Skocz do zawartości

Hyundai i20 diesel krótki test po 9kkm


wujek

Rekomendowane odpowiedzi

To musi byc w ogole Hyundai - mialem post walic o Santa Fe - :facepalm: - AC on ale zeby bylo zimno zajmuje ok 2-3 min :ogien: - temp w 22-23C to w Santa Fe jakies chyba 24-25 C - 19C to tak 22-23C - fock :facepalm: - to jest wnerwiajace ....

Slaba klima .... :no:

W Chevy Lacetti było na odwrót. Żeby mieć 22st. trzeba ustawić na 24. Jak ustawisz 22 to zamarzniesz. Ktoś to źle skalibrował.

Za to niezła skala, od 15 do 32 stopni i aż 15 prędkości nawiewu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas Sorrento 150-170 kPLN, SantaFe 250-270 kPLN. Chyba tylko prestiżem można tłumaczyć tą różnicę w cenie.

Miałem Sportage made in Korea, teraz mam made in Słowacja - i masz rację - ten ze Słowacji jest gorzej poskładany. Nawet moja żona to zauważyła :)

Prestige w Hyundai?

U mnie wraz z zamykaniem lokalnej produkcji to Genesis I Santa Fe staja sie podstowowymi taczkami w stanach - czytaj podatnik tanio kupil

11a3f78f17a7761e961095d76d6f04e2.jpg

56ff334e21dabaff21929d745e558884.jpg

78b77a621674fe20ecf7767b40e9070f.jpg

Discount jaki oferuja musi byc znaczny...

Co do EU vs Korea to imvho jest bardziej zroznicowne bo czesci nie beda z tego samego smietnika

Ix35 byl w pelni klepany w Sk, Tak?

Tak samo afaik z i30.

Byla taka smieszna wersja jak i30sw I to właśnie z Eu sprowadzali. Postawiles 'lokalnego' i30 obok I widac roznice - od poskladania paneli do 'twardosci' plastiku.

Imvho blacha ma np innych dostawcow czyli np Eu Bedzie Krupp z metali z Afryki, Korea z Oz, plastiki beda z kooperanta z Turcji vs Korea. Masz inne podejscie do pracy,... I w sumie masz to samo auto a... jednak inne..

Tak jak Honda - malo ktora Honda w mojej czesci swiata jest Made in Japan... Made in Thailand, Nawet do J sprowadzaja

Focus- Thailand, Fiesta - Thailand, Mazda 2 - Thailand, Civic, Jazz - Thailand... Wszystko jest Made in Thailand... I to widac

Sent from my iCrap using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Chevy Lacetti było na odwrót. Żeby mieć 22st. trzeba ustawić na 24. Jak ustawisz 22 to zamarzniesz. Ktoś to źle skalibrował.

Za to niezła skala, od 15 do 32 stopni i aż 15 prędkości nawiewu.

Tu nie mam reguły. Po 17 k km dalej nie moge wykombinowac

Wiem Ze to Co ta guana wskazuje a Co wychodzi to jakas bajka... Myslalem Ze podpsute mam, ale wzialem jednego potem dealer dal mi drugiego = to samo

Wydaje sie Ze w gornej czesci 22C+ jest naprawde zimniej. W dolnej 22C - za goraco

W sumie niezle auto Imvho (Nawet w Diesel ) ale pare niedopracowanych rzeczy jest wq.... ale potrafie zrozumiec czemu to lud drzwiami I oknami z Salonow wynosi - nie perfekcyjne ale ok a jak porownywalna cena vs wartosc to imvho Bardzo dobrze Santa Fe wychodzi ale srodek jest plastikowo cienki I takie niedopracowane szczegoly wq.... a

Sent from my iCrap using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie mam reguły. Po 17 k km dalej nie moge wykombinowac

Wiem Ze to Co ta guana wskazuje a Co wychodzi to jakas bajka... Myslalem Ze podpsute mam, ale wzialem jednego potem dealer dal mi drugiego = to samo

Wydaje sie Ze w gornej czesci 22C+ jest naprawde zimniej. W dolnej 22C - za goraco

W sumie niezle auto Imvho (Nawet w Diesel ) ale pare niedopracowanych rzeczy jest wq.... ale potrafie zrozumiec czemu to lud drzwiami I oknami z Salonow wynosi - nie perfekcyjne ale ok a jak porownywalna cena vs wartosc to imvho Bardzo dobrze Santa Fe wychodzi ale srodek jest plastikowo cienki I takie niedopracowane szczegoly wq.... a

Sent from my iCrap using Tapatalk

Zauważyłem że w niemal wszystkich widzianych przeze mnie Kiach lub Hyundaiach klima nigdy nie była ustawiona przez właścicieli w tryb automatyczny. Zawsze było na Low i nawiew w trybie ręcznym. Coś jest na rzeczy z tymi autami.

Sam kiedyś jeździłem Kią Carens i miała najgorszy automat na świecie ale myślałem że już się potrafili uporać z tym problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem że w niemal wszystkich widzianych przeze mnie Kiach lub Hyundaiach klima nigdy nie była ustawiona przez właścicieli w tryb automatyczny. Zawsze było na Low i nawiew w trybie ręcznym. Coś jest na rzeczy z tymi autami.

Podobnie ustawiają w Hondzie CRV - gdy jechałem ze szwagrostwem, to na wyświetlaczu było 16*C na obie strefy    :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem że w niemal wszystkich widzianych przeze mnie Kiach lub Hyundaiach klima nigdy nie była ustawiona przez właścicieli w tryb automatyczny. Zawsze było na Low i nawiew w trybie ręcznym. Coś jest na rzeczy z tymi autami.

 

 

Ja mam na auto i jest całkiem dobrze. Może nie idealnie ale nie ma tragedii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym teście jaki czytałem piszą że przeniesienie produkcji na Słowację spowodowało podniesienie jakości. Ja twierdzę że jest dokładnie odwrotnie ;]

 

I dalej nie mam zielonego pojęcia dlaczego SantaFe kosztuje 100 kzł więcej od Sorrento.

 

mój tata miał poprzedni model i30 - rocznik 2007 - pierwszy wypust jeszcze made in Korea. Później zaraz zaczęli sprzedawać produkowane w Czechach. I ten ojca był raczej kiepskiej jakości: źle poskładana i trzeszcząca deska, odpadające plastikowe zaślepki z klamek zewnętrznych, pilot z kluczykiem, który się zwyczajnie rozpadł. Do tego padające łączniki stabilizatora, rozszczelniona klima. To wszystko przez 5 lat i 70 tys. km. Ogólnie z tego co czytałem, to raczej opinie były takie, że te składane w Czechach są lepszej jakości i egzemplarz taty raczej to potwierdzał. Teraz od trzech lat tata ma nowego i30, czyli też produkcja w Czechach. Na razie jedyna usterka, to zawieszanie się czasami wybierania głosowego przez BT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie fakt :hehe: To raczej między Chinami a Włochami.

Jakto sa roznice regionalne

U mnie masz lud kupujacy Sorrento/Santa Fe przeciw X3/Q5. I ten lud jest uwazany za madry bo daje sobie 5lat gwarancji od zderzaka do zderzaka, jedna z lepsza bezawaryjnosc w klasie, wymiarowo to samo jak nie wiecej I $20k + zostaje w kieszeni...

A plastic is fantastic... BMW ma lepszy marketing a nie plastic.... (generalnie uogolniajac).

Znow jak patrze na te pix od i20 wnetrza to BMW to to.napewno nie jest... ale...

... Czym wiecej placisz u Hyundai - Genesis, Santa Fe to ta roznica sie zaciera....

Sent from my iCrap using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robie I wiecej. Te 300 Pln czy $\£\€\¥ nie sa warte ani twojej niewygody, ani bezpieczenstwa etc.

Z reszta pozorne oszczednosci bo potem 'naprawa' kregoslupa bedzie cie 10,000 czegos kosztowac a jak bedziesz mial wypadek przy tych 3k km na miesiac (a masz wiecej szans) to w malej puszce nie ma sie Co giac i może sie okazac Ze poskladanie ciebie z.powrotem to Bardzo duzo $$$.

Wiec te 300 czegos to pozorne Imvho oszczednosci te male auta zostaly stworzone żeby sie po mieście przejechac z a do b a nie 3k km w nich robic....

Sent from my iCrap using Tapatalk

 

Inne spojrzenie na świat ;)

 

W polsce 300zł to jednak dla większości jest sporo.

 

Poza tym te auta kupowały i kupują floty.

 

Przy 100 autach to już nie jest 300zł tylko 30000 -> 360 tysięcy rocznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem że w niemal wszystkich widzianych przeze mnie Kiach lub Hyundaiach klima nigdy nie była ustawiona przez właścicieli w tryb automatyczny. Zawsze było na Low i nawiew w trybie ręcznym. Coś jest na rzeczy z tymi autami.

Sam kiedyś jeździłem Kią Carens i miała najgorszy automat na świecie ale myślałem że już się potrafili uporać z tym problemem.

 

Ja jeżdżę tylko na auto, jedynie czasem koryguję lekko temperaturę... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jakas stara ofera?

 

obecnie hultaj nie ma i20 na abonament. W ofercie "najmiejszy" to elantra.

 

jaka miales wpalte wlasna?

Wyprzedali i zostaly drogie dziadostwa nikt tego nie bierze. Na co komu elantra? To jest 699 na 9 miesiecy ale minus vat i inne wychodzi pi razy drzwi 600.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę tylko na auto, jedynie czasem koryguję lekko temperaturę...

Ale ty Nie masz 40C+

Ja Sie Po prostu boje Teraz zima jest I sa takie a Nie inne problemy a co dopiero jak 45C bedzie przez tydzien...

Trzeba bedzie tak jezdzic

a9cd85f506fca1bfcdb95777c8139737.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontynuuje moją przygode z koreancami. Od pol roku jezdze i20 1.1D 75KM w hultaj abonament.

 

Cena na fakturze to 59,800. Auto ma 6 poduszek, klime, elektryczne szyby przod, ABS, ESP, ASR, radio plus dwa glosniki oraz cztery kola.

 

 

ale badziewie w środku , to mnie tylko utwierdza w przekonaniu że najlepsze tanie badziewne auta robi fiat , po tipo przynajmniej nie widać od razu że tandetne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale badziewie w środku , to mnie tylko utwierdza w przekonaniu że najlepsze tanie badziewne auta robi fiat , po tipo przynajmniej nie widać od razu że tandetne

Tipo wcale nie jest lepsze zwlaszcza w podstawowej wersji. Co ciekawe Rio jest ladniejsze w srodku a przynajmniej takie sprawia wrazenie. Podobne odczucia mam w ibizie i w fabii ot tanie taczki do jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontynuuje moją przygode z koreancami. Od pol roku jezdze i20 1.1D 75KM w hultaj abonament.

Cena na fakturze to 59,800. Auto ma 6 poduszek, klime, elektryczne szyby przod, ABS, ESP, ASR, radio plus dwa glosniki oraz cztery kola.

 

Nie ma:

- atermicznych szyb

- wydajnej klimatyzacji

- mocy 

- dobrego zawieszenia (laczniki na autostradzie powoduja podskakiwanie)

- dobrego ukladu hamulcowego 

- dobrego ukladu kierwoniczego

- dobrej ceny

- sterowania z kierownicy

- podlokietnika

- automatycznych szyb

- regulacji podswietlenia deski w nocy oczy bola od jazdy

Ma:

- duzo miejsca

- calkiem wygodna pozycja za kierownica

- duzy bagaznik

- cisze w srodku

Awarie

- stop start - zrobil stop i koniec :phi:

- radio wylacza sie na chwile podczas stop start

- nie widzial zapietych pasow - wywalalo blad

- wariuja czujniki w kolach (kontrolka swieci, czasem gasnie)

 

Spalanie:

W zaleznosci od nachylenia terenu :phi:

Miasto korki do 7l. trasa 30% miasto 70% to 5,3-5,5. Srednia z ostatnich 3kkm 5,3 (ale rzadko przekraczam 120km/h bo strach)

 

Uklad kierowniczy nie daje wyczucia, maly ruch kierownica powyzej 100km/h i po calym pasie latamy.

Uklad hamulcowy po jednym hamowaniu pedal robi sie miekki strach dalej jechac. Po gwaltownym hamowaniu wlaczaja sie awaryjne i czasem nie mozna ich wylaczyc- przynajmniej ja nie umiem.

Silnik ok szybko sie nagrzewa jest wystarczajaco dynamiczny do miasta vs stare pazdzierze od Niemca. Jednak na autostradzie i audi za plecami jest goraco. :phi: Do 120km/h jedzie w miare ok pozniej zdycha a spalanie robi sie absurdalne.

Zawieszenie - podskakuje, przechyla sie, wyjezdza przodem generalnie vs ceed lub swift to przepasc.Dodatkowo jest niskie i zawadza sie o garby, kraweniki etc

 

Koszty: 

Smieszne, tankuje 2x w miesiacu za 200zl plus abonament netto wychodzi niecale 600zl a samochod niewypierdziany i lepszy od starego ceeda. Wersji diesela nie polecam.

Panie za taka kase to samochod nie ma nic, nei oferuje niczego poza malym spalaniem. Wersja benzynowa, kotra mialem jako zastepczaka jest lepsza. Pomimo tego w zyciu bym tego gownopodobnego samochodu nie kupil.

Nie wiem dla kogo jest to auto, dynamika slaba 17s do 100km/h spalanie jak w wiekszym dieselu. Podczas wyzszych predkosci zachowuje sie nieprzewidywalnie. Za taka cene konkurencja oferuje wiecej. Osobicie polecialbym w podskokach po fieste za 60k, clio lub wiekszego focusa, astre etc.

 

To brzmi jak test samochodu z lat 70 tych. Najslabszy Golf MK1 1,1 w benzynie mial lepsze/podobne przyspieszenie. Przegralby w pozycjach wyposazenie, bezpieczenstwo ale reszta ....? Po 40 latach powrot do korzeni. Moze jakos tak hultaje sie powinny reklamowac

Brawo motoryzacja ...

Wez oddaj to auto i kaz zwrocic pieniadze za poniesione straty "moralne". Przeciez to zenada takie auto, a kazdy kto je kupuje/uzytkuje powinien je zwracac producentowi :-) Zeby na przyszlosc juz takich gowien nie produkowali

Edytowane przez gregoryj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopisuje dwie nowe usterki :phi: Jak postoi na sloncu to wewnetrzne lusterko cale lata :hehe: I jak psikam spryskiwaczem przednia szybe to tylna popuszcza. Ostatnio takie cuda widzialem w Punto 1 jak w 98 PJ robilem. 

Tak BTW jezdzilem wtedy Punto 1 i fiesta... Punto przy fiescie to byl straszny pazdzierz. Ciekawe jak jest teraz?

 

540x405_ford-fiesta-3080166.jpg

 

540x405_spredam-fiat-punto-18026787.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To brzmi jak test samochodu z lat 70 tych. Najslabszy Golf MK1 1,1 w benzynie mial lepsze/podobne przyspieszenie. Przegralby w pozycjach wyposazenie, bezpieczenstwo ale reszta ....? Po 40 latach powrot do korzeni. Moze jakos tak hultaje sie powinny reklamowac

Brawo motoryzacja ...

Wez oddaj to auto i kaz zwrocic pieniadze za poniesione straty "moralne". Przeciez to zenada takie auto, a kazdy kto je kupuje/uzytkuje powinien je zwracac producentowi :-) Zeby na przyszlosc juz takich gowien nie produkowali

Nie do konca... Spojrz na podstawowa fabie (plus klima), punto, ibize i inne clio. Wszedzie jest tak samo. Choc np taka fiesta lepiej sie prowadzi niz hultaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serio nie ma regulacji? 

Nie ma :facepalm: Co ciekawe w tej wersji to tak swieci, ze jechac sie nie da. W kila mialem to samo tam jezdzilem z najmniejsza mozliwa regulacja. To mega dziwne ile kosztuje taki potencjometr? Jakby to bylo moje to bym sobie dobrobil bo inaczej to istny koszmar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny post, bez koloryzowania, dużo konkretów. :ok:

Dobijam właśnie Octavią do 5kkm, mógłbym napisać coś podobnego... Chociaż może lepiej poczekać do 10kkm? :hmm:

Ja po pierwszych kilometrach chcialem to oddac :phi: Ale jakos sie przyzwyczailem. To i tak lepsze od ceeda gdzie nie potrafili naprawic szumu wiatru i jezdzic sie nie dalo. Tu jest na prawde cicho widze postep u koreancow :ok: Jezdzilem ostatnio fabia kombi jako pasazer i IMO przy predkosciach autostradowych bylo 2x glosniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po pierwszych kilometrach chcialem to oddac :phi: Ale jakos sie przyzwyczailem. To i tak lepsze od ceeda gdzie nie potrafili naprawic szumu wiatru i jezdzic sie nie dalo. Tu jest na prawde cicho widze postep u koreancow :ok: Jezdzilem ostatnio fabia kombi jako pasazer i IMO przy predkosciach autostradowych bylo 2x glosniej.

 

U mnie też wiatr szumi. Od szklanego dachu. 

Ale dopiero tak od jakichś 180km/h...;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po pierwszych kilometrach chcialem to oddac :phi: Ale jakos sie przyzwyczailem. To i tak lepsze od ceeda gdzie nie potrafili naprawic szumu wiatru i jezdzic sie nie dalo. Tu jest na prawde cicho widze postep u koreancow :ok: Jezdzilem ostatnio fabia kombi jako pasazer i IMO przy predkosciach autostradowych bylo 2x glosniej.

 

Kurczę, Ceed mi się zawsze wydawał dość fajnym autem. Tak, czytałem o twoich przygodach z Ceed'em.

Jeżdżę czasami z taksówkarzem, który ma dwa Hyundai'je - i20 + i30 i strasznie się nimi zachwyca, trochę to inaczej wygląda z twojej relacji. Ale to może tak być, że chwali, bo kupił, bo co innego mu zostało? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę, Ceed mi się zawsze wydawał dość fajnym autem. Tak, czytałem o twoich przygodach z Ceed'em.

Jeżdżę czasami z taksówkarzem, który ma dwa Hyundai'je - i20 + i30 i strasznie się nimi zachwyca, trochę to inaczej wygląda z twojej relacji. Ale to może tak być, że chwali, bo kupił, bo co innego mu zostało? ;]

 

Tyle, że on miał cee'd jedynkę... ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeżdżę czasami z taksówkarzem, który ma dwa Hyundai'je - i20 + i30 i strasznie się nimi zachwyca, trochę to inaczej wygląda z twojej relacji. Ale to może tak być, że chwali, bo kupił, bo co innego mu zostało? ;]

Jeździłem i40 i auto było rewelacyjne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To brzmi jak test samochodu z lat 70 tych. Najslabszy Golf MK1 1,1 w benzynie mial lepsze/podobne przyspieszenie. Przegralby w pozycjach wyposazenie, bezpieczenstwo ale reszta ....? Po 40 latach powrot do korzeni. Moze jakos tak hultaje sie powinny reklamowac

Brawo motoryzacja ...

Wez oddaj to auto i kaz zwrocic pieniadze za poniesione straty "moralne". Przeciez to zenada takie auto, a kazdy kto je kupuje/uzytkuje powinien je zwracac producentowi :-) Zeby na przyszlosc juz takich gowien nie produkowali

bez przesady, takie lub podobne jak to opisywane i20 jest większość klasy B w porównywalnych wersjach

imo Punto, Fabia, Yaris nic lepsze nie są

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.