Gokart Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 Poproszę w punktach dlaczego diesel nie nadaje się do miasta. Mówimy tutaj o małym samochodzie miejskim z silnikiem diesla i turbosprężarką który będzie pokonywał w 90% krótkie dystanse w mieście do pracy i z powrotem 4,5km w jedną stronę, : 1. ...... ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 O ile nie ma dpf to nie ma żadnych przeciwwskazań. Jeśli ma to raz na jakiś czas przepalić. To wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 Wadą diesla jest wolne nagrzewanie się więc w mrozach będziesz miał wiecznie zimno. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
subArek Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 Poproszę w punktach dlaczego diesel nie nadaje się do miasta. Mówimy tutaj o małym samochodzie miejskim z silnikiem diesla i turbosprężarką który będzie pokonywał w 90% krótkie dystanse w mieście do pracy i z powrotem 4,5km w jedną stronę, : 1. ...... ? trochę nie ten kącik ..... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 Wadą diesla jest wolne nagrzewanie się więc w mrozach będziesz miał wiecznie zimno. Albo zauważalnie cieplej niż w benzyniaku. Sporo diesli na nasz klimat ma dodatkowe ogrzewanie. Wczesne HDI miewały dogrzewacz na czterech świecach żarowych wpięty w mały obieg wody. Potem zmienili to, na grzałkę elektryczną w obudowie wentylatora nadmuchu. Ja, w swoim 307, mam to drugie rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 Poproszę w punktach dlaczego diesel nie nadaje się do miasta. Mówimy tutaj o małym samochodzie miejskim z silnikiem diesla i turbosprężarką który będzie pokonywał w 90% krótkie dystanse w mieście do pracy i z powrotem 4,5km w jedną stronę, : 1. ...... ? bo _motocykl_ z silnikiem diesla i jeszcze w miescie to proszenie sie o klopoty... nie poprzeciskasz sie w korkach bo pewnie wielkie bydle, a na dodatek zagotujesz sie na swiatlach PS. NTK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paweu Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 Wadą diesla jest wolne nagrzewanie się więc w mrozach będziesz miał wiecznie zimno. Chyba, że będzie to TDI z nagrzewnicą elektryczną w standardzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 Albo zauważalnie cieplej niż w benzyniaku. Sporo diesli na nasz klimat ma dodatkowe ogrzewanie.Mowa jest o małym samochodzie miejskim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 bo _motocykl_ z silnikiem diesla i jeszcze w miescie to proszenie sie o klopoty... nie poprzeciskasz sie w korkach bo pewnie wielkie bydle, a na dodatek zagotujesz sie na swiatlach PS. NTK Już nie przesadzajmy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 Chyba, że będzie to TDI z nagrzewnicą elektryczną w standardzie TDI mialo też często webasto w standardzie[np. Touran].. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 Mowa jest o małym samochodzie miejskim Małe auta od PSA, z silnikiem 1.4 czy 1.6HDi też mają w standardzie grzałki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 1. DPF - zabijesz go bardzo szybko. 2. Turbosprężarka - będzie miała ciężko przy ciągle niedogrzanym oleju. 3. Częste próby wypalania dpf-a, zakończone przedwcześnie, będą rozrzedzać olej paliwem (patrz pkt 2). 4. Diesel - szczególne mały - wolno się nagrzewa - w zimie będzie zimno (chyba że - jak wspomnieli przedmówcy - będzie miał dodatkową nagrzewnicę). Dodatkowo zimny silnik oznacza skraplanie się wilgoci w środku. To + pkt 3 = konieczność częstszych wymian oleju i dużo większe zużycie paliwa, niż stereotypowy diesel. 5. W zimie duże zużycie prądu przez świece żarowe i dodatkowy ogrzewacz (jeśli będzie elektryczny) dadzą się we znaki akumulatorowi i alternatorowi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris1983 Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 diesel bez Dpfa nadaje sie jak najbardziej do miasta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 Poproszę w punktach dlaczego diesel nie nadaje się do miasta. Mówimy tutaj o małym samochodzie miejskim z silnikiem diesla i turbosprężarką który będzie pokonywał w 90% krótkie dystanse w mieście do pracy i z powrotem 4,5km w jedną stronę, : Żona miała Yarisa 1,4 D4D. Był to stary silnik 75KM bez bajerów, jak DPF. Jeżdżony raczej na dłuższych odcinkach. Zimą trudno go było dogrzać - trzeba było z 10 km przejechać, by złapał temp. nie miał dodatkowego ogrzewania, więc zimą komputer podnosił obroty biegu jałowego. Z innych wad - hałas, wibracje, mały zakres obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 1. DPF - zabijesz go bardzo szybko. 2. Turbosprężarka - będzie miała ciężko przy ciągle niedogrzanym oleju. 3. Częste próby wypalania dpf-a, zakończone przedwcześnie, będą rozrzedzać olej paliwem (patrz pkt 2). 4 .To + pkt 3 = konieczność częstszych wymian oleju i dużo większe zużycie paliwa, niż stereotypowy diesel. 5. W zimie duże zużycie prądu przez świece żarowe i dodatkowy ogrzewacz (jeśli będzie elektryczny) dadzą się we znaki akumulatorowi i alternatorowi. 4.Bez DPF-u spalanie jest nadal małe. 5.Niestety potwierdzam-każdego diesla musialem doladowywać w zimie.Oczywiście grono ekspertów z AK uważalo że każdy mial uwalony alternator/akumulator czy też coś innego w ukladzie ładowania."Bo jak to jest możliwe aby sprawny uklad ladowania nie dał rady naładować aku w ciągu 3 km jazdy" 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 5.Niestety potwierdzam-każdego diesla musialem doladowywać w zimie.Oczywiście grono ekspertów z AK uważalo że każdy mial uwalony alternator/akumulator czy też coś innego w ukladzie ładowania."Bo jak to jest możliwe aby sprawny uklad ladowania nie dał rady naładować aku w ciągu 3 km jazdy" Zgadza się - słabszy akumulator i diesel nie odpali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 4.Bez DPF-u spalanie jest nadal małe.5.Niestety potwierdzam-każdego diesla musialem doladowywać w zimie każdy miał swojego diesla spalanie to male nie było - Hyundai Getz 1,5 CRDI dobijal do 8,5 litra za to mimo jazdy na krótkich odcinkach przez 6 lat exploatacji ani razu nie doładowywałem akumulatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 każdy miał swojego diesla spalanie to male nie było - Hyundai Getz 1,5 CRDI dobijal do 8,5 litra za to mimo jazdy na krótkich odcinkach przez 6 lat exploatacji ani razu nie doładowywałem akumulatora U mnie Touran/A4-max 8,5l.Mazda-max 8l.Primera 2,2D-9,5l.podobnie Elantra-hyundai'a diesle nie są oszczędne W Getzu mialeś R3 czy R4? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 - bo DPF i jego wypalanie - bo ciągła jazda niedogrzanym silnikiem, skoro masz robić 4.5km - bo większe zużycie paliwa wynikające z powyższych - bo jazda w pełzającym korku jest frustrująca, bo się więcej namachasz wajchą biegów - bo terkocze a małe samochody nie są dobrze wyciszone - bo dwumasa - bo małe samochody do miasta wymyślono z małolitrażowymi silnikami benzynowymi i nie mają powyższych wad 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 U mnie Touran/A4-max 8,5l.Mazda-max 8l.Primera 2,2D-9,5l.podobnie Elantra-hyundai'a diesle nie są oszczędne W Getzu mialeś R3 czy R4? Ale w trasie nie mialem zastrzeżeń co do spalania - oczywiscie przyjmujac że 5l/100 jest akceptowalne R4 - były w getzach R3? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 - bo małe samochody do miasta wymyślono z małolitrażowymi silnikami benzynowymi i nie mają powyższych wad Ja myślę że ten punkt jest najważniejszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 Ale w trasie nie mialem zastrzeżeń co do spalania - oczywiscie przyjmujac że 5l/100 jest akceptowalne R4 - były w getzach R3? Pomyliłem Getza z Matrixem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 - bo większe zużycie paliwa wynikające z powyższych - bo jazda w pełzającym korku jest frustrująca, bo się więcej namachasz wajchą biegów Nieprawda Identycznie jest w benzynach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 (edytowane) Wadą diesla jest wolne nagrzewanie się więc w mrozach będziesz miał wiecznie zimno. Powiedzmy sobie szczerze prawde: Za wyjatkiem niskiego spalania (i zarazem wiekszego zasiegu) diesel ma same wady w stosunku do NoPb. Od smrodu i halasu poczynajac, na slabej dynamice, masie i skomplikowaniu silnika konczac. Doszukiwanie sie innych plusow ropniaka to juz czysta hipokryzja i oszukiwanie samego siebie. Ale - teoretycznie - co to przeszkadza w miescie? Oszczedzac mozna i w miescie i w trasie. Tak samo jest z LPG. Kwestia kiedy sie zamortyzuje fakt, ze diesle sa drozsze w zakupie i poniekad w naprawach, bo uzytkujac w miescie byc moze nigdy. I czy warto dla niewielkich oszczednosci spalania (miasto, malo sie jezdzi, mala oszczednosc w stosunku do NoPb) brac na klate wszystkie wady diesla. Drugi minus ropniaka w miescie juz podales, ale sa na to sposoby w wielu modelach (dogrzewanie elektryczne albo nawet tzw webasto niweluja te kwestie) Edytowane 15 Września 2016 przez wald0 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 (edytowane) Powiedzmy sobie szczerze prawde: Za wyjatkiem niskiego spalania (i zarazem wiekszego zasiegu) diesel ma same wady w stosunku do NoPb. I czy warto dla niewielkich oszczednosci spalania (miasto, malo sie jezdzi, mala oszczednosc w stosunku do NoPb) brac na klate wszystkie wady diesla. Drugi minus ropniaka w miescie juz podales, ale sa na to sposoby w wielu modelach (dogrzewanie elektryczne albo nawet tzw webasto niweluja te kwestie) Powiedzmy sobie szczerze, że przy przebiegach jednorazowych 4-5km, gdzie samochód jeździ niedogrzany (czyt. na większej dawce paliwa), spalanie wcale nie będzie takie niskie. Edytowane 15 Września 2016 przez Pietro_M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 Nieprawda Identycznie jest w benzynach. Ale w benzynie to oczywiste. A diesel produkuje paliwo (u mnie nie chce ale ja jestem dziwny ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 Kwestia kiedy sie zamortyzuje fakt, ze diesle sa drozsze w zakupie i poniekad w naprawach W 99% pewnie masz rację - ale - popatrz na cenniko volvo - diesle często sa tańsze jak kupowałem w 2006? roku getza to 90KM diesel był 1000 zł drozszy od 90KM benzynowego - IMO wybór był prosty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 W 99% pewnie masz rację - ale - popatrz na cenniko volvo - diesle często sa tańsze jak kupowałem w 2006? roku getza to 90KM diesel był 1000 zł drozszy od 90KM benzynowego - IMO wybór był prosty Zanecili, zeby sobie odbic na serwisie (zarcik) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 krótkie dystanse w mieście do pracy i z powrotem 4,5km w jedną stronęRowerem będzie dużo taniej i niewiele wolniej. Ja raz albo 2x w tygodniu robię dystans 16 km w jedną stronę do pracy - po jakimś czasie pokonuję ten dystans w 50 minut, czyli 4.5 km w około 15. Znam takich, co regularnie jeżdżą większe dystanse - ale mieszkają pod W-wą, więc rowerem faktycznie jest szybciej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 Za wyjatkiem niskiego spalania (i zarazem wiekszego zasiegu) diesel ma same wady w stosunku do NoPb. Od smrodu i halasu poczynajac, na slabej dynamice, masie i skomplikowaniu silnika konczac. Chyba że porównujesz wolnossącego benzyniaka do diesla (czyli de facto turbodiesla). Ten drugi jest dynamiczniejszy. To była dla mnie kiedyś jedyna zaleta diesla. Teraz turbiny montują też do benzyniaków, więc ta zaleta jest nieaktualna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 Rowerem będzie dużo taniej i niewiele wolniej. Szczególnie polecane podczas opadów śniegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 Szczególnie polecane podczas opadów śniegu Oraz przy podwozeniu dzieci do przedszkola/szkoły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 Oraz przy podwozeniu dzieci do przedszkola/szkoły Spoko zapakujesz do przyczepki z daszkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 Spoko zapakujesz do przyczepki z daszkiem nastepny teoretyk 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 nastepny teoretyk A próbowałeś? Chyba masz dzisiaj zły dzień bo żartów nie rozumiesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 (edytowane) Ale w benzynie to oczywiste. A diesel produkuje paliwo (u mnie nie chce ale ja jestem dziwny ) Bo ty masz pewnie 2,0CRDI Mialem w Elantrze-spalał tak średnio 1,5 litra więcej niż 1,9TDI. I nie-nie jestem fanem VAG Edytowane 15 Września 2016 przez wlad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 Bo ty masz pewnie 2,0CRDI Nie powiem Ci co mam bo nie wiem. Wiem natomiast że mistrzem oszczędzania nie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 Szczególnie polecane podczas opadów śniegu Których mamy w roku dzień w dzień z 5 miesięcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 A próbowałeś? Jestem praktykiem a nie fanatykiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 Których mamy w roku dzień w dzień z 5 miesięcy. A w pozostałych 7 mamy piękną pogodę i +20 C. Idealne do jazdy na rowerze. Do tego zawsze od domu do pracy jest równa jak stół droga dla rowerów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 A w pozostałych 7 mamy piękną pogodę i +20 C. Idealne do jazdy na rowerze. Do tego zawsze od domu do pracy jest równa jak stół droga dla rowerów.Bo bez tego przejazd rowerem byłby hardcorowym wyczynem. Downhill się chowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 Bo ty masz pewnie 2,0CRDI Mialem w Elantrze-spalał tak średnio 1,5 litra więcej niż 1,9TDI. I nie-nie jestem fanem VAG Bo pewnie CDRI nie pracuje na zubożonej mieszance, tak jak TDI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 Bo bez tego przejazd rowerem byłby hardcorowym wyczynem. Downhill się chowa. Czy możesz czasem zrozumieć że to co dla Ciebie dobre nie jest dobre dla każdego? Ciśnieniowiec w upale nie pojedzie bo może umrzeć. Jeśli ktoś ma ruchliwą drogę to może się zwyczajnie bać. Jeśli ktoś musi chodzić w garniturze a nie ma jak się przebrać to jeżdżenie na rowerze to średni pomysł. Czy naprawdę jest to tak ciężko zrozumieć? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 Bo pewnie CDRI nie pracuje na zubożonej mieszance, tak jak TDI Nie mam pojęcia na jakiej mieszance jezdziły moje TDI-na pewno jednak były oszczędne i bezproblemowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 Czy możesz czasem zrozumieć że to co dla Ciebie dobre nie jest dobre dla każdego? Ciśnieniowiec w upale nie pojedzie bo może umrzeć. Jeśli ktoś ma ruchliwą drogę to może się zwyczajnie bać. Jeśli ktoś musi chodzić w garniturze a nie ma jak się przebrać to jeżdżenie na rowerze to średni pomysł. Czy naprawdę jest to tak ciężko zrozumieć?Nie twierdzę że rower jest zawsze dobry. Ale w większości przypadków (gdy do pracy jest blisko) - jest dobry. Głównym powodem dla którego ludzie wybierają samochód jest "nie chce mi się", a nie to co wymieniłeś wyżej. Znam przypadek człowieka, który jechał do pracy samochodem niecałe 300m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 O ile nie ma dpf to nie ma żadnych przeciwwskazań. Jeśli ma to raz na jakiś czas przepalić. To wszystko. A jak nie ma DPFa to niedługo go nie wpuszczą do centrum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 A jak nie ma DPFa to niedługo go nie wpuszczą do centrum. Oby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 Jak ktoś lubi terkot dizla i podwyższone koszty eksploatacyjne ..Ludzią się nie wytłumaczy ich wybór ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 Nie twierdzę że rower jest zawsze dobry. Ale w większości przypadków (gdy do pracy jest blisko) - jest dobry. Głównym powodem dla którego ludzie wybierają samochód jest "nie chce mi się", a nie to co wymieniłeś wyżej. Znam przypadek człowieka, który jechał do pracy samochodem niecałe 300m. Większość ludzi których znam jeździ na rowerze jeśli pozwalają na to warunki. Ale mają też auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 Nie mam pojęcia na jakiej mieszance jezdziły moje TDI-na pewno jednak były oszczędne i bezproblemowe No to już wiesz dlaczego były oszczędne i dlaczego wycofali najpierw zwykłe TDI, a obecnie jest afera z nowymi TDI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.