Skocz do zawartości

Które diesle do miasta, lata 2010-2014


teg

Rekomendowane odpowiedzi


A co gdy jadę przez te straszne de, złapią mnie tamtejsi fachowcy wsadza sondę od tyłu i wyjdzie im, że taki np Civic 2,2 nie mieści się w ich tabelach. Będą wiedzieli, że na pl nie było w nich dpf a na de szły Z.

 

Ale to jest banalnie proste. Wystawią Ci mandat i już. Ty go nie przyjmiesz i w sądzie udowodnisz, że w PL nie było DPFów. Lub nie udowodnisz - łatwo i przyjemnie.  :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę w A już ponad 3,5 roku i nikt mnie nie badał. Nigdy nie widziałem by kogoś badali. Nikt nie mówił z Polaków że badają. To ciekawe i dobrze wiedzieć że może się przytrafić bo mam DPF...

Luxury premium jeżdżę już półtora roku i żadnej kontroli rutynowej nawet nie miałem...

 

Ja kontroli rutynowej już chyba od dziesięciu lat nie miałem ale to chyba nie jest powód żeby stawiać teorię, że rutynowych kontroli nie ma wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę, bo nie mają innych silników niż 1.5 dCi z potencjalnie obracającymi się panewkami, wystarczających na autostradę ,a na pewno nie za tyle :)

 

A właściwie to dlaczego upierasz się przy dieslu, skoro masz zamiar jeździć po mieście?  :bzik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to jest banalnie proste. Wystawią Ci mandat i już. Ty go nie przyjmiesz i w sądzie udowodnisz, że w PL nie było DPFów. Lub nie udowodnisz - łatwo i przyjemnie. :hehe:

Za granicą chyba sie nie da nie przyjąć /odmówić / wziąć kredytowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za granicą chyba sie nie da nie przyjąć /odmówić / wziąć kredytowy

 

Zawsze można się odwołać. Ale nie mam pewności jak to wygląda w poszczególnych krajach. No i nie wiem czy kara za brak DPFu jest mandatem czy inną karą administracyjną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kontroli rutynowej już chyba od dziesięciu lat nie miałem ale to chyba nie jest powód żeby stawiać teorię, że rutynowych kontroli nie ma wcale.

A ja tak napisałem, że kontroli nie ma wcale? O technicznych nie słyszałem, rutynowe miałem w A dwie, ale poprzednim A4...

wysłane z kontenera na śmieci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@teg, Boisz się diesli, a chcesz je kupić. Jaki to ma sens? Dałem Co ogłoszenie octy z gwarancja, to nic nie piszesz.

Ceed to bardzo, bardzo przeciętny samochód, nawet w dacie debiutu taki jy był.

 

Octę też biorę pod uwagę, oczywiście  :ok: Na razie po prostu robię rozeznanie, co najlepiej spełnia moje warunki. Nie boję się diesla, tylko robię rozeznanie które się do moich zastosowań nadają lepiej, a które gorzej. Chciałbym Megane III z 1.5 dCi, ale boję się problemu z panewkami - to jest jedyny diesel którego się boję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Octę też biorę pod uwagę, oczywiście  :ok: Na razie po prostu robię rozeznanie, co najlepiej spełnia moje warunki. Nie boję się diesla, tylko robię rozeznanie które się do moich zastosowań nadają lepiej, a które gorzej. Chciałbym Megane III z 1.5 dCi, ale boję się problemu z panewkami - to jest jedyny diesel którego się boję.

To nie kupuj tego silnika, bo będziesz auto znowu traktował jak samochód specjalnej troski.

Nasłuchiwał byle bzyczka i będziesz panikował.

Kup coś, do czego jesteś przekonany.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Się zamula to się ma problemy z dpf.

Zapchanie dpf to skutek a nie przyczyna, skutek czegoś

Teg, trochę czytam ten wątek i widzę, że pchasz się w najgorszy silnik z możliwych.

Chcesz ciche auto a szukasz kompakta...

Za 35 koła kupisz np mondeo mk4, ma w miarę dizla i coś tam miejsca. Lepszy 100 razy będzue niż te 1,5 w czymkolwiek. No może oprócz B klasy :)

Chcesz dobre, niezawodne auto z dizlem - poszukaj accorda 07 exe 2,2d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pcham się tylko sonduję  :ok:

 

O Mondeo myślałem, jeden problem - nie wyobrażam sobie mojej zony parkującej tym w ciasnym miejscu pod przychodnią, codziennie. Jakby to auto miało jeździć codziennie w trasę to bym się nawet nie zastanawiał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w tytule: które diesle w autach z lat 2010-2014 nie sprawiają problemów przy jeździe miejskiej? Wiem o dCi Renault i CRDi Kia. Wiem że marnie jest z 1.6 TDI. Co się nadaje a co nie? 

 

 

1.4 diesel 90KM Toyotowski ma ten plus że nie ma koła dwumasowego i mało pali. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak samo, jak w przypadku suchego DPF w MJet :P

w kazdym tak jest , tylko ludzie nie wiedza i jezdza po autostradzie 60kmh na 3 ce :facepalm:

 

 

Tyle że przy mokrym filtrze dodatek tlenku ceru obniża temperaturę konieczną do wypalenia o jakieś 100stC dzięki czemu nawet w korku łatwiej go wypalić niż suchą wersję bez dodatkowego dotrysku paliwa do samego filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że przy mokrym filtrze dodatek tlenku ceru obniża temperaturę konieczną do wypalenia o jakieś 100stC dzięki czemu nawet w korku łatwiej go wypalić niż suchą wersję bez dodatkowego dotrysku paliwa do samego filtra.

Nie twierdzę, że nie. Uważam, że rozwiązanie mokre jest mniej kłopotliwe dla użytkownika niż suche (mimo konieczności dolewania płynu po większym przebiegu), ale z poprzedniego posta wynikało, że suchy filtr DPF nie wypala się w korku i do tego nawiązałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, a jak to jest z 1.6 TDI VW, w takiej dajmy na to Octavii II? Dzisiaj taką jechałem, 200kkm przebiegu, spostrzeżenia i pytania:

 

1. Głośniejsze niż Ceed, podobnie głośne jak moja 13-letnia Corolla 1.4 benzyna, tyle że silnik przy 130km/h ma względnie bardzo niskie obroty. Głośny szum od opon, szum powietrza ale nie świst.

2. Czy coś z tym egzemplarzem było nie tak, czy to ma turbodziurę do ponad 2k RPM i to bardzo odczuwalną?

3. Czy to normalne, że na 1 i 2 przy dodawaniu i odejmowaniu gazu czuć, że silnik lekko (lekko, ale mocniej niż w innych dieslach) "skacze w budzie do przodu i do tyłu"? 

4. Czy normalne jest lekkie zapocenie olejem w okolicach łączenia plastikowej rury z dolotem turbo?

 

5. No i najważniejsze - DPF a jazda w moim wykonaniu: pon-pt dojazdy do pracy, weekend trasa 60-200km, raz na dwa miesiące trasa 900km, kilka razy w roku trasa 1500-2000km. Będą problemy z DPF czy nie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, a jak to jest z 1.6 TDI VW, w takiej dajmy na to Octavii II? Dzisiaj taką jechałem, 200kkm przebiegu, spostrzeżenia i pytania:

 

1. Głośniejsze niż Ceed, podobnie głośne jak moja 13-letnia Corolla 1.4 benzyna, tyle że silnik przy 130km/h ma względnie bardzo niskie obroty. Głośny szum od opon, szum powietrza ale nie świst.

2. Czy coś z tym egzemplarzem było nie tak, czy to ma turbodziurę do ponad 2k RPM i to bardzo odczuwalną?

3. Czy to normalne, że na 1 i 2 przy dodawaniu i odejmowaniu gazu czuć, że silnik lekko (lekko, ale mocniej niż w innych dieslach) "skacze w budzie do przodu i do tyłu"? 

4. Czy normalne jest lekkie zapocenie olejem w okolicach łączenia plastikowej rury z dolotem turbo?

 

5. No i najważniejsze - DPF a jazda w moim wykonaniu: pon-pt dojazdy do pracy, weekend trasa 60-200km, raz na dwa miesiące trasa 900km, kilka razy w roku trasa 1500-2000km. Będą problemy z DPF czy nie? 

 

1.6 TDI ma fatalnie zorganizowany EGR. Sam zawór jest zintegrowany z chłodnicą spalin i sporą częścią kolektora dolotowego... 

 

Trwałość zamienników czy skuteczność czyszczenia jest wątpliwa - więc przy robocie warto kupić nowy... A ten swoje kosztuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przynudzasz... Przegonisz go raz na tydzień i nic mu nie będzie...

 

No przynudzam bo szuka różnych opini,, najlepiej kogoś kto miał, żeby potwierdził że przegonienie raz po trasie wystarcza  ;] No tak już mam, dociekliwy jestem (taki zawód i praca  ;] Płacą mi za to :jem:  )

Edytowane przez teg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale podobno z DPF w mieście to nie za bardzo. A może ktoś ma i coś może powiedzieć?

 

 

ja o problemach nie słyszałem ale wystarczy że przegonisz raz na tydzień do 160-180 i temat załatwiony jak w większości diesli 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ok to pytanie w skrócie. Jazda taka: pon-pt 2x15km po miescie do pracy (malo zatloczonym, prawie nie ma korkow, tylko stanie na kilku swiatlach) - czyli poniżej 200km tygodniowo w mieście; w prawie kazdy weekend wypad za miasto (powiedzmy od 60 do 300km), raz na 4-6 tygodni trasa 2x450km (70% autostradami), kilka razy w roku dluzsze trasy.

 

Czy bede mial problem z:

 

1.DPFem bez "piatego wtrysku",

2.DPFem z "piatym wtryskiem',

3. FAPem mokrym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laguna 3 2.0 dci - raz na miesiąc 100 km swobodnie wystarcza do wypalenia. Tankuję zwykle raz w miesiącu.

Nawet jak przerwiesz wypalanie to i tak trochę sadzy ubędzie.

Problem byłby, gdybyś jeździł tylko po mieście, bo w zimie silnik nie złapałby odpowiedniej temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to pytanie w skrócie. Jazda taka: pon-pt 2x15km po miescie do pracy (malo zatloczonym, prawie nie ma korkow, tylko stanie na kilku swiatlach) - czyli poniżej 200km tygodniowo w mieście; w prawie kazdy weekend wypad za miasto (powiedzmy od 60 do 300km), raz na 4-6 tygodni trasa 2x450km (70% autostradami), kilka razy w roku dluzsze trasy.

 

Czy bede mial problem z:

 

1.DPFem bez "piatego wtrysku",

2.DPFem z "piatym wtryskiem',

3. FAPem mokrym ?

 

1, 2, 3 nie będą sprawiać problemu. Nie z powodu miejsca i sposobu użytkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to pytanie w skrócie. Jazda taka: pon-pt 2x15km po miescie do pracy (malo zatloczonym, prawie nie ma korkow, tylko stanie na kilku swiatlach) - czyli poniżej 200km tygodniowo w mieście; w prawie kazdy weekend wypad za miasto (powiedzmy od 60 do 300km), raz na 4-6 tygodni trasa 2x450km (70% autostradami), kilka razy w roku dluzsze trasy.

 

Czy bede mial problem z:

 

1.DPFem bez "piatego wtrysku",

2.DPFem z "piatym wtryskiem',

3. FAPem mokrym ?

 

jak DPF będzie się kończył to każdy będzie sprawiał problem.

 

W przypadku 1.6tdi porad typu "przegonisz w trasie i będzie ok", nawet nie słuchaj. Nie ma to nic wspólnego z rzeczywistością, auto rozpoczyna proces wypalania filtra przy odpowiednio zapełnionym filtrze. Inne wartości progowe rozpoczęcia procesu są w trasie inne zaraz po uruchomieniu silnika, to też czesto jest tak, w weekend trasa, a w poniedziałek rano auto chce wypalać filtr... wtedy musisz przejechać ~20-25km, można oczywiści przerwać wypalanie ale skończy się to przy którejś kilkukilometrowej trasie kontrolką na desce. Fitlr wypala się nie co około 400-600km

 

Temat jest obszerny nie do opisania w skrócie, przejechałem 1.6tdi kilkadziesiąt kkm i ciągle obserwuje DPF, jakoś bardzo mi on nie przeszkadza, jeździe sporo tras, codziennie praktycznie nie robię odcinków poniżej 15km, jak widzę że rozpoczął proces wypalania to jadę dłuższą drogą żeby zakończył prawidłowo, oczywiście nie raz nie dwa przerwałem proces.

 

W Twoim przypadku myślę, że dało by się żyć z 1.6tdi.

 

btw. tak, octavie szumią przy prędkościach autostradowych, zależy od słuchu, jednym to przeszkadza innym nie. "5" jest długa przy 2kobr jest prędkość 108km/h, przy 3k ~160km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.