kropka, tu nie ma o czym dyskutować. No tak sie powszechnie uwaza ale dobrze zestrojona belka tez daje rade. Zerknij na ten film. Focus uchodzacy za krola kompaktow jezeli chodzi o zawieche wypada gorzej niz "przestarzala" belka w Civicu. Megane RS tez ma belke z tylu i nie przeszkadza mu to w byciu najlepszym hothatchem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 > No tak sie powszechnie uwaza ale dobrze zestrojona belka tez daje rade. Zerknij na ten film. Focus > uchodzacy za krola kompaktow jezeli chodzi o zawieche wypada gorzej niz "przestarzala" belka w > Civicu. > Megane RS tez ma belke z tylu i nie przeszkadza mu to w byciu najlepszym hothatchem Civic dzieki belce ma duzo miejsca w srodku i duzy bagaznik. Ale jest nieprzyzwoicie niekomfortowy. A wrazenie potegowaly chyba plastiki. Po sprzedazy Hondy, kiedy mialem juz dosc, w twardszym bo zmodyfikowanym BMW nie odczuwalem tego negatywnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 > Myślałem, że Civic też ma wielowahacz! W 5D jest belka która ma swoje zalety - jedną z nich jest duża przestrzeń na bagażnik. W sedanie jest wielowahacz, znając Hondę to 4 wahacze na koło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 > Civic dzieki belce ma duzo miejsca w srodku i duzy bagaznik. > Ale jest nieprzyzwoicie niekomfortowy. Nie jest tapczanem, to fakt. I czuc nierownosci. >A wrazenie potegowaly chyba plastiki. Potrafia zatrzeszczec na dziurach. W polifcie jest lepiej, ale nie jest to ideal. > Po sprzedazy Hondy, kiedy mialem juz dosc, w twardszym bo zmodyfikowanym BMW nie odczuwalem tego > negatywnie. Ale to, ze jest twardy to nie wina belki tylko nastawow zawieszenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2014 Stara skrzynia nie jest zła. Będziesz miał pewność że nie będzie z nią problemów. Coś za coś. A czego na liście nie ma Corollki 1.6? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2014 > Nie jest tapczanem, to fakt. I czuc nierownosci. > Potrafia zatrzeszczec na dziurach. W polifcie jest lepiej, ale nie jest to ideal. > Ale to, ze jest twardy to nie wina belki tylko nastawow zawieszenia Owszem. Wszystko to skladniki rownania. Twardy zawias + belka + plastiki = horror. Dobra z tego jest tylko belka bo pojemnosc wozu jest imponujaca. Zawias i plastiki mogyby byc lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.