jahooo Napisano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 Czy ktoś ma doświadczenia z użytkowania klocków ceramicznych. Czy warto się w to bawić. Rzeczywiście nie ma problemu z pyleniem. Do kompletu musza być stosowane dedykowane tarcze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 > Czy ktoś ma doświadczenia z użytkowania klocków ceramicznych. Czy warto się w to bawić. > Rzeczywiście nie ma problemu z pyleniem. Do kompletu musza być stosowane dedykowane tarcze ? Do zwykłego samochodu bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 > Do zwykłego samochodu bez sensu. a do jakiego samochodu mają sens? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radar16v Napisano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 > Czy ktoś ma doświadczenia z użytkowania klocków ceramicznych. Czy warto się w to bawić. > Rzeczywiście nie ma problemu z pyleniem. Do kompletu musza być stosowane dedykowane tarcze ? Pytanie jaka jest ścieralność takich klocków ceramicznych. Bo jeśli mniejsza niż "normalnych", to zamiast klocków będzie się częściej zmieniać tarcze Chyba że te klocki, ceramiczne są tylko z nazwy - ot marketing. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 > Pytanie jaka jest ścieralność takich klocków ceramicznych. Bo jeśli mniejsza niż "normalnych", to > zamiast klocków będzie się częściej zmieniać tarcze Teoretycznie masz rację - ale na MK juz pisanio o tarczach do wymiany po jednym komplecie klocków.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 > Teoretycznie masz rację - ale na MK juz pisanio o tarczach do wymiany po jednym komplecie > klocków.... Ale jeśli komplet zwykłych (gładkich, ew. wierconych, ale nie nacinanych) tarcz z kompletem ceramicznych klocków, ma mieć taką żywotność jak zwykłe tarcze z trzema kompletami zwykłych klocków? To ma sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 > a do jakiego samochodu mają sens? zapewne do niezwykłego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 > a do jakiego samochodu mają sens? No na pewno nie do Ibizy 1.4 z LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 > Czy ktoś ma doświadczenia z użytkowania klocków ceramicznych. Czy warto się w to bawić. > Rzeczywiście nie ma problemu z pyleniem. Do kompletu musza być stosowane dedykowane tarcze ? Miałem i ja nie polecam. Fakt prawie zero pylenia i brudzenia felg oraz trwałość bardzo wysoka, ale skuteczność u mnie była taka sobie. Miałem efekt ślizgającego się klocka po tarczy. Za forum forda: "Klocki te nie lubią długotrwałego, łagodnego hamowania i trzymania nogi na hamulcu pod światłami. Jeżeli będzie się spełniać te warunki nie powinno być żadnych problemów" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 Wg tego co zauważyłem na podstawie dwóch samochodów, klocki ceramiczne Jurid White rzeczywiście wolniej się zużywają (ale u mnie nawet zwykłe wytrzymują conajmniej 60kkm) i nie pylą. Warto je zamontować do nowych tarcz, bo zużycie tarcz jest "normalne" i po 100kkm tarcze są proporcjonalnie bardziej zużyte niż klocki, a dodatkowo u kolegi jak założyliśmy je do tarcz po innych klockach, to bardzo długo się układały. Dodatkowo wrażenie hamulca jest inne - przy lekkim nacisku "biora słabo", a przy mocniejszym szybko wzrasta siła hamowania - po tygodniu przyzwyczaiłem się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 > Teoretycznie masz rację - ale na MK juz pisanio o tarczach do wymiany po jednym komplecie > klocków.... Ja zmieniam tarcze, zazwyczaj przy co drugim komplecie klocków. Raz zmieniałem po jednym, ale klocek jakiś wadliwy był i szpetne głębokie rysy zrobił, to wymieniłem komplet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 > Do zwykłego samochodu bez sensu. Moja żona twierdzi, że jej samochód jest "niezwykły", to mogę założyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radar16v Napisano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 > Miałem i ja nie polecam. > "Klocki te nie lubią długotrwałego, łagodnego hamowania i trzymania nogi na hamulcu pod światłami." Czyli do samochu z automatem się nie nadają (?) PS Zresztą i tak nie planuję ich zakładać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 > a do jakiego samochodu mają sens? Używanego w sporcie. Pierwsze hamowania "ceramiką" będą mało skuteczne i łatwo zrobić booom. Przykładowo z ciekawszych przypadków, dłuższa jazda autostradą bez hamowania i nagle ciężarówka przed maską, noga na hamulec, a tam zdziwienie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 > Używanego w sporcie. > Pierwsze hamowania "ceramiką" będą mało skuteczne i łatwo zrobić booom. Nie tyle pierwsze co na zimnych klockach.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahooo Napisano 1 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 Czyli ja już wiem wszystko odpuszczam. A przy okazji jaki normalny komplet klocki + tarcze wart zakupu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 > Nie tyle pierwsze co na zimnych klockach.. Skrótowo trochę napisałem faktycznie Oczywiście chodzi o zimne klocki. A pierwsze za każdym razem po ruszeniu, po postoju itd., czyli po prostu zimne Nowy Rok jest czaszka cięęężko pracuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 > Za forum forda: > "Klocki te nie lubią długotrwałego, łagodnego hamowania i trzymania nogi na hamulcu pod światłami. > Jeżeli będzie się spełniać te warunki nie powinno być żadnych problemów" Ciekawa teoria. Miliony ludzi w USA , kraju w którym większość aut ma automatyczną skrzynię biegów i klocki ceramiczne od wielu lat i nie słyszałem nigdy narzekań od kogokolwiek. HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 > Czy ktoś ma doświadczenia z użytkowania klocków ceramicznych. Czy warto się w to bawić. > Rzeczywiście nie ma problemu z pyleniem. Do kompletu musza być stosowane dedykowane tarcze ? Ostatnich kilkanaście lat używam w różnych autach i cieszę się czystymi felgami. Nigdy nie miałem najmniejszych problemów. HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 > Czyli ja już wiem wszystko odpuszczam. A przy okazji jaki normalny komplet klocki + tarcze wart > zakupu W Sedici miałem fabryczny zestaw TRW, zamieniłem na BOSCH i były dużo lepsze. Klocki tarcze ścierały na lustro, a TRW takie rowy rzeźbiły, że strach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 mam podobnie. Ori miałem Ferrodo a teraz założyłem TRW i rowy > W Sedici miałem fabryczny zestaw TRW, zamieniłem na BOSCH i były dużo lepsze. Klocki tarcze > ścierały na lustro, a TRW takie rowy rzeźbiły, że strach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 > Ciekawa teoria. > Miliony ludzi w USA , kraju w którym większość aut ma automatyczną skrzynię biegów i klocki > ceramiczne od wielu lat i nie słyszałem nigdy narzekań od kogokolwiek. > HanYs Teoria nie moja tylko kogoś kto zajmuje się tym profesjonalnie, ja tylko byłem nie zadowolony z tego typu klocków: jakiś tekst "Cramiczne klocki to nic innego jak zmienione zbrojenie klocka z metalicznego na carbonowe (ceramiczne). Klocek podczas długotrwałego, łagodnego hamowania jest narażony na przegrzanie gdyż dłużej pozostaje w wysokiej tempraturze (a maksymalna temperatura ciągłej pracy mieszanki jest dużo niższa od chwilowej). Jeżeli dodatkowo po takim długotrwałym, łagodnym hamowaniu, lub krótkim ale z wysokiej prędkości, będziemy trzymalni nogę na hamulcu to są spełnione wszystkie czynniki aby zaszła reakcja chemiczna - temperatura, czas, kontakt a nawet dodatkowa energia w postaci naprężenia. Wtedy na powierzchni tarcz mogą powstać różne odmiany alotropowe żelaza - m.in cementyt który jest bardzo twardy lecz kruchy. To najczęściej pojawienie się cementytu powoduje "rycie" rowków w tarczy, gdyż po powstaniu "wykrusza" się on z powierzchni tarcz i wbija w okładzinę cierną klocka." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 > Teoria nie moja tylko kogoś kto zajmuje się tym profesjonalnie, ja tylko byłem nie zadowolony z > tego typu klocków: > jakiś tekst > "Cramiczne klocki to nic innego jak zmienione zbrojenie klocka z metalicznego na carbonowe > (ceramiczne). Klocek podczas długotrwałego, łagodnego hamowania jest narażony na przegrzanie > gdyż dłużej pozostaje w wysokiej tempraturze (a maksymalna temperatura ciągłej pracy mieszanki > jest dużo niższa od chwilowej). Jeżeli dodatkowo po takim długotrwałym, łagodnym hamowaniu, > lub krótkim ale z wysokiej prędkości, będziemy trzymalni nogę na hamulcu to są spełnione > wszystkie czynniki aby zaszła reakcja chemiczna - temperatura, czas, kontakt a nawet dodatkowa > energia w postaci naprężenia. Wtedy na powierzchni tarcz mogą powstać różne odmiany alotropowe > żelaza - m.in cementyt który jest bardzo twardy lecz kruchy. To najczęściej pojawienie się > cementytu powoduje "rycie" rowków w tarczy, gdyż po powstaniu "wykrusza" się on z powierzchni > tarcz i wbija w okładzinę cierną klocka." Nijak się to ma do realnego życia. HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 > Nijak się to ma do realnego życia. > HanYs Ale co ma się nijak do realnego życia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 > Ale co ma się nijak do realnego życia? Nic takiego co opisane się REALNIE nie dzieje. Klocki działają jak każde inne ale nie pylą. No chyba ,że kupiłeś jakiś kał za psie pieniądze. HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 > Nic takiego co opisane się REALNIE nie dzieje. > Klocki działają jak każde inne ale nie pylą. No chyba ,że kupiłeś jakiś kał za psie pieniądze. > HanYs To nie tylko moja opinia o tych ceramicznych klockach, a były kupione za uczciwe pieniądze w IC. Poczytaj trochę na forach... jak chcesz to podeślę parę linków do opinii od niezadowolnych userów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 > To nie tylko moja opinia o tych ceramicznych klockach, a były kupione za uczciwe pieniądze w IC. > Poczytaj trochę na forach... jak chcesz to podeślę parę linków do opinii od niezadowolnych userów. Tyle samo albo i więcej możesz znaleźć o zwykłych klockach. Ja się kieruję z reguły własnym doświadczeniem ,a nie teoriami z internetu Do tego nigdy nie słyszałem negatywnych opinii od nikogo ze znajomych, a wszyscy mają automatyczne skrzynie biegów. HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 > Tyle samo albo i więcej możesz znaleźć o zwykłych klockach. > Ja się kieruję z reguły własnym doświadczeniem ,a nie teoriami z internetu > Do tego nigdy nie słyszałem negatywnych opinii od nikogo ze znajomych, a wszyscy mają automatyczne > skrzynie biegów. > HanYs Ja miałem inne doświadczenia i dlatego nie polecam. Kupując tego typu klocki trzeba być świadomym ewentualnych mankamentów, które mogą, ale nie muszą wystąpić, zwłaszcza, że cena jest sporo wyższa niż normalnych klocków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prozaq Napisano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 Do auta z podpisu bym sobie darował chyba,że masz ładne alufelgi na lato i nie lubisz brudnej felgi to ma to wtedy sens.Ja u siebie mam i polecam,felga ciągle czysta nawet po miesiącu eksploatacji,siła hamowania ok,jak zimne lubią czasem pisnąć przy dohamowaniu.Ja mam Ate na tarczach powerdisc,ale gdzieś wyczytałem ,że nie powinno się ceramicznych zakładać do nacinanych tarcz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahooo Napisano 2 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 Dokladnie mam białe felgi. I moje fabryczne pylą ostro. Ale jak czytam o rożnych zauważonych w użytku wadach. To wole się pomęczyć a miec normalne hamulce. A nie zastanawiać się jak hamować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 > Dokladnie mam białe felgi. I moje fabryczne pylą ostro. Ale jak czytam o rożnych zauważonych w > użytku wadach. To wole się pomęczyć a miec normalne hamulce. A nie zastanawiać się jak hamować Ale może jednak spróbuj, nie wszyscy narzekają. Oprócz ATE "ceramiczne" robi jeszcze chyba teraz Jurid. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prozaq Napisano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 > Dokladnie mam białe felgi. I moje fabryczne pylą ostro. Ale jak czytam o rożnych zauważonych w > użytku wadach. To wole się pomęczyć a miec normalne hamulce. A nie zastanawiać się jak hamować Wady? Proszę Cię,ja nie mam zamiaru zakładać juz innych niż ceramiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bednar Napisano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 > Czy ktoś ma doświadczenia z użytkowania klocków ceramicznych. Czy warto się w to bawić. > Rzeczywiście nie ma problemu z pyleniem. Do kompletu musza być stosowane dedykowane tarcze ? Z ATE doświadczenia nie mam, natomiast mam ceramiczne HAWK. Zimne hamują odrobinę gorzej niż rozgrzane, ale to nie jest tak, że nie hamują wcale. Należy natomiast uważać po przejechaniu przez głębszą wodę, najlepiej zaraz po tym osuszyć hamulce. Nawet po dłuższej jeździe S lub A i konieczności hamowania nigdy nie zaskoczyły mnie brakiem skuteczności. Fakt, że z ATE może to wyglądać nieco inaczej. Poza tym nie pylą tak jak zwykłe i pomimo 20kkm przebiegu klocka ubyło niewiele. Tarcze mam najzwyklejsze TRW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 > i trzymania nogi na hamulcu pod światłami. co to ma do rzeczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 > Teoria nie moja tylko kogoś kto zajmuje się tym profesjonalnie, ja tylko byłem nie zadowolony z > tego typu klocków: > jakiś tekst > "Cramiczne klocki to nic innego jak zmienione zbrojenie klocka z metalicznego na carbonowe > (ceramiczne). i tu skończyłem czytać ten wywód zanosząc się śmiechem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 > i tu skończyłem czytać ten wywód zanosząc się śmiechem Też mi nie pasowało mylenie ceramiki z węglem, ale proszę za stroną ATE: ATE Po zamontowaniu klocków ATE Ceramic na tarczach hamulcowych pojawiła się niebiesko-szara warstwa. Co to znaczy? To zjawisko normalne, charakterystyczne dla klocków ceramicznych. Jest to warstwa węglowa - ochronna, o bardzo dobrym współczynniku tarcia. Warstwa ma niewielką grubość, wynoszącą zaledwie kilka μm, lecz w połączeniu z żeliwnym podłożem osiąga szczególną twardość i odporność na ścieranie. Dzięki temu właśnie zredukowane zostało znacznie zużycie zarówno tarczy hamulcowej, jak i klocka hamulcowego. UWAGA! Niebiesko-szarego zabarwienia nie można mylić z niebiesko fioletowym nalotem, świadczącym o przegrzaniu tarczy hamulcowej, co z kolei kwalifikuje ją do natychmiastowej wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 > Czy ktoś ma doświadczenia z użytkowania klocków ceramicznych. Czy warto się w to bawić. > Rzeczywiście nie ma problemu z pyleniem. Do kompletu musza być stosowane dedykowane tarcze ? Mam z tyłu w Galaxym, zrobiły pewnie ze 4-5kkm i jest ok. EDYTA: I jeszcze jedno - klocki mi zrobiły z tylnych tarcz prawie lustro, a już były nieco poorane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FRS Napisano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 miałem ate ceramic fakt zapłaciłem za nie ponad 2,5x więcej niż za normalne ale ogólnie były ok problemów i negatywów nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.