Skocz do zawartości

jak nie Tribeca to co? pytanie po fakcie...


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

... bo juz jest przyslowiowa musztarda po obiedzie...

 

dlugo szukalem nastepcy Forestera 2008 2,5 n/a AT ktorym zrobilem 180kkm ( z czego 170kkm na LPG) 

 

nastepca mial posiadac cechy uzytkowe forestera:

 

- przeswit nim 20cm

- pozadny naped 4x4 a nie dolaczane elektroniczne protezy ktore mi sie np: zagotuja w polowie podjazdu

- wysoka bezawaryjnosc 

- relatywnie niskie koszty serwisu (nie ASO) jak na segment auta

- dobre prowadzenie jak na suva

- mozliwosc zalozenia LPG

 

+ dodatkowo:

 

- miec wiecej cylindrów - w forku brakuje tego dyskretnego pomruku jaki daja silnik 6 i wiecej cylindrowe

- cichszy ( forester jest dosyc glosny powyzej 120km/h)

- dynamiczniejszy

- wiekszy bagaznik (podczas wypraw terenowych w aucie spia 2os. po rozlozeniu kanapy tylnej na materacu 200x140cm - do forka ledwo sie miescil)

- wieksza ilosc miejsca na nogi z tylu. zona jezdzi na fotlu pasazera mu jedzi z wyprostowanymi nogami - inaczej dostaje skurczy (w normalnym aucie praktycznie nikt za nia nie mogl usiasc - fotel odsuniety na max i nikt za nia nie moze usiasc)

 

auta europejskie odzucilem na wstepie za fatalna awaryjnosc, wiekszosc silnikow z TURBO (bardzo nie lubie charakterystyki silnikow TURBO)  i w zdecydowanej wiekszosc brak mozliwosci zalozenia LPG (nie oplacalne przez bezposredni wtrysk)

 

po przeanalizowaniu rynku suv i ww argumantow na palcu boju pozostaly: Trbeca 3.6,  RAV4 3.5,  CX9 3.7,  murano 3.5, outlander 3.0

 

w zwiazku z tym ze w subaru siedzie juz "kilka" lat wybor byl oczywisty....

 

przez glowe przeszla mi mysl zeby z ogolnym tredem AK kupic nowke z salonu a ze brzydze sie zakupow na raty (do tej pory wszystko co mam kupione za gotowke po wczesniejszym odlozeniu) starczyloby ledwie na nowego dustera w full wypasie...

 

wiec zamiast kilku letniego subaru ktore jako nowe kosztowalo ~250kPLN i teraz pewnie bedzie sie tylko psuc i generowac koszty trzeba bylo kupic nowke z salonu Renault-DACIA ? 

 

dla zazdrosnikow na ukojenie ich nerwow przesylam fote

 

post-129742-0-66232700-1469547509_thumb.jpg

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


... bo juz jest przyslowiowa musztarda po obiedzie...
 
dlugo szukalem nastepcy Forestera 2008 2,5 n/a AT ktorym zrobilem 180kkm ( z czego 170kkm na LPG) 

 

dalej  nie  chcesz  sprzedac ? ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok temu rozwazalem zakup takiej tribeca. Cena silnika uzywanego w cenie 15 tys pln skutecznie mnie wyleczylo. A pady tej jednostki zdarzaja sie.

 

cos drogo jak anglika mozna miec za 25kPLN

 

a o ponadprzecietnym padaniu EZ36D pierwsze slysze. silnik jak wiekszosc cywilnych silnikow subaru wrazliwy na dlugotrwale max obciazenia (autostarad i but w podloge). raczej nik przy zdrowych zmyslach nie czyniki tego takim czolgiem. raz ze sie serdnio prowadzi a dwa ze bak paliwa starczy moze na 200km takiej jazdy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Nie dość, że zegarek nosisz na prawej ręce to jeszcze paznokcie malujesz

 

;l

 

tak naprawe to auto zony ja tylko na weekendy i wakacje tym jezdze  :buu:

 


Który to rocznik jest, krajowy czy sprowadzany, gaz już jest?

 

2011, US - sprowadzony jako nowy, non stop serwis ASO, kupiony od lekarza - opowiesc prawie jak JAY'a :hehe: , jutro idzie do zagazowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2011, US - sprowadzony jako nowy, non stop serwis ASO, kupiony od lekarza - opowiesc prawie jak JAY'a :hehe: , jutro idzie do zagazowania

Ile dales jesli to nie tajemnica?

Jak sie te silniki gazuja? Kiedys badalem temat tribeki i rozne opinie czytalem nt gazowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile dales jesli to nie tajemnica?

Jak sie te silniki gazuja? Kiedys badalem temat tribeki i rozne opinie czytalem nt gazowania.

Cena podana w pierwszy poscie

Gazuja sie dobrze gorzej z luzem zaworowym. Trzeba silnik wyciagac. Jak ktos nie w temacie to moze drogo wyjsc taka operacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena podana w pierwszy poscie

Gazuja sie dobrze gorzej z luzem zaworowym. Trzeba silnik wyciagac. Jak ktos nie w temacie to moze drogo wyjsc taka operacja

Yyy moze to zmeczenie dzisiejszym zwiedzaniem zamku w Malborku ale nie widze tam podanej kwoty zakupu.

Odnosnie gazowanie to wlasnie o tych luzach ludzie pisali. Co ile to trzeba regulowac, 60kkm? Jaki to koszt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

... bo juz jest przyslowiowa musztarda po obiedzie...

 

dlugo szukalem nastepcy Forestera 2008 2,5 n/a AT ktorym zrobilem 180kkm ( z czego 170kkm na LPG) 

 

 

nastepca mial posiadac cechy uzytkowe forestera:

 

- przeswit nim 20cm

- pozadny naped 4x4 a nie dolaczane elektroniczne protezy ktore mi sie np: zagotuja w polowie podjazdu

- wysoka bezawaryjnosc 

- relatywnie niskie koszty serwisu (nie ASO) jak na segment auta

- dobre prowadzenie jak na suva

- mozliwosc zalozenia LPG

 

+ dodatkowo:

 

- miec wiecej cylindrów - w forku brakuje tego dyskretnego pomruku jaki daja silnik 6 i wiecej cylindrowe

 

- cichszy ( forester jest dosyc glosny powyzej 120km/h)

 

- dynamiczniejszy

 

- wiekszy bagaznik (podczas wypraw terenowych w aucie spia 2os. po rozlozeniu kanapy tylnej na materacu 200x140cm - do forka ledwo sie miescil)

 

- wieksza ilosc miejsca na nogi z tylu. zona jezdzi na fotlu pasazera mu jedzi z wyprostowanymi nogami - inaczej dostaje skurczy (w normalnym aucie praktycznie nikt za nia nie mogl usiasc - fotel odsuniety na max i nikt za nia nie moze usiasc)

 

 

auta europejskie odzucilem na wstepie za fatalna awaryjnosc, wiekszosc silnikow z TURBO (bardzo nie lubie charakterystyki silnikow TURBO)  i w zdecydowanej wiekszosc brak mozliwosci zalozenia LPG (nie oplacalne przez bezposredni wtrysk)

 

 

po przeanalizowaniu rynku suv i ww argumantow na palcu boju pozostaly: Trbeca 3.6,  RAV4 3.5,  CX9 3.7,  murano 3.5, outlander 3.0

 

 

w zwiazku z tym ze w subaru siedzie juz "kilka" lat wybor byl oczywisty....

 

 

 

przez glowe przeszla mi mysl zeby z ogolnym tredem AK kupic nowke z salonu a ze brzydze sie zakupow na raty (do tej pory wszystko co mam kupione za gotowke po wczesniejszym odlozeniu) starczyloby ledwie na nowego dustera w full wypasie...

 

wiec zamiast kilku letniego subaru ktore jako nowe kosztowalo ~250kPLN i teraz pewnie bedzie sie tylko psuc i generowac koszty trzeba bylo kupic nowke z salonu Renault-DACIA ? 

 

dla zazdrosnikow na ukojenie ich nerwow przesylam fote

 

attachicon.gif20160725_172432.jpg

 

 

 

Fajne auto :ok: , dlaczego nie Outback ?

 

Rok temu rozwazalem zakup takiej tribeca. Cena silnika uzywanego w cenie 15 tys pln skutecznie mnie wyleczylo. A pady tej jednostki zdarzaja sie.

 

Tzn co tam niby pada ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie gazowanie to wlasnie o tych luzach ludzie pisali. Co ile to trzeba regulowac, 60kkm? Jaki to koszt?

Z LPG warto dużo wcześniej sprawdzić, by nie doprowadzić do uszkodzenia głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena podana w pierwszy poscie

Gazuja sie dobrze gorzej z luzem zaworowym. Trzeba silnik wyciagac. Jak ktos nie w temacie to moze drogo wyjsc taka operacja

 

i pas przedni wyciągać rozbierać :(

 

Odnosnie gazowanie to wlasnie o tych luzach ludzie pisali. Co ile to trzeba regulowac, 60kkm? Jaki to koszt?

 

To bardzo zalezy jak się jeździ, ale na pewno nie jest to 60kkm jak w H4. Ja przejeździłem ok 70kkm do momentu sprzedaży i silnik trzymał bd parametry. Wg opinii mojego serwisu to zwykle jest tok 80-140kkm, gdzie mediana jest raczej koło 130kkm. Koszt zależy od tego ile zaworów wymaga korekty + robocizna. W Outbacku H6 cena zaczyna się od 2kzł i zazwyczaj oscyluje do 3kzł - tak pisano na forum i podobne info dostałem w moim serwisie. Choć osoba która kupiła od mnie H6 mówiła, że ma mechanika co ogarnia to znacznie taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Fajne auto , dlaczego nie Outback ?

 

1. bardzo malo jest 3.6 a jak jest i w dobrym stanie to kosztuje duuuuuuzo za duzo

2. srodek w tribeca jest tak ladny ze nie chce sie wysiadac :)

3. na outbacka mam jeszcze czas (nadal produkuja) a tribeci jakbym teraz nie kupil to pozniej juz nie - beda za stare

4. po tribece celuje w nowego (3-4 letniego) outbacka 3.6 cvt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. bardzo malo jest 3.6 a jak jest i w dobrym stanie to kosztuje duuuuuuzo za duzo

2. srodek w tribeca jest tak ladny ze nie chce sie wysiadac :)

3. na outbacka mam jeszcze czas (nadal produkuja) a tribeci jakbym teraz nie kupil to pozniej juz nie - beda za stare

4. po tribece celuje w nowego (3-4 letniego) outbacka 3.6 cvt

 

Czasem coś się trafia ;).

Jak nowy OTB to tylko USDM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


zazwyczaj oscyluje do 3kzł - tak pisano na forum i podobne info dostałem w moim serwisie. Choć osoba która kupiła od mnie H6 mówiła, że ma mechanika co ogarnia to znacznie taniej.

 

dokladnie cana dla ludzi z ulicy to ok 3kPLN ale mozna taniej...

 

poza tym w H6  3.0 i 3.6 siedzi lancuch wiec teoretycznie na to co sie zaoszczedzilo nie wymieniajac rozrzadu zainwestuje sie w zawory :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


po przeanalizowaniu rynku suv i ww argumantow na palcu boju pozostaly: Trbeca 3.6, RAV4 3.5, CX9 3.7, murano 3.5, outlander 3.0


 

A mnie mowia, ze z Toyota jestem chory :hehe:  czy @ z Mitsubishi - nastepny do leczenia z Subaru ;)

 

Gratulacje!

 

Ale ...  jak kto ktos ladnie scharakteryzowal:

 

'Tribecca - to duze aluto ktore nie czuje sie duze, ma mocny silnik - mruczy jak kot przy normalnej jezdzie, ale ryczy kiedy przycisniesz gaz. Naprawde mile do jazdy, trzyma sie drogi gdzie inne SUV nie ... ale spalanie palia jest okropne (naprawde)! entertainment system i nawaigacja to juz stara technologia'

 

Wydaje sie dobrym zakupem IMVHO :oki:  I mimo ze musze sie leczyc na Toyota to ... pewnie poszedlbym po Roo. :hmm: - RAV4 ma swietny silnik 3.5l V6 i tyle ...

 

Subaru-VIZIV-concept-sketch.jpg

 

Ps WIem ze bylo ale paznokcia masz fajne :hehe: !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

... bo juz jest przyslowiowa musztarda po obiedzie...

 

attachicon.gif 20160725_172432.jpg

 

 

Zawsze mi się ta Tribeca po liftingu podobała. Nawet się gdzieś tam w myślach kiedyś przymierzałem do takiej. Tylko ktoś mi naopowiadał, że ciężko to z US na EU przerobić (części brak) a wersji EU jest jak na lekarstwo i drogie.

Ale auto fajne.  :ok:  :ok:  :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


A mnie mowia, ze z Toyota jestem chory   czy @Ryb z Mitsubishi - nastepny do leczenia z Subaru

 

Ryb nie jest fanem Mitsubishi. Ryb jest fanem pięcioletniej gwarancji z limitem przebiegu 300kkm.  ;]  ;]  ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo moze jednak warto bylo wziasc nówke daczke ?

Dacia jest dla innego klienta bierzesz golasa z klima za 55k i jezdzisz. Przy 70k idziesz do konkurencji bierzesz kysz kysz, Scross, lub Kile. Nikt o zdrowych zmyslach nie da za Dacie Duster 75k poniewaz to nadal tanie wozidlo. Jak ktos da to jest idiota albo ma taki kaprys. Co do Subaru to nie wiem widzialem kilka na ulicy wiec ciezko mi sie wypowiadac. W srodku nie siedzialem to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Zawsze mi się ta Tribeca po liftingu podobała. Nawet się gdzieś tam w myślach kiedyś przymierzałem do takiej. Tylko ktoś mi naopowiadał, że ciężko to z US na EU przerobić (części brak) a wersji EU jest jak na lekarstwo i drogie.

 

Ale auto fajne.

 

Ciekawe co piszesz o tych wersjachj US i EU. Akurat tribeca jest najmniej rozniacy sie modelem subaru US/EU. poza przednimi lapami (symetryczne), liczniekiem w mil i km w wskaznikami temp w F i radiem lapiacym stace tylko niepazyte. WSZYTSKO INNE JEST IDENTYCZNE. Co ciekawe liczniki i temp mozna latwo pzreprogramowac co w pzrypadku innych modeli subaru nie jest tak latwe.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe co piszesz o tych wersjachj US i EU. Akurat tribeca jest najmniej rozniacy sie modelem subaru US/EU. poza przednimi lapami (symetryczne), liczniekiem w mil i km w wskaznikami temp w F i radiem lapiacym stace tylko niepazyte. WSZYTSKO INNE JEST IDENTYCZNE. Co ciekawe liczniki i temp mozna latwo pzreprogramowac co w pzrypadku innych modeli subaru nie jest tak latwe.... 

 

- Przednie lampy (dodatkowo w US nie ma ksenonów a ja chciałem)

- Tylne lampy (klosz kierunkowskazu jest czerwony zamiast pomarańczowego)

- Brak świateł przeciwmgłowych z tyłu

- Nieparzyste radio

- Brak RDS

- Liczniki są ZTCP w US podwójne ale ten EU po prostu ładniejszy

 

Klimę rzeczywiście łatwo przeprogramować ale ta reszta to dla mnie równie istotne rzeczy.

Edytowane przez Ryb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Przednie lampy (dodatkowo w US nie ma ksenonów a ja chciałem)

- Tylne lampy (klosz kierunkowskazu jest czerwony zamiast pomarańczowego)

- Brak świateł przeciwmgłowych z tyłu

- Nieparzyste radio

- Brak RDS

- Liczniki są ZTCP w US podwójne ale ten EU po prostu ładniejszy

 

Klimę rzeczywiście łatwo przeprogramować ale ta reszta to dla mnie równie istotne rzeczy.

 

fakt  ksenony sa tylko na Kanade i EU

klosz tylny jest czewony ale swieci na pomaranczowo

swiatla z tylu sa przygotowane na przeciwngilenych (oprawka, wiazka, itp)

radio fakt tylko stacje niepazyste

RDS nie potrzeby do niczego

do licznikow podwojnych jestem pzrzwyczajony - kompletnie nie przeszkadzaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


akt  ksenony sa tylko na Kanade i EU
klosz tylny jest czewony ale swieci na pomaranczowo

 

:ok:

 


swiatla z tylu sa przygotowane na przeciwngilenych (oprawka, wiazka, itp)

 

Tego nie wiedziałem. Ale ty masz poliftowy. W poprzednim chyba były dodatkowe światła pod zderzakiem, jak w Maździe CX-9.

 


radio fakt tylko stacje niepazyste
RDS nie potrzeby do niczego

 

Ja jeżdże w trasy, więc bez RDSu bym się wściekł.  ;)

 


do licznikow podwojnych jestem pzrzwyczajony - kompletnie nie przeszkadzaja

 

Do tego chyba też mógłbym się przyzwyczaić. Ale pewności nie mam.  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe co piszesz o tych wersjachj US i EU. Akurat tribeca jest najmniej rozniacy sie modelem subaru US/EU. poza przednimi lapami (symetryczne), liczniekiem w mil i km w wskaznikami temp w F i radiem lapiacym stace tylko niepazyte. WSZYTSKO INNE JEST IDENTYCZNE. Co ciekawe liczniki i temp mozna latwo pzreprogramowac co w pzrypadku innych modeli subaru nie jest tak latwe.... 

 

tzn mówisz o przeprogramowanie Epromu ?

Na forum Subaru był wątek, że ktoś namierzył gościa co przerobił nieprzestawialny licznik i kompa w Outbacku na nasze jednostki

 

BTW. Napisz jak tym się jeżdzi, czy jak typowym SUVem czy jednak jest jakaś różnica (np do Outbacka) ?

Edytowane przez Sherif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie osobiście brak RDSu bardzo irytował, więc jak piszesz co kto lubi.

 

Dla mnie jest absolutnie zbyteczny, bo glownie slucham muzyki z zewnetrznych zrodel ;]

Nie istnieje chyba takie radio, ktorego mozna sluchac przez klika godzin non stop...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie jest absolutnie zbyteczny, bo glownie slucham muzyki z zewnetrznych zrodel ;]

Nie istnieje chyba takie radio, ktorego mozna sluchac przez klika godzin non stop...

Gorzej ze w trasie nie istnieje radio ktore nie zanika po kilkunastu minutach

Edit z wyjatkiem rydzykowego

Edytowane przez lisik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Napisz jak tym się jeżdzi, czy jak typowym SUVem czy jednak jest jakaś różnica (np do Outbacka) ?

 

jest ciezki i to czuc. ale porownujac do xc90 ( tylko takie porownania mam w tej klasie) jezdzi sie przyjemniiej - bardziej "osobowo". bardzo malo jak na tak wysokie auto wychyla sie na zakretach, uklad kierownicy "z czuciem", automat leniwy w trybie normalnym pomaga tryb sport, fajnie mruczy, choc SVX lepiej gada. bardzo dobrze wyciszony

 

q7 czy x5 jest jeszcze wiekszym klockiem podczas jazdy (ale to chyba nie porownywalne auta do tribeci) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Dla mnie jest absolutnie zbyteczny, bo glownie slucham muzyki z zewnetrznych zrodel ;]

Nie istnieje chyba takie radio, ktorego mozna sluchac przez klika godzin non stop...

 

To zależy od nastroju, ale jak jadę z kimś z roboty czy z rodziną i nie słucham muzyki tylko leci sobie w tle to w sumie wszystko jedno byle coś tam grało a RMF czy ZET właśnie dzięki rds gra od granicy do granicy. Poza tym bez tego nei działa TMC

 


jest ciezki i to czuc. ale porownujac do xc90 ( tylko takie porownania mam w tej klasie) jezdzi sie przyjemniiej - bardziej "osobowo". bardzo malo jak na tak wysokie auto wychyla sie na zakretach, uklad kierownicy "z czuciem", automat leniwy w trybie normalnym pomaga tryb sport, fajnie mruczy, choc SVX lepiej gada. bardzo dobrze wyciszony

 

Tak właśnie sobie to wyobrażałem, podobnie jak mam obecnie porównanie Outbacków do XC70, to Volvo jeździ wyczuwalnie gorzej z racji znacznie większej masy. Odnośnie Subaru to imho H4 ma znacznie lepsze bardziej Subarowkie brzmienie silnika, H6 jest taki trochę bardziej sportowy jak się wkręca. Niestety wadą jest tak skrzynia bo pewnie jest ta sama 5EAT, które może jest komfortowa ale strasznie wolna :(

Jak jest ze spalaniem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce RMF, Zet i PR1 można słuchać praktycznie w całym kraju.

Ale przecież nie na tej samej częstotliwości więc przy braku RDS-u trzeba będzie stroić co jakieś kilkadziesiąt kilometrów ;]

Edytowane przez volf6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dacia jest dla innego klienta bierzesz golasa z klima za 55k i jezdzisz. Przy 70k idziesz do konkurencji bierzesz kysz kysz, Scross, lub Kile. Nikt o zdrowych zmyslach nie da za Dacie Duster 75k poniewaz to nadal tanie wozidlo. Jak ktos da to jest idiota albo ma taki kaprys. 

 

Z tego co czytałem to większość Dusterów sprzedaje się w najbogatszych wersjach :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież nie na tej samej częstotliwości więc przy braku RDS-u trzeba będzie stroić co jakieś kilkadziesiąt kilometrów ;]

No niestety.

To tak, jak z klimą ręczną - niby jest, ale ciągle trzeba kręcić gałkami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież nie na tej samej częstotliwości więc przy braku RDS-u trzeba będzie stroić co jakieś kilkadziesiąt kilometrów ;]

Ja z tym amerykańskim wytrzymałem chyba miesiąc potem wymieniłem. Nie ma połowy stacji tych, które akurat słuchasz. ;]  Odnalezienie w trasie stacji jest niemożliwe bo jest ich z 50 i nie wiesz która jest która , no i jeżeli jest na częstotliwości która jest odbierana  :hehe: Dla mnie to był bubel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.