gorex Napisano 20 Października 2017 Udostępnij Napisano 20 Października 2017 Co mogło się stać jeśli........ 1. Silnik zgasł i już nie odpalił. 2. Przy próbie uruchomienia silnik nie stawia oporu - kręci jakby w cylindrach nie było kompresji. 3. Pasek był wymieniany w terminie i jest cały czas na swoim miejscu (nie jest zerwany). Przypadek to V50 z silnikiem 177KM (diesel), ale pytanie jest raczej ogólne, bo może się tak stać w wielu samochodach. Rozumiem takie objawy po zerwaniu paska rozrządu (tak miał mój brat w amerykańskim Escorcie i tak miał znajomy w Astrze), ale tu pasek wydaje się OK. Obrócił się?? Przeskoczył?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 20 Października 2017 Udostępnij Napisano 20 Października 2017 Mógł przeskoczyć o ile coś się uszkodziło w układzie, np. napinacz. Chyba, ze pasek z jakiegoś powodu stracił kilka ząbków... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gorex Napisano 20 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2017 5 minut temu, volf6 napisał: Mógł przeskoczyć o ile coś się uszkodziło w układzie, np. napinacz. Chyba, ze pasek z jakiegoś powodu stracił kilka ząbków... No tak. Całego nie oglądaliśmy. Niedługo się okaże. To jak się wije mechanik wskazuje na to, że coś przy tej wymianie było "nie teges". A swoją drogą...... Czy taka wymiana rozrządu jest trudna?? Niby wiem na czym to polega, ale trochę dezorientuje mnie to, że taka operacja potrafi kosztować np. 200zł jak i 2.000zł. (robocizna) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 20 Października 2017 Udostępnij Napisano 20 Października 2017 Trudna nie jest o ile jest dostęp, bo czasami trzeba wyciągać silnik więc wtedy koszty rosną. W wielu autach potrzebne są też specjalistyczne blokady/przyrządy. Choć przyznam szczerze, że o 2 tysiakach za robociznę za wymianę napędu paskowego to nie słyszałem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 21 Października 2017 Udostępnij Napisano 21 Października 2017 9 godzin temu, gorex napisał: No tak. Całego nie oglądaliśmy. Niedługo się okaże. To jak się wije mechanik wskazuje na to, że coś przy tej wymianie było "nie teges". A swoją drogą...... Czy taka wymiana rozrządu jest trudna?? Niby wiem na czym to polega, ale trochę dezorientuje mnie to, że taka operacja potrafi kosztować np. 200zł jak i 2.000zł. (robocizna) jaki to silnik? 2.0 tdci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 21 Października 2017 Udostępnij Napisano 21 Października 2017 Dochodzi jeszcze możliwość zerwania klina na którymś wale jeśli takie występują lub poluzowanie śruby mocującej koło zębate do wału korbowego lub wałka rozrządu. Przy kręceniu rozrusznikiem pasek się kręci i resztą osprzętu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 21 Października 2017 Udostępnij Napisano 21 Października 2017 Paliwo dostaje? Nie zapowietrzył się dolot? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gorex Napisano 21 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2017 Godzinę temu, trychu napisał: jaki to silnik? 2.0 tdci? Wiem tylko, ze ma 177KM i chyba 2.0 pojemnosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gorex Napisano 21 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2017 34 minuty temu, rwIcIk napisał: Paliwo dostaje? Nie zapowietrzył się dolot? Tego nie wiem, ale najbardziej niepokojacym objawem jest to krecenie rozrusznikiem bez oporu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gorex Napisano 21 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2017 47 minut temu, steyr napisał: Dochodzi jeszcze możliwość zerwania klina na którymś wale jeśli takie występują lub poluzowanie śruby mocującej koło zębate do wału korbowego lub wałka rozrządu. Przy kręceniu rozrusznikiem pasek się kręci i resztą osprzętu? Pasek sie kreci. Byl jeden niepokojacy objaw wczesniej. Z tym ze wczesniej to znaczy pare minut przed zgasnieciem silnika. Kolega mowi, ze zaczal slyszec jakby metaliczne klepanie z okolic rozrzadu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 21 Października 2017 Udostępnij Napisano 21 Października 2017 Godzinę temu, rwIcIk napisał: Paliwo dostaje? Nie zapowietrzył się dolot? Ciekawe jak to sprawdzisz przy CR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 21 Października 2017 Udostępnij Napisano 21 Października 2017 Paliwo dostaje? Nie zapowietrzył się dolot?A co ma dolot do braku sprezania, skoro kreci bez oporu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 21 Października 2017 Udostępnij Napisano 21 Października 2017 6 godzin temu, gorex napisał: Pasek sie kreci. Byl jeden niepokojacy objaw wczesniej. Z tym ze wczesniej to znaczy pare minut przed zgasnieciem silnika. Kolega mowi, ze zaczal slyszec jakby metaliczne klepanie z okolic rozrzadu. Może pękł wałek rozrządu - kiedyś coś takiego okazję zobaczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 21 Października 2017 Udostępnij Napisano 21 Października 2017 10 godzin temu, volf6 napisał: Ciekawe jak to sprawdzisz przy CR Chodzi o dopływ paliwa. Węże, filtr, czy nie zapowietrzone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 21 Października 2017 Udostępnij Napisano 21 Października 2017 Być może że sciął się klin na którymś kole zębatym od rozrządu lub poluzowała się śruba od rozrządu na którymś wale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 21 Października 2017 Udostępnij Napisano 21 Października 2017 23 godziny temu, gorex napisał: Obrócił się?? Przeskoczył?? Ostatnio miałem coś podobnego: silnik normalnie kręcił, ale nie odpalał. Na pierwszy rzut oka problem z osprzętem. Po dokładnych oględzinach okazało się że w bloku jest dziura. Dotyczyło to w tym samym czasie dwóch aut różnych marek, jeden diesel, drugi benzyniak. Nie wiem w jakich okolicznościach się to stało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gorex Napisano 21 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2017 Swoją drogą to niesamowite jak wiele może być przyczyn takiego zdarzenia. Sam jestem ciekawy co powie mechanik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 22 Października 2017 Udostępnij Napisano 22 Października 2017 zostaje dobierać się do rozrządu i patrzeć co się zdupczyło. jeżeli to 2.0 tdci r4 to dosyć prosta robota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 24 Października 2017 Udostępnij Napisano 24 Października 2017 Dnia 20.10.2017 o 23:01, gorex napisał: Co mogło się stać jeśli........ 1. Silnik zgasł i już nie odpalił. 2. Przy próbie uruchomienia silnik nie stawia oporu - kręci jakby w cylindrach nie było kompresji. 3. Pasek był wymieniany w terminie i jest cały czas na swoim miejscu (nie jest zerwany). Przypadek to V50 z silnikiem 177KM (diesel), ale pytanie jest raczej ogólne, bo może się tak stać w wielu samochodach. Rozumiem takie objawy po zerwaniu paska rozrządu (tak miał mój brat w amerykańskim Escorcie i tak miał znajomy w Astrze), ale tu pasek wydaje się OK. Obrócił się?? Przeskoczył?? Mialem kiedyś takie coś w benzynowym c20xe z Opla astry gsi. O ile pamietam odkręcilo się koło zębate napędzające rozrząd. Oczywiscie w silniku sieczka po tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 24 Października 2017 Udostępnij Napisano 24 Października 2017 177 koni to nie jest chyba HDI/TDCI tylko Volvoskie 2 litrowe 5 cylidrów (oznaczenie D4 w V50). Podobno średnio to udane -> szybko padają uszczelki pod głowicą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 24 Października 2017 Udostępnij Napisano 24 Października 2017 51 minut temu, cesarz napisał: 177 koni to nie jest chyba HDI/TDCI tylko Volvoskie 2 litrowe 5 cylidrów (oznaczenie D4 w V50). Podobno średnio to udane -> szybko padają uszczelki pod głowicą. Dlatego droga wymiana rozrządu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam_ Napisano 24 Października 2017 Udostępnij Napisano 24 Października 2017 177 koni to nie jest chyba HDI/TDCI tylko Volvoskie 2 litrowe 5 cylidrów (oznaczenie D4 w V50). Podobno średnio to udane -> szybko padają uszczelki pod głowicą.A to ma łańcuszek między walkami tak jak HDI? Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 24 Października 2017 Udostępnij Napisano 24 Października 2017 4 godziny temu, Adam_ napisał: A to ma łańcuszek między walkami tak jak HDI? Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka Nie, naped typowo paskowy. Czesto jest problem z rozrzadem przez uszkodzenie napinacza paska osprzetu mikro i wciaga go w rozrzad i kaplica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 31 Października 2017 Udostępnij Napisano 31 Października 2017 Dnia 21.10.2017 o 23:17, gorex napisał: Swoją drogą to niesamowite jak wiele może być przyczyn takiego zdarzenia. Sam jestem ciekawy co powie mechanik. No i? Co powiedzial? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.