el_diablo Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 np. końcówki drążków kierowniczych, łączniki stabilizatora, sworznie wahaczy - jakich producentów aktualnie kupujemy, a jakich unikamy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 8 Marca 2019 Udostępnij Napisano 8 Marca 2019 he , nie ma jednoznacznej odpowiedzi . przyjeżdżają do mnie na stacje kontroli różne pojazdy . od słowa do słowa , taka luźna rozmowa na temat "zamienników " i ich trwałości . panie , łączniki stabilizatora to co pól roku zmieniam i to różnych producentów a i tak się wybijają . Panie , końcówki to 20 tys km wytrzymują , co brac aby dłużej wytrzymały ? brać to co jest dostępne ale nie najtańsze i nie najdroższe , coś ze średniej półki . na topie to delphi , trw , febi , moog , lemforder , meyle ( kolejnośc przypadkowa ), rzadziej hart , fortuna , sasic , kraft . zależy też chyba od "sposobu " wymiany - nie tłuc nowych części młotkiem , nie uszkadzać gumek ochronnych , nie jeździć po dziurach jak na rajdzie . loteria panie . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 8 Marca 2019 Udostępnij Napisano 8 Marca 2019 34 minuty temu, piter19731 napisał: he , nie ma jednoznacznej odpowiedzi . przyjeżdżają do mnie na stacje kontroli różne pojazdy . od słowa do słowa , taka luźna rozmowa na temat "zamienników " i ich trwałości . panie , łączniki stabilizatora to co pól roku zmieniam i to różnych producentów a i tak się wybijają . Panie , końcówki to 20 tys km wytrzymują , co brac aby dłużej wytrzymały ? brać to co jest dostępne ale nie najtańsze i nie najdroższe , coś ze średniej półki . na topie to delphi , trw , febi , moog , lemforder , meyle ( kolejnośc przypadkowa ), rzadziej hart , fortuna , sasic , kraft . zależy też chyba od "sposobu " wymiany - nie tłuc nowych części młotkiem , nie uszkadzać gumek ochronnych , nie jeździć po dziurach jak na rajdzie . loteria panie . Febi zalicz raczej do tej niższej półki zamiast sasic. A jeżeli chodzi o meyle, to tylko HD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 8 Marca 2019 Udostępnij Napisano 8 Marca 2019 Delphi i febi to raczej półka z typowymi chińczykami - podobna trwałość i jakość. O ile lemforder kiedyś był OK to teraz jestem jednym z następnych zawiedzionych. Gumy na wahaczach po niecałych 20 kkm wszystkie do wymiany. Porażka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 8 Marca 2019 Udostępnij Napisano 8 Marca 2019 Era trwałych części się skończyła. Obecnie montuje RTS i jak na razie się sprawdza na końcówki drążka kierowniczego i sworzen wahacza ( guma nie parcieje i nie pęka od 2 lat) co do trwałości. Nigdy nie będziesz pewien czy zamiennik czy oryginał ci wytrzyma dlugo- wpadniesz w dziurę ,mulde,krawężnik i po zawodach mikroluz który z czasem się wyrobi. Co do łączników to staram się szukać tylko OEM bo wszystkie inne padają jak muchy.... Teoretycznie oryginał OEM. Powinien wytrzymać gwarancję producenta na dany samochód... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 8 Marca 2019 Udostępnij Napisano 8 Marca 2019 2 minuty temu, HARDTECHNO napisał: Co do łączników to staram się szukać tylko OEM bo wszystkie inne padają jak muchy.... Ja w kilku autach montowałem polskie metalowe łączniki, ale jakieś 8 miesiecy temu zakładałem je znowu do auta i oprócz tego, że strasznie zardzewiały i miałem nawet cięzko je odkrecic by wymienić gumy stabilizatorze. To guma była już sparciała, tylko czekać aż popęka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 8 Marca 2019 Udostępnij Napisano 8 Marca 2019 koledzy , codziennie mam kilka różnych aut/naczep /przyczep na badaniach ( okręgowa stacja ) , nie ma w dzisiejszych czasach ,niestety , jednoznacznej odpowiedzi , które zamienniki są lepsze , które gorsze . jednemu np. febi wytrzyma dłużej a drugiemu krócej . jeden jeździ szybko , dynamicznie , po dziurach i mieście , drugi "emerycko" lub autostradami . jeden wymienił tylko jeden wspołracujący element ( np. sam sworzeń ) , drugi kompletny wahacz . np. w oplu sprawdzi się jedna marka ale już w toyocie nie . powtarzam - loteria. osobiście dużo stosuję delphi , trw , ate ( hamulce ). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 8 Marca 2019 Udostępnij Napisano 8 Marca 2019 7 minut temu, HARDTECHNO napisał: OEM bo wszystkie inne padają jak muchy o tym właśnie piszę , co byś nie założył to tyle samo czasu wytrzyma , łączniki akurat to nienajgorsza robota i geometrii po nich nie trzeba sprawdzać . gorzej z końcówkami , wahaczami czy sworzniami . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 8 Marca 2019 Udostępnij Napisano 8 Marca 2019 tuleje wahaczy to niszczą też wycieki płynów z silnika , niestety guma w tulejach nie jest olejoodporna a nasze polskie pojazdy ciekną na potęgę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 8 Marca 2019 Udostępnij Napisano 8 Marca 2019 Dlatego trzeba chyba myśleć o poliuretanach raz na długi czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 8 Marca 2019 Udostępnij Napisano 8 Marca 2019 4 minuty temu, HARDTECHNO napisał: Dlatego trzeba chyba myśleć o poliuretanach raz na długi czas A piszczenie I skąd ono w ogóle się bierze i co ma smar (będący często w zestawie) do tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 8 Marca 2019 Udostępnij Napisano 8 Marca 2019 Zakupie w tym roku komplet na tylną belkę do stilo. To ci powiem czy piszczy coś czy nie.sadze że ten smar to tylko smarowidła do lepszego montażu.ale mogę się mylić. Nie spotkałem się żeby ktoś narzekał na poli... Aczkolwiek tak jak mówisz nie wypłukał się im ten cudowny smar. Hehe Czyżby coś pokombinowali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 8 Marca 2019 Udostępnij Napisano 8 Marca 2019 Rts, Trw, Moog, Lemforder. A gdzie się da, poliuretany. Nie żałować smaru i będzie cacy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 8 Marca 2019 Udostępnij Napisano 8 Marca 2019 (edytowane) 14 minut temu, Orochimaru napisał: A gdzie się da, poliuretany. Nie żałować smaru i będzie cacy. A właściwie jaka jest rola/zadanie tego smaru (pomijając ułatwienie montażu)? Czy nie jest tak, ze taka tuleja poliuretanowa pracuje inaczej i zdarza się jej obracać w gnieździe-stąd to piszczenie Edytowane 8 Marca 2019 przez volf6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 8 Marca 2019 Udostępnij Napisano 8 Marca 2019 Poliuretan jest na tyle śliski, że do montażu nie potrzeba smaru, ale działa on antykorozyjnie na metal, z którym zwykle styka się tuleja. Poli zwykle nie są wulkanizowane do metalu, tak jak guma, więc obracają się w tulejach i żeby nie skrzeczały, to się je smaruje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 8 Marca 2019 Udostępnij Napisano 8 Marca 2019 (edytowane) Kiedyś się interesowałem do Omegi i BMW, aby dać tuleje z poli, ale naczytałem się, że poli słabo amortyzuje obciążenia skrętne i w ogóle jest sztywniejszym elementem niż guma to zdarzało się, ze pękał wahacz lub samo gniazdo, gdzie była umiejscowiona ta tuleja. I był dramat na drodze. Niejeden się cieszył, że skończył w rowie a nie na drzewie czy na czołówce. Poza tym mogą być kłopoty z odszkodowaniem lub ubezpieczyciel nie uzna swojej odpowiedzialności i trzeba będzie bulić z własnej kieszeni ofierze wypadku. Dlatego, ze producent przewidział w tym miejscu elementy o określonych parametrach i biegły może pogrzebać życie. Edytowane 8 Marca 2019 przez Twister74 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 8 Marca 2019 Udostępnij Napisano 8 Marca 2019 2 godziny temu, Twister74 napisał: lub ubezpieczyciel nie uzna swojej odpowiedzialności i trzeba będzie bulić z własnej kieszeni ofierze wypadku. Ubezpieczyciel może taki kwiatek wyciąć w bardzo dobrze określonych przypadkach - zastosowanie poliuretanu do tego nie kwalifikuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 8 Marca 2019 Udostępnij Napisano 8 Marca 2019 19 minut temu, grogi napisał: Ubezpieczyciel może taki kwiatek wyciąć w bardzo dobrze określonych przypadkach - zastosowanie poliuretanu do tego nie kwalifikuje... Poliuretan może być uznany za element, którego nie przewidział producent pojazdu, a więc uzna to za samowolną przeróbkę, która ma istotny wpływ na bezpieczeństwo pojazdu. I temat zamkną. A jak się nie zgodzisz to zostaje droga sądowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 9 Marca 2019 Udostępnij Napisano 9 Marca 2019 (edytowane) Sworznie to zależy do czego. Do aut japońskich typu Honda poleciłbym kiedyś topowe 555, ale u mnie wytrzymały około roku i osłony popękały, mimo właściwego montażu. Obecnie mam CTR za połowę ceny 555 i jest bardzo dobrze. Z tulei to mam Febest i trochę żałuję, tam gdzie nie było żadnego zamiennika dawałem nowe OEM i jest ogólnie różnica w wykonaniu. Dziś gdybym całe zawieszenie miał robić jak poprzednio - szedłbym w poliuretan. Edytowane 9 Marca 2019 przez analyzer64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 9 Marca 2019 Udostępnij Napisano 9 Marca 2019 11 godzin temu, Twister74 napisał: Poliuretan może być uznany za element, którego nie przewidział producent pojazdu, a więc uzna to za samowolną przeróbkę, która ma istotny wpływ na bezpieczeństwo pojazdu. I temat zamkną. A jak się nie zgodzisz to zostaje droga sądowa. Urban legends cytujesz... Nie zamkną, bo nie mają ku temu prawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 9 Marca 2019 Udostępnij Napisano 9 Marca 2019 3 minuty temu, grogi napisał: Urban legends cytujesz... Nie zamkną, bo nie mają ku temu prawa. Za brak zimówek potrafią odmówić odszkodowania, mimo że u nas one nie są obowiązkowe to uważasz, ze na te grubsze szczegóły nie zwracają uwagi? Gratuluję dobrego samopoczucia. Potem płacz, że ubezpieczyciel "oszukał". No, ale na siłę nie będę uświadamiał. Każdy postępuje jak mu się podoba, potem mam wesoły ubaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 9 Marca 2019 Udostępnij Napisano 9 Marca 2019 15 godzin temu, Orochimaru napisał: A gdzie się da, poliuretany. i wszystkie plomby z zębów wylecą . jak ktoś lubi jeździć jak wozem drabiniastym to czemu nie . poli nie pracuje i nie tłumi tak jak guma . na poli będzie sztywno to najbliższy element "poleci " . poza tym na poli zawieszenie jest nieco głosniejsze ale to zależy też od modelu auta . nie jestem zwolennikiem poli ale tez nie jestem przeciwnikiem , wszystko "z głową " i rozsądkiem . najlepiej zamontować tuleje poli , obniżyć i usztywnić zawieszenie , zamontować felgi 18 i opony o profilu 20 - przyjechać na stację bo panie cos puka . miałem kilku takich ( młodych i gniewnych ). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 9 Marca 2019 Udostępnij Napisano 9 Marca 2019 3 minuty temu, Twister74 napisał: Za brak zimówek potrafią odmówić odszkodowania, mimo że u nas one nie są obowiązkowe to uważasz, ze na te grubsze szczegóły nie zwracają uwagi? Gratuluję dobrego samopoczucia. Potem płacz, że ubezpieczyciel "oszukał". No, ale na siłę nie będę uświadamiał. Każdy postępuje jak mu się podoba, potem mam wesoły ubaw. Z AC. Z OC nikt odszkodowania nie odmówi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 10 Marca 2019 Udostępnij Napisano 10 Marca 2019 (edytowane) Dnia 2019.03.08 o 12:57, czachabrava napisał: Febi zalicz raczej do tej niższej półki zamiast sasic. A jeżeli chodzi o meyle, to tylko HD. Febi to jakościowy dramat. Temat przerabiałem na łącznikach stabilizatorów. Febi właściwie już wkrótce po montażu zaczęły stukać. Obecnie mam TRW i od ponad roku są ok. Edytowane 10 Marca 2019 przez aviator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 10 Marca 2019 Udostępnij Napisano 10 Marca 2019 4 godziny temu, aviator napisał: Febi to jakościowy dramat. Temat przerabiałem na łącznikach stabilizatorów. Febi właściwie już wkrótce po montażu zaczęły stukać. Obecnie mam TRW i od ponad roku są ok. Febi kiedyś to była niezła firma, u brata w Astrze F połowa zawieszenia była na tych gumach i działało to dobre 5 lat, aż do sprzedaży auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 10 Marca 2019 Udostępnij Napisano 10 Marca 2019 a przeguby jakiej firmy brać? pacjent b5 fl 130km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 11 Marca 2019 Udostępnij Napisano 11 Marca 2019 Dnia 6.03.2019 o 15:42, el_diablo napisał: np. końcówki drążków kierowniczych, łączniki stabilizatora Łączniki polecam polskie ramech vel JGR - tanie i bardzo trwałe 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 11 Marca 2019 Udostępnij Napisano 11 Marca 2019 2 godziny temu, wald0 napisał: Łączniki polecam polskie ramech vel JGR - tanie i bardzo trwałe Ja niestety nie mogę polecić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 11 Marca 2019 Udostępnij Napisano 11 Marca 2019 8 godzin temu, wald0 napisał: Łączniki polecam polskie ramech vel JGR - tanie i bardzo trwałe JGR vel Ramech - kupiłem takie na zapas. Wyglądają solidnie, ale póki co nie mogę ocenić ich trwałości... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 12 Marca 2019 Udostępnij Napisano 12 Marca 2019 No właśnie, u siebie wymieniłem na JGRy w starej C5 i żyły bezgłośnie do końca aż, się pozbyłem auta, a więc zrobiły okolice 100kkm przebiegu i kto wie ile więcej. Co prawda @czachabrava ma inne doświadczenia więc może różnie u nich z powtarzalnością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szuro Napisano 12 Marca 2019 Udostępnij Napisano 12 Marca 2019 Np do a4 b5 bardzo dobry stosunek cena/jakość mają wahacze SKV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prozaq Napisano 12 Marca 2019 Udostępnij Napisano 12 Marca 2019 39 minut temu, szuro napisał: Np do a4 b5 bardzo dobry stosunek cena/jakość mają wahacze SKV SKV to guano. Lepiej już Kamokę założyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 12 Marca 2019 Udostępnij Napisano 12 Marca 2019 6 godzin temu, Prozaq napisał: SKV to guano. Lepiej już Kamokę założyć. a przegub doradz jaki?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 12 Marca 2019 Udostępnij Napisano 12 Marca 2019 Dnia 10.03.2019 o 17:31, analyzer64 napisał: Febi kiedyś to była niezła firma, u brata w Astrze F połowa zawieszenia była na tych gumach i działało to dobre 5 lat, aż do sprzedaży auta. Dziś w większości przypadków firma to nie firma tylko naklejka (marka), z małymi wyjątkami oczywiście. Możesz nawet kupić topowego Lemfordera produkowanego w Niemczech, Brazylii, Turcji, Chinach, Włoszech, Polsce, Korei i długo by jeszcze wymieniać. Oczywiście możesz trafić wtopę, ale w znakomitej większości przypadków to będzie po prostu działać, bo kontrola jakości jest nie byle jaka. I nie mają żadnego problemu z tym gdzie ich części są produkowane. Zobaczcie jedna tylko marka i naście krajów produkcji, pewnie dziesiąt fabryk. Pomnóżcie teraz przez ilość obecnych marek na rynku itd. W jaki sposób chcecie od pojedynczych użytkowników którejkolwiek z nich uzyskać rzetelną odpowiedź? Nie da się. Tym bardziej że 50 osób kupi coś i będzie zadowolonych siedząc cicho a jedna trafi felerną sztukę i nie omieszka się tym pochwalić w internetach Pytajcie mechaników którzy te rzeczy montują, sprzedawców itd. Większa szansa na to, że rada będzie bardziej wiarygodna niż horoskop z gazety codziennej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 12 Marca 2019 Udostępnij Napisano 12 Marca 2019 8 minut temu, goofer007 napisał: Pytajcie mechaników którzy te rzeczy montują, też odpowiadam ,że nie ma reguły . brać to co jest w średniej półce cenowej . 3 godziny temu, todamian napisał: a przegub doradz jaki?? spidan , lobro , chociaż kiedyś prywatnie sobie założyłem harta i śmiga , może dlatego że autem jeździ zona bez zrywów , niezbyt szybko . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prozaq Napisano 12 Marca 2019 Udostępnij Napisano 12 Marca 2019 5 godzin temu, todamian napisał: a przegub doradz jaki?? Jak ma być na bogato to wspomniane Lobro lub Spidan. Jak po taniości i też w miarę dobrze to GSP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szuro Napisano 13 Marca 2019 Udostępnij Napisano 13 Marca 2019 22 godziny temu, Prozaq napisał: SKV to guano. Lepiej już Kamokę założyć. akurat w a4b5 się sprawdza bardzo dobrze, znam osoby, które przelatały na takim zestawie 70 tyś km, a koszt kompletu wahaczy 420 zł...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 11 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2019 Dnia 8.03.2019 o 13:50, czachabrava napisał: Ja w kilku autach montowałem polskie metalowe łączniki, ale jakieś 8 miesiecy temu zakładałem je znowu do auta i oprócz tego, że strasznie zardzewiały i miałem nawet cięzko je odkrecic by wymienić gumy stabilizatorze. To guma była już sparciała, tylko czekać aż popęka. A wiec wykrakałem, od jakiegoś tygodnia słyszałem stuki. Dzisiaj postanowiłem zdjąć koło i oczywiście guma rozdzieliła się na dwie części w łącznikach. Syf zrobił swoje, jak bede wymieniał to zrobie fotki. Podsumowując zrobiły jakieś 12kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 27 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2019 W końcu się zabrałem za wymianę i załączam obiecane fotki: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 27 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2019 To jest łącznik po 12 kkm? Wygląda jak by miał z 50 kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 27 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2019 Nawet bym powiedzial, ze wygladal gorzej jak oryginal ktory jezdzil od nowosci. Sruby byly tak zardzewiale, ze trzeba bylo uzyc szlifierki bo odkrecanie to byla meczarnia. Auto robi krotkie trasy i powodem wymiany nie byly luzy. Tylko syf, ktory usztywnil je na amen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 27 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2019 (edytowane) kupiłem auto 2 lata temu i 18tys.km temu , z rozwaloną gumową osłoną końcówką drążka kierowniczego, kilka razy przy jakiś innych naprawach prosiłem mechanika aby sprawdził tą końcówkę, odpowiedź była zawsze traka sama że końcówka jest dobra, dziś robiłem przegląd i diagnosta tylko wspomniał że gorzej trzyma prawy hamulec ręczny Edytowane 27 Lipca 2019 przez Waldek40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 28 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2019 17 godzin temu, czachabrava napisał: W końcu się zabrałem za wymianę i załączam obiecane fotki: Niezły badziew. Ja w Renówce łączniki mam od zakupu auta (186 kkm) do chwili obecnej (240 kkm) i są w stanie fabrycznym - tyle przejechałem ja a ile mają dokładnie przebiegu nie wiadomo. Zero luzu a po przetarciu szmatą wyglądają jak nowe. Auto użytkowane głównie w ruchu miejskim na drogach o różnej jakości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 28 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2019 18 godzin temu, czachabrava napisał: W końcu się zabrałem za wymianę i załączam obiecane fotki: Wygląda na wadliwą osłonę, znaczy samą gumę z której jest ona zrobiona. Coś słyszałem o wadliwej partii osłon w łącznikach tego producenta ale problem ponoć juz rozwiązany co wydaje sie być prawdą, bo sam ze 3 lata temu wymieniałem i gumy nadal są ok. Luzów też nie ma choc faktycznie nieco skorodowały śrubki/nakrętki ale to chyba nic nadzwyczajnego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 28 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2019 Dodam, że w tamtym roku wymieniałem także w Megane i sytuacja wygląda podobnie. Ojcu zamówiłem pod koniec ubiegłego roku, ale zamontował dopiero na wiosnę wiec dam znać jak tam wygląda sytuacja za jakiś czas. Nie rozumiem fenomenu tych łączników. Rdzewieją już po kilku miesiącach, jak chciałem wymienić gumy na stabilizatorze to musiałem odkręcić te łaczniki to mimo używania penetratora i szczotki drucianej z ledwością je odkręciłem bo śruby były tak zardzewiałe. Teraz nie dałem rady ich odkręcić, musiałem ciąć szlifierką. I na dodatek pękająca guma...Wiem, że OEM to nie ta liga, ale tam przy przebiegu 15X wiekszym śruby odkreciłem bez problemu, gumy były całe. A jak przetarłem rekawiczką to nawet nie były jakoś mocno skorodowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.