Skocz do zawartości

Bagaznik na rowery


Bolo_3M

Rekomendowane odpowiedzi

> Co polecie na hak na 3 rowery zeby bylo dobrze i nie drogo?

> I czy moze lepiej dac na dach ? Auto wysokie bo to Duster :-)

mam taki tylko że na 4 rowery, trochę uciążliwe mocowanie ale rowery trzymają się stabilnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czemu uciazliwe ?

poprzednio miałem taką samą platformę (2rowery) thule i tam było mocowanie na haku na dźwignie tu jest śruba i imbus, trochę trwa dokręcenie, po za tym solidne nic nie buja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam taki tylko że na 4 rowery, trochę uciążliwe mocowanie ale rowery trzymają się stabilnie.

A tył Ci nie siadł po zamontowaniu rowerów? Sam się nad tym zastanawiam i nie wiem czy nie obniżę za bardzo tyłu przez to. Wtedy bym optował za bagażnikiem dachowym ale wrzucenie tam kilku rowerów jest niefajne wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tył Ci nie siadł po zamontowaniu rowerów? Sam się nad tym zastanawiam i nie wiem czy nie obniżę

> za bardzo tyłu przez to.

Do tej pory jeździłem tylko z 3 rowerami i tył trochę usiadł (mam też lpg) ale dramatu nie ma, sama platforma jest skierowana lekko do góry , we wrześniu będzie test 4os i 4 rowery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam taki tylko że na 4 rowery, trochę uciążliwe mocowanie ale rowery trzymają się stabilnie.

amos jest fajny, sam używam dachowych , ale polecałem znajomym na kulę i są zadowoleni, poza tym firma polska i bardzo dobrze reagują na wszelkie prośby o części czy jakaś poradę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A uregulowali już przepisy dotyczące tych bagażników, czy dalej to półlegalne jest?

Właśnie jest dalej nielegalne zlosnik.gif lae policja przymyka oko na to ok.gif

Ja mam na dachu wszystko jakoś bardziej mnie przekonuje grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale na wysokim dachu ciężko jest założyć/zdjąć

Jeszcze jak kierownik jest niski to już masakra się robi - a może taki za widelec jest łatwiej zamontować, chodź i tak dużo trudniej niż na platformie na hak ok.gif

> a bagażnik z windą kosztuje chore pieniądze

dokładnie, dlatego do b.wysokich aut brałbym na hak wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze jak kierownik jest niski to już masakra się robi - a może taki za widelec jest łatwiej

> zamontować, chodź i tak dużo trudniej niż na platformie na hak

hasło - montujemy rower i zdejmujemy koło dla większoścdi jest nierzozumiałe, bo nie zdejmowali nigdy koła - to dla prawdziwych tfardzieli jest

> dokładnie, dlatego do b.wysokich aut brałbym na hak

i tu popierajmy rodzime produkty , mam wrażenie, że thule strasznie chybotliwe jest , ja zawsze dopinałem jeszcze rowery taśmą bo miałem wrażenie że obsuną się w drodze (nic sie nie działo, ale komfortu nie miałem )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hasło - montujemy rower i zdejmujemy koło dla większoścdi jest nierzozumiałe, bo nie zdejmowali

> nigdy koła - to dla prawdziwych tfardzieli jest

icon_eek.gificon_eek.gificon_eek.gificon_eek.gifrotfl.gifrotfl.gifrotfl.gifrotfl.gif

no wiem sporo osób takich jest grinser006.gif

> i tu popierajmy rodzime produkty , mam wrażenie, że thule strasznie chybotliwe jest , ja zawsze

> dopinałem jeszcze rowery taśmą bo miałem wrażenie że obsuną się w drodze (nic sie nie działo,

> ale komfortu nie miałem )

Thule ma fajne mocowanie kół, zabezpieczenia zamkami i dobre wykonanie ale są inne produkty które są dużo tańsze i nawet rzekłbym lepsze ok.gif

Do thula 591 trzeba stosować redukcje do różnych kół a to trochę trwa a do Menabo BikePro montaż demontaż adapterów to 1min a w thule minimum 10min icon_rolleyes.gif

Do tego w Menabo rower z osią 9 i 20mm montuje do osobnych gniazd w thule musimy dawać już adapter icon_rolleyes.gif

Kilka razy woziłem rower na platformie thula i wszystko było ok jedyny minus to że rowery są bardzo blisko i jak nie podłożysz czegoś między nimi to będą porysowane ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei od 5 lat jeżdżę z wieszakiem INTERPACK na 4 rowery montowanym na hak.

Całą europę już tak zjeździłem i z racji dużych odległości często z prędkościami nieco większymi. Na niemieckich autobanach w poprzednim samochodzie na dachu znacznie bardziej gwizdało.

Rowery bardzo wygodnie się mocuje, wieszak się odchyla że z bagażnika można korzystać nawet jak rowery są na haku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze polecam ten bagażnik Amos tytan.

niezly stosunek cena/jakosc.

owszem trochę ciężki przy zakładaniu i dokręcaniu do kuli haka, ale za te pieniążki nie ma co narzekać.

bardzo stabilny, 3 rowery bez problemu. nic się nie dzieje przy prędkościach autostradowych+. a jak teraz jeszcze będzie możliwość dorobienia legalnej tablicy to nie ma co się zastanawiać na dachowym.

288437878-20150501_140120.jpg

p.s super obsługa posprzedażna firmy. połamałem ze swojej winy jedna z rynienek gdzie"parkuje" koło od roweru. po jednym mailu dostałem gratis części plus zapasowe mocowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co polecie na hak na 3 rowery zeby bylo dobrze i nie drogo?

> I czy moze lepiej dac na dach ? Auto wysokie bo to Duster :-)

Peruzzo Parma. Mam taki na cztery rowery. Duży plus to łatwe mocowanie na hak, jest wygodna dźwignia, jeden ruch, sekunda i bagażnik zamontowany lub zdjęty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co polecie na hak na 3 rowery zeby bylo dobrze i nie drogo?

> I czy moze lepiej dac na dach ? Auto wysokie bo to Duster :-)

Jeśli masz hak, to się nawet nie zastanawiaj, tylko bierz bagażnik na hak. Wygoda mocowania rowerów jest nieporównywalna. Do tego dochodzi brak kłopotów z wjeżdżaniem na jakieś parkingi piętrowe oraz poruszanie się tam, gdzie są drzewa.

Taki bagażnik montuje się łatwo i dość szybko. A jak sobie dobierzesz taki "łamany" to masz bezproblemowy dostep do bagażnika w czasie podróży. Choć i bez tego można żyć.

Oszczędzasz też na paliwie, bo rowery na dachu potrafią nieźle zwiększyć powierzchnię czołową auta, co wpływa na spalanie przy prędkościach 120+.

Ja jeździłem w zeszłym roku tak i było ekstra. Choć przydałby się teraz bagażnik na 4 rowery, bo mi dzieci podrosły. wink.gif

288438772-287895617-20140817_180156.jpg

post-589-14352530864251_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oszczędzasz też na paliwie, bo rowery na dachu potrafią nieźle zwiększyć powierzchnię czołową auta, co wpływa na spalanie przy prędkościach 120+.

to nie do końca prawda, bo na dachu powietrze opływa taki rower bez oporów, a wszystko co jest za autem opór zwiększa. widziałem kiedyś jakiś test, gdzie było o tym

pozatym z rowerami powyżej 120 sie nie jezdzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to nie do końca prawda, bo na dachu powietrze opływa taki rower bez oporów, a wszystko co jest za

> autem opór zwiększa. widziałem kiedyś jakiś test, gdzie było o tym

> pozatym z rowerami powyżej 120 sie nie jezdzi

Tez kojarze taki artykul ale z tego co pamietam to tam bylo napisane ze najgorsze sa rowery zamontowane wysoko na klapie bagaznika (najgorzej jesli wystawaly ponad krawedz dachu zza auta) , potem niby byly te na dachu, nastepnie na haku - schowane za autem no i oczywiscie najlepiej bylo rowery schowac do auta wink.gif . Co do oporow powietrza to cos kojarze zdjecie z tunelu aero ze rowery powieszone z tylu nie mogly wisiec za wysoko do gory bo jadac w poprzek zwiekszaly powierzchnie czolowa auta znacznie bardziej niz jadac 'na wprost' na dachu i zawirowujac powietrze za autem i pogarszaly opor powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to nie do końca prawda, bo na dachu powietrze opływa taki rower bez oporów, a wszystko co jest za

> autem opór zwiększa.

Moja Laguna z rowerem na haku pali najwyżej 0,5 l/100 więcej przy prędkościach pow 100 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oszczędzasz też na paliwie, bo rowery na dachu potrafią nieźle zwiększyć powierzchnię czołową auta,

> co wpływa na spalanie przy prędkościach 120+.

Kto o zdrowych zmysłach jeździ z trzema rowerami na dachu z prędkościami 120+? No chyba tylko taki w drodze na leczenie zamknięte! screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Patrząc po autostradach to chyba wszyscy.

Wiem, niestety. Ciarki przechodzą jak jadę 130-140 a taki idiota z trzęsącymi się rowerami z gwizdem mnie wyprzedza. screwy.gif Z resztą, to nie tylko rowerów dotyczy. Wczoraj spotkałem na A1 Vito z jakimi tobołami na dachu, którymi ciskało z jednej strony na drugą (tak luźno umocowane) a pajac jeszcze przyspieszał, żeby nie dać się wyprzedzić. sciana.gif Skąd się tacy biorą? screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to nie do końca prawda, bo na dachu powietrze opływa taki rower bez oporów, a wszystko co jest za

> autem opór zwiększa. widziałem kiedyś jakiś test, gdzie było o tym

Jak widać na załączonym wyżej zdjęciu, ja jeździłem samochodem, który miał szerokość nieco większą, aniżeli typowa osobówka. Po zamontowaniu rowerów widziałem tylko koniuszki kół rowerowych, więc mniemam, że oporów wielkich nie stawiały.

Dodatkowo, z rowerami podróżuję na urlop, kiedy to na pokładzie mam komplet pasażerów oraz komplet bagaży - przez co prędkości podróżne bliższe są 100-110 a nie wyżej. Przy takich prędkościach nie odczuwa się wpływu bagażnika na haku bądź oporu powietrza wywołanego rowerami.

(gdy miałem Mondeo, to czułem 3 rowery wrzucone na dach, głównie przy bocznych wiatrach.

> pozatym z rowerami powyżej 120 sie nie jezdzi

Aha jasne smile.gif, poczytaj sobie odpowiedzi na MK w tym wątku. Wszyscy w zasadzie lecą 140 i lepiej. Orły !!!

Pozdro

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Używany thule na hak i będziesz zadowolony

To ja jeszcze wrócę do tematu:

czy taki bagażnik (to chyba popularnie nazywane jest również nożyce?) jest wystarczająco stabilny i bezpieczny? Do okazjonalnego przewiezienia 2-3 rowerów 1-2 razy do roku nie bardzo kalkuluje się platformę kupować.

To się tylko na haku trzyma, czy na czymś jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja jeszcze wrócę do tematu:

> czy taki bagażnik (to chyba popularnie nazywane jest również nożyce?) jest wystarczająco stabilny

> i bezpieczny? Do okazjonalnego przewiezienia 2-3 rowerów 1-2 razy do roku nie bardzo kalkuluje

> się platformę kupować.

> To się tylko na haku trzyma, czy na czymś jeszcze?

Nie rozwiązanie jedno z najgorszych jeżeli chodzi o przewóz rowerów no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja jeszcze wrócę do tematu:

> czy taki bagażnik (to chyba popularnie nazywane jest również nożyce?) jest wystarczająco stabilny

> i bezpieczny? Do okazjonalnego przewiezienia 2-3 rowerów 1-2 razy do roku nie bardzo kalkuluje

> się platformę kupować.

> To się tylko na haku trzyma, czy na czymś jeszcze?

Jak założysz 2 czy 3 rowery, to pewnie zasłonisz światła i tablicę rejestracyjną, czyli pasuje dokupić listwę ze światłami. A w cenie poniżej 500 PLN można kupić nową platformę na 3 rowery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja jeszcze wrócę do tematu:

> czy taki bagażnik (to chyba popularnie nazywane jest również nożyce?) jest wystarczająco stabilny

> i bezpieczny? Do okazjonalnego przewiezienia 2-3 rowerów 1-2 razy do roku nie bardzo kalkuluje

> się platformę kupować.

> To się tylko na haku trzyma, czy na czymś jeszcze?

Powiem tak, a przerabiałem chyba wszystko a jak nie przerobiłem na własnej skórze to przeliczałem koszt zakupu, że nożyce są może i tanie w zakupie, ale jak doliczysz listwę na tablicę ze światłami za około 100 zł i nie daj boże masz jeszcze w domu rower damkę, do której trzeba dokupić dodatkową belkę za drugie 100 zł, to przy podsumowaniu wychodzisz w cenie platformy, gdzie wszystko stoi stabilniej i bez rzeźbienia jak na nożycach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja jeszcze wrócę do tematu:

> czy taki bagażnik (to chyba popularnie nazywane jest również nożyce?) jest wystarczająco stabilny

> i bezpieczny? Do okazjonalnego przewiezienia 2-3 rowerów 1-2 razy do roku nie bardzo kalkuluje

> się platformę kupować.

> To się tylko na haku trzyma, czy na czymś jeszcze?

Mam identyczny i używałem swego czasu dość sporo z dwoma dużymi i ciężkimi rowerami i nigdy nie było żadnego problemu. Zawsze jednak bardzo starannie wszystko mocowałem aby ograniczyć bujanie i niestabilność (spinałem jeden rower z drugim). Niestety nie każda rama będzie pasować do tego mocowania więc zanim kupisz bagażnik to najlepiej sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Damka wchodzi na taki bagażnik pod skosem

Zależy jaka damka i zależy, jakie są inne rowery. Z dziecięcymi może juz nie pójść tak łatwo.

Sam próbowałem z czwórką rowerów na wieszaku i.... skończyło się na platformie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.