Skocz do zawartości

CVT...


Gość Krawiec

Rekomendowane odpowiedzi

W Lancerze bardzo fajna rzecz, brakuje mi tego w obecnym aucie, awaryjność przez 150 kkm zerowa, przy 90 kkm trzeba wymienić olej, koszt 800 zł. I trzeba pilnować osobnej chłodnicy, czasami myć ciśnieniowo, bo się brudzi (jest przy nadkolu) i skrzynia ma zbyt wysoką temperaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Lancerze bardzo fajna rzecz, brakuje mi tego w obecnym aucie, awaryjność przez 150 kkm zerowa,

> przy 90 kkm trzeba wymienić olej, koszt 800 zł. I trzeba pilnować osobnej chłodnicy, czasami

> myć ciśnieniowo, bo się brudzi (jest przy nadkolu) i skrzynia ma zbyt wysoką temperaturę.

Potwierdzam, jestem pozytywnie zaskoczony ogólnie niskim poziomem awaryjności Mitsu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krawiec

> Pewnie jak to w Mitsu - bezawaryjnie Ale przejedź się i zobacz, nie każdemu pasuje CVT jako

> takie.

Jechalem, dlatego pytam...

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Lancerze była absolutnie bezawaryjna, w Outlanderze pewnie będzie tak samo.

Tam się nie bardzo ma co psuć. Minus jest taki, że auto jedzie jak tramwaj. Ja bym brał diesla 2.2.

Za 116K w wyprzedaży rocznika to jak za darmo.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tam się nie bardzo ma co psuć. Minus jest taki, że auto jedzie jak tramwaj. Ja bym brał diesla 2.2.

> Za 116K w wyprzedaży rocznika to jak za darmo.

Fakt, do tego typu auta silnik diesla chyba lepszym wyborem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krawiec

> Tam się nie bardzo ma co psuć. Minus jest taki, że auto jedzie jak tramwaj. Ja bym brał diesla 2.2.

> Za 116K w wyprzedaży rocznika to jak za darmo.

Najpierw musza byc....

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tam się nie bardzo ma co psuć. Minus jest taki, że auto jedzie jak tramwaj. Ja bym brał diesla 2.2.

> Za 116K w wyprzedaży rocznika to jak za darmo.

Chyba za 130... Bo innych z automatem nie widze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a cvt to manual? Jak ktos sie pyta o automat to pewnie chce kupic auto z automatem...

Ten wątek jest powiązany z wątkiem obok - zakupowym. I tam się zaczęła dyskusja o Outlanderze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krawiec

> a cvt to manual? Jak ktos sie pyta o automat to pewnie chce kupic auto z automatem...

Nie koniecznie. Benzyna 4x4 jest tylko w CVT w Outlanderze. Tak samo jak w Octavi 4x4 1,8TSi jest DSG i koniec..

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poszukalem w necie i roznie pisza: ze jest tam przekladnia planetarna, ale tez czesto w wielu

> materiałach/artykulach podaja, że siedzi tam CVT. A na stronie Toyoty jest z kolei e-cvt...

Prius nie ma CVT. Jest zestaw przekładni planetarnych, jeden silnik spalinowy i dwa elektryczne. Kiedyś zamieszczałem tutaj schemat tego rozwiązania - jest ono genialne w swojej prostocie a jednocześnie nie wymaga jakichś kół o zmiennym obwodzie i pasków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Weź sobie jakis nowe subaru z cvt albo nissana rogue (nowy kaszkaj)

> Tam jest cvt udająca zmianę biegów i całkiem niezle jej to wychodzi

No właśnie jeździłem nową Altimą i jeżeli to uważasz za "niezłe udawanie" to nie mam więcej pytań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krawiec

> Też. Chociaż mi się najbardziej podobała w połączeniu z dieslem w Outbacku.

Outback drogi... Forka by wyrwał w budżecie..

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Outback drogi... Forka by wyrwał w budżecie..

> Krawiec

Forek z innym silnikiem niż XT po prostu nie jedzie.

Diesel jeszcze daje jakoś radę ale może np. wziąć i się rozpaść. zlosnik.gif

Za to Outback z CVT i dieslem tak fajnie jeździ że mógłbym nawet zaryzykować.

boje_sie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krawiec

> Forek z innym silnikiem niż XT po prostu nie jedzie.

Zapewne tak samo jak Outlander 2.0...

Ale XT już jedzie... ciekawe czy da się coś ugrać na cenie.. bo kurs Euro jest przyjazny na zakup...

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krawiec

> Forek tylko xt lub od biedy diesel cvt. 2.0 n/a sobie odpusc

No zakładam tylko XT ale musiałbym utargować pare złotych...

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie jeździłem nową Altimą i jeżeli to uważasz za "niezłe udawanie" to nie mam więcej pytań.

Niw wiem co to altima i czy ma juz ta nowa cvt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna wada CVT którą dopiero dziś odkryłem - najlepsze mają rożnicę w przełożeniu między największym a najmniejszym jak 6:1. Oznacza to że albo masz słabe przyspieszenie ze startu, albo przy prędkościach autostradowych silnik musi się ostro kręcić. W przypadku automatów ten parametr sięga już 10:1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... Z czym to sie je? Jak z awaryjnoscia?

> Krawiec

Szukałem jakiś czas temu Jazza z cvt, z tego co się dowiedzialem oraz poczytałem, to skrzynia bezawaryjna, były problemy z szarpaniem ale zmiana oleju rozwiązywała sprawę.

Subaru stosuje takie skrzynie od kilku lat, forum czytam regularnie - nie było przypadku ich padnięcia. Na przeglądach rozmawiam z serwisem podobno bardzo udane skrzynie i nie ma z nimi problemów ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze jedna wada CVT którą dopiero dziś odkryłem - najlepsze mają rożnicę w przełożeniu między

> największym a najmniejszym jak 6:1.

Nowsze konstrukcje CVT zawierają dodatkowo pojedynczą (czyli dwubiegową) przekładnię planetarną,

co daje znaczne zwiększenie szerokości dostępnych przełożeń.

Z punktu widzenia kierowcy, taka skrzynia zachowuje się jak normalny CVT (tyle że o szerszym zakresie przełożeń).

Przykład: aktualny Nissan Micra CVT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://www.nissanusa.com/cars/altima

> http://www.nissan-global.com/EN/TECHNOLOGY/OVERVIEW/cvt.html

no i? podalem Ci jeden model nissana ktory na pewno ma nowa cvt. Nie chce mi sie przedzierac przez linka zeby sobie to sprawdzic. Na podstawie starego i nowego kaszkaja skrzynia nazywa sie tak samo ale dziala kompletnie inaczej. Jednyka wyje jak oszalala a 2ka jezdzi sie w sumie normalnie.

To samo w subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.