Skocz do zawartości

Cylinder 2 misfire


teg

Rekomendowane odpowiedzi

Cylinder 2 misfire detected :/ Na zimnym, na ciepłym - szarpie przy przyspieszaniu, identycznie na benzynie i na LPG.  Szarpie często, a błąd udało mi się tylko raz wychwycić i to przypadkiem  - co jest? 

 

Pojawił się też efekt dźwiękowy: przy wciśnięciu gazu w podłogę, zaczyna coś buczeć... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Cylinder 2 misfire detected :/ Na zimnym, na ciepłym - szarpie przy przyspieszaniu, identycznie na benzynie i na LPG.  Szarpie często, a błąd udało mi się tylko raz wychwycić i to przypadkiem  - co jest? 
 
Pojawił się też efekt dźwiękowy: przy wciśnięciu gazu w podłogę, zaczyna coś buczeć... 

 

 

Zamień świece miejscami, potem cewki, jak problem będzie dot innego cylindra-wiadomo gdzie szukać przyczyny. Świece możesz wymienić profilaktycznie, koszt niewielki, NGK to jakieś 8zł/szt.

Mi auto szwankowało na 1 cylindrze, zamieniłem cewki miejscami-problem ustąpił, od 10 tys km spokój, przygotowany jestem na wymianę cewek bo pewnie w końcu padnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cylinder 2 misfire detected :/ Na zimnym, na ciepłym - szarpie przy przyspieszaniu, identycznie na benzynie i na LPG. Szarpie często, a błąd udało mi się tylko raz wychwycić i to przypadkiem - co jest?

Pojawił się też efekt dźwiękowy: przy wciśnięciu gazu w podłogę, zaczyna coś buczeć...

To w corolli zz? Cewka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Cylinder 2 misfire detected :/ Na zimnym, na ciepłym - szarpie przy przyspieszaniu, identycznie na benzynie i na LPG.  Szarpie często, a błąd udało mi się tylko raz wychwycić i to przypadkiem  - co jest? 
 
Pojawił się też efekt dźwiękowy: przy wciśnięciu gazu w podłogę, zaczyna coś buczeć... 

 

Mialem tak w Ravce - padnieta cewka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Cylinder 2 misfire detected

 

Jeśli tylko na jednym cylindrze wypada to raczej świece lub cewka, zamiana wyjaśni. 

Znajomemu w Octavii I 1,8t poleciała uszczelka pod kolektorem dolotowym i też był wypadające zapłony na dwóch cylindrach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece były wymieniane niedawno, 2 razy. Sprecyzuję: przez kilka dni nie dzieje się nic, potem np. z rana na zimnym szarpie przy przyspieszaniu, po kilku km mniej aż przestanie, po czym okazuje się że od 110km/h szarpie a poniżej tych prędkości nie, niezależnie od obrotów tylko od prędkości. Na wolnych obrotach, czy przy gazowaniu na postoju nigdy ani raz nie szarpnie. Innego dnia, szarpie tylko powyżej 100-110km/h, innego już od 90km/h a przy mniejszych prędkościach nie. Ostatnio przemęczyłem się i pojeździłem 140km/h do momentu aż przestało szarpać, od tego czasu (kilka dni) nie szarpie nigdy. Przy jeździe ze stałą prędkością nigdy nie szarpie. 

 

Tłumik ani katalizator, wg. speca od tłumików, nie jest zatkany. 

 

Ciężko wymusić załapanie błędu przez kompa, tylko raz mi się to udało, nawet jak bardzo szarpie. Obmacywałem, ruszałem i trząsłem ile się da wiązkami elektrycznymi na postoju podczas pracy silnika i nie zauważyłem żadnej reakcji. Czujniki temp., prędkości, lambda, wszystko co udało się czytać na żywo przez ELM327 (jeździłem z podpiętym skanerem) pracują i pokazują co powinny pokazywać.Jedynie czujnik prędkości zaniża o jakieś 5-6km/h, liniowo (tzn. zawsze o tyle samo). Nie potrafię powiedzieć, czy takie rzeczy jak np. chwilowy kąt wyprzedzenia/opóźnienia zapłonu czy fuel trim, jest ok, ale widać jak się zmienia, tylko nie wiem jaki powinien być prawidłowy w jakim momencie. Tak samo lambda rysuje wykres góra-dół , ale nie wiem czy prawidłowy. 

 

Nie ma różnicy, czy benzyna czy LPG, jak już szarpie to na LPG czuć to troszkę mocniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem misfire, to gość z serwisu podłączył kompa, wziął spryskiwacz z wodą na pracującym silniku popryskał na kable WN i jak silnik zaczął się dusić, sprawdził parametry ładowania cewki. Odłączył kompa, wypiął kabel i pokazał mi uszkodzenie :) Po wymianie brak problemów, całość trwało z 12min.

Także ja bym zaczął od ukł zapłonowego, kable, świece, cewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece były wymieniane niedawno, 2 razy. Sprecyzuję: przez kilka dni nie dzieje się nic, potem np. z rana na zimnym szarpie przy przyspieszaniu, po kilku km mniej aż przestanie, po czym okazuje się że od 110km/h szarpie a poniżej tych prędkości nie, niezależnie od obrotów tylko od prędkości. Na wolnych obrotach, czy przy gazowaniu na postoju nigdy ani raz nie szarpnie. Innego dnia, szarpie tylko powyżej 100-110km/h, innego już od 90km/h a przy mniejszych prędkościach nie. Ostatnio przemęczyłem się i pojeździłem 140km/h do momentu aż przestało szarpać, od tego czasu (kilka dni) nie szarpie nigdy. Przy jeździe ze stałą prędkością nigdy nie szarpie.

Tłumik ani katalizator, wg. speca od tłumików, nie jest zatkany.

Ciężko wymusić załapanie błędu przez kompa, tylko raz mi się to udało, nawet jak bardzo szarpie. Obmacywałem, ruszałem i trząsłem ile się da wiązkami elektrycznymi na postoju podczas pracy silnika i nie zauważyłem żadnej reakcji. Czujniki temp., prędkości, lambda, wszystko co udało się czytać na żywo przez ELM327 (jeździłem z podpiętym skanerem) pracują i pokazują co powinny pokazywać.Jedynie czujnik prędkości zaniża o jakieś 5-6km/h, liniowo (tzn. zawsze o tyle samo). Nie potrafię powiedzieć, czy takie rzeczy jak np. chwilowy kąt wyprzedzenia/opóźnienia zapłonu czy fuel trim, jest ok, ale widać jak się zmienia, tylko nie wiem jaki powinien być prawidłowy w jakim momencie. Tak samo lambda rysuje wykres góra-dół , ale nie wiem czy prawidłowy.

Nie ma różnicy, czy benzyna czy LPG, jak już szarpie to na LPG czuć to troszkę mocniej.

A zmieniłeś tą cewkę? Jak nie to szukaj dalej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto skończyło w serwisie bo mi się cierpliwość skończyła :) 

 

Tam nie ma kabli WN, są fajkocewki.

 

Teraz już zawsze przy szarpaniu wywala cylinder 2 misfire. Szarpie już ciągle. Zawsze przy przyspieszaniu, niezależnie od temperatury, nigdy na wolnych obrotach ani przy gazowaniu w miejscu. Podmieniali cewki miejscami - bez zmian. Luzy zaworowe - ok. Ciśnienie sprężania - wzorowe. Świeca na 2 cylindrze wygląda podejrzanie ale to raczej skutek uboczny niż przyczyna, ale właśnie je wymieniają na nowe. Inne podejrzenie: nieszczelność gdzieś w dolocie, mają sprawdzać i jej szukać.

 

Ja stawiam na LPG, wszystkie istotne problemy z tym samochodem były spowodowane LPG (a instalacja 600zł droższa od przeciętnej i montowana w polecanym, znanym warsztacie). Już raz było zwarcie w miejscu gdzie gazownicy wpinają się przewodami sterownika w fabryczną wiązkę - zawsze powtarzam, że co fabryka to fabryka - i to jest poparte moim doświadczeniem z pracy (technolog działu w firmie zajmującej się elektroniką dla wojska). Podejrzewam jakieś przebicia w instalacji elektrycznej. 

 

Macie inne pomysły? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.