teg Napisano 2 Września 2015 Udostępnij Napisano 2 Września 2015 Cylinder 2 misfire detected :/ Na zimnym, na ciepłym - szarpie przy przyspieszaniu, identycznie na benzynie i na LPG. Szarpie często, a błąd udało mi się tylko raz wychwycić i to przypadkiem - co jest? Pojawił się też efekt dźwiękowy: przy wciśnięciu gazu w podłogę, zaczyna coś buczeć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryba81 Napisano 2 Września 2015 Udostępnij Napisano 2 Września 2015 Miałem podobnie okazały się świece do wymiany. Po wymianie wszystko jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 2 Września 2015 Udostępnij Napisano 2 Września 2015 świece, kable, cewka, wtryskiwacze drugiego cylindra do sprawdzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 2 Września 2015 Udostępnij Napisano 2 Września 2015 Nie pali na jeden cylinder. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 2 Września 2015 Udostępnij Napisano 2 Września 2015 świeca, ew cewka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franas85 Napisano 2 Września 2015 Udostępnij Napisano 2 Września 2015 u mnie po pododnym komunikacie i takich samych objawach do wymiany była swieca pierwszego cylindra. Po wyktęceniu była cała osmolona. Po podmianie na inną jest ok. auto nie szarpie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 2 Września 2015 Udostępnij Napisano 2 Września 2015 Cylinder 2 misfire detected :/ Na zimnym, na ciepłym - szarpie przy przyspieszaniu, identycznie na benzynie i na LPG. Szarpie często, a błąd udało mi się tylko raz wychwycić i to przypadkiem - co jest? Pojawił się też efekt dźwiękowy: przy wciśnięciu gazu w podłogę, zaczyna coś buczeć... Zamień świece miejscami, potem cewki, jak problem będzie dot innego cylindra-wiadomo gdzie szukać przyczyny. Świece możesz wymienić profilaktycznie, koszt niewielki, NGK to jakieś 8zł/szt. Mi auto szwankowało na 1 cylindrze, zamieniłem cewki miejscami-problem ustąpił, od 10 tys km spokój, przygotowany jestem na wymianę cewek bo pewnie w końcu padnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 2 Września 2015 Udostępnij Napisano 2 Września 2015 Cylinder 2 misfire detected :/ Na zimnym, na ciepłym - szarpie przy przyspieszaniu, identycznie na benzynie i na LPG. Szarpie często, a błąd udało mi się tylko raz wychwycić i to przypadkiem - co jest? Pojawił się też efekt dźwiękowy: przy wciśnięciu gazu w podłogę, zaczyna coś buczeć... To w corolli zz? Cewka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 2 Września 2015 Udostępnij Napisano 2 Września 2015 Cylinder 2 misfire detected :/ Na zimnym, na ciepłym - szarpie przy przyspieszaniu, identycznie na benzynie i na LPG. Szarpie często, a błąd udało mi się tylko raz wychwycić i to przypadkiem - co jest? Pojawił się też efekt dźwiękowy: przy wciśnięciu gazu w podłogę, zaczyna coś buczeć... Mialem tak w Ravce - padnieta cewka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 2 Września 2015 Udostępnij Napisano 2 Września 2015 Cylinder 2 misfire detected Jeśli tylko na jednym cylindrze wypada to raczej świece lub cewka, zamiana wyjaśni. Znajomemu w Octavii I 1,8t poleciała uszczelka pod kolektorem dolotowym i też był wypadające zapłony na dwóch cylindrach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 10 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2015 Świece były wymieniane niedawno, 2 razy. Sprecyzuję: przez kilka dni nie dzieje się nic, potem np. z rana na zimnym szarpie przy przyspieszaniu, po kilku km mniej aż przestanie, po czym okazuje się że od 110km/h szarpie a poniżej tych prędkości nie, niezależnie od obrotów tylko od prędkości. Na wolnych obrotach, czy przy gazowaniu na postoju nigdy ani raz nie szarpnie. Innego dnia, szarpie tylko powyżej 100-110km/h, innego już od 90km/h a przy mniejszych prędkościach nie. Ostatnio przemęczyłem się i pojeździłem 140km/h do momentu aż przestało szarpać, od tego czasu (kilka dni) nie szarpie nigdy. Przy jeździe ze stałą prędkością nigdy nie szarpie. Tłumik ani katalizator, wg. speca od tłumików, nie jest zatkany. Ciężko wymusić załapanie błędu przez kompa, tylko raz mi się to udało, nawet jak bardzo szarpie. Obmacywałem, ruszałem i trząsłem ile się da wiązkami elektrycznymi na postoju podczas pracy silnika i nie zauważyłem żadnej reakcji. Czujniki temp., prędkości, lambda, wszystko co udało się czytać na żywo przez ELM327 (jeździłem z podpiętym skanerem) pracują i pokazują co powinny pokazywać.Jedynie czujnik prędkości zaniża o jakieś 5-6km/h, liniowo (tzn. zawsze o tyle samo). Nie potrafię powiedzieć, czy takie rzeczy jak np. chwilowy kąt wyprzedzenia/opóźnienia zapłonu czy fuel trim, jest ok, ale widać jak się zmienia, tylko nie wiem jaki powinien być prawidłowy w jakim momencie. Tak samo lambda rysuje wykres góra-dół , ale nie wiem czy prawidłowy. Nie ma różnicy, czy benzyna czy LPG, jak już szarpie to na LPG czuć to troszkę mocniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 10 Września 2015 Udostępnij Napisano 10 Września 2015 Kiedyś miałem misfire, to gość z serwisu podłączył kompa, wziął spryskiwacz z wodą na pracującym silniku popryskał na kable WN i jak silnik zaczął się dusić, sprawdził parametry ładowania cewki. Odłączył kompa, wypiął kabel i pokazał mi uszkodzenie Po wymianie brak problemów, całość trwało z 12min. Także ja bym zaczął od ukł zapłonowego, kable, świece, cewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 10 Września 2015 Udostępnij Napisano 10 Września 2015 IMO fajkocewka umiera. Zmień cewki miejscami i zobacz czy przesunie się problem na inny cylinder (na ten na który zamontujesz podejrzaną cewkę). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 10 Września 2015 Udostępnij Napisano 10 Września 2015 Świece były wymieniane niedawno, 2 razy. Sprecyzuję: przez kilka dni nie dzieje się nic, potem np. z rana na zimnym szarpie przy przyspieszaniu, po kilku km mniej aż przestanie, po czym okazuje się że od 110km/h szarpie a poniżej tych prędkości nie, niezależnie od obrotów tylko od prędkości. Na wolnych obrotach, czy przy gazowaniu na postoju nigdy ani raz nie szarpnie. Innego dnia, szarpie tylko powyżej 100-110km/h, innego już od 90km/h a przy mniejszych prędkościach nie. Ostatnio przemęczyłem się i pojeździłem 140km/h do momentu aż przestało szarpać, od tego czasu (kilka dni) nie szarpie nigdy. Przy jeździe ze stałą prędkością nigdy nie szarpie. Tłumik ani katalizator, wg. speca od tłumików, nie jest zatkany. Ciężko wymusić załapanie błędu przez kompa, tylko raz mi się to udało, nawet jak bardzo szarpie. Obmacywałem, ruszałem i trząsłem ile się da wiązkami elektrycznymi na postoju podczas pracy silnika i nie zauważyłem żadnej reakcji. Czujniki temp., prędkości, lambda, wszystko co udało się czytać na żywo przez ELM327 (jeździłem z podpiętym skanerem) pracują i pokazują co powinny pokazywać.Jedynie czujnik prędkości zaniża o jakieś 5-6km/h, liniowo (tzn. zawsze o tyle samo). Nie potrafię powiedzieć, czy takie rzeczy jak np. chwilowy kąt wyprzedzenia/opóźnienia zapłonu czy fuel trim, jest ok, ale widać jak się zmienia, tylko nie wiem jaki powinien być prawidłowy w jakim momencie. Tak samo lambda rysuje wykres góra-dół , ale nie wiem czy prawidłowy. Nie ma różnicy, czy benzyna czy LPG, jak już szarpie to na LPG czuć to troszkę mocniej. A zmieniłeś tą cewkę? Jak nie to szukaj dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 11 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2015 Auto skończyło w serwisie bo mi się cierpliwość skończyła Tam nie ma kabli WN, są fajkocewki. Teraz już zawsze przy szarpaniu wywala cylinder 2 misfire. Szarpie już ciągle. Zawsze przy przyspieszaniu, niezależnie od temperatury, nigdy na wolnych obrotach ani przy gazowaniu w miejscu. Podmieniali cewki miejscami - bez zmian. Luzy zaworowe - ok. Ciśnienie sprężania - wzorowe. Świeca na 2 cylindrze wygląda podejrzanie ale to raczej skutek uboczny niż przyczyna, ale właśnie je wymieniają na nowe. Inne podejrzenie: nieszczelność gdzieś w dolocie, mają sprawdzać i jej szukać. Ja stawiam na LPG, wszystkie istotne problemy z tym samochodem były spowodowane LPG (a instalacja 600zł droższa od przeciętnej i montowana w polecanym, znanym warsztacie). Już raz było zwarcie w miejscu gdzie gazownicy wpinają się przewodami sterownika w fabryczną wiązkę - zawsze powtarzam, że co fabryka to fabryka - i to jest poparte moim doświadczeniem z pracy (technolog działu w firmie zajmującej się elektroniką dla wojska). Podejrzewam jakieś przebicia w instalacji elektrycznej. Macie inne pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 11 Września 2015 Udostępnij Napisano 11 Września 2015 Jak po podmianie cewek miejscami missfire był dalej na tym samym cylindrze to nie wiem... Sam jestem ciekaw przyczyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 11 Września 2015 Udostępnij Napisano 11 Września 2015 To chyba zostaje ECU albo wiązka do niego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.