Skocz do zawartości

Kompakt w cenie 40-50tys. z LPG


krop33

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W przeciągu kilku miesięcy noszę się z zamiarem kupna samochodu. Wymagania to auto klasy C jak najmłodsze, z jak najmniejszym przebiegiem, silnik benzynowy dobrze znoszący LPG o mocy 110KM+. Na chwilę obecną wpadł mi w oko Citroen C4 1.6 120KM. W podanym przedziale cenowym można trafić auto z rocznika 2012-2013 z niewielkim przebiegiem. Czy to auto ma jakieś wielkie bolączki? Ewentualnie co innego wziąć pod uwagę??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Czemu swoją sprzedałeś? SC2 to trochę krok w tył? :-)

 

Za małe. Mam 190 cm wzrostu i przy odpowiednim ustawieniu fotela kierowcy, dziecko z tyłu mnie kopało po oparciu. Nie dało się komfortowo podróżować w więcej niż 3 osoby. W scenicu miejsca dużo, silnik mocniejszy bo 2,0 T, z małym przebiegiem i teoretycznie powinien być trwalszy. Szukałem S-maxa z 2,5 T, ale w rozsądnym stanie takich nie ma, więc jak trafił się dobry Scenic to trzeba było brać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W przeciągu kilku miesięcy noszę się z zamiarem kupna samochodu. Wymagania to auto klasy C jak najmłodsze, z jak najmniejszym przebiegiem, silnik benzynowy dobrze znoszący LPG o mocy 110KM+. Na chwilę obecną wpadł mi w oko Citroen C4 1.6 120KM. W podanym przedziale cenowym można trafić auto z rocznika 2012-2013 z niewielkim przebiegiem. Czy to auto ma jakieś wielkie bolączki? Ewentualnie co innego wziąć pod uwagę??

http://otomoto.pl/oferta/chevrolet-cruze-ls-1-8-z-fabryczna-instalacja-lpg-krajowy-fv23-ID6y7maw.html#226e8391a8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Atelier ma czasem fajne auta, ale mają często duże marże. Handlują głównie poflotówkami i autami z wypożyczalni.

 

Tylko cruze... kupujesz auto marki której już nie będzie w kraju - czyli pomijając jakie to jest auto, masz murowaną lawinową utrate wartości  i większe problemy przy odsprzedaży...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47kPLN za 2-letniego Cruze'a to chyba jakis zart :D

Za 10kPLN wiecej mozna wyjechac nowym Megane z salonu :ok:

Jasne że można pomyśleć nad Renówką,  O ile budżet da sie nagiąć do ponad 60 tyś bo tyle wyjdzie z LPG i jeśli jest do zaakceptowania tylko 110KM z których i tak pare zdechnie po zagazowaniu.

IMHO wolałbym Astrę 1.4T z fabrycznym gazem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko cruze... kupujesz auto marki której już nie będzie w kraju - czyli pomijając jakie to jest auto, masz murowaną lawinową utrate wartości  i większe problemy przy odsprzedaży...

Wersja LS to najbiedniejsze wyposażenie, klima manualna. :no:

Takie auto jako nowe kosztowało około 55 kzł, więc 46 kzł za dwulatka, to przynajmniej 6 za dużo ;]

Do ubezpieczenia pokazuje wartość 36 kzł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja LS to najbiedniejsze wyposażenie, klima manualna. :no:

Takie auto jako nowe kosztowało około 55 kzł, więc 46 kzł za dwulatka, to przynajmniej 6 za dużo ;]

Do ubezpieczenia pokazuje wartość 36 kzł.

Niektórzy kupili poniżej 50 wtedy. Za 46 to astra kombi z LPG będzie potem jeszcze łatwa w odsprzedaży.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W przeciągu kilku miesięcy noszę się z zamiarem kupna samochodu. Wymagania to auto klasy C jak najmłodsze, z jak najmniejszym przebiegiem, silnik benzynowy dobrze znoszący LPG o mocy 110KM+. Na chwilę obecną wpadł mi w oko Citroen C4 1.6 120KM. W podanym przedziale cenowym można trafić auto z rocznika 2012-2013 z niewielkim przebiegiem. Czy to auto ma jakieś wielkie bolączki? Ewentualnie co innego wziąć pod uwagę??

 

A ja powiem rozważ Alfę Giuliettę 1.4 120KM (były wersje z fabrycznym LPG).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była brana w pierszej kolejności ale niestety poza moim budżetem...

Dlaczego poza? 1.4 120 za 40-45 kupisz spokojnie z 2011, może nawet 2012, Zostaje 5 na instalacje gazowa, bo nie masz co raczej szukać w Polsce wersji z fabrycznym LPG, mało tego sprzedali.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego poza? 1.4 120 za 40-45 kupisz spokojnie z 2011, może nawet 2012, Zostaje 5 na instalacje gazowa, bo nie masz co raczej szukać w Polsce wersji z fabrycznym LPG, mało tego sprzedali.

 

No wg moich założeń tzn auto jak najmłodsze z najniższym przebiegiem alfa nie mieści się w budżecie.... Za 45k zł mam roczne megane....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja LS to najbiedniejsze wyposażenie, klima manualna. :no:

Takie auto jako nowe kosztowało około 55 kzł, więc 46 kzł za dwulatka, to przynajmniej 6 za dużo ;]

Do ubezpieczenia pokazuje wartość 36 kzł.

Bo ktoś tu akurat przegiał z cena kosmicznie. Ja za 43 ustrzelilem z tego roku Cruza w najbogatszej wersji i silnikiem 1,4t z pakietem sportowym. Jakby ktoś się pytał to jestem mega zadowolony po przesiadce z Volvo v50, ogolnie polecam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wg moich założeń tzn auto jak najmłodsze z najniższym przebiegiem alfa nie mieści się w budżecie.... Za 45k zł mam roczne megane....

Do rocznego Megane i tak nie zapakujesz gazu bez utraty gwarancji :nie_wiem: Poza tym zastanów się ile osób sprzedaje dobre roczne auto... Jeśli chcesz jak najmłodsze, to zerknij do klasy B - konkretnie na Fiestę. Auto, które ma miejsca w środku tyle, co kilkuletnie kompakty (fakt, bagażnik masz nieco mniejszy, ale bez tragedii). Do tego silnik 1.0 100KM (mocniejszego 125KM nie ma sensu, bo po gwarancji oba podkręcisz w razie potrzeby na 140KM i wtedy to lekkie auto już fruwa), który przy normalnej jeździe pali jakieś śmieszne ilości paliwa. Nie wiem co z LPG w tym silniku, ale biorąc pod uwagę różnicę w spalaniu to może prawie wyjść na jedno. No i nie wozisz koła w bagażniku. Przedstawiam pod rozwagę ;p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. W Megane wcale nie musi od razu stracić gwarancji

2. Fiesta super, ale jest dużo mniejsza od Megane

3. 1.0 Ecoboosta nie zagazujesz w jakiś normalny sposób (musiałabybyć 4gen + dotrysk paliwa (pewnie w stosunku 1:3 więc trochę średni deal). Do 1.6 są już instalki za bagatela 9kPLN :panic:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. W Megane wcale nie musi od razu stracić gwarancji

2. Fiesta super, ale jest dużo mniejsza od Megane

3. 1.0 Ecoboosta nie zagazujesz w jakiś normalny sposób (musiałabybyć 4gen + dotrysk paliwa (pewnie w stosunku 1:3 więc trochę średni deal). Do 1.6 są już instalki za bagatela 9kPLN anic:

Jak widzisz zagazowanie rocznego auta tak, żeby zachować gwarancję producenta? U dealera? Obawiam się, że w razie buby producent się wyprze i weź się bujaj sam z dealerem. A co do wielkości - z zewnątrz - z pewnością, w środku... tu już tak miażdżącej różnicy nie ma, w Fieście jest dobrze wykorzystane miejsce. Oczywiście jest mniejsza, ale pytanie czy wystarczy autorowi wątku. No i jeszcze jedna propozycja... za ok. 55tys da się znaleźć nową (lub demo) Kia Venga z silnikem 1.6 125KM. Jeśli chodzi o miejsce to nie ustępuje ona kompaktom.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzisz zagazowanie rocznego auta tak, żeby zachować gwarancję producenta? U dealera? Obawiam się, że w razie buby producent się wyprze i weź się bujaj sam z dealerem. A co do wielkości - z zewnątrz - z pewnością, w środku... tu już tak miażdżącej różnicy nie ma, w Fieście jest dobrze wykorzystane miejsce. Oczywiście jest mniejsza, ale pytanie czy wystarczy autorowi wątku. No i jeszcze jedna propozycja... za ok. 55tys da się znaleźć nową (lub demo) Kia Venga z silnikem 1.6 125KM. Jeśli chodzi o miejsce to nie ustępuje ona kompaktom.

 

Byłem w kilku ASO Renault i wszyscy mówili że zakładają LPG bez utraty gwarancji. Aktualnie jeżdżę Grande Punto  i chcę coś ciut większego, lepiej wyposażonego, cichszego i bardziej nadające się na trasę -dlatego  wybór padł na kompakt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w kilku ASO Renault i wszyscy mówili że zakładają LPG bez utraty gwarancji. Aktualnie jeżdżę Grande Punto i chcę coś ciut większego, lepiej wyposażonego, cichszego i bardziej nadające się na trasę -dlatego wybór padł na kompakt...

Pytanie, czy będzie to gwarancja od dealera, czy dalej od producenta. I pytanie, czy w razie czego producent nie powie, że sorry, ale gwarancji nie ma. A co do Vengi/ix20 - wybierz się do salonu na jazdę próbną i zobacz, czy coś takiego Ci podpasuje :ok: Aha - przy takich założeniach przejedź się też Fieściną, możesz być zdziwiony - to już nie ta klasa B co za czasów świetności Grande Punto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie nie rozumiem fenomenu tych rozdmuchanych i20, ani to ładne ani szczególnie praktyczne... No chyba ze ktoś ma 2m wzrostu a potrzebuje auta do miasta

Chyba, że masz problemy z kręgosłupem, chyba, że chcesz mieć ilość miejsca z klasy C na powierzchni klasy B no i wreszcie chyba, że to po prostu przyzwoite auto w dobrej cenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba, że masz problemy z kręgosłupem, chyba, że chcesz mieć ilość miejsca z klasy C na powierzchni klasy B no i wreszcie chyba, że to po prostu przyzwoite auto w dobrej cenie.

no i wszystkie słabości klasy B plus nadwozie w kształcie kiosku :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komfort, hałas, bezpieczeństwo, prowadzenie...

Jakim nowym autem klasy B ostatnio jeździłeś i z czym z klasy C je porównujesz? Bo to, co piszesz to IMO było prawdą z 10 lat temu. Teraz różnice się zacierają. Wyciszenie jest coraz lepsze, komfort podobny, co w przeciętnym kompakcie (Venga ma rozstaw osi większy niż np. Bravo). Jeśli chodzi o prowadzenie, to Fiesta jest uznawana za wzór w swojej klasie, a ma też mniejszą masę więc przeciętny kompakt może się pod tym względem schować. Bezpieczeństwo - standardem jest 5 gwiazdek, ale oczywiście przez mniejszą masę w przypadku kolizji auto B jest mniej bezpieczne. Powiedziałbym, że klasę B można porównywać do kompaktów poprzedniej generacji (również niektórych z tych, które jeszcze są na rynku, ale niedługo mają być zastąpione nowym modelem).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim nowym autem klasy B ostatnio jeździłeś i z czym z klasy C je porównujesz? Bo to, co piszesz to IMO było prawdą z 10 lat temu. Teraz różnice się zacierają. Wyciszenie jest coraz lepsze, komfort podobny, co w przeciętnym kompakcie (Venga ma rozstaw osi większy niż np. Bravo). Jeśli chodzi o prowadzenie, to Fiesta jest uznawana za wzór w swojej klasie, a ma też mniejszą masę więc przeciętny kompakt może się pod tym względem schować. Bezpieczeństwo - standardem jest 5 gwiazdek, ale oczywiście przez mniejszą masę w przypadku kolizji auto B jest mniej bezpieczne. Powiedziałbym, że klasę B można porównywać do kompaktów poprzedniej generacji (również niektórych z tych, które jeszcze są na rynku, ale niedługo mają być zastąpione nowym modelem).

 

Troche przesadzasz ;)

W zeszlym roku na wakacjach najpierw przez tydzien mialem Astre J a pozniej przez drugi tydzien Corse.

Dla mnie roznica jest kolosalna na korzysc Astry, mimo ze jezdzilismy tylko w dwojke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche przesadzasz ;)

W zeszlym roku na wakacjach najpierw przez tydzien mialem Astre J a pozniej przez drugi tydzien Corse.

Dla mnie roznica jest kolosalna na korzysc Astry, mimo ze jezdzilismy tylko w dwojke.

Corsa D to już stary model - aktualnie weszła już nowa generacja (E?), gdybyś ją porównał z Astrą J to prawdopodobnie jej przewaga nie byłaby już tak miażdżąca. Ja byłem np. bardzo mile zaskoczony Fiestą MK7 '08 w porównaniu np. do Bravo '07. Owszem Bravo było nieco lepsze, ale różnice nie były wielkie (prowadzenie, ilość miejsca w środku), a na pewno nie kolosalne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim nowym autem klasy B ostatnio jeździłeś i z czym z klasy C je porównujesz? Bo to, co piszesz to IMO było prawdą z 10 lat temu. Teraz różnice się zacierają. Wyciszenie jest coraz lepsze, komfort podobny, co w przeciętnym kompakcie (Venga ma rozstaw osi większy niż np. Bravo). Jeśli chodzi o prowadzenie, to Fiesta jest uznawana za wzór w swojej klasie, a ma też mniejszą masę więc przeciętny kompakt może się pod tym względem schować. Bezpieczeństwo - standardem jest 5 gwiazdek, ale oczywiście przez mniejszą masę w przypadku kolizji auto B jest mniej bezpieczne. Powiedziałbym, że klasę B można porównywać do kompaktów poprzedniej generacji (również niektórych z tych, które jeszcze są na rynku, ale niedługo mają być zastąpione nowym modelem).

porównuję  clio/modus do megane, fiestę/b-max do focusa, ix20/venga do i30/ceed itd. Oczywiście, że wyciszenie i prowadzenie jest lepsze z generacji na generację ale dotyczy to tak samo segmentu B/mikrovanów jak i segmentu C :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porównuję clio/modus do megane, fiestę/b-max do focusa, ix20/venga do i30/ceed itd. Oczywiście, że wyciszenie i prowadzenie jest lepsze z generacji na generację ale dotyczy to tak samo segmentu B/mikrovanów jak i segmentu C :oki:

Wszystko się zgadza, ale jeśli porównujemy starszego generacyjnie kompakta (takiego, który jest oferowany kilka lat) i nowszą klasę B to wybór nie jest taki oczywisty, bo różnice się zacierają. A co do tego, że prowadzenie jest lepsze z generacji na generację, to nie jest takie oczywiste - vide nowe Mondeo.

A w pewnym momencie dochodzi się do sciany i auto ma być lżejsze, to obcina się wyciszenia, a księgowi coraz bardziej tną koszty i np. zamiast wielowahacza daje się prostą belkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza, ale jeśli porównujemy starszego generacyjnie kompakta (takiego, który jest oferowany kilka lat) i nowszą klasę B to wybór nie jest taki oczywisty, bo różnice się zacierają. A co do tego, że prowadzenie jest lepsze z generacji na generację, to nie jest takie oczywiste - vide nowe Mondeo.

A w pewnym momencie dochodzi się do sciany i auto ma być lżejsze, to obcina się wyciszenia, a księgowi coraz bardziej tną koszty i np. zamiast wielowahacza daje się prostą belkę...

 

Masz racje. Ale dla autora watku. Mialem Megane 1.6 w wersji bida  i w zyciu bym sobie takiego auta nie kupil. Roznica vs wersja topowa z silnikiem turbo jest kolosalna. Opisywalem juz tu kiedys. Duzo lepszym rozwiazaniem jest Fluence. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje. Ale dla autora watku. Mialem Megane 1.6 w wersji bida  i w zyciu bym sobie takiego auta nie kupil. Roznica vs wersja topowa z silnikiem turbo jest kolosalna. Opisywalem juz tu kiedys. Duzo lepszym rozwiazaniem jest Fluence. 

 

A co rozumiesz pod pojęciem wersja bida?? Bo ja oglądałem wersję z klimą automatyczną dwustrefową, tempomatem, 6 poduchami, czujnikiem deszczu i parkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje. Ale dla autora watku. Mialem Megane 1.6 w wersji bida i w zyciu bym sobie takiego auta nie kupil. Roznica vs wersja topowa z silnikiem turbo jest kolosalna. Opisywalem juz tu kiedys. Duzo lepszym rozwiazaniem jest Fluence.

To kolejna sprawa - jeśli jeszcze porównamy "gołego" kompakta z bazowym silnikiem z dobrze wyposażoną klasą B z fajną jednostką (kwota), to bym się nie zastanawiał i moim wyborem wcale nie byłby kompakt. Ale zależy co dla kogo jest ważne i czego potrzebuje...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co rozumiesz pod pojęciem wersja bida?? Bo ja oglądałem wersję z klimą automatyczną dwustrefową, tempomatem, 6 poduchami, czujnikiem deszczu i parkowania.

To co oglądałeś to na pewno nie "bida edition " Wyrzuć parktronik, czujnik deszczu i tempomat oraz zamien klimatronik na ręczną klimę i dodaj zwykły biały lakier to wyjdzie wtedy coś a`la bida. W Meganie to będzie chyba w wersja Life

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co rozumiesz pod pojęciem wersja bida?? Bo ja oglądałem wersję z klimą automatyczną dwustrefową, tempomatem, 6 poduchami, czujnikiem deszczu i parkowania.

 

Bez podlokietnika, dokladane radio, klima. Maly zegarek w tej budce. Tapicerka straszna, fotele straszne, strasznie miekki. A juz innym silnikiem bodajrze wersja boss inne auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.