Skocz do zawartości

Wymiana płynu hamulcowego a ABS


Gość krawiec

Rekomendowane odpowiedzi

Zmieniałem ostatnio metodą podciśnieniową [przyrząd za ~50pln + kompresor] w Tipo i poszło bez problemu od razu, w Stilo tym samym przyrządem tak samo. Odpowietrzanie a raczej wymiana płynu hamulcowego na załączonym zapłonie.

Edytowane przez steyr
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

34 minuty temu, steyr napisał:

Zmieniałem ostatnio metodą podciśnieniową [przyrząd za ~50pln + kompresor] w Tipo i poszło bez problemu od razu, w Stilo tym samym przyrządem tak samo. Odpowietrzanie a raczej wymiana płynu hamulcowego na załączonym zapłonie.

Pytanie czy trzeba tej pompki użyć? 

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minutes ago, krawiec said:

Pytanie czy trzeba tej pompki użyć? 

 

Robiles to juz kiedys? IMHO grzebanie przy hamulcach jak sie nie ma doswiadczenia to watpliwy pomysl...

W ASO placilem chyba ponizej 200PLN za plyn z wymiana, wiec w normalnym warsztacie pewnie ogarniesz za 100 max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Maciej__ napisał:

Robiles to juz kiedys? IMHO grzebanie przy hamulcach jak sie nie ma doswiadczenia to watpliwy pomysl...

Jak masz 2 lewe ręce to chyba nie bierzesz się za to i nie pytasz...

Skąd wiesz, ze nie ma doświadczenia, moze kiedyś wymieniał w maluchu albo cieniaku-w końcu to forum motoryzacyjne:)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW, ile tego płynu trzeba przelać, aby być pewnym odpowietrzenia.

Napełniałem nowy układ i mechanik odpowietrzył mi podciśnieniowo.  Niestety dalej nie hamował. Odpowietrzyłem klasycznie po jakimś czasie i wyszło trochę bąbli, potem już ładnie płynął płyn. Zlałem tak ze 50-100ml i nic się nie działo, starczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, volf6 napisał:

Skąd wiesz, ze nie ma doświadczenia, moze kiedyś wymieniał w maluchu albo cieniaku-w końcu to forum motoryzacyjne:)

W maluchu i Polonezie płyn wymieniał się sam, potrzebny był słoik i kawałek wężyka. Teraz bez jakiegoś minimalnego zaplecza teoretyczno praktycznego sam bym się za to nie zabierał, zwłaszcza jak widziałem sprzęty do tego w ASO i nie tylko, oraz rozmowie z mechanikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, amazaque napisał:

W maluchu i Polonezie płyn wymieniał się sam, potrzebny był słoik i kawałek wężyka. Teraz bez jakiegoś minimalnego zaplecza teoretyczno praktycznego sam bym się za to nie zabierał, zwłaszcza jak widziałem sprzęty do tego w ASO i nie tylko, oraz rozmowie z mechanikami.

To się nie zabieraj, przymusu nie ma:)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, volf6 napisał:

To się nie zabieraj, przymusu nie ma:)

 

Nie wiem jak w pojazdach zaawansowanych technologicznie typu BMW - gdzie trzeba nawet w komputerku nowy akumulator dodać, ale w takim zwykłym dupowozie raczej nic od lat się nie zmieniło w temacie hamulców :ok: 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, analyzer64 napisał:

 

Nie wiem jak w pojazdach zaawansowanych technologicznie typu BMW - gdzie trzeba nawet w komputerku nowy akumulator dodać, ale w takim zwykłym dupowozie raczej nic od lat się nie zmieniło w temacie hamulców :ok: 

Przecież jak nie braknie płynu w zbiorniczku (na zasilaniu) to się żadna pompa nie zapowietrzy a, ze zakłady mechaniczne mają przyrządy to inna sprawa-robią dużo i szybko...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, analyzer64 napisał:

 

No musisz czymś ciśnienia nabić ;] 

Zaraz zaraz... pompka czy tam maszynka robi podciśnienie od strony odpowietrznika...

A ciśnienie robi się klasycznie - w moim przypadku klamką bo o 2oo chodzi.

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, krawiec napisał:

Zaraz zaraz... pompka czy tam maszynka robi podciśnienie od strony odpowietrznika...

A ciśnienie robi się klasycznie - w moim przypadku klamką bo o 2oo chodzi.

 

Krawiec

 

Zerknij na allegro, masz różne te przyrządy, w tym takie z pompką gdzie nabijasz w baniaku cosnienie i pedałem nic nie ruszasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klasyczna metoda na dwie osoby z pompowaniem hamulcem i odkręcaniem odpowietrznika nadal jest często najbardziej skuteczna i pożądana. Metody z magicznymi maszynami do wymiany płynu to tylko i wyłącznie kwestia szybkości wymiany i możliwości pracy jednego mechanika bez pomocy drugiej osoby stąd ich popularność w dużych warsztatach, to się po prostu spina finansowo jeżeli się to robi codziennie.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Spajdi napisał:

Klasyczna metoda na dwie osoby z pompowaniem hamulcem i odkręcaniem odpowietrznika nadal jest często najbardziej skuteczna i pożądana.

 

Najlepiej jeszcze poluzować odpowietrznik i wcisnąć tłoczek, pozbywając się tym samym płynu z zacisku, to tam jest największy syf.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, volf6 said:

Skoro tak pisałeś:

 

To chyba założyłeś, że nie ma ?

 

Zapytalem sie czy ma a nie stwierdzilem, ze nie ma... Poza tym bez informacji jakie to auto to ciezko doradzac.

Moze sie okazac, ze trzeba podpinac pozniej kompa albo robic jakas adaptacje odleglosci klockow od tarczy, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Spajdi napisał:

Klasyczna metoda na dwie osoby z pompowaniem hamulcem i odkręcaniem odpowietrznika nadal jest często najbardziej skuteczna i pożądana.

Jest tylko inna kolejność podchodzenia do kół z ABS i bez. W sumie jak się to zrobi z głową, to nie ma możliwości wpuszczenia powietrza do układu. Najwyżej pójdzie więcej płynu, albo nie cały zostanie wymieniony. Zęba też można sobie wyrwać kombinerkami przed lustrem :phi:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, krawiec napisał:

 

 

Pytanie czy trzeba tej pompki użyć? 

 

Krawiec

 

Nie, zbiornik który wytwarza podciśnienie za pomocą kompresora podłączasz pod odpowietrznik uruchamiasz kompresor luzujesz odpowietrznik i dolewasz na bieżąco płyn hamulcowy. Jak dla mnie super, ogarniasz sam bez żadnego pompowania i itp. Z tym że do tej pory wymieniałem płyn w całym układzie, nie próbowałem nim odpowietrzać zapowietrzonego układu.

Edytowane przez steyr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, steyr napisał:

 

Nie, zbiornik który wytwarza podciśnienie za pomocą kompresora podłączasz pod odpowietrznik uruchamiasz kompresor luzujesz odpowietrznik i dolewasz na bieżąco płyn hamulcowy. Jak dla mnie super, ogarniasz sam bez żadnego pompowania i itp. Z tym że do tej pory wymieniałem płyn w całym układzie, nie próbowałem nim odpowietrzać zapowietrzonego układu.

Trafiasz na auto z ABS, w którym są zamknięte zawory w pompie i pięknie zapowietrzasz sobie cały układ. Raz zrobiłem podciśnieniem w jakimś Hyundaiu, byłem sam, więc wziąłem ten przyrząd. Niby płyn w zbiorniku powoli schodził, ale z odpowietrzników ciągnęło elegancko. Przeleciałem wszystkie zaciski pilnując cały czas płynu w zbiorniczku, na koniec wciskam hamulec, pedał w podłodze. Cała pompa ABS zapowietrzona, 2 godz odpowietrzania z pomocą drugiej osoby. 

Jeszcze lepsze są hybrydy, np Lexus NX, wystarczy popuścić jeden odpowietrznik i jesteśmy w czarnej dupie. Z tego co wiem, tylko dwa potężne  testery diagnostyczne, albo program serwisowy Toyota/Lexus są wstanie to odpowietrzyć. Tam jest układ stale monitorujący ciśnienie i kupa czujników w układzie hamulcowym.

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, kaczorek79 napisał:

Trafiasz na auto z ABS, w którym są zamknięte zawory w pompie i pięknie zapowietrzasz sobie cały układ. Raz zrobiłem podciśnieniem w jakimś Hyundaiu, byłem sam, więc wziąłem ten przyrząd. Niby płyn w zbiorniku powoli schodził, ale z odpowietrzników ciągnęło elegancko. Przeleciałem wszystkie zaciski pilnując cały czas płynu w zbiorniczku, na koniec wciskam hamulec, pedał w podłodze. Cała pompa ABS zapowietrzona, 2 godz odpowietrzania z pomocą drugiej osoby. 

Jeszcze lepsze są hybrydy, np Lexus NX, wystarczy popuścić jeden odpowietrznik i jesteśmy w czarnej dupie. Z tego co wiem, tylko dwa potężne  testery diagnostyczne, albo program serwisowy Toyota/Lexus są wstanie to odpowietrzyć. Tam jest układ stale monitorujący ciśnienie i kupa czujników w układzie hamulcowym.

 

Pewnie jest tak jak mówisz, w Tipo z 2017r robiłem na załączonym zapłonie w Stilo z 2007r tak samo. Poszło bez problemu. Nigdzie nie napisałem że tą metodą można robić każde auto, napisałem swoje spostrzeżenia:oki:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja we wrześniu przy przeglądzie 60kkm wymieniałem w Tipo (zlecone poza zakresem przeglądu bo 2,5 roku stuknęło). 

Robocizna 57,50zł, płyn 28,40zł. Ceny brutto z Fakturą, ASO Fiat.

Przy tych cenach to nie za bardzo warto inwestować w narzędzia, ani specjalnie kogoś angażować. 

Dla mnie dodatkowo zawsze jest problemem co zrobić ze zużytymi płynami. 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, kaczorek79 napisał:

Jeszcze lepsze są hybrydy, np Lexus NX, wystarczy popuścić jeden odpowietrznik i jesteśmy w czarnej dupie. Z tego co wiem, tylko dwa potężne  testery diagnostyczne, albo program serwisowy Toyota/Lexus są wstanie to odpowietrzyć. Tam jest układ stale monitorujący ciśnienie i kupa czujników w układzie hamulcowym.

Rany boskie co tam jest namotane, że przetłaczanie płynu przez układ spowoduje taki cyrk? Skąd tam się ma wziąć powietrze zaraz po odkręceniu odpowietrznika?

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, krawiec napisał:

Rany boskie co tam jest namotane, że przetłaczanie płynu przez układ spowoduje taki cyrk? Skąd tam się ma wziąć powietrze zaraz po odkręceniu odpowietrznika?

 

Krawiec

Wężyk na odpowietrznik, zanurzyć w płynie w zbiorniku na zużyty, pompować i pilnować, by w zbiorniku na górze nie brakło :ok:

Doczytać tylko, jaką kolejność zachować w danym aucie, czy włączyć zapłon itp.

Tak czy siak, mnie już nie chce się bawić w takie wymiany :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, krawiec napisał:

Rany boskie co tam jest namotane, że przetłaczanie płynu przez układ spowoduje taki cyrk? Skąd tam się ma wziąć powietrze zaraz po odkręceniu odpowietrznika?

 

Krawiec

Jest jakaś pompka elektryczna, która trzyma lekkie nadciśnienie. Wykryje spadek i zaczyna robić próbę ciśnieniową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.