Prezo Napisano 7 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2022 Dzisiaj miałem okazję pooglądać, pomacać oraz przejechać się nową Hondą HR-V. Silnik oczywiście 1,5 z układem hybrydowym e:HEV Wykończenie środka, ilość miejsca na tylnej kanapie, obsługa klimatyzacji, wykończenie czyli detale w środku zdecydowanie na plus. Niestety nie miałem za dużo czasu, nie zrobiłem zdjęć środka. Co do jazdy - wg mnie bardzo ok. Te 131 KM naprawdę przyjemnie jedzie... Jeździłem co prawda najbogatszą wersją za ponad 150 tys. zł, ale zaczyna się niecałych 130.000 zł. Kilka zdjęć poniżej. 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 7 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2022 49 minut temu, Prezo napisał: Dzisiaj miałem okazję pooglądać, pomacać oraz przejechać się nową Hondą HR-V. Silnik oczywiście 1,5 z układem hybrydowym e:HEV Wykończenie środka, ilość miejsca na tylnej kanapie, obsługa klimatyzacji, wykończenie czyli detale w środku zdecydowanie na plus. Niestety nie miałem za dużo czasu, nie zrobiłem zdjęć środka. Co do jazdy - wg mnie bardzo ok. Te 131 KM naprawdę przyjemnie jedzie... Jeździłem co prawda najbogatszą wersją za ponad 150 tys. zł, ale zaczyna się niecałych 130.000 zł. Kilka zdjęć poniżej. Poprzednia zaczynała się od 80 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 7 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2022 4 minuty temu, sdss napisał: Poprzednia zaczynała się od 80 Kiedy ? W 2017 ? Wtedy Superba można było mieć za pewnie 90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2022 (edytowane) 9 minutes ago, sdss said: Poprzednia zaczynała się od 80 Ciezko to w ogole porownac, bo tu masz hybryde i automat. Poprzednia HRV z automatem to bylo ok 100kPLN. Edytowane 7 Stycznia 2022 przez Maciej__ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prezo Napisano 7 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2022 13 minut temu, sdss napisał: Poprzednia zaczynała się od 80 Teraz Tipo tyle kosztuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 7 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2022 6 minut temu, mmaciejosss napisał: Kiedy ? W 2017 ? Wtedy Superba można było mieć za pewnie 90 Na przełomie 2018/2019. Superb, nie wiem , pewnie tak skoro tak napisałeś. 3 minuty temu, Maciej__ napisał: Ciezko to w ogole porownac, bo tu masz hybryde i automat. Poprzednia HRV z automatem to bylo ok 100kPLN. Zgadza się, ale jak niechcesz automatu ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prezo Napisano 7 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2022 Teraz, sdss napisał: Zgadza się, ale jak niechcesz automatu ..... To musisz wybrać inny model lub markę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 7 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2022 Teraz, Prezo napisał: To musisz wybrać inny model lub markę. Niestety. Z Jazz też taka polityka. Nie mozna kupić Hondy tylko z kierownicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2022 1 minute ago, sdss said: Zgadza się, ale jak niechcesz automatu ..... Dlatego sprzedaz tego bedzie marginalna w PL.. Chyba tylko dla prawdziwych fanow marki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 7 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2022 1 minutę temu, Maciej__ napisał: Dlatego sprzedaz tego bedzie marginalna w PL.. Chyba tylko dla prawdziwych fanow marki. Patrząc na ulice Hond ubywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prezo Napisano 7 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2022 Teraz, Maciej__ napisał: Dlatego sprzedaz tego bedzie marginalna w PL.. Chyba tylko dla prawdziwych fanow marki. Myślę, że może nie być tak źle. Wydaje się być całkiem nieźle wyceniona patrząc oczywiście na obecne realia. Spora część sprzedanych zapewne będzie dla obecnych klientów Hondy, którzy będą szukali nowego pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2022 1 minute ago, Prezo said: Myślę, że może nie być tak źle. Wydaje się być całkiem nieźle wyceniona patrząc oczywiście na obecne realia. Spora część sprzedanych zapewne będzie dla obecnych klientów Hondy, którzy będą szukali nowego pojazdu. Za chwile to sprzedaz nowych aut sie zalamie, jak za takie auto segmentu B+(?) trzeba zaplacic 130-150kPLN. Kto ma to kupowac? Leasingi tez pewnie siada przez Polski Lad dosc mocno. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 7 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2022 5 minut temu, Maciej__ napisał: Za chwile to sprzedaz nowych aut sie zalamie, jak za takie auto segmentu B+(?) trzeba zaplacic 130-150kPLN. Kto ma to kupowac? Leasingi tez pewnie siada przez Polski Lad dosc mocno. Ciekaw kiedy limit podniosą, obecne 150 wystarczy na kompakt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dan54 Napisano 7 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2022 SUV z maksymalnym naciskiem na dach ... 45kg ... dla mnie to skreśla temat. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 7 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2022 18 minut temu, dan54 napisał: SUV z maksymalnym naciskiem na dach ... 45kg ... dla mnie to skreśla temat. To jest krosrołwer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 7 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2022 (edytowane) Dzisiaj byłem w VW i sprzedawca powiedział że jeszcze w styczniu podwyżka 3-5% na wszystkie modele. Niestety wszystko drożeje. Edytowane 7 Stycznia 2022 przez pejus1982 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 7 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2022 6 minut temu, pejus1982 napisał: Dzisiaj byłem w VW i sprzedawca powiedział że jeszcze w styczniu podwyżka 3-5% na wszystkie modele. Niestety wszystko drożeje. Zobaczymy jak wynajem zmieni sie cenowo... Leasingi przestana sie oplacac przez nowy lad... Mysle, ze w PL sprzedaz spadnie i to sporo. Nie wiem jak w EU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rallyrychu Napisano 7 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2022 Na początku 2020 byłem na jeździe testowej HR-v i 100k kosztowała wersja bez automatu, ale za to multimediami w stylu: "no jeden klient próbował coś tu wgrać na ten tablet, bo telefonu nie można podłączyć" W nowej jestem ciekaw tego systemu napędowego, bo stary na mnie warczał przy każdym ruszeniu, a ten na papierze wygląda ciekawie do jazdy miejskiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 7 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2022 Teraz, wujek napisał: Zobaczymy jak wynajem zmieni sie cenowo... Leasingi przestana sie oplacac przez nowy lad... Mysle, ze w PL sprzedaz spadnie i to sporo. Nie wiem jak w EU. Przymierzam się do Tiguana i ceny faktycznie troszkę odleciały. Za 2-letniego Golfa dają przy odkupie praktycznie tyle samo co zapłaciłem 71kzł —>65kzł. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 8 hours ago, wujek said: Zobaczymy jak wynajem zmieni sie cenowo... Leasingi przestana sie oplacac przez nowy lad... Mysle, ze w PL sprzedaz spadnie i to sporo. Nie wiem jak w EU. Ciekawe w ktora strone to pojdzie, albo bedzie musiala wrocic polityka rabatowania, albo czesc dilerow sie zwinie. Sporo ludzi poprzechodzilo na ryczalt, a wtedy ani leasing ani wynajem nie jest juz tak atrakcyjny. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 2 godziny temu, Maciej__ napisał: Ciekawe w ktora strone to pojdzie, albo bedzie musiala wrocic polityka rabatowania, albo czesc dilerow sie zwinie. Sporo ludzi poprzechodzilo na ryczalt, a wtedy ani leasing ani wynajem nie jest juz tak atrakcyjny. Mysle, ze to bedzie ciezki rok. Auta klasy A praktycznie sie nie sprzedaja B osiagnely absurdalny poziom cenowy. Kompakty no coz sam widzisz ile ceed kostuje :phi: Premium da sobie rade ale inni ciezko powiedziec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 30 minut temu, wujek napisał: Mysle, ze to bedzie ciezki rok. Auta klasy A praktycznie sie nie sprzedaja B osiagnely absurdalny poziom cenowy. Kompakty no coz sam widzisz ile ceed kostuje :phi: Premium da sobie rade ale inni ciezko powiedziec. Na dodatek mamy downshifting jeżeli chodzi o osiągi. Wszędzie same miękkie hybrydy i hybrydy - do jazdy miejskiej fajnie, ale jak ktoś robi trasy to już niekoniecznie. Masz mniej za więcej, bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 32 minutes ago, wladmar said: Na dodatek mamy downshifting jeżeli chodzi o osiągi. Wszędzie same miękkie hybrydy i hybrydy - do jazdy miejskiej fajnie, ale jak ktoś robi trasy to już niekoniecznie. Masz mniej za więcej, bez sensu. Suzuki to nie wszyscy Japonia ma problem z limitami emisji i dlatego tak to wyglada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 11 godzin temu, pejus1982 napisał: Przymierzam się do Tiguana i ceny faktycznie troszkę odleciały. Za 2-letniego Golfa dają przy odkupie praktycznie tyle samo co zapłaciłem 71kzł —>65kzł. Czyli ile musiałbyś obecnie dopłacić ? Te 65kzł to tak dla wszystkich ? Pytam bo szwagier identycznie kombinuje ma G7 kupione 2 lata temu za 70kzł z małym przebiegiem i chce go zostawić w rozliczeniu za Tiguana. 36 minut temu, wladmar napisał: Wszędzie same miękkie hybrydy i hybrydy - do jazdy miejskiej fajnie, ale jak ktoś robi trasy to już niekoniecznie. Masz mniej za więcej, bez sensu. Nie wszędzie. Np Volvo do T5 (2.0 250KM) dołożyło silnik elektryczny 14KM robiąc z tego mild hybrid. W mieście to pomaga a na trasie nie przeszkasza . 12 godzin temu, wujek napisał: Zobaczymy jak wynajem zmieni sie cenowo... Leasingi przestana sie oplacac przez nowy lad... Mysle, ze w PL sprzedaz spadnie i to sporo. Nie wiem jak w EU. Przede wszystkim wzrosły ceny także usług w ramach leasignu, no i oprocentowanie do góry. Aczkolwiek np w mojej f. leasingowej wcale mniej roboty z ofertowaniem nie mają . Ja dzięki wzrostowi cen miałem argument, żeby podwyższyć limit na ratę . 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 27 minut temu, Maciej__ napisał: Suzuki to nie wszyscy Japonia ma problem z limitami emisji i dlatego tak to wyglada. Motoryzacyjnie interesuje mnie tylko Japonia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 16 minutes ago, wladmar said: Motoryzacyjnie interesuje mnie tylko Japonia. No to masz Toyota, Lexus i Mazda, ktore jeszcze oferuja silniki o normalnych pojemnosciach Takie 2,5 HEV w Rav4,calkiem fajnie jezdzi, Kia i Hyundaja maja tez 1,6T HEV 230KM. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 1 minutę temu, Maciej__ napisał: No to masz Toyota, Lexus i Mazda, ktore jeszcze oferuja silniki o normalnych pojemnosciach Takie 2,5 HEV w Rav4,calkiem fajnie jezdzi, Kia i Hyundaja maja tez 1,6T HEV 230KM. Pojemność jest mniej istotna, chodzi o normalną moc, żeby na trasie było czym jechać. Na trasie, a nie dodatkowy moment podczas ruszania ze świateł. Kia i Hyundai owszem, mają teraz ciekawe benzyniaki (chociaż nadal z ostrożnością podchodzę do koreańskiej motoryzacji, to jest to ciekawa opcja). Toyota nie ma nic w kompaktach i kompaktowych SUVach. Mazda? Litości, przesiadka na wolnossący silnik to już jakieś perwersje motoryzacyjne. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 17 minutes ago, wladmar said: Pojemność jest mniej istotna, chodzi o normalną moc, żeby na trasie było czym jechać. Na trasie, a nie dodatkowy moment podczas ruszania ze świateł. Kia i Hyundai owszem, mają teraz ciekawe benzyniaki (chociaż nadal z ostrożnością podchodzę do koreańskiej motoryzacji, to jest to ciekawa opcja). Toyota nie ma nic w kompaktach i kompaktowych SUVach. Mazda? Litości, przesiadka na wolnossący silnik to już jakieś perwersje motoryzacyjne. To brzmi jak by ten S-cross mial z 250-300KM a nie 140 Albo sie przeprosisz z motoryzacja Europy/Korei albo bedziesz jezdzic S-crossem az sie rozpadnie Honda, Suzuki, Mitsubishi, Subaru mysle, ze powoli koncza przygode z EU i zadnego sensownego silnika spalinowego na rynek nie wprowadza. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 5 minut temu, Maciej__ napisał: To brzmi jak by ten S-cross mial z 250-300KM a nie 140 W połączeniu z masą 1200 kg uwierz mi, odpycha się całkiem przyjemnie. I nie chciałbym, żeby następne auto było wolniejsze (przy czym nie chodzi tylko o 0-100, ale o elastyczność w zakresie 60-120). 5 minut temu, Maciej__ napisał: Albo sie przeprosisz z motoryzacja Europy/Korei albo bedziesz jezdzic S-crossem az sie rozpadnie Albo będę sprowadzał coś spoza UE. Drogo, ale da się. Korea - tak, to jakaś opcja, niemieckie i francuskie wynalazki odpadają - miałem dużo, więcej nie chcę. 5 minut temu, Maciej__ napisał: Honda, Suzuki, Mitsubishi, Subaru mysle, ze powoli koncza przygode z EU i zadnego sensownego silnika spalinowego na rynek nie wprowadza. Raczej tak, niestety. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 2 godziny temu, sherif napisał: Czyli ile musiałbyś obecnie dopłacić ? Te 65kzł to tak dla wszystkich ? Pytam bo szwagier identycznie kombinuje ma G7 kupione 2 lata temu za 70kzł z małym przebiegiem i chce go zostawić w rozliczeniu za Tiguana. Taki budżetowy Tiguan 1.5 TSI z manualną skrzynią to tak 135kzł. Troszkę dodatków w stylu DSG, LED i robi się 150 - 160kzł. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 6 minut temu, pejus1982 napisał: Taki budżetowy Tiguan 1.5 TSI z manualną skrzynią to tak 135kzł. Troszkę dodatków w stylu DSG, LED i robi się 150 - 160kzł. A poprawili coś ten silnik, czy nadal są problemy z mułowatością? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 2 minuty temu, wladmar napisał: A poprawili coś ten silnik, czy nadal są problemy z mułowatością? Powiem tak: prywatnie mam 1.0 TSI, z którym też jest problem z ruszaniem tzn trzeba się do tego przyzwyczaić, dodać więcej gazu przy starcie żeby nie zdusić silnika. Może dlatego jak wsiadłem do tego 1.5 nie miałem problemów z ruszaniem lub ten problem nie występuje. Prawdę mówiąc dostałem do jazdy próbnej auto z rozgrzanym silnikiem więc może to też miało jakiś wpływ. Ale dla bezpieczeństwa wybiorę chyba zestaw 1.5 TSI + DSG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 15 minutes ago, pejus1982 said: Powiem tak: prywatnie mam 1.0 TSI, z którym też jest problem z ruszaniem tzn trzeba się do tego przyzwyczaić, dodać więcej gazu przy starcie żeby nie zdusić silnika. Może dlatego jak wsiadłem do tego 1.5 nie miałem problemów z ruszaniem lub ten problem nie występuje. Prawdę mówiąc dostałem do jazdy próbnej auto z rozgrzanym silnikiem więc może to też miało jakiś wpływ. Ale dla bezpieczeństwa wybiorę chyba zestaw 1.5 TSI + DSG. Mulowatosc wspolczesnych silnikow to w duzej mierze celowy zabieg pod WLTP. Automat przestawiasz w tryb sport i powinien jezdzic jak dawniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 Pojemność jest mniej istotna, chodzi o normalną moc, żeby na trasie było czym jechać. Na trasie, a nie dodatkowy moment podczas ruszania ze świateł. Kia i Hyundai owszem, mają teraz ciekawe benzyniaki (chociaż nadal z ostrożnością podchodzę do koreańskiej motoryzacji, to jest to ciekawa opcja). Toyota nie ma nic w kompaktach i kompaktowych SUVach. Mazda? Litości, przesiadka na wolnossący silnik to już jakieś perwersje motoryzacyjne.A rav4 to nie kompaktowy suv? Te 2,5 wyje ale normalnie jedzie w trasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 1 minute ago, hefi said: A rav4 to nie kompaktowy suv? Te 2,5 wyje ale normalnie jedzie w trasie Z tym nowym e-CVT juz tak nie wyje jak poprzednio Znajomy ostatnio kupil takie RAV4 bo mial juz dosc BMW 5 z dieslem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 34 minuty temu, wladmar napisał: A poprawili coś ten silnik, czy nadal są problemy z mułowatością? Trochę muł poniżej 1.8k rpm. Do tego w Skodzie Karoq z tym silnikiem trochę za długa 3jka w manualnej skrzyni i brakuje wyraźnego odejscia od tych ~40km/h na trójce. Tzn nie, że nie jedzie w ogóle- po prostu mógłby lepiej. Sam silnik pracuje bardzo kulturalnie, zero wibracji Ale reakcja na gaz jakaś taka "gumowa". 1.4 MildH od Suzuki ma wyraźnie większego pazura- mam bezpośrednie porównanie z Vitarą rodziców. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 Teraz, sowik85 napisał: Trochę muł poniżej 1.8k rpm. Do tego w Skodzie Karoq z tym silnikiem trochę za długa 3jka w manualnej skrzyni i brakuje wyraźnego odejscia od tych ~40km/h na trójce. Tzn nie, że nie jedzie w ogóle- po prostu mógłby lepiej. Sam silnik pracuje bardzo kulturalnie, zero wibracji Ale reakcja na gaz jakaś taka "gumowa". 1.4 MildH od Suzuki ma wyraźnie większego pazura- mam bezpośrednie porównanie z Vitarą rodziców. w MH "elektryczek" dodaje +50Nm i to właśnie czuć na niskich obrotach , co do 3-biegu w Vitarze to też jest mega długa - ponad 150km/h ( pewnie do 160 by doszła ) . Jak dla nie 2-gi bieg mógł by być deko dłuższy i przekroczyć 100km/h jak u konkurencji , bo jak by tak było Suzuki mogło by śmiało podać 8-8,5s do 100km/h 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 3 godziny temu, wladmar napisał: Na dodatek mamy downshifting jeżeli chodzi o osiągi. Wszędzie same miękkie hybrydy i hybrydy - do jazdy miejskiej fajnie, ale jak ktoś robi trasy to już niekoniecznie. Masz mniej za więcej, bez sensu. Z założenia na trasy powinien być pociąg lub samolot. Niestety u nas to nie działa PKP ogarnia w miarę dobrze tylko miasta wojewódzkie. W EU są autostrady tam ludzie jeżdżą klasa B albo tymi suvami z hybryda duża moc niepotrzebna. Znów u nas nie ma autostrad wiec trzeba coś mocniejszego. Zostaje import z poza EU nikt dla Polski czy Rumuni nie będzie robił wyjątków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 24 minuty temu, hefi napisał: A rav4 to nie kompaktowy suv? Te 2,5 wyje ale normalnie jedzie w trasie Nie jeździłem. 2.5 to wolnossący, tak? No i CVT jednak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 3 minuty temu, wujek napisał: Z założenia na trasy powinien być pociąg lub samolot. Niestety u nas to nie działa PKP ogarnia w miarę dobrze tylko miasta wojewódzkie. W EU są autostrady tam ludzie jeżdżą klasa B albo tymi suvami z hybryda duża moc niepotrzebna. Znów u nas nie ma autostrad wiec trzeba coś mocniejszego. Zostaje import z poza EU nikt dla Polski czy Rumuni nie będzie robił wyjątków. Mieszkamy w Polsce i mamy swoją specyfikę, niestety. Mieszkając np. w UK z doskonałą siecią autostrad (w ruchu pozaautostradowym przez dwa lata tam wyprzedziłem kogoś może parę razy) i limitem 112 km/h na tychże autostradach myślę, że w ogóle nie przejmowałbym się mocą silnika. Jedzie i jedzie. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 Teraz, wladmar napisał: Mieszkamy w Polsce i mamy swoją specyfikę, niestety. Mieszkając np. w UK z doskonałą siecią autostrad (w ruchu pozaautostradowym przez dwa lata tam wyprzedziłem kogoś może parę razy) i limitem 112 km/h na tychże autostradach myślę, że w ogóle nie przejmowałbym się mocą silnika. Jedzie i jedzie. u nas nowy taryfikator spowodował , że przynajmniej ja zauważyłem zmniejszenie prędkości pojazdów w mieście jak i np na obwodnicy 3-miasta i tu teraz spokojnie do płynnej jazdy wystarczy auto z mocą 100-150km i raczej patrzał bym komu jakie auto potrzebne , do miasta czy na trasy i skupił bym się na spalaniu w danych warunkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 Nie jeździłem. 2.5 to wolnossący, tak? No i CVT jednak...Ta crv ma turbo ale też wyjec z cvt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 (edytowane) 11 minut temu, mmaciejosss napisał: u nas nowy taryfikator spowodował , że przynajmniej ja zauważyłem zmniejszenie prędkości pojazdów w mieście jak i np na obwodnicy 3-miasta i tu teraz spokojnie do płynnej jazdy wystarczy auto z mocą 100-150km i raczej patrzał bym komu jakie auto potrzebne , do miasta czy na trasy i skupił bym się na spalaniu w danych warunkach Mimo to mamy duże natężenie ruchu. I u nas jazda autostradowa jest zdecydowanie przyjemniejsza i bezpieczniejsza, kiedy masz jednak co najmniej w okolicy 100 KM na tonę. Na autostradzie cały czas zwalniasz do 90 i przyspieszasz znowu do 130-140, bez mocy jest to mocno wkurzające. Do tego jak lubi się jeździć w ciekawsze tereny (zwłaszcza górskie) moc też dodaje komfortu. Nie wspominając o tym, że poza autostradami (a autostrad u nas jest bardzo mało i raczej więcej już nie będzie) jednak trzeba wyprzedzać. Chodzi mi o to, że widzę wyraźny regres w osiągach popularnych aut (segment B/C) mimo galopujących cen i to mnie się osobiście nie podoba. Jeżeli 3-4 lata temu za 90 kzł można było mieć kompakta z mocą 130-160 KM (wystarczająco), to teraz w tej cenie masz jakieś 1.0 z miękką hybrydą, która na trasie nie daje nic. I chcąc mieć po prostu normalną moc, wystarczającą do komfortowego poruszania się poza miastem trzeba zapłacić w okolicach 150 kzł za kompakta. Edytowane 8 Stycznia 2022 przez wladmar 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 36 minut temu, wladmar napisał: Mieszkamy w Polsce i mamy swoją specyfikę, niestety. Mieszkając np. w UK z doskonałą siecią autostrad (w ruchu pozaautostradowym przez dwa lata tam wyprzedziłem kogoś może parę razy) i limitem 112 km/h na tychże autostradach myślę, że w ogóle nie przejmowałbym się mocą silnika. Jedzie i jedzie. Dlatego mowie, ze nikt dla nas nie bedzie robil wyjatkow. Dostaniemy takie same silniki jak w UK. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 18 godzin temu, Maciej__ napisał: Za chwile to sprzedaz nowych aut sie zalamie, jak za takie auto segmentu B+(?) trzeba zaplacic 130-150kPLN. Kto ma to kupowac? Leasingi tez pewnie siada przez Polski Lad dosc mocno. Siada ? Chyba jest nieopłacalny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 Just now, Marcin79 said: Siada ? Chyba jest nieopłacalny Ale leasing to nie tylko DG, dla spolek raczej nic sie nie zmienilo jesli chodzi o zasady czy oplacalnosc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 1 godzinę temu, Maciej__ napisał: Z tym nowym e-CVT juz tak nie wyje jak poprzednio Znajomy ostatnio kupil takie RAV4 bo mial juz dosc BMW 5 z dieslem A to bmw 5 to pewnie z przebiegiem 199 tys od helmuta rocznik 27 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 5 minut temu, Maciej__ napisał: Ale leasing to nie tylko DG, dla spolek raczej nic sie nie zmienilo jesli chodzi o zasady czy oplacalnosc. Przepraszam , ze jak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 14 minutes ago, Marcin79 said: Przepraszam , ze jak ? A co sie zmienilo w przypadku spolek kapitalowych (z o.o. czy akcyjnych) w kwestii leasingu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 21 hours ago, Maciej__ said: Za chwile to sprzedaz nowych aut sie zalamie, jak za takie auto segmentu B+(?) trzeba zaplacic 130-150kPLN. Kto ma to kupowac? Leasingi tez pewnie siada przez Polski Lad dosc mocno. To nie polski ład, tylko ogólna sytuacja na rynku. Podaż jest znikoma i sztywna - bo jakby nie wiem co, to nie wyprodukują więcej. Więc ceny szybują w górę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.