Skocz do zawartości

BRC czy składak na STAGU do Hondy Accord VIII?


Mirron

Rekomendowane odpowiedzi

Sugerujesz że wszystkie inne instalacje są kładzione zgodnie ze sztuką ;]

 

Wiesz c mi Struna powiedział - że na żadnej instalacji nie udało się uzyskać tak zbliżonego przebiegu mocy do benzyny jak na BRC. Więc skoro jest taka badziewna i nie da się tam nic regulować to wytłumacz ten fenomen.

A przypominam Ci że adaptacja map przy pomocy ODB w pewnej rodzimej instalacji potrafiła się skończyć zniszczeniem silnika.

Nie przekonasz :) ze względu na to, że:

1. na montażu BRC zarobisz x zł bo płacisz za zestaw 2800

2. na SAG-u,LPG-Techu zarobisz x bo płacisz za zestaw 2800

Cenę gratów widać na alledrogo.

 

PS

BRC wybacza wiele błędów montażowych i przebiegi powyżej 100 000 bez naprawy i z zaniedbaniami są bezproblemowe :)

 

PS2

Miałem chyba wszystkie opcje w samochodach: Lovato (teraz Landi ...) i polskiego STAG-a i wedle mnie:

1. Prins

2. Landi Renzo vs BRC

3. Lovato

długo nic

4. składaki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Nie zajmuje się montażem tylko strojeniem. Chyba wszystkiego co jest na rynku. I mają własną hamownie.
 

Nie montuje tylko stroi ... Te źle zamontowane też stroi czy przerabia aby było dobrze? Bo jeśli nie montuje to skąd wie że jest źle zamontowane? 

 


W całym zakresie obrotów wyszło lepiej?

Tego nie wiem , nie byłem przy hamowaniu ale mogę się dowiedzieć. To mój dobry znajomy i mam do niego nr telefonu. Mogę zadzwonić i zapytać , jeśli to aż takie ważne.


A Hany się rozsypały po 5 kkm jak u mnie

Był niedawno na wymianie filtrów po 30 kkm i wszystko było ok. Hany rzeczywiście padły na jakości ale musiałeś mieć wyjątkowego pecha lub trafiłeś na podróbki. Z resztą choćby nawet , to jakąś gwarancję od sprzedawcy miałeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Nie przekonasz :) ze względu na to, że:

 

Nie zamierzam nikogo przekonywać. Każda z instalacji ma swoje wady i zalety. Jedne sprawdzają się dobrze w jednych autach, inne w innych. Tylko dla mnie dziwne jest przekonanie że instalacja jest do d... bo nie widziałem poprawnie zmontowanej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ale przyznasz, że na instalacjach z PL zarabia się najlepiej  :)

Bo na ten przykład w Poczesnej instalka koszutje około 1800 a w innych regionach około 2800 :)

 

PS

Wiem bo sam jechałem do Częstochowy zamontować STAG-a do mojego byłego Seata Arosy za 1400 (na STAG-u, alasce, "Reg Fastach" i butli w koło. I wsio było OK. przez 2 lata, a później do "żyda" :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Nie montuje tylko stroi ... Te źle zamontowane też stroi czy przerabia aby było dobrze? Bo jeśli nie montuje to skąd wie że jest źle zamontowane?

Ja to się mówi robi co może. Moje dwa auta wystroił idealnie mimo że paru poległo po drodze. I nigdy nie krytykuje.

 


Tego nie wiem , nie byłem przy hamowaniu ale mogę się dowiedzieć. To mój dobry znajomy i mam do niego nr telefonu. Mogę zadzwonić i zapytać , jeśli to aż takie ważne.

Daj spokój. Nie ma żadnego znaczenia.

 


Był niedawno na wymianie filtrów po 30 kkm i wszystko było ok. Hany rzeczywiście padły na jakości ale musiałeś mieć wyjątkowego pecha lub trafiłeś na podróbki. Z resztą choćby nawet , to jakąś gwarancję od sprzedawcy miałeś ?

To trochę skomplikowane. Nie przypuszczałem że to wtryskiwacze i trochę za długo próbowałem to naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem. Problem w tym że jak ktoś chce to porządnie zrobić to wcale nie jest tak tanio.

"Wim" pracowałem w dwóch ASO i dla wprawionych 2 chłopaków założenie instalki ze strojeniem na  "mieście" to 6 roboczogodzin :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugerujesz że wszystkie inne instalacje są kładzione zgodnie ze sztuką ;]

 

Wiesz c mi Struna powiedział - że na żadnej instalacji nie udało się uzyskać tak zbliżonego przebiegu mocy do benzyny jak na BRC. Więc skoro jest taka badziewna i nie da się tam nic regulować to wytłumacz ten fenomen.

A przypominam Ci że adaptacja map przy pomocy ODB w pewnej rodzimej instalacji potrafiła się skończyć zniszczeniem silnika.

Nie jestem instalatorem lpg i nie zarabiam na tym. W życiu założyłem 3 instalki, w swoich prywatnych samochodach. Pierwsza w Marei 1.6 16V na stagu 300, alasce i valtekach najtańszych (było to 8 lat temu), hamownia pokazała 107KM na noPb i 104KM na lpg. Drugiego auta nie mierzyłem, ale też na stagu i wtryskach reg fast osiągał prędkość max na lpg. W BMW założyłem lpgtech, reduktor ac01, barracudy na adapterach pojedynczo, hamownia pokazała 4KM mniej na lpg, a poniżej 2800 rpm na gazie jest więcej mocy i Nm. Przebieg mocy możesz sobie obejrzeć, a teraz pomyśl, ile można poprawić, gdyby moją instalkę wystroił ktoś z doświadczeniem, np Struna.

ccc5dd1b0baa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nawet położona byle jak działa całkiem dobrze. A to bardzo dobrze o niej świadczy. I położona zgodnie ze sztuką działa dużo lepiej od większości składanych instalacji.

Działa tak sobie. Nie powiesz mi, że BRC z taką pajęczyną pod maską działa, gdy silnik ma 15 *C, a po rozgrzaniu reakcja na pedał gazu jest idealna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


BRC wybacza wiele błędów montażowych i przebiegi powyżej 100 000 bez naprawy i z zaniedbaniami są bezproblemowe

 

150 tys km zrobione na STAGu wtryski AC + reduktor AC zero problemów, a instalacji praktycznie pod maską nie było widać. Miałem też masę aut z LPG i trafiały się składaki tak samo jak i BRC i nie zapomnę naszej starej clio I ph II z 1998 roku 1.2 właśnie na instalacji BRC ten samochód NIE jechał a żaden serwis nie mógł sobie z nim dać rady, do wyprzedzania trzeba było przełączyć na pB bo auto nie przyśpieszało. Mój były szef był właścicielem jej od nowości a z LPG działy się tam cuda od samego początku... Kolega za to z LPG firmy Prins walczy praktycznie od zakupu BMW, czyli mija dwa lata i nawet Stefanowscy w Nagazie nie potrafili dać sobie z nią rady. Dlatego też bardzo dużo zależy od części zamontowanych pod maską, samych montażystów i wystrojenia. Ja dzięki znajomemu mam sprawdzony warsztat i tam tylko odważę się zamontować LPG i chodź mam montażystów 7km od domu nie zamierzam tam zaglądać po tym jak montaż wyglądał u znajomego w Polo i po licznych awariach instalki + głupiego tłumaczenia warsztatu, a pojechał tam raz że było taniej a dwa szybciej. Tam gdzie ja jeżdżę czas oczekiwania to min. 2 tygodnie zaś tam czekał 3 dni... I cena u nich obecnie 2200zł zaś tam 1800zł... Tylko że efekt widać gołym okiem po otwarciu maski... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działa tak sobie. Nie powiesz mi, że BRC z taką pajęczyną pod maską działa, gdy silnik ma 15 *C, a po rozgrzaniu reakcja na pedał gazu jest idealna.

 

Działa akceptowalnie dla większości użytkowników i nie rozwala przy tym silnika. Zrób taką pajęczynę na Stagu - zobaczysz czy w ogóle będzie jeździć. A BRC poprawiona i porządnie zestrojona jeździ idealnie w większości samochodów. I nigdzie nie piszę że Stag czy Lpgtech są złe. To wy usiłujecie udowodnić że są dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy przeglądach BRC w Czakramie zawsze jeżdżą.

8]  :facepalm: 

Na przeglądach nie jeżdżą - klient wjeżdża do warsztatu, podłączają kompa, wymieniają filtry, trochę przezywają "kuur... jaki gorący" i tyle  ;] - i to w "warsztacie czarkamu", w Mysłowicach. 

Choć i tak są lepsi od jednego z "autoryzowanego" warsztatu, gdzie mechanik mnie pytał - "a kompa podłączamy? dzieje się coś?" z wielką niechęcią w oczach ?  ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Działa akceptowalnie dla większości użytkowników i nie rozwala przy tym silnika.

Właśnie. Działa akceptowalnie. A to że mało kto wiąże źle zamontowaną instalację z rozwaleniem silnika , bo np. jest lubryfikacja i to chroni silnik , to już inna sprawa.


Zrób taką pajęczynę na Stagu - zobaczysz czy w ogóle będzie jeździć.

Oczywiście że będzie , mam wrzucić parę fotek? Może być zrobione i na pająka , jeśli połączenia są poprawne , to w czym problem?


A BRC poprawiona i porządnie zestrojona jeździ idealnie w większości samochodów.

Tak jak i każda inna.


To wy usiłujecie udowodnić że są dobre

Bo są dobe  :hehe: . To Ty nam próbujesz udowodnić że brc jest dobre a jest takie samo jak inne. Każda instalacja działa , jak jest poprawnie zamontowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie montuje tylko stroi ... Te źle zamontowane też stroi czy przerabia aby było dobrze? Bo jeśli nie montuje to skąd wie że jest źle zamontowane? 

 

 

Nie będę robił za Struny adwokata (choć jako Kolega powinienem), ograniczę się tylko do tego, że chłop jest rozgarnięty, zna się na tym i wie co robi. Resztę możesz sobie dopowiedzieć. Nie jest to pierwszy lepszy układacz czy autokalibrator.

 

Co do samej BRC - podzielam Twoje obserwacje: wszystkie instalacje BRC jakie widziałem były wrzucone bez ładu bez składu pod maskę.

Jednak co jest ciekawe - ludzie mający BRC w swoich autach osiągają o wiele niższe spalanie niż na dobrze wystrojonych składankach opartych o popularne sterowniki.

Znajomy ma identyczne auto jak moje. Jemu spalanie 10-11l/100km LPG wychodzi non stop. U mnie zejście do 10l graniczy z cudem i średnia z 15kkm to 11.5.

Korekty długoterminowe ma prawidłowe, ja też :-) Oba auta sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik to nie wszystko, zależy jeszcze jakie wtryskiwacze były w tym "składaku". Te w kompletach BRC akurat są zazwyczaj bardzo dobrej jakości, a w składakach można trafić na "cuda" w stylu Valteków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik to nie wszystko, zależy jeszcze jakie wtryskiwacze były w tym "składaku". Te w kompletach BRC akurat są zazwyczaj bardzo dobrej jakości, a w składakach można trafić na "cuda" w stylu Valteków.

 

Tak i do tego właśnie skłaniam się, że największym atutem BRC są wtryski. Chociaż Barracudy też uchodza za wtryskiwacze dobre jakościowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

moja opinia:

 

mam w 3. subaru instlacje BRC p&d w kazdym ponad 150kkm na LPG i ZADNYCH awarii tylko filtry co 15-30kkm

 

kolega ma w acordzie VII 2.0 instacje tez BRC p&d i zribil na nim ponad 200kkm  (auto ma obecnie 290kkm) bez zadenj awarii

 

sam wyciagnij wnioski

 

P.S> ani ja ani moj kolega nie mamy lubryfikacji 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyżej napisanej przez kolegę @@pepcio uwadze odn. ryzyka montażu w silniku I-VETC postanowiłem wysłać zapytanie do Hondy odn. przeciwwskazań montażu w silnikach 2.0 156KM R20A3, i oto co mi Honda odpisała:

 

"Szanowny Panie,

Dziękujemy za kontakt z firmą Honda.

Uprzejmie informujemy, iż silniki ZI pojazdów sprzedawanych w Europie zostały zaprojektowane pod kątem zasilania tylko i wyłącznie benzyną bezołowiową i producent nie przewiduje stosowania innych paliw. Negatywne doświadczenia wynikające z eksploatacji samochodów marki Honda z instalacjami LPG, spowodowały, że producent  na dzień dzisiejszy jednoznacznie wyklucza stosowanie takich instalacji.
Głównym przeciwwskazaniem do stosowania instalacji LPG w samochodach Honda jest sposób regulacji luzu zaworowego oraz rodzaj materiału z którego wykonana jest głowica cylindrów. Ze względu na rozszerzalność cieplną materiałów oraz postępujące zużycie współpracujących elementów, odpowiedni luz zaworowy jest niezbędny do zapewnienia poprawnej pracy jednostki napędowej. Zbyt mały luz zaworowy (lub jego brak) powoduje  że zawory nie zamykają się, co skutkuje spadkiem ciśnienia sprężania. Gdy zawory nie stykają się z gniazdami zaworowymi, podlegają silnym obciążeniom cieplnym, gdyż ich chłodzenie jest ograniczone. Konsekwencją jest uszkodzenie przylgni zaworów i gniazd zaworowych. Sytuacja taka następuje znacznie szybciej w pojazdach zasilanych gazem LPG. Spowodowane jest to wyższymi temperaturami spalania. W przypadku złego ustawienia składu mieszanki LPG-powietrze (skład ustawiono zbyt oszczędnie), temperatura spalania dodatkowo wzrasta. Uszkodzenia przylgni zaworów i gniazd zaworowych postępują jeszcze szybciej. 
Ponieważ oferowane obecnie silniki benzynowe Honda nie są wyposażone w hydrauliczną regulację luzu zaworowego, regulację taką należy przeprowadzać okresowo. Z powodów opisanych wyżej, samochody Honda wyposażone w instalację LPG wymagają przeprowadzenia regulacji luzu zaworowego znacznie częściej - nawet co 10 tys. km. Ponieważ właściciele zaniedbują wykonywanie tej czynności, zdarzają się uszkodzenia silników. Warto zwrócić uwagę, że regulacja luzu zaworowego wykonywana nawet co 10 tys. km nie gwarantuje żywotności silnika, jaką ten osiągnąłby przy zasilaniu benzyną. Jak dowiodły badania prowadzone w ośrodkach Honda, sytuacji nie poprawiają nawet dodatkowe układy lubryfikujące, które wprowadzają do układu zasilania dodatek, którego zadaniem jest ochrona zaworów. 
Poza opisanymi zjawiskami, warto przytoczyć inne mankamenty instalacji LPG. Należą do nich pogorszenie dynamiki pojazdu oraz ograniczenie jego funkcjonalności (zbiornik LPG). Ponadto większa ilość pary wodnej sprzyja korozji układu wydechowego, zdarzają się także uszkodzenia sondy lambda oraz katalizatora. Większe są również koszty przeglądów i serwisowania pojazdu z instalacją LPG. 
Idąc naprzeciw oczekiwaniom użytkowników swoich samochodów, Honda prowadzi obecnie prace wdrożeniowe mające na celu przystosowanie głowic silników ZI do zasilania LPG. Nadmienię, że firma posiada bogate doświadczenia w zakresie paliw gazowych i przygotowała już podobne wersje swoich pojazdów na inne rynki (np. Civic GX zasilany sprężonym gazem ziemnym). W przyszłości koncern zamierza zaoferować swoim klientom głowice wykonane z innych materiałów stopowych, przystosowanych do warunków pracy charakterystycznych do spalania gazu LPG. 
Reasumując – na dzień dzisiejszy montaż instalacji LPG wydaje się być przedsięwzięciem obarczonym ryzykiem uszkodzenia jednostki napędowej. Naszym zdaniem na ekonomikę eksploatacji pojazdu duży wpływ ma technika jazdy i wierzymy, że stosowanie zasad Eco-drivingu może przynieść wymierne korzyści. Silniki Honda posiadają bardzo duży potencjał w tym zakresie i oszczędności mogą okazać się całkiem spore.

Dziękujemy za zainteresowanie marką Honda i w razie pytań prosimy o kontakt.

Z poważaniem,

Honda Motor Europe Limited

(Sp. z o.o.) Oddział w Polsce"

 

I co, bać się i nie instalować czy traktować to jako zwykły dupochron Hondy w razie W?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyżej napisanej przez kolegę @@pepcio uwadze odn. ryzyka montażu w silniku I-VETC postanowiłem wysłać zapytanie do Hondy odn. przeciwwskazań montażu w silnikach 2.0 156KM R20A3, i oto co mi Honda odpisała:

 

"... Spowodowane jest to wyższymi temperaturami spalania. W przypadku złego ustawienia składu mieszanki LPG-powietrze (skład ustawiono zbyt oszczędnie), temperatura spalania dodatkowo wzrasta..."

 

I co, bać się i nie instalować czy traktować to jako zwykły dupochron Hondy w razie W?

 

Przedstawiciele STAGa mają inne zdanie w kwestii temperatury spalania lpg przy prawidłowo wyregulowanej mieszance - jest taka sama.

Oczywiście w przypadku nieprawidłowej mieszanki - ubogiej temperatura będzie wyższa, ale tak samo jest w przypadku zasilania benzyną, a obecne silniki często jeżdżą na ubogiej mieszance w zakresie małych obciążeń i niskich obrotów, bo wtedy po prostu mniej palą ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co, bać się i nie instalować czy traktować to jako zwykły dupochron Hondy w razie W?

 

Montować w dobrym warsztacie i jeździć.

 

 

Dla ułatwienia w dużym przybliżeniu: 200 h jazdy to ok. 10000 km.

post-148147-0-40054600-1458647886_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Montować w dobrym warsztacie i jeździć.

 

tak też uczyniłem umawiając się na instalacje, wybrałem jednak kombinacje na Stagu Qbox+, tylko jeszcze zastanawiam się nad wtryskami.... Hana, Baracuda czy ACW03... 

Wybór padł na staga z uwagi na "porządność" warsztatu.... majstry od BRC w Lublinie niestety nie mają dobrej renomy mimo iż są autoryzowanymi partnerami Czakramu, w dodatku miałem 2 auta z instalacjami BRC, w jednym przypadku 150kkm na gazie i lata dalej,  w drugim niestety wieczne problemy i co chwile wizyty w nieudolnych serwisach ..... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedstawiciele STAGa mają inne zdanie w kwestii temperatury spalania lpg przy prawidłowo wyregulowanej mieszance - jest taka sama.

 

Jest taka sama, a nawet może być niższa.

Jak miałem Octavię 1 1,8t (190 km) to podglądając temp. kata (w dużym uproszczeniu EGT) pokazywało na lpg ciutkę mniej niż na noPB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taka sama, a nawet może być niższa.

Jak miałem Octavię 1 1,8t (190 km) to podglądając temp. kata (w dużym uproszczeniu EGT) pokazywało na lpg ciutkę mniej niż na noPB.

Temperatura płomienia z LPG jest tylko trochę wyższa. Problem polega na tym, że czas spalania LPG jest dłuższy niż mieszaki benzynowej, dlatego płomień dłużej oddziałuje na wnętrze cylindra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ale dotyczy to właściwie tylko wolnych obrotów, przy wyższych prędkościach obrotowych różnica już nie jest tak wyraźna.

https://suw.biblos.pk.edu.pl/downloadResource&mId=140509

Bardzo fajne opracowanie porównujące spalanie różnych paliw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam to opracowanie. Wcale zjawisko nie dotyczy tylko wolnych obrotów, lecz dla biegu jałowego te różnice są największe(prawie 40%), a to nie znaczy, że dla wyższych nie ma lub jest pomijalne. Największy wpływ ma obciążenie. Z wykresów widać, że najbardziej zbliżone do benzyny spalanie występuje w okolicach 2,5tys obrotów i pod dużym obciążeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... najbardziej zbliżone do benzyny spalanie występuje w okolicach 2,5tys obrotów i pod dużym obciążeniem.

No to już wiem dlaczego przez 140 tys. km regulowałem tylko 1 raz luzy zaworowe w silniku, który miał maksymalny moment przy 2500 obr.min i wysoko zestopniowaną skrzynię - przy 120 km/h było ok. 2700 obr./min ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inne wnioski jakie można by wyciągać - LPG lubiłby większy stopień kompresji (wysoka LO) i wcześniejszy zapłon w niskich obrotach bo wtedy poprawiłaby się sprawność (większość energii odda w mechanikę a nie termikę).

Kolejne wnioski - najgorsze warunki dla silnika w zasilaniu benzyną - (praca pod dużym obciążeniem) są co najwyżej najlepszymi warunkami zasilania LPG, w pozostałych sytuacjach jest gorzej. A że silniki produkuje się teraz z dykty to jest jak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedstawiciele STAGa mają inne zdanie w kwestii temperatury spalania lpg przy prawidłowo wyregulowanej mieszance - jest taka sama.

Oczywiście w przypadku nieprawidłowej mieszanki - ubogiej temperatura będzie wyższa, ale tak samo jest w przypadku zasilania benzyną, a obecne silniki często jeżdżą na ubogiej mieszance w zakresie małych obciążeń i niskich obrotów, bo wtedy po prostu mniej palą ...

Przedstawiciele Staga mówią to co im każe marketing. Przy współczesnych instalacjach może z wyjątkiem wtrysku w fazie ciekłej występuje tak wiele zmiennych (jakość i precyzja wtryskiwaczy, stabilność ciśnienia na reduktorze, jakość LPG itp itd) że pisanie pierdół o tym , że przy prawidłowo wyregulowanej instalacji bla bla bla jest tylko i wyłącznie marketingiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Dzięki Wszystkim za dyskusje, zaryzykowałem i założyłem instalkę.

Finalnie składa się ona z komponentów: 

- STAG 4 Qbox Plus

- reduktor AC R01

- wtrysk ACW03

- butla Bormech 67l

 

Pod linkiem kilka zdjęć po montażu:  http://imgur.com/a/VQ1nP

 

Zrobiłem jak narazie ok 5 tys km, gra i buczy...  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno być dobrze. Przynajmniej schludnie porobione.

 

Jakie spalanie wychodzi Ci, prowadzisz gdzieś statystyki online? 

 

W mieście szału ni ma 11-12, z klimą przy koreczkach i średniej prędkości jaką pokazuje komputer 24 km/h

W trasie, jadąc powiedzmy spokojnie, przepisowo idzie zejść poniżej 9.. ale ja mam ciężką nogę i jazda w kapeluszu mnie męczy  ;]  podobnie i w mieście...  

Link do statystyk poszedł na priv.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.