Ryb Napisano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 A co gdy jadę przez te straszne de, złapią mnie tamtejsi fachowcy wsadza sondę od tyłu i wyjdzie im, że taki np Civic 2,2 nie mieści się w ich tabelach. Będą wiedzieli, że na pl nie było w nich dpf a na de szły Z. Ale to jest banalnie proste. Wystawią Ci mandat i już. Ty go nie przyjmiesz i w sądzie udowodnisz, że w PL nie było DPFów. Lub nie udowodnisz - łatwo i przyjemnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 Jeżdżę w A już ponad 3,5 roku i nikt mnie nie badał. Nigdy nie widziałem by kogoś badali. Nikt nie mówił z Polaków że badają. To ciekawe i dobrze wiedzieć że może się przytrafić bo mam DPF... Luxury premium jeżdżę już półtora roku i żadnej kontroli rutynowej nawet nie miałem... Ja kontroli rutynowej już chyba od dziesięciu lat nie miałem ale to chyba nie jest powód żeby stawiać teorię, że rutynowych kontroli nie ma wcale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 6 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 Jak masz 35 tysięcy to zawsze możesz iść do Dacii i kupić nowe auto Nie mogę, bo nie mają innych silników niż 1.5 dCi z potencjalnie obracającymi się panewkami, wystarczających na autostradę ,a na pewno nie za tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 Nie mogę, bo nie mają innych silników niż 1.5 dCi z potencjalnie obracającymi się panewkami, wystarczających na autostradę ,a na pewno nie za tyle A właściwie to dlaczego upierasz się przy dieslu, skoro masz zamiar jeździć po mieście? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 Ale to jest banalnie proste. Wystawią Ci mandat i już. Ty go nie przyjmiesz i w sądzie udowodnisz, że w PL nie było DPFów. Lub nie udowodnisz - łatwo i przyjemnie. Za granicą chyba sie nie da nie przyjąć /odmówić / wziąć kredytowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 Za granicą chyba sie nie da nie przyjąć /odmówić / wziąć kredytowy Zawsze można się odwołać. Ale nie mam pewności jak to wygląda w poszczególnych krajach. No i nie wiem czy kara za brak DPFu jest mandatem czy inną karą administracyjną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 Nie mogę, bo nie mają innych silników niż 1.5 dCi z potencjalnie obracającymi się panewkami, wystarczających na autostradę ,a na pewno nie za tyle Przejdź się loganem 0.9 TCE 90 konnym. Daje w miarę radę imo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 6 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 Ale chyba jednak ma wysokie obroty przy 150km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrofinger Napisano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 Ja kontroli rutynowej już chyba od dziesięciu lat nie miałem ale to chyba nie jest powód żeby stawiać teorię, że rutynowych kontroli nie ma wcale.A ja tak napisałem, że kontroli nie ma wcale? O technicznych nie słyszałem, rutynowe miałem w A dwie, ale poprzednim A4...wysłane z kontenera na śmieci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 6 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 I tak nie będę wycinał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 I tak nie będę wycinał Tak, do pierwszego zapchania tak mówisz. Później dostaniesz wycenę z ASO i na AK szybko temat gdzie jest dobry warsztat 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 6 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 Kupię używkę z rozbitka i auto sprzedam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 http://m.interia.pl/motoryzacja/news,nId,2213319 Kontrole spalin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2016 @@teg, Boisz się diesli, a chcesz je kupić. Jaki to ma sens? Dałem Co ogłoszenie octy z gwarancja, to nic nie piszesz. Ceed to bardzo, bardzo przeciętny samochód, nawet w dacie debiutu taki jy był. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 7 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2016 @@teg, Boisz się diesli, a chcesz je kupić. Jaki to ma sens? Dałem Co ogłoszenie octy z gwarancja, to nic nie piszesz. Ceed to bardzo, bardzo przeciętny samochód, nawet w dacie debiutu taki jy był. Octę też biorę pod uwagę, oczywiście Na razie po prostu robię rozeznanie, co najlepiej spełnia moje warunki. Nie boję się diesla, tylko robię rozeznanie które się do moich zastosowań nadają lepiej, a które gorzej. Chciałbym Megane III z 1.5 dCi, ale boję się problemu z panewkami - to jest jedyny diesel którego się boję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2016 Octę też biorę pod uwagę, oczywiście Na razie po prostu robię rozeznanie, co najlepiej spełnia moje warunki. Nie boję się diesla, tylko robię rozeznanie które się do moich zastosowań nadają lepiej, a które gorzej. Chciałbym Megane III z 1.5 dCi, ale boję się problemu z panewkami - to jest jedyny diesel którego się boję. To nie kupuj tego silnika, bo będziesz auto znowu traktował jak samochód specjalnej troski. Nasłuchiwał byle bzyczka i będziesz panikował. Kup coś, do czego jesteś przekonany. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 12 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2016 Tzn ze procedura wypalania potrafi odpalic sie i zakonczyc nawet podczas jazdy w korku. Czyli tak samo, jak w przypadku suchego DPF w MJet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 12 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2016 w kazdym tak jest , tylko ludzie nie wiedza i jezdza po autostradzie 60kmh na 3 ce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 12 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2016 No czytałem już o tym, wszystko fajnie, to skąd te problemy z DPFami, skoro nawet w korku się wypalają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 12 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2016 Się zamula to się ma problemy z dpf. Zapchanie dpf to skutek a nie przyczyna, skutek czegoś Teg, trochę czytam ten wątek i widzę, że pchasz się w najgorszy silnik z możliwych. Chcesz ciche auto a szukasz kompakta... Za 35 koła kupisz np mondeo mk4, ma w miarę dizla i coś tam miejsca. Lepszy 100 razy będzue niż te 1,5 w czymkolwiek. No może oprócz B klasy Chcesz dobre, niezawodne auto z dizlem - poszukaj accorda 07 exe 2,2d. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 12 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2016 Nie pcham się tylko sonduję O Mondeo myślałem, jeden problem - nie wyobrażam sobie mojej zony parkującej tym w ciasnym miejscu pod przychodnią, codziennie. Jakby to auto miało jeździć codziennie w trasę to bym się nawet nie zastanawiał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertinio Napisano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2016 Jak w tytule: które diesle w autach z lat 2010-2014 nie sprawiają problemów przy jeździe miejskiej? Wiem o dCi Renault i CRDi Kia. Wiem że marnie jest z 1.6 TDI. Co się nadaje a co nie? 1.4 diesel 90KM Toyotowski ma ten plus że nie ma koła dwumasowego i mało pali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2016 Czyli tak samo, jak w przypadku suchego DPF w MJet w kazdym tak jest , tylko ludzie nie wiedza i jezdza po autostradzie 60kmh na 3 ce Tyle że przy mokrym filtrze dodatek tlenku ceru obniża temperaturę konieczną do wypalenia o jakieś 100stC dzięki czemu nawet w korku łatwiej go wypalić niż suchą wersję bez dodatkowego dotrysku paliwa do samego filtra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2016 Tyle że przy mokrym filtrze dodatek tlenku ceru obniża temperaturę konieczną do wypalenia o jakieś 100stC dzięki czemu nawet w korku łatwiej go wypalić niż suchą wersję bez dodatkowego dotrysku paliwa do samego filtra.Nie twierdzę, że nie. Uważam, że rozwiązanie mokre jest mniej kłopotliwe dla użytkownika niż suche (mimo konieczności dolewania płynu po większym przebiegu), ale z poprzedniego posta wynikało, że suchy filtr DPF nie wypala się w korku i do tego nawiązałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 14 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2016 1.4 diesel 90KM Toyotowski ma ten plus że nie ma koła dwumasowego i mało pali. No tak, ale podobno z DPF w mieście to nie za bardzo. A może ktoś ma i coś może powiedzieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 14 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2016 Ok, a jak to jest z 1.6 TDI VW, w takiej dajmy na to Octavii II? Dzisiaj taką jechałem, 200kkm przebiegu, spostrzeżenia i pytania: 1. Głośniejsze niż Ceed, podobnie głośne jak moja 13-letnia Corolla 1.4 benzyna, tyle że silnik przy 130km/h ma względnie bardzo niskie obroty. Głośny szum od opon, szum powietrza ale nie świst. 2. Czy coś z tym egzemplarzem było nie tak, czy to ma turbodziurę do ponad 2k RPM i to bardzo odczuwalną? 3. Czy to normalne, że na 1 i 2 przy dodawaniu i odejmowaniu gazu czuć, że silnik lekko (lekko, ale mocniej niż w innych dieslach) "skacze w budzie do przodu i do tyłu"? 4. Czy normalne jest lekkie zapocenie olejem w okolicach łączenia plastikowej rury z dolotem turbo? 5. No i najważniejsze - DPF a jazda w moim wykonaniu: pon-pt dojazdy do pracy, weekend trasa 60-200km, raz na dwa miesiące trasa 900km, kilka razy w roku trasa 1500-2000km. Będą problemy z DPF czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2016 Ok, a jak to jest z 1.6 TDI VW, w takiej dajmy na to Octavii II? Dzisiaj taką jechałem, 200kkm przebiegu, spostrzeżenia i pytania: 1. Głośniejsze niż Ceed, podobnie głośne jak moja 13-letnia Corolla 1.4 benzyna, tyle że silnik przy 130km/h ma względnie bardzo niskie obroty. Głośny szum od opon, szum powietrza ale nie świst. 2. Czy coś z tym egzemplarzem było nie tak, czy to ma turbodziurę do ponad 2k RPM i to bardzo odczuwalną? 3. Czy to normalne, że na 1 i 2 przy dodawaniu i odejmowaniu gazu czuć, że silnik lekko (lekko, ale mocniej niż w innych dieslach) "skacze w budzie do przodu i do tyłu"? 4. Czy normalne jest lekkie zapocenie olejem w okolicach łączenia plastikowej rury z dolotem turbo? 5. No i najważniejsze - DPF a jazda w moim wykonaniu: pon-pt dojazdy do pracy, weekend trasa 60-200km, raz na dwa miesiące trasa 900km, kilka razy w roku trasa 1500-2000km. Będą problemy z DPF czy nie? 1.6 TDI ma fatalnie zorganizowany EGR. Sam zawór jest zintegrowany z chłodnicą spalin i sporą częścią kolektora dolotowego... Trwałość zamienników czy skuteczność czyszczenia jest wątpliwa - więc przy robocie warto kupić nowy... A ten swoje kosztuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2016 No tak, ale podobno z DPF w mieście to nie za bardzo. A może ktoś ma i coś może powiedzieć? Ale przynudzasz... Przegonisz go raz na tydzień i nic mu nie będzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 14 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2016 (edytowane) Ale przynudzasz... Przegonisz go raz na tydzień i nic mu nie będzie... No przynudzam bo szuka różnych opini,, najlepiej kogoś kto miał, żeby potwierdził że przegonienie raz po trasie wystarcza No tak już mam, dociekliwy jestem (taki zawód i praca Płacą mi za to ) Edytowane 15 Czerwca 2016 przez teg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertinio Napisano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2016 No tak, ale podobno z DPF w mieście to nie za bardzo. A może ktoś ma i coś może powiedzieć? ja o problemach nie słyszałem ale wystarczy że przegonisz raz na tydzień do 160-180 i temat załatwiony jak w większości diesli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 15 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2016 No też tak słyszałem, ale chciałbym przeczytać opinię kogoś kto ma ten silnik, że rzeczywiście tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2016 ja o problemach nie słyszałem ale wystarczy że przegonisz raz na tydzień do 160-180 i temat załatwiony jak w większości diesliDlaczego 160 - 180 a nie 155 - 175? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 15 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2016 Może bliżej ktoś ma do niemieckich autostrad Ale poważnie, potrzebne mi opinie użytkowników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 23 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2016 Ok to pytanie w skrócie. Jazda taka: pon-pt 2x15km po miescie do pracy (malo zatloczonym, prawie nie ma korkow, tylko stanie na kilku swiatlach) - czyli poniżej 200km tygodniowo w mieście; w prawie kazdy weekend wypad za miasto (powiedzmy od 60 do 300km), raz na 4-6 tygodni trasa 2x450km (70% autostradami), kilka razy w roku dluzsze trasy. Czy bede mial problem z: 1.DPFem bez "piatego wtrysku", 2.DPFem z "piatym wtryskiem', 3. FAPem mokrym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vronski Napisano 23 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2016 Laguna 3 2.0 dci - raz na miesiąc 100 km swobodnie wystarcza do wypalenia. Tankuję zwykle raz w miesiącu. Nawet jak przerwiesz wypalanie to i tak trochę sadzy ubędzie. Problem byłby, gdybyś jeździł tylko po mieście, bo w zimie silnik nie złapałby odpowiedniej temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 23 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2016 Ok to pytanie w skrócie. Jazda taka: pon-pt 2x15km po miescie do pracy (malo zatloczonym, prawie nie ma korkow, tylko stanie na kilku swiatlach) - czyli poniżej 200km tygodniowo w mieście; w prawie kazdy weekend wypad za miasto (powiedzmy od 60 do 300km), raz na 4-6 tygodni trasa 2x450km (70% autostradami), kilka razy w roku dluzsze trasy. Czy bede mial problem z: 1.DPFem bez "piatego wtrysku", 2.DPFem z "piatym wtryskiem', 3. FAPem mokrym ? 1, 2, 3 nie będą sprawiać problemu. Nie z powodu miejsca i sposobu użytkowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 23 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2016 Ok to pytanie w skrócie. Jazda taka: pon-pt 2x15km po miescie do pracy (malo zatloczonym, prawie nie ma korkow, tylko stanie na kilku swiatlach) - czyli poniżej 200km tygodniowo w mieście; w prawie kazdy weekend wypad za miasto (powiedzmy od 60 do 300km), raz na 4-6 tygodni trasa 2x450km (70% autostradami), kilka razy w roku dluzsze trasy. Czy bede mial problem z: 1.DPFem bez "piatego wtrysku", 2.DPFem z "piatym wtryskiem', 3. FAPem mokrym ? jak DPF będzie się kończył to każdy będzie sprawiał problem. W przypadku 1.6tdi porad typu "przegonisz w trasie i będzie ok", nawet nie słuchaj. Nie ma to nic wspólnego z rzeczywistością, auto rozpoczyna proces wypalania filtra przy odpowiednio zapełnionym filtrze. Inne wartości progowe rozpoczęcia procesu są w trasie inne zaraz po uruchomieniu silnika, to też czesto jest tak, w weekend trasa, a w poniedziałek rano auto chce wypalać filtr... wtedy musisz przejechać ~20-25km, można oczywiści przerwać wypalanie ale skończy się to przy którejś kilkukilometrowej trasie kontrolką na desce. Fitlr wypala się nie co około 400-600km Temat jest obszerny nie do opisania w skrócie, przejechałem 1.6tdi kilkadziesiąt kkm i ciągle obserwuje DPF, jakoś bardzo mi on nie przeszkadza, jeździe sporo tras, codziennie praktycznie nie robię odcinków poniżej 15km, jak widzę że rozpoczął proces wypalania to jadę dłuższą drogą żeby zakończył prawidłowo, oczywiście nie raz nie dwa przerwałem proces. W Twoim przypadku myślę, że dało by się żyć z 1.6tdi. btw. tak, octavie szumią przy prędkościach autostradowych, zależy od słuchu, jednym to przeszkadza innym nie. "5" jest długa przy 2kobr jest prędkość 108km/h, przy 3k ~160km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 23 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2016 Super odpowiedz. Dobrze kojarze ze 1.6 tdi nie ma tzw. 5 wtrysku ? Czekam na opinie uzytkownikow innych diesli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 23 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2016 To chyba dla masochistow Raz, ze ponizej 2000 RPM nic sie w tym silniku nie dzieje, a dwa ze klekocze przeokrutnie 3, dwumas co 100-120kkm do wymiany 4. układ wtryskowy żyje swoim życiem, tzn. działa, działa i nagle nie działa (a wtedy portfel zaboli). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 23 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2016 Super odpowiedz. Dobrze kojarze ze 1.6 tdi nie ma tzw. 5 wtrysku ? Czekam na opinie uzytkownikow innych diesli. raczej nie ma, 5 wtrysk kojarzę tylko z toyoty, ale moge sie mylić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 24 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2016 O ile sie dowiedzialem to maja go tez dCi z Renault (nowsze) i CRDi w Kia a TDI juz nie. Nie wiem jak tam Ford. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.