Skocz do zawartości

Auto na taxi?


lukash4

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się jakie auto byłoby najlepsze jako taksówka...

 

Moje propozycje to:

- Octavia II

- Avensis II

- Vectra c

- Accord VII

- Cruze

 

Skłaniam się raczej do benzyny +gaz.

Domyślam się, że zbytnia inwestycja w auto nie ma sensu ale z drugiej strony przesiadując w nim sporo czasu chciałbym żeby jakoś to wyglądało i zapewniało trochę komfortu.

 

Macie jakieś doświadczenia i ew. propozycje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się jakie auto byłoby najlepsze jako taksówka...

 

Moje propozycje to:

- Octavia II

- Avensis II

- Vectra c

- Accord VII

- Cruze

 

Skłaniam się raczej do benzyny +gaz.

Domyślam się, że zbytnia inwestycja w auto nie ma sensu ale z drugiej strony przesiadując w nim sporo czasu chciałbym żeby jakoś to wyglądało i zapewniało trochę komfortu.

 

Macie jakieś doświadczenia i ew. propozycje?

 

Prius III

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na TAXI brał albo Omegę BFL lub SuperB'a I/II gen. Swego czasu myślałem nad dorabianiem sobie właśnie TAXI (zus płacę tak czy siak) i jakbym kupował to właśnie Omegę. 

 

Nie rozumiem zachwytu na Octą na TAXI ... TAXI ma oferować pasażerom wygodę, a gdzie ta wygoda w ciasnej Octavii?

 

Mechanicznie / cenowo SuperB I sie chyba strasznie nie różni od Octy II, czy się mylę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na TAXI brał albo Omegę BFL lub SuperB'a I/II gen. Swego czasu myślałem nad dorabianiem sobie właśnie TAXI (zus płacę tak czy siak) i jakbym kupował to właśnie Omegę. 

 

Nie rozumiem zachwytu na Octą na TAXI ... TAXI ma oferować pasażerom wygodę, a gdzie ta wygoda w ciasnej Octavii?

 

 

Sądzisz że jak będzie oferował Octavie to będzie miał mniej klientów niż gdyby oferował SuperBa? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem zachwytu na Octą na TAXI ... TAXI ma oferować pasażerom wygodę, a gdzie ta wygoda w ciasnej Octavii?

 

 

Brzmi to tak, jakby każdy zamawiający/łapiący TAXI wybierał się tym pojazdem na drugi koniec Polski. Bez przesady, taksówkami jeździ się (najczęściej) lokalnie. 

Sam, gdybym stał przed wyborem wozu na TAXI, celował bym w coś "wyższego", do czego się wsiada wygodnie, nawet kosztem wyglądu reprezentacyjnej limuzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mojego mechanika od Cytryn pojawia się coraz więcej taksówek C5. Taksówkarze pytani o powód przesiadki np. z praktycznie bezproblemowej Octavii II do trochę bardziej kapryśnej C5I lub C5II (FL) odpowiadają podobnie, np. młody taksówkarz: "Po dwóch latach zaczęły mnie tak plecy boleć od jeżdżenia Octavią po dziurach, że postanowiłem zadbać o kręgosłup kosztem częstszych wizyt w serwisie."
Zaczynają doceniają hydrozawieszenie, które jeśli jest zadbane będzie bezawaryjne i nieporównywalnie bardziej komfortowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mojego mechanika od Cytryn pojawia się coraz więcej taksówek C5. Taksówkarze pytani o powód przesiadki np. z praktycznie bezproblemowej Octavii II do trochę bardziej kapryśnej C5I lub C5II (FL) odpowiadają podobnie, np. młody taksówkarz: "Po dwóch latach zaczęły mnie tak plecy boleć od jeżdżenia Octavią po dziurach, że postanowiłem zadbać o kręgosłup kosztem częstszych wizyt w serwisie."

Zaczynają doceniają hydrozawieszenie, które jeśli jest zadbane będzie bezawaryjne i nieporównywalnie bardziej komfortowe.

 

Sąsiad ma C5 na taksówce, powiedział ostatnio że nigdy więcej takiego błędu nie popełni. Psuje się prawie wszystko, koszty duże a auto kompletnie nie wytrzymuje takiej eksploatacji. Ostatnia diagnoza to kończący się silink (noPb + lpg), w serwisie się dowiedział, że to norma i te silniki niewiele pow 200kkm dojeżdzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sąsiad ma C5 na taksówce, powiedział ostatnio że nigdy więcej takiego błędu nie popełni. Psuje się prawie wszystko, koszty duże a auto kompletnie nie wytrzymuje takiej eksploatacji. Ostatnia diagnoza to kończący się silink (noPb + lpg), w serwisie się dowiedział, że to norma i te silniki niewiele pow 200kkm dojeżdzają.

 

O ktory model C5 i silnik chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sąsiad ma C5 na taksówce, powiedział ostatnio że nigdy więcej takiego błędu nie popełni. Psuje się prawie wszystko, koszty duże a auto kompletnie nie wytrzymuje takiej eksploatacji. Ostatnia diagnoza to kończący się silink (noPb + lpg), w serwisie się dowiedział, że to norma i te silniki niewiele pow 200kkm dojeżdzają.

w moim starym C5 jak sprzedawałem miał 220 tys km i silnik był żyleta

silnik 2.0 + LPG, nigdy z silnikiem nie było z nim żadnych problemow, z reszta auta to już różnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim starym C5 jak sprzedawałem miał 220 tys km i silnik był żyleta

silnik 2.0 + LPG, nigdy z silnikiem nie było z nim żadnych problemow, z reszta auta to już różnie

 

U niego pojawiły się problemy z odpalaniem po nocy, okazało się że silnik ma słabą kompresję i jak to serwis nazwał silnik się kończy i TTTM.

Dla mnie też było to dziwne, że <300kkm w prosty silnik benzynowy może się skończyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U niego pojawiły się problemy z odpalaniem po nocy, okazało się że silnik ma słabą kompresję i jak to serwis nazwał silnik się kończy i TTTM.

Dla mnie też było to dziwne, że <300kkm w prosty silnik benzynowy może się skończyć

 

Nie kończą się. Spokojnie przejeżdżają 500 kkm. Może kupił przystanek. Albo miał zepsute LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kończą się. Spokojnie przejeżdżają 500 kkm. Może kupił przystanek. Albo miał zepsute LPG.

 

Tak celowo kupił takie auto i teraz zwala na cytrynę :)

Serwis mu zresztą powiedział, że TTTM. Dowiem się co to za serwis i jaki dokładnie to silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak celowo kupił takie auto i teraz zwala na cytrynę :)

Serwis mu zresztą powiedział, że TTTM. Dowiem się co to za serwis i jaki dokładnie to silnik.

 

Taksówkarzy widuję często u mojego mechanika. O ile jest jeden co dba o tyle pozostali to drut i to najtańszy.

Ten silnik jest naprawdę prosty jak budowa cepa. Tam trudno coś zepsuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik jest naprawdę prosty jak budowa cepa. Tam trudno coś zepsuć.

Wciaż nie wiadomo o jaki silnik idzie (HPI czy EW10) a wyrokujecie.

Natomiast C5 MKI na taksówkę jak najbardziej.

Jestem jednak zdania, że trudno kupić taką C5 do jazdy, "na gotowo", bo sprawnej C5-tki kto by się pozbywał?

Natomiast ceny są tak śmiesznie niskie, że warto zostawić trochę gotówki i dprpowadzić do ładu.

Biorąc w sumie - nie zrujnuje.

Kluczowych punktów do ogarnięcia jest zazwyczaj kilka typowych.

I żadne to są czary-mary dla mechaników - przynajmniej w Warszawie.

Na TAXI i warszawie C5 MKI oraz MKII jeździ cała masa. Tak jak kiedyś popularne były 406 (też często z silnikami EW10) tak teraz prędzej spotkać C5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wciaż nie wiadomo o jaki silnik idzie (HPI czy EW10) a wyrokujecie.

Natomiast C5 MKI na taksówkę jak najbardziej.

Jestem jednak zdania, że trudno kupić taką C5 do jazdy, "na gotowo", bo sprawnej C5-tki kto by się pozbywał?

Natomiast ceny są tak śmiesznie niskie, że warto zostawić trochę gotówki i dprpowadzić do ładu.

Biorąc w sumie - nie zrujnuje.

Kluczowych punktów do ogarnięcia jest zazwyczaj kilka typowych.

I żadne to są czary-mary dla mechaników - przynajmniej w Warszawie.

Na TAXI i warszawie C5 MKI oraz MKII jeździ cała masa. Tak jak kiedyś popularne były 406 (też często z silnikami EW10) tak teraz prędzej spotkać C5.

 

Gdyby to byl HPI to raczej by go nie gazowal ;]

Mimo wszystko, zabic EW10 w 200kkm to trzeba sie postarac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.