Skocz do zawartości

Volvo V50 i rozrząd


gorex

Rekomendowane odpowiedzi

Co mogło się stać jeśli........

 

1. Silnik zgasł i już nie odpalił.

2. Przy próbie uruchomienia silnik nie stawia oporu - kręci jakby w cylindrach nie było kompresji.

3. Pasek był wymieniany w terminie i jest cały czas na swoim miejscu (nie jest zerwany).

 

Przypadek to V50 z silnikiem 177KM (diesel), ale pytanie jest raczej ogólne, bo może się tak stać w wielu samochodach.

 

Rozumiem takie objawy po zerwaniu paska rozrządu (tak miał mój brat w amerykańskim Escorcie i tak miał znajomy w Astrze), ale tu pasek wydaje się OK.

 

Obrócił się?? Przeskoczył??

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, volf6 napisał:

Mógł przeskoczyć  o ile coś się uszkodziło w układzie, np. napinacz.

Chyba, ze pasek z jakiegoś powodu stracił kilka ząbków...

No tak. Całego nie oglądaliśmy.

 

Niedługo się okaże. To jak się wije mechanik wskazuje na to, że coś przy tej wymianie było "nie teges".

 

A swoją drogą...... Czy taka wymiana rozrządu jest trudna??

 

Niby wiem na czym to polega, ale trochę dezorientuje mnie to, że taka operacja potrafi kosztować np. 200zł jak i 2.000zł. (robocizna)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, gorex napisał:

No tak. Całego nie oglądaliśmy.

 

Niedługo się okaże. To jak się wije mechanik wskazuje na to, że coś przy tej wymianie było "nie teges".

 

A swoją drogą...... Czy taka wymiana rozrządu jest trudna??

 

Niby wiem na czym to polega, ale trochę dezorientuje mnie to, że taka operacja potrafi kosztować np. 200zł jak i 2.000zł. (robocizna)

 

 

jaki to silnik? 2.0 tdci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, steyr napisał:

Dochodzi jeszcze możliwość zerwania klina na którymś wale jeśli takie występują lub poluzowanie śruby mocującej koło zębate do wału korbowego lub wałka rozrządu. Przy kręceniu rozrusznikiem pasek się kręci i resztą osprzętu?

Pasek sie kreci. Byl jeden niepokojacy objaw wczesniej. Z tym ze wczesniej to znaczy pare minut przed zgasnieciem silnika. Kolega mowi, ze zaczal slyszec jakby metaliczne klepanie z okolic rozrzadu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, gorex napisał:

Pasek sie kreci. Byl jeden niepokojacy objaw wczesniej. Z tym ze wczesniej to znaczy pare minut przed zgasnieciem silnika. Kolega mowi, ze zaczal slyszec jakby metaliczne klepanie z okolic rozrzadu.

 

Może pękł wałek rozrządu - kiedyś coś takiego okazję zobaczyć :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, gorex napisał:

Obrócił się?? Przeskoczył??

 

Ostatnio miałem coś podobnego: silnik normalnie kręcił, ale nie odpalał. Na pierwszy rzut oka problem z osprzętem. :hmm: Po dokładnych oględzinach okazało się że w bloku jest dziura. :nie_wiem: 

Dotyczyło to w tym samym czasie dwóch aut różnych marek, jeden diesel, drugi benzyniak. Nie wiem w jakich okolicznościach się to stało. :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.10.2017 o 23:01, gorex napisał:

Co mogło się stać jeśli........

 

1. Silnik zgasł i już nie odpalił.

2. Przy próbie uruchomienia silnik nie stawia oporu - kręci jakby w cylindrach nie było kompresji.

3. Pasek był wymieniany w terminie i jest cały czas na swoim miejscu (nie jest zerwany).

 

Przypadek to V50 z silnikiem 177KM (diesel), ale pytanie jest raczej ogólne, bo może się tak stać w wielu samochodach.

 

Rozumiem takie objawy po zerwaniu paska rozrządu (tak miał mój brat w amerykańskim Escorcie i tak miał znajomy w Astrze), ale tu pasek wydaje się OK.

 

Obrócił się?? Przeskoczył??

 

 

 

Mialem kiedyś takie coś w benzynowym c20xe z Opla astry gsi.

 

O ile pamietam odkręcilo się koło zębate napędzające rozrząd.

Oczywiscie w silniku sieczka po tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, cesarz napisał:

177 koni to nie jest chyba HDI/TDCI tylko Volvoskie 2 litrowe 5 cylidrów (oznaczenie D4 w V50). Podobno średnio to udane -> szybko padają uszczelki pod głowicą.

Dlatego droga wymiana rozrządu;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

177 koni to nie jest chyba HDI/TDCI tylko Volvoskie 2 litrowe 5 cylidrów (oznaczenie D4 w V50). Podobno średnio to udane -> szybko padają uszczelki pod głowicą.
A to ma łańcuszek między walkami tak jak HDI?

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Adam_ napisał:

A to ma łańcuszek między walkami tak jak HDI?

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka
 

Nie, naped typowo paskowy. Czesto jest problem z rozrzadem przez uszkodzenie napinacza paska osprzetu  mikro i wciaga go w rozrzad i kaplica. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.