Skocz do zawartości

ktoś tu profilaktycznie zmienia panewki w dCi


mrarek

Rekomendowane odpowiedzi

było w jednym z wątków, że któryś user zmienia co 100 (150?) kkm panewki.

niestety szukajka jest do bani i nie mogę odnaleźć... ujawnij się kolego! grinser006.gif

mój mech, po przekładce osprzętu mami mnie wymianą panewek na nowe, podobno oryginalne renaultowe, a nie taniochy z alle. chciałby to zrobić jak najszybciej, zanim nakręcę kilometrów.

wydaje mnie się to trochę "z czapy" pomysł, bo nowe panewki można założyć na nowy wał.

a taki pokręcony kilometrami, nawet nie porysowany, to już będzie miał jakieś większe tolerancje i czy te nowe panewki coś dadzą?

koszt stosunkowo niewielki, bo coś ok. 500 PLN za panewki + robocizna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czemu ? OE to OE, potem dopiero sa rozwiazania Aftermarketowe...

Skoro w oryginale te panewki są kiepskie, to od razu poszedłbym w zamiennik, a wiem że Glyco ma bardzo dobre opinie, tak samo ACL - choć tutaj częściej padały w zależności od wersji. Nie mówię oczywiście o dCi, bo nawet nie wiem czy ACL robi panewki do tego silnika, zapewne ograniczyli się do benzyn np. F4R...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panewki 60, wymiana 100- teraz wiesz czemu chce to zrobić jaknajszybciej i kilka razy

za 60 to może jakieś papierowe. nawet allegro nie ma takich tanich ORI. no chyba, że chcesz mi przysporzyć kłopotów palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na razie nic nie wymieniam, bo wydaje mi się ten pomysł nietrafiony

Czytam i czytam i nietrafiony to mało powiedziane. Mechanicy przechodzą samych siebie aby parę groszy od klienta wyciągnąć. Nawet więcej - jak wsadzi łapy do panewek to masz automatycznie większą szansę na szukanie nowego silnika w przyszłości. Chodzi o błędne rozumowanie: padają panewki, to pewnie są stare i je wymienimy.

Obrócenie panewki zaś jest tylko skutkiem, a nie przyczyną owej awarii, one nie zużywają się same z siebie. Przyczyną są najpewniej problemy ze smarowaniem najogólniej mówiąc. Ponadto co, panewki wymieni a wału nawet nie obejrzy?

Jak nowy silnik dobrze działa, to nic nie dotykać moim zdaniem. Tylko jak mogę coś doradzić to używałbym oleju Elf a interwał wymiany 10 kkm. Być może jest to obojętne i nic nie daje (w sensie marka oleju), ale przypadków wysypania się silnika chyba jednak najmniej jest na Elfie prawidłowo zmienianym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytam i czytam i nietrafiony to mało powiedziane. Mechanicy przechodzą samych siebie aby parę

> groszy od klienta wyciągnąć. Nawet więcej - jak wsadzi łapy do panewek to masz automatycznie

> większą szansę na szukanie nowego silnika w przyszłości. Chodzi o błędne rozumowanie: padają

> panewki, to pewnie są stare i je wymienimy.

> Obrócenie panewki zaś jest tylko skutkiem, a nie przyczyną owej awarii, one nie zużywają się same z

> siebie. Przyczyną są najpewniej problemy ze smarowaniem najogólniej mówiąc. Ponadto co,

> panewki wymieni a wału nawet nie obejrzy?

> Jak nowy silnik dobrze działa, to nic nie dotykać moim zdaniem. Tylko jak mogę coś doradzić to

> używałbym oleju Elf a interwał wymiany 10 kkm. Być może jest to obojętne i nic nie daje (w

> sensie marka oleju), ale przypadków wysypania się silnika chyba jednak najmniej jest na Elfie

> prawidłowo zmienianym.

Słuszna wypowiedź. Profilaktyczna wymiana panewek to tylko wyciąganie kasy przez mechesa od klienta. Jeżeli smarowanie w tym silniku kuleje bo jest jakaś wada to nawet panewki jakby były z tytanu to nie pomogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Słuszna wypowiedź. Profilaktyczna wymiana panewek to tylko wyciąganie kasy przez mechesa od

> klienta. Jeżeli smarowanie w tym silniku kuleje bo jest jakaś wada to nawet panewki jakby były

> z tytanu to nie pomogą.

Widzisz, a teraz godzinę temu w Empiku kupiłem Auto Świat Poradnik za 3,50. Jest spory artykuł o współczesnych dieslach i ich wadach. M.in. opisano całą rodzinę dCi. Jako prawdę objawioną każą wymieniać panewki razem z rozrządem po przejechaniu 150 kkm i niby ma to dać gwarancję spokoju na kolejne 100 kkm. Ponoć nawet ASO tak teraz zalecają. Czyli co mamy - to, co kiedyś uczono o budowie i działaniu silników zdewaluowało się i jest kij warte, czy po prostu zamiast mechaników i inżynierów siedzą teraz chudzi chłopcy w okularach po informatyce (informatycy - no offence) i tworzą nową radosną wersję mechaniki? yikes.gif

Przecież - do czorta! panewki nie lecą bo zrobili je z gównolitu. Lecą, bo nie mają najpewniej właściwego ciśnienia oleju, bądź olej jest za rzadki (może dlatego, że wymienia się go regularnie co 30 kkm) i zrywa się film. Tak samo niektórzy powtarzają jak mantrę "panewki bez zamków". A czy powtarzający wiedzą, ile aut ma je bez zamków i nie dzieje się nic?

Już bardziej sensownym wydaje mi się zmierzenie ciśnienia oleju, i w razie problemów wymiana pompy oleju (bo chodzą teorie, że to ona jest winna tej sytuacji). Niektórzy próbują rzeźbić i wstawiać pompy od 130KM. Natomiast tutaj wyrasta na naszych oczach jakiś dziwny trend. Panewki nie "chodzą" w silniku tak sobie, tylko są częścią układu korbowego i co dadzą nowe bez sprawdzenia choćby wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poprzednio ok 11x CASTROL MAGNATEC 10W/40.

> teraz 2x Elf evolution 700 sti 10W/40

> interwał co 10 kkm

U mnie w jednym F9Q732 od 100 kkm Elf 10W40, w drugim F9Q750 od 30 kkm to samo. Natomiast zastanawia mnie, czy nie dołożyć kilka zł i nie przejść na Motula 6100 10W40. Co ciekawe, Motul ma normę RN 0700/0710, której nie spełnia ani Elf, ani żaden z popularnych olejów tej lepkości.

W grę wchodzi jeszcze ewentualnie coś z Liqui Moly - po prostu zaczynam się zastanawiać, bo płacąc ~50 zł za 4l Elfa (hurtownia moto, żadne allegro) nad jego jakością. Choć z drugiej strony ta wątpliwość rodzi się jedynie z ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie w jednym F9Q732 od 100 kkm Elf 10W40, w drugim F9Q750 od 30 kkm to samo. Natomiast

> zastanawia mnie, czy nie dołożyć kilka zł i nie przejść na Motula 6100 10W40. Co ciekawe,

> Motul ma normę RN 0700/0710, której nie spełnia ani Elf, ani żaden z popularnych olejów tej

> lepkości.

> W grę wchodzi jeszcze ewentualnie coś z Liqui Moly - po prostu zaczynam się zastanawiać, bo płacąc

> ~50 zł za 4l Elfa (hurtownia moto, żadne allegro) nad jego jakością. Choć z drugiej strony ta

> wątpliwość rodzi się jedynie z ceny.

Co do ceny oleju, regularnie od kuli lat kupuję i leję do moich HDi tylko zalecany Total INEO ECS i to kupowany na Allegro za cirka 100 zł za 5 litrów, ASO to samo oferuje mi po 270 zł. Interwał producenta dla aut w trudnych warunkach 20000 km i ..... NIC. Auta mają spore przebiegi i nic się nie obraca, bokiem nie wychodzi, no inna technologia panie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do ceny oleju, regularnie od kuli lat kupuję i leję do moich HDi tylko zalecany Total INEO ECS i

> to kupowany na Allegro za cirka 100 zł za 5 litrów, ASO to samo oferuje mi po 270 zł. Interwał

> producenta dla aut w trudnych warunkach 20000 km i ..... NIC. Auta mają spore przebiegi i nic

> się nie obraca, bokiem nie wychodzi, no inna technologia panie....

po wpisach takich jak Twój zaczynam rozważać kuno auta z HDi waytogo.gif

(jak nie znajdę fajnej benzyny oczywiście smile.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przecież to nie wina samochodu tylko silnika.

> samochód (buda) jest

> silnik zawsze można zrobić jak nowy

Hmmmm, a nie lapiej sprawdzoną technologię HDi wybrać ? w o niebo lepiej wyglądających autach spod znaku PSA ? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hehhh, razem z silnikiem

ja po prostu nie widzę na dzień dzisiejszy innego pojazdu, który zaspokoiłby nasze potrzeby tak, jak SCII w dizlu.

na nowy mnie nie stać finansowo (nowe też się psują), na kolejny używany nie stać mnie psychicznie (kto wie, co w takim aucie siedzi). a tutaj wiem, co mam i jak to się kręci sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmmmm, a nie lapiej sprawdzoną technologię HDi wybrać ? w o niebo lepiej wyglądających autach spod

> znaku PSA ?

nie wykluczam, ale musiałby mieć wyposażenie identyczne i komfort jak w SCII.

teraz pytanie - jak znaleźć ten "idealny" używany samochód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wykluczam, ale musiałby mieć wyposażenie identyczne i komfort jak w SCII.

No sorry ale SCII ani III nie dorasta do żadnej wersji C4 Picasso smile.gif

> teraz pytanie - jak znaleźć ten "idealny" używany samochód?

Nie szukać wśród Reno smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja po prostu nie widzę na dzień dzisiejszy innego pojazdu, który zaspokoiłby nasze potrzeby tak,

> jak SCII w dizlu.

> na nowy mnie nie stać finansowo (nowe też się psują), na kolejny używany nie stać mnie psychicznie

> (kto wie, co w takim aucie siedzi). a tutaj wiem, co mam i jak to się kręci

Jakbym miał takie dylematy rozpatrywać w taki sposób to bym codziennie jeździł nową taksówką smile.gif

od 10 lat jeżdżę używanymi dieselami z dużymi przebiegami i żaden nigdy nie zostawił mnie na drodze.

powiem więcej, żaden nie przysporzył mi większych wydatków niż eksploatacyjne.

A mowa o citroenach, którymi tak w ogóle jeżdżę od 25 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździłeś którymś z nich?

Wyobraź sobie że tak, SCII Grand 1.9dCi. Rodzina we Włoszech miała, nawet chwilę myślałem o odkupieniu (na handel), ale na szczęście mi przeszło smile.gif Oni natomiast byli w niebo wzięci po przejażdżce moim C4GP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No sorry ale SCII ani III nie dorasta do żadnej wersji C4 Picasso

> Nie szukać wśród Reno

C4 Picasso nie jest brzydki ale nie ma co ukrywać żę Scenic jest dużo tańszy ok.gif

No i oczywiście wszyscy sapią na DCi ale nie zapominajmy że są jednostki benzynowe które są naprawdę udanymi konstrukcjami ok.gif

Znajdziesz mi nie dobitego C4 za 15 tyś ? z 2005-2006r ? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> C4 Picasso nie jest brzydki ale nie ma co ukrywać żę Scenic jest dużo tańszy

> No i oczywiście wszyscy sapią na DCi ale nie zapominajmy że są jednostki benzynowe które są

> naprawdę udanymi konstrukcjami

> Znajdziesz mi nie dobitego C4 za 15 tyś ? z 2005-2006r ?

Cena z czegoś wynika smile.gif

nie sztuką.jest wdepnąć z gu...., tanią padlinę

C4 Picasso od 10/2006

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ale tak jak mówię jest szansa na kupienie Scenica w tej cenie i nie padliny tyle że w benzynie

C4 Picasso też.... w benzynie smile.gif i pewnie krajowego od 1 smile.gif tylko trzeba szukać, a jak jest jechać oglądać kupować....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> C4 Picasso też.... w benzynie i pewnie krajowego od 1 tylko trzeba szukać, a jak jest jechać

> oglądać kupować....

za 15 tys zł? właśnie przeglądnąłem ogłoszenia, C4 poniżej 20 tys to wszystko rozbite

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> za 15 tys zł? właśnie przeglądnąłem ogłoszenia, C4 poniżej 20 tys to wszystko rozbite

też tak widziałem ale może nie potrafię szukać zlosnik.gif i dodatkowo ściągane do opłat ok.gifno i są Scenici też po około 12tyś 2005-2006r zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> też tak widziałem ale może nie potrafię szukać i dodatkowo ściągane do opłat

takie oferty nie wiszą tygodniami, to po pierwsze.

fakt może nie do/za 15, ale 17 i owszem, widziałem ...

a tu z zachodu:

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/cit...PORT&noec=1

> no i są Scenici też po około 12tyś 2005-2006r

pytanie jak szybko trzeba będzie włożyć różnicę smile.gif i ile to tak na prawdę wyniesie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

> No sorry ale SCII ani III nie dorasta do żadnej wersji C4 Picasso

> Nie szukać wśród Reno

PSA też zaliczyło wpadkę z benzyną THP 1.6, gówniana współpraca z BMW.

Poza tym o gustach się nie dyskutuje. Nie to ładne co ładne a to co się komu podoba.

Stara Xsara Picasso wygląda jakby ją ktoś zjadł i wys.....:)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> PSA też zaliczyło wpadkę z benzyną THP 1.6, gówniana współpraca z BMW.

> Poza tym o gustach się nie dyskutuje. Nie to ładne co ładne a to co się komu podoba.

> Stara Xsara Picasso wygląda jakby ją ktoś zjadł i wys.....:)))

claps.gifclaps.gifclaps.gif co racja to racja ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem ochowi achow....

Jak na chwile obecna widze jeden fakap w PSA, wlasnie motor robiony w kooperacji z BMW.

Natomiast w Renault cale stado fakapow, 1.5DCi, 1.9DCi, 2.2DCi, 3.0DCi... Niezle co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie rozumiem ochowi achow....

> Jak na chwile obecna widze jeden fakap w PSA, wlasnie motor robiony w kooperacji z BMW.

> Natomiast w Renault cale stado fakapow, 1.5DCi, 1.9DCi, 2.2DCi, 3.0DCi... Niezle co?

Zapomniałeś o 2.0 IDE. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.