awruK Napisano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2016 (edytowane) Pacjent Octavia 2 2010 Silnik 1,9 tdi BXE z przebiegiem 317 kkm Przy 260 kkm generalka silnika więc problemów nie ma, płynów nie ubywa oleju bierze ok 100 ml/1000km Wczoraj w trakcie jazdy autostradowej przy prędkości maksymalnej zaobserwowałem, że temperatura podnosi się ponad 90 stopni. Najwięcej do ok 110 stopni. Wszystko miało miejsce przy temperaturze zewnętrznej 29 st i klimie rozkręconej na max. Po zwolnieniu do 160 - 170 km/h temp wraca do normy Ma prawo się tak robić czy silnik znowu się kończy? Edytowane 9 Sierpnia 2016 przez Lupus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2016 Dlugo tak jechales? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2016 Pacjent Octavia 2 2010 Silnik 1,9 tdi BXE z przebiegiem 317 kkm Przy 260 kkm generalka silnika więc problemów nie ma, płynów nie ubywa oleju bierze ok 100 ml/1000km Wczoraj w trakcie jazdy autostradowej przy prędkości maksymalnej zaobserwowałem, że temperatura podnosi się ponad 90 stopni. Najwięcej do ok 110 stopni. Wszystko miało miejsce przy temperaturze zewnętrznej 29 st i klimie rozkręconej na max. Po zwolnieniu do 160 - 170 km/h temp wraca do normy Ma prawo się tak robić czy silnik znowu się kończy? IMHO przy V-max moze sie troche grzac ponad norme ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2016 Chłopie to ma 105KM, dobrze widziałem? I Ty się dziwisz że się grzeje? Pewnie że może. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 9 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2016 Dlugo tak jechales? Ok 500 km, oczywiście nie całość z Vmax. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 9 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2016 Chłopie to ma 105KM, dobrze widziałem? I Ty się dziwisz że się grzeje? Pewnie że może. Miało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2016 Ok 500 km, oczywiście nie całość z Vmax. No to moze miec prawo. Ten twoj wozik chyba nie ma chlodnicy oleju - ja w 2.0tdi mam i widze ze przy dluzszej niz pare minut jezdzie na maksa olej ma ponad 110stopni - zwolnienie do 150 i wraca do 102st. Ale temp plynu jakos nie widzialem zeby rosła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 9 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2016 No to moze miec prawo. Ten twoj wozik chyba nie ma chlodnicy oleju - ja w 2.0tdi mam i widze ze przy dluzszej niz pare minut jezdzie na maksa olej ma ponad 110stopni - zwolnienie do 150 i wraca do 102st. Ale temp plynu jakos nie widzialem zeby rosła Pewnie dlatego że masz większy zapas mocy i jak jedziesz koło 200 to nie musisz cisnąć auta na opór... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2016 Pewnie dlatego że masz większy zapas mocy i jak jedziesz koło 200 to nie musisz cisnąć auta na opór... To nie o zapas mocy chodzi, tylko o przystosowanie całego systemu przeniesienia napędu do takiego obciążenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2016 Dokładnie, 105KM silnika nikt nie projektował na taki wysiłek - dla niego prędkość podróżna to pewnie 140km/h i wtedy układ sobie radzi. Do tego klima, która grzeje, upał i wszystko wyłazi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2016 Diesle często tak mają, że przy dłuższej podróży z prędkością bliską Vmax lub pod niemal pełnym obciążeniem, temp. chłodziwa rośnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2016 Diesla łatwo przegrzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2016 Ma chlodnice oleju jak kazdy VW w dieslu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2016 To nie o zapas mocy chodzi, tylko o przystosowanie całego systemu przeniesienia napędu do takiego obciążenia... Nie mowiac o skrzyni 6tce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaso Napisano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2016 Wcześniej nie obserwowałeś takiego zachowania? Może chłodnica jest już do ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 9 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2016 (edytowane) Wcześniej nie obserwowałeś takiego zachowania? Może chłodnica jest już do ? No właśnie nie przypominam sobie żebym ostatnio tak cisnął przy takiej temperaturze zewnętrznej. Ostatnio z Wrocławia jak śmigałem tak cisnąłem ale temperatura zew była niższa w związku z czym klima też na max nie chodziła... Edytowane 9 Sierpnia 2016 przez Lupus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2016 (edytowane) Pacjent Octavia 2 2010 Silnik 1,9 tdi BXE z przebiegiem 317 kkm Przy 260 kkm generalka silnika więc problemów nie ma, płynów nie ubywa oleju bierze ok 100 ml/1000km Wczoraj w trakcie jazdy autostradowej przy prędkości maksymalnej zaobserwowałem, że temperatura podnosi się ponad 90 stopni. Najwięcej do ok 110 stopni. Wszystko miało miejsce przy temperaturze zewnętrznej 29 st i klimie rozkręconej na max. Po zwolnieniu do 160 - 170 km/h temp wraca do normy Ma prawo się tak robić czy silnik znowu się kończy? Jeśli mowa o temp. płynu chłodniczego to nie ma prawa. Olej jak najbardziej. Jeśli w tym paździerzu jest ori chłodnica lub inna jakaś stara, to zdecydowanie polecam wymianę na nową. Koszt mały, a efekt będzie duży i to nie tylko przy vmax itd. Nawet w korku i w codziennej jeździe będzie widoczne - wiatrak nie będzie w zasadzie w ogóle potrzebny. Czyszczenie, mycie itd. nic nie daje. Nowy zamiennik i nie ma prawa mieć płyn chłodniczy 110*C Druga opcja, coś nie działa jak powinno. Termostat, pompa wody albo silnik Edytowane 9 Sierpnia 2016 przez mrBEAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2016 Miało Ja nie bardzo znam się na tuningu, ale jak miałem AAZ to tam bawiłem się ciśnieniami turbo, dawką paliwa .... i przy mocnym pałowaniu grzał się. Piszę to jako pewien trop - być może tuner coś sknocił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prozaq Napisano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2016 Miałem tak samo przy temperaturach powyżej 30stpni Celsjusza,jazda z prędkościami >140km/h najpierw łapał silnik 100st.,później 110,później komputer wyłączał klimatyzację i trzeba było zwolnić,silnik się wychładzał i załączał z powrotem klimę.Pacjent to E46 M57 czyli 3,0d 184kM.Termostat sprawny,pompa sprawna,płyn chłodniczy świeży Febiego po wymianie. Po demontażu chłodnicy i po przebiegu ~300tys km chłodnica wyglądała tak: Po demontażu i dokładnym czyszczeniu chemią+myjka ciśnieniowa można teraz cisnąć w upały na maksa,klimy nie rozłącza,a temperatura stoi 90st.Celsjusza i nie chce wzrosnąć w największe upały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekT Napisano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2016 Ma prawo się tak robić czy silnik znowu się kończy?Instrukcja podajeTemp otwarcia: od 85 stopni, max otwarcie przy 105. Min otwarcie 7mm Nie widzę powodów dlaczego miałby w pewnych przypadkach nie osiągać 110. Temp podajesz z ecu czy ze wskazówki na zegarach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2016 Pacjent Octavia 2 2010 Silnik 1,9 tdi BXE z przebiegiem 317 kkm Przy 260 kkm generalka silnika więc problemów nie ma, płynów nie ubywa oleju bierze ok 100 ml/1000km Wczoraj w trakcie jazdy autostradowej przy prędkości maksymalnej zaobserwowałem, że temperatura podnosi się ponad 90 stopni. Najwięcej do ok 110 stopni. Wszystko miało miejsce przy temperaturze zewnętrznej 29 st i klimie rozkręconej na max. Po zwolnieniu do 160 - 170 km/h temp wraca do normy Ma prawo się tak robić czy silnik znowu się kończy? To ile ty żeś "leciał", ze musiałeś zwolnić do 170 km/h żeby się wystudził Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 9 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2016 To ile ty żeś "leciał", ze musiałeś zwolnić do 170 km/h żeby się wystudził W granicach 200. Oczywiście na niemieckiej autostradzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 9 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2016 Instrukcja podaje Temp otwarcia: od 85 stopni, max otwarcie przy 105. Min otwarcie 7mm Nie widzę powodów dlaczego miałby w pewnych przypadkach nie osiągać 110. Temp podajesz z ecu czy ze wskazówki na zegarach? Ze wskazówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2016 (edytowane) ... Oczywiście na niemieckiej autostradzie... Tak myślałem Edytowane 9 Sierpnia 2016 przez Robi1968 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2016 W tym roku pierwszy raz zauwazylem ze wskazowka temp podczas jazdy ruszyla sie do gory. Zawsze przez 170kkm stala jak zaczarowana w pionie a w tym roku Albani podczas bardzo dlugiego stromego szutrowego podjazdu temp wody zaczela rosnac. Na dworze bylo 38 oczywiscie klima oraz na max zaladowany Co ciekawe taki wzrost temp zauwazyli tez inni z 3 foresterow tylko outback trzymal rowno temp. Po tym podjezdzie nie zauwazyle wzrostu temp ponad "pion" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 12 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 Mału update. Wczoraj zrobione 500 km przy podobnych prędkościach, ale temp poniżej 20 stopni. Wskazówka nawet nie drgnęła ponad 90 st... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 Miałem tak samo przy temperaturach powyżej 30stpni Celsjusza,jazda z prędkościami >140km/h najpierw łapał silnik 100st.,później 110,później komputer wyłączał klimatyzację i trzeba było zwolnić,silnik się wychładzał i załączał z powrotem klimę.Pacjent to E46 M57 czyli 3,0d 184kM.Termostat sprawny,pompa sprawna,płyn chłodniczy świeży Febiego po wymianie. Po demontażu chłodnicy i po przebiegu ~300tys km chłodnica wyglądała tak: chłodnica.jpg Po demontażu i dokładnym czyszczeniu chemią+myjka ciśnieniowa można teraz cisnąć w upały na maksa,klimy nie rozłącza,a temperatura stoi 90st.Celsjusza i nie chce wzrosnąć w największe upały. Ile Cię to kosztowało? Sam wytargałeś chłodnice? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekT Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 Wskazówka nawet nie drgnęła ponad 90 st... Obecnie uzywane wskazniki bardzo czesto maja wbudowany uklad "wygladzajacy" wskazania temperatury, zeby nie denerwowac kierowcy. Nie wiem jak w tym konkretnym przypadku, ale np w mojej astrze normalna temperatura podczas jazdy w miescie wg komputera oscyluje wokol 105-108 stopni. Dopiero przy jezdzie z wiekszym obciazeniem uklad schladza do 90. Wskazowka na zegarach jest caly czas na 90. W astrze termostat jest dodatkowo sterowany elektrycznie, a te cale zabiegi sa prawdopodobnie po to zeby obnizac zuzycie paliwa przez zmniejszenie oporow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 Obecnie uzywane wskazniki bardzo czesto maja wbudowany uklad "wygladzajacy" wskazania temperatury, zeby nie denerwowac kierowcy. Nie wiem jak w tym konkretnym przypadku, ale np w mojej astrze normalna temperatura podczas jazdy w miescie wg komputera oscyluje wokol 105-108 stopni. Dopiero przy jezdzie z wiekszym obciazeniem uklad schladza do 90. Wskazowka na zegarach jest caly czas na 90. W astrze termostat jest dodatkowo sterowany elektrycznie, a te cale zabiegi sa prawdopodobnie po to zeby obnizac zuzycie paliwa przez zmniejszenie oporow. A w Astrze F wskaźnik wyłapywał nawet 1*C różnicy i zawsze się wszyscy o to na kąciku pytali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 (edytowane) Wymien chłodnice. Miałem to samo w dwóch autach z przebiegami ~310 tysięcy Do tego warto przy okazji sprawdzić intercooler po takim przebiegu. Edytowane 12 Sierpnia 2016 przez cesarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 Wymien chłodnice. Miałem to samo w dwóch autach z przebiegami ~310 tysięcy Do tego warto przy okazji sprawdzić intercooler po takim przebiegu. Nie ma sensu Przy 20*C już jest ok, następne lato dopiero za rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 Sprawne auto nie ma prawa się grzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 Nie ma sensu Przy 20*C już jest ok, następne lato dopiero za rok Sens jest bo nie jest to wielki wydatek - nie wiem jak z wymianą samą w sobi,e bo różne cuda widziałem, ale chlodnica pewnie kosztuje 300zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 Sprawne auto nie ma prawa się grzać.W extremalnych warunkach ma prawo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prozaq Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 (edytowane) Ile Cię to kosztowało? Sam wytargałeś chłodnice? Sama robocizna kosztowała 100zł na gotowo czyli wstawiam i odbieram zrobione auto,ale nie sugeruj się tą kwotą bo ja z racji wykonywanego zawodu mam ceny mocno przystępne. Do tego bańka 5 l koncetratu+5wody demineralizowanej+Akra do mycia silników czyli coś w okolicach 100zł. Edytowane 12 Sierpnia 2016 przez Prozaq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 W extremalnych warunkach ma prawo Nowego nie zgrzejesz, z czystą (wewnątrz i zewnątrz) nową chłodnicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 (edytowane) W extremalnych warunkach ma prawo Mi się nie grzeje a uwierz że bywa ekstremalnie Grzał się Land Rover... nowa chłodnica i po sprawie. Sprawne nie ma prawa się grzać. Edytowane 12 Sierpnia 2016 przez chojny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 No to wszyskie subaru w tym nowy forek sa zepsute Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 Nowego nie zgrzejesz, z czystą (wewnątrz i zewnątrz) nową chłodnicą. Jedz na 1-ce z gazem w podlodze przez dluzszy okres I zobaczymy czy sie nie zgrzeje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 Jedz na 1-ce z gazem w podlodze przez dluzszy okres I zobaczymy czy sie nie zgrzeje Jak będzie jechał, a nie stał to się nie zgrzeje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 No to wszyskie subaru w tym nowy forek sa zepsute Nic nowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 No to wszyskie subaru w tym nowy forek sa zepsute "Co ciekawe taki wzrost temp zauwazyli tez inni z 3 foresterow tylko outback trzymal rowno temp." To wszystkie czy nie wszystkie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 Wszyskie poza jedym obk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 Poza tym co rozumiemy pod pojeciem zagrzac? Poruszenie wskaznika tepm ponad norme tzw. pion czy wejscie wskazan na czerwone pole? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.