analyzer64 Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Czytam trochę o tych silnikach i opinie są skrajne, posiadacze z reguły chwalą, ci co nie mają a przeczytali w internecie narzekają na pompy wtryskowe, wałki wyrównoważające, co tam się jeszcze psuje. Silnik AKE - to poprawiona wersja? Ktoś opisze ten motor pokrótce? Był tu kiedyś temat o 2.5 ale nie mogę coś znaleźć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Mam paru znajomych z tym silnikiem - nikt nie narzeka. Ale na AK jest taki pfikusny i jego lepiej nie pytać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Czytam trochę o tych silnikach i opinie są skrajne, posiadacze z reguły chwalą, ci co nie mają a > przeczytali w internecie narzekają na pompy wtryskowe, wałki wyrównoważające, co tam się > jeszcze psuje. > Silnik AKE - to poprawiona wersja? > Ktoś opisze ten motor pokrótce? Był tu kiedyś temat o 2.5 ale nie mogę coś znaleźć... Było 100 razy.Nie zawracaj sobie głowy Google jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalkstein Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Silnik AKE - to poprawiona wersja? Kolega z fabryki ma A6 z takim motorem. Coś ponad 500 kkm i zero problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 23 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 To AKE odpada Widzę, że BAU i BCZ to najmniejsze zło. Znalazłem fajny artykuł na forum A6: http://a6forum.pl/silniki-2-5-tdi-v6-przeglad-wszystkich-odmian-i-typow-t43.html Nie pytam pod kątem kupna, bo jak już to decydowałbym się na 1.9 bardziej ciekawość mnie popchnęła do zapytania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Mam paru znajomych z tym silnikiem - nikt nie narzeka. > Ale na AK jest taki pfikusny i jego lepiej nie pytać Czemu? Chłop doinwestował ten silnik i sie cieszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Czemu? Chłop doinwestował ten silnik i sie cieszy. No co Ty Kupił za 5 tys igiełkę, nawet złotówki nie dołożył i jeździ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paulluck Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Szwagier miał A6 na liczniku niby 200 z hakiem ale faktycznie było koło 300-350kkm, działał, zepsuł się tylko osprzęt (altek, rozrusznik), generalnie główny problem to bardzo wysokie ceny za eksploatację, głównie ze względu na trudny dostęp do wszystkiego, rozrząd bardzo drogi, mało kto chce się podjąć wyjęcia altka i rozrusznika, więc trzeba się z tym liczyć. Oczywiście co się nasłuchasz u macherów jakie to 2,5 TDI złomiaste i skomplikowane to twoje. Dla mnie tym autem jeździło się strasznie, szwagier miał wersję 150KM z manualem, dramat, dopiero jak nauczyłem się jeździć 1,3 i 6 to dopiero jakoś to szło, mieszanie w biegach było okropne. Spalanie też spore. Jedyna zaleta to cena, bo auta z tym motorem są bardzo tanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Sąsiad miał A6 kombi z tym motorem lekko chipowaną jechało to ładnie ale jak powiedział ile ma zapłacić za rozrząd i resztę gratów oleje, filtry to wolał to pogonić Wystawił to za 1500zł mniej niż średnia cena na allegro i poszła w ciągu 3 dni... teraz nowy sprzedający chyba się kapnął ile graty kosztują i zaś widzieliśmy ją na sprzedaż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Będzie droższy w utrzymaniu niż 1.9 tdi. Znacznie mniej warsztatów to ogarnia (nie wiem dlaczego). Jak nie przeszkadza Ci podwyższony koszt serwisu i masz dobrego mechanika, który to ogarnia to będziesz zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Kupił za 5 tys igiełkę, nawet złotówki nie dołożył i jeździ. auto prywatne - nie na handel. Nawet powietrze w oponach zmieniam profilaktycznie - raz w miesiącu na nowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Ale na AK jest taki pfikusny i jego lepiej nie pytać Oj tam Ja bez piatki w kieszeni do warsztatu nie wchodziłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Oj tam > Ja bez piatki w kieszeni do warsztatu nie wchodziłem Na bogato Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donpedro Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Czytam trochę o tych silnikach i opinie są skrajne Najważniejsze to nie mylić 2.5 TDI V6 i 2.5 TDI R5, bo to zupełnie różne silniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Najważniejsze to nie mylić 2.5 TDI V6 i 2.5 TDI R5, bo to zupełnie różne silniki. W R5 mi dziś stuknęło 555555, pali, jeździ kółka się kręcą a V6 to faktycznie drogo bo kolega rolnik tylko raz zmieniał rozrząd a przed następnym pogonił A4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RABIN Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Najważniejsze to nie mylić 2.5 TDI V6 i 2.5 TDI R5, bo to zupełnie różne silniki. mam kumpla co z pełną premedytacja kupił a6 z 2,5 v6 tdi chlopak pracuje w asso audi jako mechanik i jak go zapytałem czemu kupil taka padlinę to odpowiedzial że byla tanio po 300tys. km (sam przejechal 100tys) najwieksza bolaczkoa nie jest silnik a rdzewiejaca buda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 2.5 TDi jest porównywalny do 2.0 TDI. Pomijając usterkowość: po pierwsze nikt tego nie chce kupować (auto nie sprzedawalne). Po drugie przyspieszenie jak 1.9 TDI (130KM) na przykładzie Passata. Po trzecie pali sporo więcej od 1.9. Po czwarte przeważenie montowane są z automatem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > mam kumpla co z pełną premedytacja kupił a6 z 2,5 v6 tdi chlopak pracuje w asso audi jako mechanik > i jak go zapytałem czemu kupil taka padlinę to odpowiedzial że byla tanio po 300tys. km (sam > przejechal 100tys) najwieksza bolaczkoa nie jest silnik a rdzewiejaca buda Pewnie ktoś przed nim wydał kupę szmalcu żeby to jeździło. I zapewne niedługo znowu trzeba będzie wsadzić więcej niż auto warte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sajmon Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 mój kolega mechanik mówi że są to bardzo fajne silniki , drogie w naprawie.Bolączką są przebiegi .Wałki spokojnie wytrzymują 400 tyś km ,tylko mentalność polaka jest taka że kupuje wóz z nalotem 600 tysi i później płacz .Bo na zegarze magiczne 189 a wałki się wytarły i trzeba rozrząd zmienić . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Po czwarte przeważenie montowane są z automatem. to zaleta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RABIN Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 > Pewnie ktoś przed nim wydał kupę szmalcu żeby to jeździło. I zapewne niedługo znowu trzeba będzie > wsadzić więcej niż auto warte. w silniku nic nie bylo robione poza przegladami o dziwo do samego konca w asso kupil auto od klienta co korzystał z ich usług. Nie znam dokładnie modelu jednak jak na audi to blacha w złym stanie. Z tego co widziałem to na allegro kupuje sie juz cale elementy i poprostu wymienia (drzwi kompletne w kolorze kupił za 200zł) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 > 2.5 TDi jest porównywalny do 2.0 TDI. Pomijając usterkowość: po pierwsze nikt tego nie chce kupować > (auto nie sprzedawalne). I w tym miejscu właściwie można już zakończyć dywagację na ten temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 > To AKE odpada > Widzę, że BAU i BCZ to najmniejsze zło. > Znalazłem fajny artykuł na forum A6: > http://a6forum.pl/silniki-2-5-tdi-v6-przeglad-wszystkich-odmian-i-typow-t43.html > Nie pytam pod kątem kupna, bo jak już to decydowałbym się na 1.9 bardziej ciekawość mnie popchnęła > do zapytania Mam klienta z A6 2003 albo 2004 nie pamiętam,AKE.Robił remoncik za 12 tys i wytrzymało 50tys przebiegu.Ponoć okazało się ,że błąd ludzki (rolka słabo dokręcona-nie znam szczegółów tyle mówił tylko)natomiast zrobił 2 remonty.Teraz już taniej bo ,,tylko'' 9tys I to nie robione u pana Tadka a w renomowanym zakładzie.Oczywiście ,za oba musiał zapłacić ze swoich.Jak dla mnie wyznacznikiem jakości będzie też tutaj cena modelu w odsprzedaży.2,5 TDi będzie 30-60% tańszy niż model z 1,9. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 Czyli 21kpln w remonty poszło, nieźle. Podejrzewam, że tyle takie Audi było warte początkowo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 > Czyli 21kpln w remonty poszło, nieźle. Podejrzewam, że tyle takie Audi było warte początkowo... Niby to allroad ale mimo wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OPAL Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 Znajomy posiada 2.5TDI V6 99' z automatem. Przebieg bliżej nieokreślony, ale w środku wygląda ok. Ostatnio - wymiana skrzyni, rozrząd (wymiana raczej z tych droższych), pompa wody, turbina padła, problemy z wtryskiwaczami, wałki do wymiany, rozrusznik niedomaga... Auto praktycznie niesprzedawalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.