lukash4 Napisano 18 Września 2015 Udostępnij Napisano 18 Września 2015 Zastanawiam się jakie auto byłoby najlepsze jako taksówka... Moje propozycje to: - Octavia II - Avensis II - Vectra c - Accord VII - Cruze Skłaniam się raczej do benzyny +gaz. Domyślam się, że zbytnia inwestycja w auto nie ma sensu ale z drugiej strony przesiadując w nim sporo czasu chciałbym żeby jakoś to wyglądało i zapewniało trochę komfortu. Macie jakieś doświadczenia i ew. propozycje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 18 Września 2015 Udostępnij Napisano 18 Września 2015 Z tego co wymieniłeś, najtaniej będzie się psuła Octavia II. Do tego 1,6 102 KM + LPG i będzie jeździć do końca świata i jeden dzień dłużej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 18 Września 2015 Udostępnij Napisano 18 Września 2015 Z tego co wymieniłeś, najtaniej będzie się psuła Octavia II. Do tego 1,6 102 KM + LPG i będzie jeździć do końca świata i jeden dzień dłużej. tak samo pomyslałem ... byle co w akordzie to pół zawieszenia w skodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 18 Września 2015 Udostępnij Napisano 18 Września 2015 byle co w akordzie to pół zawieszenia w skodzie No i skodę naprawi pierwszy napotkany przechodzień, kupując części w najbliższym punkcie handlowym (nawet alkohole 24h). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michuu Napisano 18 Września 2015 Udostępnij Napisano 18 Września 2015 Zastanawiam się jakie auto byłoby najlepsze jako taksówka... Moje propozycje to: - Octavia II - Avensis II - Vectra c - Accord VII - Cruze Skłaniam się raczej do benzyny +gaz. Domyślam się, że zbytnia inwestycja w auto nie ma sensu ale z drugiej strony przesiadując w nim sporo czasu chciałbym żeby jakoś to wyglądało i zapewniało trochę komfortu. Macie jakieś doświadczenia i ew. propozycje? Prius III Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mars_wrc Napisano 18 Września 2015 Udostępnij Napisano 18 Września 2015 Ja bym na TAXI brał albo Omegę BFL lub SuperB'a I/II gen. Swego czasu myślałem nad dorabianiem sobie właśnie TAXI (zus płacę tak czy siak) i jakbym kupował to właśnie Omegę. Nie rozumiem zachwytu na Octą na TAXI ... TAXI ma oferować pasażerom wygodę, a gdzie ta wygoda w ciasnej Octavii? Mechanicznie / cenowo SuperB I sie chyba strasznie nie różni od Octy II, czy się mylę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prozaq Napisano 18 Września 2015 Udostępnij Napisano 18 Września 2015 Nie mylisz się,jeśli chodzi o koszt części przy tej samej wersji silnikowej to między Superbem I,a Octavią różnica będzie nieodczuwalna.Więcej miejsca to raz,komfort podróżowania to dwa,nawet po mieście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 19 Września 2015 Udostępnij Napisano 19 Września 2015 Ja bym na TAXI brał albo Omegę BFL lub SuperB'a I/II gen. Swego czasu myślałem nad dorabianiem sobie właśnie TAXI (zus płacę tak czy siak) i jakbym kupował to właśnie Omegę. Nie rozumiem zachwytu na Octą na TAXI ... TAXI ma oferować pasażerom wygodę, a gdzie ta wygoda w ciasnej Octavii? Sądzisz że jak będzie oferował Octavie to będzie miał mniej klientów niż gdyby oferował SuperBa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 19 Września 2015 Udostępnij Napisano 19 Września 2015 Octavia II ale viki c przed liftem z 1.8 też będzie fajnym autkiem, tyle że wahacze z tyłu trzeba czasem wymienić Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 19 Września 2015 Udostępnij Napisano 19 Września 2015 No ja napewno nie wybrałbym gorszego auta za tą samą cenę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 19 Września 2015 Udostępnij Napisano 19 Września 2015 Octavia II ale viki c przed liftem z 1.8 też będzie fajnym autkiem, tyle że wahacze z tyłu trzeba czasem wymienić Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka A w Octavii nie ma z tyłu wahaczy? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 19 Września 2015 Udostępnij Napisano 19 Września 2015 Nie rozumiem zachwytu na Octą na TAXI ... TAXI ma oferować pasażerom wygodę Jak zamawiasz taxi, to pytasz jakie auto podjedzie i jak jest Twoim zdaniem niewygodne to rezygnujesz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 19 Września 2015 Udostępnij Napisano 19 Września 2015 A czemu na taxi rzadko sie spotyka auta typu renault kangoo, citroen berlingo itp? Auta latwe w wsiadaniu, sporo miejsca w środku, sporo miejsca na bagaże. No i przyzwoite koszty utrzymania. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukash4 Napisano 19 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2015 dzieki za odpowiedzi.... powoli utwierdzam sie w Octavii II. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 19 Września 2015 Udostępnij Napisano 19 Września 2015 Nie rozumiem zachwytu na Octą na TAXI ... TAXI ma oferować pasażerom wygodę, a gdzie ta wygoda w ciasnej Octavii? Brzmi to tak, jakby każdy zamawiający/łapiący TAXI wybierał się tym pojazdem na drugi koniec Polski. Bez przesady, taksówkami jeździ się (najczęściej) lokalnie. Sam, gdybym stał przed wyborem wozu na TAXI, celował bym w coś "wyższego", do czego się wsiada wygodnie, nawet kosztem wyglądu reprezentacyjnej limuzyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mars_wrc Napisano 19 Września 2015 Udostępnij Napisano 19 Września 2015 Wiadomo, że jak zamawiam na tel to biorę co przyjedzie. Ale jak rzadko, bo rzadko, ale jak biorę z postoju to wybieram coś wygodnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 20 Września 2015 Udostępnij Napisano 20 Września 2015 ale jak biorę z postoju to wybieram coś wygodnego I się okazuje, że to "coś wygodnego" ma zapadniętą kanapę, amortyzatory zamontowane w fabryce 500 kkm temu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 20 Września 2015 Udostępnij Napisano 20 Września 2015 I dużą ilość miejsca (porównanie omegi do np. octy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mars_wrc Napisano 20 Września 2015 Udostępnij Napisano 20 Września 2015 I się okazuje, że to "coś wygodnego" ma zapadniętą kanapę, amortyzatory zamontowane w fabryce 500 kkm temu Zapewne te mniejsze auta (Octa) są w stanie idealnym. Po co taki post? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomcatT4 Napisano 21 Września 2015 Udostępnij Napisano 21 Września 2015 U mojego mechanika od Cytryn pojawia się coraz więcej taksówek C5. Taksówkarze pytani o powód przesiadki np. z praktycznie bezproblemowej Octavii II do trochę bardziej kapryśnej C5I lub C5II (FL) odpowiadają podobnie, np. młody taksówkarz: "Po dwóch latach zaczęły mnie tak plecy boleć od jeżdżenia Octavią po dziurach, że postanowiłem zadbać o kręgosłup kosztem częstszych wizyt w serwisie."Zaczynają doceniają hydrozawieszenie, które jeśli jest zadbane będzie bezawaryjne i nieporównywalnie bardziej komfortowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 21 Września 2015 Udostępnij Napisano 21 Września 2015 Po co taki post? Żeby pokazać, że z taxi to loteria. Może w teorii być superfura, ale będzie dojechana maksymalnie i zero komfortu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 21 Września 2015 Udostępnij Napisano 21 Września 2015 Z doswiadczenia - Avensis. Nie wiem jednak jak tam z LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 21 Września 2015 Udostępnij Napisano 21 Września 2015 U mojego mechanika od Cytryn pojawia się coraz więcej taksówek C5. Taksówkarze pytani o powód przesiadki np. z praktycznie bezproblemowej Octavii II do trochę bardziej kapryśnej C5I lub C5II (FL) odpowiadają podobnie, np. młody taksówkarz: "Po dwóch latach zaczęły mnie tak plecy boleć od jeżdżenia Octavią po dziurach, że postanowiłem zadbać o kręgosłup kosztem częstszych wizyt w serwisie." Zaczynają doceniają hydrozawieszenie, które jeśli jest zadbane będzie bezawaryjne i nieporównywalnie bardziej komfortowe. Sąsiad ma C5 na taksówce, powiedział ostatnio że nigdy więcej takiego błędu nie popełni. Psuje się prawie wszystko, koszty duże a auto kompletnie nie wytrzymuje takiej eksploatacji. Ostatnia diagnoza to kończący się silink (noPb + lpg), w serwisie się dowiedział, że to norma i te silniki niewiele pow 200kkm dojeżdzają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 21 Września 2015 Udostępnij Napisano 21 Września 2015 Sąsiad ma C5 na taksówce, powiedział ostatnio że nigdy więcej takiego błędu nie popełni. Psuje się prawie wszystko, koszty duże a auto kompletnie nie wytrzymuje takiej eksploatacji. Ostatnia diagnoza to kończący się silink (noPb + lpg), w serwisie się dowiedział, że to norma i te silniki niewiele pow 200kkm dojeżdzają. O ktory model C5 i silnik chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 21 Września 2015 Udostępnij Napisano 21 Września 2015 Sąsiad ma C5 na taksówce, powiedział ostatnio że nigdy więcej takiego błędu nie popełni. Psuje się prawie wszystko, koszty duże a auto kompletnie nie wytrzymuje takiej eksploatacji. Ostatnia diagnoza to kończący się silink (noPb + lpg), w serwisie się dowiedział, że to norma i te silniki niewiele pow 200kkm dojeżdzają. w moim starym C5 jak sprzedawałem miał 220 tys km i silnik był żyleta silnik 2.0 + LPG, nigdy z silnikiem nie było z nim żadnych problemow, z reszta auta to już różnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 21 Września 2015 Udostępnij Napisano 21 Września 2015 O ktory model C5 i silnik chodzi? I gen, silnik 2.0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 21 Września 2015 Udostępnij Napisano 21 Września 2015 I gen, silnik 2.0 To ja nie wiem co tam sie moze popsuc w tym silniku Chyba, ze on juz 3 raz przekreca 200kkm Jedynie czasem lubily wypic troche oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 21 Września 2015 Udostępnij Napisano 21 Września 2015 w moim starym C5 jak sprzedawałem miał 220 tys km i silnik był żyleta silnik 2.0 + LPG, nigdy z silnikiem nie było z nim żadnych problemow, z reszta auta to już różnie U niego pojawiły się problemy z odpalaniem po nocy, okazało się że silnik ma słabą kompresję i jak to serwis nazwał silnik się kończy i TTTM. Dla mnie też było to dziwne, że <300kkm w prosty silnik benzynowy może się skończyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 21 Września 2015 Udostępnij Napisano 21 Września 2015 Nie rozumiem zachwytu na Octą na TAXI ... TAXI ma oferować pasażerom wygodę, a gdzie ta wygoda w ciasnej Octavii? Wiesz - po taxówkach jakimi ostatnio jeździłem to Octavia to szczyt luksusu. Może z wyjątkiem jednego MB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 21 Września 2015 Udostępnij Napisano 21 Września 2015 U niego pojawiły się problemy z odpalaniem po nocy, okazało się że silnik ma słabą kompresję i jak to serwis nazwał silnik się kończy i TTTM. Dla mnie też było to dziwne, że <300kkm w prosty silnik benzynowy może się skończyć Nie kończą się. Spokojnie przejeżdżają 500 kkm. Może kupił przystanek. Albo miał zepsute LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 21 Września 2015 Udostępnij Napisano 21 Września 2015 Nie kończą się. Spokojnie przejeżdżają 500 kkm. Może kupił przystanek. Albo miał zepsute LPG. Tak celowo kupił takie auto i teraz zwala na cytrynę Serwis mu zresztą powiedział, że TTTM. Dowiem się co to za serwis i jaki dokładnie to silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 21 Września 2015 Udostępnij Napisano 21 Września 2015 Tak celowo kupił takie auto i teraz zwala na cytrynę Serwis mu zresztą powiedział, że TTTM. Dowiem się co to za serwis i jaki dokładnie to silnik. Taksówkarzy widuję często u mojego mechanika. O ile jest jeden co dba o tyle pozostali to drut i to najtańszy. Ten silnik jest naprawdę prosty jak budowa cepa. Tam trudno coś zepsuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 21 Września 2015 Udostępnij Napisano 21 Września 2015 Trudno zepsuć? Wystarczy wyrzucić filtr powietrza i zobaczymy ile pojeździ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 21 Września 2015 Udostępnij Napisano 21 Września 2015 Ten silnik jest naprawdę prosty jak budowa cepa. Tam trudno coś zepsuć. Wciaż nie wiadomo o jaki silnik idzie (HPI czy EW10) a wyrokujecie. Natomiast C5 MKI na taksówkę jak najbardziej. Jestem jednak zdania, że trudno kupić taką C5 do jazdy, "na gotowo", bo sprawnej C5-tki kto by się pozbywał? Natomiast ceny są tak śmiesznie niskie, że warto zostawić trochę gotówki i dprpowadzić do ładu. Biorąc w sumie - nie zrujnuje. Kluczowych punktów do ogarnięcia jest zazwyczaj kilka typowych. I żadne to są czary-mary dla mechaników - przynajmniej w Warszawie. Na TAXI i warszawie C5 MKI oraz MKII jeździ cała masa. Tak jak kiedyś popularne były 406 (też często z silnikami EW10) tak teraz prędzej spotkać C5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 21 Września 2015 Udostępnij Napisano 21 Września 2015 Wciaż nie wiadomo o jaki silnik idzie (HPI czy EW10) a wyrokujecie. Natomiast C5 MKI na taksówkę jak najbardziej. Jestem jednak zdania, że trudno kupić taką C5 do jazdy, "na gotowo", bo sprawnej C5-tki kto by się pozbywał? Natomiast ceny są tak śmiesznie niskie, że warto zostawić trochę gotówki i dprpowadzić do ładu. Biorąc w sumie - nie zrujnuje. Kluczowych punktów do ogarnięcia jest zazwyczaj kilka typowych. I żadne to są czary-mary dla mechaników - przynajmniej w Warszawie. Na TAXI i warszawie C5 MKI oraz MKII jeździ cała masa. Tak jak kiedyś popularne były 406 (też często z silnikami EW10) tak teraz prędzej spotkać C5. Gdyby to byl HPI to raczej by go nie gazowal Mimo wszystko, zabic EW10 w 200kkm to trzeba sie postarac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 21 Września 2015 Udostępnij Napisano 21 Września 2015 Gdyby to byl HPI to raczej by go nie gazowal No raczej Choć może się uparł i zagazował. I stąd problemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.