Jump to content

1.0 t-gdi opinie


Recommended Posts

Ujeżdża ktoś taki silnik 1.0 t-gdi  ?

Zastanawiam się nad Ceedem z tym motorem. Jak wyciszenie i spalanie? Coś denerwującego mocno?

Link to comment
Share on other sites

Dobra.. zamówiłem trochę w ciemno ceeda 1.0 SW M. Opiszę potem co i jak.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, bielaPL said:

Dobra.. zamówiłem trochę w ciemno ceeda 1.0 SW M. Opiszę potem co i jak.

 

Wersja 120KM, ile finalnie wyszlo? Cennikowo to okolice 80kPLN z tego co widze.

Link to comment
Share on other sites

 
Wersja 120KM, ile finalnie wyszlo? Cennikowo to okolice 80kPLN z tego co widze.
Wyprzedaż 2020r. 71k biały.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka



  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Przejechałem się i moje wrażenia (Stonic):

- na początku dźwięk lekko drażnił moje ucho, ale po kilkuset metrach albo się nagrzał i uspokoił, albo się przyzwyczaiłem.

- moc wystarczająca, samochód jedzie lekko i się nie męczy

- skrzynia pracuje dobrze (iMT - 6 biegów z elektrycznym sprzęgłem)

- samo sprzęgło tez ok, jakbym nie wiedział, że jest inne, to bym nie zauważył

- spalanie - na razie głównie ekspresówka, wzięło 6,2 przy lekkim korku i później przelotowej 130. Chyba ok, mi tam zawsze wszystko dużo pali.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, fosfor napisał:

Przejechałem się i moje wrażenia (Stonic):

- na początku dźwięk lekko drażnił moje ucho, ale po kilkuset metrach albo się nagrzał i uspokoił, albo się przyzwyczaiłem.

- moc wystarczająca, samochód jedzie lekko i się nie męczy

- skrzynia pracuje dobrze (iMT - 6 biegów z elektrycznym sprzęgłem)

- samo sprzęgło tez ok, jakbym nie wiedział, że jest inne, to bym nie zauważył

- spalanie - na razie głównie ekspresówka, wzięło 6,2 przy lekkim korku i później przelotowej 130. Chyba ok, mi tam zawsze wszystko dużo pali.

 

 

ze stonickiem z tym silnikiem jest dużo testów na yt, za to z ceedem nie za bardzo coś można znaleźć, wszyscy testowali inne wersje ;), a ceed chyba ciut lepiej jest wyciszony od stonica także powinno być trochę lepiej, no nic - jeszcze z tydzień czy dwa i będę miał okazje się przekonać jakiego kota w worku kupiłem ;] 

  • Like 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

31 minut temu, bielaPL napisał:

ze stonickiem z tym silnikiem jest dużo testów na yt, za to z ceedem nie za bardzo coś można znaleźć, wszyscy testowali inne wersje ;), a ceed chyba ciut lepiej jest wyciszony od stonica także powinno być trochę lepiej, no nic - jeszcze z tydzień czy dwa i będę miał okazje się przekonać jakiego kota w worku kupiłem ;] 

za to nie dokopałem się do testu wersji 1.2 84 stonica, a bardzo mnie ciekawi jak to jedzie.

myślę, że bedzie ok, ja jestem bardzo wrażliwy na dźwięki w aucie, a nie przeszkadzało mi.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dziś odebrany.
Przy tankowaniu weszło tylko 42l.
Silnik 3 cylindry słychać pod obciążeniem. Także jak ktoś ma awersję na ten dźwięk to musi inne auto brać.
Butowania jeszcze nie sprawdzałem. Szału nie ma ale tragedii tez nie. Ot poprawnie.
Na trasie Łódź Warszawa + trochę korków lokalnych spaliło wg kompa 5.9. Ale jazda spokojna. W trasie tak 110-120 licznikowe.
Skrzynia, sprzęgło, hamulce i zawieszenie na razie ok.
Tempomat i asystent pasa ruchu ok.
Głośniki średnie ale jeszcze muszę poustawiać - może będzie lepiej.
Zestaw głośnomówiący działa ok.
Fotele wygodne. Lusterka dobre.
Przy niskich obrotach pociągnie na 2 biegu bez czkawki.
Nie można zamknąć nawiewów na klatę znajdujących się po środku auta.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, bielaPL napisał:

Dziś odebrany.
Przy tankowaniu weszło tylko 42l.
 

 

O, tak jak w i30 - masz jeszcze jakieś 8l rezerwy (~150km od momentu jak komputer pokaże 0km zasięgu 😄

Porażka z tym jak to wymyślili.

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Ostatnio sporo jeździłem nowym RIO 1.0 T-GDI 120KM + miękka hybryda.

W rio sprawdza się bardzo dobrze - osiągi prawie na poziomie 1.4 T-GDI, które mam w Ceed :) - należy pamiętać, że to sporo mniejsze auto niż mój SW :)

Dżwięk silnika na początku jest nieprzyjemny, później się przyzwyczajasz ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, bielaPL napisał:

Dziś odebrany.

Niech służy i się sprawuje jak należy :piwko:

 

7 godzin temu, bielaPL napisał:

Na trasie Łódź Warszawa + trochę korków lokalnych spaliło wg kompa 5.9. Ale jazda spokojna. W trasie tak 110-120 licznikowe.

Ciekawe jak różnica komputer-dystrybutor. U mnie w Ceed II wychodzi  niemal idealnie pół litra na korzyść dystrybutora. Jeśli u Ciebie będzie podobnie, to 5.4 :)

 

7 godzin temu, bielaPL napisał:

Głośniki średnie ale jeszcze muszę poustawiać - może będzie lepiej.
Zestaw głośnomówiący działa ok.

Czym objawia się "średniość"? W Punto mam niby jakiś Blaupunkt Fiat HiFi, 6 głośników w kabinie i bazowy w bagażniku i jakiejś różnicy wielkiej nie ma (we Fieście jest dramat). Dzwonek telefonu też jest taki niepozorny? Na początki jak mi dzwonił, to nie zwróciłem uwagi że to telefon. W Punto to jest konkretny dzwonek ;)

 

7 godzin temu, bielaPL napisał:

Nie można zamknąć nawiewów na klatę znajdujących się po środku auta.

W Ceed II można.

Ale możesz ustawić nawiew np. szyba i nogi, bez "klaty" ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Głośniki porównuje z tym co w bravo mam. Tam jakieś miesiste te brzmienie było. Ale mówię może kwestia ustawień.

Można ustawić nogi i szyby. Po prostu wczoraj za bardzo mi wiało na trasie ze środka i chciałem przykręcić i się zdziwiłem ;).

Co do baku w fiacie komp zaniżał o 0.5l .

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Pozbyli sie w koncu tego pipczenia?
Pipcze :). Ale poszukam w opcjach czy można to wyłączyć

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 28.05.2021 o 23:52, Majkiel napisał:

Ciekawe jak różnica komputer-dystrybutor. U mnie w Ceed II wychodzi  niemal idealnie pół litra na korzyść dystrybutora. Jeśli u Ciebie będzie podobnie, to 5.4 :)

 

dziś pierwsze tankowanie, 600 kilometrów na blacie, jeszcze rezerwy nie było ale pokazywał że przejedzie z 70-80km

spalanie wg kompa 6.7

spalanie wg dystrybutora (ale innego niż wcześniej było tankowane) 6.3 😮 

całość to przebieg mieszany, trochę trasy, trochę korków, trochę lokalnej jazdy, trochę klimy

na razie super, dam znać jak to wygląda jak stuknie z 5tys km ;) 

W dniu 29.05.2021 o 08:55, bielaPL napisał:

Głośniki porównuje z tym co w bravo mam. Tam jakieś miesiste te brzmienie było. Ale mówię może kwestia ustawień.

trochę się tym pobawiłem i jest lepiej, podbiłem basy i wysokie tony, dźwięk przeniosłem bardziej do tyłu 

 

z silnikiem lepiej nie schodzić poniżej 2tys obrotów, jedzie ale "buczy", tutaj t-jet buczał gdzieś koło 1.7 tys, także te pokazywanie zmiany biegu to jednak z czapy jest, nawet żonka co się nie zna już na to nie patrzy bo zauważyła że silnikowi lepiej wyżej 

Link to comment
Share on other sites

Trochę info z trasy 700km...
Przy jeździe 60-70 pali to z 5l a nawet mniej...
Przy 130 7.2
Przy 140 8.3
Na 6 biegu brak kopa. To typowy nadbieg dla tego silnika. Aczkolwiek 190 z górki idzie bez problemu i poszedlby więcej. Co ciekawe pod górkę przy 170 nie miał siły już ciagnac na 6 biegu :).
Słabe hamowanie silnikiem. Jak ktoś jak ja był przyzwyczajony że auto mocniej samo hamuje to teraz trzeba się przestawić żeby zacząć ten proces wcześniej i bardziej go wspomóc hamulcami. W górzystym terenie trzeba o tym pamiętać żeby nie przegrzać klocków, należy się wspomagać skrzynia i zbijać biegi na niższe.
Auto bardzo pewnie się prowadzi. Hałas z tyłu nie wzrasta znacząco przy większych prędkościach. Uszczelki w miarę ratują sytuację.

Także jako rodzinne auto które nie korci do szaleństw bo nie ma czym sprawdza się dobrze. W miarę mało pali i dojedzie wszędzie w miarę szybko ;).

Co ciekawe zrobiłem 2x4h z krótkimi postojami na siku dzień po dniu i nie byłem zmęczony jazdą. Na pewno pomagał w tym tempomat i w miarę nieprędka jazda - srednio ze 130 na liczniku. Także nie ma co gnać bo to bardziej meczy niż takie turlanie. A i tak mało kto mnie wyprzedzał...

Czy polecam ten zestaw ceed sw i 1.0 ? Tak, tylko ktoś musi wiedzieć że mocy tu nie znajdzie. I super cicho że też nie będzie. Za to reszta jak na razie same plusy. 1500km w 2 tyg i jedziemy dalej ;)

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Z innej beczki ile to ma "na haku"? Pozycje O1 i O2 z DR. Pytam czy się sprawdza stwierdzenie że im mniejsza pojemność silnika tym mniejszy uciąg, niezależnie od mocy silnika.

Edited by steyr
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
W dniu 13.06.2021 o 18:56, steyr napisał:

Z innej beczki ile to ma "na haku"? Pozycje O1 i O2 z DR. Pytam czy się sprawdza stwierdzenie że im mniejsza pojemność silnika tym mniejszy uciąg, niezależnie od mocy silnika.

O1 - 1200kg, O2 - 600kg

 

Z ciekawostek eksploatacyjnych - z gorszych osiągów najbardziej zawiedziona jest... małżonka ;] nie może się przyzwyczaić że słabo ciągnie i dłużej go trzeba na biegu trzymać jak się chce coś zrobić szybciej, spalanie lokalne wyszło 7.9 przy jej nie lekkiej nodze obecnie ;] w fiacie było 9.

 

Kia ma moduł do wyłączenia domyślnie start and stop jakby komuś na tym zależało

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 28.05.2021 o 15:52, bielaPL napisał:

Nie można zamknąć nawiewów na klatę znajdujących się po środku auta.
 

okazało się że można zamknąć, trzeba je na maksa do środku przesunąć aż się usłyszy pyk czyli jest lepiej, aczkolwiek nadal nie można ich przymknąć i zrobić żeby wiało lekko a po bokach mocno ;) ale to już do przeżycia

Link to comment
Share on other sites

O1 - 1200kg, O2 - 600kg
 
Z ciekawostek eksploatacyjnych - z gorszych osiągów najbardziej zawiedziona jest... małżonka ;] nie może się przyzwyczaić że słabo ciągnie i dłużej go trzeba na biegu trzymać jak się chce coś zrobić szybciej, spalanie lokalne wyszło 7.9 przy jej nie lekkiej nodze obecnie ;] w fiacie było 9.
 
Kia ma moduł do wyłączenia domyślnie start and stop jakby komuś na tym zależało
Gorsze osiągi porównując do jakiego auta?

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, steyr napisał:

Z spalaniem nie ma szalu widze skoro porownujesz do 1.4tjet.

 

mi spala z 1.5-2l mniej żonie jak widać koło 1l mniej ;) kwestia ciśnienia

porównuje do tjeta bo tam miałem tą samą moc 120KM, tu osiągi są gorsze, bo auto cięższe, skrzynia inaczej zestopniowana i moment 30nm niższy

bravo demonem prędkości nie było ale moment dostępny nisko powodował że ładnie to latało, w twoim tipo moment już jest przesunięty wyżej, tak samo i tutaj

 

chociaż na wykresie nie wygląda tak źle ;)

image.png.df4c7f657d5c1c3b1d7234db93f1d26c.png

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, bielaPL napisał:

Kia ma moduł do wyłączenia domyślnie start and stop jakby komuś na tym zależało

Coś dokładniej wiesz o tym? Cena? Sposób montażu? Duża ingerencja w elektrykę?

Link to comment
Share on other sites

Coś dokładniej wiesz o tym? Cena? Sposób montażu? Duża ingerencja w elektrykę?


Tu gość mówi o tym. Podobno cena koło 300 w ASO. Trochę kabli widać, a czy dużo grzebania to nie mam pojęcia. Raczej w jedno miejsce wpinają i cześć.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Mam ten silnik w Hyundai Kona, 1.0 120KM. Waga chyba podobna ( u mnie ok 1250kg).

W trasie, przy niższych prędkościach tzn. 90-100, spala mi w zasadzie równe 5L bez klimy i 5.5 z klimą. Przy 120 + klima to jakieś 6.2L. Przy 140 chyba 7... W mieście to tak od 6 do 12 :D,  u mnie głownie 7, bez start-stop.

 

Jeśli chodzi o dynamikę, to porównując do moich poprzednich ( benzyny wolnossące o osiągach ok 10s do 100), ten 1.0 wydaje się troszkę bardziej dynamiczny. Na  autostradzie da się wyprzedzać na 6 biegu, może bez szału, ale szybciej niż to robią tiry. Ogólnie w trasie nie czuć żeby silnik miał ciężko, a w mieście to dynamiki ma zupełnie wystarczająco, zwłaszcza jak się go pokręci w okolice 5/6 tyś rpm. Na 5/6 biegu, podczas spokojnej jazdy po płaskim uważam, że minimalne obroty to tak 1500. Pod górę staram się mieć chociaż ok 2000rpm i silnik zdaje się, że dobrze to znosi.

 

Wibracje - zaryzykuję stwierdzenie, że w środku u mnie są takie same jak w 4 cylindrowych, po rozgrzaniu na kierownicy nie czuć praktycznie nic.

 

Dzwięki - jak się wdepnie to na niższych obrotach słychać taki terkot jakby z diesla, ale przy równomiernej jeździe już nie. Przed rozgrzaniem można prędzej wyczuć, że to 3 cylindry, bo przy odpaleniu jest głośniej, zwłaszcza poza kabiną i słychać jakiś czas łańcuch (ludzie trochę o tym piszą i dumają, ale nie ma doniesień o jakichś masowych problemach). Po rozgrzaniu to w zasadzie nie poznałbym, że silnik pracuje inaczej niż 4 cylindrowe. Wtedy na wolnych obrotach jest bardzo cicho, zwłaszcza w kabinie. Zdradziłby go jedynie terkot podczas przyspieszania (choć dla niektórych to brzmi bardziej 'sportowo').

 

Oczywiście, że wolałbym mocniejszy, bo pewnie dużo więcej by nie palił, ale cena też robi swoje i reasumując jestem zadowolony.

 

btw. Ten silnik był pierwszy raz zaprezentowany w 2014, więc jest już trochę na rynku i w wielu modelach kia/hyundai.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, y4r3k9 napisał:

Na 5/6 biegu, podczas spokojnej jazdy po płaskim uważam, że minimalne obroty to tak 1500. 

no to takie do toczenia się, jak chce się wtedy dodać gazu to lepiej redukcje zrobić bo silnik się męczy wtedy mocno

 

co do dźwięku to zgadza się, przy deptaniu slychac 3 cylindry, jak juz jedziesz ze stala predkoscia to silnika nie slychac za bardzo, a jak slychac to nie wiadomo co to dokladnie ;) 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ja też byłem. Początkowo odrzucałem wszystkie małe silniki do czasu, kiedy miałem okazje przejechać się Vitarą 1.0 (suzuki 1.0 ma świetne opinie), to zmieniło moje podejście. Czytałem też, że aktualny VW 1.0 dobrze rokuje w kwestii awaryjności. W przypadku francuskich małych silników zdarzają się problemy, ale ogólnie nie ma tragedii.

W przypadku Kony 1.0 t-gdi, odstraszała tym, że w danych było 12s do 100, ale to okazało się nieprawdą, bo realnie jest ok 10s.

Ciągle zastanawia mnie kwestia tego, że słyszę jakby łancuch rozrządku na zimnym po odpaleniu. Pierwsze 1-2 sec czasami wyda jakiś głośniejszy dzwięk, a potem do 35 sekund pracy taki ledwo słyszalny szelest). Też tak macie ? Z reguły ludzie piszą, że to normalne, ASO twierdzi, że normalne. Czasem ktoś podnosi wątpliwości. Czytałem o jednej awarii, ale to jakiś odosobniony przypadek. Nigdy nie miałem samochodu na łańcuchu, więc nawet nie mam porównania.

Edited by y4r3k9
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

40 minut temu, jareczekmtb napisał:

Ja u siebie nic nie słyszę , ale nie mam jeszcze 500km przejechane 😉 . A mam jeszcze jedno pytanie , po ilu olej pierwszy raz wymieniliście w 1.0 ?

 

ja to albo pojadę niedługo (2300km mam) albo dopiero przy 15kkm ;) 

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, jareczekmtb napisał:

No właśnie też się zastanawiam czy tak w okolicy 3000km nie zmienić 🤔

 

Ja bym wymienił. Na pewno nie zaszkodzi, a czy pomoże tego nikt nie wie ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, rwIcIk napisał:

Przeglądy co 15 kkm?

Olej na bagnecie pewnie klarowny?

tak co 15kkm, olej klarowny, bardziej chodzi o opiłki z docierania, czy olać czy nie ;) 

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, rwIcIk napisał:

72 000 km . Tyle że to diesel 1.7

Nie zmieniałem po 2-3 tys. Ale dopiero po 15. Ale w tym serwisy co 30.

A ze skrzynią wszystko OK?

Pytam, bo zastanawiam się nad zakupem Kia z DCT, ale trochę obawiam się trwałości sprzęgieł.

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, ghost2255 napisał:

A ze skrzynią wszystko OK?

Pytam, bo zastanawiam się nad zakupem Kia z DCT, ale trochę obawiam się trwałości sprzęgieł.

Sprzęgła miałem zmieniane na gwarancji  - stwierdzono nadmierne zużycie. Podobno założyli bardziej trwałe. Od któregoś momentu są sprzęgła w innej specyfikacji.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Przebieg 3700km

Na autostradzie można śmiało trzymać 150-160 i auto leci bez problemu. Wszędzie piszą o tych głośnych nadkolach z tyłu, ale przy oponach 205 nie jest jakoś strasznie. Trochę je słychać ale nie zwiększa się to znacząco z prędkością. Generalnie przy takich 150-160 jest ciszej niż się spodziewałem.

 

Autem jeździ mi się bardzo przyjemnie. Dobrze trzyma się drogi, nie myszkuje, nie skacze dziwnie na nierównościach. Tempomat i asystent pasa ruchu sprawiają że trasy stały się dużo mniej męczące. 

 

Z minusów ale małych ;)

-sprzęgło jest fajne lekkie ale przy szybkim puszczaniu auto skacze

-guzik na pilocie do otwierania bagażnika mógłby powodować żeby klapa odskakiwała tak jak w bravo żeby nie trzeba było naciskać guzika na klapie do jej otwarcia

-odcień zderzaka (przy białym kolorze) jest inny niż na karoserii, wspomnę o tym na przeglądzie

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, bielaPL napisał:

 

 

Z minusów ale małych ;)

-sprzęgło jest fajne lekkie ale przy szybkim puszczaniu auto skacze

 

 

 

czyżby słynny kangur z 1.5 TSI 🤣

taki żarcik...

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.