kartonik Napisano 28 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2019 Ten żółty boczek jest chyba pokryty tkaniną, a też się błyszczy, więc może efekt "plaka" powoduje obróbka cyfrowa zdjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 28 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2019 55 minut temu, wladmar napisał: Nie ma grama plaka? Nawet jeśli? Nie wolno plaka używać czy co? Bo nie rozumiem gdzie masz problem? kupujesz to auto? Nie? To co się wcinasz? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 28 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2019 22 minuty temu, angrius napisał: Nawet jeśli? Nie wolno plaka używać czy co? Bo nie rozumiem gdzie masz problem? kupujesz to auto? Nie? To co się wcinasz? Kolega jeden tutaj pisał, że auto nie ma grama plaka i nie jeździło zimą. A na zdjęciach coś zupełnie innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Archer73 Napisano 28 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2019 Panowie i jak zwykle gówno burza. Kolega sprzedaje to auto, jeżeli coś wam nie pasuje to może pojedźcie, obejrzyjcie auto i opiszcie swoje wrażenia. Cena też jest rzeczą względną, ja tyle bym za to auto nie dał, zważywszy że w podobnych pieniądzach miałbym roczne i30 a za 50 dych nówkę 500L 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 28 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2019 1 godzinę temu, kartonik napisał: Ten żółty boczek jest chyba pokryty tkaniną, a też się błyszczy, więc może efekt "plaka" powoduje obróbka cyfrowa zdjęcia. co jest coś ala eko skóra. Zdjęcia są jakie są - robione jakimś gównianym telefonem -jak widać pełna amatorka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 6 godzin temu, Dareek napisał: Wersja Trekking TB 120 w tamtym czasie seryjnie miała wielosezonowe opony GY 4 seassion - można sprawdzić cenniki spoko, nie mam zamiaru Cię oceniać czy hejtować. Twoje auto/ Twoja sprawa. Bardziej chciałem podpytać czy miałeś porównanie silników w tej budzie w sensie 95 vs 120? O co biega z układem kierowniczym? w Pandzie w miarę dobrze było czuć co się dzieje z kołami a w przypadku 500 L jest częsta krytyka. Jak oceniasz prowadzenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 11 godzin temu, jacob24 napisał: spoko, nie mam zamiaru Cię oceniać czy hejtować. Twoje auto/ Twoja sprawa. Bardziej chciałem podpytać czy miałeś porównanie silników w tej budzie w sensie 95 vs 120? O co biega z układem kierowniczym? w Pandzie w miarę dobrze było czuć co się dzieje z kołami a w przypadku 500 L jest częsta krytyka. Jak oceniasz prowadzenie? Nie moje auto ale rodziny najbliższej, której pomagałem w zakupie. Tak miałem okazję jazdy 95 koni w tej budzie przed zakupem - jakieś nierozumienie - to silnik do pandy ew zwykłej 500 tki - wrażenie jakby z tyłu była kotwica albo spadochron- 120 to przy tym rakieta. Jest tez więcej różnic- inny układ hamulcowy tj większe średnice hamulców no i grubszy stabilizator przód. Po drugie trekking na wyższy zawias o ok 2 cm i inne amorki i sprężyny wiec zwykłe 500 l a terkking ma trochę różnic i to czuć. Tu też masz 2 stopniowe wspomaganie z City i jest ok jak wyłączysz to meega czułe wspomaganie - i tak pow 40km/h samo się wyłącza- inna sprawa że czułości układu nie pomagają wielosezonowe opony które pow 20 stopni powodują ze masz wrażenie pływania samochodu. Namawiałem do założenia tradycyjnych opon letnich ale niemal 60 letni kierowca stwierdził ze jemu wystarczają wielosezonowe opony. Jeszcze jedno- w aktualnej 500 L trekking 120 ma inaczej poprowadzony moment obrotowy z racji innej normy spalin- w autach aktualnych max moment jest przy ok 2300 obr - wcześniej było 1750 obr.min - moim zdaniem lepiej wstawała wcześniejsza wersja mino że na papierze jest podobnie. Pomijam fakt że wczesniejsze wersje były łatwiejsze do przeróbek softu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2020 W temacie Fiata 500L taka ciekawostka. Kolega właśnie mi pokazał zdjęcie ułamanego zaworu. Wczoraj mu się to stało. 500L, silnik 1.4 wolnossący, przebieg 55 tys. km, zawór wydechowy. Ma gaz, ale trudno powiedzieć czy to może być przyczyną, bo inne zawory wyglądają dobrze. Może jakaś wada materiałowa. Naprawa wstępnie wyceniona na min. 3 tys. pln. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2020 (edytowane) 46 minut temu, maro_t napisał: W temacie Fiata 500L taka ciekawostka. Kolega właśnie mi pokazał zdjęcie ułamanego zaworu. Wczoraj mu się to stało. 500L, silnik 1.4 wolnossący, przebieg 55 tys. km, zawór wydechowy. Ma gaz, ale trudno powiedzieć czy to może być przyczyną, bo inne zawory wyglądają dobrze. Może jakaś wada materiałowa. Naprawa wstępnie wyceniona na min. 3 tys. pln. Który rocznik? W Tipo 1.4 95KM są podobne problemy, czyli ten sam silnik. Osobiście jakby mnie spotkał taki problem to bym szukał głowicy z 1.4 16v lub z 1.2 16v, głowicy kompletnej z zaworami. Lub ewentualnie wymienić w aktualnej na lepsze zawory. Mam Punto 2 1.2 16v 180kkm na samym lpg [total 252kkm] silnik nie ruszany i nie oszczędzany. pozdrawiam Edytowane 23 Stycznia 2020 przez steyr 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2020 2 godziny temu, maro_t napisał: W temacie Fiata 500L taka ciekawostka. Kolega właśnie mi pokazał zdjęcie ułamanego zaworu. Wczoraj mu się to stało. 500L, silnik 1.4 wolnossący, przebieg 55 tys. km, zawór wydechowy. Ma gaz, ale trudno powiedzieć czy to może być przyczyną, bo inne zawory wyglądają dobrze. Może jakaś wada materiałowa. Naprawa wstępnie wyceniona na min. 3 tys. pln. Czyli scenariusz jak w Tipo, zaraz fachowcy stwierdza, że to wina gazu a nie super silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2020 2 godziny temu, steyr napisał: Który rocznik? 2016 według moich obliczeń, ale może być plus/minus rok. 2 godziny temu, steyr napisał: W Tipo 1.4 95KM są podobne problemy, czyli ten sam silnik. Osobiście jakby mnie spotkał taki problem to bym szukał głowicy z 1.4 16v lub z 1.2 16v, głowicy kompletnej z zaworami. Lub ewentualnie wymienić w aktualnej na lepsze zawory. Mam Punto 2 1.2 16v 180kkm na samym lpg [total 252kkm] silnik nie ruszany i nie oszczędzany. pozdrawiam Czyli mówisz, żeby wymieniać wszystkie zawory, bo zaraz będzie to samo z innym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2020 24 minuty temu, czachabrava napisał: Czyli scenariusz jak w Tipo, zaraz fachowcy stwierdza, że to wina gazu a nie super silnika. Wszystkie jak dotąd przypadki były z lpg, więc poniekąd wiadomo kto jest winowajcą. Z drugiej strony zrobili głowice z "gównolitu" to są skutki, w starszych jednostkach takich problemów nie było przy lpg a silnik konstrukcyjnie pewnie ma z 15 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2020 (edytowane) 15 minut temu, maro_t napisał: 2016 według moich obliczeń, ale może być plus/minus rok. Czyli mówisz, żeby wymieniać wszystkie zawory, bo zaraz będzie to samo z innym? Jak na sztukę i na sprzedaż to wiadomo jak się robi. Jak zamierza autem jeździć to oddałbym do dobrego zakładu który remontuje głowice z nakazem wymiany zaworów. Przy okazji instalacji lpg też bym się dobrze przyglądnął u dobrego serwisanta. Zależy też jaki producent instalacji, tzn jaki sterownik i kto mu to ogarnie? Bo jeśli instalacja fabryczna/salonowa to na ASO bym wiele nie liczył. U nich jak nie ma błędów w sterowniku to nie ma co "grzebać" i "Panie wszystko jest ok, nic tylko tankować i kręcić km". Podstawa to sprawdzenie korekt STFT i LTFT podczas jazdy w CL i OL i minimum regulacja w OL na podstawie sondy wąskopasmowej fabrycznej lub najlepiej za pomocą zewnętrznej sondy szerokopasmowej z odczytem AFR. pozdrawiam Edytowane 23 Stycznia 2020 przez steyr 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2020 2 godziny temu, steyr napisał: Wszystkie jak dotąd przypadki były z lpg, więc poniekąd wiadomo kto jest winowajcą. Z drugiej strony zrobili głowice z "gównolitu" to są skutki, w starszych jednostkach takich problemów nie było przy lpg a silnik konstrukcyjnie pewnie ma z 15 lat. Kiedyś interesowała mnie Astra J i jej silnik z fabrycznym gazem ( instalowanym w fabryce a nie w ASO) miała zmodyfikowane zawory pod kątem właśnie pracy z LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2020 (edytowane) 34 minuty temu, stig napisał: Kiedyś interesowała mnie Astra J i jej silnik z fabrycznym gazem ( instalowanym w fabryce a nie w ASO) miała zmodyfikowane zawory pod kątem właśnie pracy z LPG. Jak szukałem Tipo 1.4tjet to na dzień dobry odrzucałem fabryczną instalację lpg, dobre rozwiązanie jak ktoś kupuje nowe i na 2-3 lata przez okres gwarancji korzysta. W dłuższej perspektywie przy takich instalacjach dochodzą kwestie zablokowanych sterowników lpg m. in. Landi Renzo montowane również w Astrze 1.4t. Fabryczne wtryskiwacze lpg Medy-y z LR również do trwałych nie należą, a w razie awarii płaci się jak za zboże i w dodatku w ASO. W przypadku ASO znaleźć dobre ASO z dobrymi mechanikami to już jest wyczyn, a ASO które zna się jeszcze na instalacjach lpg to jak wygrać w totka. Akurat jestem z tych co sami ogarniają mechanikę, lpg i itp. pozdrawiam Edytowane 23 Stycznia 2020 przez steyr 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2020 (edytowane) 3 godziny temu, steyr napisał: Wszystkie jak dotąd przypadki były z lpg, więc poniekąd wiadomo kto jest winowajcą. Z drugiej strony zrobili głowice z "gównolitu" to są skutki, w starszych jednostkach takich problemów nie było przy lpg a silnik konstrukcyjnie pewnie ma z 15 lat. Nie wszystkie, na grupie FB Tipo komuś padła a nie miał instalacji lpg. Musieli coś skopać w tym silniku bo sam jezdziłem takim z lpg. Znajomy w stilaczu z tartariani nigdy nie dotykanym kalibracjami (jest z tych co jak coś działa, to nie rusza) też zjezdził kawał swiata i auto teraz ujezdzają jego rodzice. Odpukać bezawaryjnie. Edytowane 23 Stycznia 2020 przez czachabrava Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2020 2 godziny temu, stig napisał: Kiedyś interesowała mnie Astra J i jej silnik z fabrycznym gazem ( instalowanym w fabryce a nie w ASO) miała zmodyfikowane zawory pod kątem właśnie pracy z LPG. I Opel i Chevrolet miały wersje silników pod LPG ze wzmocnionymi głowicami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2020 Godzinę temu, rwIcIk napisał: I Opel i Chevrolet miały wersje silników pod LPG ze wzmocnionymi głowicami Mitsubishi też. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2020 6 godzin temu, steyr napisał: Wszystkie jak dotąd przypadki były z lpg, więc poniekąd wiadomo kto jest winowajcą. Z drugiej strony zrobili głowice z "gównolitu" to są skutki, w starszych jednostkach takich problemów nie było przy lpg a silnik konstrukcyjnie pewnie ma z 15 lat. No właśnie i to cały Fiat, modyfikacje, modyfikacje, itd. W mojej Lancii 1.4 95KM (MY06) ma 191kkm i ma się dobrze. Zresztą nie słyszałem, żeby co się działo z głowicami w tych silnikach, nawet mimo gazu. Jednak przez te 10 lat zapewne zmodyfikowali ją kilka razy, więc to nie ten sam silnik . BTW. Rozbierałem ostatnio silnik Forda i zawory mimo 50 lat mają się dobrze .. pewnie dlatego przez przeszło 30lat nikt nie modyfikował tego silnika . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2020 13 godzin temu, wladmar napisał: Mitsubishi też. Subaru też. Swoją drogą to mnie zastanawia czemu to nie jest standardowe. Aż tak podnosi koszty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 24 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2020 34 minuty temu, marcindzieg napisał: Subaru też. Swoją drogą to mnie zastanawia czemu to nie jest standardowe. Aż tak podnosi koszty? Sprzedaz w krajach gdzie nie znaja gazu stanowi pewnie 80% albo i lepiej. IMO nie oplaca sie ponosic wiekszych kosztow. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 24 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2020 1 godzinę temu, marcindzieg napisał: Subaru też. Swoją drogą to mnie zastanawia czemu to nie jest standardowe. Aż tak podnosi koszty? Ile w Polsce sprzedawali nowych aut? A w Europie, skad ciagna uzywki, LPG nie jest popularne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2020 23 minuty temu, wladmar napisał: Ile w Polsce sprzedawali nowych aut? A w Europie, skad ciagna uzywki, LPG nie jest popularne. Subaru to głównie z Włoch i Holandii - tam sprzedawali wersje do LPG. W PL takich nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 31 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2020 Dnia 23.01.2020 o 13:25, maro_t napisał: Czyli mówisz, żeby wymieniać wszystkie zawory, bo zaraz będzie to samo z innym? kontynuacja wątku dla ciekawych. Minął już ponad tydzień od awarii. ASO, gdzie został wstawiony samochód (człowiek oddał to chyba do najgorszego serwisu Fiata w Krakowie i okolicy, przynajmniej tak ja uważam na podstawie zasłyszanych opinii) wysłało głowicę do planowania, głowica wróciła, zmontowali silnik i okazało się, że pracuje nierówno. Zmierzyli kompresję i wyszło że jest słaba na jednym cylindrze. Co ciekawe nie tym w którym był ułamany zawór . Twierdzą, że przed rozebraniem i wysłaniem głowicy też mierzyli i na tym cylindrze była dobra. Taka ciekawostka. Szykuje się długa historia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 31 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2020 Godzinę temu, maro_t napisał: kontynuacja wątku dla ciekawych. Minął już ponad tydzień od awarii. ASO, gdzie został wstawiony samochód (człowiek oddał to chyba do najgorszego serwisu Fiata w Krakowie i okolicy, przynajmniej tak ja uważam na podstawie zasłyszanych opinii) wysłało głowicę do planowania, głowica wróciła, zmontowali silnik i okazało się, że pracuje nierówno. Zmierzyli kompresję i wyszło że jest słaba na jednym cylindrze. Co ciekawe nie tym w którym był ułamany zawór . Twierdzą, że przed rozebraniem i wysłaniem głowicy też mierzyli i na tym cylindrze była dobra. Taka ciekawostka. Szykuje się długa historia Jest ASO i jest ASO niestety. To auto ma na gwarancji że oddał do ASO? Skoro ukruszyło zawór to odłamany element mógł uszkodzić inne elementy w głowicy jak i samą tuleje w cylindrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 31 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2020 Godzinę temu, steyr napisał: Jest ASO i jest ASO niestety. To auto ma na gwarancji że oddał do ASO? Skoro ukruszyło zawór to odłamany element mógł uszkodzić inne elementy w głowicy jak i samą tuleje w cylindrze. właśnie gwarancja już się skończyła. Nie wiem po co pojechał do ASO zamiast do jakiegoś serwisu specjalizującego się w takich naprawach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 31 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2020 12 minut temu, maro_t napisał: właśnie gwarancja już się skończyła. Nie wiem po co pojechał do ASO zamiast do jakiegoś serwisu specjalizującego się w takich naprawach. Może nie zna porządnego warsztatu i pojechał do ASO? Mój kolega pojechał swego czasu do ASO Kii bo nikt inny nie chciał się podjąć naprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 31 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2020 12 minut temu, maro_t napisał: właśnie gwarancja już się skończyła. Nie wiem po co pojechał do ASO zamiast do jakiegoś serwisu specjalizującego się w takich naprawach. Strzał w kolano i tyle w temacie, czasami ludzie są nie reformowalni. ASO i do tego z słabymi opiniami to słaba opcja zwłaszcza przy takiej awarii. Co najwyżej dałbym im wymienić olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 31 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2020 12 godzin temu, maro_t napisał: kontynuacja wątku dla ciekawych. Minął już ponad tydzień od awarii. ASO, gdzie został wstawiony samochód (człowiek oddał to chyba do najgorszego serwisu Fiata w Krakowie i okolicy, przynajmniej tak ja uważam na podstawie zasłyszanych opinii) wysłało głowicę do planowania, głowica wróciła, zmontowali silnik i okazało się, że pracuje nierówno. Zmierzyli kompresję i wyszło że jest słaba na jednym cylindrze. Co ciekawe nie tym w którym był ułamany zawór . Twierdzą, że przed rozebraniem i wysłaniem głowicy też mierzyli i na tym cylindrze była dobra. Taka ciekawostka. Szykuje się długa historia Spece w ASO na co dzień wymieniają olej, ewentualnie świece czy klocki hamulcowe. Z bardziej skomplikowanych rzeczy zdarzą się pewnie jakieś elementy zawieszenia, a tutaj przyjechał ktoś z remontem głowicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.