Skocz do zawartości

2021 Peugeot 406 Khazar


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

Tylko, ze taka mozliwosc wyboru sporo producenta kosztuje i niekoniecznie sie zwroci... Kto ma za to placic?

Ale kosztuje tylko i wyłącznie ze względu na normy CO2. Skoro są na inne rynki to nie trzeba specjalnie opracowywać na EU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Tylko, ze taka mozliwosc wyboru sporo producenta kosztuje i niekoniecznie sie zwroci... Kto ma za to placic?

Ktos tu kiedys wrzucal, ale sprzedaz Astry 1.6T 200KM to bylo chyba pozniej 5% calej sprzedazy...

Gdyby dolozyc jeszcze zlopiace paliwo V6 to sprzedaz bylaby w promilach ;]

Nie ma rynku na takie silniki w EU, wiec nikt tego nie bedzie oferowal w popularnych modelach.

 

można sobie tak biadolić dla samego biadolenia. Że w Biedronce wycofali mój ulubiony chleb, że poziom wody w jeziorach na Mazurach spada, że silników V6 już nie ma. Założę się że jak ludzie jeździli konno i weszły samochody, to dopiero było biadolenie, że kowale nie będą mieli co robić, że hałas i tak dalej. Świat się zmienia, zawsze się zmieniał i będzie się zmieniał. Można sobie chcieć mieć możliwość wyboru zawsze i we wszystkim, ale to tylko chcenie. Warunki się zmieniają, rynek się zmienia, samochody się zmieniają jak rodzaj chleba w Biedronce. Ciekawe ilu z tych płaczących za V8 leciałoby dzisiaj do salonów jakby sprzedawali Passata V8 na przykład.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, marcindzieg napisał:

Ale kosztuje tylko i wyłącznie ze względu na normy CO2. Skoro są na inne rynki to nie trzeba specjalnie opracowywać na EU.

 

Ale trzeba je pozniej serwisowac, utrzymywac siec dostaw, etc...

To sie wydaje proste jak sie klepie na forum internetowym :hehe:

Ludzie i tak by tego nie kupowali ze wzgledu na spalanie.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, maro_t napisał:

 

można sobie tak biadolić dla samego biadolenia. Że w Biedronce wycofali mój ulubiony chleb, że poziom wody w jeziorach na Mazurach spada, że silników V6 już nie ma. Założę się że jak ludzie jeździli konno i weszły samochody, to dopiero było biadolenie, że kowale nie będą mieli co robić, że hałas i tak dalej. Świat się zmienia, zawsze się zmieniał i będzie się zmieniał. Można sobie chcieć mieć możliwość wyboru zawsze i we wszystkim, ale to tylko chcenie. Warunki się zmieniają, rynek się zmienia, samochody się zmieniają jak rodzaj chleba w Biedronce. Ciekawe ilu z tych płaczących za V8 leciałoby dzisiaj do salonów jakby sprzedawali Passata V8 na przykład.

 

Pewnie zaden by nie kupil nowego w salonie, tylko stekal za 10 letnia uzywka ;] 

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, maro_t napisał:

Ciekawe ilu z tych płaczących za V8 leciałoby dzisiaj do salonów jakby sprzedawali Passata V8 na przykład.

Nie rozumiesz. Niech takie rzeczy reguluje rynek a nie idiota w Brukseli. Tyle i aż tyle. Bo jak już pisałem kilka razy - po tyłku najbardziej dostały bieda auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mPh napisał:

Jak można prosić to ja poproszę o wznowienie produkcji silników MPI z podtlenkiem LPG

 

Jak myslisz, dlaczego ich nie ma? Myk jest taki ze w skali calej EU do LPG jest malo popularne poprostu a skoro jest malo popularne i to firmy nie inwestuja w konstrukcje ktore by umozliwialy jazde z nim. Tylko tyle i az tyle.

 

1 godzinę temu, marcindzieg napisał:

Nie było by ogromnej ilości jeżdżących TDi? Tak - one powstały przez normy emisji CO2.

Naprawdę nie zauważyłeś jak wiele silników wyleciało z oferty a pozostałe mocno podrożały? Mieszkasz w bogatej Szwajcarii - zejdź trochę na ziemie.

 

Mieszkam w CH, fakt ale jestem na ziemi. Duzo silnikow zniknelo - fakt, ale pojawilo sie duzo nowych - innych, nowoczesniejszych, bardziej wydajnych.

 

Godzinę temu, wladmar napisał:

Co ciekawe - Szwajcaria NIE JEST w Unii Europejskiej przecież ;]

 

Nie jest, ale jest w EFTA i mocno powiazana, ogolnie nikt na rynek CH specjalnej wersji z V6 czy V8 nie robi 😄

 

Godzinę temu, ghost2255 napisał:

Na razie wszelkie badania pokazują, że 80% zanieczyszczeń z motoryzacji to pyły i unos wtórny, czyli nic z wydechu.

 

 

O ile jeszcze można znaleźć auto 60-70KM ze zwykłym MPi, to niestety tylko w małym, ciasnym aucie klasy A, może B.

Wśród kompaktów nie ma już silników 1.6-2.0 wolnossących bez DI, prostych  diesli TDI bez SCR i DPF.  Im wyższa klasa, tym większa komplikacja napędu.

Co do mocy-kiedyś można było kupić jakieś V6, V8 wolnossące i wielu ludzi lubiło takie napędy. Teraz zostały zastąpione przez 2-litrowe, uturbione silniki wyciągające 300KM. Nie zaprzeczam, że one mają dobre osiągi, ale po prostu nie każdy chce limuzynę z 4-cylindrową wiertarką pod maską. 

Ponadto w PL jest bardzo popularne LPG, a do tych silników po prostu technicznie trudno dopasować działającą instalację. 

 

Do tego dochodzą 9-cio, 10-biegowe automaty, dwusprzęgłowki i serwis auta 10-letniego może przewyższyć jego wartość. Wtedy albo będzie drutowane, albo pojedzie na złom. Żadna z opcji nie sprzyja ekologii. Nie jest też ani ekonomiczna, ani logiczna.

 

Zostaliśmy zakładnikami przepisów ekologicznych UE(często nielogicznych-małe auta typu VW up! są w odwrocie, bo są według Brukseli mniej ekologiczne od np. Panamery Hybrid) i marketingu.

 

Pamietam jak sie TDI pojawil... wszyscy byli zachwyceni i ludzie poprostu nie chcieli kupowac zwyklych Diesli bo byly mozolne i syfne i to jest glownym powodem tego ze nie ma ich na rynku. Rzeczy typu DPF / GPF sa potrzebne i tu jest za, potrafie zrozumiec ze sprawa idzie o moje zdrowie.

99% ludzi ma w 4 literach czy ma 4 cyl czy 6 czy 8 jak samochod jedzie i ma porownywalna moc - trzeba pamietac ze my tu na forum NIE jestesmy reprezentatywna grupa ludzi. Wiekszosc ludzi za to interesuje ile samochod spala , wiec jak maja opcje kupic 200konny R4 ktore pali 8l czy 200 konne V6 ktore pali 12 to wezma to pierwsze bez chwili namyslu.

 

Ja sie nie czuje zakladnikiem ekologii, rozumiem ze jest to robione dla mnie zebysmy mieli czym oddychac - ale duza czesc ludzi tutaj zdaje sie to pomijac (a to jest sedno)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marcindzieg napisał:

Nie rozumiesz. Niech takie rzeczy reguluje rynek a nie idiota w Brukseli. Tyle i aż tyle. Bo jak już pisałem kilka razy - po tyłku najbardziej dostały bieda auta.

 

jakby wszystko regulował rynek to dziś już byśmy nie mieli czym oddychać

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, marcindzieg napisał:

Tego nie wiesz. Naprawdę lubisz jak rzeczy reguluje urzędnik a nie rynek? Co wy w tym widzicie fajnego?

 

Przeciez chcac kupic nowe auto mam do wyboru pewnie ze sto roznych modeli o mocach od 40 do 400KM...

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, jaceq napisał:

Mieszkam w CH, fakt ale jestem na ziemi. Duzo silnikow zniknelo - fakt, ale pojawilo sie duzo nowych - innych, nowoczesniejszych, bardziej wydajnych.

Droższych. Tanie auta mocno podrożały. Co pośrednio spowoduje że ludzie dalej będą jeździli starociami. To jest pośredni efekt tej ich "ekologii".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marcindzieg napisał:

Droższych. Tanie auta mocno podrożały. Co pośrednio spowoduje że ludzie dalej będą jeździli starociami. To jest pośredni efekt tej ich "ekologii".

 

W stosunku do srednich zarobkow w PL to raczej z kazdym rokiem tanieja.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Przeciez chcac kupic nowe auto mam do wyboru pewnie ze sto roznych modeli o mocach od 40 do 400KM...

 

A rok temu miałeś do wyboru 200 a za rok 50. I jest szansa że przestanie Cię na nie stać bo najtańsze zrobi się od powiedzmy 20 kzł droższe. Co jest w tym fajnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wladmar napisał:

 

No i masz Dacię Sandero, w czym problem? 

nie spelnia warunków.

z klima powyżej 35 tysi.

silnik turbo odpada i za drogi, wolnossący to jakiś smiech na sali. 1.0 75 koni to do Upa się ostatecznie nadaje a nie do większego auta. taki silnik produkują po to chyba żeby auto kupować z tym droższym tce. Silnik podstawowy to min 1,6 100 kuca, mpi. drugi w okolicy 1,8-2,0 w opcji. Już nie mowie o wbudowanej opcji LPG i 6-biegowej skrzyni. Tego nie ma i nie bedzie

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, gregoryj napisał:

nie spelnia warunków.

z klima powyżej 35 tysi.

silnik turbo odpada i za drogi, wolnossący to jakiś smiech na sali. 1.0 75 koni to do Upa się ostatecznie nadaje a nie do większego auta. taki silnik produkują po to chyba żeby auto kupować z tym droższym tce. Silnik podstawowy to min 1,6 100 kuca, mpi. drugi w okolicy 1,8-2,0 w opcji. Już nie mowie o wbudowanej opcji LPG i 6-biegowej skrzyni. Tego nie ma i nie bedzie

 

Taka przytoczona przez Ciebie Astra miała 1.4 60KM :hehe:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, marcindzieg napisał:

Droższych. Tanie auta mocno podrożały. Co pośrednio spowoduje że ludzie dalej będą jeździli starociami. To jest pośredni efekt tej ich "ekologii".

 

Podrozaly :

-> inflacja

-> koszty pracy w EU rosna (z reszta w Chinach tez)

-> VAT wam podniesli

-> Wersje 'bieda' zazwyczaj maja duzo wiecej niz kiedys

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

Ale nowe normy nie wchodza co rok...

Wchodzą. 2020 jest przejściowy, mający na celu wyprzedanie zapasów. W 2021 nie będzie można już takich rejestrować. Co pośrednio spowoduje pewnie wyprzedaże i chwilowy spadek cen ale potem raczej będzie gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, gregoryj napisał:

nie spelnia warunków.

z klima powyżej 35 tysi.

silnik turbo odpada i za drogi, wolnossący to jakiś smiech na sali. 1.0 75 koni to do Upa się ostatecznie nadaje a nie do większego auta. taki silnik produkują po to chyba żeby auto kupować z tym droższym tce. Silnik podstawowy to min 1,6 100 kuca, mpi. drugi w okolicy 1,8-2,0 w opcji. Już nie mowie o wbudowanej opcji LPG i 6-biegowej skrzyni. Tego nie ma i nie bedzie

 

czy wy na serio zakładacie że żyjecie w stałym niezmiennym świecie? Ktoś kiedyś wynalazł samochód i od tego czasu samochody się zmieniają, cała ta motoryzacja zależy od dostaw surowców, gospodarek, polityki, klimatu, ludzkich gustów itd. Samochody, przynajmniej te spalinowe raczej w ogóle skazane są na wymarcie wcześniej czy później i pobożne życzenia tego nie zmienią.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, jaceq napisał:

 

Podrozaly :

-> inflacja

-> koszty pracy w EU rosna (z reszta w Chinach tez)

-> VAT wam podniesli

-> Wersje 'bieda' zazwyczaj maja duzo wiecej niz kiedys

 

 

Ale to "duzo wiecej" to dlatego ze klienci tak chca czy dlatego bo jest to narzucone?

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jaceq napisał:

Zabawne jest jak wszyscy pieja ze w ogole wyboru nie ma w EU, ze chore glupie przepisy... Ech...

 

Pora zrozumiec, wysrubowane normy emisji spalin w EU sa po to zebysmy sie nie potruli, bez nich bylo by znacznie gorzej.

 

To jest wszytsko pic na wodę.

W Niemczech można sobie spokojnie kupić w salone Ładę Niwę 1.7 z normą spalin Euro 6. To jest silnik taki sam technologicznie jak z Polskiego Fiata 126p czy Poloneza. Żeliwny blok. Głowca aluminiem 8 zarorów z napędęm na pasku. Ten silnik tłuką od lat 70tych. Tylko "osprzęt" dołożony z nowej epoki i katalizator. 

 

https://www.lada.de/cars/4x4/taiga/tth.html

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, wlad napisał:

Ale to "duzo wiecej" to dlatego ze klienci tak chca czy dlatego bo jest to narzucone?

 

Czesc tak czesc tak, uwazasz ze np. brak ABS to byl dobry pomysl?  Moze warto spojrzec poza czubek wlasnego nosa i zrozumiec takie rzeczy maja wplyw nie tylko na Ciebie.

Tak samo apropos Airbagow...

 

5 minut temu, marcindzieg napisał:

Czyli komuno wróć?

 

Nie, ale istnieje falszywe przekonanie ze rynek sam z siebie wszystko rozwiaze a to jest bzdura. Chocby dlatego ze Twoje wybory maja wplyw na innych (np. na mnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, jaceq napisał:

Wiekszosc ludzi za to interesuje ile samochod spala , wiec jak maja opcje kupic 200konny R4 ktore pali 8l czy 200 konne V6 ktore pali 12 to wezma to pierwsze bez chwili namyslu.

 

Ja sie nie czuje zakladnikiem ekologii, rozumiem ze jest to robione dla mnie zebysmy mieli czym oddychac - ale duza czesc ludzi tutaj zdaje sie to pomijac (a to jest sedno)

 

Za ciebie zdecydowała UE i jej normy, według których wypadają z produkcji takie auta jak CITIGO czy C1, bo są NIEEKOLOGICZNE. Tak, małe, małopalące autko miejskie jest nieekologiczne. Bo wydala za dużo złych spalin. A żebyśmy mieli czym oddychać, to można sobie kupić np. Mustanga 5.0, bo on spełnia normy. Spalając ponad dwa razy więcej paliwa i przewożąc również 2+2 osoby. Taka logika.

  • Lubię to 4
  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, jaceq napisał:

Nie, ale istnieje falszywe przekonanie ze rynek sam z siebie wszystko rozwiaze a to jest bzdura.

Jest to bzdura. Natomiast w przypadku unijnych regulacji dotyczących spalin urzędnicy skompromitowali się na całej linii. Wskutek ich radosnej twórczości mamy miliony kopcących, rakotwórczych diesli. Które nawet jeśli znikną z EU to trafią do krajów biednych. Zamiast 406 z tematu. Myślałem że to coś ich nauczyło ale dalej uprawiają taką samą radosną twórczość. Te akumulatory z EV jak myślisz - gdzie wylądują? Przecież nie w Brukseli. Naprawdę tego nie widzisz? Nie jestem przeciwnikiem postępu. Ale powinien być robiony z uwzględnieniem czegoś więcej niż otoczenia biura w Brukseli.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, ghost2255 napisał:

 

Za ciebie zdecydowała UE i jej normy, według których wypadają z produkcji takie auta jak CITIGO czy C1, bo są NIEEKOLOGICZNE. Tak, małe, małopalące autko miejskie jest nieekologiczne. Bo wydala za dużo złych spalin. A żebyśmy mieli czym oddychać, to można sobie kupić np. Mustanga 5.0, bo on spełnia normy. Spalając ponad dwa razy więcej paliwa i przewożąc również 2+2 osoby. Taka logika.

Za to Ty wolisz zeby za Ciebie decydowaly koncenry ktorym nie zalezy na innowacji tylko na trzepaniu tego samego przez 30 lat bo tak maja wiekszy zysk, linia produkcyjna juz sie zwrocila no i nie trzeba $ wydawac na badania... Zrozum ze nie masz 'wolnosci wyboru' tylko wybor tego czy za Ciebie decyduje ktos komu zalezy tylko na $ albo ktos kto jednak mimo wszystko mysli o zrowiu, emisji spalin i bezpieczenstwie.

  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, marcindzieg napisał:

Jest to bzdura. Natomiast w przypadku unijnych regulacji dotyczących spalin urzędnicy skompromitowali się na całej linii. Wskutek ich radosnej twórczości mamy miliony kopcących, rakotwórczych diesli. Które nawet jeśli znikną z EU to trafią do krajów biednych. Zamiast 406 z tematu. Myślałem że to coś ich nauczyło ale dalej uprawiają taką samą radosną twórczość. Te akumulatory z EV jak myślisz - gdzie wylądują? Przecież nie w Brukseli. Naprawdę tego nie widzisz? Nie jestem przeciwnikiem postępu. Ale powinien być robiony z uwzględnieniem czegoś więcej niż otoczenia biura w Brukseli.

 

Zupelnie serio mysle ze ten kto nie robi nic nie popelnia bledow... Latwo mowic 'po co to robic' - otoz robic to wszystko w naszym interesie. Latwo tez z perspektywy czasu powiedziezc 'a to mozna bylo lepiej zrobic' ale to tylko gadanie.

  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, ghost2255 napisał:

 

Za ciebie zdecydowała UE i jej normy, według których wypadają z produkcji takie auta jak CITIGO czy C1, bo są NIEEKOLOGICZNE. Tak, małe, małopalące autko miejskie jest nieekologiczne. Bo wydala za dużo złych spalin. A żebyśmy mieli czym oddychać, to można sobie kupić np. Mustanga 5.0, bo on spełnia normy. Spalając ponad dwa razy więcej paliwa i przewożąc również 2+2 osoby. Taka logika.

 

Ale Mustanga sobie nie kupi bo za drogi. Niech jeździ komunikacją publiczną. Nie działa? Niemożliwe. W Brukseli działa doskonale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jaceq napisał:

Zupelnie serio mysle ze ten kto nie robi nic nie popelnia bledow

Jak się popełniło poważny błąd to się powinno wyciągnąć z tego wnioski. A nie robić dalej tego samego. To jest problem którego zdaje się nie zauważasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, marcindzieg napisał:

Jak się popełniło poważny błąd to się powinno wyciągnąć z tego wnioski. A nie robić dalej tego samego. To jest problem którego zdaje się nie zauważasz.

 

No to dobrze, tak jak wg. Ciebie powinni zareagowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, jaceq napisał:

 

No to dobrze, tak jak wg. Ciebie powinni zareagowac?

Ale dlaczego mnie o to pytasz? Płacimy im tyle pieniędzy że nie powinni doprowadzać do takich absurdów jak opisany przez kolegę wyżej. Świat sobie radzi z tym dużo lepiej. Nawet Japonia, której gęstość zaludnienia jest dużo większa. I w związku z tym promują malutkie auta. Od zawsze. A nasi uczepili się CO2 i tyle. Mimo że doprowadziło to do całej afery z dieslami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, marcindzieg napisał:

Ale dlaczego mnie o to pytasz? Płacimy im tyle pieniędzy że nie powinni doprowadzać do takich absurdów jak opisany przez kolegę wyżej. Świat sobie radzi z tym dużo lepiej. Nawet Japonia, której gęstość zaludnienia jest dużo większa. I w związku z tym promują malutkie auta. Od zawsze. A nasi uczepili się CO2 i tyle. Mimo że doprowadziło to do całej afery z dieslami.

 

Ale to jest marudzenie dla marudzenia :hehe: Otworz sobie moze strone takiego VW, Audi czy BMW i powiedz, czego konkretnie tam Ci brakuje?

Bo ja widze dziesiatki modeli, od noPB, przez diesle az po elektryki... Od malych aut miejskich, po duze SUVy...

Faktycznie, nie ma z czego wybierac ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, jaceq napisał:

Za to Ty wolisz zeby za Ciebie decydowaly koncenry ktorym nie zalezy na innowacji tylko na trzepaniu tego samego przez 30 lat bo tak maja wiekszy zysk, linia produkcyjna juz sie zwrocila no i nie trzeba $ wydawac na badania... Zrozum ze nie masz 'wolnosci wyboru' tylko wybor tego czy za Ciebie decyduje ktos komu zalezy tylko na $ albo ktos kto jednak mimo wszystko mysli o zrowiu, emisji spalin i bezpieczenstwie.

 

ale jak widzisz koncerny i tak zarobią, bo sprzedadzą poza UE

bo sprzedadzą nowe "ekologiczne" auta ... a co się stanie ze starymi ?

czy bardziej ekologiczne jest wymieniać co 2-3lata auto które po 10latach nadaje się do utylizacji (albo po większej stłuczce)

czy jednak jeździć dłużej jednym autem ? 

 

ekologia to nie tylko to co wydobywa się z rury wydechowej

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, marcindzieg napisał:

Spoko. W zeszłym roku dałem radę bez problemu znaleźć bieda wersje za 40 kzł. Podobno tanieją i wybór coraz większy. Szukam propozycji.

 

Jeszcze Ci zostanie: https://www.otomoto.pl/oferta/dacia-sandero-open-sce-75-blekit-morski-sopot-klima-ID6D5hFj.html#3bf1ca3532

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Maciej__ napisał:

Jeszcze jest ale ma Euro 6. Od początku 2021 będzie zabroniony (ma być 6D).

Może inaczej - część zostanie ale będą dużo droższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wlad napisał:

I najwazniejsze-w PL nowe auta kupuja ludzie ktorym w jakims stopniu powiodlo sie w zyciu.Na zachodzie kupno nowego auta jest mozliwe dla wlasciwie calego spektrum spoleczenstwa.

Zgadza się.

Mnie dopiero w wieku ~50 lat było stać na w miarę przyzwoite, nowe auto, a i to bez bez szaleństw.

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, maro_t napisał:

 

jakby wszystko regulował rynek to dziś już byśmy nie mieli czym oddychać

Ją wolałbym stare V6 i truć się sam, ale spróbować tej fajnej motoryzacji, która mnie ominęła.

 

Mam 50km do granicy UE, co dadzą mi najbardziej wyśrubowane normy jeżeli wiatr ze wschodu wieje?

Owszem, ekologia jest OK, ale niekoniecznie w takim wydaniu jak jest teraz.

 

Zwrotne butelki przyjmowane bez problemu w sklepach.

Wymuszenie innych opakowań na producentach, 100g produktu w opakowaniu jak dla 100g, a nie 1kg.

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, maro_t napisał:

Ciekawe ilu z tych płaczących za V8 leciałoby dzisiaj do salonów jakby sprzedawali Passata V8 na przykład.

0

Musiał by z 5 lat pojeździć w jakiejś firmie, lub z 10 na zachodzie, tak by zdążył się dotrzeć i mieć te 160 kkm na blacie. Dobry passat im starszy tym lepszy :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marcindzieg napisał:

Ale dlaczego mnie o to pytasz? Płacimy im tyle pieniędzy że nie powinni doprowadzać do takich absurdów jak opisany przez kolegę wyżej. Świat sobie radzi z tym dużo lepiej. Nawet Japonia, której gęstość zaludnienia jest dużo większa. I w związku z tym promują malutkie auta. Od zawsze. A nasi uczepili się CO2 i tyle. Mimo że doprowadziło to do całej afery z dieslami.

 

Pytam Ciebie bo piszesz jakbys mial gotowe rozwiazanie w rekawie. Wiesz, gdybac sobie i gadac 'mogli by to lepiej robic' to kazdy malkontent potrafi.

 

1 godzinę temu, Koonrad napisał:

 

ale jak widzisz koncerny i tak zarobią, bo sprzedadzą poza UE

bo sprzedadzą nowe "ekologiczne" auta ... a co się stanie ze starymi ?

czy bardziej ekologiczne jest wymieniać co 2-3lata auto które po 10latach nadaje się do utylizacji (albo po większej stłuczce)

czy jednak jeździć dłużej jednym autem ? 

 

ekologia to nie tylko to co wydobywa się z rury wydechowej

 

 

Czesc sprzedadza poza EU... ale tylko przez jakis czas. US tez powoli idzie w ta strone wbrew oficjalnej opinii, przyklady:

policja w NYC uzywa smartow!

mialem rentala Chevy malibu ktory mial silnik 1.5T + CVT

fiatow 500 tez troche jest)

 

Tak tam nadal dostepne sa auta z duzymi silnikami ale widac zmiany

 

1 minutę temu, ZUBERTO napisał:

To wpłynęło na podwyżkę aut 2019-2020?

Wiesz chociaż kiedy ten VAT podnieśli?

 

Nie, mowa byla ogolnie o tym ze samochody drozeja, nie o konkretnych latach... podalem skladowe tego stanu rzeczy (ale nie wszystkie oczywiscie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Maciej__ napisał:

Trzeba bylo brac Insignie V6 :ok:

Wątpię by były takie w 2016-2017 (mam na myśli nowe).

 

Wcześniej z V6 było mnie stać co najwyżej na kupno wypierdzianej przez Niemca pełnoletniej Vectry B V6.

Nie wiem też czy utrzymanie tego by mnie w tamtych czasach nie przerosło.

 

Tak jak teraz nie stać mnie na nowego Merca, Audi czy BMW z V6.

 

Wiem, że się trochę zapętliłem, ale pisząc stare V6 nie miałem na myśli pelnoletniego auta.

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jaceq napisał:

Pytam Ciebie bo piszesz jakbys mial gotowe rozwiazanie w rekawie. Wiesz, gdybac sobie i gadac 'mogli by to lepiej robic' to kazdy malkontent potrafi.

Niech będzie. Jest świetnie a UE jest genialna. Może być?

Nawet jeśli paru frajerów przez takie decyzje umarło na raka. W sumie ich problem. I tak jest przeludnienie. A nie myli się tylko ten co nic nie robi. Spoko :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

4 godziny temu, jaceq napisał:

 

Czesc tak czesc tak, uwazasz ze np. brak ABS to byl dobry pomysl?  Moze warto spojrzec poza czubek wlasnego nosa i zrozumiec takie rzeczy maja wplyw nie tylko na Ciebie.

Tak samo apropos Airbagow...

 

Ale te rzeczy byly juz na pokladzie 10 lat temu.I sa to rzeczy nieodzowne.

Mnie natomiast bardziej chodzilo o pewne rzeczy ktore sa obecnie standardowe mimo ze nie wszystkich interesuja.

Jako przyklad podam 16 calowe alufelgi w moim 94konnym potworze z podpisu.Kilka lat wczesniej Mercedes  E-klasa z ponad  200konnym dieslem mogl wychodzil  z fabryki tez na 16-stkach.

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.