Skocz do zawartości

2.5 TDI - czy faktycznie taki kibel?


analyzer64

Rekomendowane odpowiedzi

Czytam trochę o tych silnikach i opinie są skrajne, posiadacze z reguły chwalą, ci co nie mają a przeczytali w internecie narzekają na pompy wtryskowe, wałki wyrównoważające, co tam się jeszcze psuje.

Silnik AKE - to poprawiona wersja?

Ktoś opisze ten motor pokrótce? Był tu kiedyś temat o 2.5 ale nie mogę coś znaleźć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytam trochę o tych silnikach i opinie są skrajne, posiadacze z reguły chwalą, ci co nie mają a

> przeczytali w internecie narzekają na pompy wtryskowe, wałki wyrównoważające, co tam się

> jeszcze psuje.

> Silnik AKE - to poprawiona wersja?

> Ktoś opisze ten motor pokrótce? Był tu kiedyś temat o 2.5 ale nie mogę coś znaleźć...

Było 100 razy.Nie zawracaj sobie głowy ok.gif

Google jakiś tekst

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To AKE odpada grinser006.gif

Widzę, że BAU i BCZ to najmniejsze zło.

Znalazłem fajny artykuł na forum A6:

http://a6forum.pl/silniki-2-5-tdi-v6-przeglad-wszystkich-odmian-i-typow-t43.html

Nie pytam pod kątem kupna, bo jak już to decydowałbym się na 1.9 smile.gif bardziej ciekawość mnie popchnęła do zapytania smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam paru znajomych z tym silnikiem - nikt nie narzeka.

> Ale na AK jest taki pfikusny i jego lepiej nie pytać

Czemu? Chłop doinwestował ten silnik i sie cieszy. smile.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szwagier miał A6 na liczniku niby 200 z hakiem ale faktycznie było koło 300-350kkm, działał, zepsuł się tylko osprzęt (altek, rozrusznik), generalnie główny problem to bardzo wysokie ceny za eksploatację, głównie ze względu na trudny dostęp do wszystkiego, rozrząd bardzo drogi, mało kto chce się podjąć wyjęcia altka i rozrusznika, więc trzeba się z tym liczyć.

Oczywiście co się nasłuchasz u macherów jakie to 2,5 TDI złomiaste i skomplikowane to twoje.

Dla mnie tym autem jeździło się strasznie, szwagier miał wersję 150KM z manualem, dramat, dopiero jak nauczyłem się jeździć 1,3 i 6 to dopiero jakoś to szło, mieszanie w biegach było okropne. Spalanie też spore.

Jedyna zaleta to cena, bo auta z tym motorem są bardzo tanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sąsiad miał A6 kombi z tym motorem lekko chipowaną jechało to ładnie ale jak powiedział ile ma zapłacić za rozrząd i resztę gratów oleje, filtry to wolał to pogonić zlosnik.gif

Wystawił to za 1500zł mniej niż średnia cena na allegro i poszła w ciągu 3 dni... teraz nowy sprzedający chyba się kapnął ile graty kosztują i zaś widzieliśmy ją na sprzedaż zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie droższy w utrzymaniu niż 1.9 tdi.

Znacznie mniej warsztatów to ogarnia (nie wiem dlaczego).

Jak nie przeszkadza Ci podwyższony koszt serwisu i masz dobrego mechanika, który to ogarnia to będziesz zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najważniejsze to nie mylić 2.5 TDI V6 i 2.5 TDI R5, bo to zupełnie różne silniki.

mam kumpla co z pełną premedytacja kupił a6 z 2,5 v6 tdi chlopak pracuje w asso audi jako mechanik i jak go zapytałem czemu kupil taka padlinę to odpowiedzial że byla tanio tongue.gif po 300tys. km (sam przejechal 100tys) najwieksza bolaczkoa nie jest silnik a rdzewiejaca buda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.5 TDi jest porównywalny do 2.0 TDI. Pomijając usterkowość: po pierwsze nikt tego nie chce kupować (auto nie sprzedawalne). Po drugie przyspieszenie jak 1.9 TDI (130KM) na przykładzie Passata. Po trzecie pali sporo więcej od 1.9. Po czwarte przeważenie montowane są z automatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam kumpla co z pełną premedytacja kupił a6 z 2,5 v6 tdi chlopak pracuje w asso audi jako mechanik

> i jak go zapytałem czemu kupil taka padlinę to odpowiedzial że byla tanio po 300tys. km (sam

> przejechal 100tys) najwieksza bolaczkoa nie jest silnik a rdzewiejaca buda

Pewnie ktoś przed nim wydał kupę szmalcu żeby to jeździło. I zapewne niedługo znowu trzeba będzie wsadzić więcej niż auto warte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój kolega mechanik mówi że są to bardzo fajne silniki , drogie w naprawie.Bolączką są przebiegi .Wałki spokojnie wytrzymują 400 tyś km ,tylko mentalność polaka jest taka że kupuje wóz z nalotem 600 tysi i później płacz .Bo na zegarze magiczne 189 a wałki się wytarły i trzeba rozrząd zmienić . cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie ktoś przed nim wydał kupę szmalcu żeby to jeździło. I zapewne niedługo znowu trzeba będzie

> wsadzić więcej niż auto warte.

w silniku nic nie bylo robione poza przegladami o dziwo do samego konca w asso yikes.gifyikes.gif kupil auto od klienta co korzystał z ich usług.

Nie znam dokładnie modelu jednak jak na audi to blacha w złym stanie. Z tego co widziałem to na allegro kupuje sie juz cale elementy i poprostu wymienia (drzwi kompletne w kolorze kupił za 200zł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To AKE odpada

> Widzę, że BAU i BCZ to najmniejsze zło.

> Znalazłem fajny artykuł na forum A6:

> http://a6forum.pl/silniki-2-5-tdi-v6-przeglad-wszystkich-odmian-i-typow-t43.html

> Nie pytam pod kątem kupna, bo jak już to decydowałbym się na 1.9 bardziej ciekawość mnie popchnęła

> do zapytania

Mam klienta z A6 2003 albo 2004 nie pamiętam,AKE.Robił remoncik za 12 tys i wytrzymało 50tys przebiegu.Ponoć okazało się ,że błąd ludzki (rolka słabo dokręcona-nie znam szczegółów tyle mówił tylko)natomiast zrobił 2 remonty.Teraz już taniej bo ,,tylko'' 9tys rotfl.gif I to nie robione u pana Tadka a w renomowanym zakładzie.Oczywiście ,za oba musiał zapłacić ze swoich.Jak dla mnie wyznacznikiem jakości będzie też tutaj cena modelu w odsprzedaży.2,5 TDi będzie 30-60% tańszy niż model z 1,9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy posiada 2.5TDI V6 99' z automatem. Przebieg bliżej nieokreślony, ale w środku wygląda ok.

Ostatnio - wymiana skrzyni, rozrząd (wymiana raczej z tych droższych), pompa wody, turbina padła, problemy z wtryskiwaczami, wałki do wymiany, rozrusznik niedomaga...

Auto praktycznie niesprzedawalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.