Jaruga Napisano 2 Września 2019 Udostępnij Napisano 2 Września 2019 Taką ciekawostkę mam. Wczoraj było we Wrocku 33 stopnie a dzisiaj 14. I wyraźnie wyczuwam różnicę w reakcji samochodu na gaz Normalnie jakby z 15% kuni przybyło Nawet dźwięk jakiś inny... Niby oczywiste, ale i tak jestem zaskoczony, choć gdyby zmiana temperatury nie była tak szokująca to pewnie bym nie zauważył... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 2 Września 2019 Udostępnij Napisano 2 Września 2019 To już koniec czy będzie ciąg dalszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 2 Września 2019 Udostępnij Napisano 2 Września 2019 Mowisz o tej pierdziawce 1.0? Przeciez to ma tak malutki IC ze przy 33 stopniach to nie jedzie. Zrobic upgrade IC i miec w dupie upaly. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damianX Napisano 2 Września 2019 Udostępnij Napisano 2 Września 2019 ta i dać natrysk wody lub co2 i w ogóle będzie lód i ostra jazda. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 2 Września 2019 Udostępnij Napisano 2 Września 2019 Taką ciekawostkę mam. Wczoraj było we Wrocku 33 stopnie a dzisiaj 14. I wyraźnie wyczuwam różnicę w reakcji samochodu na gaz Normalnie jakby z 15% kuni przybyło Nawet dźwięk jakiś inny... Niby oczywiste, ale i tak jestem zaskoczony, choć gdyby zmiana temperatury nie była tak szokująca to pewnie bym nie zauważył...Normalne Chłodniejsze powietrze służy autu z turbiną.Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 3 Września 2019 Udostępnij Napisano 3 Września 2019 17 godzin temu, Jaruga napisał: Taką ciekawostkę mam. Wczoraj było we Wrocku 33 stopnie a dzisiaj 14. I wyraźnie wyczuwam różnicę w reakcji samochodu na gaz Normalnie jakby z 15% kuni przybyło Nawet dźwięk jakiś inny... Niby oczywiste, ale i tak jestem zaskoczony, choć gdyby zmiana temperatury nie była tak szokująca to pewnie bym nie zauważył... Szok i niedowierzanie... a na fizyce się spało co? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Subaraq Napisano 3 Września 2019 Udostępnij Napisano 3 Września 2019 Największą różnicę robi nie włączająca się sprężarka klimy . W małych silniczkach ze słabym "dołem" jest to baaardzo odczuwalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 3 Września 2019 Udostępnij Napisano 3 Września 2019 5 minut temu, Subaraq napisał: Największą różnicę robi nie włączająca się sprężarka klimy . W małych silniczkach ze słabym "dołem" jest to baaardzo odczuwalne. Przy gazie w podlodze komputer i tak klime wylacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 3 Września 2019 Udostępnij Napisano 3 Września 2019 Przy gazie w podlodze komputer i tak klime wylacza.W nowszych autach. W starszych nieWysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 3 Września 2019 Udostępnij Napisano 3 Września 2019 5 minut temu, BOGUS napisał: W nowszych autach. W starszych nie Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka Nawet w lanosie wylaczalo... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 3 Września 2019 Udostępnij Napisano 3 Września 2019 Nawet w lanosie wylaczalo... A Focusie MK1 nieWysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Subaraq Napisano 3 Września 2019 Udostępnij Napisano 3 Września 2019 3 godziny temu, wujekcybul napisał: Przy gazie w podlodze komputer i tak klime wylacza. Ale nikt tu nie mówi o butowaniu tylko o normalnej jeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 3 Września 2019 Udostępnij Napisano 3 Września 2019 A ja jeździłem jednego dnia w pełnym słońcu przy 33-34*C ... a kolejnego dnia trasa przy 13*C (w deszczu, który powinien jeszcze lepiej schładzać IC) Mondeo 1.5T i jestem zdziwiony i zawiedziony ... bo różnicy nie odczułem. Nawet w wolnossaku powinno się lepiej jechać, a w tym przypadku jechało się zupełnie normalnie ... i zupełnie normalnie jedzie się podczas upałów. Może przyczyną jest to że leję noPb98 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 3 Września 2019 Udostępnij Napisano 3 Września 2019 3 godziny temu, Subaraq napisał: Ale nikt tu nie mówi o butowaniu tylko o normalnej jeździe. PRzy normalnej jezdzie ciezko odczuc roznice w przyspieszaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 3 Września 2019 Udostępnij Napisano 3 Września 2019 10 godzin temu, BOGUS napisał: W nowszych autach. W starszych nie Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka Wiek nie ma tu nic do rzeczy. W Audi wyłączało mi kompresor przy WOT, auto z 88r, BMW e46 98-2005 też tak jest, a auto leciwe. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Subaraq Napisano 3 Września 2019 Udostępnij Napisano 3 Września 2019 8 godzin temu, wujekcybul napisał: PRzy normalnej jezdzie ciezko odczuc roznice w przyspieszaniu. Czyli twierdzisz że jak zniknie 10 KM to nie poczujesz w normalnej jeździe . W silnikach o małej pojemności jest to odczuwalne i to bardzo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 4 Września 2019 Udostępnij Napisano 4 Września 2019 Nie wiem czy 2.0 200KM to duży czy mały silnik ale w Volvo v40 T4 było czuć różnice w upalne dni. Potęgował tą różnice fakt, że IC jest seryjnie między chłodnica wody i klimatyzacji. I pierwszy raz kiedy zwróciłem na to uwagę jechałem zakorkowaną dk2 z Wwy do Mińska Maz. czyli była to chyba w miarę normalna jazda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 4 Września 2019 Udostępnij Napisano 4 Września 2019 8 godzin temu, Subaraq napisał: Czyli twierdzisz że jak zniknie 10 KM to nie poczujesz w normalnej jeździe . W silnikach o małej pojemności jest to odczuwalne i to bardzo. W miescie to i 70KM wystarczy przy spokojnej jezdize 10KM w ta czy w ta nie ma znaczenia. Co innego przy pelnym bucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 4 Września 2019 Udostępnij Napisano 4 Września 2019 1 godzinę temu, wujekcybul napisał: W miescie to i 70KM wystarczy przy spokojnej jezdize 10KM w ta czy w ta nie ma znaczenia. Co innego przy pelnym bucie. Przy spokojnej tak. Ale w takim Matizie jak chciałeś wyprzedzać to trzeba było mocno planować 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 4 Września 2019 Udostępnij Napisano 4 Września 2019 12 godzin temu, marcindzieg napisał: Przy spokojnej tak. Ale w takim Matizie jak chciałeś wyprzedzać to trzeba było mocno planować Oj tam. Wystarczyło dobrze zredukować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 4 Września 2019 Udostępnij Napisano 4 Września 2019 Robiłem swego czasu pomiary mocy i momentu obrotowego na hamowni. 1) Pomiar w temp. otoczenia 12 stopni - zmierzony max. moment obrotowy 279Nm 2) Pomiar w temp. otoczenia 28 stopni - zmierzony max. moment obrotowy 256Nm Książkowo silnik 1.9 Multijet 120KM posiada moment obrotowy 280Nm. Fiat z reguły dawał gifty w postaci większej ilości koni oraz momentu. U mnie tak średnio bym powiedział, tak średnio... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 4 Września 2019 Udostępnij Napisano 4 Września 2019 Dnia 3.09.2019 o 12:11, Azbest napisał: A ja jeździłem jednego dnia w pełnym słońcu przy 33-34*C ... a kolejnego dnia trasa przy 13*C (w deszczu, który powinien jeszcze lepiej schładzać IC) Mondeo 1.5T i jestem zdziwiony i zawiedziony ... bo różnicy nie odczułem. Nawet w wolnossaku powinno się lepiej jechać, a w tym przypadku jechało się zupełnie normalnie ... i zupełnie normalnie jedzie się podczas upałów. Może przyczyną jest to że leję noPb98 ... Które 1.5 masz? To 4'ro cylindrowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin L. Napisano 4 Września 2019 Udostępnij Napisano 4 Września 2019 16 godzin temu, wujekcybul napisał: W miescie to i 70KM wystarczy przy spokojnej jezdize 10KM w ta czy w ta nie ma znaczenia. Co innego przy pelnym bucie. Mam wrażenie że jest dokładnie na odwrót. Przy spokojnej na niskich obrotach jeździe te 10KM powoduje wyraźną zmianę charakterystyki mocy silnika przenoszonej na koła i trzeba używać wyższych obrotów albo cisnąć mocniej pedał gazu, bo inaczej samochód nie jedzie. Przy pełnym bucie przeważnie też jedziemy na wyższych obrotach i tu te 10KM to jest już mały procent mocy i nie jest to tak odczuwalne (o ile w ogóle). Chyba że mówimy o butowaniu od 1000 obr/min, to wtedy bym się zgodził. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 4 Września 2019 Udostępnij Napisano 4 Września 2019 44 minuty temu, AstraC napisał: Które 1.5 masz? To 4'ro cylindrowe? W Mondeo 1.5 było i jest tylko 4-cylindrowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 5 Września 2019 Udostępnij Napisano 5 Września 2019 6 godzin temu, Azbest napisał: W Mondeo 1.5 było i jest tylko 4-cylindrowe No to masz 1.5 EB jak i ja, a tam intercooler wygląda tak: To srebrne z dwoma niebieskimi korkami, jest wodny, a więc dużo mniej wrażliwy na zmiany temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 5 Września 2019 Udostępnij Napisano 5 Września 2019 Dnia 2.09.2019 o 15:14, Jaruga napisał: Niby oczywiste, ale i tak jestem zaskoczony, choć gdyby zmiana temperatury nie była tak szokująca to pewnie bym nie zauważył... Podepnij VAG i podejrzyj temperaturę doładowywanego powietrza Jeszcze bardziej jest to widoczne w rozwiązaniach bez intercoolera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 5 Września 2019 Udostępnij Napisano 5 Września 2019 16 godzin temu, bochumil napisał: Robiłem swego czasu pomiary mocy i momentu obrotowego na hamowni. 1) Pomiar w temp. otoczenia 12 stopni - zmierzony max. moment obrotowy 279Nm 2) Pomiar w temp. otoczenia 28 stopni - zmierzony max. moment obrotowy 256Nm Książkowo silnik 1.9 Multijet 120KM posiada moment obrotowy 280Nm. Fiat z reguły dawał gifty w postaci większej ilości koni oraz momentu. U mnie tak średnio bym powiedział, tak średnio... Akurat przypadek, bo hamownia podwoziowa uwzględnia temperaturę otoczenia i podaje moc i moment według normy DIN. Przy 30 i przy -20 stopniach oba pomiary powinny pokazać to samo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 5 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2019 4 minuty temu, kaczorek79 napisał: Akurat przypadek, bo hamownia podwoziowa uwzględnia temperaturę otoczenia i podaje moc i moment według normy DIN. Przy 30 i przy -20 stopniach oba pomiary powinny pokazać to samo. Bzdura. Hamownia po prostu mierzy moc na kołach którą ewentualnie ze sporym błędem można przeliczyć na moc silnika uwzględniając wszelkie masy wirujące, tarcie i zmierzone opory. A temperatura i ciśnienie potrzebne są do modyfikacji map czyli mówiąc w skrócie do ustalenia proporcji masy paliwa do powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 5 Września 2019 Udostępnij Napisano 5 Września 2019 Bzdura. Hamownia po prostu mierzy moc na kołach którą ewentualnie ze sporym błędem można przeliczyć na moc silnika uwzględniając wszelkie masy wirujące, tarcie i zmierzone opory. A temperatura i ciśnienie potrzebne są do modyfikacji map czyli mówiąc w skrócie do ustalenia proporcji masy paliwa do powietrza. O panie to Cię poniosło... Kaczorek ma rację. Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 8 Września 2019 Udostępnij Napisano 8 Września 2019 Dnia 5.09.2019 o 16:17, Spajdi napisał: O panie to Cię poniosło... Kaczorek ma rację. Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Żeby nie było, to były i takie co nie sprowadzały pomiarów do wartości normalnych. Inna sprawa, że teoria o tym, że po sprowadzeniu do "wspólnego mianownika" nawet dla tego samego auta wyjdzie to samo jest chyba jednak zbyt daleko idąca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 11 Września 2019 Udostępnij Napisano 11 Września 2019 Kontaktowałem się w tej sprawie z Cinsoftem. Wg nich mimo normowania do DIN70020 lekkie różnice w mocy/momencie będą. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.