Skocz do zawartości

Gwarancja na naprawę gwarancyjną


Polarny

Rekomendowane odpowiedzi

Jest na to jakaś jednolita wykładnia czy różni producenci postępują różnie?

Przykład:

Miesiąc przed upływem gwarancji następuje naprawa, po czym po 2 miesiącach (czyli miesiąc po upływie gwarancji) objaw jest taki sam. Trzeba teraz płacić czy powinni poprawiać za darmo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba płacić.

Gwarancja się skończyła.

Gwarancja jest na auto po to, ze w trakcie jej trwania jak się zepsuje, to będzie bezpłatnie naprawione.

Gdyby było inaczej, to częsci, które padają dość często w danym modelu byłyby na "dozywotniej gwarancji" jeśli ich żywotnośc bylaby niższa, niż 2 lata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba płacić.

Gwarancja się skończyła.

Gwarancja jest na auto po to, ze w trakcie jej trwania jak się zepsuje, to będzie bezpłatnie naprawione.

Gdyby było inaczej, to częsci, które padają dość często w danym modelu byłyby na "dozywotniej gwarancji" jeśli ich żywotnośc bylaby niższa, niż 2 lata

A to?

 

 

Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba płacić.

Gwarancja się skończyła.

A co w sytuacji, gdy uszkodzona część X uszkadza część Y i to zgłasza klient. Gwarant naprawia Y i po dwóch miesiącach znowu część Y jest uszkodzona. Czy poprzednią naprawa gwarancyjna była naprawą skuteczną? Raczej nie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest na to jakaś jednolita wykładnia czy różni producenci postępują różnie?

Przykład:

Miesiąc przed upływem gwarancji następuje naprawa, po czym po 2 miesiącach (czyli miesiąc po upływie gwarancji) objaw jest taki sam. Trzeba teraz płacić czy powinni poprawiać za darmo?

 

reklamujesz usluge naprawy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba płacić.

Gwarancja się skończyła.

Gwarancja jest na auto po to, ze w trakcie jej trwania jak się zepsuje, to będzie bezpłatnie naprawione.

Gdyby było inaczej, to częsci, które padają dość często w danym modelu byłyby na "dozywotniej gwarancji" jeśli ich żywotnośc bylaby niższa, niż 2 lata

 

Za przeproszeniem, ale bzdury pleciesz...

Części zamienne maja tak samo gwarancję, to reguluje zarówno prawo, jak i też w pierwszej kolejności warunki gwarancji udzielone przez gwaranta...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za przeproszeniem, ale bzdury pleciesz...

Części zamienne maja tak samo gwarancję, to reguluje (...) w pierwszej kolejności warunki gwarancji udzielone przez gwaranta...

 

No i warunki udzielone mi przez SMP brzmią następująco:

 

"Gwarancja 3 lata/100kkm (co prędzej), dalej długa lista wyłączeń (na dobrą sprawę niewiele zostało do gwarantowania... :pad: ), aku fabryczny 2 lata.

Gwarancja zostaje przedłużona o czas naprawy samochodu" 

 

Nie ma ani słowa o tym, że część wymieniona podlega nowemu okresowi gwarancji.

Swoją drogą ta gwarancja jest tak iluzoryczna (ilość wyłączeń i obwarowań), że rezygnuję z płatnego "przeglądu" po 24 m-cach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na firmę.

 

To obawiam się że będziesz musiał liczyć na gest handlowy. Bo paragraf który zacytowałeś tyczy się prywatnych użytkowników. To jest niestety wada takiego kupowania. Jedyne co masz to gwarancję którą daje producent/sprzedawca. Na ich warunkach. KC Cię praktycznie nie chroni. Np. Bosch nie daje w ogóle gwarancji na firmę. Jak odkurzacz zepsuł się po pół roku to pokazali pierwsze drzewo.

 

Jeszcze trzeba zdefiniować pojęcie istotna naprawa. Bo mogli po prostu wymienić olej i dodać jakiegoś motodoktora do skrzyń. Żeby wytrzymała miesiąc. To ciężko nazwać istotną naprawą. W każdy razie próbuj. Ale obawiam się że będzie ciężko. I nie piszę tego złośliwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


To obawiam się że będziesz musiał liczyć na gest handlowy. Bo paragraf który zacytowałeś tyczy się prywatnych użytkowników.

Muszę to sprawdzić, ale przeczuwam że jest tak jak piszesz.

Jeszcze trzeba zdefiniować pojęcie istotna naprawa.

Wymiana sprzęgieł w skrzyni DSG. Po naprawie wytrzymały 2 tygodnie - prawdopodobnie spierniczyli montaż. Teraz będą poprawiać drugi raz (wciąż na gwarancji), ale podejrzewam że również nie wytrzymają długo - po co mieliby to robić dobrze? Więc moje pytanie dotyczy trzeciej naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


To obawiam się że będziesz musiał liczyć na gest handlowy. Bo paragraf który zacytowałeś tyczy się prywatnych użytkowników.

 

po nowelizacji KC odnośnie rękojmi paragrafy tyczące się konsumentów i przedsiębiorców zostały wyraźnie podkreślone. IMVVHO jeżeli takiego podkreślenia nie ma to tyczy się to ogółu.

Stosowne paragrafy są opatrzone formułkami w stylu

 

Jeżeli kupującym jest konsument;

Jeżeli kupującym jest przedsiębiorca;

Albo trochę inne, z których brzmienia wynika ten sam przekaz. ALE jako że gwarancja i tak jest dobrowolna, to mogą i tak zrobić co będą chcieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2-latka sprzedawać to trochę fanaberia. Ale faktycznie poważnie się zastanawiam.

 

Jest to fanaberia. Natomiast jak skrzynia pójdzie zupełnie to jesteś sporo w plecy (jak chcesz to zrobić porządnie). A jak nawet zrobisz porządnie to nie masz gwarancji że przeżyje dłużej niż dwa następne lata. Więc biorąc to pod uwagę chyba lepiej zainwestować w nowe. Bo będzie nowe, fajniejsze od starego i nie będzie miało felernej skrzyni. Jeśli się to nie wiąże z jakimś wielkim poświęceniem finansowym to ja bym tak zrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to fanaberia. Natomiast jak skrzynia pójdzie zupełnie to jesteś sporo w plecy (jak chcesz to zrobić porządnie). A jak nawet zrobisz porządnie to nie masz gwarancji że przeżyje dłużej niż dwa następne lata. Więc biorąc to pod uwagę chyba lepiej zainwestować w nowe. Bo będzie nowe, fajniejsze od starego i nie będzie miało felernej skrzyni. Jeśli się to nie wiąże z jakimś wielkim poświęceniem finansowym to ja bym tak zrobił.

Kombinuję tak, żeby kupić również nowy, ale gorzej wyposażony, w szczególności bez automatu.

Jak już nie raz pisałem, mnie z wyposażenia wystarczy klimatyzacja, tempomat i bluetooth - wszelkie ksenony, alufelgi itp. są mi niepotrzebne.

Od automatu i tak wolę manuala.

A nowy mondeo jest od 80 tys. PLN .... Nie dopłaciłbym aż tak wiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za przeproszeniem, ale bzdury pleciesz...

Części zamienne maja tak samo gwarancję, to reguluje zarówno prawo, jak i też w pierwszej kolejności warunki gwarancji udzielone przez gwaranta...

 

 

Teoretycznie, to wiem, że wygląda inaczej, ale przekonaj gwaranta, że naprawa skrzyni to naprawa istotna i wyegzekwuj gwarancję 2-letnią na wymienione części.

 

W PL jakoś rzadko teoria ma po drodze z praktyką. Dlatego sądy cywilne mają zapewnione zajęcie jeszcze na wiele lat....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nowy mondeo jest od 80 tys. PLN .... Nie dopłaciłbym aż tak wiele.

 

Chyba chciałeś napisać "nowy Superb", bo ostatnio zarzekałeś się, że następna będzie Skoda :P A tak zupełnie serio - Mondeo, bardzo fajne auto i w środku, i na zewnątrz :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.