MarcG Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Witam Samochód honda odyssey z silnikiem 3,5 v6. Sporadycznie zapala się kontrolka od ciśnienia oleju, tylko jak jadę z górki lub pod górkę na niskich obrotach. Ostatnio zjeżdżałem z małej górki bez gazu, czyli obroty trochę powyżej 1000. Poziom oleju dobry, na wolnych obrotach przy 800 nic się nie dzieje. Po zgaszeniu silnika i zapaleniu problem znika. Macie jakieś pomysły co z tym robić ? Sytuacja zdaża się parę razy w roku ale jakoś mnie wnerwia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Podłączyć manometr i obserwować choć jeśli to występuje parę razy do roku to może być problem ale będzie chociaż wiadomo czy ciśnienie na wolnych przy rozgrzanym silniku jest poprawne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Zapytam od razu to jaki przebieg pojazdu, jaki olej producent zaleca, i jaki lejesz? Jakiej marki masz filtr oleju? W jakim czasie od wymiany zaczyna Ci się tak dziać? Jaka jest wtedy temperatura otoczenia? Pozdrawiam, Szymon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 17 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Zapytam od razu to jaki przebieg pojazdu, jaki olej producent zaleca, i jaki lejesz? Jakiej marki masz filtr oleju? W jakim czasie od wymiany zaczyna Ci się tak dziać? Jaka jest wtedy temperatura otoczenia? Pozdrawiam, Szymon 120kkm, oleje różne były, leje 5w30, niby powinien być 5w20, filtry też różne były. Temperatura różna generalnie mały minus lub mały plus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Witam Samochód honda odyssey z silnikiem 3,5 v6. Sporadycznie zapala się kontrolka od ciśnienia oleju, tylko jak jadę z górki lub pod górkę na niskich obrotach. Ostatnio zjeżdżałem z małej górki bez gazu, czyli obroty trochę powyżej 1000. Poziom oleju dobry, na wolnych obrotach przy 800 nic się nie dzieje. Po zgaszeniu silnika i zapaleniu problem znika. Macie jakieś pomysły co z tym robić ? Sytuacja zdaża się parę razy w roku ale jakoś mnie wnerwia. cisnienia czy poziomu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 17 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 cisnienia czy poziomu? wg instrukcji ciśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Witam Samochód honda odyssey z silnikiem 3,5 v6. Sporadycznie zapala się kontrolka od ciśnienia oleju, tylko jak jadę z górki lub pod górkę na niskich obrotach. Ostatnio zjeżdżałem z małej górki bez gazu, czyli obroty trochę powyżej 1000. Poziom oleju dobry, na wolnych obrotach przy 800 nic się nie dzieje. Po zgaszeniu silnika i zapaleniu problem znika. Macie jakieś pomysły co z tym robić ? Sytuacja zdaża się parę razy w roku ale jakoś mnie wnerwia. - kiepski olej - uwalony filtr - uszkodzony czujnik ciśnienia oleju - padnięta pompa oleju, zatkany ssak itp, - padnięte panewki - uszkodzony wał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 - kiepski olej - uwalony filtr - uszkodzony czujnik ciśnienia oleju - padnięta pompa oleju, zatkany ssak itp, - padnięte panewki - uszkodzony wał Daję pińcet. Pan tu podpisze umowę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnson Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 moze czujnik, na poczatek przeczyscilbym styki a potem wymiana, kosztuje pewnie jakies 10-15 USD, wiec u nas do 100 pln. Co pisza na forach US? tam temat powinien byc znany jesli to jakas czesta przypadlosc. EDIT: masz oprocz tego jakies bledy a pamieci sterownika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 17 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 moze czujnik, na poczatek przeczyscilbym styki a potem wymiana, kosztuje pewnie jakies 10-15 USD, wiec u nas do 100 pln. Co pisza na forach US? tam temat powinien byc znany jesli to jakas czesta przypadlosc. EDIT: masz oprocz tego jakies bledy a pamieci sterownika? Czujnik już kupiłem tylko mechanik mów, że nie pasuje. Muszę podjechać do innego potwierdzić. Niestety jest problem bo na części trzeba czekać ok 1 miesiąca i długo schodzi jakaś wymiana. Co do błędów to muszę sprawdzić tylko nie wiem czy tym podstawowym na elm uda się coś odczytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Bledy silnika bez problemu. Z innych ukladow nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnson Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Czujnik już kupiłem tylko mechanik mów, że nie pasuje. Muszę podjechać do innego potwierdzić. Niestety jest problem bo na części trzeba czekać ok 1 miesiąca i długo schodzi jakaś wymiana. Co do błędów to muszę sprawdzić tylko nie wiem czy tym podstawowym na elm uda się coś odczytać. ELM czyta silnik bez klopotu, w moim legendzie jest c35a5 i nie ma zadnego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 ELM czyta silnik bez klopotu, w moim legendzie jest c35a5 i nie ma zadnego problemu. Błędy Ci przeczyta, możesz mieć jedynie problem z parametrami/ ilością parametrów. W przypadku tego czujnika w zależności co obsługuje sterownik, może by się udało wychwycić kiedy następują błędy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalkl1 Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Moze lepiej sprawdzić stan oleju na początek. Moze czujnik poziomu jeszcze nie wylapuje a ciśnienia brakuje bo są przerwy w zasysie oleju ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Moze lepiej sprawdzić stan oleju na początek. Moze czujnik poziomu jeszcze nie wylapuje a ciśnienia brakuje bo są przerwy w zasysie oleju ? Trzeba zbadać ciśnienie oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 17 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Trzeba zbadać ciśnienie oleju. No właśnie, nasze lokalne aso poległo, muszę poszukać lepszego fachowca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 No właśnie, nasze lokalne aso poległo, muszę poszukać lepszego fachowca. Filtr oleju ori czy zamiennik?Jak zamiennik to zacząłbym od filtra. Kiedyś w banalnie prostej benzynie miałem taki przypadek, że po wymianie oleju dłużej gasła, czasami migała kontrolka smarowania, po założeniu oryginalnego filtra auto uległo samonaprawieniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 18 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Filtr oleju ori czy zamiennik?Jak zamiennik to zacząłbym od filtra. Kiedyś w banalnie prostej benzynie miałem taki przypadek, że po wymianie oleju dłużej gasła, czasami migała kontrolka smarowania, po założeniu oryginalnego filtra auto uległo samonaprawieniu. No dobra kupię właściwy olej 5w20 i piękny filter w hondzie, może się naprawi samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Jesli jest autentyczny problem z cisnieniem oleju, to na rzadszym oleju bedzie ono jeszcze nizsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 No dobra kupię właściwy olej 5w20 i piękny filter w hondzie, może się naprawi samo Wyobraź sobie, że sytuacja o której pisałem miała miejsce w nissanie sunny 1.4 benz-w życiu nie przyszło by mi do głowy, że w silniku takim czyi prostym i starym, może być tak trywialny problem, a filtr był dobry, markowy-ale zamiennik, nie wiem czy różnił się coś wielkościowo, czy objętościowo w środku-nie doktoryzowałem się, mechanik zasugerował-objawy ustąpiły. Jesli jest autentyczny problem z cisnieniem oleju, to na rzadszym oleju bedzie ono jeszcze nizsze. Wydaje mi się, że jakby był z ciśnieniem faktyczny problem to już by auto na kołkach stało i silnik kaput, dlatego osobiście uważam, że będzie to pierdoła w stylu właśnie filtra czy czujnika i tego właścicielowi życzę W mitsu jak skończyła mi się pompa olejowa to silnik również się skończył kilometr dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Filtr oleju ori czy zamiennik?Jak zamiennik to zacząłbym od filtra. Kiedyś w banalnie prostej benzynie miałem taki przypadek, że po wymianie oleju dłużej gasła, czasami migała kontrolka smarowania, po założeniu oryginalnego filtra auto uległo samonaprawieniu. Dłużej gasnąca kontrolka ciśnienia oleju w tanim filtrze - gdzie jest słaby ( bądź brak ) przewidzianego zaworka to częsta przyczyna. Jednakże gdy już auto pracuje, nie wiązał bym tego z filtrem oleju. Raczej... Ja obstawiam jakąś przerwę w obwodzie czujnika, która pojawia się i znika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Dłużej gasnąca kontrolka ciśnienia oleju w tanim filtrze - gdzie jest słaby ( bądź brak ) przewidzianego zaworka to częsta przyczyna. Jednakże gdy już auto pracuje, nie wiązał bym tego z filtrem oleju. Raczej... Ja obstawiam jakąś przerwę w obwodzie czujnika, która pojawia się i znika Ale tylko na wolnych obrotach? Jakby to było losowe przy różnych obciążeniach, to nie ma rozmowy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Ale tylko na wolnych obrotach? Jakby to było losowe przy różnych obciążeniach, to nie ma rozmowy... Tego nie doczytałem Może pompa coś nie teges.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 18 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Ale tylko na wolnych obrotach? Jakby to było losowe przy różnych obciążeniach, to nie ma rozmowy... Zdarza się to parę razy w roku podczas wolnej jazdy z góry lub pod górę. Na luzie na wolnych jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Barbi Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Jesli jest autentyczny problem z cisnieniem oleju, to na rzadszym oleju bedzie ono jeszcze nizsze. A to ciekawe. Nie wiedziałam, że olej w typowej temperaturze pracy (100-120 stC) w zależności od SAE xWx - różni się gęstością (lepkością). Ciekawych rzeczy można się nauczyć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 A to ciekawe. Nie wiedziałam, że olej w typowej temperaturze pracy (100-120 stC) w zależności od SAE xWx - różni się gęstością (lepkością). Ciekawych rzeczy można się nauczyć... Gęstość to ma praktycznie stałą w całym zakresie temperatur. Rozszerzalność temperaturową można pominąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 9 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2016 Wyobraź sobie, że sytuacja o której pisałem miała miejsce w nissanie sunny 1.4 benz-w życiu nie przyszło by mi do głowy, że w silniku takim czyi prostym i starym, może być tak trywialny problem, a filtr był dobry, markowy-ale zamiennik, nie wiem czy różnił się coś wielkościowo, czy objętościowo w środku-nie doktoryzowałem się, mechanik zasugerował-objawy ustąpiły. Wydaje mi się, że jakby był z ciśnieniem faktyczny problem to już by auto na kołkach stało i silnik kaput, dlatego osobiście uważam, że będzie to pierdoła w stylu właśnie filtra czy czujnika i tego właścicielowi życzę W mitsu jak skończyła mi się pompa olejowa to silnik również się skończył kilometr dalej. No dobra problem chyba rozwiązany, jeździłem 4 dni po górach i nic się nie działo. Czujnik został wymieniony, filtr oleju oryginalny hondowy i zalecany olej, rzadszy niż był. Ciśnienie oleju pomierzone (znaczy Szyman pomierzył i powymieniał ) wyższe niż minimalne. Mam nadzieję, że problem nie powróci, jeżeli powróci to będę musiał jakoś z tym żyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NaczelnyFilozof Napisano 9 Marca 2016 Udostępnij Napisano 9 Marca 2016 No dobra problem chyba rozwiązany, jeździłem 4 dni po górach i nic się nie działo. Czujnik został wymieniony, filtr oleju oryginalny hondowy i zalecany olej, rzadszy niż był. Ciśnienie oleju pomierzone (znaczy Szyman pomierzył i powymieniał ) wyższe niż minimalne. Mam nadzieję, że problem nie powróci, jeżeli powróci to będę musiał jakoś z tym żyć Miałem tak w Ładzie 2107. Na wolnych obr i w czasie jazdy nic się nie działo. Czasem w czasie dużego obciążenia w czasie duzego przyśpieszania silnika kontrolka oleju nie świeciła ale tam był czujnik cisnienia oleju. Cisnienie w magistrali gwałtownie spadalo ale nie powodowało jeszcze błyskania kontrolki cisnienia oleju. Winny okazał się za duży luz na łożysku slizgowym w ukladzie rodzrądu. Tam był łańcuch i tryb co przekazywało obroty na wałek aparatu zapłonowego. Ostatecznie kiedyś silnik się zatrał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.