Polarny Napisano 26 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2015 Jest na to jakaś jednolita wykładnia czy różni producenci postępują różnie? Przykład: Miesiąc przed upływem gwarancji następuje naprawa, po czym po 2 miesiącach (czyli miesiąc po upływie gwarancji) objaw jest taki sam. Trzeba teraz płacić czy powinni poprawiać za darmo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 26 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2015 Trzeba płacić. Gwarancja się skończyła. Gwarancja jest na auto po to, ze w trakcie jej trwania jak się zepsuje, to będzie bezpłatnie naprawione. Gdyby było inaczej, to częsci, które padają dość często w danym modelu byłyby na "dozywotniej gwarancji" jeśli ich żywotnośc bylaby niższa, niż 2 lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 26 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2015 Trzeba płacić. Gwarancja się skończyła. Gwarancja jest na auto po to, ze w trakcie jej trwania jak się zepsuje, to będzie bezpłatnie naprawione. Gdyby było inaczej, to częsci, które padają dość często w danym modelu byłyby na "dozywotniej gwarancji" jeśli ich żywotnośc bylaby niższa, niż 2 lata A to? Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GoldFinger Napisano 26 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2015 Trzeba płacić. Gwarancja się skończyła. A co w sytuacji, gdy uszkodzona część X uszkadza część Y i to zgłasza klient. Gwarant naprawia Y i po dwóch miesiącach znowu część Y jest uszkodzona. Czy poprzednią naprawa gwarancyjna była naprawą skuteczną? Raczej nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 26 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2015 Jest na to jakaś jednolita wykładnia czy różni producenci postępują różnie? Przykład: Miesiąc przed upływem gwarancji następuje naprawa, po czym po 2 miesiącach (czyli miesiąc po upływie gwarancji) objaw jest taki sam. Trzeba teraz płacić czy powinni poprawiać za darmo? reklamujesz usluge naprawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 27 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2015 Kupiłeś na firmę czy jako osoba prywatna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 27 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2015 Trzeba płacić. Gwarancja się skończyła. Gwarancja jest na auto po to, ze w trakcie jej trwania jak się zepsuje, to będzie bezpłatnie naprawione. Gdyby było inaczej, to częsci, które padają dość często w danym modelu byłyby na "dozywotniej gwarancji" jeśli ich żywotnośc bylaby niższa, niż 2 lata Za przeproszeniem, ale bzdury pleciesz... Części zamienne maja tak samo gwarancję, to reguluje zarówno prawo, jak i też w pierwszej kolejności warunki gwarancji udzielone przez gwaranta... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 27 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2015 Za przeproszeniem, ale bzdury pleciesz... Części zamienne maja tak samo gwarancję, to reguluje (...) w pierwszej kolejności warunki gwarancji udzielone przez gwaranta... No i warunki udzielone mi przez SMP brzmią następująco: "Gwarancja 3 lata/100kkm (co prędzej), dalej długa lista wyłączeń (na dobrą sprawę niewiele zostało do gwarantowania... ), aku fabryczny 2 lata. Gwarancja zostaje przedłużona o czas naprawy samochodu" Nie ma ani słowa o tym, że część wymieniona podlega nowemu okresowi gwarancji. Swoją drogą ta gwarancja jest tak iluzoryczna (ilość wyłączeń i obwarowań), że rezygnuję z płatnego "przeglądu" po 24 m-cach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 28 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2015 Nie ma ani słowa o tym, że część wymieniona podlega nowemu okresowi gwarancji. Jest za to słowo w KC, które zacytowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 28 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2015 Kupiłeś na firmę czy jako osoba prywatna? Na firmę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2015 Na firmę. To obawiam się że będziesz musiał liczyć na gest handlowy. Bo paragraf który zacytowałeś tyczy się prywatnych użytkowników. To jest niestety wada takiego kupowania. Jedyne co masz to gwarancję którą daje producent/sprzedawca. Na ich warunkach. KC Cię praktycznie nie chroni. Np. Bosch nie daje w ogóle gwarancji na firmę. Jak odkurzacz zepsuł się po pół roku to pokazali pierwsze drzewo. Jeszcze trzeba zdefiniować pojęcie istotna naprawa. Bo mogli po prostu wymienić olej i dodać jakiegoś motodoktora do skrzyń. Żeby wytrzymała miesiąc. To ciężko nazwać istotną naprawą. W każdy razie próbuj. Ale obawiam się że będzie ciężko. I nie piszę tego złośliwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 28 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2015 To obawiam się że będziesz musiał liczyć na gest handlowy. Bo paragraf który zacytowałeś tyczy się prywatnych użytkowników. Muszę to sprawdzić, ale przeczuwam że jest tak jak piszesz. Jeszcze trzeba zdefiniować pojęcie istotna naprawa. Wymiana sprzęgieł w skrzyni DSG. Po naprawie wytrzymały 2 tygodnie - prawdopodobnie spierniczyli montaż. Teraz będą poprawiać drugi raz (wciąż na gwarancji), ale podejrzewam że również nie wytrzymają długo - po co mieliby to robić dobrze? Więc moje pytanie dotyczy trzeciej naprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2015 To obawiam się że będziesz musiał liczyć na gest handlowy. Bo paragraf który zacytowałeś tyczy się prywatnych użytkowników. po nowelizacji KC odnośnie rękojmi paragrafy tyczące się konsumentów i przedsiębiorców zostały wyraźnie podkreślone. IMVVHO jeżeli takiego podkreślenia nie ma to tyczy się to ogółu. Stosowne paragrafy są opatrzone formułkami w stylu Jeżeli kupującym jest konsument; Jeżeli kupującym jest przedsiębiorca; Albo trochę inne, z których brzmienia wynika ten sam przekaz. ALE jako że gwarancja i tak jest dobrowolna, to mogą i tak zrobić co będą chcieli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2015 Więc moje pytanie dotyczy trzeciej naprawy. Nie czekaj na trzecią naprawę. Sprzedaj póki sprawna. Chyba że nie możesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 28 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2015 Nie czekaj na trzecią naprawę. Sprzedaj póki sprawna. 2-latka sprzedawać to trochę fanaberia. Ale faktycznie poważnie się zastanawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2015 2-latka sprzedawać to trochę fanaberia. Ale faktycznie poważnie się zastanawiam. Jest to fanaberia. Natomiast jak skrzynia pójdzie zupełnie to jesteś sporo w plecy (jak chcesz to zrobić porządnie). A jak nawet zrobisz porządnie to nie masz gwarancji że przeżyje dłużej niż dwa następne lata. Więc biorąc to pod uwagę chyba lepiej zainwestować w nowe. Bo będzie nowe, fajniejsze od starego i nie będzie miało felernej skrzyni. Jeśli się to nie wiąże z jakimś wielkim poświęceniem finansowym to ja bym tak zrobił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 28 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2015 Jest to fanaberia. Natomiast jak skrzynia pójdzie zupełnie to jesteś sporo w plecy (jak chcesz to zrobić porządnie). A jak nawet zrobisz porządnie to nie masz gwarancji że przeżyje dłużej niż dwa następne lata. Więc biorąc to pod uwagę chyba lepiej zainwestować w nowe. Bo będzie nowe, fajniejsze od starego i nie będzie miało felernej skrzyni. Jeśli się to nie wiąże z jakimś wielkim poświęceniem finansowym to ja bym tak zrobił. Kombinuję tak, żeby kupić również nowy, ale gorzej wyposażony, w szczególności bez automatu. Jak już nie raz pisałem, mnie z wyposażenia wystarczy klimatyzacja, tempomat i bluetooth - wszelkie ksenony, alufelgi itp. są mi niepotrzebne. Od automatu i tak wolę manuala. A nowy mondeo jest od 80 tys. PLN .... Nie dopłaciłbym aż tak wiele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mars_wrc Napisano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2015 Heh i potem ktoś uradowany kupi 2 letniego VAG'a z nowoczesną skrzynią DSG i zaraz mu się rozleci. Bez kitu, VAG'i są dobre chyba tylko i wyłącznie na okres gwarancji. Potem to prawie jak Lotto ... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2015 Za przeproszeniem, ale bzdury pleciesz... Części zamienne maja tak samo gwarancję, to reguluje zarówno prawo, jak i też w pierwszej kolejności warunki gwarancji udzielone przez gwaranta... Teoretycznie, to wiem, że wygląda inaczej, ale przekonaj gwaranta, że naprawa skrzyni to naprawa istotna i wyegzekwuj gwarancję 2-letnią na wymienione części. W PL jakoś rzadko teoria ma po drodze z praktyką. Dlatego sądy cywilne mają zapewnione zajęcie jeszcze na wiele lat.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2015 A nowy mondeo jest od 80 tys. PLN .... Nie dopłaciłbym aż tak wiele. Chyba chciałeś napisać "nowy Superb", bo ostatnio zarzekałeś się, że następna będzie Skoda A tak zupełnie serio - Mondeo, bardzo fajne auto i w środku, i na zewnątrz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2015 A wystarczyło kupić 4 lata gwarancji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 30 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2015 Chyba chciałeś napisać "nowy Superb", bo ostatnio zarzekałeś się, że następna będzie Skoda Nie, nowy superb nie kosztuje 80 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 30 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2015 A wystarczyło kupić 4 lata gwarancji Nie, bo awaria nie wydarzyła się PO gwarancji. Jak bym wykupił 4 lata, to pod koniec 4. roku mogłoby być to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.