Alfi Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 Czy ktoś mi wyjaśni przyczyny zniszczenia? Czy tylko od wysokiego biegu oraz niskich obrotów? Cz możliwe jest zużycie sprzęgła, a koło dwumasowe nie będzie dawać oznak zużycia? Czy wymienia się zawsze kompletami, tj. sprzęgło/koło dwumasowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teres Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 > Czy ktoś mi wyjaśni przyczyny zniszczenia? Co masz na myśli? Bo ono się zwyczajnie zużywa. > Czy tylko od wysokiego biegu oraz niskich obrotów? Głównie > Cz możliwe jest zużycie sprzęgła, a koło dwumasowe nie będzie dawać oznak zużycia? Oczywiście, wystarczy że ktoś częsty jeździ paląc sprzęgło. > Czy wymienia się zawsze kompletami, tj. sprzęgło/koło dwumasowe? Bardziej chodzi o koszta roboty. Tak jak na przykład pompę wody wymienisz wraz z rozrządem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 16 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 > Co masz na myśli? Bo ono się zwyczajnie zużywa. Przykład, oglądałem auto okolice 300tyś sprzęgło zaczyna się slizgć momentami a koło dwumasowe cisza > Głównie Co jeszcze? > Oczywiście, wystarczy że ktoś częsty jeździ paląc sprzęgło. To oczywiste > Bardziej chodzi o koszta roboty. Tak jak na przykład pompę wody wymienisz wraz z rozrządem. Tak to jest jasne, ale pompa wody to mniejszy koszt niż koło dwumasowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 > Czy ktoś mi wyjaśni przyczyny zniszczenia? > Czy tylko od wysokiego biegu oraz niskich obrotów? > Cz możliwe jest zużycie sprzęgła, a koło dwumasowe nie będzie dawać oznak zużycia? > Czy wymienia się zawsze kompletami, tj. sprzęgło/koło dwumasowe? Z tego co wiem to wiele osob wymienia samo sprzeglo, a dwumasy nie rusza. Ale ja się nie znam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 16 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 > Z tego co wiem to wiele osob wymienia samo sprzeglo, a dwumasy nie rusza. Ale ja się nie znam Wiele? Tzn? Mowa o handlarzach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 > Wiele? Tzn? > Mowa o handlarzach? Tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 16 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 > Tak Średnia informacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 > Z tego co wiem to wiele osob wymienia samo sprzeglo, a dwumasy nie rusza. Ale ja się nie znam Ja tak zrobiłem u siebie i nie widzę minusów tego rozwiązania Pewnie zanim dwumasa zdechnie to zdążę się pozbyć tego auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 > Przykład, oglądałem auto okolice 300tyś sprzęgło zaczyna się slizgć momentami a koło dwumasowe > cisza Mi w poprzednim aucie pierwsze padło sprzegło a DKZ stukało. Wymieniałem wszystko > Co jeszcze? > To oczywiste Są aut w których DKZ zużywają się ponadprzeciętnie szybko w stosunku do ogólnej rynkowej (CRV z którymś dieslem, Focus 1.8TDCi...). Ale chyba najbardziej po dupie dostaje od jazdy na wysokim biegu z obrotami poniżej 1500 (głównie mocne przyspieszanie z takich obrotów bez redukcji - ale to wszystkie el. silinka sa tez bardziej obciazone) , czeste maksymalne uzywanie Nm na niskich biegach (1,2)... itd. > Tak to jest jasne, ale pompa wody to mniejszy koszt niż koło dwumasowe No niestety uszczęśliwiają Nas producenci jak mogą aby się gospodarka kręciła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 16 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 > Ja tak zrobiłem u siebie i nie widzę minusów tego rozwiązania Pewnie zanim dwumasa zdechnie to > zdążę się pozbyć tego auta Nie sprawdziło się powiedzenie, chytry dwa razy traci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 16 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 są tacy którym padają nawet przy 100tyś km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 > Czy tylko od wysokiego biegu oraz niskich obrotów? Nie tylko, różne czynniki, m.in jazda po mieście bardziej obciąża. > Cz możliwe jest zużycie sprzęgła, a koło dwumasowe nie będzie dawać oznak zużycia? Oczywiście. > Czy wymienia się zawsze kompletami, tj. sprzęgło/koło dwumasowe? Niekoniecznie, ale trzeba dwumasę dobrze obejrzeć, żeby nie płacić 2x za rozbiórkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 16 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 > Nie tylko, różne czynniki, m.in jazda po mieście bardziej obciąża. > Oczywiście. > Niekoniecznie, ale trzeba dwumasę dobrze obejrzeć, żeby nie płacić 2x za rozbiórkę. Da się wzrokowo sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 wzrokowo to mozesz ocenic czy Pani jest ladna czy tez nie... Niestety nie da sie wzrokowo ocenic dwumasy, nawet taka ktora wyglada na sparwna moze sie szybciutko wysypac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 16 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 > wzrokowo to mozesz ocenic czy Pani jest ladna czy tez nie... Niestety nie da sie wzrokowo ocenic > dwumasy, nawet taka ktora wyglada na sparwna moze sie szybciutko wysypac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 To zależy-jak jesteś zamożny i Cię stać to wymieniasz, przecież nic się nie stanie z powodu wymiany części dobrej na dobrą (ale nową) a i producent/handel zarobią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 > Czy ktoś mi wyjaśni przyczyny zniszczenia? popatrz sobie na animacje dzialania to zrozumiesz, sa tam m.in takie gumki i sprezynki, ktore sie zuzywaja > Czy tylko od wysokiego biegu oraz niskich obrotów? Nie, raczej do jazdy miejskiej, tam gdzie auto moze szarpnac, dwumasa bierze to na siebie > Cz możliwe jest zużycie sprzęgła, a koło dwumasowe nie będzie dawać oznak zużycia? mozliwe, ale mozliwa jest tez opcja odrotna > Czy wymienia się zawsze kompletami, tj. sprzęgło/koło dwumasowe? Nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 16 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 > To zależy-jak jesteś zamożny i Cię stać to wymieniasz, przecież nic się nie stanie z powodu wymiany > części dobrej na dobrą (ale nową) a i producent/handel zarobią Jeśli ktoś wymienia i ma kasę na komplet to jasne że nie ma sensu cudować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 16 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 > popatrz sobie na animacje dzialania to zrozumiesz, sa tam m.in takie gumki i sprezynki, ktore sie > zuzywaja > Nie, raczej do jazdy miejskiej, tam gdzie auto moze szarpnac, dwumasa bierze to na siebie > mozliwe, ale mozliwa jest tez opcja odrotna > Nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 > Przykład, oglądałem auto okolice 300tyś sprzęgło zaczyna się slizgć momentami a koło dwumasowe > cisza Moze puszcza uszczelniacz od strony silnika albo skrzyni i dlatego sprzeglo sie slizga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 16 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 > Moze puszcza uszczelniacz od strony silnika albo skrzyni i dlatego sprzeglo sie slizga. tego nie wiem, trzeba by pytać właściciela czy się zagłębiał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 > Przykład, oglądałem auto okolice 300tyś sprzęgło zaczyna się slizgć momentami a koło dwumasowe > cisza to znaczy że ktoś umiał jeździć dieslem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > to znaczy że ktoś umiał jeździć dieslem Niekoniecznie. Zależy jaki samochód. W samochodach powiedzmy to produkowanych w okolicach czy do 2000r te koła dwumasowe były lepszej jakości. W mocniejszych wersjach też szybciej się wysypywały. Np w kolegi A4 90KM co ma teraz prawie 450 tys siedzi oryginalna dwumasa, natomiast inny w służbowym focusie miał wymianę przed skończeniem 130 tys km, różnica kolosalna.Np w autach VAG z silnikami 130KM TDI też koła dwumasowe są żywotne, natomiast późniejsze odmiany typu 105KM itd ludzie zmieniają w okolicach 200 tys, np w pasku B6 105KM tdi poszła do zmiany przy 185 tys , gdzie od 140 tysiąca ją już było lekko słychać jak grzechocze na jałowym i przy gaszeniu. Obecnie-wyższa moc, słabsze materiały dają efekty takie że w większości modeli przed ukończeniem 200 tys jest już po zabiegu i zmianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > Ale chyba najbardziej po dupie dostaje od jazdy na wysokim > biegu z obrotami poniżej 1500 (głównie mocne przyspieszanie z takich obrotów bez redukcji - > ale to wszystkie el. silinka sa tez bardziej obciazone) , Niestety nowe samochody zachecaja do takiej jazdy, bo zapalaja sie jakies strzalki czy inne znaczki na desce aby zmieniac biegi na wyzsze juz przy niskich obrotach silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teres Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > Przykład, oglądałem auto okolice 300tyś sprzęgło zaczyna się slizgć momentami a koło dwumasowe > cisza Być może jest sprawne. > Co jeszcze? Wszystko, każde przyspieszanie powoduje zużycie DKZ, taki jego urok. > Tak to jest jasne, ale pompa wody to mniejszy koszt niż koło dwumasowe A co ja poradzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > Niekoniecznie. Zależy jaki samochód. W samochodach powiedzmy to produkowanych w okolicach czy do > 2000r te koła dwumasowe były lepszej jakości. W mocniejszych wersjach też szybciej się > wysypywały. Np w kolegi A4 90KM co ma teraz prawie 450 tys siedzi oryginalna dwumasa, > natomiast inny w służbowym focusie miał wymianę przed skończeniem 130 tys km, różnica > kolosalna.Np w autach VAG z silnikami 130KM TDI też koła dwumasowe są żywotne, natomiast > późniejsze odmiany typu 105KM itd ludzie zmieniają w okolicach 200 tys, np w pasku B6 105KM > tdi poszła do zmiany przy 185 tys , gdzie od 140 tysiąca ją już było lekko słychać jak > grzechocze na jałowym i przy gaszeniu. > Obecnie-wyższa moc, słabsze materiały dają efekty takie że w większości modeli przed ukończeniem > 200 tys jest już po zabiegu i zmianie. Dokładnie. Kolega w a4b6 1.9TDI AWX ma pod 350kkm i oryginalne sprzęgło z dwumasem W służbowym focusie przy 120kkm dwumasem można wystukiwać dowolne melodyjki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > W służbowym focusie przy 120kkm dwumasem można wystukiwać dowolne melodyjki... fordy nigdy nie słynęły z trwałych koł dwumasowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teres Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > fordy nigdy nie słynęły z trwałych koł dwumasowych 1.6tdci 109km, 235.000km i sprzęgło i dwumas siedzą cicho od nowości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > 1.6tdci 109km, 235.000km i sprzęgło i dwumas siedzą cicho od nowości Nie ma reguły .... Na trasie koło dwumasowe zużywa się o wiele wolniej niż przy użytkowaniu w mieście. Mój teść ma 420 kkm w pasacie 1.9 TDI 90 KM i do tej pory jak go pytam to nie wie o co mi chodzi ze sprzęgłem i kołem dwumasowym. Jako ciekawostka: Renault Megane 1.9 D z 1999 roku! Przebieg >700 kkm robiony głównie na trasie Berlin - Wrocław/Opole/Gliwice. Sprzęgło nie ruszane Dwumasy tam nie było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > 1.6tdci 109km, 235.000km i sprzęgło i dwumas siedzą cicho od nowości to nie jest silnik forda , ford miał 1,8 i 2.0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 17 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > to znaczy że ktoś umiał jeździć dieslem Widocznie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 17 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > Być może jest sprawne. > Wszystko, każde przyspieszanie powoduje zużycie DKZ, taki jego urok. > A co ja poradzę Nic , raczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > Ja tak zrobiłem u siebie i nie widzę minusów tego rozwiązania Pewnie zanim dwumasa zdechnie to > zdążę się pozbyć tego auta Tez bym tak zrobil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lotna_Bestia Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 Na początku kwietnia posypało mi się sprzęgło w leonie przy 310tys km, silnik 1.9 TDI, 110KM. Wymienili komplet z dwumasą, podobno mam się nie martwić przez następne 200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > Mój teść ma 420 > kkm w pasacie 1.9 TDI 90 KM i do tej pory jak go pytam to nie wie o co mi chodzi ze sprzęgłem > i kołem dwumasowym. Bo może nie ma 2masy tylko zwykłe sprzęgło. Mi pare osób wmawiało że A4 1.9 TDI musi mieć 2masę. Przy wymiane sprzęgła okazało sie że nie musi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > Bo może nie ma 2masy tylko zwykłe sprzęgło. > Mi pare osób wmawiało że A4 1.9 TDI musi mieć 2masę. > Przy wymiane sprzęgła okazało sie że nie musi... Tylko wówczas tłumik drgań znajduje sie w tarczy sprzęgła i też nie jest wieczny a powiedziałbym, że raczej jest mniej trwały niż dkz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > Tylko wówczas tłumik drgań znajduje sie w tarczy sprzęgła i też nie jest wieczny a powiedziałbym, > że raczej jest mniej trwały niż dkz Pewnie masz rację. Ale skoro komplet Sachsa -docisk, łożysko i tarcza- kosztował coś koło 800 zł to tragedii nie ma. Tym bardziej że jak na moje oko to w aucie był jeszcze zestaw z fabryki. Przebiegu nie mogę określić bo gdy mój ojciec kupował to auto ponad 10 lat temu na blacie buło 190 tyś Natomiast po zużyciu innych elementów ide o zakład że 5 z przodu to realnie łagodny wymiar btw Moja A4 ma teraz troche ponad 180 tyś Jakieś 20 tyś temu zmieniałem sprzęgło i zostawiłem 2masę. Już ją delikatnie słychać. Myślę że jeśli nie sprzedam auta to przy 200 tyś pójdzie do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.