angrius Napisano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 Jakie mielibyście propozycje samochodu który spełnia takie wymagania: - musi zmieścić się bez problemu wózek, czyli złożony stelaż plus gondola - warunek konieczny. Ale żeby jeszcze zostało jakieś miejsce w bagażniku. By dało się też na wakacje tym wyjechać - niech się jakoś porządnie zbiera, tak by się czuło moc pod pedałem (rakieta nie musi być, ale chodzi o dynamikę) - po 2000 roku - wiadomo... tani w eksploatacji, ewentualne naprawy by nie drenowały portfela do zera - benzyna lub benzyna +LPG, jeśli tylko benzyna to możliwe, że dojdzie LPG - im lepsze wyposażenie tym lepiej - i teraz budżet... między 10 a 15 tys. (im bliżej 10 tys tym lepiej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wyro76 Napisano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 > Jakie mielibyście propozycje samochodu który spełnia takie wymagania: > - musi zmieścić się bez problemu wózek, czyli złożony stelaż plus gondola - warunek konieczny. Ale > żeby jeszcze zostało jakieś miejsce w bagażniku. By dało się też na wakacje tym wyjechać > - niech się jakoś porządnie zbiera, tak by się czuło moc pod pedałem (rakieta nie musi być, ale > chodzi o dynamikę) > - po 2000 roku > - wiadomo... tani w eksploatacji, ewentualne naprawy by nie drenowały portfela do zera > - benzyna lub benzyna +LPG, jeśli tylko benzyna to możliwe, że dojdzie LPG > - im lepsze wyposażenie tym lepiej > - i teraz budżet... między 10 a 15 tys. (im bliżej 10 tys tym lepiej) Przy podobnych wymaganiach, z pominięciem przyspieszenia, 7 lat temu wybrałem Skodę Felicie kombi 1.3MPi. Przewiozłem nią pralkę ładowaną od góry i półka się zamknęła. Bez problemu mieściło się łóżeczko turystyczne, wózek, torby z ubraniami i zabawki. Rozważ Fabię kombi lub Octavię. Części są tanie i sporo różnej klasy zamienników. Czasem serwis ma tańsze części niż sklepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 Astra/lacetti kombi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 28 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 A laguna II? W tej kasie jaki powinien być rocznik? Jak tam z miejscem? Z tego co czytam tu na forum to calkiem przyzwoite autko tylko właśnie jak duży bagażnik jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
62545tomasz Napisano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 ja do takich warunków kupiłem.... mondeo mk2 1.8 16V z 1997 roku;) hehe... w cenie przyzwoitego roweru, przez dwa lata zrobione 40 000 km i smiga az milo;), myslimy o drugim dziecku wiec mondziak zostanie jeszcze na sluzbie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 Mam Xsare picasso 1.8 lpg. Jeśli jesteś w stanie odpuścić dobrą dynamike to fura idealna.115 koni radzi sobie nieźle ale nie nazwał bym tego dobrą dynamiką. Napewno omijaj szerokim łukiem vectrę c/signuma Szukałem jeszcze forda mondeo ale trudno coś znaleźć bez rudej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
62545tomasz Napisano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 > Napewno omijaj szerokim łukiem vectrę c/signuma dlaczego omijać? z silnikami 1.8 benzyna lub 1.9 cdti 120 kucy od fiata to calkiem przyjemne auta i nie zrujnuja uzytkownika $ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 > A laguna II? W tej kasie jaki powinien być rocznik? Jak tam z miejscem? Z tego co czytam tu na > forum to calkiem przyzwoite autko tylko właśnie jak duży bagażnik jest? Laguna chyba dośc ryzykowna, poszukaj lepiej meganeII w kombiaku 2.0 16v. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 > dlaczego omijać? > z silnikami 1.8 benzyna lub 1.9 cdti 120 kucy od fiata to calkiem przyjemne auta i nie zrujnuja > uzytkownika $ bo w tych samochodach wiecznie coś nie działa i nie myslę o silnikach. Wyposażenie wnętrza działa kiedy chce,zawieszenie (pękające sprężyny,łożyska,ząbkujące się opony z tyłu). Weź pod uwagę ,że w tym budźecie masz furę z przebiegiem 300tys. a te modele niestety tyle nie wytrzymuja. Miałem i więcej nie kupię. Kumpel ma signuma 1.8 lpg i wymienialismy centralnie te same graty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 audi a4 galant Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > Jakie mielibyście propozycje samochodu który spełnia takie wymagania: > - musi zmieścić się bez problemu wózek, czyli złożony stelaż plus gondola - warunek konieczny. Ale > żeby jeszcze zostało jakieś miejsce w bagażniku. By dało się też na wakacje tym wyjechać > - niech się jakoś porządnie zbiera, tak by się czuło moc pod pedałem (rakieta nie musi być, ale > chodzi o dynamikę) > - po 2000 roku > - wiadomo... tani w eksploatacji, ewentualne naprawy by nie drenowały portfela do zera > - benzyna lub benzyna +LPG, jeśli tylko benzyna to możliwe, że dojdzie LPG > - im lepsze wyposażenie tym lepiej > - i teraz budżet... między 10 a 15 tys. (im bliżej 10 tys tym lepiej) Laguna II, Citroen C5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 mondeo kombi albo passat B5fl w kombi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > Laguna chyba dośc ryzykowna, poszukaj lepiej meganeII w kombiaku 2.0 16v. Czemu ryzykowna, benzynowe zawsze chodziły super, problemy pierwszej generacji Laguny II występowały głównie w autach z silnikiem diesla. Zresztą, aktualnie za 15 kpln spokojnie kupi LII phase II, więc tym bardziej zero bolączek z pierwszej generacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > A laguna II? W tej kasie jaki powinien być rocznik? Jak tam z miejscem? Z tego co czytam tu na > forum to calkiem przyzwoite autko tylko właśnie jak duży bagażnik jest? gdzie na necie nie wpiszesz laguna II, to piszą o niej królowa lawet, producent przepraszał za to auto - tylko paru filozofów z forum reno i z AK poleca te auta - (bo przecież są sprzedawane za darmo, a cena czyni cuda), naprawdę chcesz wydać swoje pieniądze na potencjalne źródło problemów?... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > Jakie mielibyście propozycje samochodu który spełnia takie wymagania: > - musi zmieścić się bez problemu wózek, czyli złożony stelaż plus gondola - warunek konieczny. Ale > żeby jeszcze zostało jakieś miejsce w bagażniku. By dało się też na wakacje tym wyjechać przy włożonej gondolce to w żadnym aucie wiele miejsca nie zostanie (nie licząc vanów) plus taki że takim wózkiem jeździ się pół roku ze swojego podwórka - mondeo lub focus kombi, ew c-max silnik 2.0 nie ma większych problemów, da się go zgazować wbrew krążącym opinią problemem w fordzie może być korozja bardzo fajnym autem jest 406 1.8 (znam takiego tłuczonego na taxi i znosi dzielnie) ew jak już ktoś wrzucał xsara picasso Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > gdzie na necie nie wpiszesz laguna II, to piszą o niej królowa lawet, producent przepraszał za to > auto - tylko paru filozofów z forum reno i z AK poleca te auta - (bo przecież są sprzedawane > za darmo, a cena czyni cuda), naprawdę chcesz wydać swoje pieniądze na potencjalne źródło > problemów?... A Ty powielasz teksty dotyczące diesla a autor pyta o benzynę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > gdzie na necie nie wpiszesz laguna II, to piszą o niej królowa lawet, producent przepraszał za to > auto - tylko paru filozofów z forum reno i z AK poleca te auta - (bo przecież są sprzedawane > za darmo, a cena czyni cuda), naprawdę chcesz wydać swoje pieniądze na potencjalne źródło > problemów?... hmm a może problemy wieku dziecięcego zostały wyleczone, może te co się miały zepsuć to się zepsuły i poprawili ? znajomy ma takie auto i to z dieslem ... jakoś dramatu nie ma, a jeździ nią kilka lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinas Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 ja polecam berlingo/partnera, tyle ze z dieslem. silnik 1.6 lub 2.0 hdi. auto tanie w eksploatacji, o ile nie trafisz na padake (belka+rozrzad to juz 2,5 kpln) auto nie jest ciezkie wiec dosc dobrze sie zbiera, spalanie w przedziale 5-6l. wozek wejdzie ci do bagaznika, bez skladania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > ja polecam berlingo/partnera, tyle ze z dieslem. silnik 1.6 lub 2.0 hdi. > auto tanie w eksploatacji, o ile nie trafisz na padake (belka+rozrzad to juz 2,5 kpln) > auto nie jest ciezkie wiec dosc dobrze sie zbiera, spalanie w przedziale 5-6l. > wozek wejdzie ci do bagaznika, bez skladania berlingo z okolic 2000r (za 10-15kzł) to jednak mocno toporne będzie ale auto zacne, a drzwi odsuwane (użytkuje berlingo ale 2010r.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quattroporte Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > gdzie na necie nie wpiszesz laguna II, to piszą o niej królowa lawet, producent przepraszał za to > auto - tylko paru filozofów z forum reno i z AK poleca te auta - (bo przecież są sprzedawane > za darmo, a cena czyni cuda), naprawdę chcesz wydać swoje pieniądze na potencjalne źródło > problemów?... Podczas dwuletniej eksploatacji. laguny IIphI z elektryki padla mi sonda lambda i rozrusznik... Z mechaniki kolo pasowe walu korbowego. Z czego tylko 2 ostatnie unieruchomiły auto. Ja uważam ze jak na 12 letniego strucla nie jest zle. Co do pojemności bagażnika szalu nie ma. Do bagażnika wchodzila gondola plus stelaż i troche innego bagażu ale nic wielkiego. Później na lato kupiłem spacerówkę parasolkę i juz jest o wiele lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 29 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 Dzieki za wszystkie propozycje. Co do lagun to są skrajne opinie pozytywne i negatywne... Wiec to chyba zalezy jak się trafi. Właśnie na szczęście gondola to tylko pól roku. Na razie to tak wstępnie się rozglądam. Ale opinie dalsze mile widziane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > gdzie na necie nie wpiszesz laguna II, to piszą o niej królowa lawet, producent przepraszał za to > auto - tylko paru filozofów z forum reno i z AK poleca te auta - (bo przecież są sprzedawane > za darmo, a cena czyni cuda), naprawdę chcesz wydać swoje pieniądze na potencjalne źródło > problemów?... No Twoje e61 też jest nazywane królową lawet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > No Twoje e61 też jest nazywane królową lawet poka a moze profil na facebooku? uwielbiam filozofie AK... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > hmm a może problemy wieku dziecięcego zostały wyleczone, może te co się miały zepsuć to się zepsuły > i poprawili ? > znajomy ma takie auto i to z dieslem ... jakoś dramatu nie ma, a jeździ nią kilka lat Bo jak się kupi szrota to niezależnie od marki będzie się sypał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > poka > a moze profoil na facebooku? Wpisz "E61 problemy". Po premierze jeździł równie często na lawetach jak L2. Nawet zdeklarowani fani BMW jakoś omijają ten model szerokim łukiem. > uwielbiam filozofie AK... Ja natomiast uwielbiam ludzi, którzy nigdy nie mieli do czynienia z danym modelem a piszą to co wyczytali w necie (uprzedzając pytanie - mam w rodzinie od nowości jednego e61). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 przy podobnych założeniach kupiłem fabia 1 combi. autko bardzo ok poza 1 szczegółem, ilość miejsca na tylnym fotelu - o ile wozisz dziecko w nosidełku ok, gdy założysz normalny fotel dziecko jeździ z podkurczonymi nogami albo masuje Ci plecy. obecnie mam lacetti hb, w marcu wykluje się 2 szkodnik, do bagażnika upchasz głęboki wózek (w zalznosci od wym. gondoli-nasza pasuje) a na tylnej kanapie spokojnie zakładasz pełnowymiarowy fotelik bez większej gimnastyki... Powiem więcej, w lacetti jest wiecejmiejsca z tyłu niż np. w większej octawi i tobie tez poleciłbym Lacetti Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > Jakie mielibyście propozycje samochodu który spełnia takie wymagania: > - musi zmieścić się bez problemu wózek, czyli złożony stelaż plus gondola - warunek konieczny. Ale > żeby jeszcze zostało jakieś miejsce w bagażniku. By dało się też na wakacje tym wyjechać > - niech się jakoś porządnie zbiera, tak by się czuło moc pod pedałem (rakieta nie musi być, ale > chodzi o dynamikę) > - po 2000 roku > - wiadomo... tani w eksploatacji, ewentualne naprawy by nie drenowały portfela do zera > - benzyna lub benzyna +LPG, jeśli tylko benzyna to możliwe, że dojdzie LPG > - im lepsze wyposażenie tym lepiej > - i teraz budżet... między 10 a 15 tys. (im bliżej 10 tys tym lepiej) VC za tą kasę to cud nie będzie, ale jak Ci nie straszne to Vectra B V6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > berlingo z okolic 2000r (za 10-15kzł) to jednak mocno toporne będzie Chyba nie znasz cen Za 5 sprzedalem rok temu mojego partnera z 2001 z wolnossacym dieslem. Za 10-15 masz poliftowe Berlingo/Partnera z okolic 2004-5 roku moze nawet mlodsze. Ogolnie auto dla rodziny przyjemne i pojemne. W sumie polecilbym ale bardziej cywilizowane sa XP. pozdr. M. > ale auto zacne, a drzwi odsuwane > (użytkuje berlingo ale 2010r.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 29 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 Przeglądając ogłoszenia to głównie pojawiają się passaty, audi a4 i a6, laguny, czasem volvo, saab... Ogólnie kiepski wybór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > Jakie mielibyście propozycje samochodu który spełnia takie wymagania: > - musi zmieścić się bez problemu wózek, czyli złożony stelaż plus gondola - warunek konieczny. Ale > żeby jeszcze zostało jakieś miejsce w bagażniku. By dało się też na wakacje tym wyjechać > - niech się jakoś porządnie zbiera, tak by się czuło moc pod pedałem (rakieta nie musi być, ale > chodzi o dynamikę) > - po 2000 roku > - wiadomo... tani w eksploatacji, ewentualne naprawy by nie drenowały portfela do zera > - benzyna lub benzyna +LPG, jeśli tylko benzyna to możliwe, że dojdzie LPG > - im lepsze wyposażenie tym lepiej > - i teraz budżet... między 10 a 15 tys. (im bliżej 10 tys tym lepiej) mitsu carisma liftback - jak dobrze poszukasz to za 10kpln wyrwiesz 2004rok 1.8GDI z sensownym wyposazeniem i rzeczywistym przebiegiem <200kkm. Za pare pln ogarniesz pakiet startowy i bedzisz mial sensowne auto. Jesli chodzi o LPG to mowia ze sie da... moze cos takiego jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > Jakie mielibyście propozycje samochodu który spełnia takie wymagania: Citroen C5 MKII z silnikiem 2.0 16V lub 3.0 24V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quattroporte Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > Citroen C5 MKII z silnikiem 2.0 16V lub 3.0 24V Szczególnie w wersji kombi. Sam zaluje ze tego nie kupiłem jak wybieralem auto dla siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 29 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > Citroen C5 MKII z silnikiem 2.0 16V lub 3.0 24V Właśnie tez zwróciłem na niego uwagę... Warty uwagi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > Właśnie tez zwróciłem na niego uwagę... Warty uwagi? Mam starszego, MKI (zasadniczo to samo, przedliftowy), proponuję Tobie MKII, bo za 10-15 kzł już możesz próbować. Nie narzekam, wręcz bardzo dobrze mi się tym jeździ. Najprawdopodobniej każdy oferowany C5 MKi/MKii ma jakiś nieogarnięty mankament do zrobienia - dlaczego? Bo sprawnego C5 nikt by nie sprzedawał. Jest kilka (dosłownie kilka) typowych spraw i słabszych stron w tej konstrukcji - do wyszukania w necie, nawet na MK. Po ich ogarnięciu bezproblemowe użytkowanie na długo. Zawieszenie hydropneumatyczne w każdym MKi/MKii - to największa zaleta tego auta. Druga to obszerność wnętrza i bagażnika. Wersja kombi i "udająca sedana" liftback. W tym drugim przypadku czasem nie ma tylnej wycieraczki. Zadziwiająco zwrotny. Oprócz C5 mam Clio II 1.4 - przysięgam, że łatwiej się manewruje C5. Nierdzewny (oprócz klapy bagażnika przy blendzie - ale MKii raczej nie ma tego problemu) Małe koła (zaleta: tanie opony), mało schowków. Za to z tyłu mieszczą się 3 dziecięce foteliki. Zazwyczaj dobrze wyposażone. Bardzo niska cena zakupu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 29 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > Mam starszego, MKI (zasadniczo to samo, przedliftowy), proponuję Tobie MKII, bo za 10-15 kzł już > możesz próbować. > Nie narzekam, wręcz bardzo dobrze mi się tym jeździ. > Najprawdopodobniej każdy oferowany C5 MKi/MKii ma jakiś nieogarnięty mankament do zrobienia - > dlaczego? Bo sprawnego C5 nikt by nie sprzedawał. > Jest kilka (dosłownie kilka) typowych spraw i słabszych stron w tej konstrukcji - do wyszukania w > necie, nawet na MK. > Po ich ogarnięciu bezproblemowe użytkowanie na długo. > Zawieszenie hydropneumatyczne w każdym MKi/MKii - to największa zaleta tego auta. > Druga to obszerność wnętrza i bagażnika. > Wersja kombi i "udająca sedana" liftback. > W tym drugim przypadku czasem nie ma tylnej wycieraczki. > Zadziwiająco zwrotny. Oprócz C5 mam Clio II 1.4 - przysięgam, że łatwiej się manewruje C5. > Nierdzewny (oprócz klapy bagażnika przy blendzie - ale MKii raczej nie ma tego problemu) > Małe koła (zaleta: tanie opony), mało schowków. > Za to z tyłu mieszczą się 3 dziecięce foteliki. > Zazwyczaj dobrze wyposażone. > Bardzo niska cena zakupu. A jesli chodzi o zawieszenie hydro... Wytrzymuje to nasze drogi? Jak z serwisem tego? Jaki koszt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > Jakie mielibyście propozycje samochodu który spełnia takie wymagania: > - musi zmieścić się bez problemu wózek, czyli złożony stelaż plus gondola - warunek konieczny. Ale > żeby jeszcze zostało jakieś miejsce w bagażniku. By dało się też na wakacje tym wyjechać > - niech się jakoś porządnie zbiera, tak by się czuło moc pod pedałem (rakieta nie musi być, ale > chodzi o dynamikę) > - po 2000 roku > - wiadomo... tani w eksploatacji, ewentualne naprawy by nie drenowały portfela do zera > - benzyna lub benzyna +LPG, jeśli tylko benzyna to możliwe, że dojdzie LPG > - im lepsze wyposażenie tym lepiej > - i teraz budżet... między 10 a 15 tys. (im bliżej 10 tys tym lepiej) Ładna ,niepognita VB po FL 2000-2001 tylko benzynie,kombi.Miałem taką i gdyby nie silnik diesla dalej bym jeździł.Wózek wchodził bez problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > A jesli chodzi o zawieszenie hydro... Wytrzymuje to nasze drogi? Jak z serwisem tego? Jaki koszt? Zawieszenie w C5 (MKi /MKii) jest wyjątkowo prostą kostrukcją. Z przodu pojedynczy wahacz, coś a'la kolumna mcpershona (bo bez sprężyny), stabilizator i koniec tematu. Standard jak w wielu autach. Z tyłu belka z dość krótkimi wahaczami wleczonymi (pojedynczymi), łożyskowanymi, stabilizator. To wszystko jest pancerne i mało awaryjne. Tylne łożyskowanie może po latach dać znać (łatwo zweryfikować przy zakupie - skrzypi/strzela przy bujaniu) - cena naprawy ok 300 zł za stronę - ale starcza na następne lata/setki tys km. W międzyczasie nic się z tym nie dzieje. Z przodu standard jak w każdym aucie - czasem padną łączniki, silentblocki, przeguby - ale nie częściej niż w innych autach. To co się różni i pewnie o co pytasz głównie - nie ma sprężyn ani amortyzatorów, za to są sfery gazowe i siłowniki. I w C5 to się w ogóle nie chce psuć - awaryjność bardzo niska. Mam ponad 250.000km i wszystko co jest ściśle "hydro" jest fabryczne i nie ruszane. Pompa płynu LDS jest elektryczna - trwała na cały żywot auta. Sfery nie padają (jak w poprzednich generacjach hydrowozów) - nie trzeba ich dobijać LDS-em jest też pędzone wspomaganie kierownicy, ale ma osobną pompę (tylko zbiornik jest wspólny) Zorbiłem nim ponad 90.000 km i nie musiałem dolewać (ani wymieniać) ani kropli płynu (mimo, że przewód od wspomagania wygląda na zapocony - tak jest w każdym egzemplarzu i to nic złego). Pod autem nie ma żadnych plam z LDS-u. Układ hamulcowy nie ma nic bezpośrednio wspólnego z hydro. Pośrednio z powodu krótkich wahaczy tylnych i hydro - ręczny jest na przednie koła. Potrafi niedomagać (wtedy regeneracja zacisków i/lub wymiana linek i prowadnic ręcznego) Tylne zaciski teoretycznie są genialnie proste, gdyż jedyną częścią ruchomą są przeciwsobne tłoczki. Niestety z powodów elektrochemicznych na styku aluminiowych zaciskow tylnych i stalowego wahacza potrafi robić się puchnąca korozja, potrafiąca "wypchnąć" zacisk na zwnątrz tak, że wykrzywia się osiowość zacisku wobec tarczy. Receptą jest dość prosta czynność oczyszczenia zacisków z korozji i odseparowane galwaniczne od wahacza (podkładką teflonową lub klejem polimerowym) co zapewnia że problem nie wraca. Skrzywione śruby mocujące zacicki wymienia się wtedy na nowe, proste. Ośmielam się twierdzić, że utrzymanie w 100% sprawności zawieszenia C5 kosztuje połowę tego co klasycznego zawieszenia na sprężynach. Nie ma sytuacji padających/pękających sprężyn. Nie ma sytuacji coraz gorszych amortyzatorów - wciąż działają tak samo bo amortyzatorem w C5 jest dziurka stawiająca opór lepkości płynu. Dziurka się nie zużywa Tylne zawieszenie działa wciąż tak samo sztywno dzięki łożyskom. Padające (rzadko) łożyska dają znać dźwiękowo i dają czas na naprawę. Zdarzają się przypadki skorodowanych przewodów (cienkie, metalowe) od hydro - taki egzemplarz bym odpuścił Bywa, że po latach pękają końcówki powrotu LSD przy przednich kołach. Wówczas zakłada się resztę przewodu na króciec - koszt 0zł, wykonanie gołą ręką w 10 sekund. Słyszy się czasem o spalonych pompach LDS - wg mnie to rzadkość, podobno lepiej nie podnosić auta podnośnikiem bez podniesienia w pozycję serwisową, co właśnie (rzekomo) może uszkodzić pompę - nie mam przekonania czy to prawda, na wszelki słuczaj jednak się stosuję do tej zasady. Ogólnie zawieszenie jest naprawdę mało kłopotliwe i wcale nie drogie w utrzymaniu. C5 MKi/MKii jest bardzo popularny wśród warszawskich taksówkarzy - to też może o czymś świadczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 29 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 Super dzięki takiej wyczerpującej odpowiedzi dawno nie czytalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > Super dzięki takiej wyczerpującej odpowiedzi dawno nie czytalem To było ściśle o zawieszeniu i trochę o hamulcach. Bolączką jest zużywanie się włącznika świateł (co daje dziwne dość efekty także dla kierunkowskazów) - koszerna naprawa to wymiana calego zespolonego przełącznika pod kierownicą na nowy (duuuuży koszt), ale jest też skuteczna metoda naprawy chałupniczej kosztem 20zł i godzina czasu. Potrafią się urwać klamki wewnętrzne (u mnie 1 przypadek przez 3 lata). Zdarzają się awarię serwa automatycznej klimy / mieszalników - chyba słaby temat, grożący wyjmowaniem deski - nie wiem jednak dokładnie, mam manualną klimę W kombi problemy z tylną (tą w klapie) szybą. I to chyba tyle by było o ile wiem z praktyki i literatury jeśli idzie o bolączki tego auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > - i teraz budżet... między 10 a 15 tys. (im bliżej 10 tys tym lepiej) Zafira A ... OPC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quattroporte Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > Zafira A ... OPC W tej cenie to raczej z przystanku chyba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > Astra/lacetti kombi +1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 Golf IV 1.6 16V. Miałem, polecam, wspominam z rozrzewnieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > W tej cenie to raczej z przystanku chyba A czego oczekujesz w tej cenie przy tak zdefiniowanych warunkach brzegowych? Za ten pieniądz to można Seiczento od pierwszego właściciela wyrwać, a nie auto rodzinne, młode, bezawaryjne, dynamicznie i bezwypadkowe... http://allegro.pl/opel-zafira-opc-2-0t-200ps-recaro-dotz-bezwypadek-i5006709681.html http://allegro.pl/zafira-opc-2-0turbo-192km-7-os-recaro-szwajcaria-i5039806300.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.