Skocz do zawartości

Opinie na temat żarówek


Fidel71

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym poznać Wasze doświadczenia z żarówkami typu premium - mowa o typie żarówki H4.

 

Samochód kilkuletni, reflektory w stanie w zasadzie fabrycznym, nie zmatowiałe, nie pożółkłe.

 

Do tej pory używano żarówek typu Narva, Osram Original - jednym słowem markowe ale najtańsze za kwoty rzędu 12-15zł/szt.

Ich żywotność to okres pomiędzy 9, a 12 miesięcy.

 

Strumień światła zawsze bardzo dobry, brak narzekań na doświetlanie drogi.

 

 

 

Przyszedł czas na wymianę, bo jedna właśnie padła i pytanie jest czy warto inwestować w takie jak poniżej:

 

 

1) Osram Night Breaker Unlimited - Duo Pack ok. 85zł.

2). Philips X-treme Vision 130% - cena j/w

3) Philips Vision Plus + 60%  - około 60zł za komplet

 

 

 

Jak widać cenowo różnica jest potężna w stosunku do najtańszych markowych. A jak z rzeczywistymi parametrami? Dają one coś?

Jak z ich żywotnością, bo domyślam się, że jest to typowe coś za coś - więcej światła kosztem krótszego życia żarnika.

Zaznaczam, że mowa o reflektorze o parametrach fabrycznych, a nie taki, w który trzeba ładować coś mocniejszego, by jako tako świecił.

 

 

 

Wszelkie opinie mile widziane.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w l200 zjezdzilem rozne wersje zarowek H4 i najlepiej swiecily Tungsram TUNGSRAM H4 60/55W Megalight Ultra +120%. Wczoraj przepalila mi sie pierwsza, swiecila rowno 2 lata. Teraz na szybko zalozylem Philipsa + 60% i jest kupa.

edit: nie sugeruj sie haslami tuning itd. i ta niebieska banka, zarowki daja rowne biale swiatlo i co wazne wlasciwie biale

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w l200 zjezdzilem rozne wersje zarowek H4 i najlepiej swiecily Tungsram TUNGSRAM H4 60/55W Megalight Ultra +120%. Wczoraj przepalila mi sie pierwsza, swiecila rowno 2 lata. Teraz na szybko zalozylem Philipsa + 60% i jest kupa.

edit: nie sugeruj sie haslami tuning itd. i ta niebieska banka, zarowki daja rowne biale swiatlo i co wazne wlasciwie biale

ten Tungsram wydaje się być całkiem sensownym wyborem jeśli chodzi o stosunek ceny do jakości i ogólnie parametrów.

 

Ale właśnie obdzwaniam 3ci sklep moto w moim mieście i nigdzie nie mają, nawet do sprowadzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem warto, choć nie jest to tak spektakularna różnica jaką obiecują w reklamach - ale to wydaje się oczywiste.

Przerobiłem

Philipsy VP+50; +60; SilverVision, Osramy Bilux, Tungsramy i GE +60 (+90 czeka na półce). Skutecznością wszystkie zbliżone. Biluxy i SV dawały fajniejszą/bielszą barwę i w moim odczuciu SV lepiej pracowały na znakach.

Cenowo i dostępnością wygrywają Tungsramy +60 i tego teraz najczęściej używam.

 

Philipsy Xtreme z opinii znajomych szybko się palą, więc nie uzasadniają wydawania takiej kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie tungsramy +60% są b.dobre. Takich lepsiejszych żarówek używałem w autach które miały kiepskie fabryczne światła i tam był tego sens. Jednak w autach z dobrymi reflektorami fabrycznymi wystarczają zwykłe narvy czy osram. Więc jak swieci dobrze to po co kombinować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masakra doplacac do zarowek rownowartosc pewnie z 3-5 kompletow normalnych.

Oczekujecie przyrostu swiatla + 200% i zywotnosci 5x wiekszej? Premium kosztuje i szybciej sie zuzywa.

To jak z kazda rzecza bardziej wysilona. Jest lepsza ale jej czas sprawnosci drastycznie spada.

Podejrzewam ze w takich zarowkach podciaga sie maksymalnie moc ale tak.zeby miescila sie w gornych granicach tolerancji. Stosuje cieńszy drucik wolframowy a zarazem świeci on jaśniej lecz szybciej sie przepala albo mozliwe ze miesza sie barwy tzn napyla bańke niebieskawa warstwa lakieru i moze jest zludzenie ze jest jasniej. A moze to tez kwestia odblysnika w zarowce. Manipulacja nim tez pewnie daje w wiekszosci lepsze efekty oswietlenia drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masakra doplacac do zarowek rownowartosc pewnie z 3-5 kompletow normalnych.

Oczekujecie przyrostu swiatla + 200% i zywotnosci 5x wiekszej? Premium kosztuje i szybciej sie zuzywa.

To jak z kazda rzecza bardziej wysilona. Jest lepsza ale jej czas sprawnosci drastycznie spada.

Podejrzewam ze w takich zarowkach podciaga sie maksymalnie moc ale tak.zeby miescila sie w gornych granicach tolerancji. Stosuje cieńszy drucik wolframowy a zarazem świeci on jaśniej lecz szybciej sie przepala albo mozliwe ze miesza sie barwy tzn napyla bańke niebieskawa warstwa lakieru i moze jest zludzenie ze jest jasniej. A moze to tez kwestia odblysnika w zarowce. Manipulacja nim tez pewnie daje w wiekszosci lepsze efekty oswietlenia drogi.

 

Albo sama czystość / przepuszczalność szkła żarówki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym poznać Wasze doświadczenia z żarówkami typu premium - mowa o typie żarówki H4.

 

Samochód kilkuletni, reflektory w stanie w zasadzie fabrycznym, nie zmatowiałe, nie pożółkłe.

 

Do tej pory używano żarówek typu Narva, Osram Original - jednym słowem markowe ale najtańsze za kwoty rzędu 12-15zł/szt.

Ich żywotność to okres pomiędzy 9, a 12 miesięcy.

 

Strumień światła zawsze bardzo dobry, brak narzekań na doświetlanie drogi.

 

 

 

Przyszedł czas na wymianę, bo jedna właśnie padła i pytanie jest czy warto inwestować w takie jak poniżej:

 

 

1) Osram Night Breaker Unlimited - Duo Pack ok. 85zł.

2). Philips X-treme Vision 130% - cena j/w

3) Philips Vision Plus + 60%  - około 60zł za komplet

 

 

 

Jak widać cenowo różnica jest potężna w stosunku do najtańszych markowych. A jak z rzeczywistymi parametrami? Dają one coś?

Jak z ich żywotnością, bo domyślam się, że jest to typowe coś za coś - więcej światła kosztem krótszego życia żarnika.

Zaznaczam, że mowa o reflektorze o parametrach fabrycznych, a nie taki, w który trzeba ładować coś mocniejszego, by jako tako świecił.

 

 

 

Wszelkie opinie mile widziane.

Bardzo dobrze spisywały mi się żarówki H4 +60 % philipsa(i długo działały).Wszelkie +100 +120% przeważnie miałby żywotność 3-6 miesięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tungsramy do jedna z niewielu firm które produkują w Europie a nie w chinach. Godne polecenia żarówki, osobiście jeździłem przez 1.5 roku  na bluish sportlight

Kilka dni temu montowałem cartechnic h7 - produkcja niemiecka.

Wczoraj zdemontowałem Narvę z drugiego samochodu - produkcja Polska i Niemiecka. Montowałem osramy ultra life ale nie patrzyłem gdzie produkcja ;/

 

Co ciekawe, te osramy h4 świecą bardzo mocno zadowalająco. Lepiej niż cartechnic h7. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja chyba jako jedyny mogę obecnie polecić Wurth!

 

Kilka dni temu przepaliły się (H7) po 71 kkm, zamontowane przez serwis w aucie w czerwcu 2012. Auto w sumie jeżdżone dość sporo w mieście. Nigdy żadne jeszcze tyle nie wytrzymały. A wcale nie świeciły gorzej niż jakieś + 500% itp.

Po prostu porządna żarówka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chyba jako jedyny mogę obecnie polecić Wurth!

 

Kilka dni temu przepaliły się (H7) po 71 kkm, zamontowane przez serwis w aucie w czerwcu 2012. Auto w sumie jeżdżone dość sporo w mieście. Nigdy żadne jeszcze tyle nie wytrzymały. A wcale nie świeciły gorzej niż jakieś + 500% itp.

Po prostu porządna żarówka!

Dla Wurtha wiele rzeczy produkuje Bosch, myślę że z żarówkami jest tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym poznać Wasze doświadczenia z żarówkami typu premium - mowa o typie żarówki H4.

 

Przez ostatnie 15 lat w dwóch samochodach zjeździłem większość dostępnych na rynku firmowych żarówek H4 premium  - różnych +30%, +60%, +120% itp.  Philipsy, Osramy, Tungsramy, Lidle, Narvy, GE itp. Białe-zwykłe, białe-niebieskie, all weather itp.

Subiektywnie najlepiej jeździ mi się na żarówkach Osram Night Breaker. Najlepszy stosunek ceny do jakości mają Tungsramy.

Chyba żadne nie wytrzymały dłużej niż 6 miesięcy - zwykle 3 - 4 miesiące a więc około 15.000 km i kaput

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carrefour H4, Carrefour H7 i nie żartuję. Przrobiłem już tyle Philipsów (kila rodzajów), Tungsramów, Narwi, Osramów, wszystkiego... te stanowczo najlepsze, a cena/jakość w ogóle super :) Zaraz potem Tungsram +90, +60 niewiele lepsze od zwykłych ale tanie i dobre, +120 za szybko się przepalają, chociaż H4 powinny dłużej wytrzymać. Spróbuj Carrefour, mówię Ci, ja się podniecałem tematem żarówek przez lata i wieeeleee tego przerobiłem, przy czym obaliłem kilka mitów, np. Philips Vision +30% są beznadziejne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja na tym jeżdżę (H4) - ale da się kupić taniej. Są o wiele lepsze od wszelkiej maści Philipsów itp. Wytrzymują około 15-20 tysięcy km.

 

Ja mam Night Breaker w wersji H1. Już drugi komplet. Z pierwszego jedna żarówka przepaliła się już po kilku miesiącach, a drugi działa już dobre półtora roku, jak nie dłużej. Pierwszy kupowałem przez internet, drugi w makro, może to jest kluczowe. Po testach różnych żarówek Philips, Bosh, Osram itd, te NightBreakery uważam za najlepsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym poznać Wasze doświadczenia z żarówkami typu premium - mowa o typie żarówki H4.

 

Samochód kilkuletni, reflektory w stanie w zasadzie fabrycznym, nie zmatowiałe, nie pożółkłe.

 

Do tej pory używano żarówek typu Narva, Osram Original - jednym słowem markowe ale najtańsze za kwoty rzędu 12-15zł/szt.

Ich żywotność to okres pomiędzy 9, a 12 miesięcy.

 

Strumień światła zawsze bardzo dobry, brak narzekań na doświetlanie drogi.

 

 

 

Przyszedł czas na wymianę, bo jedna właśnie padła i pytanie jest czy warto inwestować w takie jak poniżej:

 

 

1) Osram Night Breaker Unlimited - Duo Pack ok. 85zł.

2). Philips X-treme Vision 130% - cena j/w

3) Philips Vision Plus + 60%  - około 60zł za komplet

 

 

 

Jak widać cenowo różnica jest potężna w stosunku do najtańszych markowych. A jak z rzeczywistymi parametrami? Dają one coś?

Jak z ich żywotnością, bo domyślam się, że jest to typowe coś za coś - więcej światła kosztem krótszego życia żarnika.

Zaznaczam, że mowa o reflektorze o parametrach fabrycznych, a nie taki, w który trzeba ładować coś mocniejszego, by jako tako świecił.

 

 

 

Wszelkie opinie mile widziane.

hella

tylko i wyłącznie

moim zdaniem sporo lepsze od wszelkich +1500%

ostatnio zmieniałem 3 lata temu ale mam światła drl więc może tu jest coś na rzeczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od lat używam takich normalnych, nominalnych, bądź takich o przedłużonym żywocie. Ostatni raz zmieniałem żarówki 2 lata temu :)

Uzywam też najzwyklejszych H4 firmy nawet nie pamiętam, ale takze nie pamiętam, kiedy mi się oststni raz żarówka w reflektorze przepaliła. W uno po prostu co 3-4 lata wymieniam kompletne reflektory z zarówkami, mieszcżac się w 200 zł ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.