wlad Napisano 13 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2019 2 godziny temu, Polarny napisał: W turbo masz to samo, z tą różnicą, że przy niskich i deptaniu też pojedzie. Ale z jakichś względów fajniej jest, żeby zamulało? BTW. widzę, że zwolenników turbo coraz więcej. Gdzie te czasy, gdy byłem jedynym, który za tym optował ... reszta pisała tylko o mitycznej wręcz turbodziurze Ja powiem z perspektywy dawnego uzytkownika turbodiesli ze w turbobenzynie nie odczuwam ani turbodziury ale tez nie ma tego efektu kopa.Jest to wszystko fajnie wywazone-byc moze automatyczna skrzynia sporo robi w tym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 13 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2019 9 godzin temu, volf6 napisał: Ona jest z polskiego rynku czy jakiś import? Moze z jakiegoś zasolonego kraju przyjechała I co z podwoziem znaczy blachami karoserii, bo ponoć ostatnia 6 już nie rdzewieje a te na nasz rynek są dodatkowo konserwowane przez producenta czy tam dilera Oczywiście wahaczy, półosi czy zacisków hamulcowych raczej nie konserwują... Skoro korozja jest nawet wewnątrz pojazdu (rama siedzeń) to nie dziwi mnie taki wygląd podwozia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 13 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2019 12 minut temu, stig napisał: Skoro korozja jest nawet wewnątrz pojazdu (rama siedzeń) to nie dziwi mnie taki wygląd podwozia Ta rama siedzeń to nawet za 50 lat nie przerdzewieje wewnątrz auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 15 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2019 Dnia 12.11.2019 o 20:31, Kiwal napisał: NIe wiem co widzicie w tych wolnossacych silnikach... Mam obecnie dwa auta- jedno to BMW 1 z 2.0 170HP wolnossący, drugi to A4 z 2.0 diesel 190HP. Poprzednie 1.8, 2.0 TSI...Diesel 2.0 140, 170 HP... I powiem tak - jak mam jechać gdzies tym wolno ssakiem to mnie krew zalewa, dobrze ze to auto zony. Nie widzę żadnej, ale to żadnej zalety tego silnika. Ponoc ma to 170HP ale to w ogóle nie jedzie w normalnych warunkach....jedynie jak sie to rozkręci ponad 5krpm, jak walczy zmienne fazy rozrzadu to co innego....ale kto tak jeździ?? Dodatkowo przy normalnym użytkowaniu pali 10.0 l/100. Diesel w A4 pali 6.5 l/100.... TSI, dieslami jeździ sie dużo płynniej i przewidywalnej. Kiedy nie wciśniesz gaz to to jedzie... wolnossak myśli....pali więcej... Wolnossak to nie jest silniki do jazdy w warunkach europy środkowowschodniej. Moze na południu typu Sycylia czy Grecja itp to sie sprawdza gdzie sie jeździ zupełnie inaczej. Ale nie u "nas"... jak to co widzimy. prostota konstrukcji, liniowa charakterystyka mocy. na zwyklej trasie czy w miescie i tak potrzebuje 50-70 koni do jechania. jak potrzebuje cos wyprzedzić to używam pelnych obrotow czyli tych 12-150 koni. zdarza się to raz na jakiś czas. Jak Ty wyprzedzasz wszystko co się da i caly czas no to wtedy jest to może meczace tsi czy tdi ma dużego kopa w momencie maks mom obrotowego i przy zmianie biegu caly czas glowa do tylu do przodu. gdzie ta plynnosc? może sa inne turbo z bardziej liniowa charakterystyka ale nie zwykly turbodiesel od VW sprzed kilku czy kilkunastu lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 15 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2019 4 minuty temu, gregoryj napisał: tsi czy tdi ma dużego kopa w momencie maks mom obrotowego i przy zmianie biegu caly czas glowa do tylu do przodu. Nie wiem jak TSI, ale moj ma praktycznie plaski moment obrotowy od 1500 do 6000, czyli osiaga maks. przy 1500 i ciagnie ten maks praktycznie do odciecia. Kiedy mam czuc tego duzego kopa i dokladnie kiedy ma mi latac glowa? Co robie nie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 15 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2019 1 minutę temu, wladmar napisał: Nie wiem jak TSI, ale moj ma praktycznie plaski moment obrotowy od 1500 do 6000, czyli osiaga maks. przy 1500 i ciagnie ten maks praktycznie do odciecia. Kiedy mam czuc tego duzego kopa i dokladnie kiedy ma mi latac glowa? Co robie nie tak? przy zmianie biegu, chyba ze masz dsg albo automat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 15 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2019 1 minutę temu, gregoryj napisał: przy zmianie biegu, chyba ze masz dsg albo automat Automat tez ma biegi i tez je zmienia. Czyli chodzi o to, ze jak ktos ma TSI i nie umie operowac sprzeglem, to mu lata glowa? Bo nie rozumiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 15 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2019 ale automat czy dsg robi to dużo szybciej i płynniej (szczególnie automat) niż zwykla manualna zmiana. Dla mnie auto takie standardowe co ma 250-300 nm przy 1500-1900 obrotow ma dość duże przyspieszenie w tym przedziale obrotow. w wielu przypadkach niepotrzebne. i jak zmieniam bieg tak normalnie to jest duże zwolnienie i potem znowu stosunkowo duże przyspieszenie. wolnossak ma mniejsza roznice na niskich obrotach. w....a mnie tez ta niemoc jak obroty spadna poniżej momentu wlaczenia turbo czyli tam poniżej 1500 obrotow turbodziura tez zawsze jakas jest. wiem ze najnowsze silniki zmniejszają to niedogodność, ale wolnossak ma zawsze natychmiastowa reakcje na gaz - na niskich obrotach będzie słabiej przyspieszal ale przynajmniej jest to reakcja spodziewana. Mysle, ze automaty sa przeznaczone do tych turbosilnikow, nie wiem, caly czas opisujecie tez doznania z turbo, ze takie fajne. jezdzilem sam i wozili mnie w nowszych i jakos nic do mnie to nie przemawia. wole wsciasc w zwykłego wolnossaka sprzed lat, bez jakiegoś elektronicznego pedalu gazu. wciskam gaz i jade, LPG zawsze mogę zamontowac. dalej proste, jedzie jak chce szybko a jak nie chce to wolno ……. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 15 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2019 11 minut temu, gregoryj napisał: w....a mnie tez ta niemoc jak obroty spadna poniżej momentu wlaczenia turbo czyli tam poniżej 1500 obrotow Czesto jezdzisz autem z benzynowym silnikiem ponizej 1500 obrotow? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 15 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2019 3 minuty temu, wladmar napisał: Czesto jezdzisz autem z benzynowym silnikiem ponizej 1500 obrotow? a powiem Ci ze często ostatnio. mam takich kilka tras po malopolsce drogami powiatowymi lub krajowymi gdzie człowiek turla się 50-70, czasami na krajowce pojedziesz 100km/h. na nich albo się nie da wyprzedzać (duzy ruch, kreta droga) albo nie ma takiej potrzeby i nie ma tez potrzeby szybkiego przyspieszania. W tych wolnossakach cenie to ze laduje 5ty bieg i się turlam. silnik nie szarpie, nie drży. w tych turbo co jezdze i jezdzilem zawsze w tych okolicach jest tak nieprzyjemnie. ewentualnie jak potrzebuje cos wyprzedzić albo szybko przyspieszyc to sobie redukuje, ale to wystepuje rzadko. przy czym 50/50 nie potrzebuje redukowac do razu do 2-ki żeby mieć 4 tys obrotow. czasami wystarczy o jeden bieg żeby mieć 2 - 2,5 tys obrotow. I po miescie tez się to zdarza choc jezdze mało. wiem, z automatem nie ma problemu, sam sobie będzie wachlował. i dopóki nie szarpie to idealne rozwiązanie. Sam trzymam jedno auto turbo. Ale to tylko na trasy autostradowe. Przez to ze ma duzy moment, to ma długie przelozenia, a to z kolei przekłada się na (wzgledna) cisze przy autostradowych prędkościach (130-160). 4 tys obrotow przy licznikowych 160km/h (realnie 150) i nie ma dramatu jeśli chodzi o wycie silnika (turbo to tez wyciszenie układu wydechowego). przy mocy niecałych 150 koni. Ale mowiac szczerze ta moc mi nie jest potrzebna. Potrzebne mi jest to długie przelozenie. bo generalnie na autostradzie nie potrzebuje ostro przyspieszac (z małymi wyjątkami). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 15 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2019 3 minuty temu, gregoryj napisał: W tych wolnossakach cenie to ze laduje 5ty bieg i się turlam. Czyli wrzucasz 5 bieg i jedziesz z obrotami ponizej 1500 obrotow w wolnossacej benzynie? Jaki to silnik? I co to za turbosilnik, ktory ma przy licznikowych 160 km/h 4000 obrotow? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 15 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2019 co do pierwszego pytania to rozne. pamiętaj, ze ja na codzien jezdze starociami. wrzucam 5tke i jade 50-70 średnio. w tym turbo co nizej pisze jest to niemożliwe. wiekszosc ma miedzy 68 a 120 koni i pojemności od 1,3 do 2 litrow, hondy, pezo, skoda. jest tez stary automat ale nie o nich gadamy. i do nich się odnoszę, a sporadycznie ktoś mnie przewiezie czy nawet sam poprowadze tymi nowszymi czy najnowszymi. 2gie pytanie. turbosilnik to jedyna turbobenzyna eurovana 1gen. XU10j2te (PSA). ostatnio kumpel mnie przewiozl 2gen eurovana w wersji wolnossak. rzeczywiście mul troche, ale to mi nie przeszkadza. na autostradzie rozpędzam się raz i potem bardzo sporadycznie. Do 3 tys obrotow to może jest w nim i ciszej niż w moim turbo, ale im bliżej 4 tys obrotow tym glosniej i nawet glosniej niż w moim o prawie 10 lat starszym aucie. generalnie, w nim na pewno jest glosniej albo troche glosniej niż w jakimkolwiek tsi (oprócz tych najsłabszych) ale to kwestia generacji auta (ma ponad 20 lat). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 16 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2019 Dnia 15.11.2019 o 12:31, gregoryj napisał: jak to co widzimy. prostota konstrukcji, liniowa charakterystyka mocy. na zwyklej trasie czy w miescie i tak potrzebuje 50-70 koni do jechania. jak potrzebuje cos wyprzedzić to używam pelnych obrotow czyli tych 12-150 koni. zdarza się to raz na jakiś czas. Jak Ty wyprzedzasz wszystko co się da i caly czas no to wtedy jest to może meczace tsi czy tdi ma dużego kopa w momencie maks mom obrotowego i przy zmianie biegu caly czas glowa do tylu do przodu. gdzie ta plynnosc? może sa inne turbo z bardziej liniowa charakterystyka ale nie zwykly turbodiesel od VW sprzed kilku czy kilkunastu lat To chyba w kraju gdzie mieszkam inne produkty od VW sprzedaja. Gdzie masz jakie rollercoaster w TDI/TSI? Jezdizles kiedykolwiek tym? Nie przez 5 min a dłużej? Nieważne, nie będziemy sie bic. Ja wolnossąca juz nie kupie. Z powodów opisanych wyżej. To co mialem TDI/TSi z automatem nie ma żadnych z objawów które opisujesz i jest to nieporównywalnie większy komfort jazdy do mojego BMW z silnikiem bez wspomagania. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 16 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2019 Dnia 15.11.2019 o 13:32, gregoryj napisał: przy autostradowych prędkościach (130-160). 4 tys obrotow przy licznikowych 160km/h (realnie 150) i nie ma dramatu Współczuje. Bo w normalnych dupowozach dziś masz cos kolo 2.2-2.5k rpm przy 160km/h 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 17 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2019 16 godzin temu, Kiwal napisał: Współczuje. Bo w normalnych dupowozach dziś masz cos kolo 2.2-2.5k rpm przy 160km/h W Lagunie z 1996 też tak było. Na 5 biegu. Kwestia zestopniowania skrzyni a nie nowoczesności auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 17 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2019 Współczuje. Bo w normalnych dupowozach dziś masz cos kolo 2.2-2.5k rpm przy 160km/hNie przesadzaj. Niedługo dojdzie do tego, że przy 160 wrzucasz 6 bieg. Realniej będzie napisać, że 3-3.5k RPM przy 160 km/h. Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 17 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2019 Nie przesadzaj. Niedługo dojdzie do tego, że przy 160 wrzucasz 6 bieg. Realniej będzie napisać, że 3-3.5k RPM przy 160 km/h. Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu TapatalkaPrzy 160 to masz zwykle 7-9 bieg....Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 17 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2019 Przy 160 to masz zwykle 7-9 bieg....Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu TapatalkaAaaaa atomat, a to przepraszam. Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 17 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2019 (edytowane) 3 godziny temu, Kiwal napisał: Przy 160 to masz zwykle 7-9 bieg.... Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Tak z ciekawosci-jakie zwykle dupowozy[benzyny oczywiscie] maja 2200 przy 160km/h? Od razu uprzedzam ze BMW 5 czy Audi A8 to nie sa zwyczajne dupowozy... Edytowane 17 Listopada 2019 przez wlad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 18 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2019 3 godziny temu, wlad napisał: Tak z ciekawosci-jakie zwykle dupowozy[benzyny oczywiscie] maja 2200 przy 160km/h? Od razu uprzedzam ze BMW 5 czy Audi A8 to nie sa zwyczajne dupowozy... Ja mam jakieś 3200rpm przy 160km/h... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 18 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2019 49 minut temu, K3 napisał: Ja mam jakieś 3200rpm przy 160km/h... No tak-tylko 1000 obr roznicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 18 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2019 Dnia 12.11.2019 o 18:54, Maciej__ napisał: Wg tej strony, sredni wiek auta w PL jest nizszy niz w NIemczech Wiek to może nie, ale przebieg na pewno. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 18 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2019 Ja bym przeczytał, jak mają się hybrydy na rynkach bardziej rozwiniętych niż nasz czyli przywołałbym tu @OZI któren ostatnio zaniedbuje się we wstawianiu motoryzacyjnych ciekawostek... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 20 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2019 trochę pertynowego ględzenia - oglądać najlepiej na prędkości odtwarzania x1.25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 22 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2019 Dnia 16.11.2019 o 23:28, Kiwal napisał: To chyba w kraju gdzie mieszkam inne produkty od VW sprzedaja. Gdzie masz jakie rollercoaster w TDI/TSI? Jezdizles kiedykolwiek tym? Nie przez 5 min a dłużej? Nieważne, nie będziemy sie bic. Ja wolnossąca juz nie kupie. Z powodów opisanych wyżej. To co mialem TDI/TSi z automatem nie ma żadnych z objawów które opisujesz i jest to nieporównywalnie większy komfort jazdy do mojego BMW z silnikiem bez wspomagania. tak szefie, starsze ale nie najstarsze TDI miałem 3 lata. czytasz co ja pisze? z automatem nie ma zadnych problemów, z manualem jak chcesz spokojnie sunac w takich okolicznościach przyrody jak pisałem, wszystkie wolnossaki sa lepsze. Dnia 16.11.2019 o 23:33, Kiwal napisał: Współczuje. Bo w normalnych dupowozach dziś masz cos kolo 2.2-2.5k rpm przy 160km/h które to takie? z klasy C z silnikami do 120 koni, i nie diesel? Dnia 17.11.2019 o 16:09, marcindzieg napisał: W Lagunie z 1996 też tak było. Na 5 biegu. Kwestia zestopniowania skrzyni a nie nowoczesności auta. serio? wolnossak? nie 3.0 i nie żaden turbokopciuch? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 22 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2019 3 minuty temu, gregoryj napisał: serio? wolnossak? nie 3.0 i nie żaden turbokopciuch? Serio. Ale nie ma już takich silników ani takich aut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 22 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2019 Teraz, marcindzieg napisał: Serio. Ale nie ma już takich silników ani takich aut. uzywke mogę zawsze kupic ….. dawaj, mi się takie info przyda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 22 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2019 Dnia 20.11.2019 o 22:22, Azbest napisał: trochę pertynowego ględzenia - oglądać najlepiej na prędkości odtwarzania x1.25 x1.25 i da sie oglądać dzieki czy mnie sie wydaje czy na predkosciomierzu ta maździa pokazuje dopuszczalną predkość ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 22 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2019 Godzinę temu, gregoryj napisał: uzywke mogę zawsze kupic ….. dawaj, mi się takie info przyda Ja miałem w Lagunie 1 z 96 roku. Silnik o kodzie F3R montowano tam od 96-99 roku. Później montowano 16-zaworowy F4R, który niby jest mocniejszy ale już nie taki fajny. Zresztą do wersji z automatem do końca montowano stary F3R bo sobie zwyczajnie lepiej radził. Jak kupisz zadbaną Lagunę 1 z tym silnikiem to będziesz zadowolony. Aczkolwiek boje się że jest na to mała szansa bo najczęściej są egzemplarze zmęczone, zepsute LPG itp. Montowano je jeszcze w Espace i Megane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 22 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2019 Dnia 20.11.2019 o 22:22, Azbest napisał: trochę pertynowego ględzenia - oglądać najlepiej na prędkości odtwarzania x1.25 moim zaniem faktycznie koles gledzi. Np nie zauwaza roznicy miedzy silnikiem 122KM a 180 (btw. skad u niego 188??), ciekawe. Moze nie uzywal obrotow >4000? bo tam roznica jest i to duza. Silnik Sky-G 122KM jest zdlawiony na wysokich obrotach i to czuc mocno, Xa gdy zredukujesz i pocisniesz to efekt jest Owszem trzeba zredukowac, to pewnie wiekszosc uzyszkodnikow boli. natomiast Mazda moim zdaniem zrobila blad tak a nie inaczej mapujac silnik Sky-X. Dla mnie jest to mapowanie wlasciwe bo liniowe ale ja akurat lubie miec mozliwosc precyzyjnego sterowania autem (efekty jezdzenia MX5ka ), i mysle ze szybko bym sie przyzwyczail do auta i umial robic z nim to co chce. Wiekszosc klientow nastawiona jest jednak na efekt "wow" na jezdzie probnej, niewazne ze bedacy iluzja. Inaczej mowiac Mazda moglaby dodac przycisk "sport" ktory zmienialby mapowanie przepustnicy itd na ostrzejsze i juz by klienci byli szczesliwsi. De facto majac to samo. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumcio Napisano 23 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2019 Zrobiłem u blacharza pamiątkowe zdjęcie dwuletniej Mazdy 6. A zabezpieczać dodatkowo to można Dacię za 50 kzł. A nie auto za worek pieniędzy mające aspiracje do premium.To chyba jakieś jaja... Co ten przegub wewnętrzny tak wykrzywiony - skrzynia wyciągnięta ?Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 23 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2019 12 godzin temu, gumcio napisał: Co ten przegub wewnętrzny tak wykrzywiony - skrzynia wyciągnięta ? Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.