OZI Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 Kiedy malutka czesc swiata zajmuje sie liczeniem ilosc pierdow w aucie, to ta biedniejsza i blizsza rzeczywistosci czesc swiata wlasnie pokazuje 2021 Pug 405. Tak 405 a nie 406, ale to ciut skomplikowane... A wiec jedziemy. Wlasnie zakonczyla sie 26 letnie klepanie Pug 405 w Iran - to takie panstwewko na mapie, ktore ma duzo Covid i nie lubi USA. O tu... z Bolanda zajmuje 2 dni zeby tam dojechac, ale nie EV zeby bylo jasne.. Wiec mozna isc 34 dni - w imie nowej politycznie poprawnej ideologii.. Albo mozna kupic sobie Europejskie Auto roku 1988 ktore wlasnie zaprezentowano jako MY2021. Klepanie 405 zakonczylo sie w F w 1997 roku. Khodro Industrial Group klepal 405 do 2020 w Iran. Ale jesli jest dobre, to po co psuc... wiec Khodro sprzedalo linie produkcujna, ta sama ktora kupilo kiedys w F do Azerbaijan , gdzie kupilo ja Azermash Khazar. Uff. A wiec, zeby nie trzymac w napieciu - oto 2021 Pug 406 Khazar. Tak, 406 a nie 5 bo postanowili odswiezyc model, czyli logiczne, ze nastepna cyfra '6' jest odswiezeniem '5'. Wiec jest 406 i tyle - nie mylic z tym klepanym w F 1994 do 2004. Do wykucia tylu zatrudniono najlepszych stylistuff. A wnetrze przeszlo transformacje koloru - zeby sie nie nagrzewalo. Wybor silnikow jest. Sa dwa, 1.8l 74kW aka 100KM z 4 cylindry benzyna 91, lub Diesel 75kW , nazwijmy go 102KM. Skrzynia jest jedna, tylko automatic, 2WD naped na przod. Dodajemy 2x Airbag, centralny zamek, klimatyzacje, i elektryczne szyby w standardzie. Za calosc wolamy 17k Manat czyli 40k PLN. Docelowe klepanie 10,000 na rok. No i Azerbaijan ma narodowe auto. Teraz, co ciekawe, export jest do krajow sasiednich min do.... Iranu. To nie jedyne auto, ktore klepia w tej samej fabryce - drugi model to Khazar SD czyli licencja od znow Iran na IKCO Dena, ktory znow jest na tej samej platformie co ... Pug 405. Wyklepano ponad 5 mil 405, i wydaje sie, ze tak szybko nie zginie, auto ktore klepano od Zimbabwe, po Egypt, PL, do Chile, Taiwan, Indonesia a teraz Azerbaijan.... Imvho to musi byc jedna z najlepiej zamortyzowantch, i dochodowych lini do klepania... 3 zycie Viava la Pug 405 wiecznie zywy! Sent from my SM-N975F using Tapatalk 6 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 19 minut temu, OZI napisał: Imvho to musi byc jedna z najlepiej zamortyzowantch, i dochodowych lini do klepania... 3 zycie Można się śmiać ale patrząc rozsądnie to na pewno mniej śmierdzi od tych wszystkich TDKów po niemcu. Czy innych wypierdzianych perełek. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 Klime ma, wyglada niezle wsiadac i jezdzic. Na pewno lepsze takie nowe niz Passat z DE z dieselem z cofnietym licznikiem. Cena calkiem neizla. Ta linia produkcyjna to im sie zwrocila ze 100 razy juz 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 24 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 Można się śmiać ale patrząc rozsądnie to na pewno mniej śmierdzi od tych wszystkich TDKów po niemcu. Czy innych wypierdzianych perełek.Ja sie nie smieje, ja wrecz szczerze podziwiam.Mamy niezawodny de facto produkt, jesli nie niezawodny to prosty w obsludze.W ciagu tych 26 lat pelno bylo usprawnien, w wiekszosci malych ale jednak.Tak nie ma tysiaca pierdolow jak martwe pole, czy radar w cruise ale ma klimatyzacje ktora mrozi jaja. I tak sie zastanawiam, czy naprawde nam to wszystko potrzebne?Jestesmy niewolnikami marketingu ... a tu to.ma szanse dobic do 6 mil produkcji, bo ja jestem niemal pewien, ze to bedzie jeszcze klepanie min 15 lat....Sent from my SM-N975F using Tapatalk 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 12 minut temu, OZI napisał: I tak sie zastanawiam, czy naprawde nam to wszystko potrzebne? Potrzebne czy nie to powinien być wybór. Czego w EU za bardzo nie ma. Paradoksalnie przez nowe normy najbardziej oberwały samochody małe i tanie. Właśnie takie jak w temacie. Które z powodzeniem mogły by zastąpić ten złom co jeździ i śmierdzi. Odnoszę wrażenie że urzędnicy unijni myślą że poza Brukselą świat nie istnieje. Żyją sobie w tej swojej zamkniętej bańce i wymyślają coraz bardziej absurdalne przepisy. 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 19 minut temu, marcindzieg napisał: Potrzebne czy nie to powinien być wybór. Czego w EU za bardzo nie ma. Paradoksalnie przez nowe normy najbardziej oberwały samochody małe i tanie. Właśnie takie jak w temacie. Które z powodzeniem mogły by zastąpić ten złom co jeździ i śmierdzi. Odnoszę wrażenie że urzędnicy unijni myślą że poza Brukselą świat nie istnieje. Żyją sobie w tej swojej zamkniętej bańce i wymyślają coraz bardziej absurdalne przepisy. W realiach EU takie auto to niestety przezytek i zwyczajnie nie byloby na to zbyt wielu chetnych... Dacia cos tam sprzedaje ale kolejki pod salonami sie raczej nie ustawiaja. Rownie dobrze moglbys tesknic za analogowa fotografia, telefonia stacjonarnac czy wieloma innymi rzeczami, ktore odeszly do lamusa. Czasem uda sie wskrzesic jakas mode, jak np na winyle ale uzytecznosc tego jest mocno watpliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mPh Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 @Maciej__ Dacia też jest ofiarą norm emisji spalin, w chwili obecnej typowy nabywca Dacii, czyt. ja, woli kupić 3 letniego kompakta z wolnossącym silnikiem i gazem niż Dacie z trzycylindrowym silnikiem ceny Dacii też poszły w górę w tym roku 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 1 minutę temu, mPh napisał: @Maciej__ Dacia też jest ofiarą norm emisji spalin, w chwili obecnej typowy nabywca Dacii, czyt. ja, woli kupić 3 letniego kompakta z wolnossącym silnikiem i gazem niż Dacie z trzycylindrowym silnikiem ceny Dacii też poszły w górę w tym roku Tylko, zebys Ty mogl kupic 3 letniego kompakta to najpierw ktos musi go kupic jako nowego.. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 1 minutę temu, Maciej__ napisał: W realiach EU takie auto to niestety przezytek i zwyczajnie nie byloby na to zbyt wielu chetnych... Tipo się akurat bardzo dobrze sprzedawał. Podobnie Dacia. Więc chyba nie do końca tak jest... Popatrz na Subaru. Wiesz jakie jest, jakie ma wnętrze, silniki. Mimo to sprzedaje się świetnie. Inny klient. Oczekujący czegoś zupełnie innego. Weźmy coś z innej beczki. Jak Apple miało wprowadzić iPhone SE2 to było kupę śmiechu hejterów. Że malutkie i nikt tego nie kupi. A jednak sprzedaje się jak świeże bułeczki stanowiąc 30 % całej sprzedaży koncernu. Także wiesz - moda modą a życie życiem. Porównywanie do analogowej fotografii jest trochę nietrafione bo tu akurat zwycięża wygoda. Podobnie jak cd - mp3. Natomiast w przypadku aut nie ma takiego skoku jakościowego. Patrząc na dziadków to większość tych bajerów jest im absolutnie zbędna. Ba - nawet ich nie umieją użyć. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mPh Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 @Maciej__ dobrze ale Dacia jako produkt marketingowy jest autem konkurującym z założenia z używanymi kompaktami nabywca chętny na to auto porównuje je z takimi pojazdami a nie z nowymi bo te są 1,5x droższe i właśnie na etapie dostępnych silników robi się nieprzyjemnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 1 minutę temu, marcindzieg napisał: Tipo się akurat bardzo dobrze sprzedawał. Podobnie Dacia. Więc chyba nie do końca tak jest... Popatrz na Subaru. Wiesz jakie jest, jakie ma wnętrze, silniki. Mimo to sprzedaje się świetnie. Inny klient. Oczekujący czegoś zupełnie innego. Weźmy coś z innej beczki. Jak Apple miało wprowadzić iPhone SE2 to było kupę śmiechu hejterów. Że malutkie i nikt tego nie kupi. A jednak sprzedaje się jak świeże bułeczki stanowiąc 30 % całej sprzedaży koncernu. Także wiesz - moda modą a życie życiem. Porównywanie do analogowej fotografii jest trochę nietrafione bo tu akurat zwycięża wygoda. Podobnie jak cd - mp3. Natomiast w przypadku aut nie ma takiego skoku jakościowego. Patrząc na dziadków to większość tych bajerów jest im absolutnie zbędna. Ba - nawet ich nie umieją użyć. IP SE 2 kosztuje tyle co dobrej klasy telefon na Androidzie, wiec co to za porowananie? Z reszta sam rozwazam, zeby go kupic jak nastepce IP7.. Tipo czy Dacia ma oczywiscie swoich klientow, ale w skali Europy to jest naprawde niewielki udzial... Nie ma co sie czarowac, wiekszosc ludzi kupujacych nowe auta jednak oczekuje cos wiecej niz bylo oferowane 20-30 lat. Na dziadkach sie jakiegos wielkiego biznesu nie zrobi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 6 minut temu, mPh napisał: @Maciej__ dobrze ale Dacia jako produkt marketingowy jest autem konkurującym z założenia z używanymi kompaktami nabywca chętny na to auto porównuje je z takimi pojazdami a nie z nowymi bo te są 1,5x droższe i właśnie na etapie dostępnych silników robi się nieprzyjemnie Ale co konkretnie jest nie tak z tymi silnikami? To ma byc tanie proste auto, ktore zawiezie bezawaryjnie z punktu A do B i tyle. Wg mnie to jest dorabianie ideologii do tego, zeby przypadkiem nie jezdzic Dacia, bo sie zle kojarzy. Paradoksalnie taka Dacie predzej kupi ktos zamozniejszy na 2-3 auto do domu, bo w dupie ma co ludzie o nim pomysla 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 (edytowane) 5 minut temu, Maciej__ napisał: Nie ma co sie czarowac, wiekszosc ludzi kupujacych nowe auta jednak oczekuje cos wiecej niz bylo oferowane 20-30 lat. Na dziadkach sie jakiegos wielkiego biznesu nie zrobi Odwrotnie. Kupujący auta prywatnie w Europie są grubo powyżej 50 r.ż. Biznes się robi właśnie na dziadkach i oni chcą mieć nowoczesne i wygodne auta, nie Dacię. https://www.datacar.com/what-is-the-profile-of-the-2015-european-driver/ Edytowane 24 Sierpnia 2020 przez wladmar 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 (edytowane) 6 minut temu, Maciej__ napisał: Nie ma co sie czarowac, wiekszosc ludzi kupujacych nowe auta jednak oczekuje cos wiecej niz bylo oferowane 20-30 lat. Jeśli ma za nie zapłacić połowę więcej? Nie sądzę. Dopóki cena była podobna to wiadomo że każdy chciał więcej. A SE i Subaru są przykładami że ludzie niekoniecznie idą za modą. Edytowane 24 Sierpnia 2020 przez marcindzieg 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinas Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 25 minut temu, mPh napisał: @Maciej__ Dacia też jest ofiarą norm emisji spalin, w chwili obecnej typowy nabywca Dacii, czyt. ja, woli kupić 3 letniego kompakta z wolnossącym silnikiem i gazem niż Dacie z trzycylindrowym silnikiem ceny Dacii też poszły w górę w tym roku silnik 1.3 ma 4 cylindry. nie siej popeliny. auta z tym silnikiem całkiem dobrze się odpychają. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 16 minut temu, wladmar napisał: Odwrotnie. Kupujący auta prywatnie w Europie są grubo powyżej 50 r.ż. Biznes się robi właśnie na dziadkach i oni chcą mieć nowoczesne i wygodne auta, nie Dacię. https://www.datacar.com/what-is-the-profile-of-the-2015-european-driver/ Ale zdecydowana wiekszosc aut kupuja firmy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 1 godzinę temu, OZI napisał: Kiedy malutka czesc swiata zajmuje sie liczeniem ilosc pierdow w aucie, to ta biedniejsza i blizsza rzeczywistosci czesc swiata wlasnie pokazuje 2021 Pug 405. Tak 405 a nie 406, ale to ciut skomplikowane... A wiec jedziemy. Wlasnie zakonczyla sie 26 letnie klepanie Pug 405 w Iran - to takie panstwewko na mapie, ktore ma duzo Covid i nie lubi USA. O tu... z Bolanda zajmuje 2 dni zeby tam dojechac, ale nie EV zeby bylo jasne.. Wiec mozna isc 34 dni - w imie nowej politycznie poprawnej ideologii.. Albo mozna kupic sobie Europejskie Auto roku 1988 ktore wlasnie zaprezentowano jako MY2021. Klepanie 405 zakonczylo sie w F w 1997 roku. Khodro Industrial Group klepal 405 do 2020 w Iran. Ale jesli jest dobre, to po co psuc... wiec Khodro sprzedalo linie produkcujna, ta sama ktora kupilo kiedys w F do Azerbaijan , gdzie kupilo ja Azermash Khazar. Uff. A wiec, zeby nie trzymac w napieciu - oto 2021 Pug 406 Khazar. Tak, 406 a nie 5 bo postanowili odswiezyc model, czyli logiczne, ze nastepna cyfra '6' jest odswiezeniem '5'. Wiec jest 406 i tyle - nie mylic z tym klepanym w F 1994 do 2004. Do wykucia tylu zatrudniono najlepszych stylistuff. A wnetrze przeszlo transformacje koloru - zeby sie nie nagrzewalo. Wybor silnikow jest. Sa dwa, 1.8l 74kW aka 100KM z 4 cylindry benzyna 91, lub Diesel 75kW , nazwijmy go 102KM. Skrzynia jest jedna, tylko automatic, 2WD naped na przod. Dodajemy 2x Airbag, centralny zamek, klimatyzacje, i elektryczne szyby w standardzie. Za calosc wolamy 17k Manat czyli 40k PLN. Docelowe klepanie 10,000 na rok. No i Azerbaijan ma narodowe auto. Teraz, co ciekawe, export jest do krajow sasiednich min do.... Iranu. To nie jedyne auto, ktore klepia w tej samej fabryce - drugi model to Khazar SD czyli licencja od znow Iran na IKCO Dena, ktory znow jest na tej samej platformie co ... Pug 405. Wyklepano ponad 5 mil 405, i wydaje sie, ze tak szybko nie zginie, auto ktore klepano od Zimbabwe, po Egypt, PL, do Chile, Taiwan, Indonesia a teraz Azerbaijan.... Imvho to musi byc jedna z najlepiej zamortyzowantch, i dochodowych lini do klepania... 3 zycie Viava la Pug 405 wiecznie zywy! Sent from my SM-N975F using Tapatalk Czekaj czekaj, czy to jest salon z nowymi autami? Czy ja tam dobrze widzę W124? Nowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 1 minutę temu, Maciej__ napisał: Ale zdecydowana wiekszosc aut kupuja firmy... Wcale nie taka zdecydowana. 56% kupują firmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 1 minutę temu, wladmar napisał: Wcale nie taka zdecydowana. 56% kupują firmy. Jeździłem trochę po Francji i wcale nie widziałem takiego bizancjum jak się na AK opisuje. Większość to były małe i tanie auta. I to po południowej, bogatszej części. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 (edytowane) 10 minut temu, marcindzieg napisał: Jeździłem trochę po Francji i wcale nie widziałem takiego bizancjum jak się na AK opisuje. Większość to były małe i tanie auta. I to po południowej, bogatszej części. http://www.aut.fi/en/frontpage_vanha/statistics/international_statistics/average_age_of_passenger_cars_in_some_european_countries Dla porównania Australia (średni wiek pojazdów podobnie jak w Europie, ciut ponad 10 lat): https://www.abs.gov.au/ausstats/[email protected]/Lookup/9309.0main+features131 Jan 2018 Opisywać mozna co się podoba, to jest mocno subiektywne, a statystyka pokazuje prawdziwy obraz. Edytowane 24 Sierpnia 2020 przez wladmar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 1 godzinę temu, OZI napisał: W ciagu tych 26 lat pelno bylo usprawnien, w wiekszosci malych ale jednak. Tak nie ma tysiaca pierdolow jak martwe pole, czy radar w cruise ale ma klimatyzacje ktora mrozi jaja. I tak sie zastanawiam, czy naprawde nam to wszystko potrzebne? Jestesmy niewolnikami marketingu ... a tu to.ma szanse dobic do 6 mil produkcji, bo ja jestem niemal pewien, ze to bedzie jeszcze klepanie min 15 lat.... PUG 405 to porządna maszyna. Jakby dalej auta z takim zabezpieczeniem antykorozyjnym robili ….. Ja to zawsze pisze ze auto to ma dowieźć z punktu A do punktu B. A ze teraz takie czasy ze ludzie za dużo maja kasy i wolnego czasu ……... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 UE nie daje wyboru. Takie auto nie może być u nas sprzedawane z powodu absurdalnych przepisów. Przykład Dacii pokazuje, że taki produkt ma odbiorców, tylko nie ma dostawców. Jak w D były premie za złomowanie, to Logan/Sandero sprzedawało się świetnie, bo po uwzględnieniu dopłaty cena była śmieszna za nowe auto z gwarancją. Tak więc, gdyby w EU był dostępny spory sedan z klimatyzacją, automatem i podstawową elektryką i wyglądający jak ten "nowy" 406, to myślę, że przy cenie poniżej nowej Pandy sprzedawałby się świetnie. Klient miałby wybór-nowocześniejsze, bogatsze, ale małe auto kontra większe, wygodniejsze, ale starsze technologicznie i uboższe w systemy wspomagające oraz z mniej wydajnym silnikiem. Ale wyboru nie ma i zamiast Dustera 1.6 MPI mamy Dustera 1.0 turbo 3-cyl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 (edytowane) Zabawne jest jak wszyscy pieja ze w ogole wyboru nie ma w EU, ze chore glupie przepisy... Ech... Pora zrozumiec, wysrubowane normy emisji spalin w EU sa po to zebysmy sie nie potruli, bez nich bylo by znacznie gorzej. Porownywanie do AU / US nie ma zadnego sensu bo to zupelnie inna gestosc zaludnienia, co wiecej tam wiekszosc ludzi skupiona jest na wybrzezach a w EU w srodku ladu (nad woda sa silniejsze wiatry). A co do braku wyboru... no ostatni jak patrzylem to wybor jest jednak spory, sa koncerny z EU: VAG, PSA+FCA (jak to sie tam nazywa), BMW, Mercedes, Renault sa auta marek EU ktore naleza do koncenrow spoza: Volvo, JAguar, Land Rover itp.... sa w koncu auta marek / koncernow spoza EU: Toyota, Kia / Hyundai, Subaru itp itd. W silnikach mozna tez wybierac, mozna kupic pierdziotka po 60 koni a mozna bez problemu 300koni (np. Cupra, Audi, BMW, Merc czy inna Kia Stinger) - jak i >400-500 eg. BMW M, Audi RS itp. Gdzie jest zatem ten brak wyboru? Co konkretnie byscie chcieli miec w ofercie czego nie ma? Czy to tylko marudzenie dla marudzenia? Edytowane 24 Sierpnia 2020 przez jaceq 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 8 minut temu, jaceq napisał: Pora zrozumiec, wysrubowane normy emisji spalin w EU sa po to zebysmy sie nie potruli, bez nich bylo by znacznie gorzej. No i po to, by chronić tutejszych producentów, co się udaje. Europa głównie kupuje swoje wyroby, co przekłada się bardzo pozytywnie na gospodarkę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mPh Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 @Maciej__ ale nie ważne czy jest bezawaryjne czy nie, gro odbiorców odrzuca 3-cylindrowy silnik "o pojemności kosiarki" bo boi się ewentualnych napraw, takich ludzi jest ogrom a nowy Duster 1,3 to już półka cenowa chociażby Astry i jeśli nie potrzebuje ktoś suva czy crossovera ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 Teraz, wladmar napisał: No i po to, by chronić tutejszych producentów, co się udaje. Europa głównie kupuje swoje wyroby, co przekłada się bardzo pozytywnie na gospodarkę. Masz na mysli auta produkowane w EU czy nalezace do koncernow EU? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 1 minutę temu, jaceq napisał: Masz na mysli auta produkowane w EU czy nalezace do koncernow EU? I to i tamto. Ja mam japończyka, ale zrobiony jest w UE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mPh Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 13 minut temu, jaceq napisał: Co konkretnie byscie chcieli miec w ofercie czego nie ma? Czy to tylko marudzenie dla marudzenia? Jak można prosić to ja poproszę o wznowienie produkcji silników MPI z podtlenkiem LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 16 minut temu, jaceq napisał: Pora zrozumiec, wysrubowane normy emisji spalin w EU sa po to zebysmy sie nie potruli, bez nich bylo by znacznie gorzej. Nie było by ogromnej ilości jeżdżących TDi? Tak - one powstały przez normy emisji CO2. Naprawdę nie zauważyłeś jak wiele silników wyleciało z oferty a pozostałe mocno podrożały? Mieszkasz w bogatej Szwajcarii - zejdź trochę na ziemie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 4 minuty temu, marcindzieg napisał: Nie było by ogromnej ilości jeżdżących TDi? Tak - one powstały przez normy emisji CO2. Naprawdę nie zauważyłeś jak wiele silników wyleciało z oferty a pozostałe mocno podrożały? Mieszkasz w bogatej Szwajcarii - zejdź trochę na ziemie. Co ciekawe - Szwajcaria NIE JEST w Unii Europejskiej przecież 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 28 minut temu, jaceq napisał: Pora zrozumiec, wysrubowane normy emisji spalin w EU sa po to zebysmy sie nie potruli, bez nich bylo by znacznie gorzej. Na razie wszelkie badania pokazują, że 80% zanieczyszczeń z motoryzacji to pyły i unos wtórny, czyli nic z wydechu. 30 minut temu, jaceq napisał: W silnikach mozna tez wybierac, mozna kupic pierdziotka po 60 koni a mozna bez problemu 300koni (np. Cupra, Audi, BMW, Merc czy inna Kia Stinger) - jak i >400-500 eg. BMW M, Audi RS itp. Gdzie jest zatem ten brak wyboru? Co konkretnie byscie chcieli miec w ofercie czego nie ma? Czy to tylko marudzenie dla marudzenia? O ile jeszcze można znaleźć auto 60-70KM ze zwykłym MPi, to niestety tylko w małym, ciasnym aucie klasy A, może B. Wśród kompaktów nie ma już silników 1.6-2.0 wolnossących bez DI, prostych diesli TDI bez SCR i DPF. Im wyższa klasa, tym większa komplikacja napędu. Co do mocy-kiedyś można było kupić jakieś V6, V8 wolnossące i wielu ludzi lubiło takie napędy. Teraz zostały zastąpione przez 2-litrowe, uturbione silniki wyciągające 300KM. Nie zaprzeczam, że one mają dobre osiągi, ale po prostu nie każdy chce limuzynę z 4-cylindrową wiertarką pod maską. Ponadto w PL jest bardzo popularne LPG, a do tych silników po prostu technicznie trudno dopasować działającą instalację. Do tego dochodzą 9-cio, 10-biegowe automaty, dwusprzęgłowki i serwis auta 10-letniego może przewyższyć jego wartość. Wtedy albo będzie drutowane, albo pojedzie na złom. Żadna z opcji nie sprzyja ekologii. Nie jest też ani ekonomiczna, ani logiczna. Zostaliśmy zakładnikami przepisów ekologicznych UE(często nielogicznych-małe auta typu VW up! są w odwrocie, bo są według Brukseli mniej ekologiczne od np. Panamery Hybrid) i marketingu. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 (edytowane) 7 minut temu, ghost2255 napisał: Co do mocy-kiedyś można było kupić jakieś V6, V8 wolnossące i wielu ludzi lubiło takie napędy. W jakich to popularnych autach w Europie na przestrzeni ostatnich 50 lat można było kupić jakieś V6, V8? No i nadal masz R6 (turbo!) w BMW. Bardzo fajny silnik, polecam. Edytowane 24 Sierpnia 2020 przez wladmar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 38 minut temu, jaceq napisał: Zabawne jest jak wszyscy pieja ze w ogole wyboru nie ma w EU, ze chore glupie przepisy... Ech... Pora zrozumiec, wysrubowane normy emisji spalin w EU sa po to zebysmy sie nie potruli, bez nich bylo by znacznie gorzej. Porownywanie do AU / US nie ma zadnego sensu bo to zupelnie inna gestosc zaludnienia, co wiecej tam wiekszosc ludzi skupiona jest na wybrzezach a w EU w srodku ladu (nad woda sa silniejsze wiatry). A co do braku wyboru... no ostatni jak patrzylem to wybor jest jednak spory, sa koncerny z EU: VAG, PSA+FCA (jak to sie tam nazywa), BMW, Mercedes, Renault sa auta marek EU ktore naleza do koncenrow spoza: Volvo, JAguar, Land Rover itp.... sa w koncu auta marek / koncernow spoza EU: Toyota, Kia / Hyundai, Subaru itp itd. W silnikach mozna tez wybierac, mozna kupic pierdziotka po 60 koni a mozna bez problemu 300koni (np. Cupra, Audi, BMW, Merc czy inna Kia Stinger) - jak i >400-500 eg. BMW M, Audi RS itp. Gdzie jest zatem ten brak wyboru? Co konkretnie byscie chcieli miec w ofercie czego nie ma? Czy to tylko marudzenie dla marudzenia? Tak, chce żeby produkowali cos ala Astre F, albo tego Puga 405. Nawet nie potrzebuje automatu, Manual tylko. W benzynie z Instalka LPG w miejscu fabrycznego zbiornika paliwa (jakiś 5-10 litrowy zbiornik paliwa na dojechanie). Klima manual, elektryczne szyby, ABS, wspomaganie kiery, centralny, sterowanie z kierownicy radiem, skrzynia 6 biegow (z nadbiegiem) w jakiejś opcji tempomat, ESP i automat I to wszystko w wersji bazowej za 30-35 tysi, z opcjami za 40-45 tysi. 2 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 4 minuty temu, gregoryj napisał: Tak, chce żeby produkowali cos ala Astre F, albo tego Puga 405. Nawet nie potrzebuje automatu, Manual tylko. W benzynie z Instalka LPG w miejscu fabrycznego zbiornika paliwa (jakiś 5-10 litrowy zbiornik paliwa na dojechanie). Klima manual, elektryczne szyby, ABS, wspomaganie kiery, centralny, sterowanie z kierownicy radiem, skrzynia 6 biegow (z nadbiegiem) w jakiejś opcji tempomat, ESP i automat I to wszystko w wersji bazowej za 30-35 tysi, z opcjami za 40-45 tysi. No i masz Dacię Sandero, w czym problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 9 minut temu, wladmar napisał: W jakich to popularnych autach w Europie na przestrzeni ostatnich 50 lat można było kupić jakieś V6, V8? Tak na szybko alfabetycznie: Alfa Romeo 156, 159 Audi A6, A8 BMW 5 i 7 Citroen C5, XM, Ford Scorpio Honda Legend Jaguar Lancia Kappa Mercedes E, S Nissan Maxima Opel Omega, Senator Peugeot 605, 607 Toyota Camry 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 45 minut temu, mPh napisał: @Maciej__ ale nie ważne czy jest bezawaryjne czy nie, gro odbiorców odrzuca 3-cylindrowy silnik "o pojemności kosiarki" bo boi się ewentualnych napraw, takich ludzi jest ogrom a nowy Duster 1,3 to już półka cenowa chociażby Astry i jeśli nie potrzebuje ktoś suva czy crossovera ... Ale robiles jakies badania na ten temay czy Ci sie tylko wydaje? Mysle, ze spora grupa odbiorcow ma gdzies ile pod maska jest cylindrow (np moja zona, mama, tesciowa, siostra, itp) Nie patrz przez pryzmat forum motoryzacyjnego. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 1 minutę temu, ghost2255 napisał: Tak na szybko alfabetycznie: Alfa Romeo 156, 159 Audi A6, A8 BMW 5 i 7 Citroen C5, XM, Ford Scorpio Honda Legend Jaguar Lancia Kappa Mercedes E, S Nissan Maxima Opel Omega, Senator Peugeot 605, 607 Toyota Camry To teraz znajdz jeszcze jakis % sprzedazy stanowily tam wersje V6 czy V8 Jak znam zycie to producent dokladal do kazdej sprzedanej sztuki.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 1 minutę temu, ghost2255 napisał: Tak na szybko alfabetycznie: Alfa Romeo 156, 159 Audi A6, A8 BMW 5 i 7 Citroen C5, XM, Ford Scorpio Honda Legend Jaguar Lancia Kappa Mercedes E, S Nissan Maxima Opel Omega, Senator Peugeot 605, 607 Toyota Camry Żaden z tym samochodów nie podpada pod kategorię "popularny", a i wersje z V6/V8 były tam zdecydowaną mniejszością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 11 minut temu, wladmar napisał: No i masz Dacię Sandero, w czym problem? Boję się że 2021 nie będzie miał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 1 minutę temu, marcindzieg napisał: Boję się że 2021 nie będzie miał I tak by jej nie kupił, więc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 4 minuty temu, Maciej__ napisał: To teraz znajdz jeszcze jakis % sprzedazy stanowily tam wersje V6 czy V8 3 minuty temu, wladmar napisał: Żaden z tym samochodów nie podpada pod kategorię "popularny", a i wersje z V6/V8 były tam zdecydowaną mniejszością. Pytanie brzmiało: 21 minut temu, wladmar napisał: W jakich to popularnych autach w Europie na przestrzeni ostatnich 50 lat można było kupić jakieś V6, V8? I na to pytanie odpowiedziałem. Dodatkowe kryteria wstawiacie jak odpowiedź nie pasuje? I jakie marki są "popularne", jeśli Citroen, Ford czy Nissan się nie łapie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 2 minuty temu, ghost2255 napisał: Pytanie brzmiało: I na to pytanie odpowiedziałem. Dodatkowe kryteria wstawiacie jak odpowiedź nie pasuje? I jakie marki są "popularne", jeśli Citroen, Ford czy Nissan się nie łapie? Marki wymyśliłeś sobie sam. Moje pytanie brzmiało "W jakich to popularnych autach w Europie na przestrzeni ostatnich 50 lat można było kupić jakieś V6, V8?". Popularnych aut na liście nie widzę, no może Citroen C5, ale pewnie odsetek silników V6/V8 był tam znikomy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 No dobrze, niech będzie. Opel Omega był popularny z silnikiem V6 z marek tańszych. AUDI było bardzo popularne z silnikami V6 i V8. Same silniki może nie były popularne, bo zawsze w Europie paliwo było droższe, niż np. w USA, ale były. A teraz zanikają. Dalej nie rozumiesz o co chodzi? O możliwość wyboru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 6 minut temu, wladmar napisał: Marki wymyśliłeś sobie sam. Moje pytanie brzmiało "W jakich to popularnych autach w Europie na przestrzeni ostatnich 50 lat można było kupić jakieś V6, V8?". Popularnych aut na liście nie widzę, no może Citroen C5, ale pewnie odsetek silników V6/V8 był tam znikomy. W Lagunie były. W C5, P406/407. W Passacie, nawet w Golfie czy w Clio. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 2 minuty temu, marcindzieg napisał: W Lagunie były. W C5, P406/407. W Passacie, nawet w Golfie czy w Clio. Były, owszem. Ale sprzedaż tych wersji była znikoma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 1 minutę temu, wladmar napisał: Były, owszem. Ale sprzedaż tych wersji była znikoma. Całkiem sporo tego na rynku było (nie wiem czy jeszcze jest). Taką Lagunę V6 można było dużo łatwiej dostać od 2.0T. Więc chyba nie było takiej znikomej sprzedaży. Może w stosunku do całości ale to bardzo popularne auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 (edytowane) 1 minutę temu, marcindzieg napisał: Całkiem sporo tego na rynku było (nie wiem czy jeszcze jest). Taką Lagunę V6 można było dużo łatwiej dostać od 2.0T. Więc chyba nie było takiej znikomej sprzedaży. Może w stosunku do całości ale to bardzo popularne auta. Laguna V6 - owszem, tak, zgodzę się Ople jeszcze były jakieś - albo Omega, albo Vectra, nie pamiętam już, ale całkiem popularne były z V6. Edytowane 24 Sierpnia 2020 przez wladmar 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 32 minuty temu, ghost2255 napisał: No dobrze, niech będzie. Opel Omega był popularny z silnikiem V6 z marek tańszych. AUDI było bardzo popularne z silnikami V6 i V8. Same silniki może nie były popularne, bo zawsze w Europie paliwo było droższe, niż np. w USA, ale były. A teraz zanikają. Dalej nie rozumiesz o co chodzi? O możliwość wyboru. Tylko, ze taka mozliwosc wyboru sporo producenta kosztuje i niekoniecznie sie zwroci... Kto ma za to placic? Ktos tu kiedys wrzucal, ale sprzedaz Astry 1.6T 200KM to bylo chyba pozniej 5% calej sprzedazy... Gdyby dolozyc jeszcze zlopiace paliwo V6 to sprzedaz bylaby w promilach Nie ma rynku na takie silniki w EU, wiec nikt tego nie bedzie oferowal w popularnych modelach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 Teraz, Maciej__ napisał: Nie ma rynku na takie silniki w EU, wiec nikt tego nie bedzie oferowal w popularnych modelach. Ale popyt na mocne silniki jest. Tyle że w Europie osiąga się moc technologią, a nie pojemnością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 2 godziny temu, wladmar napisał: Odwrotnie. Kupujący auta prywatnie w Europie są grubo powyżej 50 r.ż. Biznes się robi właśnie na dziadkach i oni chcą mieć nowoczesne i wygodne auta, nie Dacię. https://www.datacar.com/what-is-the-profile-of-the-2015-european-driver/ Raczej bzdura.Obserwujac ludzi po 50-tce w UK widze ze wiekszosc kupuje tanie Dacie,Ople i Fordy.Najczesciej sa to podstawowe wersje silnikowo-wyposazeniowe. W Pl byc moze tak jest-spowodowane tym ze ludzie w czasach swojej mlodosci nie mogli sobie pozwolic na dobrej klasy auto wiec teraz odreagowuja to.W panstwach zachodu od wielu lat auto to takie drozsze buty.Zupelnie inaczej to widac z perspektywy forum samochodowego gdzie wszyscy maja jakis stosunek do aut.Ale nie da sie ukryc ze te pozostale 99,95% ludnosci ma w glebokim powazaniu jakies tam mity motoryzacyjne.Wazne aby jezdzilo i oplaty byly maksymalnie niskie. I najwazniejsze-w PL nowe auta kupuja ludzie ktorym w jakims stopniu powiodlo sie w zyciu.Na zachodzie kupno nowego auta jest mozliwe dla wlasciwie calego spektrum spoleczenstwa. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.