marcindzieg Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 2 minuty temu, Maciej__ napisał: Tylko, ze taka mozliwosc wyboru sporo producenta kosztuje i niekoniecznie sie zwroci... Kto ma za to placic? Ale kosztuje tylko i wyłącznie ze względu na normy CO2. Skoro są na inne rynki to nie trzeba specjalnie opracowywać na EU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 1 minutę temu, Maciej__ napisał: Tylko, ze taka mozliwosc wyboru sporo producenta kosztuje i niekoniecznie sie zwroci... Kto ma za to placic? Ktos tu kiedys wrzucal, ale sprzedaz Astry 1.6T 200KM to bylo chyba pozniej 5% calej sprzedazy... Gdyby dolozyc jeszcze zlopiace paliwo V6 to sprzedaz bylaby w promilach Nie ma rynku na takie silniki w EU, wiec nikt tego nie bedzie oferowal w popularnych modelach. można sobie tak biadolić dla samego biadolenia. Że w Biedronce wycofali mój ulubiony chleb, że poziom wody w jeziorach na Mazurach spada, że silników V6 już nie ma. Założę się że jak ludzie jeździli konno i weszły samochody, to dopiero było biadolenie, że kowale nie będą mieli co robić, że hałas i tak dalej. Świat się zmienia, zawsze się zmieniał i będzie się zmieniał. Można sobie chcieć mieć możliwość wyboru zawsze i we wszystkim, ale to tylko chcenie. Warunki się zmieniają, rynek się zmienia, samochody się zmieniają jak rodzaj chleba w Biedronce. Ciekawe ilu z tych płaczących za V8 leciałoby dzisiaj do salonów jakby sprzedawali Passata V8 na przykład. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 Teraz, marcindzieg napisał: Ale kosztuje tylko i wyłącznie ze względu na normy CO2. Skoro są na inne rynki to nie trzeba specjalnie opracowywać na EU. Ale trzeba je pozniej serwisowac, utrzymywac siec dostaw, etc... To sie wydaje proste jak sie klepie na forum internetowym Ludzie i tak by tego nie kupowali ze wzgledu na spalanie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 1 minutę temu, maro_t napisał: można sobie tak biadolić dla samego biadolenia. Że w Biedronce wycofali mój ulubiony chleb, że poziom wody w jeziorach na Mazurach spada, że silników V6 już nie ma. Założę się że jak ludzie jeździli konno i weszły samochody, to dopiero było biadolenie, że kowale nie będą mieli co robić, że hałas i tak dalej. Świat się zmienia, zawsze się zmieniał i będzie się zmieniał. Można sobie chcieć mieć możliwość wyboru zawsze i we wszystkim, ale to tylko chcenie. Warunki się zmieniają, rynek się zmienia, samochody się zmieniają jak rodzaj chleba w Biedronce. Ciekawe ilu z tych płaczących za V8 leciałoby dzisiaj do salonów jakby sprzedawali Passata V8 na przykład. Pewnie zaden by nie kupil nowego w salonie, tylko stekal za 10 letnia uzywka 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 1 minutę temu, maro_t napisał: Ciekawe ilu z tych płaczących za V8 leciałoby dzisiaj do salonów jakby sprzedawali Passata V8 na przykład. Nie rozumiesz. Niech takie rzeczy reguluje rynek a nie idiota w Brukseli. Tyle i aż tyle. Bo jak już pisałem kilka razy - po tyłku najbardziej dostały bieda auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 1 minutę temu, Maciej__ napisał: Ludzie i tak by tego nie kupowali ze wzgledu na spalanie. Tego nie wiesz. Naprawdę lubisz jak rzeczy reguluje urzędnik a nie rynek? Co wy w tym widzicie fajnego? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 1 godzinę temu, mPh napisał: Jak można prosić to ja poproszę o wznowienie produkcji silników MPI z podtlenkiem LPG Jak myslisz, dlaczego ich nie ma? Myk jest taki ze w skali calej EU do LPG jest malo popularne poprostu a skoro jest malo popularne i to firmy nie inwestuja w konstrukcje ktore by umozliwialy jazde z nim. Tylko tyle i az tyle. 1 godzinę temu, marcindzieg napisał: Nie było by ogromnej ilości jeżdżących TDi? Tak - one powstały przez normy emisji CO2. Naprawdę nie zauważyłeś jak wiele silników wyleciało z oferty a pozostałe mocno podrożały? Mieszkasz w bogatej Szwajcarii - zejdź trochę na ziemie. Mieszkam w CH, fakt ale jestem na ziemi. Duzo silnikow zniknelo - fakt, ale pojawilo sie duzo nowych - innych, nowoczesniejszych, bardziej wydajnych. Godzinę temu, wladmar napisał: Co ciekawe - Szwajcaria NIE JEST w Unii Europejskiej przecież Nie jest, ale jest w EFTA i mocno powiazana, ogolnie nikt na rynek CH specjalnej wersji z V6 czy V8 nie robi Godzinę temu, ghost2255 napisał: Na razie wszelkie badania pokazują, że 80% zanieczyszczeń z motoryzacji to pyły i unos wtórny, czyli nic z wydechu. O ile jeszcze można znaleźć auto 60-70KM ze zwykłym MPi, to niestety tylko w małym, ciasnym aucie klasy A, może B. Wśród kompaktów nie ma już silników 1.6-2.0 wolnossących bez DI, prostych diesli TDI bez SCR i DPF. Im wyższa klasa, tym większa komplikacja napędu. Co do mocy-kiedyś można było kupić jakieś V6, V8 wolnossące i wielu ludzi lubiło takie napędy. Teraz zostały zastąpione przez 2-litrowe, uturbione silniki wyciągające 300KM. Nie zaprzeczam, że one mają dobre osiągi, ale po prostu nie każdy chce limuzynę z 4-cylindrową wiertarką pod maską. Ponadto w PL jest bardzo popularne LPG, a do tych silników po prostu technicznie trudno dopasować działającą instalację. Do tego dochodzą 9-cio, 10-biegowe automaty, dwusprzęgłowki i serwis auta 10-letniego może przewyższyć jego wartość. Wtedy albo będzie drutowane, albo pojedzie na złom. Żadna z opcji nie sprzyja ekologii. Nie jest też ani ekonomiczna, ani logiczna. Zostaliśmy zakładnikami przepisów ekologicznych UE(często nielogicznych-małe auta typu VW up! są w odwrocie, bo są według Brukseli mniej ekologiczne od np. Panamery Hybrid) i marketingu. Pamietam jak sie TDI pojawil... wszyscy byli zachwyceni i ludzie poprostu nie chcieli kupowac zwyklych Diesli bo byly mozolne i syfne i to jest glownym powodem tego ze nie ma ich na rynku. Rzeczy typu DPF / GPF sa potrzebne i tu jest za, potrafie zrozumiec ze sprawa idzie o moje zdrowie. 99% ludzi ma w 4 literach czy ma 4 cyl czy 6 czy 8 jak samochod jedzie i ma porownywalna moc - trzeba pamietac ze my tu na forum NIE jestesmy reprezentatywna grupa ludzi. Wiekszosc ludzi za to interesuje ile samochod spala , wiec jak maja opcje kupic 200konny R4 ktore pali 8l czy 200 konne V6 ktore pali 12 to wezma to pierwsze bez chwili namyslu. Ja sie nie czuje zakladnikiem ekologii, rozumiem ze jest to robione dla mnie zebysmy mieli czym oddychac - ale duza czesc ludzi tutaj zdaje sie to pomijac (a to jest sedno) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 1 minutę temu, marcindzieg napisał: Nie rozumiesz. Niech takie rzeczy reguluje rynek a nie idiota w Brukseli. Tyle i aż tyle. Bo jak już pisałem kilka razy - po tyłku najbardziej dostały bieda auta. jakby wszystko regulował rynek to dziś już byśmy nie mieli czym oddychać 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 Teraz, marcindzieg napisał: Tego nie wiesz. Naprawdę lubisz jak rzeczy reguluje urzędnik a nie rynek? Co wy w tym widzicie fajnego? Przeciez chcac kupic nowe auto mam do wyboru pewnie ze sto roznych modeli o mocach od 40 do 400KM... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 Teraz, jaceq napisał: Mieszkam w CH, fakt ale jestem na ziemi. Duzo silnikow zniknelo - fakt, ale pojawilo sie duzo nowych - innych, nowoczesniejszych, bardziej wydajnych. Droższych. Tanie auta mocno podrożały. Co pośrednio spowoduje że ludzie dalej będą jeździli starociami. To jest pośredni efekt tej ich "ekologii". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 1 minutę temu, marcindzieg napisał: Droższych. Tanie auta mocno podrożały. Co pośrednio spowoduje że ludzie dalej będą jeździli starociami. To jest pośredni efekt tej ich "ekologii". W stosunku do srednich zarobkow w PL to raczej z kazdym rokiem tanieja. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 1 minutę temu, Maciej__ napisał: Przeciez chcac kupic nowe auto mam do wyboru pewnie ze sto roznych modeli o mocach od 40 do 400KM... A rok temu miałeś do wyboru 200 a za rok 50. I jest szansa że przestanie Cię na nie stać bo najtańsze zrobi się od powiedzmy 20 kzł droższe. Co jest w tym fajnego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 Teraz, Maciej__ napisał: W stosunku do srednich zarobkow w PL to raczej z kazdym rokiem tanieja. Taniały. Porównaj sobie ceny z zaszłego roku do cen z tego. A w 2021 wchodzą nowe normy i będzie jeszcze drożej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 Godzinę temu, wladmar napisał: No i masz Dacię Sandero, w czym problem? nie spelnia warunków. z klima powyżej 35 tysi. silnik turbo odpada i za drogi, wolnossący to jakiś smiech na sali. 1.0 75 koni to do Upa się ostatecznie nadaje a nie do większego auta. taki silnik produkują po to chyba żeby auto kupować z tym droższym tce. Silnik podstawowy to min 1,6 100 kuca, mpi. drugi w okolicy 1,8-2,0 w opcji. Już nie mowie o wbudowanej opcji LPG i 6-biegowej skrzyni. Tego nie ma i nie bedzie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 3 minuty temu, marcindzieg napisał: Taniały. Porównaj sobie ceny z zaszłego roku do cen z tego. A w 2021 wchodzą nowe normy i będzie jeszcze drożej. Ale nowe normy nie wchodza co rok... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 3 minuty temu, gregoryj napisał: nie spelnia warunków. z klima powyżej 35 tysi. silnik turbo odpada i za drogi, wolnossący to jakiś smiech na sali. 1.0 75 koni to do Upa się ostatecznie nadaje a nie do większego auta. taki silnik produkują po to chyba żeby auto kupować z tym droższym tce. Silnik podstawowy to min 1,6 100 kuca, mpi. drugi w okolicy 1,8-2,0 w opcji. Już nie mowie o wbudowanej opcji LPG i 6-biegowej skrzyni. Tego nie ma i nie bedzie Taka przytoczona przez Ciebie Astra miała 1.4 60KM 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 6 minut temu, marcindzieg napisał: Droższych. Tanie auta mocno podrożały. Co pośrednio spowoduje że ludzie dalej będą jeździli starociami. To jest pośredni efekt tej ich "ekologii". Podrozaly : -> inflacja -> koszty pracy w EU rosna (z reszta w Chinach tez) -> VAT wam podniesli -> Wersje 'bieda' zazwyczaj maja duzo wiecej niz kiedys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 Teraz, Maciej__ napisał: Ale nowe normy nie wchodza co rok... Wchodzą. 2020 jest przejściowy, mający na celu wyprzedanie zapasów. W 2021 nie będzie można już takich rejestrować. Co pośrednio spowoduje pewnie wyprzedaże i chwilowy spadek cen ale potem raczej będzie gorzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 4 minuty temu, gregoryj napisał: nie spelnia warunków. z klima powyżej 35 tysi. silnik turbo odpada i za drogi, wolnossący to jakiś smiech na sali. 1.0 75 koni to do Upa się ostatecznie nadaje a nie do większego auta. taki silnik produkują po to chyba żeby auto kupować z tym droższym tce. Silnik podstawowy to min 1,6 100 kuca, mpi. drugi w okolicy 1,8-2,0 w opcji. Już nie mowie o wbudowanej opcji LPG i 6-biegowej skrzyni. Tego nie ma i nie bedzie czy wy na serio zakładacie że żyjecie w stałym niezmiennym świecie? Ktoś kiedyś wynalazł samochód i od tego czasu samochody się zmieniają, cała ta motoryzacja zależy od dostaw surowców, gospodarek, polityki, klimatu, ludzkich gustów itd. Samochody, przynajmniej te spalinowe raczej w ogóle skazane są na wymarcie wcześniej czy później i pobożne życzenia tego nie zmienią. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 2 minuty temu, jaceq napisał: Podrozaly : Zmienia się norma CO2 ze 125 gr/KM na 95 gr/KM. I jakbyś nie naginał rzeczywistości to to jest główny powód podwyżek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 2 minuty temu, jaceq napisał: Podrozaly : -> inflacja -> koszty pracy w EU rosna (z reszta w Chinach tez) -> VAT wam podniesli -> Wersje 'bieda' zazwyczaj maja duzo wiecej niz kiedys Ale to "duzo wiecej" to dlatego ze klienci tak chca czy dlatego bo jest to narzucone? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NaczelnyFilozof Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 2 godziny temu, jaceq napisał: Zabawne jest jak wszyscy pieja ze w ogole wyboru nie ma w EU, ze chore glupie przepisy... Ech... Pora zrozumiec, wysrubowane normy emisji spalin w EU sa po to zebysmy sie nie potruli, bez nich bylo by znacznie gorzej. To jest wszytsko pic na wodę. W Niemczech można sobie spokojnie kupić w salone Ładę Niwę 1.7 z normą spalin Euro 6. To jest silnik taki sam technologicznie jak z Polskiego Fiata 126p czy Poloneza. Żeliwny blok. Głowca aluminiem 8 zarorów z napędęm na pasku. Ten silnik tłuką od lat 70tych. Tylko "osprzęt" dołożony z nowej epoki i katalizator. https://www.lada.de/cars/4x4/taiga/tth.html 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 19 minut temu, maro_t napisał: jakby wszystko regulował rynek to dziś już byśmy nie mieli czym oddychać Czyli komuno wróć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 1 minutę temu, wladmar napisał: Taka przytoczona przez Ciebie Astra miała 1.4 60KM Miala, ale miała tez 1,6 osmiozaworowy 100 koni, i były tez 1,8 i 2.0. wszystkie MPI. i nawet deska mi się bardziej w starej astrze podoba niż w dacii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 Teraz, gregoryj napisał: Miala, ale miała tez 1,6 osmiozaworowy 100 koni, i były tez 1,8 i 2.0. wszystkie MPI. i nawet deska mi się bardziej w starej astrze podoba niż w dacii No i ile kosztowała wersja 2.0 wtedy? Tak z klimą, ABS, poduszkami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 10 minut temu, wlad napisał: Ale to "duzo wiecej" to dlatego ze klienci tak chca czy dlatego bo jest to narzucone? Czesc tak czesc tak, uwazasz ze np. brak ABS to byl dobry pomysl? Moze warto spojrzec poza czubek wlasnego nosa i zrozumiec takie rzeczy maja wplyw nie tylko na Ciebie. Tak samo apropos Airbagow... 5 minut temu, marcindzieg napisał: Czyli komuno wróć? Nie, ale istnieje falszywe przekonanie ze rynek sam z siebie wszystko rozwiaze a to jest bzdura. Chocby dlatego ze Twoje wybory maja wplyw na innych (np. na mnie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 27 minut temu, jaceq napisał: Wiekszosc ludzi za to interesuje ile samochod spala , wiec jak maja opcje kupic 200konny R4 ktore pali 8l czy 200 konne V6 ktore pali 12 to wezma to pierwsze bez chwili namyslu. Ja sie nie czuje zakladnikiem ekologii, rozumiem ze jest to robione dla mnie zebysmy mieli czym oddychac - ale duza czesc ludzi tutaj zdaje sie to pomijac (a to jest sedno) Za ciebie zdecydowała UE i jej normy, według których wypadają z produkcji takie auta jak CITIGO czy C1, bo są NIEEKOLOGICZNE. Tak, małe, małopalące autko miejskie jest nieekologiczne. Bo wydala za dużo złych spalin. A żebyśmy mieli czym oddychać, to można sobie kupić np. Mustanga 5.0, bo on spełnia normy. Spalając ponad dwa razy więcej paliwa i przewożąc również 2+2 osoby. Taka logika. 4 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 Teraz, jaceq napisał: Nie, ale istnieje falszywe przekonanie ze rynek sam z siebie wszystko rozwiaze a to jest bzdura. Jest to bzdura. Natomiast w przypadku unijnych regulacji dotyczących spalin urzędnicy skompromitowali się na całej linii. Wskutek ich radosnej twórczości mamy miliony kopcących, rakotwórczych diesli. Które nawet jeśli znikną z EU to trafią do krajów biednych. Zamiast 406 z tematu. Myślałem że to coś ich nauczyło ale dalej uprawiają taką samą radosną twórczość. Te akumulatory z EV jak myślisz - gdzie wylądują? Przecież nie w Brukseli. Naprawdę tego nie widzisz? Nie jestem przeciwnikiem postępu. Ale powinien być robiony z uwzględnieniem czegoś więcej niż otoczenia biura w Brukseli. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 Teraz, ghost2255 napisał: Za ciebie zdecydowała UE i jej normy, według których wypadają z produkcji takie auta jak CITIGO czy C1, bo są NIEEKOLOGICZNE. Tak, małe, małopalące autko miejskie jest nieekologiczne. Bo wydala za dużo złych spalin. A żebyśmy mieli czym oddychać, to można sobie kupić np. Mustanga 5.0, bo on spełnia normy. Spalając ponad dwa razy więcej paliwa i przewożąc również 2+2 osoby. Taka logika. Za to Ty wolisz zeby za Ciebie decydowaly koncenry ktorym nie zalezy na innowacji tylko na trzepaniu tego samego przez 30 lat bo tak maja wiekszy zysk, linia produkcyjna juz sie zwrocila no i nie trzeba $ wydawac na badania... Zrozum ze nie masz 'wolnosci wyboru' tylko wybor tego czy za Ciebie decyduje ktos komu zalezy tylko na $ albo ktos kto jednak mimo wszystko mysli o zrowiu, emisji spalin i bezpieczenstwie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 2 minuty temu, marcindzieg napisał: Jest to bzdura. Natomiast w przypadku unijnych regulacji dotyczących spalin urzędnicy skompromitowali się na całej linii. Wskutek ich radosnej twórczości mamy miliony kopcących, rakotwórczych diesli. Które nawet jeśli znikną z EU to trafią do krajów biednych. Zamiast 406 z tematu. Myślałem że to coś ich nauczyło ale dalej uprawiają taką samą radosną twórczość. Te akumulatory z EV jak myślisz - gdzie wylądują? Przecież nie w Brukseli. Naprawdę tego nie widzisz? Nie jestem przeciwnikiem postępu. Ale powinien być robiony z uwzględnieniem czegoś więcej niż otoczenia biura w Brukseli. Zupelnie serio mysle ze ten kto nie robi nic nie popelnia bledow... Latwo mowic 'po co to robic' - otoz robic to wszystko w naszym interesie. Latwo tez z perspektywy czasu powiedziezc 'a to mozna bylo lepiej zrobic' ale to tylko gadanie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 4 minuty temu, ghost2255 napisał: Za ciebie zdecydowała UE i jej normy, według których wypadają z produkcji takie auta jak CITIGO czy C1, bo są NIEEKOLOGICZNE. Tak, małe, małopalące autko miejskie jest nieekologiczne. Bo wydala za dużo złych spalin. A żebyśmy mieli czym oddychać, to można sobie kupić np. Mustanga 5.0, bo on spełnia normy. Spalając ponad dwa razy więcej paliwa i przewożąc również 2+2 osoby. Taka logika. Ale Mustanga sobie nie kupi bo za drogi. Niech jeździ komunikacją publiczną. Nie działa? Niemożliwe. W Brukseli działa doskonale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 1 minutę temu, jaceq napisał: Zupelnie serio mysle ze ten kto nie robi nic nie popelnia bledow Jak się popełniło poważny błąd to się powinno wyciągnąć z tego wnioski. A nie robić dalej tego samego. To jest problem którego zdaje się nie zauważasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 4 minuty temu, marcindzieg napisał: Jak się popełniło poważny błąd to się powinno wyciągnąć z tego wnioski. A nie robić dalej tego samego. To jest problem którego zdaje się nie zauważasz. No to dobrze, tak jak wg. Ciebie powinni zareagowac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 Teraz, jaceq napisał: No to dobrze, tak jak wg. Ciebie powinni zareagowac? Ale dlaczego mnie o to pytasz? Płacimy im tyle pieniędzy że nie powinni doprowadzać do takich absurdów jak opisany przez kolegę wyżej. Świat sobie radzi z tym dużo lepiej. Nawet Japonia, której gęstość zaludnienia jest dużo większa. I w związku z tym promują malutkie auta. Od zawsze. A nasi uczepili się CO2 i tyle. Mimo że doprowadziło to do całej afery z dieslami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 5 minut temu, marcindzieg napisał: Ale dlaczego mnie o to pytasz? Płacimy im tyle pieniędzy że nie powinni doprowadzać do takich absurdów jak opisany przez kolegę wyżej. Świat sobie radzi z tym dużo lepiej. Nawet Japonia, której gęstość zaludnienia jest dużo większa. I w związku z tym promują malutkie auta. Od zawsze. A nasi uczepili się CO2 i tyle. Mimo że doprowadziło to do całej afery z dieslami. Ale to jest marudzenie dla marudzenia Otworz sobie moze strone takiego VW, Audi czy BMW i powiedz, czego konkretnie tam Ci brakuje? Bo ja widze dziesiatki modeli, od noPB, przez diesle az po elektryki... Od malych aut miejskich, po duze SUVy... Faktycznie, nie ma z czego wybierac 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 20 minut temu, jaceq napisał: Za to Ty wolisz zeby za Ciebie decydowaly koncenry ktorym nie zalezy na innowacji tylko na trzepaniu tego samego przez 30 lat bo tak maja wiekszy zysk, linia produkcyjna juz sie zwrocila no i nie trzeba $ wydawac na badania... Zrozum ze nie masz 'wolnosci wyboru' tylko wybor tego czy za Ciebie decyduje ktos komu zalezy tylko na $ albo ktos kto jednak mimo wszystko mysli o zrowiu, emisji spalin i bezpieczenstwie. ale jak widzisz koncerny i tak zarobią, bo sprzedadzą poza UE bo sprzedadzą nowe "ekologiczne" auta ... a co się stanie ze starymi ? czy bardziej ekologiczne jest wymieniać co 2-3lata auto które po 10latach nadaje się do utylizacji (albo po większej stłuczce) czy jednak jeździć dłużej jednym autem ? ekologia to nie tylko to co wydobywa się z rury wydechowej 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 18 minut temu, Maciej__ napisał: Faktycznie, nie ma z czego wybierac Spoko. W zeszłym roku dałem radę bez problemu znaleźć bieda wersje za 40 kzł. Podobno tanieją i wybór coraz większy. Szukam propozycji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 20 minut temu, Koonrad napisał: ekologia to nie tylko to co wydobywa się z rury wydechowej Oczywiście że nie. Ekologia to emisja CO2. Przynajmniej według urzędników z Brukseli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 21 minut temu, marcindzieg napisał: Spoko. W zeszłym roku dałem radę bez problemu znaleźć bieda wersje za 40 kzł. Podobno tanieją i wybór coraz większy. Szukam propozycji. Jeszcze Ci zostanie: https://www.otomoto.pl/oferta/dacia-sandero-open-sce-75-blekit-morski-sopot-klima-ID6D5hFj.html#3bf1ca3532 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 29 minut temu, Maciej__ napisał: Jeszcze Ci zostanie: https://www.otomoto.pl/oferta/dacia-sandero-open-sce-75-blekit-morski-sopot-klima-ID6D5hFj.html#3bf1ca3532 Jeszcze jest ale ma Euro 6. Od początku 2021 będzie zabroniony (ma być 6D). Może inaczej - część zostanie ale będą dużo droższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 2 godziny temu, wlad napisał: I najwazniejsze-w PL nowe auta kupuja ludzie ktorym w jakims stopniu powiodlo sie w zyciu.Na zachodzie kupno nowego auta jest mozliwe dla wlasciwie calego spektrum spoleczenstwa. Zgadza się. Mnie dopiero w wieku ~50 lat było stać na w miarę przyzwoite, nowe auto, a i to bez bez szaleństw. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 3 godziny temu, wladmar napisał: Żaden z tym samochodów nie podpada pod kategorię "popularny", a i wersje z V6/V8 były tam zdecydowaną mniejszością. Omega niepopularna? Vectra może być? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 2 godziny temu, maro_t napisał: jakby wszystko regulował rynek to dziś już byśmy nie mieli czym oddychać Ją wolałbym stare V6 i truć się sam, ale spróbować tej fajnej motoryzacji, która mnie ominęła. Mam 50km do granicy UE, co dadzą mi najbardziej wyśrubowane normy jeżeli wiatr ze wschodu wieje? Owszem, ekologia jest OK, ale niekoniecznie w takim wydaniu jak jest teraz. Zwrotne butelki przyjmowane bez problemu w sklepach. Wymuszenie innych opakowań na producentach, 100g produktu w opakowaniu jak dla 100g, a nie 1kg. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 2 godziny temu, maro_t napisał: Ciekawe ilu z tych płaczących za V8 leciałoby dzisiaj do salonów jakby sprzedawali Passata V8 na przykład. 0 Musiał by z 5 lat pojeździć w jakiejś firmie, lub z 10 na zachodzie, tak by zdążył się dotrzeć i mieć te 160 kkm na blacie. Dobry passat im starszy tym lepszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 2 godziny temu, jaceq napisał: > VAT wam podniesli To wpłynęło na podwyżkę aut 2019-2020? Wiesz chociaż kiedy ten VAT podnieśli? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 2 godziny temu, marcindzieg napisał: Ale dlaczego mnie o to pytasz? Płacimy im tyle pieniędzy że nie powinni doprowadzać do takich absurdów jak opisany przez kolegę wyżej. Świat sobie radzi z tym dużo lepiej. Nawet Japonia, której gęstość zaludnienia jest dużo większa. I w związku z tym promują malutkie auta. Od zawsze. A nasi uczepili się CO2 i tyle. Mimo że doprowadziło to do całej afery z dieslami. Pytam Ciebie bo piszesz jakbys mial gotowe rozwiazanie w rekawie. Wiesz, gdybac sobie i gadac 'mogli by to lepiej robic' to kazdy malkontent potrafi. 1 godzinę temu, Koonrad napisał: ale jak widzisz koncerny i tak zarobią, bo sprzedadzą poza UE bo sprzedadzą nowe "ekologiczne" auta ... a co się stanie ze starymi ? czy bardziej ekologiczne jest wymieniać co 2-3lata auto które po 10latach nadaje się do utylizacji (albo po większej stłuczce) czy jednak jeździć dłużej jednym autem ? ekologia to nie tylko to co wydobywa się z rury wydechowej Czesc sprzedadza poza EU... ale tylko przez jakis czas. US tez powoli idzie w ta strone wbrew oficjalnej opinii, przyklady: policja w NYC uzywa smartow! mialem rentala Chevy malibu ktory mial silnik 1.5T + CVT fiatow 500 tez troche jest) Tak tam nadal dostepne sa auta z duzymi silnikami ale widac zmiany 1 minutę temu, ZUBERTO napisał: To wpłynęło na podwyżkę aut 2019-2020? Wiesz chociaż kiedy ten VAT podnieśli? Nie, mowa byla ogolnie o tym ze samochody drozeja, nie o konkretnych latach... podalem skladowe tego stanu rzeczy (ale nie wszystkie oczywiscie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 15 minut temu, ZUBERTO napisał: Ją wolałbym stare V6 i truć się sam, ale spróbować tej fajnej motoryzacji, która mnie ominęła. Trzeba bylo brac Insignie V6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 (edytowane) 5 minut temu, Maciej__ napisał: Trzeba bylo brac Insignie V6 Wątpię by były takie w 2016-2017 (mam na myśli nowe). Wcześniej z V6 było mnie stać co najwyżej na kupno wypierdzianej przez Niemca pełnoletniej Vectry B V6. Nie wiem też czy utrzymanie tego by mnie w tamtych czasach nie przerosło. Tak jak teraz nie stać mnie na nowego Merca, Audi czy BMW z V6. Wiem, że się trochę zapętliłem, ale pisząc stare V6 nie miałem na myśli pelnoletniego auta. Edytowane 24 Sierpnia 2020 przez ZUBERTO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 Godzinę temu, jaceq napisał: Pytam Ciebie bo piszesz jakbys mial gotowe rozwiazanie w rekawie. Wiesz, gdybac sobie i gadac 'mogli by to lepiej robic' to kazdy malkontent potrafi. Niech będzie. Jest świetnie a UE jest genialna. Może być? Nawet jeśli paru frajerów przez takie decyzje umarło na raka. W sumie ich problem. I tak jest przeludnienie. A nie myli się tylko ten co nic nie robi. Spoko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 4 godziny temu, jaceq napisał: Czesc tak czesc tak, uwazasz ze np. brak ABS to byl dobry pomysl? Moze warto spojrzec poza czubek wlasnego nosa i zrozumiec takie rzeczy maja wplyw nie tylko na Ciebie. Tak samo apropos Airbagow... Ale te rzeczy byly juz na pokladzie 10 lat temu.I sa to rzeczy nieodzowne. Mnie natomiast bardziej chodzilo o pewne rzeczy ktore sa obecnie standardowe mimo ze nie wszystkich interesuja. Jako przyklad podam 16 calowe alufelgi w moim 94konnym potworze z podpisu.Kilka lat wczesniej Mercedes E-klasa z ponad 200konnym dieslem mogl wychodzil z fabryki tez na 16-stkach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.