Skocz do zawartości

elektryczny ręczny a automat


angrius

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam automatyczny el.reczny co uważam za genialny wynalazek. Po zatrzymaniu na światłach sam się włącza dzięki czemu nie trzeba trzymać nogi na hamulce czy kombinować z biegami. Lekkie dodanie gazu zwalnia hamulec. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, angrius napisał:

czy po zatrzymaniu sie np. na światłach w pozycji D automatu można zaciągnąć elektryczny ręczny zamiast trzymać noge na hamulcu zasadniczym?

 

Przecież to "Auto Hold". I w wielu autach domyślnie zawsze zaciąga elektryczny ręczny. A jak nie ma, to zawsze można samemu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, K3 napisał:

 

Przecież to "Auto Hold". I w wielu autach domyślnie zawsze zaciąga elektryczny ręczny. A jak nie ma, to zawsze można samemu...

Nie wszyscy chcą czytać instrukcje auta ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, K3 napisał:

 

Przecież to "Auto Hold". I w wielu autach domyślnie zawsze zaciąga elektryczny ręczny. A jak nie ma, to zawsze można samemu...

Auto hold na ogół działa tylko jeśli czujnik przechyłu wyłapie, że samochód stoi na wzniesieniu.

 

Edit: pomyliłem auto hold z hill hold :blush: Rano jest... i 13 do tego :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Manx napisał:

Auto hold na ogół działa tylko jeśli czujnik przechyłu wyłapie, że samochód stoi na wzniesieniu.

U mnie nie mam tego i zwykły ręczny, ale gdy stanę po górę, to hamulce puszczają, gdy auto zaczyna ruszać :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, rwIcIk napisał:

U mnie nie mam tego i zwykły ręczny, ale gdy stanę po górę, to hamulce puszczają, gdy auto zaczyna ruszać :ok:

 

A no to hill hold masz. To jest to o czym myślałem, a pytanie w wątku było a auto hold, czyli co innego :mlot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Manx napisał:

Auto hold na ogół działa tylko jeśli czujnik przechyłu wyłapie, że samochód stoi na wzniesieniu.

Hill Holder, a nie Auto Hold :facepalm: Hill Holder powiązany jest z ESP, bardzo rzadko z elektrycznym ręcznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Manx napisał:

A no to hill hold masz. To jest to o czym myślałem, a pytanie w wątku było a auto hold, czyli co innego :mlot:

W nowym będę te HLA miał, ciekaw jestem działania tego. ;] Co ciekawe ręczny manualny, a obsługiwane przez ABS(ESP).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, K3 napisał:

 

Przecież to "Auto Hold". I w wielu autach domyślnie zawsze zaciąga elektryczny ręczny. A jak nie ma, to zawsze można samemu...

Auto hold utrzymuje ciśnienie w układzie hamulcowym, nie "zaciąga" ręcznego. Dzięki temu szybciej odhamowuje (zwolnienie hamulca "ręcznego" sterowanego elektrycznie trwa wyraźnie dłużej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, AstraC napisał:

W nowym będę te HLA miał, ciekaw jestem działania tego. ;] Co ciekawe ręczny manualny, a obsługiwane przez ABS(ESP).

Bo tak to jest rozwiązane. Rzadkim widokiem jest auto, w którym Hill Holder obsługiwany jest elektrycznym hamulcem ręcznym.

Co do działania Hill Holdera proponuję przeczytać instrukcję - tam opisane są warunki działania systemu. Na forach nie raz widziałem, jak ludzie pisali, że nie działa :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, krowka napisał:

Bo tak to jest rozwiązane. Rzadkim widokiem jest auto, w którym Hill Holder obsługiwany jest elektrycznym hamulcem ręcznym.

Co do działania Hill Holdera proponuję przeczytać instrukcję - tam opisane są warunki działania systemu. Na forach nie raz widziałem, jak ludzie pisali, że nie działa :hehe:

A to prawda. ;] Na pewno sprawdzę, kiedy to działa. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, rwIcIk napisał:

U mnie nie mam tego i zwykły ręczny, ale gdy stanę po górę, to hamulce puszczają, gdy auto zaczyna ruszać :ok:

 

Tylko trzeba zwrócić uwagę na to, że trzymają maks około 2s ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Manx napisał:

A no to hill hold masz. To jest to o czym myślałem, a pytanie w wątku było a auto hold, czyli co innego :mlot:

Tak jak już pisałem w temacie ręcznego - IMO można zostawić skrzynię na D, ale lepiej będzie najpierw poczytać instrukcję ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, krowka napisał:

Nie wszyscy chcą czytać instrukcje auta ;l

To nie takie śmieszne ... ja chciałem czytać, ale w proekologicznym Volvo powiedziano mi że nie ma wersji papierowej (MY16) i instrukcja jest wgrana w konsolę/navi.

Pomijam już kwestie samego czytania z ekranu (czego nie lubię) co przy przeszło 300s nie jest wygodne to sam fakt czytania jest mało eko i wygodny :(. Albo czytamy na postoju z włączonym silnikem albo co chwila system wyłącza się i trzeba ponownie odpalać. Kiedyś podczas jazdy coś chciałem sprawdzić to doczytałem pierwszy akapit stojąc na światłach, potem system oznajmił, że nie ma czytania instrukcji podczas jazdy :phi:.

Także, sam rozumiesz, że różnie z tą instrukcją bywa ..

 

Odnośnie tematu tu u mnie nie ma przeciwwskazań, ale prawdę mówiąc ręcznego użyłem pierwszy raz po 1,5r jak byłem ostatnio w górach :phi:, nie lubię tej całej procedury wciskania przycisków, potem hamulca, itd .. wolę tradycyjny ręczny 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wujekcybul napisał:

W Tiguanie mialem auto hold z reczna skrzynia. Genialny rozwiazanie szkoda, ze nie mam tego u siebie.

Genialne jak ktoś mieszka w górach, ale z drugiej strony jak ktoś mieszka to manual znów gorszy, więc dla mnie takie rozwiązanie trochę na siłę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, krowka napisał:

Tylko trzeba zwrócić uwagę na to, że trzymają maks około 2s ;)

 

Ja w sumie przez przypadek odkrylem ta fukncje w 500-ce zony ;]

Na poczatku myslalem, ze hamulce nie odbijaja i cos jest popsute ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Ja w sumie przez przypadek odkrylem ta fukncje w 500-ce zony ;]

Na poczatku myslalem, ze hamulce nie odbijaja i cos jest popsute ;l

Czasami jak dłużej postoi samochód to się robi hill holder :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, sherif napisał:

Genialne jak ktoś mieszka w górach, ale z drugiej strony jak ktoś mieszka to manual znów gorszy, więc dla mnie takie rozwiązanie trochę na siłę.

 

Chociaż od lat jeżdżę z automatami i generalnie jestem wielkim ich zwolennikiem, to mieszkajac stricte w górach wolałbym jednak skrzynię manualną. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, wladmar napisał:

 

Chociaż od lat jeżdżę z automatami i generalnie jestem wielkim ich zwolennikiem, to mieszkajac stricte w górach wolałbym jednak skrzynię manualną. 

Ostatnio jeździłem manualem po Apeninach i nigdy więcej. Do trasy jeszcze ok, ale jeżdżenie po ciasnych miasteczkach i ruszanie na światłach to katorga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, angrius napisał:

czy po zatrzymaniu sie np. na światłach w pozycji D automatu można zaciągnąć elektryczny ręczny zamiast trzymać noge na hamulcu zasadniczym?

 

Tak. Niektóre robią to nawet same. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, sherif napisał:

Ostatnio jeździłem manualem po Apeninach i nigdy więcej. Do trasy jeszcze ok, ale jeżdżenie po ciasnych miasteczkach i ruszanie na światłach to katorga.

 

Zimą jednak automat potrafi w górach zgłupieć, zwłaszcza w połączeniu z dołączanym 4WD. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wladmar napisał:

 

Zimą jednak automat potrafi w górach zgłupieć, zwłaszcza w połączeniu z dołączanym 4WD. 

Nie zdarzyło mi się ani w dołączanym ani w AWD. Za to zdarzyło mi się w FWD, po prostu mielił kołami i migał kontrolkami :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, sherif napisał:

To nie takie śmieszne ... ja chciałem czytać, ale w proekologicznym Volvo powiedziano mi że nie ma wersji papierowej (MY16) i instrukcja jest wgrana w konsolę/navi.

Pomijam już kwestie samego czytania z ekranu (czego nie lubię) co przy przeszło 300s nie jest wygodne to sam fakt czytania jest mało eko i wygodny :(. Albo czytamy na postoju z włączonym silnikem albo co chwila system wyłącza się i trzeba ponownie odpalać. Kiedyś podczas jazdy coś chciałem sprawdzić to doczytałem pierwszy akapit stojąc na światłach, potem system oznajmił, że nie ma czytania instrukcji podczas jazdy :phi:.

Także, sam rozumiesz, że różnie z tą instrukcją bywa ..

 

Odnośnie tematu tu u mnie nie ma przeciwwskazań, ale prawdę mówiąc ręcznego użyłem pierwszy raz po 1,5r jak byłem ostatnio w górach :phi:, nie lubię tej całej procedury wciskania przycisków, potem hamulca, itd .. wolę tradycyjny ręczny 8-)

Nie ma możliwości ściągnięcia instrukcji w PDF?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, sherif napisał:

Odnośnie tematu tu u mnie nie ma przeciwwskazań, ale prawdę mówiąc ręcznego użyłem pierwszy raz po 1,5r jak byłem ostatnio w górach :phi:, nie lubię tej całej procedury wciskania przycisków, potem hamulca, itd .. wolę tradycyjny ręczny 8-)

Oj tam, w moim przycisku nie dotykam, samo się robi po wyłączeniu zapłonu, otwarciu drzwi itp. Elektryczny jest bardzo wygodny, a gdy przycisk jest na tunelu środkowym, to prawie jak standardowy ręczny ;) Kiedyś byłem przeciwny elektrycznemu, ale szybko mi się zmieniło ;) Co do standardowego ręcznego, to zawsze przy zwalnianiu trzymałem na hamulcu ;)
Szkoda tylko, że nie ma w moim Auto Hold'a, co ciekawe w wersji z automatem też brak. Niby w AlfaOBD, czy MES jest opcja włączenia, ale nie bawiłem się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sherif napisał:

Genialne jak ktoś mieszka w górach, ale z drugiej strony jak ktoś mieszka to manual znów gorszy, więc dla mnie takie rozwiązanie trochę na siłę.

No gdzie przy naszych drogach czesto nie da sie stac na swiatlach bo sie staczasz a takto pieknie sobie stoi :swinka:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, wujekcybul napisał:

No gdzie przy naszych drogach czesto nie da sie stac na swiatlach bo sie staczasz a takto pieknie sobie stoi :swinka:

w Warszawie ? w ilu miejscach ?

Jeżdzę od czasu do czasu Lancią tam ten automat działa tak, że na światłach wysprzęgla, nie zdarzyło mi się trzymać hamulca poza przyzwyczajeniem z automatu.

 

Godzinę temu, wladmar napisał:

 

Raczej "Snow", ale mimo wszystko mam wrażenie, że z manualną skrzynią pewne odcinki dałoby się pokonać lepiej. 

Ze snow się nie spotkałem ale jeździłem kiedyś po wyższych górach w US i przy przejeżdżaniu przez duże wzniesienia przydawał się tryb manualny głównie z racji hamowania. Natomiast do ssprawnego przmeiszczania się bardziej się przydał V6 który lepiej przyspieszał i mocniej hamował ;)

 

Godzinę temu, krowka napisał:

Nie ma możliwości ściągnięcia instrukcji w PDF?

Jest, jest nawet aplikacja specjalna ale nie urządza mnie czytanie 300s z telefonu 8-). Finalnie przyczytałem całą z browarek w ręką siedzą w garażu w trybie przerywanym AFAIR co 20min ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, pawelwn napisał:

Laguna III - tak mozna.

 

U mnie wyraźnie czuć różnicę w pracy silnika przy trzymaniu hamulca zasadniczego i przy zaciągniętym ręcznym.

Po zatrzymaniu się i na wciśniętym hamulcu zasadniczym skrzynia  po kilku chwilach jakby się "rozsprzęgla" a obroty minimalnie spadają. 

Jak zaciągnę automatyczny ręczny i puszcze hamulec zasadniczy to obroty lekko wzrastają i czuć naprężenia w układzie napędowym.  Może  skrzynia ma jakiś sygnał z czujnika hamulca i coś tam przestawia sobie.  

W instrukcji nic na ten temat nie znalazłem :hmm:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, zinger napisał:

Ja mam automatyczny el.reczny co uważam za genialny wynalazek. Po zatrzymaniu na światłach sam się włącza dzięki czemu nie trzeba trzymać nogi na hamulce czy kombinować z biegami. Lekkie dodanie gazu zwalnia hamulec. 

 

szkoda ze tak nie pomysleli w c4gp :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, krowka napisał:

Oj tam, w moim przycisku nie dotykam, samo się robi po wyłączeniu zapłonu, otwarciu drzwi itp. Elektryczny jest bardzo wygodny, a gdy przycisk jest na tunelu środkowym, to prawie jak standardowy ręczny ;) Kiedyś byłem przeciwny elektrycznemu, ale szybko mi się zmieniło ;) Co do standardowego ręcznego, to zawsze przy zwalnianiu trzymałem na hamulcu ;)
Szkoda tylko, że nie ma w moim Auto Hold'a, co ciekawe w wersji z automatem też brak. Niby w AlfaOBD, czy MES jest opcja włączenia, ale nie bawiłem się.

To chyba podobnie jak u mnie, po zatrzymaniu się i wyjściu słyszą jak jakieś serwo pracuje zawsze w ok tylnich kół ale hill holdera brak. Kiedyś zostawię na luzie i zobaczę co zrobi :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam autohold z automatem, nie korzystam poniewaz nie lubie tego malego szarpniecia przy ruszaniu, nie po to jest automat zeby mi cos nawet lekko szarpalo, zbedny gadzet.

jesli zaciagne reczny na D to odblokuje go sam po dodaniu gazu mocniej.

Autohold jest na esp, ale po kilku minutach postoju i tak zaciaga tradycyjny reczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, K3 napisał:

 

Puknij lekko w pedał gazu, a dopiero potem normalnie. Nie będzie szarpnięcia...

wlasnie przy gwaltownnym ruszaniu efekt jest mniej zauwazalny, najgorzej jest jak w korku musisz ruszyc zeby dalej sie toczyc bez gazu, wtedy najbrdziej czuc szarpniecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.02.2018 o 20:02, wicia napisał:

U mnie wyraźnie czuć różnicę w pracy silnika przy trzymaniu hamulca zasadniczego i przy zaciągniętym ręcznym.

Po zatrzymaniu się i na wciśniętym hamulcu zasadniczym skrzynia  po kilku chwilach jakby się "rozsprzęgla" a obroty minimalnie spadają. 

Jak zaciągnę automatyczny ręczny i puszcze hamulec zasadniczy to obroty lekko wzrastają i czuć naprężenia w układzie napędowym. 

 

Zgadza się, w Lagunie III tak to działa. Z tego powodu raczej nie polecałbym stania na D na hamulcu ręcznym w tym modelu.

Ogólnie to bardzo nie lubiłem tego mechanizmu rozsprzęglania po zatrzymaniu, ale to dłuższy temat na inny wątek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Marcin L. napisał:

 

Zgadza się, w Lagunie III tak to działa. Z tego powodu raczej nie polecałbym stania na D na hamulcu ręcznym w tym modelu.

Ogólnie to bardzo nie lubiłem tego mechanizmu rozsprzęglania po zatrzymaniu, ale to dłuższy temat na inny wątek.

 

 

Mnie to nie przeszkadza zupełnie bo zwłoki przy ruszaniu nie ma żadnej. 

Nie mam doświadczenia z innymi automatami dlatego ciekaw jestem po co to zrobili :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wicia napisał:

Mnie to nie przeszkadza zupełnie bo zwłoki przy ruszaniu nie ma żadnej. 

Nie mam doświadczenia z innymi automatami dlatego ciekaw jestem po co to zrobili :hmm:

 

Miałem wcześniej Megane II z automatem i silnikiem benzynowym i tam ruszanie z miejsca przypominało wystrzelenie z procy. ;]

Laguna musiała się jednak chwilę zastanowić. Głównie dlatego że miałem diesla i turbina musiała się rozkręcić, ale jednak bardzo szybkie przeniesienie nogi z hamulca na gaz powodowało że samochód się gubił i ta chwila zdawała się trwać wyraźnie za długo.

 

Co do powodów - myślę że chodzi o zmniejszenie spalania (głównie w mieście) i ekologię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.