bez Napisano 1 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2020 Pytanie dotyczy rury znaczonej czerwonym prostokątem. Zdaje się, że to zawór sterujący powietrzem dolotowym (????????????) W środku jest sprężyna i inne coś. Nie wygląda na to, że to się podłącza do elektryki samochodu. Zatem po co to i jak to działa? * wiem, że w miejscu żółtego powinna być jeszcze jedna rura ale takie foto w necie znalazłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 1 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2020 3 minuty temu, Pimpa_Vamp napisał: Pytanie dotyczy rury znaczonej czerwonym prostokątem. Zdaje się, że to zawór sterujący powietrzem dolotowym (????????????) W środku jest sprężyna i inne coś. Nie wygląda na to, że to się podłącza do elektryki samochodu. Zatem po co to i jak to działa? * wiem, że w miejscu żółtego powinna być jeszcze jedna rura ale takie foto w necie znalazłem Termostat. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 1 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2020 Gdy jest zimno pobiera powietrze znad kolektora wydechowego-taka jest moja koncepcja... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 1 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2020 1 minutę temu, wlad napisał: Gdy jest zimno pobiera powietrze znad kolektora wydechowego-taka jest moja koncepcja... Bo tak właśnie jest. Takie rozwiązanie miałem też w Astrze F. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bez Napisano 1 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2020 19 minut temu, shapyr napisał: Bo tak właśnie jest. Takie rozwiązanie miałem też w Astrze F. czyli, że w środku musi być jakiś termostat sterujący kalpą sterującą powietrzem ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 1 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2020 2 minuty temu, Pimpa_Vamp napisał: czyli, że w środku musi być jakiś termostat sterujący kalpą sterującą powietrzem ? Termostat w miejcu lacznie wlotu cieplego (podlaczonego do obudowy kolektora) i zimnego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 1 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2020 15 minut temu, Pimpa_Vamp napisał: czyli, że w środku musi być jakiś termostat sterujący kalpą sterującą powietrzem ? Tak jak jest teraz też będzie działać... Jeśli ten termostat zawór jest sprawny to mozna kawałek rury domontować ale jak klapa jest ciągle na pozycji ''ciepłe powietrze'' to lepiej zostawić jak jest, chyba, ze wymienisz/naprawisz termostat/klapkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bez Napisano 1 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2020 1 minutę temu, volf6 napisał: Tak jak jest teraz też będzie działać... Jeśli ten termostat zawór jest sprawny to mozna kawałek rury domontować ale jak klapa jest ciągle na pozycji ''ciepłe powietrze'' to lepiej zostawić jak jest, chyba, ze wymienisz/naprawisz termostat/klapkę ja akurat w ogóle tego nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 1 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2020 47 minut temu, Pimpa_Vamp napisał: Pytanie dotyczy rury znaczonej czerwonym prostokątem. Zdaje się, że to zawór sterujący powietrzem dolotowym (????????????) W środku jest sprężyna i inne coś. Nie wygląda na to, że to się podłącza do elektryki samochodu. Zatem po co to i jak to działa? * wiem, że w miejscu żółtego powinna być jeszcze jedna rura ale takie foto w necie znalazłem Brakuje rury ktora domalowales, w lecie pol biedy ale na zime bym juz kompletowal aby dzialalo ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bez Napisano 1 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2020 1 minutę temu, andy7 napisał: Brakuje rury ktora domalowales, w lecie pol biedy ale na zime bym juz kompletowal aby dzialalo ! działa bez tego wszystkiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 1 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2020 Teraz, Pimpa_Vamp napisał: no bo próbuję ustalić o co kaman Moze palić zimą ciut więcej i chyba tyle, ewentualne oblodzenie gaźnika przy wtrysku chyba niemożliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 1 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2020 2 godziny temu, Pimpa_Vamp napisał: działa bez tego wszystkiego BEZ, plisssssssssssssssssssssssss ! Co najwyzej Tobie sie wydaej, ze dziala ! BEZ rury nie moze dzialac ! Przynajmniej, nie tak jak powinno ! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 1 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2020 3 godziny temu, Hysek napisał: Termostat. Jak sobie być może przypomnisz, albo @koNik pokaże, były też pojazdy, w których to się przełączało ręcznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 1 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2020 7 minut temu, Lucyfer napisał: Jak sobie być może przypomnisz, albo @koNik pokaże, były też pojazdy, w których to się przełączało ręcznie W kanciaku zdaje się coś takiego było - wróć, tam się przekręcało patelnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wilu Napisano 1 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2020 3 godziny temu, shapyr napisał: Bo tak właśnie jest. Takie rozwiązanie miałem też w Astrze F. w poloneza nawet chyba było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemo9 Napisano 1 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2020 Było w polskim fiacie 125 p....Gałka na bocznej ściance obudowy filtra sterowała którą rurą : od przodu lub znad kolektora, z boku ; bylo zasysane powietrze do filtra.https://images.app.goo.gl/WLksiHA8if52NhXx8Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 1 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2020 1 minutę temu, przemo9 napisał: Było w polskim fiacie 125 p.... Gałka na bocznej ściance obudowy filtra sterowała którą rurą : od przodu lub znad kolektora, z boku ; bylo zasysane powietrze do filtra.https://images.app.goo.gl/WLksiHA8if52NhXx8 Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka W latach 70 to w większości samochodów było ręcznie przestawiane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 1 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2020 30 minut temu, Lucyfer napisał: były też pojazdy, w których to się przełączało ręcznie Tego nie pamietam, widocznie za mlody bylem ! Przelaczalo sie recznie w momencie wyciagniecia " ssania " ( nie mylic z zona ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 2 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2020 23 godziny temu, Lucyfer napisał: W latach 70 to w większości samochodów było ręcznie przestawiane. Chyba jedno z ostatnich ręcznie przestawianych jakie pamiętam jest w Tico Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 2 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2020 (edytowane) Dnia 1.02.2020 o 19:05, Lucyfer napisał: Jak sobie być może przypomnisz, albo @koNik pokaże, były też pojazdy, w których to się przełączało ręcznie Fiat 125, Polonez, Żuk, Nysa. Edytowane 2 Lutego 2020 przez fred77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 2 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2020 Dnia 1.02.2020 o 15:56, Pimpa_Vamp napisał: Pytanie dotyczy rury znaczonej czerwonym prostokątem. Zdaje się, że to zawór sterujący powietrzem dolotowym (????????????) W środku jest sprężyna i inne coś. Nie wygląda na to, że to się podłącza do elektryki samochodu. Zatem po co to i jak to działa? * wiem, że w miejscu żółtego powinna być jeszcze jedna rura ale takie foto w necie znalazłem Termostat powinien działać. Weź suszarkę do włosów , dmuchnij w dziurę i zobacz czy klapka się przemieszcza. Jak się nie przemieszcza to warto wymienić ten termostat. A rurę łączącą można kupić uniwersalną i też zamontować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bez Napisano 2 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2020 52 minuty temu, fred77 napisał: Termostat powinien działać. Weź suszarkę do włosów , dmuchnij w dziurę i zobacz czy klapka się przemieszcza. Jak się nie przemieszcza to warto wymienić ten termostat. A rurę łączącą można kupić uniwersalną i też zamontować. jakie korzyści odniosę z mania tego termostatu vs dotychczasowego go niemania ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 2 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2020 22 minuty temu, Pimpa_Vamp napisał: jakie korzyści odniosę z mania tego termostatu vs dotychczasowego go niemania ? Jak kupisz to się dowiesz Zapewne taką charakterystykę pracy jaką wymyślił producent. Bez tego diwajsu skład mieszanki może różnić się od optymalnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 3 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2020 7 godzin temu, Pimpa_Vamp napisał: jakie korzyści odniosę z mania tego termostatu vs dotychczasowego go niemania ? Kolektor wydechowy jest elementem, który momentalnie się nagrzewa już na samym początku pracy silnika. Po prostu jest elementem, który pierwszy robi się gorący. Tym samym jest wykorzystywany do polepszenia spalania wtedy, gdy inne elementy układu zasilania są jeszcze zimne. Ciepłe powietrze pomaga, na samym początku pracy zimnego silnika, na lepsze odparowanie paliwa. Tym bardziej gdy przy rozruchu używana jest bogatsza mieszanka. Termostat nie ma powodować u kierowcy subiektywnych odczuć komfortu polegających na tym, że jest mu lepiej, On ma pomagać zimnemu silnikowi podczas jego początkowej pracy. Od zawsze ciepłe powietrze pomagało uruchomić silnik. Nawet w starych traktorach czy ciężarówkach zimą zdejmowano filtr powietrza i podczas uruchamiania silnika przykładano do kolektora płonącą szmatę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 3 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2020 8 godzin temu, Pimpa_Vamp napisał: jakie korzyści odniosę z mania tego termostatu vs dotychczasowego go niemania ? Silnik będzie się szybciej nagrzewał. W przypadku ze zdjęcia, termostat pewnie siedzi w rurze. Trzeba by sprawdzić, czy działa, a jeśli nie, to w jakiej pozycji zablokował się. Jeśli ktoś pozbył się rury znak kolektora, to może dlatego, że ciągnął zawsze ciepłe powietrze znak kolektora, a to obniżało moc po rozgrzaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 3 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2020 3 godziny temu, rwIcIk napisał: Silnik będzie się szybciej nagrzewał. W przypadku ze zdjęcia, termostat pewnie siedzi w rurze. Trzeba by sprawdzić, czy działa, a jeśli nie, to w jakiej pozycji zablokował się. Jeśli ktoś pozbył się rury znak kolektora, to może dlatego, że ciągnął zawsze ciepłe powietrze znak kolektora, a to obniżało moc po rozgrzaniu. Chyba znad. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 3 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2020 Dnia 1.02.2020 o 16:02, shapyr napisał: Bo tak właśnie jest. Takie rozwiązanie miałem też w Astrze F. oraz w Mustangu z 1967r Był to układ dzięki któremu nie zamarzał gaźnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 3 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2020 ja tam zawsze wywalam ten termostat i zatykam ta dziure gdzie ma niby leciec cieple powietrze. to taki pic na wode fotomontaż. przy odpalaniu i tak nie pomaga, a w krótkim okresie rozgrzewania silnika - pseudoekologia z lat 70-80-tych. Dzisiaj sa przepływomierze …. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 3 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2020 5 minut temu, gregoryj napisał: ja tam zawsze wywalam ten termostat i zatykam ta dziure gdzie ma niby leciec cieple powietrze. to taki pic na wode fotomontaż. przy odpalaniu i tak nie pomaga, a w krótkim okresie rozgrzewania silnika - pseudoekologia z lat 70-80-tych. Dzisiaj sa przepływomierze …. Pomaga, pomaga. Tylko, że tego nie da się zauważyć. No i warto znać zasadę działania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 3 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2020 2 godziny temu, fred77 napisał: Pomaga, pomaga. Tylko, że tego nie da się zauważyć. No i warto znać zasadę działania. Ja w sumie zdecydowałem, że wywalę ten system, bo mi kołnierz zasysający powietrze przegnił a nowy jest dość drogi i brzydki Może to mieć jakiś wpływ przy eksploatacji jedynie letniej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.