Smigiel Napisano 21 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2016 Tankowanie z dzisiaj: LPG: 2.21 PLN noPB95 4.30 PLN Instalację mam od 10 kkm i jeszcze trochę się zamortyzuje. 2.0 16V Renault zbyt oszczędne nie jest i te 12-13 litrów LPG po mieście to norma. Montaż instalacji w takich autach opłaca się i będzie się pewnie długo opłacał, ale w mniejszych autach spalających 7-8 litrów noPB lub autach z wtryskiem bezpośrednim montaż powoli zaczyna być nieopłacalny szczególnie przy przebiegach 10 - 15 kkm rocznie... Gdzie widzicie granicę opłacalności? Bo jak dla mnie już została przekroczona, czyli 50% ceny noPB95. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 21 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2016 Zależy jaki rejon u mnie Pb95 - 4,49zł/l a LPG 2,27zł/l stacja Orlen. Ludzie robią wielkie halo bo gaz podskoczył, skąd wiesz co będzie za tydzień, miesiąc lub za rok? Granica opłacalności montażu lpg będzie wtedy jak różnica pomiędzy lpg a PB będzie <1,50zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 21 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2016 Instalację mam od 10 kkm to wszystko tłumaczy trafiłeś i tak na mega korzystną relację noPB/LPG, tak taniego gazu jak w pierwszej połowie tego roku to dawno nie było a już w odniesieniu do ceny noPB to chyba najlepszy stosunek LPG/noPB w historii ja na gazie jeżdżę od 2000r, pamiętam jak tankowało się poniżej 1zł a pamiętam jak gaz był po 2.5zł a noPB po 3.2zł i jeździłem na noPB bo wychodziło na jedno (licząc większe spalanie) gaz był już po 3zł a w tym roku po 1.5zł niestety gaz IMO jeszcze będzie drożał - drogi dolar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 21 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2016 Bo jak dla mnie już została przekroczona, czyli 50% ceny noPB95. pojeździsz dłużej to zmienisz zdanie. Teraz patrzysz na amortyzację instalacji, co zrozumiałe, i chcesz jak najszybciej to osiągnąć. Potem będziesz widział oszczędności i wierz na słowo, obecna różnica w cenie będzie całkowicie zadowalająca. Owszem banan na twarzy przy tankowaniu za 1,50 jest większy niż przy 2,20, ale nadal to 2,20 vs 4,20 robi różnicę. niestety gaz IMO jeszcze będzie drożał - drogi dolar do tego ponoć OPEC ma ograniczyć wydobycie, więc ceny skoczą tym razem dla wszystkich paliw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 21 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2016 To kurs $ wpływa na cenę lpg,a co z resztą paliw w takim wypadku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 21 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2016 to wszystko tłumaczy Nie no w obecnym smigaczu ... Na LPG od 2005 roku i przejechane w autach z LPG z 500 tyś km. A do opłacalności to chodzi mi właśnie o amortyzację. Teraz żeby zamortyzować LPG w aucie trzeba 25 - 30 kkm. Wcześniej starczało 10 - 15 kkm. Nie wszyscy jeżdżą autami po 10 lat. Ja zwykle 2 do 3 lat. Przy obecnym stosunku ceny noPB do LPG instalacja za 2800 zł zamortyzuje się u mnie po roku. Ale ja jeżdżę minimum 20 kkm rocznie, a były czasy że robiłem 40 kkm i więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 21 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2016 To kurs $ wpływa na cenę lpg,a co z resztą paliw w takim wypadku? z tego co zaobserwowałem to LPG jest bardziej wrażliwe na zmiany $ - kupowany jest gotowy produkt za $ ? przy innych paliwach dochodzi kwestia ceny baryłki ropy itd lpg też zawsze drożeje na zimę, przy noPB mniej jest to odczuwalne teraz na wzrost ceny miała chyba wpływ dezycja rządu o "kaucjach" na poczet ew kar, ale ile w tym spekulacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 21 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2016 Nie no w obecnym smigaczu ... Na LPG od 2005 roku i przejechane w autach z LPG z 500 tyś km. A do opłacalności to chodzi mi właśnie o amortyzację. Teraz żeby zamortyzować LPG w aucie trzeba 25 - 30 kkm. Wcześniej starczało 10 - 15 kkm. Nie wszyscy jeżdżą autami po 10 lat. Ja zwykle 2 do 3 lat. Przy obecnym stosunku ceny noPB do LPG instalacja za 2800 zł zamortyzuje się u mnie po roku. Ale ja jeżdżę minimum 20 kkm rocznie, a były czasy że robiłem 40 kkm i więcej. w wakacje założyłem LPG do kolejnego auta, też bym wolał tankować po 1.5zł a kiedy się zwróci, zobaczymy dużą różnicę widzę przy wyjazdach za granicę, gdy zamiast 6-8zł płace 2.5zł-3zł a auto pali 15-17L choć rocznie zrobię mało, może 10kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 21 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2016 przy innych paliwach dochodzi kwestia ceny baryłki ropy itd Wiesz od czego to skrót? I z czego robi się LPG? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 21 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2016 To kurs $ wpływa na cenę lpg,a co z resztą paliw w takim wypadku? na wszystkie paliwa wpływa, tylko przez niskie ceny LPG od początku roku każdy pretekst jest dobry do skokowych podwyżek. Później te sztuczne zwyżki powoli topniały. Obrywamy podwójnie, bo raz kursem ropy, dwa kursem dolara. Przy obecnych tendencjach na rynkach nie widać żeby ropa miała tanieć, albo złotówka umacniać się to USD/EUR... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 21 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2016 na wszystkie paliwa wpływa, tylko przez niskie ceny LPG od początku roku każdy pretekst jest dobry do skokowych podwyżek. Później te sztuczne zwyżki powoli topniały. Obrywamy podwójnie, bo raz kursem ropy, dwa kursem dolara. Przy obecnych tendencjach na rynkach nie widać żeby ropa miała tanieć, albo złotówka umacniać się to USD/EUR... A jak tam z zabezpieczeniami finansowymi po zmianach w prawie energetycznym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 21 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2016 Wiesz od czego to skrót? I z czego robi się LPG? Wiem ale może wyjaśnisz skąd nagle skok z 1.5zl do 2.2zl w 3 miechy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KYRTAP Napisano 23 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 Wiem ale może wyjaśnisz skąd nagle skok z 1.5zl do 2.2zl w 3 miechy ? Skok wynika z ustawy którą rząd po cichu wprowadził Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 23 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 Kiedy weszła? Masz jakieś źródło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 23 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 ale może wyjaśnisz skąd nagle skok z 1.5zl do 2.2zl w 3 miechy ? wiele czynników się nałożyło, nawet bez czynników zew. LPG sztucznie drożało w tym roku 3x. Dzisiaj pojawiła się informacja, że OPEC zostanie zablokowane przez Iran (chyba) i z cięcia wydobycia nic nie wyjdzie, więc ceny powinny trochę spaść. Nie do końca prawdą jest, że od 1,5 do 2,2 poszło w 3mce. Z własnych zapisków mam ostatnio 1,5 (a nawet kilka gr mniej) na przełomie lip/sier potem na koniec sierpnia jest już 1,9 i do początku list było mniej więcej to samo. Skok z 1,9 na 2,2 to w zasadzie listopad. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KYRTAP Napisano 23 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 Kiedy weszła? Masz jakieś źródło? http://biznes.onet.pl/wiadomosci/kraj/prawo-energetyczne-nowelizacja-koniec-branzy-lpg/pzlk0m W skrócie to przedsiębiorstwa handlujace paliwami plynnymi muszą wylożyć miliony na poczet niezaplaconych podatków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 23 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 Nie do końca prawdą jest, że od 1,5 do 2,2 poszło w 3mce. Z własnych zapisków mam ostatnio 1,5 (a nawet kilka gr mniej) na przełomie lip/sier potem na koniec sierpnia jest już 1,9 i do początku list było mniej więcej to samo. Skok z 1,9 na 2,2 to w zasadzie listopad. jak nie do końca - od sierpnia do listopada jest 3m ? a że skokowo to wiem, pierwszy skok to właśnie zmiana prawa - +20gr średnio teraz drożeje bo zawsze drożeje na zimę a do tego dolar jest drogi ale ja się nie znam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 23 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 http://biznes.onet.pl/wiadomosci/kraj/prawo-energetyczne-nowelizacja-koniec-branzy-lpg/pzlk0m W skrócie to przedsiębiorstwa handlujace paliwami plynnymi muszą wylożyć miliony na poczet niezaplaconych podatków Chodziło mi o jakieś info, że to faktycznie już uruchomiono. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KYRTAP Napisano 23 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 Chodziło mi o jakieś info, że to faktycznie już uruchomiono.No tego nie wiem. Nikt do mnie nie dzwonił w tej sprawie . Miało obowiązywać od początku września Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 23 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 jak nie do końca - od sierpnia do listopada jest 3m ? ale w drugiej połowie sierpnia nie było już 1,5 tylko bliżej 1,9 LPG podrożało, ale umówmy się, że było nienaturalnie tanie i mocno oderwane od ceny noPb. Nie żeby mi to przeszkadzało, ale traktowałem to jako ''wybryk''/prezent niż coś co potrwa dłużej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 23 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 Skok z 1,9 na 2,2 to w zasadzie listopad. To może być przejście na zimowy gaz, który z racji innych proporcji propan/butan jest droższy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harnas80 Napisano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2016 Z tą opłacalnością to nieraz jest tak że trzy lata gość duma liczy czy mu się opłaca zwróci i takie tam. Po czym zakłada i się cieszy że jeździ taniej i pluje sobie w brodę że tyle się zastanawiał. Oczywiście jeżeli mamy różnicę w cenie taką jak do tej pory. Ja osobiście mam drugie auto z lpg. Pierwsze już było z instalacją w drugim założyłem od razu po zakupie. Nigdy nie liczyłem kiedy mi się zwróci i czy się opłaca tylko patrzyłem jakie korzyści mam tu i teraz. I nie zastanawiam się czy wybrać się z żoną na wycieczkę na lody do zakopanego tylko wsiadamy i jedziemy w obydwie strony w cenie jednej. Ale fakt że jeżeli różnica stopnieje do 1 czy 1,5 zł to już tylko będą się cieszyć ci którzy mają instalację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2016 tylko patrzyłem jakie korzyści mam tu i teraz. Montując gaz tu i teraz masz tylko spory wydatek. Dopiero w przyszłości masz korzyści. Więc coś nielogicznie piszesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2016 Montując gaz tu i teraz masz tylko spory wydatek. Dopiero w przyszłości masz korzyści. Więc coś nielogicznie piszesz. Zalezy od auta. w starszych "pod gaz" produkowanych 2 generacja kosztuje 1500 pln, sekwencja juz od 2 tysi. Zwrot dokonuje sie w 10-15 tys km. To nawet dla kapelusznikow i tych co malo jezdza to jest zwrot po roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.