Skocz do zawartości

Włochy - reaktywacja czyli Alfa i Fiat


p i p p

Rekomendowane odpowiedzi


"Sztuki" słowo klucz

Rozumiem, ale wśród flotowozów klasy D jest spory wybór. Jak nie Superb to Mondeo, jak nie Mondeo to Optima itd.

Firma i tak często wybierze konkretną ofertę, a nie konkretny model, ten i żaden inny.


Cykle są 7 letnie, także jeszcze 2 lata i zimy wrócą

Miło to słyszeć...bo ostatnie bączki w Krakowie ravką kręciłem 3 lata temu. :facepalm:


Ta, bo zazwyczaj są to ogłoszenia widma.

Widm więcej niż realnych, ale chyba są...


Nie pamiętam, ale ktoś to głosił, że będzie hit, że jest super.

Hitem był, jest i będzie tylko Golf i jego pochodne. Trzeba to przyjąć. Ale fakt, że Twingo jest super i ma więcej charakteru niż samo waży jest niezaprzeczalny.


Ludzie nie załapali czy co ?

Jasne, że ludzie nie łapią. Większość firm ma robić $. Robi produkt tanio i przekonuje, że klient będzie w tym produkcie lepszy, ładniejszy i mądrzejszy, a na pewno bardziej prestiżowy. No skoro tak mówi...to tak jest. Zero techniki i moc wyglądu. Ale jeśli ktoś nie lubi danej rzeczy, nieważne jak będzie ona wartościowa, nie doceni tego. A nowoczesny świat robi wszystko, żeby nikogo nie rozkochiwać w motoryzacji bo ona powoduje globalne ocieplenie. :facepalm:


Równie dobrze mogli zrobić auta tylko w kolorze zielonym ze stalowymi felgami z jednym silnikiem i do tego z bagażnikiem dachowym i wmawiać ludziom że auto jest unikalne

Tak, mogli, ale to jest Alfa Romeo, a nie pakistański wóz drabiniasty. I dlatego robią jak robią. Czy będzie to sukces na miarę Superba? Nie bo większość ludzi woli postawić sobie grill ze stolikami między przednimi, a tylnymi oparciami foteli niż wyczuwać pracę osi samochodu. Ale w grupie 10-ciu grillowców może da się wyłowić jednego...dać mu szansę...poczucia, że jazda jest po prostu super przeżyciem. Niech ci ludzie mają szansę. Takich szans Skoda, o którą ludzie się biją nie daje. Alfa próbuje.


Stwierdzenie duże silniki w przypadku tej Alfy to nadużycie.

Jeśli średnia pojemność w palecie to 2433 ccm, średnia moc to 280 KM, a najwolniejsza wersja jedzie 220 km/h...to ja przepraszam, ale nawet Subaru takich wyników nie wykręci. Przypomnę, że np. Mondeo zaczyna paletę od silnika 999 ccm. Giulia od 2143 ccm. Nadużywam?


Poczytaj na forum subperba wątek o terminach - ma 300 stron i ludzie czekają po 8-10 miesiący, od marca zamówienia idą już na 2017 rok. Ciekawe dlaczego takie 'wydziwiane' wersję zamawiają ??

No i pięknie, niech czekają...chociaż mogą wybrać wiele innych modeli w podobnym klimacie. Fakt, że Superbowi nikt nie podskoczy przestrzenią, ale flotowóz to flotowóz. Po prostu eko przemieszczalnia. Ja Superba bardzo lubię, ale to z Giulią umówię się po pracy. ;)

 

Przyszła paleta AR w postaci SUV, tylnonapędowej Giulietty, Giulii i 4C...to absolutnie wystarczy, żeby marka miała swoją pozycję. Fiat może zapomni o rodzinie 500, która była dla marki jak...namalowanie sprejem na grobie babci "byłaś zaje..sta" i nowa paleta będzie w klimacie Tipo. No czuję, że włoska motoryzacja może wstać z kolan. Tego jej życzę bo od czasów CCY, CCV, CCS i Punto I ta zadra wchodziła do serca coraz boleśniej. Czy ta sytuacja przełoży się na korzyści finansowe dla koncernu? Tego nie wiem, ale efekt będzie dużo mówił czego ludzie w tych czasach chcą. Na pewno nauka będzie wartościowa.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Tak, mogli, ale to jest Alfa Romeo, a nie pakistański wóz drabiniasty. I dlatego robią jak robią. Czy będzie to sukces na miarę Superba? Nie bo większość ludzi woli postawić sobie grill ze stolikami między przednimi, a tylnymi oparciami foteli niż wyczuwać pracę osi samochodu. Ale w grupie 10-ciu grillowców może da się wyłowić jednego...dać mu szansę...poczucia, że jazda jest po prostu super przeżyciem. Niech ci ludzie mają szansę. Takich szans Skoda, o którą ludzie się biją nie daje. Alfa próbuje.

 

Sorry ale dalej ja nie widzę różnicy pomiędzy wozem pakistańskim a taką Alfą. Chyba, że ktoś auto kupuje dla znaczka. Daawno temu kolega miał A166 V6, bodajże 2.5, auto bardzo wygodne, pachniało skórą a dźwięku silnika V6 równie ładnego nie słyszałem do dziś. To ja rozumiem, ale jak mamy to coś co jest mocno przeciętne, bez fajnego silnika, bez rzucającego na kolana wygląda to co w nim takiego fajnego ? Znaczek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jeśli średnia pojemność w palecie to 2433 ccm, średnia moc to 280 KM, a najwolniejsza wersja jedzie 220 km/h...to ja przepraszam, ale nawet Subaru takich wyników nie wykręci. Przypomnę, że np. Mondeo zaczyna paletę od silnika 999 ccm. Giulia od 2143 ccm. Nadużywam?

 

Tak, bo wyciągasz średnią z dwóch silników (piszemy o Giulii) ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do Fiata - mała masa nie musi oznaczać rachitycznego silniczka od kosiarki. Ten Fiat, podobnie jak jego Mazdowa wersja bedzie cierpiał na niedobór mocy - to samo spowodowało słaba sprzedaż Toyoty GT86. Dlaczego wiele lat temu Honda umiała zrobić równie lekki i mały samochód z 240 Km silnikiem? Tak, wiem, ekologia - wszelkie podatki i ograniczenia powodują ze samochody dają coraz mniej przyjemności z jazdy. Ale nie udawajmy ze to jest OK!

no tak, za malo przedluza :)

 

 

S2000 to bylo fajne auto ale z tego co mozna wyczytac potrafilo srogo ukarac za bledy. Dla poczatkujacych scigantow (tzn. tych co wiedza ze nie umieja jezdzic i tych co im sie wydaje ze juz umieja :P) i przypadkowych uzytkownikow pomysl sredni.

 

 

tym fiacikiem, MX5 czy Toyobaru nawet z najslabszymi silnikami po wymianie opon + pewna doza umiejetnosci objezdza sie na kretym torze duzo lepsze, szybsze i bardziej wypasione maszyny. Wieksza moc zabilaby filozofie tych aut, oraz pewnie paru uzyszkodnikow.

 

 

wracajac do Alfy - pomysl z RWD w Giulii jest fajny, ale start z samymi dieslami dla normalnego uzyszkodnika + jedna mega wypasiona opcja benzynowa to faktycznie falstart jak juz ktos napisal. Ładnosci 124 ja nie widze z zadnej strony ale to zrozumiale, jestem skazony MX5 :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

wracajac do Alfy - pomysl z RWD w Giulii jest fajny, ale start z samymi dieslami dla normalnego uzyszkodnika + jedna mega wypasiona opcja benzynowa to faktycznie falstart jak juz ktos napisal. Ładnosci 124 ja nie widze z zadnej strony ale to zrozumiale, jestem skazony MX5 :hehe:

Ja mocno kibicuję Alfie, ale z tym wyborem silników to niestety racja. Ciekawe który geniusz marketingu wpadł na pomysł żeby dać na początek taką ofertę. Jak ktoś czekał żeby zamówić to auto z normalnym silnikiem benzynowym (czyli odpowiednim do wielkości i klasy auta, ale bez zapędów wyścigowych) to teraz pójdzie sobie do salonu BMW. Nie będzie czekał aż Alfa łaskawie poszerzy ofertę, do końca nie wiadomo kiedy to nastąpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak, stoją i czekają.

Poczytaj na forum subperba wątek o terminach - ma 300 stron i ludzie czekają po 8-10 miesiący, od marca zamówienia idą już na 2017 rok. Ciekawe dlaczego takie 'wydziwiane' wersję zamawiają ??

Czemu ludzie sie tak rzucili na superba? Ma jakies atrakcyjne finansowanie? Bo ani cena ani wygladem ani w sumie niczym innym nie powala... A moze to o ilosc przeznaczona na pl rynek chodzi? Bo znajomy kupowal w czechach ta 280 koni wlasnie ze wzgledu na czas oczekiwania w pl i czekal ok 3 miesiecy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Czemu ludzie sie tak rzucili na superba? Ma jakies atrakcyjne finansowanie? Bo ani cena ani wygladem ani w sumie niczym innym nie powala... A moze to o ilosc przeznaczona na pl rynek chodzi? Bo znajomy kupowal w czechach ta 280 koni wlasnie ze wzgledu na czas oczekiwania w pl i czekal ok 3 miesiecy.

 

bo w pewnym sensie nie ma konkurencji.

Jest w końcu ładny jak na Skodę i może się podobać. W kwestii mocy i osiągów, wielkości i ceny nie ma konkurencji. Podaj przykład auta seg D o 4x4 o przysp pon 6s, max wyposażeniem w cenie <170kzł. Jako tanie auto też dobrze wypada, korporacja taxi kupowała coś za ok 65kzł podstawową wersję, ale tu liczyła się wielkość i znów za takie $$ nie dostaniesz innego tak dużego auta

Czas oczekiwania jest zbliżony, wystarczy że wybrał inny kolor tapicerki i wyprodukowali szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe te osiągi. Auta mają ledwie 150-180KM a przyspieszenie do setki jakby tam było 20-30KM więcej. W aucie co ma 150KM to można do setki przyspieszać co najwyżej w 9s. IMO albo ta Alfa musiałaby nic nie ważyć, albo katalog jest zbyt optymistyczny albo pokombinowali ze skrzyniami i może się okazać że są dziwnie zestopniowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak, za malo przedluza :)

S2000 to bylo fajne auto ale z tego co mozna wyczytac potrafilo srogo ukarac za bledy. Dla poczatkujacych scigantow (tzn. tych co wiedza ze nie umieja jezdzic i tych co im sie wydaje ze juz umieja :P) i przypadkowych uzytkownikow pomysl sredni.

tym fiacikiem, MX5 czy Toyobaru nawet z najslabszymi silnikami po wymianie opon + pewna doza umiejetnosci objezdza sie na kretym torze duzo lepsze, szybsze i bardziej wypasione maszyny. Wieksza moc zabilaby filozofie tych aut, oraz pewnie paru uzyszkodnikow.

wracajac do Alfy - pomysl z RWD w Giulii jest fajny, ale start z samymi dieslami dla normalnego uzyszkodnika + jedna mega wypasiona opcja benzynowa to faktycznie falstart jak juz ktos napisal. Ładnosci 124 ja nie widze z zadnej strony ale to zrozumiale, jestem skazony MX5 :hehe:

W specyficznych warunkach rowerem górskim wyprzedzasz Ferrari. I co z tego?

MX5 tez mi sie bardziej podoba od Fiata + ma wolnossący silnik - przynajmniej jakieś pozory zabawy zostają. W Fiacie nawet to zlikwidowano.

Ale nie kupił bym ani MX5 ani Fiata. Przede wszystkim z uwagi na zdejmowany dach. W kategorii niedrogi samochód z jakaś tam w miarę przyzwoita ilością frajdy z jazdy nadal GT86 prowadzi. I nie ma zdejmowanej dachu co jest wielka zaleta. MX5 jest samochodem dla emerytów marzących o Florydzie. Jakiś czas temu zdjąłem w Corvette dach (targa). Nie dość ze potem miałem poparzenia słoneczne to jeszcze czułem sie jak kompletny idiota - wszyscy musieli zobaczyć moją mordę żeby sprawdzić kto tym samochodem jedzie. Cabrio to pojazd dla ekshibicjonistów. Brakuje tylko przezroczystych majtek. Sąsiadka ma teraz boyfrienda z 911 cabrio. Oczywiście wszędzie jeżdżą ze zdjętym dachem - żeby wszyscy ich widzieli. A potem ona na Facebooku się skarży jak to strasznie skóra się starzeje pod wpływem słońca.

Aha, jeszcze o S2000 - jej nie wybaczalnosc błędów wynikała z nastaw zawieszenia a nie z mocy silnika. Honda to potem poprawiła. Jednocześnie psując samochód przez zmianę silnika 2.0 na 2.2.

Ten podpis wszystkim się znudził!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe te osiągi. Auta mają ledwie 150-180KM a przyspieszenie do setki jakby tam było 20-30KM więcej. W aucie co ma 150KM to można do setki przyspieszać co najwyżej w 9s. IMO albo ta Alfa musiałaby nic nie ważyć, albo katalog jest zbyt optymistyczny albo pokombinowali ze skrzyniami i może się okazać że są dziwnie zestopniowane.

Moment obrotowy tych silników jest na tyle duży ze odpowiednio żonglując przełożeniem głównym i pierwszymi dwoma biegami możesz uzyskać setkę na dwójce = rozsądne przyspieszenie do 100 km/h. Kosztem przyspieszonego zużycia sprzęgła w normalnej eksploatacji i mułowatosci w ruchu miejskim.

Ten podpis wszystkim się znudził!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu ludzie sie tak rzucili na superba? Ma jakies atrakcyjne finansowanie? Bo ani cena ani wygladem ani w sumie niczym innym nie powala... A moze to o ilosc przeznaczona na pl rynek chodzi? Bo znajomy kupowal w czechach ta 280 koni wlasnie ze wzgledu na czas oczekiwania w pl i czekal ok 3 miesiecy.

W PL ceny na Skode sa dumpingowe. Porownaj cenniki w PL i CZ.

Dlatego tez PL nie jest traktowana na rowni z innymi krajami. Parytet na PL jest strasznie niski.

 

W CZ, DE mozesz sobie zamawiac co chcesz z max terminem oczekiwania 3miesiace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment obrotowy tych silników jest na tyle duży ze odpowiednio żonglując przełożeniem głównym i pierwszymi dwoma biegami możesz uzyskać setkę na dwójce = rozsądne przyspieszenie do 100 km/h. Kosztem przyspieszonego zużycia sprzęgła w normalnej eksploatacji i mułowatosci w ruchu miejskim.

Ten podpis wszystkim się znudził!

 

Każdy Ci tutaj wytłumaczy, że moment nie ma znaczenia tylko moc. Więc nie bluźnij.  :hehe:  :hehe:  :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Octa 1.4 140 KM. ma 8,5 s i w realu też tyle wychodzi.

 

 

Nieprecyzyjnie się wyraziłem, miałem na myśli diesle. Tam dodatkowe ułamki sekund zabiera zmiana biegów, w turbobenzynie może się udać dojść do 100 na dwójce i wtedy jesteś do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg danych technicznych moja Croma w manualu ma 9,5 sekundy w JTD 150 kucy.

 

A to krowa jest ;]

 

Giulia niby jest 200kg lżejsza od 159.

 

Dlatego ja bym widział czas w okolicach 9s. Ale nie mam pojęcia w jaki sposób dali radę tę Giulię odchudzić. No i ile toto finalnie waży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego ja bym widział czas w okolicach 9s. Ale nie mam pojęcia w jaki sposób dali radę tę Giulię odchudzić. No i ile toto finalnie waży.

Podobno około 2 ton. Tylko wersja z tym prawie Ferrari jest znacznie lżejsza bo wymienili sporo kawałków na włókna węglowe.

Ten podpis wszystkim się znudził!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprecyzyjnie się wyraziłem, miałem na myśli diesle. Tam dodatkowe ułamki sekund zabiera zmiana biegów, w turbobenzynie może się udać dojść do 100 na dwójce i wtedy jesteś do przodu.

Przyjmuję  :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment obrotowy tych silników jest na tyle duży ze odpowiednio żonglując przełożeniem głównym i pierwszymi dwoma biegami możesz uzyskać setkę na dwójce = rozsądne przyspieszenie do 100 km/h. Kosztem przyspieszonego zużycia sprzęgła w normalnej eksploatacji i mułowatosci w ruchu miejskim.

Ten podpis wszystkim się znudził!

w dieslu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W PL ceny na Skode sa dumpingowe. Porownaj cenniki w PL i CZ.

Dlatego tez PL nie jest traktowana na rowni z innymi krajami. Parytet na PL jest strasznie niski.

 

W CZ, DE mozesz sobie zamawiac co chcesz z max terminem oczekiwania 3miesiace.

 

Mój leasingodawca (firma obecna w całej EU) twierdzi, że jest podobnie. Ceny mają wzrosną od MY17, czyli pewnie po wakacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli ile ta Giulia w końcu waży ?

Na wikipedii wpisane jest: 

 

1,374 kg (3,029 lb) (DIN) 2.2 diesel
1,524 kg (3,360 lb) (DIN) QV
 
Jeśli to prawda to waga diesla jest naprawdę konkretna, moje Bravo Sport 1.9 16v waży wg. dowodu 1435kg.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczyłaby ta wersja która była w 159 - 200KM. Nawet w tej ciężkiej krowie dawała niezłe osiągi, a Giulia jest lżejsza wg. tego co podają.

 

BMW 3er startuje z 3cyl benzyna 1,5 :) wiec mozna byc premium z takim smiesznym silniczkiem. Tymbardziej jak piszecie, ze na smietniku znalezliby jakas przyzwoita benzyne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, jeszcze o S2000 - jej nie wybaczalnosc błędów wynikała z nastaw zawieszenia a nie z mocy silnika. Honda to potem poprawiła. Jednocześnie psując samochód przez zmianę silnika 2.0 na 2.2.

 

 

 

Zmiana silnika na 2.2 dotyczyla głównie rynku USDM, gdzie ludzie narzekali na niski moment obrotowy.

W EU do konca zostal 2.0. W JP chyba tez byla opcja z 2.2. Dodali tez VSA, zeby troche zerwac z wizerunkiem widow maker ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Na wikipedii wpisane jest: 

 

1,374 kg (3,029 lb) (DIN) 2.2 diesel
1,524 kg (3,360 lb) (DIN) QV
 
Jeśli to prawda to waga diesla jest naprawdę konkretna, moje Bravo Sport 1.9 16v waży wg. dowodu 1435kg.

 

 

Bardzo mało.

Civic ufo dla silnika 2.2 diesel w zaleznosci od wypasu wazy 1351-1468 wg broszury. I robi (tez wg broszury) 8,7 do paczki przy 140KM, co zapewne jest mierzone dla najlzejszej wersji ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba poczekać na test zachara ;)

 

Co ciekawe miedzy Bravo 2.0 JTD 165 kucy a 1.9 JTD 150 kucy jest już spora różncia - 8.2 vs 9sekund.

 

Skrzynia inna?

Skrzynia jest inna, oplowska F40 w 2.0 i fiatowska C530 w 1.9. Nie wiem jak z przełożeniami, ale obie 6 biegów.

Spora różnica jest w momencie obrotowym, 305 vs 360Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Na wikipedii wpisane jest:


1,374 kg (3,029 lb) (DIN) 2.2 diesel
1,524 kg (3,360 lb) (DIN) QV

Jeśli to prawda to waga diesla jest naprawdę konkretna, moje Bravo Sport 1.9 16v waży wg. dowodu 1435kg.

 

To całkiem niezły rezultat ;)

 


Moj dziadek mial w duzym fiacie taka tapicerke :) tylko wtedy sie to nazywalo skaj a nie skóra PCV. Tak czy inaczej, wracają do korzeni ;)

 

Żaden PCV :nono: To jest ekologiczna skóra :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego ja bym widział czas w okolicach 9s. Ale nie mam pojęcia w jaki sposób dali radę tę Giulię odchudzić. No i ile toto finalnie waży.

 

Alfa 159 2.4 200KM miała katalogowo chyba 8,5s do 100

159 była ciężka. Czy aż tyle cięższa, że teraz trzeba 50KM mniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alfa 159 2.4 200KM miała katalogowo chyba 8,5s do 100

159 była ciężka. Czy aż tyle cięższa, że teraz trzeba 50KM mniej?

 

No właśnie. To się kompletnie nie trzyma kupy. Albo Włosi dokonali cudu, albo gdzieś ściemniają. Na ile ja znam Włochów to raczej to drugie.  :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.